Αρχική Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.Άρθρο 20 Πλήρωση θέσεων στην Α.Α.Δ.Ε. βάσει της υπό στοιχεία 1Γ/2022 προκήρυξης του ΑΣΕΠΣχόλιο του χρήστη Σοφία Σγουραλή | 14 Φεβρουαρίου 2023, 13:10
Κατήλθαμε και δώσαμε όλοι οι υποψήφιοι σε ένα γραπτό διαγωνισμό απαιτήσεων υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Προσωπικά αποδύθηκα σε έναν αδιάλλειπτο, ατέρμονο και άοκνο αγώνα διαβάσματος ενός έτους με δεκάωρα και δωδεκάωρα διαβάσματος ημερησίως με την αρωγή φροντιστηρίου έξι μηνών. Πιστέψαμε στην αμεροληψία και στο αδιάβλητο του γραπτού διαγωνισμού της ΑΑΔΕ.Ο διαγωνισμός ήταν πάρα πολύ δύσκολος από άποψη θεμάτων και διαδικασίας διεξαγωγής. Δώσαμε όλοι νομικοί και οικονομολόγοι τρία μαθήματα χωρίς να υπάρξει ένας διαχωρισμός όπως στην προκήρυξη της 1Γ/2017, στην οποία έδιναν μόνο δύο μαθήματα του αντικειμένου τους νομικοί και οικονομολόγοι μέσω της εξειδίκευσής τους. Επιπρόσθετα αυξήθηκαν οι ερωτήσεις και μειώθηκε ο χρόνος ενώ στην προκήρυξη της 1Γ/2017 ο χρόνος ήταν περισσότερος. Με οδηγίες που μας ήρθαν το πρωί δεχτήκαμε και υποστήκαμε τη δυσβάστακτη αρνητική βαθμολόγηση του ποσοστού 35 τοις εκατό επί της ορθής απάντησης, δηλαδή με αναγωγή -0,35 στη μονάδα κάτι που ήταν απαράδεκτο φρονώ, καθώς χάναμε 0,58 και δεν είχαμε κομπιουτεράκι να κάνουμε τις πράξεις και να αναλογιστούμε τί χάνουμε με καθαρό μυαλό.Η αρνητική βαθμολόγηση υποτίθεται ότι επιβάλλεται ως ποινή και για κάθε λανθασμένη απάντηση αφαιρετικά και όχι ως συντελεστής πολλαπλασιαζόμενος επί της ορθής απάντησης. Στην προκήρυξη 1Γ/2017 η αρνητική βαθμολόγηση ήταν 0,25 για κάθε λανθασμένη απάντηση, όπως και σε όσους γραπτούς διαγωνισμούς έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν. Επίσης στην προκήρυξη της 1Γ/2017 ήταν θεσπισμένη μία βάση το 60 και όχι στα επιμέρους μαθήματα. Επίσης η Λογιστική και το Δημοσιονομικό-Φορολογικό Δίκαιο είχαν συντελεστή 2 και ενώ τη Λογιστική τη δώσαμε πρωί, τα Δίκαια που είχαν την ίδια βαρύτητα τα εξεταστήκαμε μεσημέρι κουρασμένοι και ζαλισμένοι, το οποίο απομειώνει την απόδοση του υποψηφίου ανεξαρτήτως διαβάσματος.Στο διαγωνισμό που δώσαμε υποστήκαμε την επιμέρους βάση 55 στο κάθε μάθημα και το μέσο σταθμικό όρο με τους συντελεστές στο 60.Ο διαγωνισμός όπως διεξήχθη αποδείχτηκε ότι απέτυχε να πετύχει τους στόχους του. Αντιλαμβάνεσθε ότι μετά την προκήρυξη με μια απόφαση με αυθαίρετες βάσεις τόσο το 40 στα επιμέρους μαθήματα όσο και το 50 μέσο σταθμικό όρο, αντίκειται στην αρχή του Κράτους Δικαίου, της νομιμότητας, της ισότητας, της ισονομίας. Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης και τον πίνακα αποτελεσμάτων που αναρτήθηκε, όσοι δεν περάσαμε τις βάσεις είμαστε όλοι αποτυχόντες. Δεν υπάρχει πίνακας επιλαχόντων, όπου θα ήταν νόμιμο και ηθικό με μια νομοθετική ρύθμιση να πληρωθούν τα εναπομείναντα κενά των θέσεων. Στην περίπτωσή μας υπάρχει μόνο ο πίνακας των επιτυχόντων και ο πίνακας των αποτυχόντων. Μην αποδυθείτε σε μια διαδικασία πλήρωσης των θέσεων με αυθαίρετες βάσεις μέσω μιας νομοθετικής ρύθμισης που θα περιαφθεί με την ψήφιση νομοσχεδίου και αποκλείσετε ανθρώπους που έχουν διαβάσει πολύ, δημιουργώντας κατάφωρες αδικίες και στρεβλώσεις, εγείροντας θέματα για μελλοντικές δικαστικές αξιώσεις και προσφυγές. Η ΑΑΑΔΕ έχει τρομερές ελλείψεις και κενά και είμαστε από τους υποψηφίους που καταβάλλαμε πολύ κόπο και διάβασμα για να ανταποκριθούμε στον αγώνα να δώσουμε. Καταργήστε την επιμέρους βάση 40 στο κάθε μάθημα. Σύμφωνα με το Ν.4765/2021 μόνο το 50 ως μέσος όρος μαθημάτων ισχύει. Πώς είναι δυνατόν ένας υποψήφιος π.χ. να έχει γράψει καλά σε δύο μαθήματα να τον αποκλείετε καθιστώντας τον εκ νέου αποτυχόντα επειδή στο τρίτο μάθημα έπιασε π.χ. 39,25? Είμαστε όλοι επιστήμονες με διαδρομές, με διαβάσματα ετών, με μεταπτυχιακά στα οικονομικά και στα νομικά (προσωπικά έχω ΜΒΑ στο ΕΑΠ) και πιστέψαμε αληθινά στην αξιοκρατία και στη διαφάνεια του ΑΣΕΠ. Ο γραπτός διαγωνισμός απέτυχε και επιχειρείται η στελέχωση των υπολειπόμενων θέσεων με μια απόφαση, η οποία πάρθηκε από την ΑΑΔΕ, το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εσωτερικών, η οποία θα αναβαπτίσει στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ τις αστοχίες και τις αβελτηρίες του διαγωνισμού και θα περιαφθεί την ψήφιση του νομοσχεδίου, την οποία απόφαση το ΑΣΕΠ η ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, θα αποδεχτεί και θα επικυρώσει, επιδιδόμενο στην ανάρτηση νέων πινάκων επιτυχόντων με τα νέα δεδομένα των βάσεων. Πραγματικά με όλο το θάρρος και το σεβασμό προς τις κοινοβουλευτικές αρχές και ορμώμενη από τον ψυχοσωματικό κάματο ετών διαβάσματος και προσωπικής υποβολής του εαυτού μου στη διαδικασία των γραπτών διαγωνισμών, εύχομαι η Διαβούλευση, η οποία αποτελεί εργαλείο της καλύτερης νομοθέτησης υπηρετώντας τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, να επικουρήσει σημαντικά και να παρθεί μία δίκαιη απόφαση και όχι να δημιουργήσει εκ νέου αδικίες, οι οποίες θα επιρρωθούν μόνο μέσω της λύσης της δικαστικής οδού με προσφυγές. Προτείνω ή να υπάρξει ένας μέσος όρος το 50 και με τις προσαυξήσεις του καθενός (μεταπτυχιακό, αγγλικά, εργασιακή εμπειρία) σε συνάρτηση με τις αρχικές δηλώσεις προτιμήσεών μας ή μια φθίνουσα σειρά κατάταξης πάλι σε συνδυασμό με τις προσαυξήσεις του καθενός και ό,τι γίνει. Ζούμε σε ένα Κράτους Δικαίου και μόνο μια δίκαιη απόφαση, η οποία δεν θα προσκρούει στην αρχή της ισότητας, της ισονομίας και της νομιμότητας, δεν θα εγείρει αντιδράσεις και θα αμβλύνει το λαϊκό αίσθημα. Είθε ο θεσμός της Διαβούλευσης να επιτελέσει δραστικό ρόλο στην ψήφιση του νομοσχεδίου και οι αρμόδιοι που κατέχουν θώκους να αναλογιστούν τη συντριπτική πλειοψηφία των αντιτιθέμενων απόψεων και να παρθεί μία δίκαιη απόφαση.