1. Σε κάθε Υπουργείο, σε κάθε κεντρική, ειδική ή περιφερειακή δημόσια υπηρεσία, ΝΠΔΔ καθώς και στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού που είναι κατά τον παρόντα νόμο υπόχρεοι σε ανάρτηση νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και πράξεων στο Διαδίκτυο λειτουργεί υπηρεσιακή μονάδα με αντικείμενο τη μέριμνα για την ανάρτηση στο Διαδίκτυο και ιδίως τη συλλογή, ταξινόμηση, καταχώριση και επεξεργασία προς ανάρτηση των νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και πράξεων που λαμβάνονται προς ανάρτηση, την έκδοση κωδικού αριθμού διαδικτυακής ανάρτησης και την λήψη και καταχώριση του κωδικού αριθμού δημοσίευσης και στοιχείων του ΦΕΚ στις περιπτώσεις που προβλέπεται από τον νόμο και η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μονάδες με αντίστοιχο αντικείμενο λειτουργούν στο πλαίσιο των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
2. Οι υπηρεσιακές μονάδες της παρ. 1 συλλέγουν, καταχωρίζουν και δημοσιεύουν αποφάσεις και πράξεις των εποπτευόμενων φορέων, όπου η ανάρτηση αυτή προβλέπεται από τον παρόντα νόμο.
3. Σε κάθε φορέα που σύμφωνα με τον παρόντα νόμο έχει υποχρέωση ανάρτησης στο Διαδίκτυο δημιουργείται και τηρείται αρχείο των νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και πράξεων που αναρτώνται, το οποίο είναι προσιτό σε κάθε ενδιαφερόμενο και με ηλεκτρονικά μέσα.
4. Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δημιουργείται και τηρείται κεντρικό αρχείο νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και πράξεων που αναρτώνται στο Διαδίκτυο κατά τον παρόντα νόμο, το οποίο είναι προσιτό σε κάθε ενδιαφερόμενο και με ηλεκτρονικά μέσα.
5. Με ευθύνη της υπηρεσιακής μονάδας λαμβάνονται όλα τα αναγκαία τεχνικά, διαδικαστικά και οργανωτικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα, ακεραιότητα και διαθεσιμότητα των κειμένων που αναρτώνται.
6. Με απόφαση που εκδίδει ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης, και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζονται τα τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα για την εφαρμογή του παρόντος νόμου.
Είναι απαραίτητο βήμα για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης.
Παραθέτω όμως την πραγματικότητα που βιώνω στην τοπική αυτοδιοίκηση:
Ως γνωστόν στην πλειονότητα των Δήμων δεν λειτουργεί υπηρεσιακή μονάδα σχετική με μηχανογράφηση, και οι υπάλληλοι με ειδικότητα πληροφορικής είναι ανύπαρκτοι. Οι λιγοστοί υπάλληλοι που από προσωπική βούληση και όχι από ειδίκευση έχουν -και αυξάνουν με σεμινάρια- τις γνώσεις τους γύρω από την πληροφορική, φορτώνονται καθημερινά και με αυξανόμενο ρυθμό αντικείμενα άσχετα με την ειδικότητά τους, απλώς και μόνο επειδή αυτά απαιτούν μια στοιχειώδη χρήση η/υ. Δακτυλογράφηση επιστολών Δημάρχου, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ολόκληρης της υπηρεσίας και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, που μαζί με τα καθήκοντα της θέσης του υπαλλήλου αποτελούν επιπλέον φόρτο μου μοιάζει με τιμωρία διότι έκανε το λάθος να έχει δεξιότητες που αφενός θα έπρεπε να κατέχουν όλοι οι υπάλληλοι και αφετέρου οι «παλιοί» υπάλληλοι, με την ανοχή και των Δημάρχων, έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν θα αποκτήσουν ποτέ (κι ας έχουν όλοι μπροστά τους η/υ για πασιέντζα και internet).
Θα «τιμωρηθούν» λοιπόν και πάλι οι ευσυνείδητοι και θα φορτωθούν και πάλι με ένα αντικείμενο πολύ πιο απαιτητικό από αυτά που είχαν ως τώρα, χωρίς ούτε αυτή τη φορά κάποιο επίδομα (που έτσι κι αλλιώς δεν έπαιρναν καθώς δεν έχουν ειδικότητα πληροφορικής), γεγονός που επιτείνει τη δυσφορία τους, καθώς κάποιοι -ικανοί προφανώς- βρίσκονται πίσω από όλα ενώ κάποιοι άλλοι κάνουν τα ελάχιστα δυνατά.
Εάν αυτό το εγχείρημα αφεθεί στον πατριωτισμό και την ευσυνειδησία των υπαλλήλων μάλλον θα υπολειτουργήσει, ενώ για άλλη μία φορά ο ιδιωτικός τομέας θα τρίβει τα χέρια του βγάζοντας εύκολα χρήματα.
πρέπει να υπάρξει πίνακας για κάθε φορέα ξεχωριστά που να αναφέρει το ακριβές περιεχόμενο των αναρτήσεων. δεν είναι ίδιες οι ανάγκες δημοσιοποίησης όσον αφορά στο περιεχόμενο που απαιτεί επικοινωνία.
επίσης χρειάζεται προσοχή στην ποιότητα των δημοσιοποιημένων στοιχείων. η ποσότητα δεν εξασφαλίζει την ορθολογική και επιτυχημένη διάχυση.
Είναι κατα την γνώμη μου ενας ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ!
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν επιπλέον δυο πράγματα: α) Να διασφαλιστεί η υποχρεωτική δημοσίευση. Αυτό μπορεί να γίνει με την θεσμοθέτηση της υποχρέωσης αναγραφής στις εντολές πληρωμής και ίσως και στα τιμολόγια που χρεώνονται στο έργο, ενός μοναδικού κωδικού που θα σχετίζεται με την συγκεκριμένη απόφαση και θα χορηγείται αυτόματα από το σύστημα δημοσίευσης αποφάσεων, ενώ θα είναι διαθέσιμος μέσω διαδφικτύου και στις ελεκτικές αρχές (ελεγκτικό συνέδριο, πάρεδρος). β) Να αξιοποιηθεί η ευκαιρία της συγκέντρωσης των δαπανών στο σύστημα αποφάσεων (μεσω της υποχρεωτικής συμπλήρωσης κάποιου on-line απογραφικού δελτίου) για να μπορεί να γίνει κάποιου είδους ηλεκτρονική παρακολούθηση των δαπανών, να γίνει έλεγχος του κόστους, έλεγχος υπερβολικών δαπανων για συγκεκριμένες κατηγορίες κλπ.
Δεν νομίζω οτι οι Ο.Τ.Α εχουν ελλειψη προσωπικου η ειδικευμένου προσωπικου.Το υπάρχον προσωπικό αρκεί μιά χαρα, φτάνει να ξέρουν οι αρμόδιοι να το αξιοποιήσουν και να μη ψάχνουν ευκαιρίες να νέες προσλήψεις και αναθέσεις σε αναδόχους.Ελεος πιά με τις προσλήψεις τους αναδόχους τους συμβούλους κ.τ.λ.Καποιος πρέπει να σκύψει και να δει πραγματικά τι ανθρωποι υπηρετουν στο δημόσιο τις ικανότητες και δυνατότητες τους.θα βγουν απο τη ναφθαλίνη ενα σωρό διαμάντια.Eπίσης μπορει να υπάρχει ενα κοινο λογισμικό το οποιο θα προσαρμόζεται σε κάθε φορέα.
