Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ | 29 Δεκεμβρίου 2009, 20:57
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
11 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΣΥΝ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ Αν τελικά ψηφιστεί και ισχύσει το νέο αυτό μέτρο (με πιθανές διαφοροποιήσεις σε ορολογίες και διατυπώσεις π.χ. διευκρίνιση μεταξύ υπηκοότητας - ιθαγένειας, σύντμηση ή επιμήκυνση χρονικών ορίων κλπ), θα πρόκειται για πολύ σημαντική εξέλιξη. θα προσπαθήσv να επιχειρηματολογήσεω γιατί είναι δίκαιο οιαλλοδαποί να γίνουν και τυπικά Έλληνες, αν το επιθυμούν. 1. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά που τυπικά είναι αλλοδαπά, μα δεν έχουν γνωρίσει άλλη πατρίδα από την Ελλάδα, ενώ πολλά απ΄ αυτά (ιδίως όσα προέρχονται από ετερογενείς γονείς) δεν ξέρουν παρά Ελληνικά. Είναι παράλογο σε αρκετές περιοχές να συντηρούνται σχολεία σχεδόν αποκλειστικά από παιδιά αλλοδαπών, τα οποία μόλις τελειώνουν δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, χρησιμεύουν όμως για να εξασφαλίζουν το μεροκάματό τους οι Έλληνες εκπαιδευτικοί μας. 2. Ρωτήστε παππούδες και γιαγιάδες, όσοι - όσες έχετε, να σας πουν τι αρχικής εθνικότητας ήταν οι δικοί τους παππούδες και γιαγιάδες. θα εκπλαγείτε με το τι απαντήσεςι θα πάρετε. Πολλοί ήταν Αρβανίτες (δηλαδή, παλιότερα, Αλβανοί), Βλάχοι, Ρώσοι, Εβραίοι, Μαλτέζοι, Ιταλοί, Βούλγαροι, Τούρκοι, Τσιγγάνοι, Σλαβομακεδόνες, Γερμανοί (ιδίως Βαβαροί), Αρμένιοι κλπ. Η εξέλιξη δείχνει πώς πλάστηκε το νεότερο ελληνικό έθνος (όπως όλα δηλαδή, ως αμάλγαμα,"καθαρά έθνη" δεν υπάρχουν), άρα και πώς θα εξελιχτεί στη συνέχεια. Αφήνω στην άκρη τους κοινωνικά "αποδεκτούς" απογόνους μεταξύ Ελλήνων - Δυτικών (πόσοι έχετε γονιό ή παππού Βρετανό ή Γάλλο ή ή...). 3. Ως κοινωνία, χαρακτηριζόμαστε από υπογεννητικότητα. Η σεξουαλική και γενετική επιμειξία, που ήδη άλλωστε συντελείται σε υπολογίσιμη κλίμακα, είναι λογικό να βρεί κοινωνική και νομική έκφραση. 4. Οι αλλοδαποί κάνουν σε μεγάλο βαθμό παρακατιανές δουλειές, τις οποίες οι γηγενείς Έλληνες σπανίως καταδεχόμαστε (συλλογή καρπών και φρούτων, λάντζα, φύλαξη και περιποίηση υπερηλίκων, εκδοροσφγαγή, ορισμένοι βιομηχανικοί ή αλλοι χειρωνακτικοί κλάδοι κλπ). Η συμμετοχή τους στο ΑΕΠ είναι τεράστια, η συμβολή τους στην είσοδό μας στην ΟΝΕ έχει σημειωθεί από τους οικονομολόγους. Αν δε θέλουμε λοιπόν να τους έχουμε οιονεί δούλους, είναι λογικό να τους απονείμουμε πλήρη πολιτικά δικαιώματα. 5. Αυτά που πρόκειτα να τους δοθούν (αν τους δοθούν) είναι τα ίδια που έχουν απαιτήσει και λάβει και οι Έλληνες, παλιότερα, στις προηγμένες χώρες όπου είχαν μεταναστεύσει. 6. Συμφωνώ ότι πολλοί είναι λαθραίοι, λαθρομετανάστες ή όπως αλλιώς. Αυτός δεν είναι λόγος να τους τιμωρούμε, αφήνοντάς τους εκτός νυμφώνος, ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε την κακοπληρωμένη εργασία τους. Δεν ήρθαν εδώ βάσει κανενός καταχθόνιου σχεδίου, παρά με πολλή πολλή δυσκολία. Κανείς δεν παρατάει το σπίτι του (αν έχει...), για να ξενιτευτεί και να διακινδυνεύσει σε ένα μακρινό τόπο, παρά μόνο αν δεν έχει να φάει ή αν κινδυνεύει η ζωή και η αξιοπρέπειά του. Ο πρόσφυγας, ο λαθραίος, ο κυνηγμένος, ο οικονομικός φυγάς έχει κι αυτός δικαιώματα. 7. Τα πολιτικά δικαιώματα στους αλλοδαπούς θα φέρουν πιο κοντά την πληρέστερη ένταξή τους στο οικομονικό μας σύστημα, με θετικές συνέπειες για τα ταμεία, το ασφαλιστικό, τη φορολογία κλπ. Θα έχουν και θετικές συνέπειες για τους ίδιους: καλύτερα μεροκάματα, καλύτερες συνθήκες ζωής και υγειινής, μείωση όσης εγκληματικότητας σχετίζεται με τους αλλοδαπούς, αύξηση του μορφωτικού επιπέδου, είσοδος σε κοινωνικώς καλύτερα επαγγέλματα. Δημόσιοι υπάλληλοι είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνονται. Πώς περιμένεις να χτυπήσεις π.