Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...ΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΩΝ Άρθρο 24 Κατάργηση Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού και μεταφορά ως συνόλου αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμούΣχόλιο του χρήστη ΝΜ | 26 Σεπτεμβρίου 2023, 02:22
Σχόλιο εκ μέρους εργαζόμενου σε ΟΤΑ Εκ της προχειρότητας τεκμαίρεται σαφώς η σκοπιμότητα του εγχειρήματος, ο πραγματικός σκοπός του νομοσχεδίου, που είναι να δοθούν τα χρήματα σε άλλους και οι υπηρεσίες σε ιδιώτες. Επιβεβαιώνεται δε από τον χρόνο που επιλέχθηκε να τεθεί το ζήτημα (δημοτικές & περιφερειακές εκλογές) και τον χρόνο υλοποίησής του. Σημειώστε και την ενασχόληση των δήμων στις επερχόμενες ευρωεκλογές τον Ιούνιο του 2024. Απαξίωση των δήμων, εμπλοκή και ισχυροποίηση των βουλευτών και των ιδιωτών. Άλλοθι η εξοικονόμηση χρημάτων. Τα ίδια ή περισσότερα θα χρειαστούν αλλά απλώς θα εγγραφούν στον προϋπολογισμό των δήμων. Δυστυχώς κάποιοι ενδίδουν στην πλάνη με ιδιοτέλεια ή χωρίς, πιθανόν λόγω άγνοιας, αλλά καλό θα είναι να γνωρίζουν: Οι δήμοι λειτουργούν ήδη με πολλά προβλήματα και η σκέψη ότι η κατάργηση των Ν.Π. και των κοινωφελών επιχειρήσεων θα λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης για να αναστραφεί αυτό είναι ολότελα ουτοπική. Οι δημοτικοί υπάλληλοι θα αντιδράσουν όταν θα αναγκαστούν να διεκπεραιώσουν ένα μεγαλύτερο όγκο εργασιών και τη λύση θα δώσουν οι ιδιωτικές εταιρίες. Τα μέλη των ΔΣ δεν είναι αμειβόμενα. Οι μόνοι που αμείβονται είναι ή μόνο ο Πρόεδρος ή μόνο ο Αντιπρόεδρος (890€ μικτά) και υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν αμείβονται καθόλου. Αντί για Προέδρους το νομοσχέδιο προβλέπει επιπλέον θέσεις Αντιδημάρχων (από 2.137.50€ έως 1.282.50€ μικτά), αυτό είναι και το αντάλλαγμα για τη συναίνεση κάποιων, επομένως από αυτή την άποψη το κόστος όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά αυξάνεται και πολύ!!!! Το μισθολογικό κόστος ας θεωρήσουμε ότι θα μείνει αμετάβλητο αφού θα γίνει μεταφορά του προσωπικού. ΟΜΩΣ το μυστικό είναι η κατάργηση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου με συνέπεια την αδυναμία ή την πλημμελή εκτέλεση των εργασιών και εν τέλει την παραχώρηση των αρμοδιοτήτων σε εξωτερικά συνεργεία με το πρόσχημα ότι θα υπάρχει διαφάνεια, αξιολόγηση και αποφυγή διασπάθισης δημόσιου χρήματος....Σε ένα επόμενο βήμα οι δυσλειτουργίες και η υπέρβαση του προϋπολογισμού θα ανοίξει την είσοδο της αυτοδιοίκησης στους βουλευτές. Αναφορικά με το θέμα της διάσπασης των τοπικών υποθέσεων είναι γεγονός πως δεν ευσταθεί αφού κάθε ενέργεια πραγματοποιείται και εγγράφεται στον προϋπολογισμό είτε των Ν.Π. και των κοινωφελών επιχειρήσεων είτε των δήμων. Άλλωστε στα υπουργεία ξέρετε καλά να τις επιμερίζεται και να τις εξειδικεύετε για το καλό μας....(σας) αφού είναι πολλά τα χρήματα....και για του λόγου το αληθές ας μελετήσετε τα οργανογράμματα και τις αναφορές των πεπραγμένων και να προτείνετε την κατάργηση των τμημάτων που όχι μόνο διασπούν τις υποθέσεις αλλά διαχειρίζονται τις ίδιες ακριβώς υποθέσεις. Εξοικονόμηση χρημάτων από κοστοβόρες υπηρεσίες και διάσπαση υποθέσεων μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους όπως: • Με ένα υπουργό πάρα τω πρωθυπουργό • Με μικρό κυβερνητικό σχήμα • Με ένα υπουργό και ένα γενικό γραμματέα ανά υπουργείο • Με κατάργηση των άχρηστων τμημάτων που συστάθηκαν για να πάρουν το επίδομα ευθύνης διευθυντές και προϊστάμενοι • Με κλείσιμο των ήδη μη ενεργών οργανισμών τύπου Οργανισμός Κωπαΐδας • Με την απόρριψη από τα δικαστήρια των αγωγών για μονιμοποίηση όσων παραμένουν με προσχηματικές συμβάσεις covid, που εδώ και τρία χρόνια πληρώνονται και για υπερωρίες (περίπου 2.000 πανελλαδικά χωρίς κριτήρια πρόσληψης-μεγάλος αριθμός με διοικητικό έργο) • Με την κατάργηση των υπερωριών στο δημόσιο ώστε να έχουμε οικονομίες κλίμακας. Θεσπίστηκε και μπόνους για όσους κάνουν αυτό που θα έπρεπε, τη δουλειά τους δηλαδή • Με την κατάργηση των Ν.Π. των υπουργείων όπου οι μισθοί φθάνουν τις εκάστοτε αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου ήτοι τα 5.156 ευρώ το μήνα σύμφωνα με τον νόμο 5045/2023 οι δε συνταξιοδοτηθέντες υπάλληλοι συνεχίζουν να εργάζονται αμειβόμενοι με ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο ενώ θα έπρεπε να ενταχθούν στο πρώτο κλιμάκιο Ανάλυση στο σύνδεσμο https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1500163/genikoi-grammateis-ypoyrgeion-simantikes-ayxiseis-apodochon-toys/ Ή μήπως δεν υπάρχει πρόσθεση να θίξουμε κάποια συμφέροντα και στρεφόμαστε στους αδύναμους…. Ας δημοσιευθούν οι μελέτες που έγιναν και οδήγησαν στην απόφαση για την οριζόντια κατάργηση. Μελέτη που να τεκμηριώνει ότι θα προκύψει όφελος για το κοινωνικό σύνολο και τους δημότες υπάρχει; Γενικές και αόριστες γνώμες σε θέματα κοινωνικής πολιτικής το λιγότερο άστοχες χαρακτηρίζονται και δεν συνάδουν σε ευρωπαϊκό κράτος. Η επιτυχής μετάβαση και η ανταπόκριση του προσωπικού των Δήμων στον αυξημένο και άγνωστο όγκο εργασιών έχουν πολλή μεγάλη σημασία για το μέλλον της κοινωνικής πολιτικής στη χώρα μας. Σοβαρότερο είναι για τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, όπως δήλωσε πρόσφατα στην ΚΕΔΕ, το θέμα του κώδικα. Θα έχει λόγο προφανώς. Γνωρίζει όπως άλλωστε αναφέρεται και στο νομοσχέδιο ότι θα προσληφθούν εξωτερικές ιδιωτικές εταιρίες (να πάρουν τα χρήματα δικοί μας βρε αδελφέ), με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους από άλλες εταιρίες (να μην γκρινιάζει κανείς), για 13 ώρες δουλειάς τη μέρα (τα παιδιά των άλλων-τι μας νοιάζει),μέσω ΔΥΠΑ (για να μειωθεί το ποσοστό των ανέργων), ή μέσω καλύτερα του πρωτοποριακού προγράμματος ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ όπου υποχρεωτικά για κάθε αργία, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα, εθνικές επέτειοι κ.λπ. χάνεται η ημέρα ασφάλισης και παρατείνεται η απασχόληση, δηλαδή δεν υπάρχουν αργίες αφού τα παιδιά τις δουλεύουν!!!! και όλα θα πάνε καλά. Προτείνεται προκειμένου να υλοποιηθεί ο σκοπός του νομοσχεδίου σύμφωνα με το άρθρο 1 προς διασφάλιση της βέλτιστης οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. να ψηφιστεί το νομοσχέδιο ως εξής: 1) Θα παραμείνει ένα νομικό πρόσωπο ανά δήμο. 2) Η διαδικασία θα γίνει αντίστροφα, πρώτα θα ολοκληρωθούν οι ενέργειες που απαιτούνται, θα υπάρχει ΟΕΥ και στην συνέχεια με προγραμματισμό θα γίνει η κατάργηση την 01/01/2025. 3) Θα προηγηθεί η έκδοση εγκυκλίων με οδηγίες για τις ενέργειες και το χρονοδιάγραμμα που θα τηρήσουν οι δήμοι ώστε να επιτευχθεί ομαλά η κατάργηση και η αξιοποίηση των χρημάτων από ΕΣΠΑ. 4) Θα γίνει κατάθεση μελέτης από τον υπουργό όπου θα αναφέρεται με ακρίβεια το οικονομικό όφελος που θα προκύψει από κάθε Ν.Π. που καταργείται και που αυτό θα διατεθεί (ιδανικά στους πληγέντες της Θεσσαλίας).