Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτωνΚαθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Pavlos Papapetrou | 20 Οκτωβρίου 2009, 10:04
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα, Ως μηχανολόγος μηχανικός που έχει εργαστεί στο παρελθόν στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης μιας εκ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στο κόσμο, θεωρώ πως η καθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού αποτελεί μεν δείγμα καλής πρόθεσης της νέας κυβέρνησης, επιδέχεται δε βελτίωσης και επανεξέτασης. Πιο συγκεκριμένα θεωρώ πως το αντικειμενικότερο μετρούμενο μέγεθος είναι οι εκπομπές ρύπων, και όχι ο κυβισμός ή ο τύπος της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται. Κατά την άποψη μου, θα πρέπει να θεσπιστεί ανώτερο όριο εκπομπής ρύπων, πχ στα 130g/km. Επιπρόσθετα, ο όρος "υβριδικό" είναι πόλύ ασαφής. Ο όρος αυτός είναι "της μόδας" και χρησιμοποιείται όλο και συχνότερα απο πολλούς κατασκευαστές, σε μοντέλα που δεν έχουν συνδυαστικό σύστημα λειτουργίας βενζινοκινητήρα - ηλεκτροκινητήρα, άλλα μόνο συστήματα Start&Stop (βλέπε Smart Micro Hybrid). Τα μοντέλα αυτά είθιστε να αποκαλούνται στο εξωτερικό "mild-Hybrid". Επιπλέον τεχνικοί παράγοντες (πχ βάρος μπαταρίων, κόστος και άλλα) περιορίζουν -προς το παρόν- την χρησιμοποίηση υβριδικών συστημάτων σε μικρά, χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα. Προς το παρόν, και η εικόνα δεν φαίνεται ότι θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον, υπάρχουν μόνο 2 υβριδικά μοντέλα εντός των ορίων των 1600cc που προτείνει η κυβέρνηση, το Honda Insight και το Honda Civic Hybrid, καθιστώντας τον διαγωνισμό -σιγουρα μη ηθελημένα - φωτογραφικό. Αντίθετα, υπάρχει πλήθος αξιοπρεπών οικογενειακών αυτοκινήτων που εκπέμπουν έως 130g/km CO2, ανεξαρτήτως κυβισμού και τεχνολογίας (πχ. VW Passat 1.9 TDI Bluemotion, Toyota Prius 1.8, Renault Laguna 1.5D...). Σε αυτο το σημείο πρέπει να επισημανθεί ότι τα αυτοκίνητα τεχνολογίας diesel εκπέμπουν πλέον λιγότερo CO2/km από τα βενζινοκίνητα και στο μελλος θα πρέπει να επανεξεταστεί η εισαγωγή τους σε Αθήνα και Θεσ/νίκη. Τέλος συμφωνώ με το σχόλιο ενός προηγούμενου αναγνώστη, που επισημαίνει οτι ορισμένα στελέχη, πχ ο πρωθυπουργός, πρέπει να διαθέτουν αυτοκίνητα με θωράκιση, πράγμα που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί σε αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων και άρα - προς το παρόν - περιορισμένης ίπποδύναμης. Ευχαριστώ