• Σχόλιο του χρήστη 'Ιορδάνης Ιορδανίδης' | 10 Σεπτεμβρίου 2024, 09:03

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Ένας νόμος που στοχεύει να ρυθμίσει αποτελεσματικά την διαχείριση των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων συντροφιάς πρέπει πρώτιστα να σπεύδει να εξαφανίσει κάθε περιθώριο μισαλλοδοξίας και αντιπαλότητας μεταξύ των εμπλεκομένων, φιλοζωικές, κυνοφιλικές, κυνηγετικές οργανώσεις, κτηνιάτρους και εκπαιδευτές να προβεί σε συγκερασμό των απόψεων και να τους καθοδηγεί σε συναγωνιστική σχέση που είναι βασική προϋπόθεση ώστε να προάγουμε το φιλόζωο αίσθημα και να φροντίσουμε αποτελεσματικά τα ζώα με λογικές δαπάνες που εφόσον στοχεύουν στις ανάγκες των ζώων θα πρέπει τα σχετικά κεφάλαια να απορροφώνται για αυτόν και μόνο τον σκοπό και τούτο να ελέγχεται. Δεν είναι τούτο προσευχή είναι ρεαλιστική στόχευση για αποτελεσματική διοίκηση που θα φέρει κοινωνική ειρήνη και θα υποχρεώνει σε συνεργασία. Αν θέλουμε να το αντιστρέψουμε θα πούμε ότι δεν γίνεται να λαμβάνονται υπόψη προτάσεις όσων αποδεδειγμένα δεν θέλουν να συνεργαστούν και μάλιστα αυτές οι προτάσεις να υιοθετούνται! Τούτο αν συνέβη στο παρελθόν πρέπει να διορθωθεί και να αποφευχθεί στο μέλλον. Με αυτές τις σκέψεις και με την άποψη ότι εφόσον οι ιδιοκτήτες σκύλων δεν είναι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την διαχείριση των αδέσποτων πρέπει να τροποποιηθεί η παρ. 4 του άρθρου 14 του ν. 4830/2021 που ορίζει : “Το ποσό του παραβόλου εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών σε ξεχωριστό ΑΛΕ και, αποδίδεται κατά σαράντα τοις εκατό (40%) στο ΙΙΒΕΑΑ για την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας του ΕΦΑΓΥΖΣ κατά πέντε τοις εκατό (5%) στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη λειτουργία του ΕΜΖΣ και κατά πενήντα πέντε τοις εκατό (55%) μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών στους δήμους για την υποστήριξη δράσεων για την ευζωία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.” ως εξής : Το ποσό του παραβόλου εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών σε ξεχωριστό ΑΛΕ και, αποδίδεται κατά σαράντα τοις εκατό (95%) στο ΙΙΒΕΑΑ για την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας του ΕΦΑΓΥΖΣ κατά πέντε τοις εκατό (5%) στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη λειτουργία του ΕΜΖΣ . Το ποσό του παραβόλου να είναι ενιαίο για όλους τους ιδιοκτήτες σκύλων και να οριστεί στο ποσό των 30 ευρώ. Η παρ. 1 α του άρθρου 9 του Ν. 4830/2021 που ορίζει :”Να στειρώσει το δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς του, εφόσον είναι σκύλος ή γάτα, εντός έξι (6) μηνών από την απόκτησή του, εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους.” να τροποποιηθεί ως εξής “Να στειρώσει το δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς του, εφόσον είναι σκύλος ή γάτα και ιατρικοί λόγοι όπως βεβαιώνονται από δύο τουλάχιστον κτηνιάτρους δεν επιβάλουν τη μη στείρωση, εντός έξι (6) μηνών από την απόκτησή του, εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους.” Η μεταρρύθμιση αυτή θα επιφέρει κοινωνική ειρήνη ως προς τις αντιδράσεις κατά των μαζικών στειρώσεων επιδεικνύοντας