Αρχική Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησηςΆρθρο 17 Πλήρωση θέσεων ετών 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022Σχόλιο του χρήστη DP | 4 Σεπτεμβρίου 2024, 22:48
Η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 17 είναι προβληματική για τους εξής λόγους: 1. Από την διατύπωσή της παραγράφου 1 αλλά και την αιτιολογική της έκθεση προκύπτει ότι η κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2024 και 2025 θα γίνει από τους πίνακες επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού 2γ/2022. Σημειωτέον, ότι η παρ. 1 αναφέρει ρητά ότι θα αφορά και τις θέσεις του 2025 χωρίς κάποιον χρονικό ή άλλο περιορισμό. Επομένως αφορά τις θέσεις για όλο το έτος του 2025. Ωστόσο η παρ. 2 αναφέρει ότι η ισχύς των εν λόγω πινάκων θα λήξει σε κάθε περίπτωση με την έκδοση της βαθμολογίας του νέου γραπτού διαγωνισμού. Δεδομένου ότι ο νέος γραπτός διαγωνισμός φημολογείται έντονα ότι θα λάβει χώρα εντός του 2025 και με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις η έκδοση των αποτελεσμάτων θα γίνει σύντομα, δηλαδή εντός του 2025, αυτό σημαίνει ότι ορισμένες αν όχι όλες, από τις θέσεις του 2025 θα καλυφθούν από τους νέους πίνακες επιτυχόντων. Οι αρχές της καλής νομοθέτησης και ειδικά οι θεμελιώδεις αρχές της ασφάλειας και σαφήνειας του δικαίου, δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους αντιφάσεις και μάλιστα στο ίδιο άρθρο. Είναι βέβαιο ότι η παραπάνω αντίφαση του νόμου θα καταπέσει στην περίπτωση δικαστικής προσφυγής και πρέπει να διορθωθεί, η δε παρ. 2 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να εξαιρεθούν από το πεδίο εφαρμογής της οι πίνακες επιτυχόντων της 2γ/2022. 2. Η λήψη υπόψη μόνο της βαθμολογίας των επιτυχόντων στη γραπτή εξέταση και του κριτηρίου της εντοπιότητας και η παράβλεψη των λοιπών προσόντων τους, όπως πτυχίο, μεταπτυχιακό και διδακτορικό κλπ, προσβάλλει την αρχή της αξιοκρατίας σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να επιλέγεται για την κατάληψη δημόσιας θέσης το άτομο με τα περισσότερα προσόντα. Αυτό άλλωστε επιβάλλει και το δημόσιο συμφέρον, που θα εξυπηρετηθεί καλύτερα αν η Διοίκηση στελεχώνεται από τα πιο καταρτισμένα άτομα και όχι αυτούς που έγραψαν καλά σε έναν διαγωνισμό ή έτυχε να γεννηθούν ή κατοικούν σε ένα μέρος. 3. Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή των όρων πρόσληψης σε τέτοιο βαθμό και ενώ ακόμη υπάρχουν επιτυχόντες του πρώτου διαγωνισμού, προσβάλλει τις θεμελιώδεις αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς την Διοίκηση, της χρηστής Διοίκησης και κυρίως της αρχής της ισότητας αφού με την ξαφνική και αδικαιολόγητη επιλογή της Πολιτείας να ανατρέψει τους όρους μόνο για την συγεκριμένη κατηγορία και να μην προσμετρήσει ήδη δηλωμένα προσόντα τους, προβαίνει σε αδικαιολόγητη και παράνομη διάκρισή τους, έναντι των λοιπών υποψηφίων των οποίων τα προσόντα προσμετρήθηκαν ή των μελλοντικών των οποίων θα προσμετρηθούν. Είναι δε επίσης βέβαιο ότι θα ανατραπεί σε περίπτωση δικαστικής προσφυγής. Τέλος, η προβληματική διατύπωση της προτεινόμενης διάταξης του άρθρου 17 αποδεικνύονται από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων κατά την διαβούλευση αφορούν αυτό το άρθρο και όχι τα υπόλοιπα.