• Σχόλιο του χρήστη 'Anna Triandafyllidou' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 22:49

    Νομίζω ότι το άρθρο 1 αποτελεί μια καλή ρύθμιση για τα παιδιά της λεγόμενης "δεύτερης γενιάς" παιδιά δηλαδή που είτε γεννήθηκαν στην Ελλάδα είτε ήρθαν σε αυτή σε προσχολική ή σχολική ηλικία και που τόσο τα ίδια όσο και οι γονείς τους αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας. Η απαίτηση για τα 3 πρώτα χρόνια της σχολικής εκπαίδευσης ή 6 χρόνια σχολικής εκπαίδευσης συνολικά είναι θεμιτή και τεκμηριώνει την ένταξη του παιδιού στο κοινωνικό του περιβάλλον. Η 5ετής νομιμη παραμονή του γονέα είναι επίσης πολιτικά και κοινωνικά λογική και θεμιτή. Γνωρίζουμε βέβαια ότι οι γραφειοκρατικές ατέλειες και οργανωτικές ελλείψεις του ελληνικού διοικητικού συστήματος καθώς και η έλλειψη ως τώρα πολιτικής βούλησης να υιοθετήσει η Ελλάδα μια ενεργητική (και όχι "εκ των υστέρων" ) μεταναστευτική πολιτική έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στους αλλοδαπούς συμπολίτες μας. Η ανάγκη πολλών να εργαστουν στην παραοικονομία λόγω του ότι στους κλάδους εργασίας που απασχολόυνται (π.χ. οικιακή φροντίδα, baby sitting, καθαρισμός για τις γυναίκες, οικοδομή για τους άνδρες) τα περίφημά ένσημα σπανίζουν έχουν δημιουργήσει μεγάλα κωλύματα σε πολλούς και πολλές στο να εξασφαλίσουν την συνεχή νόμιμη παραμονή τους στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά η συνολική προσπάθεια που, προσω΄πικά ελπίζω ότι, θα καταβάλλει η σημερινή κυβέρνηση να ομαλοποιήσει και το συνολικό ζήτημα της μεταναστευσης και της μεταναστευτικής εργασίας, θα πρέπει και εδώ να φέρει τους καρπούς της και επομένως νομίζω ότι η 5ετής απαίτηση είναι λογική για την ιθαγένεια των παιδιών. Κάποιες μικρές διορθωτικές ρυθμίσεις όπως πρόβλεψη του νόμου για παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών (να μην απαιτείται δηλαδή κοινή δήλωση των γονέων υπό ορισμένες συνθήκες) καθώς και αναγνώριση του χρόνου φοίτησης σε σχολεία μεταναστευτικών κοινοτήτων υπό προϋποθέσεις (δηλαδή εάν τα σχολεία αυτά είναι δίγλωσσα, ακολουθούν το πρόγραμμα του Υπ. Παιδείας κ.λ.) θα ήταν χρήσιμες εδώ, για την διευκόλυνση αργότερα και της εφαρμογής του νομοσχεδίου.