σεβασμό στην σωματική ακεραιότητα των ζώων και στον επιστημονικό κλάδο των κτηνιάτρων. Να μεταρρυθμιστούν όλες οι διατάξεις του ν. 4830/2021 που προβλέπουν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις στους παραβάτες σε όλα τα σημεία που αναφέρονται στα ελάχιστα ποσά χρηματικών ποινών και διοικητικών προστίμων ώστε να έχουν την δυνατότητα οι ποινικές αρχές στα πλαίσια τόσο της διεξαγωγής της ποινικής δίκης όσο και αυτής της διοικητικής διαδικασίας να εκτιμούν την οικονομική δυνατότητα των παραβατών και να επιβάλλουν μια δίκαιη χρηματική ποινή και ένα δίκαιο διοικητικό πρόστιμο. Δεν είναι δυνατόν σε έναν πολίτη παραβάτη που ζει με το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα να του ζητούμε να καταβάλει ποσά που υπερβαίνουν τις οικονομικές του δυνατότητες διότι παραβιάζουμε κάθε αρχή αναλογικότητας του δικαίου. Επίσης πάντα υπό το πρίσμα της συνταγματικής επιταγής της ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο εισηγούμαι αν όχι την πλήρη κατάργηση της παρ 7 του άρθρου 9 του Ν. 4830/2021 κατ ελάχιστο την τροποποίηση της προκειμένου να κατευνάσουμε χιλιάδες συμπολίτες μας κυνηγούς οι οποίοι αισθάνονται θύματα κοινωνικού ρατσισμού. Προτείνω η εν λόγω διάταξη που ορίζει σήμερα: 7. Αφαιρείται για δύο (2) έτη η άδεια κυνηγιού από κυνηγό, του οποίου ο σκύλος που χρησιμοποιείται στο κυνήγι δεν έχει σημανθεί, καταχωρηθεί στο ΕΜΖΣ και στειρωθεί ή για τον οποίο δεν έχει αποσταλεί δείγμα γενετικού υλικού στο Εργαστήριο Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς του άρθρου 13. Ομοίως, η άδεια κυνηγιού αφαιρείται οριστικά, αν ο κυνηγός έχει εγκαταλείψει ζώα που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του ή άμεσους απογόνους αυτών. Τα μέσα μεταφοράς του κυνηγετικού σκύλου είναι κατάλληλα, με επαρκή χώρο, φωτισμό και αερισμό και ικανοποιούν τις φυσιολογικές ανάγκες του ζώου. .... να τροποποιηθεί ως εξής: 7. “Απαγορεύεται σε κυνηγό που έχει εγγραφεί στο Μητρώο Παραβατών του άρθρου 36  να χρησιμοποιεί στο κυνήγι σκύλο κυνηγετικό και αφαιρείται η άδεια κυνηγιού για δύο (2) έτη αν ο κυνηγός, που έχει εγγραφεί στο Μητρώο Παραβατών του άρθρου 36, εντοπισθεί να χρησιμοποιεί στο κυνήγι σκύλο κυνηγετικό. Τα μέσα μεταφοράς του κυνηγετικού σκύλου είναι κατάλληλα, με επαρκή χώρο, φωτισμό και αερισμό και ικανοποιούν τις φυσιολογικές ανάγκες του ζώου." Να δοθούν ισχυρότερα οικονομικά κίνητρα στους Δήμους να κατασκευάσουν δημοτικά καταφύγια για τα αδέσποτα ζώα και να καταργηθεί αν όχι με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση οπωσδήποτε στο μέλλον η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να εγκαταλείπεται το αδέσποτο μετά τη σήμανση εκ νέου. Από καρδιάς εύχομαι σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς , οργανώσεις, σωματεία και κυρίως φυσικά πρόσωπα να εγκαταλείψουν την αντιπαλότητα και να σκεφθούν ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία τους ενώνει η αγάπη τους για τα ζώα και ειδικότερα για το υπέροχο αυτό ζώο συντροφιάς που λέγεται σκύλος που το αγαπούμε όλοι και επιθυμούμε όλοι, επιδεικνύοντας τον πολιτισμό μας να συνεργαστούμε για να ζει όπως τους αξίζει. Μετά Τιμής Ιορδάνης Ιορδανίδης Δικηγόρος