Μία διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιό μου (10 Δεκεμβρίου 2009 @ 17:13) με βάση το σχόλιο του χρήστη ΧΣΜ (11 Δεκεμβρίου 2009 @ 22:35).
Κατάλληλο κεντρικό σημείο μπορεί να αποτελέσει η εθνική πύλη ERMIS και όχι το ΣΥΖΕΥΞΙΣ που εκ παραδρομής αναφέρθηκε. Επαναλαμβάνω την πρόταση με τη διόρθωση αυτή.
Μερικές προτάσεις σχετικά με την υλοποίηση:
1) Για την ασφάλεια, αξιοπιστία και ευχρηστία του συστήματος, θα πρέπει να προβλεφθεί ρητά στο νόμο ένα ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ (Κόμβο) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ, το οποίο θα παρέχει: χρονοσήμανση δημοσίευσης (timestamping), ψηφιακή υπογραφή (digital signature) και απόδειξη αποστολής και δημοσίευσης (non-repudiation of receipt/delivery). Διαφορετικά, οι διάφοροι υπόχρεοι φορείς είτε θα αδυνατούν να υλοποιήσουν τις σχετικές αναρτήσεις από τεχνικής πλευράς, είτε θα παρακάμπτουν το σύστημα. (π.χ. χωρίς επίσημη χρονοσήμανση πως μπορεί να προστατευτεί ο πολίτης από μεταχρονολογημένες αναρτήσεις;)
Για όλες τις παραπάνω υπηρεσίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης ERMIS του δημοσίου που υπάρχει ήδη, χωρίς κόστος.
Η Υπηρεσιακή Μονάδα που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου θα πρέπει απλά να είναι υπεύθυνη για την αποστολή κάθε εγγράφου προς ανάρτηση στο Κεντρικό Σημείο, τη λήψη και αρχειοθέτηση της σχετικής απόδειξης αποστολής/παραλαβής και την δημοσίευση στο site του φορέα, του σχετικού συνδέσμου (link) προς το πραγματικό (Κεντρικό) σημείο δημοσίευσης του εγγράφου του.
Νομίζω ότι μία τέτοια λύση είναι τεχνικά ευκολότερη, περισσότερο ασφαλής και λειτουργική και καλύτερα διαχειρίσιμη.
2) Τέλος, θα πρέπει να προβλεφθεί ελάχιστο χρονικό διάστημα ανάρτησης κάθε εγγράφου (π.χ. δύο έτη) μετά το πέρας του οποίου να μπορεί να διαγραφεί η κάθε ανάρτηση.
Καλή επιτυχία.
Για να μπορεί να γίνεται έλεγχος στις αποφάσεις των δημοσίων λειτουργών οι οποίες θα δημοσιεύονται στο διαδίκτυο θα πρέπει αυτές να είναι καταχωρημένες και να παρουσιάζονται κατά τρόπο εύληπτο.Για παράδειγμα αν γίνεται η δημοσιοποίηση των αποφάσεων χώρις διαχωρισμό ανά φορέα , υπηρεσία του φορέα και είδος της απόφασης θα είναι πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος.Η πρόταση μου είναι λοιπόν η καταχώρηση και η παρουσίαση των αποφάσεων να γίνεται καθέτως ,δηλαδή για την αναζήτηση των απαφάσεων ενός φορέα να επιλέγεται το αντ/χο υπουργείο ή διεύθηνση στην οποία υπάγεται έπειτα ο φορέας και τελικά το είδος της απόφασης που μας ενδιαφέρει π.χ. διοικητική , οικονομική κλπ.
Εκτός των άλλων θα πρέπει στο διαδίκτυο θα πρέπει να αναρτόνται τα ονόματα όλων αυτών που λειτουργούν με τον τρόπο που περιγράφεται παρακάτω!!
Αν θέλουμε να καταπολεμηθεί η διαφθορά θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για όλους με γνωστοποίηση ονομάτων!!
ΥΓ. Συγχαρητήρια στη Κυρία η οποία ενέργησε με αυτό τον τρόπο!!!
Στο δόκανο των Αρχών μία υπάλληλος της εφορίας
Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009, 21:00
Μία λογίστρια και μία υπάλληλο της εφορίας, 51 και 41 ετών αντίστοιχα, συνέλαβαν σήμερα το μεσημέρι οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπάλληλος φέρεται να απαίτησε, ως αρμόδια για τον έλεγχο φορολογικών παραβάσεων, από μία γυναίκα, να της καταβάλει το ποσό των 1.500 ευρώ, για να μην της επιβληθεί πρόστιμο της τάξης των 3.000 ευρώ.
Τα χρήματα φαίνεται να τα απαίτησε την Τετάρτη, χρησιμοποιώντας τρίτο άτομο, το οποίο ενεργούσε ως λογίστρια της καταγγέλλουσας.
Πράγματι, η λογίστρια συναντήθηκε σήμερα με την καταγγέλλουσα, η οποία όμως είχε ενημερώσει την Αστυνομία, έξω από την Δ.Ο.Υ. και στη συνέχεια παρέλαβε τα χρήματα, τα οποία όμως ήταν προσημειωμένα.
Τα χρήματα τα μετέφερε και τα παρέδωσε στην υπάλληλο.
Η τελευταία, αφού κράτησε για τον εαυτό της 1.000 ευρώ, επέστρεψε στην επαγγελματία μέρος του χρηματικού ποσού, ανερχόμενο σε 500 ευρώ.
Αμέσως επενέβησαν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων και συνέλαβαν τις γυναίκες.
Από έρευνα που έγινε στο γραφείο της υπαλλήλου και στο χώρο του αρχείου της Δ.Ο.Υ. βρέθηκαν κρυμμένα σε φάκελο τα προσημειωμένα χρήματα, τα οποία κατασχέθηκαν.
Βρέθηκαν ακόμη και κατασχέθηκαν, το χρηματικό ποσό των 3.50 ευρώ και δύο συσκευές κινητών τηλεφώνων.
Η προέλευση των χρημάτων ερευνάται.
Η παρατήρηση του κ. Δημήτρη Καλοδήμου στις 8/12 είναι η πλέον εύστοχη και τεκμηριωμένη. Επίσης και του κ. Κ. Παπαστεργίου στις 8/12, τεχνικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία της διαδικασίας. Οι χειριστές θα μπορούσαν να καταρτιστούν από το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης / Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, με πόρους του Ε.Κ.Τ.. Την ευθύνη όμως της σωστής ανάρτησης θα πρέπει να έχει και να διασφαλίζει ο εκάστοτε Νόμιμος Εκπρόσωπος του κάθε φορέα. Π.χ. Δήμαρχος, Νομάρχης, Γενικός Γραμματέας, Υπουργός κλπ, διότι η ενημέρωση – δημοσιοποίηση θα έπρεπε να αποτελεί τη σημαντικότερή τους αρμοδιότητα, όπως άλλωστε πράττει και ο Πρωθυπουργός με τις ανοικτές συνεδριάσεις των Υπουργικών Συμβουλίων που ήδη έχει καθιερώσει και κατά τις οποίες εκτίθεται ο ίδιος και εκθέτει όλους τους υπουργούς του δημόσια. Συνεπώς δεν δικαιολογείται κανένας μανδαρίνος ανά την επικράτεια να κρύβεται και να παραπλανά τους πολίτες. Διαφάνεια και χρηστή διοίκηση – διαχείριση παντού, πάνω απ’ όλα ο Πολίτης και το δημόσιο συμφέρον.
