Το άρθρο 98 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α’ 26), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 98
Βαθμολογική ένταξη
1. Οι υπάλληλοι, που έχουν πριν από το διορισμό τους χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, εντάσσονται μετά τη μονιμοποίησή τους μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό, συνυπολογιζομένου τυχόν πλεονάζοντος χρόνου στο βαθμό αυτό, ύστερα από ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Η ένταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.
2. Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σε Ο.Τ.Α., με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που, με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική εξέλιξη.
3. Προϋπηρεσία με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αντίστοιχη της προηγούμενης παραγράφου, σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των χωρών – μελών αυτής, λαμβάνεται υπόψη για την ένταξη.
4. Προϋπηρεσία υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού που έχει διανυθεί σε νομικά ή φυσικά πρόσωπα ή σε άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και αφορά σε αρχαιολογικά έργα, ανασκαφές ή άλλες συναφείς εργασίες που διενεργήθηκαν υπό την εποπτεία της οικείας Υπηρεσίας του Υπουργείου, αναγνωρίζεται στο σύνολό της ως προϋπηρεσία Δημοσίου και λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη.
5. Για την κατά τα ανωτέρω ένταξη λαμβάνεται υπόψη μόνο η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί πριν από το διορισμό στην κατηγορία, στην οποία ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης.
6. Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται.»
Χαίρετε,
Εργαστηκα στο Γενικο νοσοκομειο Παπαγεωργιου Θεσσαλονικης επι 18 μηνες την περιοδο 2000-2002.
Ειμαι εργαζομενη στο Γενικο Νοσοκομειο ΚΙΛΚΙΣ απο το 2002 εως σημερα χωρις να εχει μεσολαβησει ουτε μια μερα ανεργιας.Εργαζομαι ως νοσηλευτρια ΤΕ και δεν εχει συνυπολογιστει η προυπηρεσια μου μεχρι σημερα αν και θα εθεωρειτο δεδομενο.
Το παραλογο ειναι οτι για τους γιατρους και ισως και για αλλους εργαζομενους δεν ισχυει το ιδιο,αναγνωριζεται κανονικα η προυπηρεσια τους.
ΑΡΑ το πρωτο που διαφαινεται ειναι η ανισοτητα που αντιμετωπιζονται εργαζομενοι στο δημοσιο τομεα, και το δευτερο η δυσκαμψια της δημοσιας διοικησης να το αντιμετωπισει παρολο που εχουν περασει 13 ολοκληρα χρονια.
Εγω χανω απο την μισθολογικη μου και υπηρεσιακη μου εξελιξη.
Το βρισκω πολυ αδικο !
Θεωρώ απαράδεκτο να μην αναγνωρίζεται αυτόματα ή προϋπηρεσία μας στο Παπαγεωργίου και να πρέπει να πληρώνουμε ένα σωρό χρήματα στους δικηγόρους και στα δικαστήρια για να διεκδικούμε το αυτονόητο εδώ και τουλάχιστον 7 χρόνια.
Θα πρεπει επιτελους να μπει ενα τελος στην παραλογη μη αναγνωριση της προυπηρεσιας των πρωην εργαζομενων στο νοσοκομειο Παπαγεωργιου ως πραγματικη δημοσια προυπηρεσια.Θα πρεπει να υπαρξει ειδικη αναφορα και διευκρινηση επι του θεματος.Η προυπηρεσια των ιατρων αναγνωριζεται και οχι του υπολοιπου προσωπικου.
Αμεση επιλυση του θεματος και δικαιωση ολων των συναδελφων που δεν καταφεραν να επιλυσουν το θεμα με δικαστικο αγωνα λογω οικονομικων δυσκολιων.
Για ποιο λογο γινεται αυτη η ΑΔΙΚΙΑ?
ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ!
