1. Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που συστήθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (O.T.A.) Α’ βαθμού και λειτουργούν σύμφωνα με τα άρθρα 239 έως 242 του ν. 3463/2006 (Α’ 114) καταργούνται αυτοδικαίως την 31η.12.2023 και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται από την 31η.12.2023 από τον οικείο δήμο. Με πράξη του Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός ενός (1) μηνός από την ως άνω ημερομηνία διαπιστώνεται η κατάργησή τους.
2. α. Το μόνιμο προσωπικό, το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, οι νομικοί σύμβουλοι και οι δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής, που απασχολούνται στα νομικά πρόσωπα που καταργούνται, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του δήμου και παρέχει τις υπηρεσίες του με την ίδια σχέση εργασίας ή έμμισθης εντολής.
β. Το μόνιμο προσωπικό κατατάσσεται σε αντίστοιχες με τα προσόντα του οργανικές θέσεις ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα, το δε προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατατάσσεται σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας και κλάδου/ειδικότητας, οι οποίες συστήνονται στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου και καταργούνται κατά την με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του υπαλλήλου. Η κατάταξη γίνεται με απόφαση του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του δήμου, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει από την 1η.1.2024 για όλες τις νόμιμες συνέπειες.
γ. Το μόνιμο προσωπικό καταλαμβάνει ισάριθμες με τον αριθμό των μεταφερόμενων υπαλλήλων, οργανικές θέσεις στον οικείο δήμο ανά κατηγορία και κλάδο που συστήνονται αυτοδικαίως, επιπλέον των ήδη υπαρχουσών στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου. Για τις θέσεις αυτές εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου για διορισμού οργάνου, η οποία ισχύει από την 1η.1.2024 για όλες τις έννομες συνέπειες.
3. α. Από την κατάργηση του οικείου νομικού προσώπου, τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά του στοιχεία περιέρχονται αυτοδικαίως στον δήμο που το συνέστησε, ο οποίος υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχος σε όλα τα εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αυτού. Οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται αυτοδικαίως από τον δήμο ή κατά του δήμου χωρίς καμία ειδικότερη διατύπωση από μέρους του για τη συνέχιση και χωρίς να επέρχεται βίαιη διακοπή της δίκης.
β. Εντός ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 1, με απόφαση δημάρχου συστήνεται Επιτροπή Καταγραφής και Απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάζονται στον δήμο από το καταργούμενο νομικό πρόσωπο, που αποτελείται από τον Προϊστάμενο και ένα (1) στέλεχος των Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου, τον αντιδήμαρχο οικονομικών, ή άλλον αντιδήμαρχο, σε περίπτωση που δεν έχει οριστεί αντιδήμαρχος οικονομικών, έναν σύμβουλο της παράταξης της πλειοψηφίας και τον απερχόμενο Πρόεδρο του καταργούμενου νομικού προσώπου. Σε περίπτωση άρνησής του, η επιτροπή συστήνεται χωρίς τον Πρόεδρο του νομικού προσώπου και με την προσθήκη ενός επιπλέον συμβούλου της παράταξης της πλειοψηφίας. Για την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής δύναται να ανατίθεται η διεκπεραίωση συγκεκριμένων διαδικασιών και ενεργειών σε ορκωτούς λογιστές. Η Επιτροπή ολοκληρώνει το έργο της καταγραφής και απογραφής μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από τη σύστασή της. Η έκθεση καταγραφής και απογραφής εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, συνοδευόμενη από απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης που περιγράφει τα αποκτώμενα κατά κυριότητα από τον δήμο ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων, αποτελεί τον τίτλο για την καταχώρισή τους στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ή υποθηκοφυλακείο ατελώς.
γ. Ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών των καταργούμενων νομικών προσώπων μεταφέρονται με απόφαση της οικείας δημοτικής επιτροπής σε λογαριασμό του δήμου, αποτελούν έσοδά του και εγγράφονται ως αντίστοιχες πιστώσεις στον οικείο προϋπολογισμό.
4. Οι αρμοδιότητες των καταργούμενων νομικών προσώπων, η ανάληψη ή η συνέχιση τυχόν εκτελούμενων χρηματοδοτούμενων ή συγχρηματοδοτούμενων προγράμματων ή έργων ή υπηρεσίων από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους ή διεθνείς οργανισμούς συνεχίζουν να υλοποιούνται από τις υπηρεσίες του δήμου ή κατά την παρ. 6 του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), υπό καθεστώς καθολικής διαδοχής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί. Στις υποχρεώσεις και στα δικαιώματα αυτά συμπεριλαμβάνονται και όσα απορρέουν από συμβάσεις έργου μέχρι τη λήξη τους. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται στο πλαίσιο των προγραμμάτων αυτών, ανανεώνονται από τον καθολικό διάδοχο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4765/2021 (Α’ 28).
5. Εντός έξι (6) μηνών από την κατάργηση των νομικών προσώπων, οι οικείοι δήμοι τροποποιούν τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας τους σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 3584/2007 (Α’ 143). Η προβλεπόμενη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3584/2007 παρέχεται εντός εικοσιπέντε (25) ημερών άλλως τεκμαίρεται ότι έχει παρασχεθεί.
6. Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου:
α) δύναται να καθορίζεται ο κανονισμός λειτουργίας για την άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργούμενων ν.π.δ.δ. από τις υπηρεσίες των δήμων. Μέχρι την έκδοση των νέων κανονισμών, για την εύρυθμη άσκηση των ως άνω αρμοδιοτήτων εφαρμόζονται οι υφιστάμενοι κατά την 31η.12.2023 κανονισμοί λειτουργίας των ν.π.δ.δ. αυτών και
β) ορίζεται ότι ο δήμος εκπληρώνει τους σκοπούς του καταργούμενου ν.π.δ.δ. και εξυπηρετεί τις δραστηριότητες που ασκούσε βα) είτε με τις υφιστάμενες οργανικές μονάδες του δήμου ββ) είτε με τις οργανικές μονάδες των καταργούμενων ν.π.δ.δ., οι οποίες μέχρι την ψήφιση του νέου οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας υπάγονται απευθείας στον δήμαρχο ή σε αντιδήμαρχο που αυτός ορίζει.
7. Εξαιρούνται από την κατάργηση του παρόντος τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού, που ιδρύονται και λειτουργούν σύμφωνα με τα άρθρα 244 του ν. 3463/2006 και 28 του ν. 2738/1999 (Α’ 180).
Τα θερμά μου συγχαρητήρια που καταργείται τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Δυστυχώς δημιουργήθηκαν για να ανοίξουν θέσεις εργασίας να κοπρόσκυλιαζούν περισσότερα άτομα. Επίσης προτείνουμε την κατάργηση των ΝΠΔΔ και όσοι είναι Να απορροφηθούν ,μεταφερθούν στους δήμους να γίνει έλεγχος στα χαρτιά τους με ποιο τρόπο προσλήφθηκαν και αν τηρούν τις προϋποθέσεις ή μπήκαν από το παράθυρο; Πριν τη διάλυση τους να ελεγχθούν οικονομική τους προϋπολογισμοί. Κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα πρέπει το κράτος να το μαζέψουμε λίγο γιατί όταν γίνεται κάποιο πρόβλημα ή καταστροφή ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλο, ότι δεν είναι αρμοδιότητα του και είναι αρμοδιότητα του άλλου. Επίσης θα πρέπει να μπουν στο παιχνίδι και οι βουλευτές της κάθε περιφέρειας να αποκτήσουν και μία αρμοδιότητα πάνω στο ελεγκτικό κομμάτι των δήμων και της περιφέρειας στην οικονομική διαχείριση, στις αρμοδιότητες, κατά πόσο τα έργα προχώρησαν παίρνοντας χρηματοδοτήσεις από το κεντρικό κράτος οι δήμοι και οι περιφέρειες. Συγχαρητήρια στην κυρία Νίκη κεραμέως συμφωνώ απόλυτα στην κατάργηση των ΝΠΔΔ επίσης όσοι είναι Να μεταφερθούν στους δήμους για εργασία να ελεγχθούν οι φάκελοι τους και να δούμε αν τηρούν όλες τις προϋποθέσεις των προσλήψεων. Γιατί πολλοί έχουν μπει και από τα παραθυράκια….
