Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...Άρθρο 25 Μεταφορά αρμοδιοτήτων Σχολικών Επιτροπών, σύσταση πάγιας προκαταβολής στους διευθυντές των σχολικών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗΣ | 26 Σεπτεμβρίου 2023, 09:21
Μέσα από την εμπειρία 36 ετών σε Δήμο και τα τελευταία 10 χρόνια στην διαχειριστική υποστήριξη της λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι ο θεσμός τους αποτελεί τον κυρίαρχο διοικητικό και οικονομικό παράγοντα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, μέσα στα πλαίσια των οργάνων λαϊκής συμμετοχής, με ιστορική πορεία. Το επιχείρημα για μάζεμα των πόρων είναι έωλο.Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών παραμένει πολυεπίπεδος και πολύπλοκος –όσον αφορά τα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες– και απαιτεί συνεργασίες και συναινέσεις με την εκπαιδευτική κοινότητα, τη δημοτική αρχή και τις κρατικές υπηρεσίες, σε καθημερινή βάση. Οι σχολικές επιτροπές εξαιρούνται της υποχρέωσης εφαρμογής των διατάξεων του Ν.Δ. 496/1974 "περί λογιστικού Ν.Π.Δ.Δ." Ο τρόπος και η διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης, ελέγχου και απόδοσης των κάθε είδους εσόδων και εξόδων των οργάνων αυτών καθορίζονται, κατ' απόκλιση των διατάξεων του Π.Δ.76/1985 (ΦΕΚ 27/Α'/ 1.3.85), με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (παρ.11 άρθρο 5 Ν.1894/90) δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17- 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α') «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 476/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» Αν αυτό αλλάξει τα καθημερινά προβλήματα δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε κεντρικά ούτε από τους διευθυντές των Σχολικών Μονάδων. Αν δεν αποσυρθεί η διάταξη με μαθηματική ακρίβεια σε ένα χρόνο τα δημόσια σχολεία θα είναι χειρότερα. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.