Αρχική Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξειςΆρθρο 47 Αποστολή, λήψη, καταχώριση και διατήρηση του γενετικού υλικού των ζώων συντροφιάς – Μεταβολή χρόνου έναρξης επιβολής προστίμων – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 14 και παρ. 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Ιωάννου | 11 Σεπτεμβρίου 2024, 12:31
Ειδήσεις ΚΟΜΑΘ Ανακάλυψε το Κυνήγι Θηροφύλαξη Όπλα και Ασφάλεια Κυνηγετικός σκύλος Επίλεξε τον κατάλληλο σκύλο Πρώτες Βοήθειες Κυνοστάσιο Υγεία Νομοθεσία Νέα Αειφόρο Κυνήγι Media T: 2310 477 128 hunters@hunters.gr Επικοινωνία Τετάρτη, 11 Σεπτέμβριος 2024 Ανακοίνωση κάλεσμα της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης (Κ.Ο.ΜΑ.Θ) για τη συμμετοχή των κυνηγών στη νέα δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του Ν. 4830/2021 «ΑΡΓΟΣ» Ανακοίνωση κάλεσμα της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης (Κ.Ο.ΜΑ.Θ) για τη συμμετοχή των κυνηγών στη νέα δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του Ν. 4830/2021 «ΑΡΓΟΣ» Αγαπητοί συνάδελφοι Κυνηγοί! Μετά από τριετείς αγώνες και συνεχείς διαβουλεύσεις με το Υπουργείο Εσωτερικών, η Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας Θράκης (Κ.Ο.ΜΑ.Θ.) σας καλεί να συμμετάσχετε στη νέα δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του Νόμου 4830/2021 «ΑΡΓΟΣ». Συνάδελφοι ! Η νέα δημόσια διαβούλευση είναι σημαντική και με τη συμμετοχή μας δημιουργείται μια κρίσιμη ευκαιρία για να διαμορφώσουμε από κοινού το μέλλον της κυνηγετικής μας δραστηριότητας στην Ελλάδα. Η Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας Θράκης (Κ.Ο.ΜΑ.Θ.) εκτιμά ότι, ενώ έχουν υιοθετηθεί κάποιες από τις προτάσεις των Κυνηγετικών Οργανώσεων, εξακολουθούν να υφίστανται αρκετά οικονομικά και πρακτικά προβλήματα που δημιουργεί ο ν. 4830/2021. Οι θέσεις της Κ.Ο.ΜΑ.Θ σχετικά με τη νέα δημόσια διαβούλευση είναι: • Τα κυνηγετικά σκυλιά, θα πρέπει να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.). • Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς μια θετική κατεύθυνση. • Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη. • Η Κ.Ο.ΜΑ.Θ. ζητά, η δαπάνη της σήμανσης και της καταγραφής των κυνηγετικών σκύλων εργασίας για ιδιοκτήτες που ανήκουν σε ευπαθείς και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες να καλύπτεται δωρεάν από τα κτηνιατρεία των Δήμων. • Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν έγκαιρα στις τροποποιούμενες διατάξεις • Θα πρέπει να υιοθετηθούν στον ν. 4830/2021 οι επιστημονικές επισημάνσεις και οι θέσεις της Πανελλήνιας Κτηνιατρικής Ομοσπονδίας ως βασική επιστημονικά αρμόδια για την ευζωία και διαχείριση των αδέσποτων Ένα άλλο βασικό ερώτημα που προκύπτει, δε περιέχεται στη διαβούλευση και είναι πολύ σημαντικό να απαντηθεί είναι το από πού θα γίνεται ο επίσημος χαρακτηρισμός των Κυνηγετικών Σκύλων; Κυνηγετικός σκύλος εργασίας χωρίς κυνηγετική άδεια δεν υφίσταται! Ως εκ τούτου, οι μόνοι αρμόδιοι για να πιστοποιήσουν τους πραγματικούς κυνηγετικούς σκύλους είναι οι αναγνωρισμένοι από το Υπουργείο Κυνηγετικοί Σύλλογοι, οι οποίοι διατηρούν σχετικές βάσεις δεδομένων, καθώς και τα δασαρχεία που εκδίδουν κυνηγετικές άδειες. Η ύπαρξη ενός σαφούς και διαφανούς μηχανισμού πιστοποίησης των κυνηγετικών σκύλων είναι απαραίτητη για την ορθή εφαρμογή του νόμου. Τέλος η διάταξη του Άρθρου 9, Παρ. 7, που προβλέπει την αφαίρεση άδειας κυνηγιού για δύο χρόνια λόγω μη σήμανσης ή μη καταχώρισης των σκύλων θεωρείται άδικη και αντισυνταγματική. Καλούμε το Υπουργείο να επανεξετάσει και να το ακυρώσει!