Η κατάργηση των Νομικών Προσώπων των ΟΤΑ όπως τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. τα ΩΔΕΙΑ, οι ΣΧΟΛΕΣ ΧΟΡΟΥ, οι ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ και γενικά τα ΝΠ που έχουν καλλιτεχνικό χαρακτήρα, θα είναι λάθος για την πολιτεία.
Τα ΝΠ αυτού του χαρακτήρα έχουν τεράστια προσφορά στις τοπικές κοινωνίες, και επιτελούν τεράστιο έργο κοινωνικό, εκπαιδευτικό, καλλιτεχνικό, πολιτιστικό κλπ. Το μεγάλο έργο τους το απέδειξαν ακόμα και όταν όλο το υπόλοιπο δημόσιο υπολειτουργούσε αυτά στην περίοδο του COVID λειτουργούσαν είτε διαδικτυακά είτε με livestream εκπομπές, δίνοντας μια αχτίδα φωτός στους πολίτες που ήταν σε καραντίνα. Με την ενσωμάτωση τους στο Δήμο θα χαθούν όλα όπως έγινε και με το Καλλικράτη!!!!
Η λειτουργία τους θα καταστεί αδύνατη, λαμβάνοντας υπόψη ότι το αρμόδιο υπουργείο για την λειτουργία τους δεν είναι μόνο το ΥΠΕΣ αλλά και το ΥΠΠΟΑ, το οποίο ρυθμίζει τις προσλήψεις του καλλιτεχνικού προσωπικού, και τους όρους λειτουργίας τους. Θα χάσουν κάθε ευελιξία ως προς τον προγραμματισμό, την διοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και καλλιτεχνικών εκπαιδευτικών δράσεων. Θα πάψουν να προσφέρουν στο πολιτισμό όπως προσέφεραν μέχρι τώρα και θα πνιγούν μέσα από τις υπηρεσίες και την γραφειοκρατεία του Δήμου.
Επίσης, θα χαθεί η αμεσότητα των πολιτων/δημοτών με τις διοικήσεις για θέματα των παδιών τους (Ωδεία, Σχολές χορού κλπ).
Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να διατηρηθούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εκείνα των οποίων η δραστηριότητα τυχαίνει ευρύτερης αναγνώρισης, παρουσιάζει σημαντικό και μακροχρόνιο έργο εξειδικευμένου χαρακτήρα.
Θετική κίνηση από την Κυβέρνηση, με πρόταγμα την αξιοκρατία αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών. Η διασπάθιση χρήματος που γίνεται σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ είναι πλέον προκλητική για το κοινό αίσθημα. Σε μια κοινωνία που στενάζει οικονομικά, αυτή η αλλαγή θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό. Αναφέρω χαρακτηριστικά το παράδειγμα της ΔΕΥΑ Λέσβου, όπου το μισό προσωπικό δεν έχει απογραφεί (!) όπως όφειλε σύμφωνα με την αρμόδια εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών – σχετική ΑΔΣ ΔΕΥΑΛ 299/2018 (ΑΔΑ: ΨΓΚ7ΟΚΠΛ-Υ44) – και νομίζω ότι ο σκληρά φορολογούμενος πολίτης αυτού του τόπου καταλαβαίνει τι κρύβεται πίσω από αυτό! Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχίσουν, και οι πολίτες θα στηρίξουν την Κυβέρνηση.
Θα πρέπει να καταργηθούν όλοι οι ζημιογόνοι δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί και το προσωπικό να μετακινηθεί σε κενές οργανικές θέσεις του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας χωρίς καμία απόλυση. Ειδικότερα το ίδιο θα πρέπει να ισχύει για τους Δημοσιογράφους με υποχρεωτική μετάταξη σε κενές οργανικές θέσεις του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας χωρίς καμία απόλυση. Όλες οι μετακινήσεις και μετατάξεις θα πρέπει να υποστηριχθούν με μία επιπρόσθετη μετεκπαίδευση μέσω του ΙΝ.ΕΠ./ΕΚΔΔΑ. Η αλήθεια είναι ότι το κόστος λειτουργίας της δημοτικής ραδιοφωνίας είναι αρκετά υψηλό για τους Δημότες αλλά και για τους Φορολογούμενους.
Θα πρέπει να καταργηθούν όλοι οι ζημιογόνοι δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί και το προσωπικό να μετακινηθεί σε κενές οργανικές θέσεις του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας χωρίς καμία απόλυση. Ειδικότερα, το ίδιο θα πρέπει να ισχύει για τους Δημοσιογράφους με υποχρεωτική μετάταξη σε κενές οργανικές θέσεις του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας χωρίς καμία απόλυση. Όλες οι μετακινήσεις και μετατάξεις θα πρέπει να υποστηριχθούν με μία επιπρόσθετη μετεκπαίδευση μέσω του ΙΝ.ΕΠ./ΕΚΔΔΑ. Δυστυχώς, η αλήθεια είναι ότι το κόστος λειτουργίας της δημοτικής ραδιοφωνίας είναι αρκετά υψηλό για τους Δημότες αλλά και για τους Φορολογούμενους.
Απιστευτη αναλγησια ..υπαρχουν χιλιάδες υπάλληλοι που δουλέυουν χρονια με συμβάσεις ετησιες, ετσι ειναι το 99% εργαζωμενων σε δημοτικες επιχειρησεις ..πολυ λίγοι οι αοριστου…ουσιαστικα οδηγειτε στην ανεργια ανθρωπους που δωσαν 15 κ 20 χρονια απο την ζωη τους σε ΚΔΑΠ,παιδικους σταθμους,ΚΗΦΗ…Απιστευτη αναλγησια..ΑΠΟΡΩ με αντιπολιτευση , μαλλον δεν υπαρχει
Είναι απίστευτο και μόνο να συζητείται η κατάργηση των ΝΠΔΔ των δήμων σε ένα κράτος και μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται την εύρυθμη λειτουργία των δήμων, την αποκέντρωση των υπηρεσιών, την ευελιξία δράσης και τη συμμετοχικότητα. Σε μια χώρα που το κράτος αποδείχθηκε άρρωστο, αργό, οκνηρό και αδύναμο να προστατεύσει τους πολίτες αποτελεσματικά στα δύσκολα, όπως με τις επαναλαμβανόμενες φυσικές καταστροφές και την κοινωνική κρίση που έφερε η χρεοκοπία, τα ΝΠΔΔ του Κοινωνικού Τομέα των υποχρηματοδοτημένων Δήμων κράτησαν την ελληνική οικογένεια όρθια όσο γινόταν. Ξαναλέω ειδικά την περίοδο της ανθρωπιστικής κρίσης, έσωσαν την κατάσταση, έσωσαν οικογένειες. Θα αποδιοργανωθούν οι Δήμοι αν περάσει αυτή η διάταξη. Τώρα μια Κοινωνική Υπηρεσία που δρούσε ευέλικτα και με αυτονομία στη δράση της θα χαθεί και θα μειωθεί το έργο της λόγω του κυκεώνα αρμοδιοτήτων σε έναν Δήμο ΤΕΡΑΣ που θα δημιουργηθεί.
