Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτωνΆρθρο 15 Αναστολή προμήθειας Κρατικών Αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων και κυβισμού – Μεταβατικές διατάξεις.Σχόλιο του χρήστη ΔΟΥΛΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 20 Οκτωβρίου 2009, 09:20
Κατ'αρχάς θα πρέπει κανείς να εξάρει την εξαιρετική πρωτοβουλία της διαδικασίας της διαβούλευσης διότι αποτελεί ένα στοιχείο διεύρυνσης της δημοκρατίας και απόκτησης βάθους και ουσίας. Είθε η διαδικασία αυτή να επεκταθεί για κάθε επίμαχο ζήτημα της δησόσιας σφαίρας πριν υπάρξει κάποια νομοθετική πρωτοβουλία και κυβερνητική παρέμβαση για διευθέτησή του. ΄Οσον αφορά την ουσία του ζητήματος για το οποίο ζητείται η έκφραση των απόψεων, επισημαίνεται εν πρώτοις η διττή του διάσταση: μείωση της ατμοσφαρικής ρύπανσης και εξοικονόμιση πόρων του δημοσίου και ειδικότερα της διοικητικής μηχανής. Η φιλοσοφία αντιμετώπισης του ζητήματος είναι στη σωστή κατεύθυνση και ως προς τους δύο στόχους. Ωστόσο θα πρέπει κανείς εξειδικεύοντας στην πράξη την παρέμβαση θα πρέπει ως προς τη μείωση των ρύπων να εξετάσει προσεκτικά τις κατηγορίες των νέων οχημάτων ώστε να υπάρχει ευελιξία και να μην υπάρξουν περιοριστικά μέτρα που θα έχουν και παράπλευρες αρνητικές επιπτώσεις. Π.χ. αντιδράσεις αντιπροσωπειών, τα οχήματα των οποίων ενώ καλύπτουν τα περιβαλλοντικά κριτήρια δεν θα συμπεριληφθούν στα επιλεγόμενα, εκδήλωση υπερβάλλουσας ζήτησης για συγκεκριμένα μοντέλα και ελλείψεις στην προμήθειά τους ή επιβαρρύνσεις στο κόστος κτήσης τους. Ως προς τη λογιστική πλευρά εξοικονόμησης του κόστους θα πρέπει να επισημανθεί ότι η περίοδος μέχρι 31/12/2010, ενδέχεται να είναι σύντομη. Αν στη διάρκεια ενός έτους διοχετευθεί στην ελληνική αγορά ο στόλος των υφισταμένων επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, ενδέχεται να υπάρξει οικονομική απώλεια λόγω μείωσης της τιμής τους. Τα υφιστάμενα αυτοκίνητα είναι με leasing, ή ιδιόκτητα; Θα πρέπει να μελετηθεί η σημερινή αγοραία τους αξία με βάση την υπολειμματική τους ενδεχομένως αξία και τις ισχύουσες σήμερα τιμές και Εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά σε συνεργασία με τις αντιπροσωπείες που τα εμπορεύονται μπορούν να διοχετευθούν σε άλλες αγορές ώστε να μην επηρεασθεί αρνητικά η αγοραία τους αξία όπως αυτή θα προσδιορισθεί εκ των προτέρων, τότε ο χρόνος απόσυρσης είναι εύλογος, άλλως αυτός θα πρέπει να επεκταθεί λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά κόστους παράλληλα με την εξοικονόμηση κόστους από τη χρήση των νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Θα πρέπει να συνεξατασθεί το μέτρο με εκείνο της απόσυρσης των παλαιών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων. Αν το δημόσιο έχει συνολικά τη δυνατότητα απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων μπορεί να το συνδυάσει με την αγορά των νέων. Επίσης θα πρέπει να εξετασθεί το όφελος των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων οι οποίες βοηθούνται ιδιαίτερα σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας από την αρχή του 2009. Αν σε ένα χρονικό διάστημα η προμήθεια ενός τόσο μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων (40.000 περίπου) δημιουργεί ένα σημαντικό ύψος πωλήσεων, μήπως η εκροή δημοσίου χρήματος για την αγορά νέων αυτοκινήτων με απόσυρση παλαιών όπως έχει προσδιορισθεί κατά όχημα θα πρέπει να περιορισθεί ανάλογα. Ως προς το κόστος συντήρησης και δαπανών κυκλοφορίας του στόλου των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να τεθούν αντικειμενικά κριτήρια χρήσης ώστε αυτά να περιορισθούν.