Αρχική Ανάρτηση Αποφάσεων και Πράξεων στο ΔιαδίκτυοΆρθρο 8 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Ats | 16 Δεκεμβρίου 2009, 19:30
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δημοσιοποιηση των αποφασεων σε ενα τοσο μαζικο μεσο ειναι ενα παρα πολυ θετικο βημα για την ανακτηση της -ανυπαρκτης πλεον- αξιοπιστιας του Ελληνικου κρατους. Η διαδικασια ομως που θα ακολουθηθει ειναι εξ ισου σημαντικη με την αρχικη προθεση, διοτι ο κινδυνος ενος "κατακλυσμου" απο ασυναρτητες αταξινομητες και ανεξελεκτες πληροφοριες ειναι τεραστιος. Δινω ενα αναλογο παραδειγμα. Η αναρτηση γενικα στο διαδικτυο των ισολογισμων των εταιριων ειναι ενα θετικο μετρο, διοτι αφ ενος πιο ευκολα καποιος μπορει να δει τα στοιχεια και αφ ετερου δεν υπαρχει το κοστος δημοσιευσης σε ενα 16σελιδο ενθετο το οποιο την αλλη μερα παει στα σκουπιδια. Εαν ομως αυτες οι αναρτησεις γινονται απο οποιον θελει, με οποιο συστημα θελει ειναι σιγουρο οτι θα δημιουργησουν περισσοτερα προβληματα απο οσα θα λυσουν. Η ιδια αναρτηση εαν γινει μεσω μιας τυποποιημενης διαδικασιας, υπο τον ελεγχο ενος πιστοποιημενου συστηματος, σε εναν ασφαλη server (πχ www.taxis.net/anonimes_eteries/123456789 - οπου το τελευταιο επιπεδο ειναι ο ΑΦΜ) τοτε η αγορα θα εχει στα χερια της ενα σημαντικο εργαλειο οπου σε λιγα λεπτα θα μπορει να βλεπει συγκεντρωμενα τα αποτελεσματα μιας εταιριας τα τελευταια χρονια, τα ισχυοντα ΦΕΚ, κλπ. Τα ιδια ισχυουν και για τον Δημοσιο τομεα, Τοπικη Αυτοδιοικηση, κλπ. Ειναι σιγουρο πως σε καθε Δημο θα υπαρχουν χιλιαδες αποφασεις που θα πρεπει να δημοσιευθουν καθε χρονο. Αν αυτες απλα αναρτηθουν σε μια σελιδα τοτε δυσκολα καποιος θα μπορει να ξεχωρισει που εχει τηρηθει μια αξιοκρατικη διαδικασια, ανταγωνιστικες προσφορες τιμων, κλπ και που μια "προσυμφωνημενη" αναθεση, διοτι ειναι ευκολο σε εναν προμηθευτη να δημιουργησει εναν νεον κωδικο προιοντος ο οποιος δεν εχει προσφερθει πριν καπου αλλου. Ο παραπανω προβληματισμος μας οδηγει πιθανον σε μια διαδικασια οπου καθε δημοσιος οργανισμος θα πρεπει κατ'αρχη να δημοσιοποιει τον ετησιο προυπολογισμο του (με απλο τυποποιημενο τροπο κατανοητο στους πολιτες). Στην συνεχεια για καθε προμηθεια -η οποια συνδεεται με τον προυπολογισμο- να ανακοινωνονται οι περιληπτικοι οροι της διακυρηξης και τελος -μετα την αναθεση- να φαινονται τοσο ο μειοδοτης οσο και οι πλειοδοτες. Αν ολη η παραπανω διαδικασια τυποιηθει σε απλα βηματα μεσω του διαδικτυου, ωστε να ειναι ευχρηση, γρηγορη και διαφανης, τοτε πραγματικα η αναρτηση των αποφασεων και των αναθεσεων εργων του δημοσιου τομεα, μπορει να αποτελεσει ενα ουσιαστικο εργαλειο δημοσιονομικης πολιτικης.