Επίσης στα ΔΣ αυτών των ΝΠΔΔ συμμετέχουν εκτός από τους αιρετούς ΑΜΙΣΘΙ και απλοί πολίτες, που ενισχύουν την ιδέα που υποστηρίζει υποτίθεται η κυβέρνηση για συμμετοχή της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
Αυτή ρύθμιση είναι κόντρα σε αυτό που υποσχέθηκε αυτή η κυβέρνηση για ένα κράτος-Δήμο σύγχρονο και ευέλικτο, που θα έχει μοιρασμένες λειτουργίες σε τμήματα υπό την εποπτεία του αλλά θα λειτουργούν ως μια δραστήρια μονάδα του ιδιωτικού τομέα, να κυνηγάει ΕΣΠΑ και γενικά στόχους. Θυμίζω ότι τα ΝΠΔΔ έχουν Δ.Σ. ενώ ο Δήμος – Τέρας υπηρεσιών που θα δημιουργηθεί θα έχει ένα ανήμπορο να ανταποκριθεί σε όλα Δημοτικό Συμβούλιο, επίσης διευθύνσεις, τμήματα, ανευθυνοϋπεύθυνους υπαλλήλους και προϊσταμένους που κα΄νεις δε θα κάνει την δουλειά που κάνουν σήμερα τα ΝΠΔΔ.
Τεράστιο σφάλμα να καταργηθούν τα ΝΠΔΔ των δήμων. Ποιος στήριξε περισσότερο τις οικογένειες κατά την περίοδο της ανθρωπιστικής κρίσης που βιώσαμε λόγω της χρεοκοπίας αν όχι τα ΝΠΔΔ του κοινωνικού τομέα; Αν περίμενες από τον κεντρικό δήμο να αποφασίσει, να δράσει, να μοιράσει αρμοδιότητες σε οκνηρούς και απρόθυμους υπάλληλους, να τρέξουν προγράμματα ΕΣΠΑ για να μη χαθούν τα λεφτά, ΣΩΘΗΚΕΣ !
Ως δημότης μιλάω που είχα περάσει μια δύσκολη οικονομικά περίοδο εγώ και η οικογένειά μου εδώ και κάποια χρόνια και βρήκα έστω κάποια στήριξη εδώ που μένω. Από έναν γενικά απρόσωπο Δήμο ότι έχει να περιμένει και ότι καλό έχει δει ως τώρα ένας πολίτης που δύσκολα τα βγάζει πέρα, ήταν τα ΝΠΔΔ που δρούσαν ευέλικτα και αποτελεσματικά πολλές φορές. Ειδικά οι κοινωνικές υπηρεσίες με τα συσσίτια, οι παιδικοί σταθμοί, τα ΚΔΑΠ-αμεα, οι παιδικές κατασκηνώσεις και τα ΚΑΠΗ που διαχειρίζονται τα ΝΠΔΔ κοινωνικής πρόνοιας ΈΣΩΣΑΝ οικογένειες, είναι έγκλημα να καταργηθούν και να αποδιοργανωθούν ολόκληροι δήμοι.
Τα ΝΠΔΔ παράγουν μεγάλο εκπαιδευτικό έργο. Το έργο αυτό δεν θα επιτελείται με επιτυχία και στον ίδιο βαθμό, όπως σήμερα, μέσα από τις απρόσωπες υπηρεσίες του Δήμου. Αυτό έχει αποδειχτεί στο παρελθόν με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και με τις συγχωνεύσεις των δήμων .
Η διάλυση θα γίνει έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 ενώ οι διαδικασίες απορρόφηση θα ξεκινήσουν αμέσως μετά. Που σημαίνει απλήρωτο προσωπικό.Οι άνθρωποι που εργάζονται στα νομικά πρόσωπα έχουν κάθε μήνα υποχρεώσεις επομένως δεν είναι θεμιτό να μείνουν για μήνες απλήρωτοι.
Αντίθετα η νέα δημοτική αρχή θα αναλάβει στις 1/01/2024 η οποία ακόμα δεν θα γνωρίζει τα νομικά πρόσωπα που θα καταργηθούν.
Τα προγράμματα που τρέχουν ΕΣΠΑ, εργαζόμενοι ΣΟΧ κτλ τι θα απογίνουν;
Πολλά τα ερωτήματα και ο προβληματισμός μεγάλος. Πολύ βιασύνη.
Σαν πρώην εργαζόμενη ΝΠΠΔ δήμου έχω να πω οτι αυτό θα έπρεπε να γίνει χρόνια νωρίτερα. Χάθηκε δημοσίο χρήμα μόνο και μόνο για ενα δημιουργηθούν επιπρόσθετες θέσεις ευθύνης για τους εκλεκτούς υπαλλήλους και αιρετούς.
Να ενημερωθούν όλοι αυτοί που αναφέρουν ότι γίνεται για λόγους οικονομικούς! Ποιος τους έχει ενημερώσει ότι τα μέλη των ΔΣ των ΝΠ είναι αμοιβομενα; Οι μόνοι που αμοίβονται είναι ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος με πολύ χαμηλά έξοδα παράστασης και υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν αμοίβονται καθόλου. Υπάρχουν ΝΠ που λειτουργούν με πάσα νομιμότητα και εάν ενταχθούν στους Δήμους θα υποβαθμιστούν όλες οι υπηρεσίες τους. Το κοινό θα περιμένει πολύ περισσότερο για να εξυπηρετηθεί, όπως και οι εξοφλήσεις των χρηματικών ενταλμάτων και θα υπάρχει μεγαλύτερη καθυστέρηση στις αναθέσεις και ιδιαίτερα σε ευαίσθητες δομές όπως οι παιδικοί σταθμοί. Θα πρέπει να ελεγχθούν και να παραμείνουν οι υγιείς φορείς, το οποίο ξεκάθαρα ελέγχεται μέσω των στοιχείων που υποβάλλονται μηνιαία στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των Δήμων. Ξεκαθάρισμα ναι, κατάργηση όχι!
ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΠΔΔ ΕΦΟΣΟΝ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ή ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ 1 ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΟΛΑ./ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ.ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΟΥΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΩΣ ΤΕΛΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΨΟΥΝ ΠΟΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΠΔΔ (ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΕΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ). ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ; ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΑΜΕΣΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
Υπάρχουν και υγιείς φορείς που δυστυχώς μεταφέροντας τους στους Δήμους θα καταστραφουν. Μπορεί να πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση των φορέων αυτών μέσω της σύνοψης μητρώου και μέσω ελέγχων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Εφόσον αποφασιστεί τελικά η κατάργηση νπδδ και η λύση ΝΠΙΔ,θα πρέπει να δοθεί προθεσμία τουλάχιστον 1 έτος γιατί αυτά είναι σοβαρά ζητήματα και όχι 2 μηνών και εν όψει δημοτικών εκλογών.επισης να υπαρξει πρόβλεψη για να μην υπάρχει μείωση μισθού και βλαπτική μεταβολή μισθού των διευθυντών και των προϊσταμένων ,,,κατά κάποιο τρόπο διατήρηση του μισθού και εξασφάλιση αυτών.