Συμφωνώ με τον Χάρη όσον αφορά το νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Ακόμη μια φορά δεν συμπεριλαμβάνεται στο άρθρο η περίπτωση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας στο Ν.Παπαγεωργίου.Εκατοντάδες από εμάς προσφέραμε τις υπηρεσίες μας στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου επί σειρά ετών.Ένα νοσοκομείο, το οποίο είναι πλήρως ενταγμένο στο Ε.Σ.Υ. Όταν επιλέξαμε να διοριστούμε σε άλλο νοσοκομείο,εγκλωβιστήκαμε στα κατώτερα κλιμάκια τόσο βαθμολογικά και ιεραρχικά όσο και μισθολογικά. Όσο, για τους γιατρούς που εργαζόταν μαζί μας στο ίδιο νοσοκομείο,τακτοποιήθηκαν άμεσα με Νομοθετική Διάταξη!Παρακαλούμε την κυβέρνηση να δώσει μια άμεση λύση!
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΧΩΡΙΣΕΙ ΑΠΟ Γ.Ν.ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ αφού αφορά εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ, πληρωνώντουσαν με κονδύλια του ελληνικού δημοσίου, προσελήφθησαν σε άλλα νοσοκομεία του ελληνικού δημοσίου με πριμοδότηση της προϋπηρεσίας στο συγκεκριμένο νοσοκομείο , καθώς επίσης και βάσει του γεγονότος πως το συγκεκριμένο νοσοκομείο συμμετέχει στο ΕΣΥ και στις γενικές εφημερίες και αναγνωρίζεται η αντίστοιχη ιατρική προϋπηρεσία.
Να αναγνωριστεί επιτέλους η προϋπηρεσία των τέως νοσηλευτών του Γ.Ν. Παπαγεωργίου στον δημόσιο τομέα, αφού αφορά εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ, πληρωνώντουσαν με κονδύλια του ελληνικού δημοσίου, προσελήφθησαν σε άλλα νοσοκομεία του ελληνικού δημοσίου με πριμοδότηση της προϋπηρεσίας στο συγκεκριμένο νοσοκομείο , καθώς επίσης και βάσει του γεγονότος πως το συγκεκριμένο νοσοκομείο συμμετέχει στο ΕΣΥ και στις γενικές εφημερίες και αναγνωρίζεται η αντίστοιχη ιατρική προϋπηρεσία.
ΜΕΡΟΣ Γ: ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ-ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΩΝ
Στα άρθρα 25,26,28 και 31 ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αναφορά και στο Ν.3584/2007 Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, όπως πολύ σωστά γίνεται στο ΜΕΡΟΣ Δ του παρόντος. Για να μην χρειαστεί να εκδοθούν μετά τροποποιήσεις, ερμηνευτικές κλπ κλπ για να συμπεριληφθούν εκ των υστέρων και οι Δημοτικοί Υπάλληλοι, οι οποίοι και φυσικά είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι…
Άρθρο 26
2. Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, ΝΠΔΔ ή σε ΟΤΑ…
α) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να αναγνωρίζεται και η προυπηρεσία σε ΝΠΙΔ Δημοσίου Συμφέροντος (π.χ. Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. συστήθηκε το 1998 με το Νόμο 2637 (ΦΕΚ 200/Α/1998) (συστήθηκε ως ΝΠΔΔ, άρθρο 13) και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, Δημοσίου Συμφέροντος).
β) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να αναγνωρίζεται και η προυπηρεσία της στρατιωτική θητείας εφόσον είναι συναφής με την Ειδικότητα-Κλάδο (π.χ. ΔΕΑ Οικονομικού με ΠΕ Οικονομικού)
6. Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται
α) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ για λόγους ισονομίας και άρσης αδικίας να ανγνωριστεί εξ ολοκλήρου η συναφής προυπηρεσία καί όχι μόνο 7ετής.
