Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΩΝ Άρθρο 24 Κατάργηση Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού και μεταφορά ως συνόλου αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμούΣχόλιο του χρήστη Κώστας Γούλας | 21 Σεπτεμβρίου 2023, 12:40
Στο παρόν σχέδιο νόμου αναφέρεστε στην οριζόντια κατάργηση ΝΠΔΔ των Δήμων χωρίς να εξετάζεται πληθώρα παραμέτρων (οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα κάλυψης από τους Δήμους των υπηρεσιών που αυτά παρέχουν στους πολίτες δημότες κλπ.), χωρίς σχέδιο και χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα, πχ. σε επιτροπές των ΟΤΑ Α και του Υπουργείου Εσωτερικών να κρίνουν την ωφέλεια ή μη της συνέχισης λειτουργίας ή της κατάργησης αυτών. Αυτή η προχειρότητα μου θυμίζει την, σε αντιδιαστολή με όλα όσα προβλέπει το παραπάνω νομοσχέδιο για κατάργηση, ίδρυση με το άρθρο 40 του ν.5003/2022 των Φορέων Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με αντίστοιχη κατάργηση Διευθύνσεων των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας. Την ίδρυση δύο ΝΠΔΔ, χωρίς την όποια μελέτη, για την βιωσιμότητά και τη λειτουργία τους. Δυο φορέων που για την οικονομική τους επιβίωση θα πρέπει, τουλάχιστον, να διπλασιαστεί το προβλεπόμενο τέλος για την θέση που καταλαμβάνουν οι πωλητές, αυτή τη δύσκολη για όλους οικονομική συγκυρία. Φορέων υποστελεχωμένων, με υπαλλήλους χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις να στελεχώσουν τα τμήματα διεύθυνσης προσωπικού, οικονομικής διαχείρισης, προμηθειών που προβλέπονται, καθώς αυτές οι ανάγκες καλύπτονταν από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις της περιφέρειας. Φορέων με 15μελή Διοικητικά Συμβούλια τα οποία κάθε άλλο παρά ευνοούν την ταχεία λήψη αποφάσεων (λόγος για τον οποίο ιδρύθηκαν)καθώς οι εκπρόσωποι των πωλητών που συμμετέχουν σε αυτό ψηφίζουν πολλά θέματα με κριτήρια "ιδιωτικά". Φορείς που οι αρμοδιότητές τους όσον αφορά το χώρο λειτουργίας των λαϊκών αγορών μπερδεύονται τόσο πολύ με τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας και τα "θέλω" των Δήμων που η λήψη αποφάσεων για επίλυση καθημερινών προβλημάτων καθίσταται αν μη τι άλλο δυσχερής. Ενδεικτικό της προχειρότητας και έλλειψης της όποιας μελέτης, είναι ότι σήμερα ο Φορέας της Αττικής δεν έχει ακόμη λειτουργήσει χωρίς την υποστήριξη της Περιφέρειας (τμήμα εσόδων, προμηθειών, προσωπικού, πρωτόκολλο κλπ) και οι αποσπασμένοι σε αυτό υπάλληλοι δεν έχουν τοποθετηθεί σε αντίστοιχα τμήματα. Για την πραγματική αναμόρφωση των ΟΤΑ Α και Β βαθμού θα πρέπει να αποσυρθεί, τουλάχιστον, το επίμαχο άρθρο που προβλέπει την οριζόντια χωρίς κριτήρια και μελέτη, κατάργηση ΝΠΔΔ των Δήμων. Στη θέση του να έρθει ένα νέο που θα προβλέπει τον έλεγχο και τη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας, διατήρησης κάποιων ΝΠΔΔ. Επ' ευκαιρία δε ίσως προβλέπει την κατάργηση των Φορέων Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Αττικής και Θεσσαλονίκης που τόσο "επιπόλαια" συστάθηκαν και καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα πλαίσιο νόμων (4849/2021, 5003/2022,5019/2023 κλπ.) που φτιαχτήκαν για τη λειτουργία των υπαίθριων αγορών στο πλαίσιο ενός επιτελικού κράτους με πολλά προβλήματα στην εφαρμογή τους ακόμη και από αυτό. Αυτό που μένει σε όποιον διαβάσει το παραπάνω άρθρο είναι οι λέξεις ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΜΑ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ-ΤΟΙΧΟΣ. Ας μην "γεννήσουμε" και άλλους ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ, αν μπορούμε ας "σκοτώσουμε" και δύο. Κ. ΓΟΥΛΑΣ Υπάλληλος Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής