Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...Άρθρο 38 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4830/2021Σχόλιο του χρήστη Εθελοντές Αρωγοί Ζώων Αγίου Στεφάνου Αττικής | 26 Σεπτεμβρίου 2023, 09:31
Παρακαλούμε να γίνουν με τον παρόντα υπό διαβούλευση νόμο και οι ακόλουθες διαμορφώσεις στον Ν.4830/2021: ⭕️1). Ν.4830/2021, Άρθρο 46, παρ.2 Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46: «Στο ίδιο χρονικό διάστημα μπορούν να γίνουν και διαγραφές ήδη καταχωρισμένων εγγραφών από τους ιδιοκτήτες ζώων, εφόσον πλέον αυτά δεν είναι στην ιδιοκτησία τους ή δεν βρίσκονται στη ζωή.» ΕΠΕΙΔΗ Ένας ιδιοκτήτης δεν έχει πιά ένα ζώο στην κατοχή του για τους εξής λόγους: -Α. Το ζώο πέθανε ή το σκότωσε. -Β. Το ζώο χάθηκε, το έκλεψαν ή το εγκατέλειψε. -Γ. Το ζώο το έδωσε ή το πούλησε σε άλλον ιδιοκτήτη ή το παρέδωσε στον Δήμο του (οπότε για 3 χρόνια απαγορεύεται να αποκτήσει ζώο). Ως έχει το άρθρο 46, παρ.2. σημαίνει ότι για έξι μήνες από την δημιουργία του ΕΜΖΣ, οι παραβατικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να συγκαλύψουν την θανάτωση, την εγκατάλειψη, ή την παράνομη πώληση των ζώων τους, διαγράφοντας την καταχώριση των τσιπ τους από το ΕΜΖΣ! Εάν κάποιος έχει χάσει το ζώο του και το διαγράψει και να βρεθεί το ζώο, δεν θα μπορεί να βρεθεί ο ιδιοκτήτης! Εάν ο αγοραστής δεν θέλει να καταχωρίσει το ζώο και το διαγράψει ο πωλητής, το ζώο μένει απροστάτευτο! Επειδή δεν μπορεί να είναι αυτές οι προθέσεις του ΥΠΕΣ, παρακαλούμε να αφαιρεθεί ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46. Η προστασία των ζώων επιτάσσει να μην γίνεται καμία διαγραφή από το ΕΜΖΣ, όπως δεν γίνεται καμία διαγραφή από την διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση του ΥΠΑΑΤ. ——————————————————— ⭕️2). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.12 Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.12 του άρθρου 4 ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ: «Σε περίπτωση μόνιμης μετεγκατάστασης του ιδιοκτήτη και του ζώου του εκτός Ελλάδος, η διαγραφή του ζώου συντροφιάς από το ΕΜΖΣ πραγματοποιείται αποκλειστικά με την επίδειξη σχετικού αποδεικτικού εγγράφου, το οποίο έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή, πάροχο υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της χώρας μετεγκατάστασης.» ΕΠΕΙΔΗ δεν έχουν όλες οι χώρες υποχρεωτική καταχώριση σε βάση δεδομένων, η διαγραφή από το ΕΜΖΣ συνεπάγεται ότι θα χάνονται τα ιατρικά στοιχεία του ζώου και η προστασία του ίδιου του ζώου. ——————————————————— ⭕️3). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.3 Για υιοθεσίες στο εξωτερικό η μεταβολή στο ΕΜΖΣ περιλαμβάνει την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε ένα ζώο και μόνο την χώρα του προορισμού. Πλήρη στοιχεία χρειάζονται για την παρακολούθηση των υιοθεσιών, όχι μόνο χώρα προορισμού. Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η πρόταση της παρ.3 του άρθρου 7 ως εξής: «Ο υπεύθυνος για την υιοθεσία ενός ζώου στο εξωτερικό μεριμνά για την ενημέρωση του ΕΜΖΣ με την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε, τη χώρα προορισμού και τα πλήρη στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη». ————————————————— ⭕️4). Ν.4830/2021, Άρθρο 8, παρ.15 Χωρίς καταγραφή όλων των ζώων που εισέρχονται και εξέρχονται από την χώρα, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν το παραεμπόριο ζώων και η παράνομη μετακίνηση ζώων. Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.15 του άρθρου 8, ως εξής: Να αφαιρεθεί από την πρόταση το «από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης» Να προστεθεί στο τέλος της πρότασης «Τα εισερχόμενα ζώα στην Ελλάδα, επίσης καταχωρίζονται με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη τους στο ΕΜΖΣ στα σημεία εισόδου τους. Τα εξερχόμενα ζώα ελέγχονται αν είναι καταχωρισμένα στο ΕΜΖΣ με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη που αναγράφεται στο διαβατήριο του ζώου». ————————————————— ⭕️5). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.14 Ως έχει ο νόμος 4830/2021, επιτρέπεται να εισέλθει και να παραμείνει στην χώρα ζώο χωρίς ανιχνεύσιμο μικροτσίπ έως 90 ημέρες, που δημιουργεί πρόβλημα για την ασφάλεια του αν χαθεί. Υπάρχει δε αδυναμία ελέγχων, διότι μπορεί το συνοδευτικό διαβατήριο να μην ανήκει καν στον συγκεκριμένο σκύλο Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.14 του άρθρου 4, ως εξής: «Ζώα που προέρχονται από τρίτες χώρες και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση μη συμβατή με το πρότυπο ISO 11784, σημαίνονται και με νέο συμβατό μέσο κατά την είσοδο τους στην χώρα.» ————————————————— ⭕️6). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.2 Το άρθρο επιτρέπει την μεταβολή των στοιχείων στο ΕΜΖΣ από ενδιαφερόμενο που βρήκε ένα «αδέσποτο ημίαιμο» ζώο που του αρέσει στον δρόμο, ζώο το οποίο όμως μπορεί να είναι χαμένο, ή κλεμμένο και εγκαταλελειμένο αλλού και όχι αδέσποτο. Για να γίνει μεταβολή στο ΕΜΖΣ, σημαίνει ότι το ζώο είναι ήδη εγγεγραμμένο και καταχωρισμένο σε Δήμο ή άλλο προσωρινό ιδιοκτήτη ως αδέσποτο. Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί πολίτης να αλλάξει στο ΕΜΖΣ τα στοιχεία ζώου που δεν του ανήκει, χωρίς την σύμφωνη γνώμη του ήδη εγγεγραμμένου προσωρινού ιδιοκτήτη ή Δήμου; Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί να κατάσχει ενδιαφερόμενος ένα ΧΑΜΕΝΟ ζώο μη σημασμένο ή με μη ανιχνεύσιμη σήμανση, ή μη καταχωρισμένο από αμέλεια τρίτου, χωρίς να αναζητήσει τον ιδιοκτήτη του ζώου; Ελπίζουμε πως όχι. Χρειάζονται διορθώσεις. ————————————————— ⭕️7). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.19 Δεν καταχωρίζονται τα ζώα των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΕΜΖΣ. Εάν όμως χαθούν, ή κλαπούν και μετά εγκαταλειφθούν, θα φαίνονται ως αδέσποτα και θα μπορεί να τα κρατήσει ο κάθε «ενδιαφερόμενος» που θα τα βρει. Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.19 του άρθρου 4, ως εξής: «Οι σκύλοι εργασίας των ενόπλων δυνάμεων καταχωρίζονται στο ΕΜΖΣ και σε ειδικό μητρώο ζώων εργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Μετά την έξοδό τους από τη στρατιωτική υπηρεσία για οποιονδήποτε λόγο, υιοθετούνται από προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων ως ζώα συντροφιάς.» Σας ευχαριστούμε