β) ή ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ τουλάχιστον να αναγνωριστεί εκτός της 7ετούς και η προυπηρεσία που ήταν απαραίτητη προυπόθεση για τον διορισμό με την προκύρηξη ΑΣΕΠ, (π.χ. κύριο προσόν άδεια φοροτεχνικού Α’τάξης, η οποία συνεπάγεται 5ετή τουλάχιστον συναφή προυπηρεσία, για διορισμό σε Δήμους)
Θα πρέπει επιτέλους να τελειώσει αυτή η ταλαιπωρία με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας.Το Γενικό Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» στη Θεσ/κη, λειτουργεί ως Ν.Π.Ι.Δ. και βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας εφημερεύει στο πλαίσιο του προγράμματος εφημεριών όλων των Νοσοκομείων του Νομού Θεσ/κης. Στους γιατρούς την αντίστοιχης περίπτωσης αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία. Ειναι αδικία για όλους τους υπαλληλους που παραιτήθηκαν από το Νοσοκ. Παπαγεωργίου να ισχύουν δυο μετρα και δύο σταθμα. Θα πρέπει να υπάρξει σαφήνεια στο αρθρο αλλα και δικαίωση όλων των υπαλληλων
Αυτος ο παραλογισμός με τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους υπαλλήλους του ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΊΟΥ οταν μετα εργάζονται σε υπηρεσίες του δημόσιου πρέπει να τελειώσει. Ας ασχοληθεί κάποιος απο αυτή την κυβέρνηση με το θεμα γιατί είναι πολλά τα άτομα που περιμενουν δικαίωση.
Στην παράγραφο 6 του άρθρου 26 για τη Βαθμολογική ένταξη, αναφέρεται ότι αναγνωρίζεται προϋπηρεσία εκτός δημοσίου τομέα έως 7 έτη, εφόσον είναι συναφής με το αντικείμενο της εργασίας και εφόσον αποδεικνύεται.
Η διάταξη είναι αόριστη και χρήζει διασαφήσεις διότι ενώ έχει αναγνωρισθεί η προϋπηρεσία υπαλλήλων που εργαζόταν στις Δημοτικές Επιχειρήσεις των Δήμων οι οποίες είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και οι οποίοι έχουν μπει χωρίς διαδικασίες ΑΣΕΠ και οι οποίοι και μισθολογικά και βαθμολογικά με την αναγνώριση αυτή έχουν προβάδισμα κατά τις κρίσεις των προϊσταμένων, δεν έχει αναγνωρισθεί η προϋπηρεσία υπαλλήλων οι οποίοι πριν την πρόσληψή τους ήταν αυτοαπασχολούμενοι (ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ-ΛΟΓΙΣΤΕΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Κ.Λ.Π).
Πότε επιτέλους θα αρθεί αυτή η αδικία; Η άσκηση ελευθέρου επαγγέλματος ή η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να μην αναγνωρίζεται στο δημόσιο τομέα; Εάν δεν αναγνωρίζεται θα πρέπει να μην αναγνωρίζεται ούτε η προϋπηρεσία σε Ν.Π.Ι.Δ και να έχουμε τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά για όλους τους εργαζομένους.
Το Γενικό Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» στη Θεσ/κη, λειτουργεί ως Ν.Π.Ι.Δ. κοινωφελές, και βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.
Διασυνδέεται λειτουργικά με την 3η Υ.Π.Ε, εφημερεύει στο πλαίσιο του προγράμματος εφημεριών όλων των Νοσοκομείων του Νομού Θεσ/κης και οι πάσης φύσεως προμήθειες διενεργούνται με τις διατάξεις που ισχύουν στα Ν.Π.Δ.Δ. Οι υπάλληλοι μισθοδοτούνται βάσει του μισθολογίου του Δημοσίου και σύμφωνα με τον ν. 4024/11, το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» λαμβάνει ετήσια κρατική επιχορήγηση που δεν δύναται να υπολείπεται από τη συνολική μισθοδοσία του προσωπικού.
Δηλαδή η υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, που έγκεινται εις το ότι ο νομοθέτης κατέστρωσε και για το νοσηλευτικό και το διοικητικό προσωπικό του εν λόγω Νοσοκομείου ένα σύστημα προσλήψεων που βασίζεται στις αμιγώς δημοσίου δικαίου αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας, επιβάλλοντας για κάθε πρόσληψη επιλογή του καταλληλότερου μεταξύ των ενδιαφερόμενων υποψηφίων μέσω διαδικασίας, βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων, δεσμεύοντας πλήρως το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου Γ.Π.Ν. «Παπαγεωργίου» και καταργώντας ως προς το ζήτημα αυτό τη συμβατική του ελευθερία. Προσέτι, και η ρύθμιση της υπηρεσιακής κατάστασης του νοσηλευτικού και του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου ενέχει στοιχεία διεπόμενα από αρχές δημοσίου δικαίου.
