Αρχική Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησηςΆρθρο 17 Πλήρωση θέσεων ετών 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022Σχόλιο του χρήστη Μάνος | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 13:10
Με την κατάργηση της μοριοδότησης των πρόσθετων προσόντων, το άρθρο 17 εισάγει ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ διάκριση μεταξύ των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού 2Γ/2022 που συμμετείχαν στις προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων που έχουν προηγηθεί (1ΓΒ/2023, 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023) και όσων συμμετέχουν σε όσες ακολουθήσουν. Η διάκριση αυτή αντιβαίνει με την αρχή ισότητας που καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες και αποκλείει την έκδηλα άνιση μεταχείριση, κάτι που έχει αποδεχθεί και το ΣτΕ (3396/2014). Επιπλέον, με δεδομένο ότι τα οριστικά αποτελέσματα της 3ΓΒ/2023 δεν έχουν ακόμη εκδοθεί, η άμεση εφαρμογή του άρθρου με τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ θα καθιστά τα ήδη δημοσιευμένα προσωρινά αποτελέσματα άκυρα. Θεωρητικά η διοίκηση επικαλείται ότι προσπαθεί να επιλύσει το πρόβλημα της καθυστέρησης στο χρόνο ολοκλήρωσης των διαδικασιών πρόσληψης. Στην πράξη το μόνο που πετυχαίνει είναι η βίαιη αναδιάταξη της λίστας των επιτυχόντων με τρόπο που κατά τον επιεικότερο χαρακτηρισμό εισάγει καχυποψία. Στην παρούσα χρονική στιγμή θα μπορούσε να επιτευχθεί επιτάχυνση της διαδικασίας στις επόμενες αιτήσεις πλήρωσης θέσεων από τους επιτυχόντες του 2Γ/2022, εισάγοντας κατάλληλη επιλογή στο μηχανισμό των αιτήσεων για τη χρήση μόνο των υφιστάμενων στοιχειωδώς ελεγμένων (για το ύψος της μοριοδότησης) δικαιολογητικών από όσους/ες υποψηφίους το επιθυμούν και είχαν καταθέσει αίτηση στην προκήρυξη 3ΓΒ/2023. Καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των επιτυχόντων ανήκει σ'αυτή την κατηγορία, με τον τρόπο αυτό θα απαιτείται μόνο ο βασικός έλεγχος τυχόν νέων δικαιολογητικών από μη διοριστέους επιτυχόντες καθώς και όσων επιτυχόντων δεν είχαν καταθέσει αίτηση στην 3ΓΒ/2023. Ένας σημαντικός παράγοντας καθυστέρησης της διαδικασίας πρόσληψης αποτελεί το γεγονός ότι το μητρώο του ΑΣΕΠ αποτελεί απλά ένα αποθετήριο τίτλων και δικαιολογητικών που ΔΕΝ ελέγχονται για τη γνησιότητά τους από τον ΑΣΕΠ. Αντίθετα ο έλεγχος παραπέμπεται στους φορείς μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων εντός διαστήματος 3 μηνών, ακόμη και με το άρθρο 10 του παρόντος. Εντοπισμός τυχόν άκυρων δικαιολογητικών οδηγεί σε ακύρωση της πρόσληψης και επαναπροκήρυξη της θέσης. Συνεπώς, η επίκληση ΜΟΝΟ επικυρωμένων τίτλων και δικαιολογητικών από το μητρώο του ΑΣΕΠ στις διάφορες προκηρύξεις θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στη ζητούμενη επιτάχυνση της διαδικασίας των προσλήψεων. Με τον τρόπο αυτό τίτλοι και δικαιολογητικά θα μπορούν να ελέγχονται για την εγκυρότητά τους ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ (ή όποτε προκύπτουν νεότερα στοιχεία επί του αντιθέτου) και ο εντοπισμός τυχόν άκυρων θα μπορούσε να οδηγήσει στην ΑΜΕΣΗ επιβολή των προβλεπόμενων μέτρων (π.χ. αποκλεισμό του υποψηφίου κ.λπ.) πριν καν την υποβολή αίτησης πρόσληψης.