… επίσης δίπλα σε κάθε ανάρτηση να δίνεται η δυνατότητα ο κάθε αναγνώστης να πατήσει ένα κουμπί και να «ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ» ή να σχολιάσει την απόφαση αν πιστεύει ότι υπόκειται σε κακοδιαχείριση ή διαφθορά.
Οι καταγγελίες αυτές να προωθούνται αυτόματα κατευθείαν στο πρωθυπουργικό γραφείο ή σε κάποιο άλλο αδιάβλητο και ανεξάρτητο ελεγκτικό όργανο για εξέταση.
Όλες οι αναρτήσεις να γίνονται σε μία κεντρική πύλη ιστιοχώρου.
Για τον καλλήτερο δυνατό έλεγχο και προσβασιμότητα.
Να προστεθεί παράγραφος που θα καλύπτει τους Δήμους που δεν έχουν την οργανωτική δυνατότητα να ανταποκριθούν ή που αν και έχουν τυπικά την δυνατότητα , δεν διαθέτουν το κατάλληλο προσωπικό.
ΠΡΌΤΑΣΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
Ειδική διαδικασία για τους Δήμους
Μετά από σχετικές εισηγήσεις όλων των διευθυντών του κάθε Δήμου προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο και μετά από θετική γνωμοδότηση του Δημάρχου , σχετικά με την δυνατότητα ή μη του υπάρχοντος προσωπικού του Δήμου, με σχέση εργασίας μόνιμου ή αορίστου χρόνου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις υλοποίησης των προβλέψεων του παρόντος νόμου , επιτρέπεται , μετά από σχετική απόφαση σκοπιμότητας του Δημοτικού Συμβουλίου, η ανάθεση της παροχής αυτής της υπηρεσίας σε ανάδοχο (οποιασδήποτε νόμιμης νομικής μορφής) μέσα από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών υπηρεσιών και υπό την επίβλεψη και αξιολόγηση ειδικής επιτροπής , τουλάχιστον τριμελούς και το πο΄λύ πενταμελούς , που θα ορίζει το Δημοτικό Συμβούλιο στην οποία μπορεί να μετέχουν και δημότες ή ειδικοί σύμβουλοι του Δήμου, επικουρικά στην προβλεπόμενη από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις επιτροπή παραλαβής προμηθειών και για χρόνικό διάστημα παροχής αυτής της υπηρεσίας τουλάχιστον το ένα έτος.
Ειδική διαδικασία για τις κοινότητες
Μετά από σχετική εισήγηση του Προέδρου της Κοινότητας προς το Κοινοτικό Συμβούλιο , σχετικά με την δυνατότητα ή μη του υπάρχοντος προσωπικού της Κοινότητας, με σχέση εργασίας μόνιμου ή αορίστου χρόνου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις υλοποίησης των προβλέψεων του παρόντος νόμου , επιτρέπεται η ανάθεση της παροχής αυτής της υπηρεσίας σε ανάδοχο (οποιασδήποτε νόμιμης νομικής μορφής) μέσα από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών υπηρεσιών και υπό την επίβλεψη και αξιολόγηση ειδικής επιτροπής , τουλάχιστον τριμελούς και το πολύ πενταμελούς , που θα ορίζει το Κοινοτικό Συμβούλιο στην οποία μπορεί να μετέχουν και δημότες ή ειδικοί σύμβουλοι της Κοινότητας, επικουρικά στην προβλεπόμενη από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις επιτροπή παραλαβής προμηθειών και για χρόνικό διάστημα παροχής αυτής της υπηρεσίας τουλάχιστον το ένα έτος.
Ειδική πρόβλεψη για τους νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους και κοινότητες
Ειδικά για τους ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους που με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού τους συμβουλίου ,μετά από εισήγηση του Δημάρχου ή του Κοινοτάρχη αντίστοιχα , διαπιστώνουν παντελή αδυναμία ανταποκρισης τους στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις του παρόντος νόμου , επιβάλλεται η υποχρεωτική εκχώρηση της σχετικής ευθύνης σε έναν από τους μεγαλύτερους Δήμους του Νομού τους , μέσα σε προθεσμία 3 μηνών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου και μέσω της προβλεπόμενης στον ΔΚΚ διαδικασίας των προγραμματικών συμβάσεων. Σε περίπτωση μη αποδοχής της υποχρέωσης αυτής από κανένα Δήμο του Νομού τους , η υποχρέωση εξυπηρέτησης του αδυνατοπυντος ΟΤΑ , βαρύννει τον Δήμο της πρωτεύουσας του Νομού. Για την ανωτέρω εξυπηρέτηση ο εξυπηρετούμενος ΟΤΑ καταβάλει στον εξυπηρετούντα ΟΤΑ αποζημίωση που θα συμφωνείται στο κείμενο της προγραμματικής σύμβασης που θα υπογράψουν μετά από έγκριση από τα δημοτικά ή κοινοτικά τους συμβούλια. Στην περίπτωση αυτή ο εξυπηρετούμενος ΟΤΑ υποχρεούται κατ’ ελάχιστον να ορίσει ειδικό εξουσιοδοτημένο υπάλληλο για την συνεργασία του με τον εξυπηρετούντα ΟΤΑ προς υλοποίηση της προγραμματικής τους σύμβασης. Σε περίπτωση διαπίστωσης από τον Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο της Κοινότητας ότι δεν υπάρχει υπάλληλος στον εξυπηρετούμενο ΟΤΑ με τις κατάλληλες γνώσεις , η αμέσως προηγούμενη υποχρέωση του εξυπηρετούμενου ΟΤΑ για τον ορισμό ειδικώς εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου εξακολουθεί να ισχύει με οποιοδήποτε επίπεδο γνώσης μπορεί να έχει ο ειδικά εξουσιοδοτημένος υπάλληλος.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ
Κάθε αναρτώμενο έγγραφο να έχει τον αριθμό και την ημερομηνία του ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου τις υπηρεσίας και να υπογράφεται ηλεκτρονικά(Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΥΠΟΓΡΑΦΉ ΣΥΖΗΤΕΊΤΑΙ 10 ΧΡΌΝΙΑ ας εφαρμοστεί τελικά)
Η αρχειοθέτηση να γίνεται κατά υπηρεσία,ενώ η αναζήτηση με ΛΕΞΗ κλειδί ή στον Φορέα ή στο Υπ. Εσωτερικών στο Κεντρικό κόμβο.
