Αρχική Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησηςΆρθρο 9 Κώλυμα συμμετοχής στις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων προσωπικού δημόσιου τομέα – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 24 ν. 4765/2021Σχόλιο του χρήστη Ξανθή | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 09:02
Η αναδρομικότητα εφαρμογής της διάταξης δημιουργεί ξεκάθαρα ζητήματα συνταγματικότητας. Σε ένα νομοσχέδιο που έχει στόχο τη ταχύτερη διεκπεραίωση των προσλήψεων και τη βελτίωση της λειτουργίας του δημοσίου δεν θα έπρεπε να έχουν θέση διατάξεις -όπως η συγκεκριμένη- που πιθανόν θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Όπως πολλοί ανέφεραν θα είναι τραγικό να εφαρμοστεί αναδρομικά, καθώς είναι άδικο για τους συμμετέχοντες που έκαναν αίτηση και συμμετείχαν σε έναν διαγωνισμό με άλλους όρους και κανόνες, κάνοντας τις επιλογές τους σε μια, ούτως ή άλλως εξοντωτική διαδικασία, αγνοώντας τις συγκεκριμένες επιπτώσεις/ποινές. Δεν είναι δυνατό να ισχύσει για υποψηφίους οι οποίοι προχώρησαν σε επιλογή της σειράς των θέσεων με άλλους όρους. Πρέπει να προστεθεί ρητά επί του άρθρου ότι αφορά αποκλειστικά σε μελλοντική διαδικασία. Πέραν των ανωτέρω, το άρθρο αυτό καθαυτό αποτελεί ομολογία έλλειψης διάθεσης εξάλειψης των αγκυλώσεων του συστήματος πρόσληψης και των παθογενειών της εκάστοτε διαδικασίας του ΑΣΕΠ, ήτοι των ουσιαστικών προβλημάτων που επιβραδύνουν τις προσλήψεις, μετακυλίοντας την ευθύνη και την ζημία στον/ην υποψήφιο/α, στερώντας του/της ουσιαστικά την επιλογή να πάρει συνειδητές αποφάσεις σχετικά με ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για τον καθένα/μια, όπως είναι το εργασιακό του/της μέλλον. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε εργαζόμενου πολίτη σε ένα κράτος δημοκρατικό να του δίνεται η δυνατότητα να γνωρίζει τους όρους, τα καθήκοντα και το τόπο εργασίας του και να επιλέγει βάσει αυτών το βέλτιστο για την προσωπική του ανέλιξη. Αντ’ αυτού, η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει επιπλέον και τιμωρητικό χαρακτήρα, επιβάλλοντας ποινή για 3 ολόκληρα έτη, περιορίζοντας τον επαγγελματικό ορίζοντα του εκάστοτε υποψηφίου και στήνοντας ανυπέρβλητα εμπόδια σε κάθε οικογενειακό προγραμματισμό. Συνοψίζοντας, να εξαιρεθεί το άρθρο από το νομοσχέδιο.Άλλως, να μην ισχύσει αναδρομικά και να περιοριστεί το διάστημα ποινής σε 1 έτος. Τέλος, η αναδρομική επέκταση της εν λόγω εφαρμογής στους επιτυχόντες της 3ΓΒ/2023 είναι ένα ξεκάθαρα αντισυνταγματικό και δυσμενές μέτρο για τους τελευταίους, καθώς όχι μόνο δεν θα δημιουργήσει ανακύκλωση των συμμετέχοντων και αέναο αγώνα διορισμού καθώς οι εν λόγω επιτυχόντες θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνο σε ΜΙΑ ακόμη προκήρυξη, αλλά και για όλους τους λόγους που περιγράφηκαν ανωτέρω.