Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Θοδωρής Μπορλόκας | 18 Νοεμβρίου 2009, 19:42
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μπράβο στην αναβάθμιση του θεσμού του τεστ δεξιοτήτων. Αν πρέπει να αλλάξει κάτι είναι προς την ενίσχυση και όχι προς την αποδυνάμωση του θεσμού, ο οποίος έχει πολλά σοβαρά πλεονεκτήματα: 1. Είναι αδιάβλητος 2. Είναι ίδιος για όλους 3. Εξετάζει γενικές γνώσεις και δεξιότητες, που έχουν αποκτηθεί σε όλη τη διάρκεια των σπουδών ενός ατόμου, από το δημοτικό ως το μεταπτυχιακό 4. Εξετάζει ευστροφία, αντίληψη, γλωσσικές κ αριθμητικές δεξιότητες 5. Προωθεί την κριτική σκέψη και όχι την αποστήθιση 6. Εξετάζει το βαθμό που ένας πολίτης είναι ενεργός μέσα στην κοινωνία, παρακουλουθεί, διαβάζει, ενημερώνεται Όσοι ισχυρίζονται ότι ένα απλό τεστ εξομοιώνεται με πτυχία, μεταπτυχιακά και τα ισοπεδώνει είναι προφανές ότι σφάλλουν. Καμία εξομοίωση δε γίνεται. Τι έχει να φοβηθεί ένας κάτοχος μεταπτυχιακού ή διδακτορικού από αυτό το τεστ? Τιποτα. Εχει την ίδια δυνατότητα με όλους τους άλλους να προσέλθει και να εξεταστεί. Ίσα ίσα που έχει και πολύ περισσότερες πιθανότητες να συγκεντρώσει υψηλό βαθμό σε σχέση με έναν υποψήφιο ΥΕ. Αποτελεί όμως έναν επιπλέον παράγοντα αξιολόγησης, που επιβραβεύει τη γνωση και την κριτική σκέψη και αντίληψη. Και απαιτεί να αφιερώσει κανείς μόνο ένα πρωινό από τη ζωή του. Όσοι δεν πήγαν να δώσουν το τεστ, προφανώς δε θα ενδιαφέρονταν για το δημόσιο, ή δεν πήγαν λόγω αβελτηρίας. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορούν να φωνάζουν. Και αυτοί όμως, όπως και όσοι, είτε για λόγους συγκυρίας δεν μπόρεσαν να προσέλθουν την πρώτη φορά, είτε υποαπέδωσαν, έχουν το δικαίωμα να προσέλθουν του χρόνου, οπότε δεν αδικούνται. Επίσης όσοι θεωρούν ότι βοηθά την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια πλανόνται πλάνην οικτράν. Καθώς είναι αδύνατο μέσω φροντιστηρίων να καλυφθεί το εύρος γνώσεων της εξέτασης. Είναι ένα τεστ, το οποίο δεν απαιτεί ειδική προετοιμασία. Σχεδόν κανένας άλλωστε από αυτούς που πήραν υψηλό βαθμό δε χρειάστηκε φροντιστήριο. Και είναι μάταιο να προσδοκεί κανείς υψηλό βαθμό στο τεστ δεξιοτήτων μέσω φροντιστηρίων. Δεν πρέπει να μας ενοχλούν θεσμοί αδιάβλητοι, που προωθούν την αξιοκρατία και την αξιολόγηγη με ίσους όρους. Θοδωρής Μπορλόκας Μέλος Νομαρχιακής ΠΑΣΟΚ Α' Αθήνας