Σε συνέχεια σχολιασμού του άρθρου 3 επισημαίνω οτι: Η κάθε διοικητική μονάδα θα πρέπει να δημοσιεύει την διοικητική πράξη που εκδίδει. Δεν χρειάζονται διοικητικές μονάδες διαφάνειας κ.λ.π. Αντίστοιχες μονάδες παρελθόντων ετών π.χ. απλούστευσης διαδικασιών, ποιότητας και αποδοτικότητας απαξιώθηκαν στη πράξη και έμειναν τα βαρύγδουπα ονόματα. Οπως προανέφερα, στα πρότυπα βέλτιστων πρακτικών της Ευρωπαικής Ενωσης. http://simap.europa.eu/index_el.htm
…πουθενά δεν είδα να αναφέρεται ο χρόνος που μεσολαβεί από την υπογραφή μιας απόφασης μέχρι την δημοσίευσή της στο διαδίκτυο. Αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να είναι περισσότερος από 1 ώρα. Αποφάσεις που υπογράφονται την Παρασκευή το μεσημέρι με προθεσμία την επόμενη Τρίτη, δεν μπορεί να δημοσιευτούν την Δευτέρα το πρωί.!!!
Θέλω να σχολιάσω κάποιες προτάσεις που γίνονται εδώ. Αν και αυτό δεν είναι δεοντολογικό, πιστεύω όμως ότι προσφέρει στην ζωντάνια του διαλόγου.
Εγραψα και στο άρθρο 2 ότι δεν θα χάσει την μπάλα η νέα κυβέρνηση μόνο εάν δεν κάνει ούτε πόντο πίσω από αυτά που έχει σχεδιάσει και θεωρεί σωστά.
Τώρα βλέπουμε παρατηρήσεις του στυλ «έχουμε έλλειψη υπαλλήλων, ή δεν είναι εκπαιδευμένοι ή οι μικροί ΟΤΑ δεν έχουν υποδομές, ή να δώσουμε ένα διάστημα προσαρμογής ή δεν πειράζει αυτός που δεν το ανάρτησε αφού δεν αποδειχθεί ότι είχε δόλο να μην του κάνουμε τίποτα». Αυτά είναι το πρώτο πριόνισμα για την απονεύρωση, τον ευνουχισμό και τελικά την καταβαράθρωση της προσπάθειας που ξεκίνησε. Ετσι βέβαια γίνεται μέχρι τώρα, αλλά αυτοί που ήρθαν πριν από δυο μήνες φαίνεται να το προσπαθούν.
Η λύση είναι ΟΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ. Εάν στους μικρούς ΟΤΑ που άρχισαν και μυξοκλαίνε ψελλίζοντας κάποιοι δήμαρχοι ότι «Δεν έχω προσωπικό και θα μπλοκαριστούν όλα, δεν θα εξυπηρετείται κανένας πολίτης και θα τους λέω φωνάξετε να έρθει εδώ ο κύριος Παπανδρέου που γνωρίζει από internet να τα αναρτήσει γιατί εγώ δεν γνωρίζω και μόνο τότε θα πάρετε το χαρτί σας και θα προχωρήσει η υπόθεσή σας», μπει μια πρόβλεψη στον νόμο ότι για να πληρωθούν οι υπάλληλοι και ο δήμαρχος την 1η και 16η του μήνα πρέπει να έχουν αναρτηθεί όλες οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι εκείνη την ημέρα, τότε θα δούμε όλοι πόσο γρήγορα θα τα μάθουν και πως το προσωπικό θα επαρκεί.
Ελεος κύριοι! να λέμε για έλλειψη προσωπικού, όταν η Αυστρία με τον ίδιο πληθυσμό με εμάς να έχει 100.000 υπαλλήλους και εμείς 850.000.
Πιστεύω πάντως ότι πρέπει να ψαχτεί καλά το τεχνικό μέρος της ανάρτησης, η ταξινόμηση και η ενημέρωση τροποποιημένων αποφάσεων και νόμων. Μάλλον ένα κεντρικό σύστημα χρειάζεται στο Υπουργείο Εσωτερικών. Αλλωστε για αυτό δεν ονομάστηκε και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης;
Ορισμένες φορές έχω την εντύπωση ότι το ΥΠΕΣ νομοθετεί έχοντας υπόψη μία ιδεατή κατάσταση σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών. Δεν έχουν όλες οι υπηρεσίες την οργάνωση, τη στελέχωση και τις υποδομές που έχουν τα Υπουργεία, ειδικά μικρές περιφερειακές υπηρεσίες, νπδδ και νπιδ. Πολλά από αυτά δεν διαθέτουν καν ιστοσελίδα, κι αν έχουν, αναθέτουν τη συντήρηση και ενημέρωσή της σε τρίτους. Υπάρχουν υπάλληλοι ΠΕ που κάνουν πρωτόκολλο και επικυρώσεις φωτοαντιγράφων (ποιος ΚΕΔΥ, όταν δεν υπάρχουν καν γραμματείες;), οι δε παλιότεροι ελάχιστα γνωρίζουν από υπολογιστές. Ως εισηγήτρια του ΙΝΕΠ τα τελευταία εφτά χρόνια είχα την ευκαιρία να συζητήσω για τα προβλήματα αυτά με πολλούς νέους υπαλλήλους από υπηρεσίες της Βόρειας Ελλάδας. Και ενώ υπάρχει διάθεση για εφαρμογή καινοτομιών, τελικά οι διάφοροι νόμοι «βρίσκουν τοίχο» μπροστά στην πραγματική κατάσταση που επικρατεί. Αυτά ως γενική παρατήρηση.
Επί του θέματος και για να μη μπούμε σε μια χρονοβόρα διαδικασία τροποποίησης οργανισμών προκειμένου να συσταθούν οι εν λόγω μονάδες και οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις, προτείνω η σύστασή τους για όλους τους φορείς και η πρόβλεψη των απαραίτητων οργανικών θέσεων να γίνει με τον παρόντα νόμο. Έτσι, η λέξη «λειτουργεί» στην παρ. 1 να γίνει «συστήνεται». Μπορεί επίσης να οριστεί ότι η μονάδα αυτή θα είναι αυτοτελής σε επίπεδο τμήματος και θα υπάγεται απευθείας στον εκάστοτε πολιτικό προϊστάμενο, εφόσον πρόκειται για μονάδα οριζόντιων αρμοδιοτήτων, και (για το φόβο των Ιουδαίων) θα αναφέρεται και στην ΓΓΗΔ του ΥΠΕΣ. Να συσταθούν επίσης με τον παρόντα νόμο τουλάχιστον δύο οργανικές θέσεις για κάθε φορέα ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής, χωρίς να αποκλείεται η στελέχωση των μονάδων και με ήδη υφιστάμενους υπαλλήλους που έχουν τις σχετικές γνώσεις ανεξαρτήτως ειδικότητας.
Για όσες υπηρεσίες δεν διαθέτουν ήδη κατά την έκδοση του παρόντος τις απαραίτητες υποδομές, υπηρεσίες και προσωπικό και μέχρι να στελεχωθούν οι συνιστώμενες μονάδες, η ανάρτηση να γίνεται: α)για τους ΟΤΑ α’ βαθμού από την οικεία Περιφέρεια, β) για τα νπδδ, νπιδ και ΔΕΚΟ από τα εποπτεύοντα Υπουργεία, γ) για τις περιφερειακές υπηρεσίες από την κεντρική υπηρεσία.
Η ευθυνη αναρτησης να βαραινει τους υπογραφοντες!
Οσοι δεν ξερουν να μαθουν και οσοι δεν μπορουν ειναι προφανως ανικανοι να λαμβανουν αποφασεις δημοσιου συμφεροντος !
