• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΝΩΛΗΣ' | 11 Σεπτεμβρίου 2024, 11:37

    ΑΡΘΡΟ 29 Ν. 5056/2023 «..5. Είναι δυνατή η συνέχιση όλων των υλοποιούμενων προγραμμάτων επιχορήγησης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) για τους ωφελούμενους που απασχολούνται ή προεργάζονται στις δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις της περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 252 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και της παρ. 1 του άρθρου 156 του ν. 4600/2019 (Α` 43), και καταργούνται με το παρόν, σε κάθε έναν εξυπηρετούμενο Δήμο που αναλαμβάνει την εκπλήρωση των σκοπών του φορέα που καταργείται. Οι ανωτέρω φορείς, οι οποίοι πρόκειται να συνεχίσουν την υλοποίηση των προγραμμάτων της Δ.ΥΠ.Α.: α) επιχορηγούνται από την ημερομηνία μεταφοράς των απασχολουμένων και για το υπόλοιπο διάστημα, σύμφωνα με την ισχύουσα απόφαση ένταξης υπαγωγής και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, μέχρι και τη συμπλήρωση του συνολικού επιχορηγούμενου διαστήματος, β) απασχολούν τους προεργαζόμενους μέχρι και τη συμπλήρωση του συνολικού διαστήματος, και για το υπόλοιπο διάστημα σύμφωνα με την ισχύουσα απόφαση ένταξης υπαγωγής και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, μέχρι και τη συμπλήρωση του συνολικού επιδοτούμενου διαστήματος…». Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 29 ν. 5056/2023 (Α 163) προστίθεται εδάφιο ως εξής: Τα Άτομα με Αναπηρίες που προσλήφθηκαν κατ' εφαρμογή προγράμματος απασχόλησης Ανέργων από την Δ.Υ.Π.Α. και απασχολούνταν την 31 η Δεκεμβρίου 2023 στις καταργούμενες δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις θεωρείται, ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν εξ’ αρχής δυνάμει του Ν. 2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α') εφόσον το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να τα απασχολεί και μετά την λήξη του προγράμματος, οπότε και κατατάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Με το άρθρο 29 παρ. 5 του ν. 5056/2023 προβλέφθηκε μεταξύ των άλλων, στα πλαίσια της κατάργησης των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων, η συνέχιση των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ, από τους Δήμους, ως καθολικούς διαδόχους αυτών, μέχρι τη λήξη τους. Πλην όμως, ειδικά για το πρόγραμμα των ΑΜΕΑ που προσλήφθηκαν με σύμβαση ορισμένου χρόνου 1 + 1 έτος, ως προς τα οποία υφίστατο η δυνατότητα, στα πλαίσια των διατάξεων του ν. 2643/1998 του άρθρου 11 του ν. 3227/2004, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4186/2013, να μετατραπούν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου, εφόσον το Δ.Σ των Κοινωφελών Επιχειρήσεων, εξέφραζαν τη βούληση τους προς τούτο (Α.Π 531/2016, ΝΣΚ 413/2010 κλπ.), δεν έχει υπάρξει ειδική πρόνοια. Ειδικότερα, στα πλαίσια του άρθρου 21 του Συντάγματος, θα πρέπει τα Α.Μ.Ε.Α να προστατεύονται ειδικώς και για τις συμβάσεις αυτές δεν εφαρμόζεται το άρθρο 103 παρ. 7 και 8 του Συντάγματος (βλ. αιτιολογική έκθεση άρθρου 56 ν. 4186/2013). Με το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς, δεν παρέχεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ, να αποφασίσουν για τη συνέχιση της απασχόλησης των ΑΜΕΑ και τη μετατροπή της σχέσης τους εργασίας σε ΙΔΑΧ, πλην όμως εν προκειμένω, λόγω της κατάργησης, οι ΟΤΑ, δεν κατέστησαν πρωτογενώς φορείς υλοποίησης των προγραμμάτων, αλλά ως καθολικοί διάδοχοι των καταργηθεισών επιχειρήσεων. Προς τούτο καθίσταται δυσχερής η θέση πλέον των ΑΜΕΑ, γεγονός που αντιβαίνει στην πάγια νομολογία και στην ειδική προστασία του άρθρου 21 του Συντάγματος που τους περιβάλει. Με την παρούσα διάταξη, δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ, οι οποίοι έχουν καταστεί καθολικοί διάδοχοι των καταργηθεισών κοινωφελών επιχειρήσεων, δυνάμει του άρθρου 29 του ν. 5056/2023, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να εκφράζουν τη θετική βούληση του για τη συνέχιση της απασχόλησης των ΑΜΕΑ, που απασχολούνται πλέον στο Δήμο, και κατ’ επέκταση τη μετατροπή της σχέσης εργασίας του σε ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.