• Σχόλιο του χρήστη 'Θοδωρής' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:10

    Θεωρώ πως κάθε σχετικού τύπου Σχέδιο Νόμου που κατατίθεται κατ'αυτόν τον τρόπο για συζήτηση και (στην ουσία) ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο έγκειται πάνω σε αντιδημοκρατικές βάσεις. (Και αυτό θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια αντιστροφή του επιχειρήματος για δήθεν "ακροδεξιούς" από τους υπέρμαχους της αλόγιστης μεταναστευτικής ροής) Αυτό συμβαίνει γιατί στις πρόσφατες εκλογές η απόλυτη πλειοψηφία του εκλογικού σώματος (50+%) διαφώνησε με τις προγραμματικές θέσεις του Πα.Σο.Κ και το Πα.Σο.Κ. εξελέγη δια του συστήματος της ενισχυμένης αναλογικής συνεπώς δεν διατίθεται η απαραίτητη λαϊκή δημοκρατική νομιμοποίηση για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα το οποίο και μάλιστα, και αυτό το υπογραμμίζω, αλλοιώνει το εκλογικό σώμα κατά τρόπον καινοφανή. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και το γεγονός διαφόρων δημοσκοπήσεων που βλέπουν το φως της δημοσιότητας προσφάτως και οι οποίες εμφανίζουν τον ελληνικό λαό να καταψηφίζει την παραχώρηση της Ιθαγένειας σε άτομα με μη ελληνική καταγωγή ή στην καλύτερη περίπτωση να διχογνωμεί επί του θέματος. Ως εκ τούτου δεν έχει τίποτα να προσφέρει στην δημοκρατική διακυβέρνηση της χώρας, από καθαρά πολιτειακής απόψεως. Αντιθέτως ακριβώς λόγω των αντιδράσεων που μπορεί να προκαλέσει (και ήδη προκαλεί σε μερίδες του πληθυσμού) καθίσταται επικίνδυνη η νομοθετική του ρύθμιση από τις πλειοψηφίες των Βουλευτών, οι οποίες ναι μεν είναι χρήσιμες να νομοθετούν αλλά όχι να αποφασίζουν για θέματα που άπτονται τόσο της εκλογικής τους βάσης αλλά και προ παντός θέματα τα οποία έχουν ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ χροιά στην Ελληνική Ιστορία. Κάποιος θα επικαλεστεί την πρόσφατη νωπή λαϊκή εντολή που πήρε το Πα.Σο.Κ στις πρόσφατες εκλογές. Το επιχείρημα αυτό είναι φρούδο για 2 κυρίως λόγους: 1. Διότι το Οικονομικό Ζήτημα είχε κυριαρχήσει στις προεκλογικές συζητήσεις (ακόμα και εξαγγελίες) και όπως οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έδειξαν γι'αυτό κυρίως πάρθηκε η λαϊκή συναίνεση. Συνεπώς τα θέματα που άπτονται των ορισμών του Δημοσίου Δικαίου, της συστάσεως του εκλογικού σώματος και της λαθρομετανάστευσης (γιατί εμμέσως αφορά και αυτόν τον τομέα) βρέθηκαν προς στιγμήν στην αφάνεια και αποσιωπήθηκαν. 2. Η βουλευτική πλειοψηφία ακριβώς λόγω της προσθέσεως του bonus εδρών που λαμβάνει το πρώτο κόμμα, ακόμα και αν συμπεριλάβουμε τα κόμματα της αντιπολιτεύσεως που τυχόν να συμφωνούν με αυτό το Σχέδιο Νόμου ενδεχομένως να διαφέρει από την πραγματική ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ πλειοψηφία. Δεδομένου όμως ότι μερικά κόμματα δεν είχαν τοποθετηθεί επακριβώς για αυτό το συγκεκριμένο και επιτρέψτε μου να πω και ΕΙΔΙΚΟ ζήτημα αναμφίβολα θα υπάρχουν πολίτες οι οποίοι να μην συμφωνήσουν με την ψήφιση από κάποιο κόμμα της αντιπολιτεύσεως ή ακόμα και του Πα.