Ειναι απαραδεκτο το 2009 να λεμε οτι «ειδικη υπηρεσιακη μοναδα» θα αναρτα τις αποφασεις. Ειμαστε σοβαροι ; Υπαρχουν 100δες συστηματα γιαυτη τη δουλεια. Ας παρει ενα το υπουργειο εσωτερικων. Μια σελιδα οδηγιες και
τερμα.
Πρέπει να αξιοποιήσουμε τα συστήματα ERMIS http://www.ermis.gov.gr και e-kep http://www.e-kep.gr . Στα συστήματα αυτά είναι ήδη υλοποιημένη η δυνατότητα σε δημόσιες υπηρεσίες να διαλειτουργούν.
Προσοχή κάθε φορέας πρέπει να ακολουθήσει ΕΝΙΑΊΑ φόρμα ανάρτησης ώστε να είναι ομοιόμορφα αποθηκευμένες οι πράξεις, αλλιώς δεν θα μπορούμε μετά να αναζητήσουμε και να βρούμε τίποτα.
οι αναρτήσεις να είναι ταξινομημένες κατα φορέα.
Να φαίνονται αναλυτικά και συγκεκριμένα και οι δαπάνες (πχ το ενοίκιο που καταβάλλεται για το κάθε υποκατάστημα Δημόσιας Υπηρεσίας με τ.μ.
τοποθεσία κλπ ,τα λειτουργικά έξοδα οπως τηλέφωνο,χαρτί,συντήρηση μηχανημάτων )
Πριν την οριστική παραλαβή δημόσιου έργου, (πχ επίστρωση πεζοδρομίων Δ.Αθήνας ή διαμόρφωση πλατείας) να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη των
κατοίκων ( έτσι θα περιορίζονται οι κακοτεχνίες και )
Δεν χρειάζεται να υπάρχει κεντρική Υπηρεσία για τη συλλογή καταχώριση και δημοσίευση(είναι υπερβολικά συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό)
Ο κάθε φορέας θα φροντίζει για την ανάρτηση (με τον ίδιο τρόπο που φροντίζει για την καταγραφή και αρχειοθέτηση καθε διοικητικής πράξης,σε αντίθετη περίπτωση να είναι άκυρη με συνέπειες)
και μια παρατήρηση για τις σωστές επισημάνσεις Elliso:άν όλες οι λειτουργίες της Δημόσιας Διοίκησης ,που αφορούν εξυπηρέτηση πολιτών,
επιδοτήσεις,συντάξεις κλπ καταγράφονται στο ΟΠΣ, θα λυθούν πολλά απο
τα προβλήματα που αναφέρει(παραγωγικότητα ,ωράριο, αυθαιρεσίες)
ΟΙ εξαγγελίες είναι θετικές αλλά η υλοποίηση θα κρίνει το αποτέλεσμα. Θα πρέπει τα πρωτογενή δεδομένα να είναι ελεύθερα σε ανοικτή μορφή για τον οποιοδήποτε γιατί πολύ φοβάμαι ότι το έργο θα ανατεθεί σε κάποια μεγάλη ελληνική εταιρία πληροφορικής που η ποιότητα στη δουλειά τους και ειδικά στη σχεδίαση και στην ευχρηστία είναι ανεκδιήγητη συνεπώς τρίτοι προγραμματιστές, εταιρίες θα πρέπει να μπορούν να φτιάξουν μια δικιά τους εκδοχή της εφαρμογής
Οι Υπηρεσίες αυτές να αναλαμβάνουν τη συγκέντρωση, τον έλεγχο και την αποστολή για την ανάρτησή τους σε κεντρική Υπηρεσία, κατά τα προαναφερθέντα στο Άρθρο 3.
Υπερβολή η λειτουργεία υπηρεσιακής μονάδας με αντικείμενο τη μέριμνα για […]
Πολύ φοβάμαι ότι αν δεν τεθούν πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές θα γίνεται επιλογή των «κρίσιμων» αποφάσεων, και αυτές θα «ξεχνιούνται να αναρτηθούν όταν υπάρχει κάποιο τέτοιο συμφέρον. Για να αποτραπεί λοιπόν αυτό, και να μην καταστρατηγηθεί το πνεύμα του νόμου, πρέπει οι φορείς να υποχρεωθούν σε κάποιας μορφής πρωτοκόλου ηλεκτρονικής ανάρτησης,με αυστηρή χρονολογική τήρηση, ώστε να μην μπορούν εκ των υστέρων να αναρτούν αποφάσεις τους που θα ήθελαν να κρύψουν σε ενα κρίσιμο για αυτούς χρονικό διάστημα.
Μερικές προτάσεις σχετικά με την υλοποίηση:
1) Για την ασφάλεια, αξιοπιστία και ευχρηστία του συστήματος, θα πρέπει να προβλεφθεί ρητά στο νόμο ένα ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ (Κόμβο) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ, το οποίο θα παρέχει: χρονοσήμανση δημοσίευσης (timestamping), ψηφιακή υπογραφή (digital signature) και απόδειξη αποστολής και δημοσίευσης (non-repudiation of receipt/delivery). Διαφορετικά, οι διάφοροι υπόχρεοι φορείς είτε θα αδυνατούν να υλοποιήσουν τις σχετικές αναρτήσεις από τεχνικής πλευράς, είτε θα παρακάμπτουν το σύστημα. (π.χ. χωρίς επίσημη χρονοσήμανση πως μπορεί να προστατευτεί ο πολίτης από μεταχρονολογημένες αναρτήσεις;)
Για όλες τις παραπάνω υπηρεσίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ του δημοσίου που υπάρχει ήδη, χωρίς κόστος.
Η Υπηρεσιακή Μονάδα που προβέπεται στο σχέδιο νόμου θα πρέπει απλά να είναι υπεύθυνη για την αποστολή κάθε εγγράφου προς ανάρτηση στο Κεντρικό Σημείο, τη λήψη και αρχειοθέτηση της σχετικής απόδειξης αποστολής/παραλαβής και την δημοσίευση στο site του φορέα, του σχετικού συνδέσμου (link) προς το πραγματικό (Κεντρικό) σημείο δημοσίευσης του εγγράφου του.
Νομίζω ότι μία τέτοια λύση είναι τεχνικά ευκολότερη, περισσότερο ασφαλής και λειτουργική και καλύτερα διαχειρίσιμη.
2) Τέλος, θα πρέπει να προβλεθφεί ελάχιστο χρονικό διάστημα ανάρτησης κάθε εγγράφου (π.χ. δύο έτη) μετά το πέρας του οποίου να μπορεί να διαγραφεί η κάθε ανάρτιση.
Καλή επιτυχία.
