Αρχική Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξειςΆρθρο 47 Αποστολή, λήψη, καταχώριση και διατήρηση του γενετικού υλικού των ζώων συντροφιάς – Μεταβολή χρόνου έναρξης επιβολής προστίμων – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 14 και παρ. 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021Σχόλιο του χρήστη Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας - Θράκης | 16 Σεπτεμβρίου 2024, 14:23
Παρατηρήσεις της ΣΤ΄ΚΟΜΑΘ για το Άρθρο 47 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου «Αποστολή, λήψη, καταχώριση και διατήρηση του γενετικού υλικού των ζώων συντροφιάς – Μεταβολή χρόνου έναρξης επιβολής προστίμων – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 14 και παρ. 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021.2.» «Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.). Παρόλα αυτά, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη. Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα». Ένα άλλο βασικό ερώτημα που προκύπτει, δε περιέχεται στη διαβούλευση και είναι πολύ σημαντικό να απαντηθεί είναι το από πού θα γίνεται ο επίσημος χαρακτηρισμός των Κυνηγετικών Σκύλων; Η θέση της Κ.Ο.ΜΑ.Θ. είναι : Kυνηγετικός σκύλος εργασίας χωρίς κυνηγετική άδεια δεν υφίσταται! Ως εκ τούτου, οι μόνοι αρμόδιοι για να πιστοποιήσουν τους πραγματικούς κυνηγετικούς σκύλους είναι οι αναγνωρισμένοι από το Υπουργείο Κυνηγετικοί Σύλλογοι, οι οποίοι διατηρούν σχετικές βάσεις δεδομένων, καθώς και τα δασαρχεία που εκδίδουν κυνηγετικές άδειες. Η ύπαρξη ενός σαφούς και διαφανούς μηχανισμού πιστοποίησης των κυνηγετικών σκύλων είναι απαραίτητη για την ορθή εφαρμογή του νόμου. Τέλος η διάταξη του Άρθρου 9, Παρ. 7, που προβλέπει την αφαίρεση άδειας κυνηγιού για δύο χρόνια λόγω μη σήμανσης ή μη καταχώρισης των σκύλων θεωρείται άδικη και αντισυνταγματική. Καλούμε το Υπουργείο να επανεξετάσει και να καταργήσει αυτή τη διάταξη. Επίσης στο άρθρο 2 (ορισμοί) του νόμου 4830/2021 πρέπει να προστεθεί η παράγραφος: «Κυνηγετικοί σκύλοι μεικτής φυλής θεωρούνται εκείνοι που δεν ανήκουν επίσημα σε μια από τις αναγνωρισμένες κυνηγετικές φυλές, καθώς προέρχονται από εσκεμμένες ή τυχαίες διασταυρώσεις καθαρόαιμων κυνηγετικών με μεικτής φυλής κυνηγετικών σκύλων ή δύο μεικτής φυλής κυνηγετικών σκύλων και χρησιμοποιούνται για τη θήρα» Στο Άρθρο 4, παράγραφο 3 του νόμου 4830/2021 πρέπει να προστεθεί εδάφιο: (ε): Αν πρόκειται για κυνηγετικό σκύλο, επιπλέον του αριθμού άδειας θήρας του ιδιοκτήτη, την καταγραφή γεννών ανά θηλυκό ζώο (έως 4 σε όλη την ζωή του), καθώς και την καταγραφή κάθε απογόνου και του αριθμού σήμανσης αυτού. Στο Άρθρο 8 παράγραφος 4 του νόμου 4830/2021 σχετικά με την αναπαραγωγή πρέπει να προστεθεί το εξής: Εξαίρεση αποτελούν οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται για κυνήγι στους οποίους επιτρέπεται η αναπαραγωγή έως τέσσερεις φορές στη ζωή τους, των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι εφοδιασμένοι με άδεια θήρας σε ισχύ. Κάθε άλλη περίπτωση εκτροφής, αναπαραγωγής, πώλησης ή δωρεάν διάθεσης ζώου από ιδιώτη ιδιοκτήτη, πλην των εγκεκριμένων και αδειοδοτημένων σύμφωνα με το παρόν, θεωρείται παράνομη εκτροφή και εμπορία και υπόκειται στις ποινικές και διοικητικές κυρώσεις του παρόντος.