Τέτοιες κινήσεις απαιτούν σοβαρότητα και προγραμματισμό εργασιών .το δίμηνο δεν είναι μια λογική προθεσμια
Δεν πρόκειται να προκύψει ουδεμία καλυτέρευση στον Δημόσιο τομέα με την κατάργηση των ΝΠΔΔ. Θεωρώ ότι ο μόνος τρόπος εξασφάλισης της σωστής λειτουργίας του Δημοσίου είναι η αξιολόγηση του προσωπικού. Αξιολόγηση, όμως, όχι με τον τρόπο που γίνεται σήμερα. Η αξιολόγηση να γίνεται μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων. Η τεχνολογία, που όλοι λέμε ότι έχει μπει στη ζωή μας, μπορεί να ελέγξει την εκάστοτε εργασία που προσφέρει ο εκάστοτε υπάλληλος. Αλλά κάποιοι δεν θέλουν να προχωρήσει… Ναι, να πραγματοποιηθεί η εκκαθάριση του Δημοσίου τομέα από υπαλλήλους που απλά βρίσκονται στις υπηρεσίες τους ή και που πολλές φορές δε βρίσκονται, αλλά πληρώνονται. Να μπει νέο αίμα στους φορείς με όρεξη και γνώσεις στις σημερινές απαιτήσεις. Δεν μπορούμε να τους βάζουμε όλους στο ίδιο σακί, όλους. Υπάρχουν υπάλληλοι που δίνουν και τη ζωή τους για να είναι νόμιμοι σε όλα και παίρνουν και τα εύσημα από ελέγχους του Γεν. Λογιστηριου. Αυτοί οι εργαζόμενοι γιατί να πάψουν να παίρνουν τα επιδόματα; Μήπως να αμοιβονταν και καλύτερα, αντί να χαθούν μέσα στους Δήμους; Ηλεκτρονική αξιολόγηση, λοιπόν, ή αξιολόγηση από άλλους φορείς και όχι στην κατάργηση.
Θα πρέπει να αναφερθεί γραπτά και ρητά ότι, το προσωπικό των υπό κατάργηση ΝΠΔΔ που υπηρετεί σε αυτά με απόσπαση για λόγους υγείας, συνυπηρετήσεως κλπ, θα μεταφερθεί -απορροφηθεί ΠΛΗΡΩΣ στους οικείους Δήμους, και όχι να αναμένουν ξανά την Επιτροπή κινητικότητας, Υπηρεσιακά Συμβούλια, ΚΥΑ κλπ, ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη ταλαιπωρία, για εκατοντάδες Υπαλλήλους, για τους ίδιους και τις οικογένειές τους
Είμαι εκπαιδευτικός ΚΔΑΠ και έχοντας το απαραίτητο προσόν (πτυχίο)καλύπτω διοικητική θέση που το απαιτεί λόγω της έλλειψης προσωπικού στην κοινωφελή επιχείρηση. Θα πρέπει να προβλεφθεί, με βεβαίωση προέδρου ή προϊσταμένου της επιχείρησης ώστε να μπορώ να συνεχίσω να απασχολούμαι στη θέση αυτή με τους ίδιους όρους (ίδιος αριθμός ωρών όπως στην επιχείρηση).
Η κατάργηση των Ν.Π.Δ.Δ. και η μεταφορά αυτών στους Δήμους, προϋποθέτει τη συστηματική προετοιμασία και οργάνωση του όλου εγχειρήματος για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της επόμενης ημέρας.
Το χρονικό διάστημα είναι πολύ μικρό, αν αναλογιστεί κανείς ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και κανείς δεν ασχολείται, ενώ οι νέες δημοτικές αρχές δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Τα θέματα που προκύπτουν κατά τη μεταφορά είναι πολλά, όπως προγράμματα ΕΣΠΑ, ΔΥΠΑ κ.λ.π που τρέχουν στα Ν.Π.Δ.Δ. πως θα ενσωματωθούν άμεσα στους Δήμους για να μην χαθούν; Η πρόβλεψη προϋπολογισμών των Δήμων πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Ειδικότερα το μισθολογικό κομμάτι των υπαλλήλων είναι περίπλοκο. Μέχρι και την 30η/12/2023 όλα θα διαχειρίζονται από τα Ν.Π.Δ.Δ. και από την 31η/12/2023 όλα θα μεταφερθούν στους Δήμους. Αυτό θα καταστεί ιδιαίτερα προβληματικό, δεδομένης της γραφειοκρατίας του ελληνικού δημοσίου. Ο ορισμός των νέων αντιδημάρχων θα γίνει στις 31/12/2023, ώστε να μπορούν να ληφθούν αποφάσεις;
Η αποστολή αρχείων μισθοδοσίας στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ) θα διασπαστεί σε δυο κομμάτια, και θα σταλεί έως την 30η/12/2023 από τα Ν.Π.Δ.Δ. και από την 31η/12/2023 από τους Δήμους; Η ΕΑΠ έχει λάβει γνώση για τα παραπάνω; Οι Δήμοι θα πρέπει να υποχρεωθούν στην άμεση τροποποίηση των ΟΕΥ τους, ώστε να συμπεριληφθεί το προσωπικό, πριν την παρέλευση των 6 μηνών από την ημέρα έγκρισης της τροποποίησης του ΟΕΥ. Ειδάλλως : « Το μη εντασσόμενον προσωπικόν εντός της ανωτέρω προθεσμίας ΑΠΟΛΥΕΤΑΙ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ και άνευ ετέρας διατυπώσεως από της λήξεως της προθεσμίας» αρ.318 παρ.3 Ν.1181/81 και αρ.27 παρ.4 Ν.1832/1989.
Σίγουρα η ενσωμάτωση των ΝΠΔΔ γίνεται για οικονομικούς λόγους,μήπως όμως θα ‘επρεπε να λάβουν οι αρμόδιοιυπόψη και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην κοινωνία.
Καταρχάς να ενημερώσετε κατά πόσο εξασφαλισμένοι εργασιακά είναι οι μεταφερόμενοι υπάλληλοι σέ ενα Δήμο,που δεν έχει κάνει τροποποίηση του ΟΕΥ και δεν έχει δημιουργήσει θέσεις. Με απλές αναφορές και όχι προβλέψεις στο σχέδιο νόμου οι Δήμαρχοι δεν πιέζονται και δεν ενεργούν.
Οι παιδικοί σταθμοί π.χ σαν ανεξάρτητα ΝΠΔΔ λειτουργούν υποδειγματικά και προσφέρουν τις υπηρεσίες προς τους πολίτες με υπευθυνότητα και τον καλύτερο τρόπο . Είναι ευαίσθητες δομέςκαι θέλουν αμεσότητα στις κάθε είδους απαιτήσεις,(προμήθειες κ.λ.π.) και συνεργασία με τους γονείς.
Θεωρείτε ότι ο Δήμος θα ανταποκριθεί όταν για την ολοκλήρωση π.χ ενός διαγωνισμού διατροφής μπορεί να περάσουν και δύο χρόνια.θεωρώ ότι εάν ενσωματωθούν στους Δήμους θα γίνουν απρόσωπες δομές και θα υποβαθμιστούν.
Το μόνιμο προσωπικό θα καταλάβει ισάριθμες με τον αριθμό των μεταφερόμενων υπαλλήλων, οργανικές θέσεις στον οικείο δήμο ανά κατηγορία και κλάδο που συστήνονται αυτοδικαίως, επιπλέον των ήδη υπαρχουσών στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου.
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου θα καταταχθεί σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας και κλάδου/ειδικότητας, οι οποίες συστήνονται στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου και καταργούνται κατά την με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του υπαλλήλου.
Θα πρέπει να δεσμεύσουν υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις ισάριθμα;;;;;;
Η κατάργηση των ΝΠΔΔ είναι σε σωστή βάση τόσο λόγω υποστελέχωση όσο και και λόγω κατακερματισμού των αρμοδιοτήτων. Πρέπει όμως να είναι σαφής και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων και ο διαχωρισμός από τα Ιδρύματα και τους σκοπούς αυτών. Πολλά Ιδρύματα έχουν αλλάξει σκοπό πλέον και έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες με τα ΝΠΔΔ. Τα Ιδρύματα αυτά γιατί δεν καταργούνται; Θα μπορεί ένα Ίδρυμα με αρχικό σκοπό βρεφοκομείο να έχει ως σκοπό την λειτουργία παιδικών σταθμών; Θα πρέπει να μην δίνεται το παράθυρο λειτουργίας και ιδρυσης Ιδρυμάτων με αρμοδιότητες του κεντρικού Δήμου.
Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ,Η ΕΥΧΕΡΕΙΑ Η΄ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΟΤΑ Α΄ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΣΤΗΣΟΥΝ ΝΠ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.ΤΟ ΠΩΣ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΤΩΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΙΡΕΤΩΝ.
ΜΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ,ΥΠΕΡΠΟΙΚΙΛΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΟΠΟΥ Η ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ,Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΕΜΠΟΔΙΩΝ.
ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΖΗΣΕΙ ΤΟ 2001 & ΤΟ 2013.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ,ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ,ΟΕΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 3 ΧΡΟΝΙΑ.ΧΑΜΕΝΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΟΩΡΕΣ, ΧΑΜΕΝΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ,ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΝΠΔΔ ΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ, ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ? 1-1-2024 ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ Η΄ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ? ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΎΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ(ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ, ΝΕΟΙ ΟΕΥ,ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ, ΠΔ99/2017 ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ & ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ….ΤΙ?? ΟΛΑ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΡΙΝ ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ!
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΚΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ (ΟΠΟΥ/ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ή ΟΤΑΝ/ΑΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ) ΑΠΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ (ΟΠΟΥ/ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ή ΟΤΑΝ/ΑΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ)!!! ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΗΔΗ ΓΝΩΣΤΟ… ΙΔΙΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ(ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΕΣ,ΒΡΩΜΙΚΕΣ,ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ …ΚΤΗΡΙΑ ΑΦΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΥΓΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΧΗΜΙΑ)!
ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΛΟΓΟ ΝΑ ΔΥΝΑΤΑΙ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΡΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ.Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΠ & ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ.
Ακόμα και αν αποφασιστεί η λύση δημοτικών επιχειρήσεων , γεγονός που διαδικαστικά δεν θα μπορέσει να γίνει νωρίτερα απο 1 έτος, θα προκύψουν πολλά προβλήματα ως προς αν κάποιες υπηρεσίες μπορούν να γίνονται από τον Δήμο.Θα πρέπει να γίνει σωστός και όχι βεβιασμένος προγραμματισμός.
Ως εκπαιδευτικός ΚΔΑΠ, καλύπτω χρόνια διοικητική θέση δεδομένης της έλλειψης προσωπικού στην κοινωφελή επιχείρηση. Θα πρέπει να γίνει μία πρόβλεψη , με βεβαίωση προέδρου ή προισταμένου της επιχείρησης στην οποία απασχολήθηκα, να μπορώ να συνεχίσω να απασχολούμαι σε διοικητική θέση με τους ίδιους όρους (αριθμός ωρών απασχόλησης σε περίπτωση μερικής απασχόλησης).
Ακόμα και αν αποφασιστεί η λύση δημοτικών επιχειρήσεων , γεγονός που διαδικαστικά δεν θα μπορέσει να γίνει νωρίτερα απο 1 έτος, θα προκύψουν πολλά προβλήματα ως προς αν κάποιες υπηρεσίες μπορούν να γίνονται από τον Δήμο.Θα πρέπει να γίνει σωστός και όχι βεβιασμένος προγραμματισμός.
Ως εκπαιδευτικός ΚΔΑΠ, καλύπτω χρόνια διοικητική θέση δεδομένης της έλλειψης προσωπικού στην κοινωφελή επιχείρηση. Θα πρέπει να γίνει μία πρόβλεψη , με βεβαίωση προέδρου ή προισταμένου της επιχείρησης στην οποία απασχολήθηκα, να μπορώ να συνεχίσω να απασχολούμαι σε διοικητική θέση με τους ίδιους όρους (αριθμός ωρών απασχόλησης σε περίπτωση μερικής απασχόλησης).
Θα πρέπει να εξαιρεθούν λειτουργίες και υπηρεσίες που εντάσσονται στο πλαίσιο λειτουργίας ΝΠΔΔ όπως ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., ΩΔΕΙΑ, ΣΧΟΛΕΣ ΧΟΡΟΥ, ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ κτλ. Η λειτουργία τους θα καταστεί αδύνατη λαμβάνοντας υπόψη το νομικό πλαίσιο που διέπει τους Δήμους (προσλήψεις καλλιτεχνικού προσωπικού, προμήθειες κτλ), καθώς επίσης και η ευελιξία τους ως προς τον χρόνο προγραμματισμού και διοργάνωσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και καλλιτεχνικών εκπαιδευτικών δράσεων κάθε είδους δεν θα ισχύει πια.
Ο κατακερματισμός της δημόσιας διοίκησης οδηγεί σε κατασπατάληση δημόσιων πόρων, κακή διαχείριση προσωπικού και ενίοτε αδιαφανείς διοικητικές διαδικασίες. Ορθώς λοιπόν, κινείται το Υπουργείο προς κατάργηση των Ν.Π.Δ.Δ. Να μεταφερθεί το προσωπικό τους άμεσα στους δήμους, που είναι και οι πιο υποστελεχωμένοι φορείς του δημοσίου.
Αρχικά να εκφράσω και εγώ την αντίθεση μου ως προς τη διάλυση των εν λόγω νομικών προσώπων διότι όπως εξήγησαν και σε άλλα σχόλια οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν κοινωνικό και πολιτιστικό έργο με τρόπο γρηγορότερο και συνάμα ποιοτικότερο από ότι μπορούν εν τοις πράγμασι οι δήμοι, χωρίς ωστόσο να διαπράττουν κάτι παράνομο μιας και οι δαπάνες και οι διαδικασίες ελέγχονται. Επίσης το χρονικό περιθώριο που δίνεται για τις αλλαγές αυτές θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στο προσωπικό. Η διάλυση θα γίνει έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 ενώ οι διαδικασίες απορρόφησης θα ξεκινήσουν αμέσως μετά!!! Που σημαίνει απλήρωτο προσωπικό. Οι άνθρωποι που εργάζονται στις επιχειρήσεις αυτές έχουν κάθε μήνα υποχρεώσεις επομένως δεν είναι θεμιτό να μείνουν για μήνες απλήρωτοι!! Θα ήταν προτιμότερο κατά τη γνώμη μου αρχικά να ερωτηθεί ο κάθε δήμος ξεχωριστά εάν επιθυμεί τη λύση των εταιριών αυτών ή όχι. Σε κάποιους δήμους οι επιχειρήσεις αυτές μπορεί να είναι βιώσιμες και καθόλα λειτουργικές και οι δήμοι να θέλουν να τις διατηρήσουν! Εάν κάποιος δήμος θελήσει τη διάλυση και απορροφήση τους θα ήταν θεμιτό αρχικά να εκκινήσει τις διαδικασίες τροποποίησης του ΟΕΥ και της ομαλής απορρόφησης του συνόλου του προσωπικού και μετά οι επιχειρήσεις να εκκινήσουν διαδικασίες εκκαθάρισης, με τον τρόπο αυτό οι υπάλληλοι θα μεταφερθούν στον Δήμο χωρίς να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν απλήρωτοι.
