• Σχόλιο του χρήστη '1ος Κυνηγετικός Σύλλογος Πατρών' | 16 Σεπτεμβρίου 2024, 21:42

    Ο 1ος Κυνηγετικός Σύλλογος Πατρών εκπροσωπεί 3000 ενεργά μέλη του που διαβιούν στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Έφτασε πρόσφατα στα χέρια μας ένα προσχέδιο του νομοσχεδίου Άργος που ετοιμάζεται και θα αφορά στα ζώα συντροφιάς και πάνω στο οποίο θα θέλαμε να εκφράσουμε τη θέση μας και τους προβληματισμούς μας. 1. Υπενθυμίζουμε πως δεν επιτεύχθη η διαχείριση του αριθμού των αδεσπότων λόγω της μη εφαρμογής και επιβολής της προηγούμενης νομοθεσίας σε σχέση με τη σήμανση και την καταγραφή των ιδιόκτητων σκύλων της Ελλάδας ,αλλά και σε σχέση με τις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη τους απέναντι στο ιδιόκτητο ζώο και ουχί λόγω έλλειψης ικανών νομοθετημάτων. 2. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην υποχρέωση για στείρωση όλων των ιδιόκτητων ζώων! Πρόκειται για μέτρο καθ' όλα αντιεπιστημονικό, που αντίκειται στην ίδια την ευζωία των ζώων, που υποβάλει το ιδιόκτητο ζώο σε μια επικίνδυνη χειρουργική επέμβαση ακόμη και για τη ζωή του ζώου μας, με σοβαρές ιατρικές παρενέργειες και δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία του στο μέλλον (αύξηση ορθοπεδικών προβλημάτων, αύξηση διαφόρων μορφών καρκίνου, ακράτεια ούρων ,αλλαγές συμπεριφοράς και άλλα πολλά) , βαφτίζοντάς τη ελευθερία και ευζωία. Από πότε ορίζεται ως ευζωία η υποβάθμιση του συντρόφου μας σε εμπορικό προϊόν? Ο μόνος που τιμωρείται με αυτό το μέτρο είναι ο υπέυθυνος ιδιοκτήτης, που κάνει τις επιλογές του με γνώμονα την υγεία του ζώου του και δε θα αναπαρήγαγε ούτως ή άλλως ποτέ το ζώο του χωρίς προδιαγραφές και σκοπό. Και διερωτώμεθα.... ποιοι κρύβονται τελικά πίσω από αυτές τις μενγκελικές πρακτικές και ποιοι είναι οι πραγματικοί τους στόχοι ??? Πόσο επικίνδυνο είναι όταν περνάμε τεχνιέντως τέτοιες θέσεις και φιλοσοφικές προσεγγίσεις στην κοινωνική συνείδηση? Πόσο μακριά βρισκόμαστε άραγε από μια μελλοντική απαίτηση για τη στείρωση των ανθρώπων ως μέτρο πρόληψης του υπερπληθυσμού, από μια κοινωνία που θα το έχει δεχτεί ως φυσιολογικό? Παρουσιάζεται από τα ελληνικά φιλοζωικά σωματεία ως θεόσταλτο και μοναδικό μέτρο για τον περιορισμό του αριθμού των αδεσπότων , ενώ όλες οι στατιστικές μελέτες που έχουν δημοσιευτεί από κρατικούς και φιλοζωικούς φορείς χωρών που το εφάρμοσαν στο παρελθόν, το απορρίπτουν ως καθόλα αναποτελεσματικό και κοστοβόρο και μάλιστα συμπέραναν πως είχε αντίθετα αποτελέσματα αυξάνοντας σε πολλές περιπτώσεις τον αριθμό των αδεσπότων τους. Η , η μεγαλύτερη παγκοσμίως φιλοζωική οργάνωση στην Αμερική, μια χώρα με το μεγαλύτερο πρόβλημα αριθμού αδεσπότων ζώων , έχει τοποθετηθεί δημόσια κατά του μέτρου αυτού , που τα αντίθετα αποτελέσματα τελικά έφερε όπου εφαρμόστηκε και στηρίζει την υπέυθυνη ιδιοκτησία και την διαμόρφωση κυνολογικής παιδείας ως λύση στο πρόβλημα. Το ,επίσης αντίθετο σε αυτή την πρακτική , προτείνει στον αντίποδα επίσης την διαμόρφωση κυνοφιλικής παιδείας στον πληθυσμό καθώς και μέτρα ελέγχου των ιδιόκτητων σκύλων, ώστε να βρίσκονται πάντα υπό την επίβλεψη του ιδιοκτήτη τους ή ασφαλή σε περιφραγμένους χώρους με σκοπό να περιοριστούν τα ατυχή μη προγραμματισμένα ζευγαρώματα. 