Αρχική Ανάρτηση Αποφάσεων και Πράξεων στο ΔιαδίκτυοΆρθρο 4 Ισχύς των πράξεωνΣχόλιο του χρήστη Stavi Karatza | 8 Δεκεμβρίου 2009, 13:07
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Ραγκούση, Η αξιόλογη πρωτοβουλία σας θα ήταν κατά τη γνώμη μου αποτελεσματικότερη, εάν στο ίδιο νομοθέτημα προβλεφθούν δικλείδες ασφαλείας, ούτως ώστε να μην εισάγεται απλώς μια πρόσθετη διατύπωση δημοσιότητας, αλλά ουσιαστικό μέσο εφαρμογής της διαφάνειας.Καταρχάς σκόπιμο θα ήταν να προβλεφθεί ελάχιστο χρονικό διάστημα δημοσίευσης της πράξης (π.χ. 10 ημερών), από την πάροδο του οποίου και μόνο θα επέρχονται οι έννομες συνέπειες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε κάθε διοικούμενο να ασκήσει τα νόμιμα. Επίσης, θα μπορούσε ρητώς να θεμελιωθεί ειδική συντρέχουσα και παράλληλη ευθύνη του ιεραρχικά ανώτερου οργάνου για τον έλεγχο της τήρησης της ως άνω δημοσίευσης.Ειδικά για τις δημόσιες συμβάσεις έργων,προμηθειών και υπηρεσιών και την πρόσληψη υπαλλήλων,θα μπορούσε να προβλεφθεί ότι για την επέλευση των εννόμων συνεπειών (υπογραφή της σύμβασης) και για την καταβολή της αμοιβής του αναδόχου/προμηθευτή/παρόχου υπηρεσίας/υπαλλήλου,απαιτείται υποχρεωτικά η προσκόμιση αποδεικτικού δημοσίευσης της πράξης και της σύμβασης στο Διαδίκτυο με επιμέλεια του διοικούμενου. Αρκεί μία εκτύπωση/αποθήκευση της πράξης/σύμβασης, όταν αναρτάται στην ιστοσελίδα. Έτσι, ο πολίτης,ο οποίος αντλεί ωφέλη από την πράξη,θα επιδιώκει την τήρηση της νομιμότητας και θα θεμελιώνει έννομο συμφέρον για την προσβολή της πράξης αυτοτελώς. Ταυτόχρονα,θα μπορούσε να θεμελιωθεί ειδική πειθαρχική και προσωπική ευθύνη του εκπροσώπου του φορέα,στην περίπτωση που προχωρά στην εκτέλεση της πράξης (υπογραφή της σύμβασης) χωρίς την προσκόμιση του σχετικού αποδεικτικού δημοσίευσης αυτής και μάλιστα αποδεικτικού που να καλύπτει το χρονικό διάστημα ανάρτισης της δημοσιευτέας ύλης στο Διαδίκτυο. Ομοίως,θα μπορούσε να προβλεφθεί ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο (ΥπΟΙκ) κατά την άσκηση του προληπτικού ή και του κατασταλτικού ελέγχου των δαπανών,υποχρεούται να ζητά την προσκόμιση των ως άνω αποδεικτικών δημοσίευσης αυτεπαγγέλτως, προκειμένου να θεωρήσει τα σχετικά εντάλματα πληρωμής, άλλως να κρίνει τις δαπάνες μη νόμιμες και καταλογιστές στον εκπρόσωπο του φορέα, που υπέγραψε τη σύμβαση. Έτσι, χωρίς χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες,κεντρικά κυβερνητικά όργανα, ελεγκτικά όργανα, φορείς και διοικούμενοι, θα λειτουργούν αμφίδρομα για την εφαρμογή της διαφάνειας,διασφαλίζοντάς την. Τέλος, κρίνω επιβεβλημένο, η εν λόγω ιστοσελίδα όπου θα αναρτώνται οι συμβάσεις να αποτελεί μέσο επαλήθευσης των εσόδων των αναδόχων/προμηθευτών/παρόχων/υπαλλήλων και βάση δεδομένων, την οποία θα μπορεί να διαχειρίζεται και το ΥπΟικ.