Δεν ελήφθη υπόψη η δημιουργία των Συνδέσμων που συστάθηκαν μετά την διαίρεση συγκεκριμένων Δήμων σύμφωνα με το Ν.4600/2019, οι οποίοι προϋπήρχαν με τη μορφή των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που αναφέρετε στο νομοσχέδιο σύμφωνα με το άρθρο 239 έως 242 του Ν.3463/2006 και του άρθρου 103 του Ν.3852/2010. Τι μέριμνα λάβατε γι’ αυτά; Θα παραμείνουν δέσμια στους Δήμους που συστάθηκαν ή θα μεριμνήσετε να αποδεσμευτούν και να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες στους Δήμους αντίστοιχα που συμμετέχουν σ’ αυτά; Στο επόμενο στάδιο τι θα γίνει με το προσωπικό τους; Πως θα γίνει η κατανομή ανά Δήμο;
Ευχαριστώ πολύ
Όλγα Λαβράνου
Πλεονεκτήματα:
1) Μείωση Δ.Σ. δημόσιας διοίκηση που ισοδυναμεί με μείωση των έμμισθων θέσεων που υπάρχουν δίχως ιδιαίτερο λόγο μαζί με το περιβάλλον που δημιουργείται πέριξ = εξ ορθολογισμός + οικονομία σε δημόσιο χρήμα.
2) Μείωση – ενοποίηση των κρατικών δομών για να ξέρουμε ποιος είναι υπεύθυνος και πού. Όλες οι αρμοδιότητες εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, που προβλέπονται, στα Ν.Π.Δ.Δ. προβλέπονται βάση Δ.Κ.Κ. και «Καλλικράτη» και στους ΟΕΥ των ΟΤΑ οι οποίοι έχουν Δ/νσεις που υπολειτουργούν με ελάχιστο προσωπικό.
Αντίστοιχα τα Ν.Π.Δ.Δ. δραστηριοποιούνται σε αντίστοιχα πεδία έχοντας παράλληλη δομή, και αντίστοιχες Δ/νσεις (Διπλοί Δ//ντες και προϊστάμενοι) = οικονομική αιμορραγία. Με την ενσωμάτωση οι δομές θα αποκτήσουν υπόσταση , επαρκές προσωπικό και εφόσον χρειάζεται θα δημιουργηθεί κάποια νέα οργανική μονάδα στον ΟΕΥ του ΟΤΑ. ΚΑΠΗ, Βρεφονηπιακοί, βιβλιοθήκες, αθλητισμός, κοινωνική πολιτική, υγεία και πολιτισμός είναι τα συνήθη και όλα προβλέπονται άρα πέρα από την οικονομία συμμαζεύεται και η δομή του κράτους με λιγότερα ΑΦΜ και καλύτερο έλεγχο και λειτουργία υποδομών.
3)Τελειώνει αυτό….το είμαι ανεξάρτητο Ν.Π.Δ.Δ. και κάνω ότι θέλω. Δαπανώνται χιλιάδες ευρώ / ΟΤΑ (μιλάμε για εκατοντάδες Ν.Π.Δ.Δ) σε άρτο και θεάματα σχεδόν ανεξέλεγκτα με το πρόσχημα ότι είμαστε άλλο Α.Φ.Μ.- ΝΠΔΔ και ποιος λογοδοτεί;
4)Το προσωπικό θα περάσει πλήρως στους αποδεκατισμένους ΟΤΑ (πρέπει να προβλεφθεί) και θα ενισχύσει και τις δομές αυτές. Ο κατακερματισμός δεν βοηθάει (διπλοί υπάλληλοι για όλα εκατέρωθεν) επίσης το κτηριακό και οι περιούσιές των ΝΠΔΔ θα αξιοποιηθούν ενιαία (φυσικά αφού εκκαθαριστούν με ορκωτούς λογιστές ). Ακόμα εκκρεμούν εκκαθαρίσεις χρεοκοπημένων κοινοφελών επιχειρήσεων από το Π.Δ. του κ. Παυλόπουλου.
Μειονεκτήματα:
Προσωρινά προβλήματα στην ενσωμάτωση. Υπάρχουν στους ΟΤΑ πολύ καλά στελέχη που ήδη έχουν εμπειρία σε παλιότερες μεγαλύτερες συνενώσεις και όλα λειτούργησαν τελικά. Είναι θέμα χρόνου….μήπως η κυβέρνηση να σκεφτεί και ΝΠΙΔ μετά από έλεγχο; (τύπου ΔΕΥΑ)….?? να τελειώνουμε? Έχει και τον ΚΑ…02.25…προβλέψει ο νομοθέτης στου Π/Υ των ΟΤΑ (Ύδρευση) και κάποτε μια χαρά λειτουργούσε…
Υπέρ λοιπόν να πάμε παρακάτω είναι αυτονόητο.
Η λύση των ΝΠ θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις λύσης και εκκαθάρισης, ή θα ακολουθήσει Υπουργική απόφαση με περισσότερες οδηγίες και διευκρινήσεις?
Θα πρέπει ο νόμος να προβλέπει και να επιβάλλει την υποχρεωτικότητα τροποποίησης των ΟΕΥ των Δήμων. Οι Δήμαρχοι στην Ελλάδα κάνουν ότι θέλουν χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τους νόμους σχετικά με την τροποποίηση των ΟΕΥ. Καταστρατηγούν το προβάδισμα των βαθμών και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις σφυρίζουν αδιάφορα.
Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και των Κοινωφελών Επιχειρήσεων έπρεπε να γίνει από πολύ καιρό και συμφωνώ απόλυτα με τις νέες διατάξεις, διότι στις μεν πρώτες γίνεται διασπάθηση του δημοσίου χρηματος και κακοδιαχείριση και στις δεύτερες συυσσωρεύονται συνεχώς χρέη που στο τέλος τα πληρώνει ο Δήμος.
Όμως,το σχέδιο της διάταξης που αφορά στην κατάργηση των ΝΠΔΔ των δήμων θα είναι λάθος για την πολιτεία γιατί επιτελούν τεράστιο έργο τοπικού χαρακτήρα. (κοινωνικό, εκπαιδευτικό,καλλιτεχνικό, πολιτιστικό κλπ.), το οποίο απέδειξαν κυρίως στην περίοδο του COVID.
Τα νπδδ δεν έχουν χρέη και γίνεται σωστή διαχείριση του δημοσίου χρηματος, αφού τηρούν το οικονομικό/λογιστικ σύστημα των δήμων και ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις Αποκεντρωμένες Διοίκήσεις.
Επίσης, θα χαθεί η αμεσότητα των πολιτων/δημοτών με τις διοικήσεις για θέματα των παδιών τους (παιδικοί σταθμοί, ΚΔΑΠ, μουσικές σχολές, καλλιτεχνικά εργαστήρια κλπ.)
Το ανωτέρω έργο με μεγάλη δυσκολία θα επιτελείται μέσα από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες των Δήμων. (πχ. για μια απλή προμήθεια γραφικής ύλης ποσού 5000 € θα απαιτείται διαγωνισμός!!!).
Νομίζω ότι το ιδανικότερο θα είναι ένα ΝΠΔΔ για κάθε ΟΤΑ.
Συγκεκριμένα, προτείνω το σχέδιο της διάταξης έχει ως εξής: Ύστερα από αίτηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, να επιτρέπεται να διατηρηθούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δήμων εκείνα των οποίων η δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερης καταξίωσης της προσφοράς τους δικαιολογεί την διατήρηση.
Δηλαδή 1 (Ένα) ΝΠΔΔ ανά δήμο.
Το χρονικό διάστημα για την κατάργηση των ΝΠΔΔ και των κοινωφελών επιχειρήσεων είναι πολύ μικρό. Δεν δίνει περιθώριο ούτε στους δήμους και στις νέες δημοτικές αρχές να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Να δοθεί παράταση και φυσικά να προστατευτεί το προσωπικό ΙΔΑΧ με την αναγκαστική τροποποίηση του ΟΕΥ.