Κύριε Υπουργέ,
Προτείνω η Μονάδα που θα υπάρξει σε κάθε υπηρεσία να μην είναι μόνο υπεύθυνη για την ανάρτηση των αποφάσεων στο διαδίκτυο, αλλά να είναι μια Μονάδα που θα λειτουργεί γενικότερα υπέρ της εφαρμογής καλών πρακτικών στη διοικητική διαδικασία, θα μεριμνά για την πιστή εφαρμογή των νόμων και θα επιβάλει έναν κώδικα δεοντολογίας για τη σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεν είναι δυνατό, για παράδειγμα, οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας να λειτουργούν «όπως θέλουν», επειδή δεν είναι ενημερωμένοι ή επειδή δεν πρόκειται να τους «κουνήσει» κανείς. Είναι απαραίτητο κάποια στιγμή να λειτουργήσουν «όπως πρέπει». Να μη φεύγουν όποια ώρα θέλουν, να μην καθυστερούν τις υποθέσεις που αναλαμβάνουν, να μην παίρνουν αυθαίρετες αποφάσεις, να μην βαριούνται να δουλέψουν, να μην παίρνουν «δωράκια». Κάποιος -δυστυχώς- θα πρέπει να τους το μάθει, γιατί δεν είναι αυτονόητο. Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η αξιολόγησή του και η αξιοποίησή του ανάλογα με τις δυνατότητές του και όχι βάσει παλαιότητας πρέπει κάποια στιγμή να γίνει προτεραιότητα για την κυβέρνηση, αν θέλουμε πραγματικά να φτάσουμε κάπου. Χρειάζεται η «Μονάδα» αυτή να μεριμνά για μια διοίκηση με στόχους και όραμα. Να υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των υπηρεσιών και των υπαλλήλων για το ποιός θα ανταποκριθεί καλύτερα στα καθήκοντά του και όχι για το ποιος θα λουφάρει περισσότερο. Το δημόσιο έχει γεμίσει από ανθρώπους που είναι ανίκανοι και ανθρώπους ικανούς που «γίνονται» ανίκανοι με τα χρόνια και αναγκαστικά βολεμένοι γιατί δεν τους ακούει κανείς. Υπάρχουν άνθρωποι με δυνατότητες που δεν αξιοποιούνται είτε γιατί υπερτερεί η πολυετία, είτε γιατί στις θέσεις λήψης απόφασης βρίσκονται άνθρωποι που είναι πίσω από τις εξελίξεις και δεν μπορούν να τις ακολουθήσουν. Πασχίζω καθημερινά στη Δημόσια Υπηρεσία που υπηρετώ να φέρω κάτι καινούργιο ή να μιλήσω για το αυτονόητο. Είμαι νέος άνθρωπος με ιδέες και -πιστεύω- ικανότητες και όρεξη για δουλέιά. Όμως κάθε μέρα υπάρχει κάτι που με απογοητεύει και κάτι που με κρατάει πίσω. Δεν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου σωστά, γιατί πάντα κάτι ή κάποιος λείπει, γιατί πάντα κάποιος που δεν θέλει να δουλέψει εμποδίζει κι εμένα για να μη φανεί η δική του ανικανότητα. Δυστυχώς, κάθε Υπηρεσία θέλει και μια μονάδα που θα επιβλέπει την παραγωγικότητά της και θα επιβάλει αυτές τις καλές πρακτικές. Γιατί σε λίγα χρόνια, δεν ξέρω αν η όρεξη και το όραμα θα υπάρχουν ακόμα σε ανθρώπους που θα είναι πλέον με κομμένα φτερά, απογοητευμένοι και πεπεισμένοι ότι τελικά και αυτοί είναι ανίκανοι…
Το σύστημα που θα χρησιμοποιείται για τη δημοσίευση, πρέπει να έχει όμοια χαρακτηριστικά για όλους , συγκεκριμένη διέυθυνση και να μπορεί να είναι προσβάσιμο απεριόριστα από τα ΚΕΠ Έτσι ώστε να είναι και «προσβάσιμο» από τους μη ειδικούς στο διαδίκτυο.
»6. Με απόφαση που εκδίδει ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης, και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζονται τα τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα για την εφαρμογή του παρόντος νόμου.»
να γίνει
»6. Με απόφαση που εκδίδει ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης, και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζονται τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, καθώς επίσης και τα υποδείγματα δημοσίευσης και οι προδιαγραφές τους.»
επιτέλους….
2. Οι υπηρεσιακές μονάδες της παρ. 1 συλλέγουν, καταχωρίζουν και δημοσιεύουν αποφάσεις και πράξεις των εποπτευόμενων φορέων, όπου η ανάρτηση αυτή προβλέπεται από τον παρόντα νόμο.
να γίνει
2. Στις υπηρεσιακές μονάδες της παρ. 1 κοινοποιούνται υποχρεωτικά όλες οι αποφάσεις και πράξεις και αυτές συλλέγουν, καταχωρίζουν και δημοσιεύουν αποφάσεις και πράξεις των εποπτευόμενων φορέων, όπου η ανάρτηση αυτή προβλέπεται από τον παρόντα νόμο.
όπως είναι πρόβλημα η αδιαφάνεια, η διαφάνεια χωρίς κανένα σημείο ρύθμισης θα φέρει ζητήματα λειτουργικότητας ή κατακερματισμού της πληροφορίας
πρέπει να υπάρχει κάποιος φορέας διαλειτουργικότητας ή κάποια μηχανή αναζήτησης διότι η πληροφορία θα δημιουργήσει προβλήματα, ένας κοινός τόπος ή κοινές τουλάχιστον προδιαγραφές
Τα ονόματα των αρχείων που θα αναρτώνται να έχουν ενιαία μορφή .
πχ 12212_deltiotypou1_k123_d110709.pdf
-Ο αριθμός 12212 δείχνει το κωδικό της δημόσιας υπηρεσίας
-deltiotypou1 περιγραφή περιεχομένου
-k123 το κωδικό του υπεύθυνου που υπογράφει το έγγραφο
-d110709 την ημερομηνία έκδοσης του εγγράφου.
Καλοδήμος Δ.
@Κανένα έγγραφο να μην είναι έγκυρο εάν δεν περιέχει το URL δημοσίευσης του εγγράφου.
π.χ http://www.ypes.gr/docs/egiklios124.doc.
@Για να μη μπαίνουν στη διαδικασία δημιουργίας site οι διάφορες υπηρεσίες να στηθεί μια κεντρική πλατφόρμα (π.χ WordPress MultiUser ) και η κάθε υπηρεσία με κωδικούς να ανεβάζει οτιδήποτε θέλει.
Καλοδήμος
Το σύστημα που θα χρησιμοποιείται για τη δημοσίευση, έχει τις ίδιες απαιτήσεις ανεξάρτητα από το φορέα που δημοσιεύει. Για να μη χρειαστεί να γίνει η ίδια δουλειά για την ανάπτυξη αυτού του συστήματος σε κάθε φορέα, το υπουργείο να αναπτύξει ένα τέτοιο σύστημα και να το διαθέσει σε οποιοδήποτε φορέα δεν έχει το προσωπικό ή τις γνώσεις για να το κάνει μόνος του.
Επιπλέον, μπορεί να απαιτηθεί, το εκάστοτε σύστημα να μπορεί να εξάγει τις πληροφορίες για τις αναρτήσεις σε ένα συγκεκριμένο πρότυπο (π.χ. κάποιο XML format), έτσι ώστε να μπορεί να συλλέγονται αυτόματα όλες οι αναρτήσεις και να παρουσιάζονται σε κάποιο κεντρικό site.
Είναι φανερό, η επιτυχής εφαρμογή του μέτρου είναι ανάλογη του μεγέθους της ανταπόκρισης του λαού. Πρέπει να επιστήσουμε την προσοχή σας στην πιθανότητα να ατονήσει η πολυπληθής ανταπόκριση στη διαβούλευση.
Αυτό επισύρει τον εξής κίνδυνο. Μια μικρή ομάδα συμφερόντων (λομπι) να ανταποκρίνεται στη διαβούλευση, προσφέροντας ως «λαϊκή» απαίτηση το περιεχέμενο των συμφερόντων τους.