3. Στηρίζουμε και προάγουμε την υπεύθυνη εκτροφή βάσει των νόμων ως μόνο τρόπο ηθικά σωστό να εκτρέφονται υγιή ζώα ,σε υγιή περιβάλλοντα και σε συνθήκες ευζωίας. Το κουτάβι που θα γεννηθεί στη θαλπωρή ενός σπιτιού και μιας οικογένειας θα είναι ένα ζώο με υγιή χαρακτήρα που θα ενταχθεί ομαλά και χωρίς προβλήματα στη νέα του μελλοντική οικογένεια. Ο κυνηγός και το κυνήγι είναι άρρηκτα δεμένα με τον σκύλο, τον σύντροφο στο κυνήγι, τον συνεργάτη, το μέλος της οικογένειάς μας. Τα τελευταία χρόνια ο κυνόφιλος κυνηγός έχει στραφεί προς τις καθαρόαιμες φυλές σκύλων , αλλά δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να το κάνουμε συντριπτική πλεοψηφία. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός όμως , ότι το κουτάβι που θα γεννηθεί στο σπίτι του κυνηγού θα πλαισιωθεί με αγάπη, θα είναι προιόν υπεύθυνης ερασιτεχνικής εκτροφής με προδιαγραφές υγείας και χαρακτήρα που θα γίνει ένας μελλοντικός απαραίτητος σύντροφος του ιδίου ή κάποιου άλλου κυνηγού. Φυσικά στηρίζουμε την οργανωμένη κυνοφιλία και την καθαρόαιμη εκτροφή αλλά υπερτονίζουμε πως στη χώρα μας θα χρειαστούμε μερικά χρόνια ακόμα για να καταφέρουμε να κάνουμε την πλήρη μετάβαση στο κυνήγι με καθαρόαιμες φυλές σκύλων. 4. Ζητάμε την τροποποίηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων, ώστε να μπορούν να καταχωρηθούν περισσότεροι του ενός ιδιοκτητών σε κάθε ζώο, καθώς και τη δημιουργία βάσης δεδομένων για ημίαιμους κυνηγετικούς σκύλους. 5. Στηρίζουμε τη θεσμοθέτηση ηλεκτρονικού μητρώου όλων των εμπλεκομένων με τα ζώα συντροφιάς και τη θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής καρτέλας υγείας του εκάστοτε ζώου χωρίς την κατάργηση των χειρόγραφων βιβλιαρίων υγείας. Όπως έχουν έχει επισημάνει ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος και οι εκπρόσωποι των Δημοσίων Κτηνιάτρων , θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την υποχρεωτική καταγραφή μόνον των προβλεπόμενων εμβολιασμών και τη δήλωση των ζωοανθρωπονόσων. Κάθε άλλη επιβάρυνση με καταχωρίσεις αυξάνει τη γραφειοκρατία του ιδιώτη κτηνιάτρου και θα πολλαπλασιάσει το κόστος της κτηνιατρικής φροντίδας. Έτσι καθιστά την κατοχή ζώου ένα είδος πλέον πολυτελείας για το μέσο Έλληνα και αυτό θα αποτελέσει ένα ακόμη λόγο εγκατάλειψης του ζώου του, ενώ εγείρεται και θέμα προσωπικών δεδομένων και ιατρικού απορρήτου. 6. Απαιτούμε κρατική μέριμνα για τις γηγενείς ελληνικές φυλές σκύλων που αποτελούν μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και ειδικές προβλέψεις για τη διάσωσή τους, μιας και ακόμη βρίσκονται στο στάδιο της καταγραφής και της αναγνώρισης. Στον πολιτισμένο κόσμο οι κυβερνήσεις παίρνουν μέτρα για τη διάσωση των γηγενών φυλών ζώων και κάνουν αγώνα για να μη χαθούν. Προτείνουμε την ένταξή τους σε πλαίσιο παρόμοιο με τα προγράμματα διάσωσης των γηγενών ελληνικών φυλών των άλλων αγροτικών ζώων που ήδη υπάρχουν πχ για το αλογάκι της Σκύρου ή το χιώτικο πρόβατο κτλ και υπάγονται στο υπάρχων Π.Δ. 434/95 για τα αγροτικά ζώα. Ο σκύλος που ανήκει στις ελληνικές φυλές και ζει στην ελληνική ύπαιθρο είναι απαραίτητο στοιχείο της αγροτικής ζωής και προσφέρει έργο στον έλληνα αγρότη και κτηνοτρόφο προστατεύοντας τα ζώα από τα οποία βιοπορίζεται. Οφείλουν να πάρουν θέση και τα Υπουργεία Πολιτισμού και Παιδείας διότι πρόκειται για την ζωντανή πολιτισμική μας κλήρονομιά που στην κυριολεξία έχει επιβιώσει από την εποχή του Ομήρου! 