χ. τη ρώσικη, την αλβανική ή την πακιστανική μαφία (ενδεικτικά τα γράφω), όταν δεν έχεις έναν (1) αστυνομικό ρώσικης, αλβανικής ή πακιστανικής καταγωγής; 8. Όσοι φοβούνται το μέλλον, στην περίπτωση που οι αλλοδαποί γίνουν Έλληνες, κάνουν λάθος. Αντίθετα, η επιμονή στην διατήρησή τους εκτός ορίων ελληνικότητας είναι ο κίνδυνος για το μέλλον. Θυμηθείτε τον εμφύλιο πόλεμο στις ΗΠΑ, θυμηθείτε πού κατέληξε το απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική. 9. Αν κανείς πιστεύει στα σοβαρά ότι οι Έλληνες είναι "εθνικά" ανώτεροι, και γι΄ αυτό δικαιούνται να έχουν πλήρη πολιτικά δικαιώματα εδώ, ενώ οι ξένοι είναι κατώτεροι, έχω να του πω (περά από το οτι δεν υπάρχουν "καθαρά" έθνη, που το προανέφερα), ότι δεν υπάρχουν ανώτερα και κατώτερα έθνη, ούτε φυλές. Βεβαίως και οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίδιοι, ούτε ίσοι σε εξυπνάδα, ομορφιά, ικανότητες, ταλέντα, επιδόσεις κλπ. Μόνο που το κριτήριο της διαφοροποίησης είναι προσωπικό (το άτομο, η μονάδα), όχι εθνοφυλετικό. Παράδειγμα: και στους Έλληνες, και στους Εσκιμώους και στους Μαορί και στους Κενυάτες θα βρεις την ίδια κατανομή ποσοστών μεταξύ ιδιωτών - ηλιθίων - χαμηλής νοημοσύνης - υψηλής νοημοσύνης - μεγαλοφυιών. 10. Παρόμοια και για το πολιτισμό. Αν κανείς πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν ανώτερο πολιτισμό, γλώσσα, επινοήσεις κλπ, έχω να πως ότι αν είχε μελετήσει άλλους πολιτισμούς και γλώσσες, θα έβλεπε ότι αυτό δεν ισχύει. Δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί, ούτε ανώτερες και κατώτερες γλώσσες, αλλά μόνο αυτά που ξέρουμε κι αυτά που δεν ξέρουμε. θα έβλεπε επίσης ότι από τη Φινλανδία μέχρι την Ιαπωνία, από το Μεξικό μέχρι την Τουρκία κι απο το Ισραήλ μέχρι τη Νιγηρία, εμφανίζονται διάφορα άτομα, που λένε ακριβώς τα ίδια για το δικό τους πολιτισμό, γλώσσα, θρησκεία κλπ κλπ. Αντιθέτως, ο σύγχρονος πολιτισμός είναι από κάθε άποψη μείγμα, στο οποίο όλες οι κοινωνίες έχουν κατά καιρούς συμβάλει με διάφορους τρόπους. 11. Κατανοώ τις ενστάσεις όσων ενίστανται, με το επιχείρημα ότι η κυβέρνηση (την οποία δεν ψήφισα, αλλά μπορεί και να την ψηφίσω αν προχωρήσει αυτό ειδικά το ζήτημα) προχωρεί στο μέτρο αυτό για λόγους κομματικής σκοπιμότητας, δηλαδή για να κερδίσει ψήφους στο μέλλον. Έστω ότι είναι αυτός ο μοναδικός λόγος που συζητάμε σήμερα εδώ. Όμως, τι να κάνουμε; Αυτά είχαν λεχτεί και στο παρελθόν, όταν είχε δοθεί το γενικό εκλογικό δικάιωμα σε όλους τους άντρες το 19ο αιώνα(ανεξαρτήτως περιουσίας), αργότερα στις γυναίκες, αργότερα στους πρώην δούλους κλπ. Αν πράγματι οι σημερινοί αντιπολιτευόμενοι φοβούνται τη μελλοντική ψήφο των αλλοδαπών, ας συμφωνήσουν από τώρα και οι ίδιοι, ώστε να διεκδικήσουν μερίδιο από τις μελλοντικές ψήφους των "ξένων". 12. Για όσους επιμένουν σε δημοψήφισμα, νομίζω ότι είναι μια καλή ιδέα. Προτείνω μάλιστα να διεξαχθεί με βάση το εξής ερώτημα: Η υπάρχουσα κατάσταση στην ελληνική κοινωνία διατηρεί σε ημιαποκλεισμό 1.000.000 (ο αριθμόςκατά προσέγγιση) άτομα αλλοδαπής καταγωγής, πράγμα που έχει ως συνέπεια κακές συνθήκες διαβίωσής τους, χαμηλά μεροκάματα, εντατική οικονμική εκμετάλλευση, εκβιασμούς, αυξημένη εγκληματικότητα, απουσία πλήρων πολιτικών δικαιωμάτων και συνεχή μείωση του ποσοστού των γηγενών στο σύνολο των εχόντων πολιτικά δικαιώματα. Η κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους κοινωνικών - φυλετικών ταραχών, των οποίων κατά καιρούς ζούμε απλώς προανακρούσματα (για την ώρα). Θέλετε ν΄ αλλάξει η υπάρχουσα κατάσταση, με σταδιακή, αλλά πλήρη ένταξη των αλλοδαπών στο νομικό - πολιτικό σύστημα της χώρας μας, ή θέλετε να διατηρηθεί; ΝΑΙ, ΘΕΛΩ Ν΄ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΧΙ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Όλα αυτά, βεβαίως, αν η κυβέρνηση πάει το πράγμα μέχρι τέλους. Ένας "κοινός φιλεύθερος" πολίτης Δημήτρης Φύσσας, συγγραφέας