Δεν θέλω να μιλήσω για τα ΝΠΙΔ όπου εκεί γίνεται το μεγάλο πάρτι. Απευθείας αναθέσεις από τους δήμους υπέρογκων ποσών, κτίρια που νοικιάζονται χωρίς να χρησιμοποιούνται, υπερκοστολογημένες προμήθειες, εκδηλώσεις, στρατιές εργαζόμενων συμβασιούχων, απευθείας αναθέσεις υπηρεσιών για οργάνωση αρχείου και γραμματείας, της τάξεως των 5 και 10 χιλιάδων ευρώ ακόμα και δύο φορές το χρόνο, χρήμα για προεκλογικά φυλλάδια κλπ κλπ.
Θεωρώ πως θα έπρεπε να είχε γίνει πολύ νωρίτερα. Η διασπάθιση δημοσίου χρήματος είναι απίστευτη σε όλα τα ΝΠΔΔ.
Η αρχική σκέψη δημιουργίας αυτών ήταν να αναλάβουν εξειδικευμένες δράσεις όπως άθληση, παιδί, τρίτη ηλικία, πολιτισμό, έτσι ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι αποδοτικότερες και αποτελεσματικότερες σε αυτούς του ευαίσθητους τομείς.
Κάθε άλλο όμως. Δημιουργήθηκαν καθεστώτα που προσλάμβαναν υπαλλήλους με άλλες ειδικότητες, πχ καθαρίστριες και τους έβαζαν να κρατούν τάξεις σε παιδικούς με το πρόσχημα και καλά ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού.
Υπάρχει προσωπικό που κρύβεται, ενώ η κεντρική δομή του Δήμου υποφέρει για υπαλλήλους. Πολλές γενικά ανορθολογικές συνθήκες διοίκησης.
Θα πρέπει να διασφαλιστεί η μεταφορά όλου του προσωπικού στην κεντρική δομή, το υπουργείο να εποπτεύσει και να καθοδηγήσει για τις τάχιστες διαδικασίες τροποποίησης των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας και να διασφαλίσει ότι οι τροποποιήσεις θα γίνουν με τρόπο που δεν θα επιτρέψει να βάλουν οι δήμαρχοι χέρι και να φωτογραφίσουν τις θέσεις.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στους δήμους υπάρχει αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό το οποίο είναι αναξιοποίητο, οι προκηρύξεις προϊσταμένων δεν πραγματοποιούνται, ωστόσο όμως προβαίνουμε σε αξιολογήσεις που θα της κάνει κάποιος υπάλληλος, ο οποίος δεν γνωρίζει τι θα πει στοχοθεσία γιατί είναι μειωμένων προσόντων και τοποθετημένος με απόφαση Δημάρχου .
Εάν το υπουργείο δεν θέσει τις προτεραιότητες (τροποποίηση ΟΕΥ, μεταφορά προσωπικού, προκήρυξη θέσεων ευθύνης ανά δύο χρόνια, στοχοθεσία), δεν ασκήσει την υψηλή εποπτεία των διαδικασιών κανένας Δήμαρχος δεν θα το κάνει.
Επιτέλους βάλτε ένα τέλος στην παντοδυναμία τους, που καταρρακώνει τόσο την παραγωγικότητα των υπαλλήλων όσο και την αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το κράτος ματώνει οικονομικά από τους ΟΤΑ.
Η κατεύθυνση στην οποία κινείστε είναι πολύ καλή αλλά οι τομές θα πρέπει να είναι ριζικές και να προστατεύουν τους εργαζόμενους.
Ορθά θα γίνει η κατάργηση.
Είχαν δημιουργηθεί μικροί Δήμοι μέσα στους Δήμους, με συμβούλια που αποζημιώνονταν για τις συνεδριάσεις.
Οι συνεδριάσεις δε δεν ήταν δημόσιες όπως του Δημου.
Εκτός απο το μόνιμο προσωπικό, σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις, είτε που ήδη υπάρχουν , είτε που θα δημιουργηθούν, πρέπει να καταχθούν και οι ΙΔΑΧ μουσικοί, οι οποιοι βάση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (αρ. 179 του ν. 3584/07, όπως ισχύει), προσλαμβάνονται σε οργανικές θέσεις. Σε διαφορετική περίπτωση όλες οι καλλιτεχνικές δομές των Δήμων (Φιλαρμονικές, Ορχήστρες, Χορωδίες, Ωδεία, Μουσικές Σχολές κ.α.) με την αποχώρηση των μουσικών (σύνταξη, παραίτηση, απώλεια), θα πάψουν να υπάρχουν. Θεωρούμε ότι το νομοθέτημα δεν μεθοδευει τον αργό θάνατο των καλλιτεχνικών δομών των ΟΤΑ!
Κώστας Σαΐνης – Πρόεδρος ΕΣΕΑΜ-ΟΤΑ
Το χρονικό διάστημα για την κατάργηση των ΝΠΔΔ και των κοινωφελών επιχειρήσεων είναι πολύ μικρό και θα επιφέρει πλήθος απολύσεων σε όλες τις εταιρείες που υποστηρίζουν αυτούς τους φορείς, καθώς δε δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης νέου πελατολογίου. Θα έπρεπε το υπουργείο να υπολογίσει τις επιπτώσεις αυτού του εγχειρήματος και να δώσει ένα εύλογο διάστημα ώστε να προετοιμαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στα νέα δεδομένα.
Το σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται σε σημαντικά ζητήματα που θα προκύψουν. Τα ΝΠΔΔ και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις για το έτος 2023 δε θα καταρτίσουν οικονομικές καταστάσεις; Η λύση των συγκεκριμένων αφμ με ποιον τρόπο θα γίνει;
Επίσης, θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι με αυτές τις αλλαγές θα υποβαθμιστούν σημαντικές δραστηριότητες, όπως οι παιδικοί σταθμοί και τα πολιτιστικά, καθώς οι δήμοι θα αναγκαστούν να τρέχουν διαγωνισμούς για απλές συντηρήσεις, προμήθειες και υπηρεσίες.
Τέλος, θεωρώ ότι είναι πολύ σύντομο το χρονικό διάστημα που έχει δωθεί για να προσαρμοστούν οι δήμοι. Πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι οι νέες δημοτικές αρχές θα εγκατασταθούν 1/1/2024 και πολλές από αυτές δε θα έχουν εμπειρία.
Σχετικά με την κατάργηση των ΝΠΔΔ (άρθρα 239-246 ΔΚΚ), νομίζω ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η διάταξη.
Τα ΝΠΔΔ επιτελούν μεγάλο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο και είναι οικονομικά υγιεί και τα περισσότερα από αυτά είναι ανεξάρτητα. Το έργο αυτό δεν θα επιτελείται με επιτυχία και στον ίδιο βαθμό, όπως σήμερα, μέσα από τις απρόσωπες υπηρεσίες του Δήμου. Άλλωστε, το έχει αποδείξει στο παρελθόν και η εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ με τις συγχωνεύσεις των δήμων για ορισμένες αρμοδιότητες.
Τα μέλη των ΔΣ των ΝΠΔΔ αποτελούνταν από μή αιρετούς πολίτες (απλούς δημότες), οι οποίοι πρόσφεραν υπηρεσίες με πολύ όρεξη και κυρίως ανιδιοτελώς, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες κοινωνίες.
Οι παιδικοί σταθμοί είναι ευαίσθητες δομές, θέλουν αμεσότητα στις εκάστοτε απαιτήσεις, ιδιαίτερα με τους γονείς, και θεωρώ ότι εάν ενσωματωθούν στους Δήμους θα γίνουν απρόσωπες δομές και θα υποβαθμιστούν.
