Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΩΝ Άρθρο 24 Κατάργηση Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού και μεταφορά ως συνόλου αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμούΣχόλιο του χρήστη ΜΜΕ | 25 Σεπτεμβρίου 2023, 13:15
Πρόκειται για μια ατυχή και βιαστική απόφαση της κυβέρνησης εν μέσω μάλιστα προεκλογικής περιόδου και σε ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που είναι αδύνατον να τηρηθεί καν σε αυτό το αστείο διάστημα, ειδικά για το δημόσιο. Μέχρι και ο ανενεργός Οργανισμός Κωπαΐδας πήρε παράταση παλιότερα (δείτε το σχετικό https://www.olympia.gr/378015/ellada/nomisate-oti-tha-katargithei-o-organism/) από τον Κ. Μπακογιάννη. Τελικά θέλουμε ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση ή όχι; Υπάρχει κάποια μελέτη που να τεκμηριώνει ότι θα προκύψει όφελος για το κοινωνικό σύνολο και τους δημότες ιδιαίτερα, από το κλείσιμο των ΝΠΔΔ και των Κοινωφελών επιχειρήσεων των ΟΤΑ; Αν υπάρχει τέτοια μελέτη γιατί δεν κοινοποιείται; Τα οριζόντια μέτρα τύπου 112 -δλδ τα κλείνουμε όλα- χωρίς σχέδιο και ο Θεός βοηθός δεν λειτουργούν. Χρειάζεται να γίνει αξιολόγηση, να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι, ποια νομικά πρόσωπα είναι ανενεργά και ποια όχι; ποια παράγουν έργο και ποια όχι; Υπάρχουν νομικά πρόσωπα που παράγουν κοινωνικό έργο και δεν είναι βέβαιο ότι αυτό το έργο θα συνεχίσει να παράγεται χωρίς μεγάλες εκπτώσεις από τους δήμους. Οι δήμοι είναι ήδη υπερφορτωμένοι με πολλά αντικείμενα και με τεράστια γραφειοκρατία. Χρειάζεται πολύ μεγαλύτερο περιθώριο χρόνου.Το επιχείρημα ότι μεταφέρονται όλοι οι εργαζόμενοι στους δήμους είναι αίολο διότι οι περισσότεροι είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου και αν δεν υπάρξει συνέχεια στα προγράμματα που απασχολούνται δεν θα υπάρξει και συνέχεια και για οποιονδήποτε συμβασιούχο. Αν ο τελικός στόχος του νομοσχεδίου ήταν να αιφνιδιάσει τότε σίγουρα το πέτυχε,όμως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος θα πρέπει να έχει άλλα κριτήρια όταν λαμβάνει αποφάσεις. Δεν γνωρίζουν στο υπουργείο ότι η 31/12/2023 ως ημερομηνία κατάργησης είναι ανέφικτη πόσο μάλλον όταν η νέα δημοτική αρχή αναλαμβάνει την 01/01/2024 και από τότε νομιμοποιείται για την όποια απόφαση. Οι υπάλληλοι που θα μεταφερθούν θα είναι απλήρωτοι εργαζόμενοι μέχρι να εκπονηθεί ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) που ορίζεται σε βάθος εξαμήνου...... Προτείνεται να ψηφιστεί το νομοσχέδιο ως εξής: 1) Θα παραμείνει ένα νομικό πρόσωπο ανά δήμο. 2) Η διαδικασία θα γίνει αντίστροφα, πρώτα θα ολοκληρωθούν οι ενέργειες που απαιτούνται, θα υπάρχει ΟΕΥ και στην συνέχεια με προγραμματισμό θα γίνει η κατάργηση την 01/01/2025. 3) Θα προηγηθεί η έκδοση εγκυκλίων με οδηγίες για τις ενέργειες και το χρονοδιάγραμμα που θα τηρήσουν οι δήμοι ώστε να επιτευχθεί ομαλά η κατάργηση και η αξιοποίηση των χρημάτων από ΕΣΠΑ. 4) Θα γίνει κατάθεση μελέτης από τον υπουργό όπου θα αναφέρεται με ακρίβεια το οικονομικό όφελος που θα προκύψει από κάθε Ν.Π. που καταργείται και που αυτό θα διατεθεί (ιδανικά στους πληγέντες της Θεσσαλίας). Ας τα δουν αυτά στο Υπουργείο εσωτερικών. Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος ας ζητήσει μια σχετική μελέτη και να τεθούν σε διαβούλευση η άρση της μονιμότητας στο δημόσιο και η εφαρμογή του μισθολογίου του ιδιωτικού τομέα!!! για πραγματική οικονομία και αύξηση της παραγωγικότητας.