Αρχική Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησηςΆρθρο 17 Πλήρωση θέσεων ετών 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022Σχόλιο του χρήστη Α. | 7 Σεπτεμβρίου 2024, 02:09
Αρχικά, ευχαριστούμε για τη δυνατότητα που μας δίνεται μέσω αυτής της πλατφόρμας να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας αλλά και τις πρακτικές μας προτάσεις για τη λύση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει. Εκτιμώ πως μια καλή πρόταση -η οποία θα κατευνάσει τα πνεύματα όλων- θα ήταν ο επόμενος γραπτός διαγωνισμός να διενεργηθεί πιο αργά μέσα στο 2025 (π.χ. τον Οκτώβριο όπως είχε διενεργηθεί και ο γραπτός διαγωνισμός 1ΓΒ/2022 για τους τελωνειακούς) για τους κάτωθι λόγους: 1) Διότι μόνο έτσι θα δοθούν όντως όλες οι θέσεις του 2025 στους επιτυχόντες της 2ΓΒ/2022 και δεν θα μείνουν αδιόριστοι λόγω λήξης του πίνακα. Ταυτόχρονα, θα λυθεί και η ασάφεια που δημιουργείται από τις παραγράφους 1. & 2. του άρθρου 17 (βλ. παραπάνω) που ουσιαστικά η μία αναιρεί την άλλη. **Υποθετικά, αν η προκήρυξη για τις θέσεις του 2024 αναρτηθεί τον ερχόμενο Ιανουάριο, τα αποτελέσματα του νέου διαγωνισμού τον Μάιο και η προκήρυξη για τις θέσεις του 2025 μετά τον Μάιο, πως θα μπορέσουν να δοθούν στους τωρινούς επιτυχόντες οι θέσεις του 2025 εφόσον θα πάψουν να ισχύουν οι παλιοί πίνακες μετά την ανάρτηση των νέων αποτελεσμάτων; Αν όμως οι προκηρύξεις (για τις θέσεις 2024 & 2025) αναρτηθούν το πολύ μέχρι το καλοκαίρι και ο επόμενος διαγωνισμός διενεργηθεί το φθινόπωρο τότε δεν θα υπάρξει επικάλυψη (οverlapping) των δυο διαγωνισμών γεγονός που θα διευκολύνει και το ΑΣΕΠ καθώς δεν θα χρειαστεί να εργάζεται με δυο λίστες παράλληλα.** 2) Οι επιτυχόντες της 2ΓΒ/2022 έχουν αρχίσει ήδη να σκέφτονται την συμμετοχή τους και την προετοιμασία τους για τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό. Επιτυχόντες που σήμερα έχουν 100(!) μόρια, αλλά ανήκουν σε κατηγορίες όπως λόγου χάριν η ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού. Οι πιθανότητες να διοριστούν στις επερχόμενες προκηρύξεις είναι αυξημένες. Ωστόσο, η μεγάλη καθυστέρηση των προκηρύξεων σε συνδυασμό με τον μελλοντικό διαγωνισμό (που φημολογείται ότι θα "τρέξει" πιο γρήγορα) αναγκάζουν τους επιτυχόντες να επανεξετάζονται μόνο και μόνο επειδή ο νέος διαγωνισμός θα "τρέξει" πιο γρήγορα από τον προηγούμενο και δεν θα προλάβουν να δουν αν διορίστηκαν ώστε να μην μπουν εκ νέου σε αυτή την διαδικασία. Σε πολλές όμως περιπτώσεις η επανεξέταση θα είναι αχρείαστη και αυτό δημιουργεί μεγάλη ταλαιπωρία τόσο στους ήδη ταλαιπωρημένους επιτυχόντες που βρίσκονται εν αναμονή των εξελίξεων εδώ και δυο χρόνια, όσο και στο ΑΣΕΠ που θα χρειαστεί να εξετάσει φακέλους και γραπτά χωρίς εν τέλει να χρειάζεται. Τα νούμερα αυτού του διαγωνισμού ήταν σχετικά διαχειρίσιμα εν συγκρίσει με αυτό που εκτιμώ πως θα γίνει στον επόμενο γραπτό διαγωνισμό. 3) Η πίεση που ασκεί ο μελλοντικός διαγωνισμός γίνεται αιτία να λαμβάνονται σπασμωδικές αποφάσεις από ΥΠΕΣ και ΑΣΕΠ με αλλαγή των όρων εν μέσω του "παιχνιδιού". Οι επιτυχόντες θέλουν μια δίκαιη και ίση μεταχείριση ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν ακόμη περισσότερο παρά μια δήθεν επίσπευση που τους αδικεί. Οι προσφυγές στις οποίες θα καταφύγουν ενδεχομένως να καθυστερήσουν πολύ περισσότερο την διαδικασία και αντί για επίσπευση να οδηγηθούμε στην περεταίρω επιβράδυνση και ταλαιπωρία. 4) Οι διενέργεια τόσο μεγάλων γραπτών διαγωνισμών αποτελεί μια σημαντική οικονομική επιβάρυνση για το κράτος και δεν θα έπρεπε να διενεργούνται όταν δεν υπάρχει λόγος. Εφόσον υπάρχουν άνθρωποι που κατάφεραν να επιτύχουν στα στάνταρ που έθεσε το ΑΣΕΠ, για ποιο λόγο να μην αξιοποιηθούν στο έπακρο; Κλείνοντας, οφείλω να αναφέρω πως οι λύσεις που έχουν προταθεί σε τούτη την πλατφόρμα είναι πραγματικά αξιόλογες και ελπίζω να ληφθούν υπόψιν από τους αρμόδιους ώστε η 2Γ/2022 να αποτελέσει μια καλή αρχή για μελλοντικούς διαγωνισμούς και όχι μια ακόμη μελανή σελίδα του συστήματος διορισμών.