• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτα Δαυιδούλα' | 15 Σεπτεμβρίου 2024, 16:22

    ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ «ΝΕΜΕΣΙΣ» Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΑΝΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ: Άρθρο 44: "ΥποΜητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων όπου καταγράφονται όλα τα αναγνωρισμένα και νομίμως λειτουργούντα φιλοζωικά σωματεία και οι φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με έδρα στην Ελλάδα ή με έδρα σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και περιλαμβάνουν στους καταστατικούς σκοπούς τους, ενδεικτικά, την προαγωγή της φιλοζωίας ή τη φροντίδα ή τη περισυλλογή αδέσποτων ζώων ή και κάθε άλλη δραστηριότητα που σκοπό έχει τη προστασία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς" . Άρθρο 47: Η ανάγκη ελέγχου του πληθυσμού, τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων, ο περιορισμός της κακοποίησης και η διασφάλιση της ευζωίας όλων των ζώων, είναι επείγουσες και αναγκαίες. Καθώς εξετάζουμε τις τεχνικές και πρακτικές πτυχές της επίτευξης αυτών των στόχων, είναι πρωταρχικής σημασίας να αξιολογήσουμε τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές. Η δειγματοληψία DNA, αν και είναι ισχυρή στην επιστημονική της ακρίβεια, δεν αντιμετωπίζει τις βαθύτερες αιτίες του υπερπληθυσμού των αδέσποτων και της εγκατάλειψης των δεσποζόμενων τόσο άμεσα όσο άλλα μέτρα, και κυρίως όχι σε μια χώρα που το ποσοστό των ήδη ηλεκτρονικά σημασμένων ζώων δεν ξεπερνά το 30%. Ενώ μπορεί να χρησιμεύσει ως εργαλείο για την αναγνώριση φυλών και την παροχή χρήσιμων γενετικών πληροφοριών, σε καμία περίπτωση δεν δύναται να εμποδίσει τον ρυθμό αναπαραγωγής των αδέσποτων ζώων, ούτε προσφέρει άμεσες διαβεβαιώσεις για την ταυτότητα και την κηδεμονία των δεσποζόμενων. Αντίθετα, η στείρωση και η σήμανση παρουσιάζουν πιο άμεσα και πρακτικά οφέλη για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης. Η στείρωση αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τη βασική αιτία του υπερπληθυσμού, αποτρέποντας τις ανεπιθύμητες γέννες. Μόνο ελέγχοντας τα ποσοστά αναπαραγωγής των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον αριθμό των αδέσποτων στους δρόμους. Και μάλιστα σε συντομότερο χρονικό διάστημα, όπως έχει αποδειχθεί έμπρακτα στις περισσότερες χώρες που έχει αντιμετωπιστεί το ζήτημα.Τα αποτελέσματα δεν μπορεί παρά να είναι μόνο θετικά. Αντίθετα, η δειγματοληψία DNA δεν εμποδίζει την αναπαραγωγή και την παράνομη εκτροφή, ούτε μετριάζει την τρέχουσα κρίση υπερπληθυσμού. Χρησιμεύει για τον εντοπισμό των δεσποζόμενων ζώων, εάν έχουν συμβάλει σε ανεπιθύμητη γέννα, εφόσον βέβαια βρεθούν οι απόγονοί τους, κάτι που είναι πολύ αμφίβολο. Επιπλέον αφορά μόνο και αποκλειστικά, την τιμωρία του ιδιοκτήτη του θηλυκού ζώου, αυτού δηλαδή που θα εγκαταλείψει τα κουτάβια, γεγονός που από μόνο του αποτελεί διάκριση για τους ιδιοκτήτες ζώων. Η στείρωση μακροπρόθεσμα εξοικονομεί δημόσιους πόρους ενώ οι υλικοτεχνικές και οικονομικές ανάγκες της δηγματοληψίας DNA για μεγάλους πληθυσμούς, καθώς και η διατήρηση βάσεων δεδομένων για ταυτοποίηση, ενδέχεται