7. Σαν Έλληνες πολίτες υπακούουμε στους νόμους του κράτους και ελεγχόμαστε από τα επίσημα δημόσια όργανα ελέγχου. Δεν αναγνωρίζουμε τον έλεγχο από τον κάθε ιδιώτη αυτόκλητο φιλόζωο και εκφράζουμε τους έντονους προβληματισμούς μας και την αντίθεσή μας σε φασιστικές λογικές και πρακτικές ,που ποινικοποιούν τη σχέση μας με τα ζώα και όπου τα κατοικίδια γίνονται εύκολα πειστήρια εγκλήματος , οι ιδιοκτήτες τους εν δυνάμει υπόδικοι εγκληματίες και οι κτηνίατροι εν δυνάμει συνεργοί τους. Οι Έλληνες κυνηγοί είναι ταυτοποιημένοι , καταγεγραμμένοι και ελεγχόμενοι. Τα ζώα τους είναι σημασμένα και ταυτοποιημένα , όπως προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία και είναι μια από τις ομάδες που έχει συμμορφωθεί με τη νομοθεσία και λειτουργεί εντός πλαισίου ,ήδη από τη στιγμή θέσπισης των νόμων. Δυστυχώς αυτό το γεγονός τους καθιστά ταυτόχρονα ως ομάδα εύκολα αναγνωρίσιμους και εύκολα στοχοποιήσιμους. Απαιτούμε στις επιτροπές ελέγχου να υπάρχουν άτομα από πρωτοβάθμια κυνηγετικά όργανα του κάθε νομού. 8 .Τα κυνηγετικά σκυλιά είναι σκυλιά εργασίας και θέλουμε να ενταχθούν στην κατηγορία των σκύλων εργασίας. Δεν γίνεται να επικαλούνται τους κυνηγετικούς σκύλους για συνεργεία δίωξης αγριόχοιρων για την καταπολέμηση της αφρικανικής πανώλης και να μην τα αναγνωρίζεται ως σκυλιά εργασίας. 9.Θεωρούμε ακόμα και το κόστος λήψης δείγματος υπερβολικό και δυσβάσταχτο , διότι ο κάθε κυνηγός έχει πάνω από 2 σκυλιά στην κατοχή του και ζητάμε την απαλλαγή των κυνηγετικών σκύλων από την καταβολή χρημάτων για και προτείνουμε σε αντίθετη περίπτωση να εισπράττονται μέσω των τελών που καταβάλλει ο κυνηγός για το Πράσινο Ταμείο. Με μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια μια προσπάθεια , που συνεχώς δυναμώνει και στοχοποιεί τον Έλληνα κυνηγό, από μια μερίδα ατόμων που ακολουθούν μια διαφορετική ιδεολογία στη ζωή τους και που έχουν καταφέρει να οργανωθούν σε σωματεία και κινούνται ενάντια σε όποιον δε συμμερίζεται τις προσωπικές τους ιδεολογίες και απόψεις. Νιώθουμε πως για άλλη μια φορά πρέπει να επισημάνουμε τα αυτονόητα. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να επιλέγουμε τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να ζούμε. Οι κυνηγοί στη χώρα μας έχουν αγκαλιάσει ένα πιο πατροπαράδοτο και παραδοσιακό τρόπο ζωής. Είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας ως ελεύθεροι πολίτες μιας ευνομούμενης ελεύθερης χώρας να είναι προσωπική μας επιλογή ο τρόπος με τον οποίο διαβιούμε και εκφραζόμαστε χωρίς να στοχοποιούμαστε από άτομα και ομάδες με διαφορετικές ιδεολογίες. Έχουμε τα ίδια δικαιώματα, έχουμε τις ίδιες υποχρεώσεις, ζούμε σύνομα και σεβόμαστε τις προσωπικές ελευθερίες του ατόμου. Απαιτούμε το ίδιο και από τους υπολοίπους και καλούμε την πολιτεία να μην επηρεάζεται από ιδεοληψίες συγκαλυμμένες σε δήθεν κινήματα που χρησιμοποιούν τον κρατικό μηχανισμό και τις προσβάσεις τους σε πρόσωπα για να προωθούν νομοθετήματα που εξυπηρετούν προσωπικές βλέψεις και απόψεις. Θέτουμε εαυτούς στη διάθεση της πολιτείας και των κρατικών φορέων, για τη διαμόρφωση κυνολογικής παιδείας και για την προαγωγή και την προάσπιση της φιλοζωίας και της περιβαλλοντικής συνείδησης στην Ελλάδα ως ένδειξη πολιτισμού του λαού μας, με κάθε θεμιτό τρόπο.