Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"Άρθρο 1 Άρση περιορισμών για την εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού– Τροποποίηση άρθρων 2 και 4 ν. 4648/2019Σχόλιο του χρήστη Θοδωρης Μουμτζιδης | 13 Ιουλίου 2023, 16:43
(1) Αρκετά σχόλια αναφέρονται στο αν το δικαίωμα ψήφου που δίνει στους Έλληνες πολίτες το Σύνταγμα μπορεί να αφαιρεθεί από κάποιους συμπολίτες μας με βάση κάποια κριτήρια. Στην προκειμένη να αφαιρεθεί από Έλληνες πολίτες, ήδη εγγεγραμμένους στους εκλογικούς καταλόγους, επειδή δεν ζουνε μόνιμα στην Ελλάδα. Αυτο το επιχείρημα ανοίγει τους ασκούς του Αιολου! Μετά θα πει κάποιος άλλος: «γιατί να ψηφίζουν αυτοί που δεν πληρώνουν φόρους;» (ακόμα και αν μενουν στην Ελλάδα). «Γιατί να ψηφίζουν αυτοί που δεν πάνε στρατό και άρα δεν θα πάνε να πολεμήσουν;» (2) Όλοι όσοι αντιτίθεται στην διευκόλυνση της άσκησης του ήδη υφιστάμενου δικαιώματος ψήφου Ελλήνων πολιτών, με την λογική τους θα έπρεπε να απαιτούν να έρθει στην Βουλή νόμος που να αφαιρεί το υφιστάμενο δικαίωμα ψήφου από κατοίκους εξωτερικού. Ουσιαστικά τα σχόλια αυτά δεν αναφέρονται στο θέμα του νομοσχεδίου (δηλ. στην διευκολυνση της άσκησης ενός υφιστάμενου δικαιώματος), αλλα σε ένα άλλο θέμα, δηλαδή στην αφαίρεση των πολιτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που ζουν στο εξωτερικο. Αυτό που ουσιαστικά υπονοούν είναι ότι τους «βολεύει» η σημερινή de facto στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που ζουνε στο εξωτερικο, με την μη διευκολυνση τους να ασκήσουν το δικαίωμα τους αυτό, παρά το γεγονός ότι από το 1975 όταν συντάχτηκε το Σύνταγμα το άρθρο που αφορούσε την διευκολυνση αυτή υπήρχε αυτούσιο. Επίσης αναλογιστείτε ότι όταν οι συντάκτες του Συντάγματος προέβλεπαν την διευκολυνση της άσκησης του υφιστάμενου εκλογικού δικαιώματος Ελλήνων πολιτών που ζουν στο εξωτερικο, οι τότε Έλληνες (1975) είχαν πολύ λιγότερη επαφή με τα δρώμενα στην Ελλάδα. Ούτε Ίντερνετ, ούτε κινητά, ούτε δορυφορική τηλεόραση, με το κόστος της σταθερής τηλεφωνίας δυσθεώρητο, κλπ. (3) Δεν μπορεί όλες οι άλλες χώρες της Ευρώπης ακόμα και αυτές της πρωην ανατολικής Ευρώπης να διευκολύνουν την άσκηση του δικαιώματος αυτού και εμεις να είμαστε η εξαίρεση. (4) Με το παρόν δυσλειτουργικό σύστημα, οι Έλληνες που ζουν στο εξωτερικο και ψηφίζουν, είναι αυτοί που μπορούν να πληρώσουν ένα έξτρα αεροπορικό εισιτήριο για την ημέρα των εκλογών. Αυτο δίνει οικονομικό πρόσημο στην ψηφο. Οι έχοντες αγοράζουν εισητηριο και ψηφίζουν στο εκλογικό τους κέντρο στην Ελλάδα, οι μη έχοντες όχι. (5) Στην Ελλάδα ήδη παρέχεται διευκολυνση άσκησης εκλογικού δικαιώματος σε μια άλλη κατηγορία πολιτών που ζουνε μακριά από τις εκλογικές τους περιφέρειες: τους ετεροδημότες. Με την ίδια λογική, κακώς αυτοί ψηφίζουν για βουλευτές της περιφέρειας στην οποία δεν ζουν και ενδεχομένως δεν επισκέπτονται. (6) Πρέπει επιτέλους να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους. Είναι λάθος να μιλάμε για «δικαίωμα ψήφου ομογένειας» γιατί ούτε για δικαίωμα ψήφου μιλάμε ούτε για ομογένεια. Το δικαίωμα υπάρχει ήδη γιατί μιλάμε για Έλληνες πολίτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους. Δεν μιλάμε αόριστα για ομογένεια, κάτι που δημιουργεί την αίσθηση οτι θα ψηφίσει μια καρικατούρα από το «Γάμος α λα Ελληνικά». Μιλάμε για Έλληνες πολίτες που τυχαίνει να ζουν στο εξωτερικο.