Με βάση το παραπάνω σκεπτικό το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης αναγνώρισε την προϋπηρεσία του εκεί υπηρετούντος προσωπικού ως συνυπολογιζόμενη για την υπηρεσιακή εξέλιξη στο δημόσιο.
Άρα λοιπόν το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», ανήκει στο Δημόσιο Τομέα και επομένως πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του Δημοσίου και στα εργασιακά θέματα.
Ωστόσο, πολλοί εργαζόμενοι, οι οποίοι παραιτήθηκαν από το Νοσοκομείο και προσελήφθηκαν σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. ταλαιπωρούνται, γιατί δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα χρόνια υπηρεσίας τους στο εν λόγω Νοσοκομείο, ως δημόσια υπηρεσία, με συνέπεια να έχουν μείωση των αποδοχών τους, αλλά και επιβράδυνση της μισθολογικής και ιεραρχικής τους εξέλιξης.
Αυτή η αδικία όμως δεν υπάρχει στους γιατρούς του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», οι οποίοι είναι ισότιμοι με τους γιατρούς του Ε,Σ.Υ και ο χρόνος υπηρεσίας τους αναγνωρίζεται ως Δημόσια προϋπηρεσία, και έτσι με Νομοθετική Διάταξη τακτοποιήθηκε γι’ αυτούς αυτό το πρόβλημα, Φ.Ε.Κ. 293/2312-2003.
Το παράδοξο επίσης είναι ότι από το ίδιο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης, σε άλλους πρώην εργαζόμενους έχει αναγνωρισθεί η προϋπηρεσία ως Δημόσια και σε άλλους όχι.Αυτό δημιουργεί μια άδικη και άνιση μεταχείριση των εργαζομένων, ακόμα και μέσα στον ίδιο χώρο εργασίας, συνιστά μια δυσμενή διάκριση, η οποία έχει επίπτωση στους ίδιους τους εργαζόμενους και φυσικά στους ασθενείς.
Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής:
1. Πότε θα μπει τέλος στην ταλαιπωρία των εργαζομένων, ώστε να αναγνωρίζεται ο χρόνος εργασίας στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», ως χρόνος Δημόσιας υπηρεσίας, για τους εργαζόμενους που παραιτήθηκαν από το Νοσοκομείο και εργάζονται σε Ν.Π.Δ.Δ.;
H παράγραφος 6 του Άρθρου 26 που αφορά στην «Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται» επιτέλους αποκαθιστά μια αδικία που καλά κρατεί εδώ και δεκαετίες.
Είναι παράλογο να αναγνωρίζεται στους εκπαιδευτικούς -κάτω από συγκεκριμένες προυποθέσεις- η προϋπηρεσία σε Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια κατά το διορισμό τους στο Δημόσιο –προφανώς γιατί η ΑΔΕΔΥ είναι ισχυρό συνδικαλιστικό όργανο- και να μην ισχύει το ίδιο για κανένα άλλο κλάδο Δημοσίων Υπαλλήλων.
•Κατ’ αρχήν πρέπει να διευκρινίζεται πολύ συγκεκριμένα ότι «Η Προϋπηρεσία θα πρέπει να αφορά στην ίδια Κατηγορία και Ειδικότητα-Κλάδο» και να αντικατασθεί με τον τρόπο αυτό η ασαφέστατη φράση «Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο».
•Κατά δεύτερον θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένος ο όρος «εφόσον αποδεικνύεται». Εννοείται ότι η ασφαλιστική εισφορά (επίδειξη ενσήμων και η αναγραφόμενη Ειδικότητα) αποτελεί το πλέον αναμφισβήτητο αποδεικτικό στοιχείο για προϋπηρεσία που αφορά σε εργασία στον Ιδιωτικό Τομέα είτε από τη θέση του μισθωτού είτε από τη θέση του ελεύθερου επαγγελματία. Δε θα ήταν παράλογη και η απαίτηση συνυποβολής σχετικής βεβαίωσης από τον αντίστοιχο εργοδότη του Ιδιωτικού Τομέα.
