Αρχική Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησηςΆρθρο 17 Πλήρωση θέσεων ετών 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022Σχόλιο του χρήστη Αριστοφάνης | 8 Σεπτεμβρίου 2024, 15:49
Έτος: 2024 Χώρα: Ελλάδα Θέμα: Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών 1. Μη τήρηση των τυπικών προϋποθέσεων: Στη συντριπτική πλειοψηφία των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, οι αιτούντες γίνονται αποδεκτοί ανεξάρτητα από τα προσόντα τους. Καμία από τις ελάχιστες τυπικές προϋποθέσεις που διαφημίζονται δεν τηρείται στην πράξη. Υπάρχουν φοιτητές με προπτυχιακούς τίτλους που έχουν μέσο όρο βαθμολογίας 6 ή με πολύ κακή γνώση Αγγλικών, παρά τη φαινομενική απαίτηση για πιστοποιητικό επιπέδου πολύ καλής γνώσης. Οι συμμετέχοντες συχνά δεν διαθέτουν ούτε τις βασικές δεξιότητες που αναμένει κανείς από έναν μεταπτυχιακό φοιτητή, όπως είναι ο στοιχειώδης ψηφιακός αλφαβητισμός. 2. Επιφανειακή παρακολούθηση: Η "μικτή διδασκαλία", η οποία υποτίθεται ότι συνδυάζει δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καταλήγει σχεδόν αποκλειστικά στην εξ αποστάσεως μορφή. Η συμμετοχή πολλών φοιτητών είναι καθαρά τυπική: παρακολουθούν μαθήματα έχοντας ανοιχτούς τους υπολογιστές τους χωρίς ουσιαστική αλληλεπίδραση ή απουσιάζουν τελείως από την εκπαιδευτική διαδικασία (συχνά καταγράφεται και "χέι-χοπ" με τα παιδιά τους στις κάμερες). 3. Ανεπαρκής αξιολόγηση: Γρατπές εξετάσεις δεν διεξάγονται. Οι "αξιολογήσεις" βασίζονται κυρίως σε παραδόσεις εργασιών, οι οποίες δεν είναι τίποτε περισσότερο από κακές απομιμήσεις ερευνητικών δημοσιεύσεων, βρεφικού επιπέδου. Η βασική γνώση του Microsoft Word αρκεί για την "εκπόνηση" τους. (Βέβαια το 90% των φοιτητών δεν γνωρίζουν καν να καταγράφουν τις αναφορές που χρησιμοποίησαν. Και ούτε θα μάθουν ποτέ) Αναθέσεις εργασιών σε φροντιστήρια: Πολλά "διαδικτυακά φοιτητικά φροντιστήρια" προσφέρουν υπηρεσίες συγγραφής ακόμα και διδακτορικών διατριβών. (Αποδεικνύεται εύκολα με μια σχετική αναζήτηση στη γραμμή αναζήτησης του Google). Αυτά τα φαινόμενα δεν περιορίζονται σε ιδιωτικά πανεπιστήμια ή σε ιδρύματα του εξωτερικού. Πρόκειται για μια πραγματικότητα που συναντάται σε δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια, όπου μόνο τα προγράμματα που προσφέρονται δωρεάν και έχουν μεγάλη ζήτηση φαίνεται να διατηρούν κάποια αξιοπιστία. Καλώ το ελληνικό κράτος να διενεργήσει έναν ουσιαστικό και οργανωμένο έλεγχο στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Επίσης, εάν το ελληνικό κράτος αδυνατεί να επιλύσει αυτή την κατάσταση, θα ήταν σκόπιμο να ενημερωθούν τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για την ακαδημαϊκή δυστοπία που επικρατεί. (Αλήθεια, γνωρίζετε κάποιες από τις μεθοδεύσεις ή τεχνικές με τις οποίες ένα ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα κατατάσσεται εκεί που κατατάσσεται στην παγκόσμια λίστα κατάταξης? - Εσείς που είστε πνιγμένοι στον κόσμο της εσωστρέφειας και διαφημίζετε τα χάλια σας χωρίς καν να το αντιλαμβάνεστε).