• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 22:39

    Σε ότι αφορά την επιτάχυνση των προσλήψεων δια μέσου ΑΣΕΠ θα ήθελα να καταθέσω τα παρακάτω. Πρόσφατα έχει διενεργηθεί ένας πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός ο 2Γ/2022. Από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό έχει προκύψει μια δεξαμενή επιτυχόντων σχετικά μικρή θα μπορούσα να πω ,αν αναλογιστούμε ότι συμμετείχαν 77000 υποψήφιοι και κατάφεραν να περάσουν μόλις 14000 ένα ποσοστό επιτυχίας 19% Από αυτήν την δεξαμενή το κράτος έχει την δυνατότητα να στελεχώσει πολλές υπηρεσίες ,θα μπορούσαν να στελεχωθούν πολλές δημόσιες υπηρεσίες και πολλές ΔΕΚΟ σε όλη την επικράτεια, δήμοι και δημοτικές επιχειρήσεις, οργανισμοί κοινής ωφέλειας και πολλά άλλα, επίσης κατά την γνώμη μου θα μπορούσε να στελεχωθεί ακόμη και η εκπαίδευση αφού διαγωνίστηκαν όλα τα πτυχία κατά κλάδο και ειδικότητα. Πέραν από την έκδοση των προκηρύξεων οι οποίες απαιτούν κάποιο χρονικό διάστημα αφού θα πρέπει προηγουμένος να απορροφούνται οι διορισταίοι των προηγούμενων προκηρύξεων, και αυτό συνεπάγεται χρονοκαθυστέρηση , θα μπορούσε να εφαρμοστεί παράλληλα και ένα σύστημα αυτόματης απορρόφησης βάση της σειράς κατάταξης στους πίνακες και με γνωστά τα προσόντα του κάθε υποψήφιου και την συνολική βαθμολογία αυτού στο μητρώου ΑΣΕΠ. Σε αυτήν την περίπτωση το μόνο που θα έπρεπε να κάνουν οι υποψήφιοι θα ήταν να δηλώσουν μερικούς νομούς προτίμησης από έναν μέχρι δέκα για παράδειγμα και αν επιλεγούν να αναλαμβάνουν σχετικά γρήγορα υπηρεσία ,και σε περίπτωση που αρνούνται να κατατάσσονται πίσω στον πίνακα και να αναλαμβάνουν οι επόμενοι. Αυτός ο τρόπος θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά των προκηρύξεων ώστε να απορροφηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι επιτυχόντες και πολύ πιο γρήγορα. Επίσης οι πίνακες των επιτυχόντων δεν θα έπρεπε να καταργηθούν αν λάβει χώρα και δεύτερος διαγωνισμός μέσα στο 2025 λόγο της μεγάλης καθυστέρησης που σημειώθηκε και συνεχίζεται ακόμη σχετικά με την απορρόφησή αυτών,Θα πρέπει αυτός ο πίνακας να λειτουργήσει για κάποια χρόνια σαν μια μορφή επετηρίδας για στελέχωση υπηρεσιών και σε περίπτωση που διενεργηθεί και δεύτερος διαγωνισμός να συγχωνευτεί με αυτόν. Φανταστείτε το γεγονός αν σε έναν μελλοντικό διαγωνισμό οι επιτυχόντες είναι πολύ περισσότεροι απ ότι στον πρώτο ,τα ζητήματα που θα προκύψουν αν δεν υπάρξει απορρόφηση ενός μεγάλου αριθμού επιτυχόντων. Ένας πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός έχει νόημα αν εξ αρχής είναι γνωστό πως θα απορροφηθούν τουλάχιστον σε βάθος χρόνου 20000 άτομα με δυνατότητα αύξησης του αριθμού αυτού ανάλογα και με το ποσοστό των αποχωρήσεων που θα λαμβάνει χώρα, σε διαφορετική περίπτωση κάθε διαγωνισμός θα συσσωρεύει στρατιές αδιόριστων επιτυχόντων που θα εγείρουν δικαιολογημένα αξιώσεις . Ένας τομέας που χρειάζεται κάποιες βελτιώσεις είναι αυτός της εντοπιότητας στον οποίο αναφέρθηκα σε προηγούμενο σχόλιο αλλά επαναλαμβάνω τις προτάσεις ως ένα πιο ολοκληρωμένο κείμενο. 1) Όταν η χιλιομετρική απόσταση της μόνιμης κατοικίας ενός δημοτικού διαμερίσματος κάποιου δήμου ενός νομού μιας περιφέρειας είναι πιο κοντά στην πρωτεύουσα του παρακείμενου νομού της περιφέρειας από την πρωτεύουσα του νομού που ανήκει η επίσης η χιλιομετρική απόσταση του δημοτικού διαμερίσματος είναι πιο κοντά σε παρακείμενο δήμο γειτονικού νομού της περιφέρειας, από ότι είναι η απόσταση του δήμου στον οποίο ανήκει, τα μόρια της εντοπιότητας θα πρέπει να αποδίδονται στον παρακείμενο νομό της περιφέρειας η να υπάρχει δυνατότητα επιλογής(καλό θα ήταν σε τέτοιες περιπτώσεις το υπουργείο εσωτερικών να προβεί και σε μια νέα διοικητική κατανομή δημοτικών διαμερισμάτων). 2) Γειτονικοί δήμοι περιφερειών που ανήκουν στην ίδια περιφέρεια αλλά σε διαφορετικούς νομούς θα μπορούσαν να έχουν κοινή εντοπιότητα. 3) Απόδοση των μορίων της εντοπιότητας σε επίπεδο περιφέρειας και όχι νομού για τους νομούς της περιφέρειας που δικαιούνται εντοπιότητας, σε μια τέτοια περίπτωση και η κινητικότητα θα μπορούσε να λειτουργήσει πιο εύκολα την στιγμή που οι υπάλληλοι θα ήταν από γειτονικούς νομούς.