Αν δεν κάνω λάθος έχετε ήδη σαν ΥΠΕΣ αναθέσει έργο με την κεντρική παρουσίαση της νομοθεσίας και των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Αντιγράφω-παραθέτω από το http://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/aboutErmis
«Η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης ermis αποτελεί την ενιαία Κυβερνητική Διαδικτυακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης για την πληροφόρηση πολιτών και επιχειρήσεων και την ασφαλή διεκπεραίωση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Ο ermis αποσκοπεί, μέσα από ένα σύνολο δράσεων, στο γενικότερο εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και στην παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας προς τον πολίτη.
Η Κυβερνητική Πύλη παρέχει από ένα κεντρικό σημείο ολοκληρωμένη ενημέρωση στους πολίτες και τις επιχειρήσεις σχετικά με όλες τις συναλλαγές τους με την Δημόσια Διοίκηση (φυσικές ή ηλεκτρονικές), καθώς και επιλεγμένες υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Συναλλαγών μέσω των οποίων οι πολίτες μπορούν ηλεκτρονικά πλέον να εξυπηρετηθούν από την Δημόσια Διοίκηση. Από επιχειρησιακής πλευράς, η πύλη ermis αποτελεί το «ηλεκτρονικό πολυκατάστημα» της Δημόσιας διοίκησης … «
Επαναλαμβάνω αυτό που εκτενέστερα ανέλυσα σε προηγούμενο άρθρο και έχουν τονίσει και άλλοι σχολιαστές, ότι το σύστημα δε λειτουργεί χωρίς την ύπαρξη κεντρικού site. Οι επιμέρους μονάδες μόνο συντονιζόμενες και συνεργαζόμενης με αυτή του κεντρικού site μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
Πρόταση:1.- Να συνοδευτεί και με κυρώσεις λόγω μη εφαρμογής του νόμου και προς την κατευθυνση αυτή προτείνεται να αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα η μη ανάρτηση στο διαδίκτυο με δικαίωμα αποζημίωσης για κάθε θετική ζημία που προξενήθηκε.
2. Σε περίπτωση μη ανάρτησης η όποια απόφαση να μην έχει καμία ισχύ και να αναζητείται κάθε δικαίωμα και
3. Να δημοσιεύονται και οι απ’ ευθείας αναθέσεις έργων ή μελετών των Δημαρχιακών και Νομαρχιακών Επιτροπών.
Με την ευκαιρία δείτε σας παρακαλώ και το άρθρο μου με τον τίτλο » Επανεξέταση της ακύρωσης του θεσμικού ρόλου των δημ. συμβούλων» που δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο στην ακόλουθη δ/νση:
http:// deppamvotidas.blogspot.com
Τα θερμά μου συγχαρητήρια.
Τι εννοείτε κατάλληλα κατασρτισμένους υπαλλήλους. Έχετε δει ΟΕΥ υπηρεσιών ή ακόμα καλύτερα έχετε δει να εφαρμόζονται στην πράξη όσα αναφέρουν οι ΟΕΥ. Ο μηχανικός κάνει τη δουλειά του Διοικητικού, ο υπάλληλος της μισθοδοσίας ασχολείται με τη Περιουσία του φορέα , η πρακτικογράφος κάνει και τη Νομικό κλπ κλπ κλπ
Τα έγγραφα να ανεβαίνουν σε ΕΝΑ κεντρικό site.
Οι υπηρεσίες θα μπορούν να τα ανεβάζουν οι ίδιες οι υπηρεσίες η αν υπάρχει πρόβλημα να αποστέλνονται με email στη κεντρική υπηρεσία.
Κατά την καταχώριση να δηλώνεται :Ο νομός , η πόλη , η υπηρεσία , το υπουργείο που ανήκει και η ειδική κατηγορία που ανήκει.
π.χ Θέλει να ανεβάσει ένα έγγραφο η εφορία Λαμίας για το φορολογία εισοδήματος.
Στη βάση θα καταχωρηθεί:
Υπ. Οικονομικών- Φθιώτιδα -Λαμία- Εφορία Λαμίας – Εισόδημα
Όλα τα έγγραφα να είναι σε ένα κοινό format Π.χ pdf .
Σε όλες τις δημοσιεύσεις να υπάρχει η δυνατότητα σχολιασμού
Το Κεντρικό site θα πρέπει να ενημερώνει κάθε πολίτη μέσω email (newslettes) για συγκεκριμένες κατηγόριες θεμάτων. π.χ ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών για διορισμούς. Μια τέτοια εφαρμογή έχω αναπτύξει στο :http://www.didefth.gr/menu7/arx_infhome.php
Εκτός από κεντρικό site να αρχίσει και η δημιουργία site των υπηρεσίων όπου θα αναρτώνται εκτός απο τις αποφάσεις και στοιχεία για το προσωπικό: αρμοδιότητες ,
τηλέφωνο , email , fax και τις ώρες που εξυπηρετεί το κοινό. Και μια καινοτομία να αναφέρονται ποιοι είναι παρόντες δηλαδή να δηλώνονται οι απουσίες . Ξεκινάς να σε μια υπηρεσία και όταν φτάνεις πληροφορείσαι ότι ο αρμόδιος υπάλληλος έχει άδεια.
Όλα τα Δημόσια sites να έχουν κοινές προδιαγραφές και να έχουν αναπτυχθεί ΜΟΝΟ με ελεύθερο Λογισμικό π.χ wordpress , Joomla , Drupal
Σε wordpress είναι στημένες όλες οι εφαρμογές του ΠΑΣΟΚ , το opengov.gr , και εκατομμυρίων χρηστών και επιχειρήσεων
Σε joomla είναι το site της ΝΔ , πάρα πολλών βουλευτών και εκατομμυρίων χρηστών και επιχειρήσεων .
Σε drupal o Λευκός Οίκος [http://www.whitehouse.gov/ ].
Εγώ ψηφίζω wordpress
Με τα παραπάνω μπορεί να στηθεί εύκολα και γρήγορα ένα ολοκληρωμένο site με ελάχιστο κόστος.
Καλοδήμος Δημήτρης
Φυσικός
Ειδικός Πληροφόρησης ΚΕΣΥΠ Λαμίας
Διαχειριστής:
http://www.didefth.gr/
http://kesyp.didefth.gr/
http://www.ixoripansi.gr/
http://www.katanalotis.info/
http://www.politikes.gr/
Υ.Γ Κύριε Υπουργέ φέρτε μια μικρή επανάσταση στο Δημόσιο. Υποχρεώστε ΟΛΟΥΣ του Δημοσίους Υπαλλήλους στους χώρους εργασίας να φορούν ένα καρτελάκι με το όνομα τους και την ιδιότητα τους. Πας σε μια Δημόσια Υπηρεσία και δεν γνωρίζεις ποίος είναι και τι κάνει ο καθένας.
«1. Σε κάθε Υπουργείο, σε κάθε κεντρική, ειδική ή περιφερειακή δημόσια υπηρεσία, ΝΠΔΔ καθώς και στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού ……. ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ με αντικείμενο τη μέριμνα για την ανάρτηση στο Διαδίκτυο και ιδίως τη συλλογή, ταξινόμηση, καταχώριση και επεξεργασία προς ανάρτηση των νόμων κλπ…..»
