Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 12 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ | 18 Νοεμβρίου 2009, 22:26
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΣΔΔ & ΕΣΤΑ (ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ) Το νομοσχέδιο «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» αποτελεί ένα ιδιαίτερα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής εμπέδωσης των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας και θα συμβάλει στην αποκατάσταση του αισθήματος εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στο κράτος. Είναι, επίσης, ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι καταρτίστηκε με την ενεργό συμμετοχή του ΑΣΕΠ και δείχνει πόσο εποικοδομητική μπορεί να είναι η ουσιαστική συνεργασία μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και αρμοδίων φορέων. Το όλο πνεύμα του Νομοσχεδίου μας βρίσκει σύμφωνους. Κυρίως επιθυμούμε να εστιάσουμε στα ακόλουθα σημεία τα οποία κρίνουμε ιδιαιτέρως θετικά: • Όλες οι προσλήψεις (μόνιμου - εποχικού και συμβάσεις έργου) μέσω ΑΣΕΠ. • Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ για το σύνολο (σχεδόν) των φορέων του Δημόσιου Τομέα. • Καμία νέα σύμβαση έργου διοικητικού προσωπικού μετά το 2010. • Ίδια μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. • Καθιέρωση ενιαίου τρόπου υπολογισμού για προσλήψεις μόνιμου και ορισμένου χρόνου προσωπικού. • Αυξημένη μοριοδότηση για τίτλους σπουδών. • Κατάργηση της προφορικής συνέντευξης. (Παρότι θεωρητικά δεν είναι λανθασμένο μέτρο, θεωρούμε ότι η Ελληνική διοίκηση χρειάζεται να διανύσει αρκετό δρόμο ακόμη για να είναι σε θέση να διασφαλίσει το αδιάβλητο και αντικειμενικό της διαδικασίας). Με στόχο να έχει η προσπάθεια αυτή τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και με διάθεση εγκαινίασης ενός γόνιμου διαλόγου, κρίνουμε σκόπιμο να εστιάσουμε σε ορισμένα σημεία που θεωρούμε ότι χρήζουν βελτιώσεων: • Θεωρούμε ότι οι γραπτές εξεταστικές διαδικασίες (οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συντελέσουν στη μείωση του χρόνου και του κόστους διεξαγωγής αυτών) είναι οι πλέον αντικειμενικές. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε σωστή την αυξημένη μοριοδότηση του τεστ δεξιοτήτων, πλην όμως καλό θα ήταν να προσεχθούν κάποιες λεπτομέρειες που θα τονώσουν το κύρος αυτής της διαδικασίας. Έτσι το τεστ πρέπει να διεξάγεται ανά τακτά και σαφώς προσδιορισμένα χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να διασφαλίζεται η κάλυψη όσο το δυνατόν περισσοτέρων γνωστικών αντικειμένων και θα πρέπει να διαφοροποιείται ανά κατηγορία εξεταζομένων ενδεχομένως και ανάλογα με τις προκηρυσσόμενες θέσεις όταν αυτό είναι εφικτό. • Θεωρούμε επίσης ότι, πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση το ζήτημα της μη βαθμολόγησης του δεύτερου μεταπτυχιακού. Πρόκειται για μία απόφαση η οποία συνεχίζει το προηγούμενο του Υπαλληλικού Κώδικα και η οποία ουσιαστικά τιμωρεί τους ανθρώπους με υψηλά προσόντα. • Ο συνυπολογισμός της εμπειρίας είναι, κατ’ αρχήν, ένα λογικό μέτρο. Πρέπει, όμως, να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την απόδειξή της διότι διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος να μοριοδοτείται εμπειρία ανύπαρκτη ή μη σχετική. Η εφαρμογή ποιοτικών κριτηρίων αποτελεί σίγουρα πρόκληση και σε αυτή την κατεύθυνση πολύτιμη μπορεί να είναι και πάλι η συμβολή του ΑΣΕΠ. • Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την ευαισθησία της πολιτείας απέναντι σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και συγχαίρουμε τους αρμόδιους για την αληθινή διάθεση στήριξής τους που συντελεί στην τόνωση της κοινωνικής συνοχής σε δύσκολες οικονομικά συγκυρίες. Θεωρούμε όμως, ότι οι θέσεις στο δημόσιο δεν πρέπει να είναι εργαλείο άσκησης κοινωνικής πολιτικής. Θα μπορούσαν εναλλακτικά να εφαρμοσθούν άλλα μέτρα (στήριξης εισοδήματος, φοροαπαλλαγών, διευκολύνσεων). Οι θέσεις στο δημόσιο πρέπει να καλύπτονται με διαδικασίες σχεδιασμένες να εξασφαλίζουν, στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, ανθρώπους με κατάλληλα προσόντα οι οποίοι είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του δημοσίου τομέα. • Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι ότι αυτές οι απαιτήσεις ποτέ έως σήμερα δεν έχουν προσδιορισθεί. Ο λόγος για το ανύπαρκτο καθηκοντολόγιο: Εάν δεν γνωρίζουμε ποια είναι τα καθήκοντα των θέσεων τις οποίες προκηρύσσουμε, πώς θα καθορίσουμε τα προσόντα που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι; Θα πρέπει να τερματιστεί η παρούσα, εσφαλμένη τακτική να αναζητούμε πτυχιούχους ασχέτως αν θέλουμε να στελεχώσουμε μία ΔΟΥ, ένα νοσοκομείο ή ένα ασφαλιστικό Ταμείο. Είναι προφανές ότι χωρίς καθηκοντολόγιο οι προσλήψεις στο δημόσιο θα είναι δίκαιες αλλά δεν θα είναι ορθολογικές. Απόδειξη, άλλωστε, για την ανάγκη αλλαγών στη διαδικασία των προσλήψεων αποτελεί η παρουσία των μετακλητών: είναι αντιφατικό να φροντίζουμε αυτή η κατηγορία υπαλλήλων να έχει εξειδικευμένα προσόντα και να αδιαφορούμε για τα προσόντα των υπαλλήλων που θα σταδιοδρομήσουν στο δημόσιο. Εν κατακλείδι, αξιολογούμε θετικά το νέο σύστημα προσλήψεων και ευελπιστούμε ότι θα αποτελέσει το έναυσμα για μια συνολική αντιμετώπιση των σοβαρών, αλλά όχι άλυτων, προβλημάτων που δεκαετίες τώρα ταλαιπωρούν την ελληνική δημόσια διοίκηση, αποθαρρύνουν τους δημοσίους υπαλλήλους και απογοητεύουν την ελληνική κοινωνία. Θεωρούμε ότι, το επόμενο βήμα της Κυβέρνησης πρέπει η θεσμοθέτηση μέτρων που θα συμβάλουν στην αξιοκρατική διαχείριση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού της διοίκησης. ΑΘΗΝΑ, 18/11/2009 ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΕΝΩΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΣΔΔ & ΕΣΤΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