• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης' | 19 Σεπτεμβρίου 2023, 09:05

    Η οριζόντια κατάργηση των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ των ΟΤΑ είναι εντελώς λανθασμένη. Πρώτον θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση των νομικών προσώπων, ή έστω να τεθούν κάποια κριτήρια βιοσιμότητας τους και έτσι όσα δεν τα πληρούν να οδηγούνται σε κατάργηση και τα υπόλοιπα να διατηρούνται. Δεύτερον, με δεδομένο ότι οι Δήμοι έχουν τουλάχιστον 2 νομικα πρόσωπα ο καθένας, θα μπορούσε να τους δοθεί η δυνατότητα να διατηρήσουν τουλάχιστον το ένα εξ αυτών με τις αρμοδιότητες που οι ίδιοι κρίνουν. Μην ξεχνάμε ότι μέσω του Καλλικράτη τα νομικά πρόσωπα μειώθηκαν κατά ποσοστό 80%. Η ολική κατάργηση τους θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα με ελάχιστα εως μηδενικά οφέλη! Αντί για Προέδρους το νομοσχέδιο εισάγει επιπλέον θέσεις Αντιδημάρχων, επομένως από αυτη την άποψη το κόστος όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλα αυξάνεται κιόλας. Η μόνη εξοικονόμηση που θα μπορούσε κάποιος να αποδόσει στο νομοσχέδιο είναι μέσω της δημιουργίας οικονομιών κλίμακας. Ομως με ποιο "κόστος"; Η απάντηση είναι ότι η όποια εξοικονόμηση προκίψει θα είναι σε βάρος των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους δημότες. Πρόκειται κυρίως για υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής, πολιτισμού, προσχολικής αγωγής κλπ δηλαδή για ευαίσθητες παροχές. Υπήρχε λόγος που οι δήμοι ανέθεταν σε νομικά πρόσωπα αυτές τις υπηρεσίες, καθώς αναγνώριζαν την μεγαλύτερη ευελιξία αλλά και αποτελεσματικότητα αυτών έναντι του κεντρικού δήμου. Νομίζετε ότι οι απρόσωποι πλέον κεντρικοί δήμοι θα μπορούν πραγματικά να ασχοληθούν με αντικείμενα όπως αυτά που προανέφερα με την ίδια αποτελεσματικότητα;; Και αν υποθέσουμε ότι το πιστεύετε αυτό, τότε γιατί δεν εφαρμόζετε την ίδια λογική σε επίπεδο κράτους... Για παράδειγμα, γιατί το Πράσινο Ταμείο να είναι Νομικό πρόσωπο και να μην είναι απλά μια υπηρεσία στο οργανόγραμμα του ΥΠΕΝ; Αντίστοιχα, γιατί το Φεστιβάλ Αθηνων Επιδαύρου δεν είναι απλά μία υπηρεσία-ένα γραφείο του Υπουργείου Πολιτισμού; Μην αντιμετωπίζετε την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως πειραματόζωο. Βάλτε κριτήρια και μην τα ισοπεδώνετε όλα. Επίσης, πέρα από το προσωπικό μόνιμο, ΙΔΟΧ και ΙΔΑΧ, σε πολλά νομικά πρόσωπα υπάρχει προσωπικό που εργάζεται με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών (το γνωστό μπλοκάκι) επι σειρά ετών. Τι θα γίνουν αυτοί οι άνθρωποι; Θα υπάρξει κάποια πρόβλεψη και γι αυτούς; Θεωρώ ότι μέσω διάταξης στο νομοσχέδιο θα πρέπει επίσης να μπουν κάποια κριτήρια, κυρίως ως προς τον χρόνο εργασίας τους (πχ άνω των 2-3 ετών) στο ίδιο νομικό πρόσωπο, προκειμένου η σύμβαση τους αυτοδίκαια να μετατρέπεται σε ΙΔΑΧ. Τουλάχιστον με αυτόν τον τρόπο, αφενός οι δημοτικές παροχές δεν θα κλονιστούν ακόμα περισσότερο και αφετέρου αυτοί οι εργαζόμενοι δεν θα μείνουν στον δρόμο συνεπεία του νέου νομοσχεδίου. Ξανασκεφτείτε προσεκτικά τα υπέρ και τα κατά του νομοσχεδίου και μην βιάζεστε! Για παράδειγμα έχετε ελεγξει ποτέ τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα αν για το προσωπικό έναντι αντιτίμου που τους εγκρίνετε κάθε χρόνο, εισπράτουν αντίτιμα ώστε να καλύπτουν την αναλογία 70-30 (τουλλαχιστον 70% του κόστους μισθοδοσίας να καλύπτεται από το αντίτιμο που καταβάλουν οι ωφελούμενοι και μέχρι 30% από ίδιους πόρους) που τους ορίζει η εγκύκλιος; Το θέμα είναι να ωθηθούν οι ΟΤΑ προς την αυτοτέλεια, η οποία θα επέλθει με την εξέυρεση εσόδων και τον περιορισμό των ΑΣΚΟΠΩΝ δαπανών.