Τα νομικά πρόσωπα των Δήμων λειτουργούν υποδειγματικά και προσφέρουν τις υπηρεσίες προς τους πολίτες με υπευθυνότητα και τον καλύτερο τρόπο.
Σε λάθος κατεύθυνση η κατάργηση των ΝΠΔΔ, είναι τεράστια η προσφορά τους στις τοπικές κοινωνίες με την ενσωμάτωση τους στο Δήμο θα χαθούν όλα.
Aκόμα το πρόγραμμα της ΕΕΤΑΑ με τα VOUCHER των μητέρων λειτουργεί πολύ καλύτερα μέσω των νομικών προσώπων καθώς υπάρχει αμεσότητα και σωστή συνεργασία , με αποτέλεσμα τα νομικά πρόσωπα να επιχορηγούνται καλύτερα από ότι οι δήμοι. Πιστεύω να το δείτε με περισσότερο ευαισθησία και να αλλάξετε γνώμη προς το συμφέρων των πολιτών που χρειάζονται αυτές της υπηρεσίες.
Ν δωθεί οπωσδήποτε μεγαλύτερο περιθώριο στο κλείσιμο των ΝΠΔΔ κ των κοινωφελών επιχειρήσεων. Δεν γίνεται σε 2 με 3 μήνες να απαιτείται κλείσιμο όλων αυτών των υπηρεσιών κ επιχειρήσεων. Να δωθεί τουλάχιστον παράταση μέχρι τον Ιούνιο του 24. Επίσης, να υπάρξει η υποχρεωτική τροποποίηση του ΟΕΥ αμέσως μετά το κλείσιμο εντός μηνός.
Εργαζόμενη σε παιδικό σταθμό, ο οποίος ανήκει σε Ν.Π.Δ.Δ. μαζί με αθλητισμό και πολιτισμό και έχοντας πρότερη εμπειρία από την μετάβαση των παιδικών στους Δήμους. Μου δημιουργούνται απορίες, όπως πως μόλις σε 3 μήνες θα γίνει η μετάβαση των Ν.Π.Δ.Δ. στους Δήμους; Οι θέσεις του προσωπικού θα προβλεφθούν στο 6μηνο που ορίζεται για τον Ο.Ε.Υ; Και αν όχι, τι γίνεται; Ποιος ελέγχει τον Δήμο για το πότε θα γίνει; Οι πληρωμές σε προσωπικό; Προμηθευτές κ.λ.π θα γίνουν στην ώρα τους; Θα προβλεφθούν στον προϋπολογισμό των Δήμων; Η΄ θα μείνουμε απλήρωτοι πάλι, όπως στην πρώτη μετάβαση;
Και κάτι τελευταίο, συγκεκριμένα για τους παιδικούς σταθμούς. Ο Υπουργός Παιδείας Κος Κυριάκος Πιερρακάκης ανακοίνωσε την ενιαία προσχολική αγωγή και ότι όλοι οι παιδικοί σταθμοί μαζί με το προσωπικό θα περάσουν στο Υπουργείο Παιδείας. Δλδ…θα περάσουν οι παιδικοί σταθμοί στους Δήμους και μετά από λίγο θα ξαναπεράσουν στο Υπουργείο Παιδείας; Ή θα γίνει πριν την συγχώνευση των παιδικών στους Δήμους;
Θα πρέπει να αναφέρεται ρητά ότι οι συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων που έχουν συνάψει τα Ν.Π.Δ.Δ των Δήμων λύνονται αυτοδίκαια , ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων. Υπάρχει απίστευτη σπατάλη εκεί.
Σε λάθος κατεύθυνση η κατάργηση των ΝΠΔΔ. Τεράστια η προσφορά τους στις τοπικές κοινωνίες. Με την ενσωμάτωση τους στο Δήμο θα χαθούν όλα όπως έγινε και με το Καλλικράτη
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΑΜΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ 55-67 ΕΤΩΝ????
Η λύση των Κοινωφελών Επιχειρήσεων και η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών είναι προς την πολύ σωστή κατεύθυνση.
Ως προς την κατάργηση των υπολοίπων ΝΠΔΔ (άρθρα 239-246 ΔΚΚ), νομίζω ότι θα πρέπει να επαναξεταστεί η διάταξη.
Τα ΝΠΔΔ επιτελούν μεγάλο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο και είναι οικονομικά υγιεί και τα περισσότερα από αυτά είναι ανεξάρτητα. Το έργο αυτό δεν θα επιτελέιται με επιτυχία και στον ίδιο βαθμό, όπως σήμερα, μέσα από τις απρόσοπες υπηρεσίες του Δήμου. Άλλωστε, το έχει απόδείξει στο παρελθόν και η εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ με τις συγχωνεύσεις των δήμων για ορισμένες αρμοδιότητες.
Τα μέλη των ΔΣ των ΝΠΔΔ αποτελούνταν από μή αιρετούς πολίτες (απλούς δημότες), οι οποίοι πρόσφεραν υπηρεσίες με πολύ όρεξη και κυρίως ανιδιοτελώς, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες κοινωνίες.
Νομίζω ότι το ιδανικότερο είναι κάθε δήμος να έχει μόνο ένα ΝΠΔΔ
Πολλά νομικά πρόσωπα των Δήμων λειτουργούν υποδείγματικα και προσφέρουν τις υπηρεσίες προς τους πολίτες με υπευθυνότητα και τον καλύτερο τρόπο. Οι παιδικοί σταθμοί είναι ευαίσθητες δομές, θέλουν αμεσότητα στις εκάστοτε απαιτήσεις, ιδιαίτερα με τους γονείς, και θεωρω ότι εάν ενσωματωθούν στους Δήμους θα γίνουν απροσωπες δομες και θα υποβαθμιστουν. Επίσης, διαδικασίες αναθεσεων, οι οποίες πραγματοποιούνται άμεσα για τις ανάγκες που παρουσιάζονται, κρίνοντας από το Δήμο μας, θα καθυστερουν και θα δημιουργούνται τεράστια προβλήματα.
Θα πρέπει να αναφερθεί γραπτά και ρητά ότι, το προσωπικό των υπό κατάργηση ΝΠΔΔ που υπηρετεί σε αυτά με απόσπαση για λόγους υγείας, συνυπηρετήσεως κλπ, θα μεταφερθεί -απορροφηθεί ΠΛΗΡΩΣ στους οικείους Δήμους, και όχι να αναμένουν ξανά την Επιτροπή κινητικότητας, Υπηρεσιακά Συμβούλια, ΚΥΑ κλπ, ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη ταλαιπωρία, για εκατοντάδες Υπαλλήλους, για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.
ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΗΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΕΥ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΟΠΟΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΠΙΔ. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΗΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΟΤΙ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΝΠΙΔ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ Ή ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ.
Στην παράγραφο 5 του άρθρου 24 αναφέρεται ότι οι Δήμοι θα πρέπει να προβούν σε τροποποίηση του ΟΕΥ τους εντός 6 μηνών. Αυτή αναφορά από μόνη της δεν αρκεί. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι Δήμαρχοι προβαίνουν σε τροποποίηση του ΟΕΥ τους όταν, όποτε και εάν το θελήσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν λαμβάνουν υπόψη τους το προβάδιμσα βαθμών φωτογραφίζοντας τις θέσεις ευθύνης στα προσόντα των δικών τους ανθρώπων.
Θα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις στο σχέδιο νόμου που θα αναγκάζουν τους Δημάρχους να προβαίνουν σε τροποποίηση του ΟΕΥ αλλιώς η απλή αναφορά είναι μία ανοησία που απλά εξυπηρετει τους Δημάρχους και αποτελεί το καρότο για όσους περιμένουν μία τροποποίηση – προσαρμογή του ΟΕΥ στα νέα δεδομένα.