Πως μεταφραζεται αυτο για τα οργανογραμματα των φορεων ?? Μηπως ετσι αναγκαζομαστε να μπουμε σε διαδικασια αλλαγης τους με συνεπακολουθες μεγαλες γραφειοκρατικες καθυστερησεις ??
Μηπως θα πρεπει σε πρωτη φαση να αναγραφει οτι «ανατιθενται καθηκοντα και αρμοδιοτητες διαχειρισης, μεριμνας, επεξεργασιας και λοιπων ενεργειων δημοσιευσης του κανονιστικου υλικου σε καταλληλα καταρτισμενους υπαλληλους των υφισταμενων υπηρεσιακων μοναδων» εως οτου παγιωθει η ρυθμιση με τη δημιουργια αυτοτελων τμηματων στα οργανογραμματα ?
Να επισημάνω το γεγονός ότι θα πρέπει να υποχρεωθούν οι φορείς να συστήσσουν την υπηρεσιακή μονάδα που θα μεριμνά για τα ανωτέρω. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να αποτελέσει εξειδικευμένο αντικείμενο τμήματος το οποίο θα είναι οργανωμένο και θα μπορεί εύκολα να τηρεί αρχείο των ανωτέρω. Εάν οι φορείς δεν θα έχουν υποχρέωση πιστέψτε με δεν θα μπορεί να υπάρξει έλεγχος , οργάνωση και εποπτεία των πράξεων του κάθε υπαλλήλου. Και εάν δεν υποχρεωθούν οι φορείς να συστήσουν στους οργανισμούς τους αρμόδιο τμήμα δεν θα το κάνουν. Πρώτα οργανώνουμε και μετά εφαρμόζουμε….
Πολύ αξιόλογη πρωτοβουλία. Μερικά τεχνικά θέματα που είμαι σίγουρος έχετε ήδη υπόψιν σας.
Δεδομένου του πλήθους των υπηρεσιών που καλούνται να δημοσιεύουν, θα ήταν νομίζω σκόπιμο και οικονομικό να δημιουργηθεί μια *κεντρική βάση δεδομένων*, όπου οι φορείς που πιστοποιούνται θα μπορούν να δημοσιεύουν τις αποφάσεις τους (είσοδος, ανέβασμα pdf, λέξεις κλειδιά κλπ).
Η υπηρεσία λόγω της εξαιρετικής σημασίας της θα πρέπει να πιστοποιηθεί για την ποιότητα της (όπως ΙSΟ). Το ηλεκτρονικό σύστημα θα πρέπει να ελέγχεται περιοδικά από εταιρείες που ειδικεύονται στην ασφάλεια και auditing για την επιβεβαίωση της ακεραιότητας των δεδομένων.
Θα ήταν χρήσιμο να δημοσιευτούν και ροές περιεχομένων με ανοιχτά πρότυπα (xml κλπ), ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση και η «διύλιση» της πληροφορίας.
Όσον αφορά την παράγραφο 3, θα πρέπει ο φορέας να είναι υποχρεωμένος με ποινή ακύρωσης της απόφασής του ταυτόχρονα με την ανάρτηση στο δικτυακό του τόπο να ενημερώνει και το κεντρικό αρχείο στο Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε ο ενδιαφερόμενος να μπορεί έγκαιρα να ενημερώνεται για τις αποφάσεις και να μην παρουσιάζεται το τραγελαφικό που σήμερα αρκετές φορές συμβαίνει στις προκηρύξεις έργων στα ΦΕΚ , όπου στο τρέχον ΦΕΚ της ημέρας δημοσιεύονται αποφάσεις ή έργα για τα οποία η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών ή υποβολής προσφοράς έχει ήδη λήξει ή ο χρόνος είναι απελπιστικά μικρός.
Επίσης θα πρέπει να γίνει και η κωδικοποίηση των θεμάτων όπως γίνεται η κωδικοποίηση στις δημόσιες συμβάσεις (κατά CPV) προκειμένου αυτές να δημοσιευτούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να είναι εύκολη από τους χρήστες η αναζήτηση αυτών που τον ενδιαφέρουν.
Η αναζήτηση περιεχομένου μόνο με λέξεις-κλειδιά, ενώ είναι απαραίτητη, δεν είναι επαρκής. Καθότι μιλάμε για περιεχόμενο με πολλά δομημένα στοιχεία, π.χ. ονόματα φορέων, ποσά, ημερομηνίες, κλπ. θα είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχουν δυνατότητες αναζήτησης με βάση τέτοιου είδους δεδομένα, π.χ. ανάκτηση όλων των αποφάσεων στις οποίες εμπλέκεται ο φορέας Χ, ή όλων των αποφάσεων στις οποίες ενέχεται προϋπολογισμός άνω των 500,000ευρώ.
Όλες οι προκηρύξεις προμήθειας (πρόχειρων, διεθνών κτλ.), μειοδοτικών και πλειοδοτικών διαγωνισμών από όπου και αν προέρχονται, δημόσιες υπηρεσίες, ΔΕΚΟ, Πανεπιστήμια και ΟΤΑ να αναρτώνται συγκεντρωτικά σε κεντρική σελίδα του υπουργείου (Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) καταχωρημένες ανά πεδίο ενδιαφέροντος, ημερομηνία λήξεις κλπ. σε .PDF.
Έτσι ώστε να μην χρειάζεται να σκάβουμε στο ιντερνέτ για να βρούμε τις προκηρύξεις διαγωνισμών… και να κρύβονται πίσω από δέκα σελίδες, μικρές τοπικές εφημερίδες ή πίνακες ανακοινώσεων οι πονηριές…
Συγχαρητήρια για το σχέδιο νόμου.
Θα συμφωνήσω με την πρόταση του κυρίου Καλημέρη, να υπάρχει και ένα κεντρικό site στο οποίο θα αναρτώνται όλες οι σχετικές πληροφορίες, πέραν των sites του εκάστοτε φορέα. Αυτό θα μπορούσε να είναι το opengov.gr
Είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να βρεθεί εύκολα η πληροφορία από κάθε ενδιαφερόμενο.
Ευχαριστώ.
1. Θα πρέπει να τεθεί ανά περίπτωση τακτή προθεσμία ανάρτησης της απόφασης ή πράξης, μετά την παρέλευση της οποίας η αντίστοιχη πράξη ή απόφαση θα καθίσταται ανενεργή.
2. Η απόφαση της παραγράφου 6 θα πρέπει επίσης να εκδοθεί εντός τακτού χρόνου, μετά την παρέλευση του οποίου θα υπέχει ευθύνες ο αρμόδιος Υπουργός.
Για την προστασία τόσο αυτών που διαβάζουν όσο και των ίδιων των κειμένων θα πρέπει να καθιερωθεί η Ψηφιακή Υπογραφή (και στις διαβουλεύσεις).
Πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός διαδικτυακός τόπος που θα έχει συγκεντρωμένα τα αρχεία αυτά και όχι ό καθένας φορέας στο δικό του site.
Βάλτε τα στο http://www.ermis.gov.gr
Μήπως θα πρέπει να τίθενται χρονικά όρια για την ανάρτηση; Μέχρι πότε (το αργότερο) θα πρέπει να έχει γίνει η ανάρτηση;