να δημιουργήσουν κόστη που υπερβαίνουν τα οφέλη. Παράλληλα, η σήμανση είναι μια πολύ απλή διαδικασία, με πολύ χαμηλότερο κόστος για τον πολίτη, αλλά και για το κράτος, από τη στιγμή που η προηγούμενη βάση καταγραφής έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί από το 2012, ενώ η υποχρέωση υπάρχει βάση προγενέστερου νόμου. Αναγνωρίζοντας ότι η στείρωση δεν μπορεί να είναι αναγκαστική, αλλά επιλογή του κάθε ιδιοκτήτη, κατανοούμε όλοι ότι πρέπει να υπάρχουν κίνητρα ώστε να καθιστά αυτήν την επιλογή προτιμότερη, εξού και τα προγράμματα στείρωσης με μειωμένες έως και μηδενικές χρεώσεις, που θα έπρεπε να τρέχουν ήδη σε κάθε Δήμο. Με το να μειώσετε το κόστος του παραβόλου δειγματοληψίας DNA, ειδικά ακόμη περισσότερο για τους κυνηγούς και με το να εξαιρέσετε τα ποιμενικά, δεν δίνετε απολύτως κανένα κίνητρο ώστε κάποιος να επιλέξει να στειρώσει το ζώο του, ενώ σίγουρα δεν αντιμετωπίζεται η παράνομη εκτροφή. Η σήμανση, που είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το νόμο 4039/2012, παρέχει μια αξιόπιστη μέθοδο καταγραφής των ιδιόκτητων ζώων ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώου, καθώς η ταυτοποίηση ιδιοκτήτη-ζώου είναι πιο άμεση και πιο εύκολα ελεγχόμενη μέσω των σαρωτών. Όποιος βρει ζώο στο δρόμο, μπορεί να το σαρώσει σε κτηνίατρο ή αστυνομικό τμήμα, οδηγώντας σε άμεση εύρεση του ιδιοκτήτη. Από την άλλη η δειγματοληψία DNA, δεν συνδέει τον ιδιοκτήτη με το ζώο του με εύκολο και πρακτικό τρόπο. Σας ζητώ λοιπόν, να πράξετε επί των δηλώσεων σας και να θέσετε ως απόλυτες προτεραιότητες σας τα προγράμματα στείρωσεων, για αδέσποτα και ιδιόκτητα ζώα σε κάθε Δήμο. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Αστυνομία (εκπαιδευμένοι πλέον στη χρήση σαρωτών), σας ζητώ να εφαρμόσετε τον ήδη εδώ και χρόνια ισχύοντα νόμο για την υποχρέωση σήμανσης. Μέτρα, τα οποία έχουν εφαρμόσει όλες οι χώρες που έχουν αντιμετωπίσει θετικά αυτό το πρόβλημα, ενώ αντιθέτως καμία χώρα μέχρι στιγμής δεν έχει προτιμήσει τη μέθοδο δειγματοληψίας DΝΑ για τους ανωτέρω απλούς λόγους. Μόνο έτσι θα καταστεί απόλυτα κατανοητό στους πολίτες ποιά είναι τα δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις τους, μόνο έτσι θα καταφέρετε να υλοποιήσετε τις δεσμεύσεις σας προς το ευρύτερο κοινό, αλλά και τους χιλιάδες εθελοντές που έχουν αναλάβει τις υποχρεώσεις του κάθε Δήμου, μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για τη σωστή αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού των αδέσποτων, την εγκατάλειψη των δεσποζόμενων και την παράνομη εκτροφή. Μόνο αυτές οι πράξεις προάγουν την υπεύθυνη ιδιοκτησία. Επαναφέρουμε τη ΜΟΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ που μπορεί να οδηγήσει στη μείωση κ σε βάθος χρόνου στην απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των άστεγων ζώων συντροφιάς και δη των 4.000.000.αυτών. Ήτοι την υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση. Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά . Σε κάθε περίπτωση και αν δε γίνει δεκτή η υποχρεωτική στείρωση προτείνουμε για ευνόητους λόγους η κατηγορία των κυνηγών να υπαχθεί στο άρθρο 4, παρ. 13 του νόμου 4830/21,όπως και οι κτηνοτρόφοι δηλαδή ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ, σήμανση, καταγραφή και εμβολιασμό και στη περίπτωση της επιλογής του DNA το ηλεκτρονικό παράβολο, αμοιβή κτηνιάτρου και έξοδα αποστολής να μην υπερβαίνουν το ποσό των 60 ευρώ, για όλους τους ιδιοκτήτες χωρίς κανένα διαχωρισμό και χωρίς την απαλλαγή των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες . Να μην υπάρξει παράταση επιβολής του προστίμου μετά από ένα έτος. Οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών απλά καταδεικνύουν ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ το ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ του νόμου αυτού, ο οποίος πρέπει να τροποποιηθεί το λιγότερο κατά το 80% προς τη κατεύθυνση της πραγματικής και αποτελεσματικής προστασίας των ζώων και της μείωσης των άστεγων. Άρθρο 46: Η μη επιβολή προστίμου σε περιπτώσεις άρσης των λόγων για τους οποίους βεβαιώθηκε η παράβαση να αφορά μόνο τη στείρωση ή την λήψη DNA και ΟΧΙ τη σήμανση και καταγραφή. Είναι εξοργιστικό, απαράδεκτο και ενδεικτικό του ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση απο το ίδιο το κράτος να γίνει η αρχή τους τέλους στη θλιβερή εικόνα των εκατομμυρίων άστεγων ζώων, η πρόταση να ΜΗΝ ΕΠΙΒΆΛΛΕΤΑΙ ΠΡΌΣΤΙΜΟ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ που δεν έχει σημάνει και καταχωρήσει το κατοικίδιό του, αν αυτά γίνουν μετά τον έλεγχο του ιδιοκτήτη. Η σήμανση και η καταγραφή είναι πράξεις υποχρεωτικές εδώ και 22 χρόνια και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία γι αυτόν ,που δεν έχει βάλει τσιπ και να έχει και η καταχώρηση στη βάση δεδομένων του ΕΜΖΣ. Αναρωτιόμαστε, ρητορικά βέβαια, αν πρόκειται για νόμο προστασίας των ζώων και περιορισμού της αδεσποτείας ή προστασίας διαφόρων ομάδων που χρησιμοποιούν ως εργαλεία τα κατοικίδια ζώα συντροφιάς ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ , ΌΤΑΝ ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΠΙΑ.. Αναρωτιόμαστε, ρητορικά επίσης ,για ποιο λόγο να σημάνει και καταγράψει κάποιος το κατοικίδιο του, αφού, ΑΝ τύχει να ελεγχθεί , δεν θα έχει καμία συνέπεια αν το κάνει εκ των υστέρων . Ποιον κοροϊδεύουν ; Γιατί το ποιους θέλετε να προστατεύσουν είναι ολοφάνερο. 'Αραγε οι γνωστοί αποδέκτες αυτής της τροποποίησης δεν το θεωρούν αυτό ρατσιστικό ή τα καλά και συμφέροντα μόνο ; Άρθρο 45: Είναι απολύτως προκλητική και απαράδεκτη η προτεινόμενη τροπολογία ότι " Σε κάθε περίπτωση, οι δήμοι δεν ευθύνονται για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημία από τροχαίο ατύχημα που προκαλείται από σημασμένο ή μη αδέσποτο ζώο συντροφιάς.». Αν οι Δήμοι που είναι κρατικοί οργανισμοί και επιδοτούνται και εισπράττουν φόρους κλπ απαλλάσσονται αυτής της ευθύνης τότε πολύ περισσότερο θα πρέπει να απαλλάσσεται ένας εθελοντικός και χωρίς πόρους φιλοζωικός φορέας καθώς και οι ανάδοχοι αδέσποτων ζώων. Ο διαχωρισμός αυτός είναι αντισυνταγματικός αφού το Σύνταγμα ορίζει, ότι Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Επομένως ή θα απαλειφθεί τελείως , όπερ και το σωστό, ή θα συμπεριληφθούν στη τροπολογία οι φιλοζωικοί σύλλογοι και οργανώσεις και οι ανάδοχοι άστεγων ζώων συντροφιάς.