Σο.Κ του Νομοσχεδίου καίτοι οι ίδιοι υπήρξαν ψηφοφόροι του Κυβερνώντος Κόμματος ή κάποιου άλλου. Τα δυο αυτά σημαντικά και καίρια σημεία, προστιθέμενης της αβέβαιης και όπως όλα δείχνουν αμφοτεροβαρούς στάσης της Κοινής Γνώμης δημιουργούν ένα έωλο πολιτικό σκηνικό του οποίου εάν ο δυναμιτισμός δεν απασφαλιστεί με την ακόμα πιο νωπή, δημοκρατική και στέρεη ηθική νομιμοποίηση ενός Δημοψηφίσματος ενδεχομένως να διχάσει αλλά πάντως σίγουρα θα υπονομεύσει το κύρος και την αξιοπιστία του πολιτικού μας συστήματος. Το μη αντίστοιχο νομοθετικής ρυθμίσεως σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Το γεγονός ότι αναλογικά με την πυκνότητα πληθυσμού και την ευαίσθητη γεωγραφική της θέση η Ελλάδα αποτελεί μια από τις χώρες με τις μεγαλύτερες πληθυσμιακές αναλογίες Μεταναστών/Γηγενούς Πληθυσμού Το γεγονός ότι οι εξαγγελίες του Πα.Σο.Κ. δεν είχαν προσδιορίσει επακριβώς αυτά τα οποία προτίθετο να κάνει η Κυβέρνηση του σε συνδυασμό με την τόσο σύντομη, εκ της εκλογικής της νίκης, αλλαγής του κώδικα Ιθαγένειας Το γεγονός ότι όπως πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν μέσα από αυτήν την ρύθμιση το Πα.Σο.Κ καθώς και τα κόμματα της αριστεράς θα έχουν εκλογικό όφελος, όχι για την δημοκρατικότητα και την αποτελεσματικότητα της πολιτικής τους αλλά για λόγους επικοινωνιακής ιδεολογικής προσχώρησης σε ομάδες του πληθυσμού οι οποίες και σήμερα και αύριο θα συνεχίσουν να χειμάζονται από τις συνέπειες της Οικονομικής Κρίσης και από τα δημοσιονομικά αδιέξοδα τα οποία δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του παρελθόντος. Χωρίς δηλαδή ουσιαστική αναβάθμιση των συνθηκών διαβίωσής τους αλλά για λόγους και αιτίες που κατά κάποια έννοια μπορεί να μας οδηγήσουν και σε φαινόμενα Οχλοκρατίας, για όσους έχουν διαβάσει Αριστοτέλη. Όλα αυτά συνεπικουρούν σε μια λύση και προοπτική η οποία δεν θα έχει διχαστικές και διασπαστικές συνέπειες. Ή το Σχέδιο Νόμου σταματάει επ'αόριστον μέχρι να ξεκαθαρίσει το σκηνικό ή είναι η ώρα για το πρώτο Δημοψήφισμα μετά από 36 ολόκληρα χρόνια στην Ελληνική Δημοκρατία. Επίσης όπως γνωρίζω κάτι αντίστοιχο με αυτού του είδους την ηλεκτρονική διαβούλευση έχει εγκαινιάσει και ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. Μπαράκ Ομπάμα με ορισμένες σημαντικές διαφορές οι οποίες όμως ενισχύουν τον διάλογο. Στο αμερικανικό σύστημα τα όσα παραθέτουν οι πολίτες τουλάχιστον από ότι όλα δείχνουν εισακούγονται και μάλιστα υπάρχει ειδικό επιτελείο συμβούλων και συνεργατών οι οποίοι απαντούν στους πολίτες που θέτουν απορίες ή και διαφωνίες ενώ στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε κατά πόσο εισακούγονται οι γνώμες των απλών πολιτών ή ακόμα και αν τις διαβάζει κάποιος. Ελπίζω πως κάποια μέλη της κυβερνήσεως θα διαβάσουν την γνώμη των πολιτών που αντιτίθενται σε αυτό το Σχέδιο Νόμου και θα έχουν έστω και υπ'όψιν του της αντίθετη άποψη. Ευχαριστώ για το βήμα.