•Τέλος, στους ήδη υπηρετούντες θα πρέπει να αναγνωρισθεί η προϋπηρεσία τους πριν γίνει εκ νέου η κατάταξή τους σύμφωνα με το νέο βαθμολόγιο.
Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΔΕ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΙΡΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Η ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΕ.
Στο ΜΕΡΟΣ Γ: ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ-ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΩΝ στα άρθρα 25,26,28 & 31 δεν γίνεται καμία αναφορά στο Ν.3584/2007 Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, όπως γίνεται στο ΜΕΡΟΣ Δ του παρόντος. Γιατί δεν πρέπει να αφορά και τους Δημοτικούς Υπαλλήλους;
Σχετικά με το άρθρο δεν καλύπτεται για άλλη μια φορά η περίπτωση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας του Γενικού Νοσοκομείου Παπαγεωργιου.Μια κατάφωρη αδικία των πρώην εργαζομένων του Γ.Ν.Π.Συγκεκρημενα οι συγκεκριμένοι υπαλληλοι:1)είχαν διοριστεί με ΑΣΕΠ στο Παπαγεωργιου,2)μετά από παραίτηση τους από αυτό συμμετείχαν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για άλλα δημοσία νοσοκομεία και προσλήφθηκαν μοριοδοτούμενοι με έξτρα μόρια (σύμφωνα με κανονισμό του Ασεπ, που λέει πως τα άτομα με δημόσια προϋπηρεσία αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους λαμβάνοντας έχτρα μόρια)και ανεβαίνοντας στη σειρά κατάταξης διορίστηκαν σε δημόσια νοσοκομεια.Οταν λοιπόν παρουσιάστηκαν σε αυτά η προϋπηρεσία τους (ενώ τους είχε γίνει δεκτή από το ΑΣΕΠ για τον διορισμό τους)δεν τους αναγνωρίστηκε από τα νοσοκομεία ούτε μισθολογικά αλλά ούτε βαθμολογικά.
Υπόψιν:
Στους γιατρούς την αντίστοιχης περίπτωσης αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία.
Οι υπόλοιποι υπάλληλοι καταφεύγουν στα διοικητικά εφετεία επί χρονια.Πολλες αποφάσεις των δικαστηρίων έχουν βγει υπέρ των υπάλληλων και κάποιες κατά αυτών(λόγω το ότι υπόκεινται στην κρίση της εκάστοτε δικαστικής αρχής στην κάθε φορά δίκη)Έτσι συμβαίνει το εξής παράλογο και μείζονος αδικίας:
Αυτήν την στιγμή συνυπάρχουν υπάλληλοι στα νοσοκομεία (πρώην εργαζόμενοι του Γ.Ν.Π.)και μάλιστα ιδίων ειδικοτήτων και στον ίδιο χώρο εργασίας, που σε κάποιους έχει αναγνωριστεί η προϋπηρεσία και σε κάποιους άλλους όχι
Η κατάφωρη αυτή αδικία μπορεί να λυθεί εάν περιλάβετε μια παραγραφο για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας του Γ.Ν.Π.ως ισότιμη με εκείνη του δημοσίου όπως αναγνωρίζεται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ.
Επανειλημμένα βουλευτές έχουν αναγνωρίσει την αδικία και έχουν κάνει ερωτήσεις στη Βουλή για το θέμα χωρίς καμία ανταποκρηση.ΠΑΡΑΚΑΛΩ μην αφήσετε άλυτο αυτό το θέμα να διαιωνίζεται και να υπάρχουν στα νοσοκομεία υπάλληλοι δυο ταχυτήτων με ίδια προσόντα.
μεγαλες ασαφειες για το νοσοκομειο παπαγεωργιου! δεν περιλαμβανετε? πολλοι υπαλληλοι φευγοντας δικαιωθηκαν δικαστικα ,οι ιατροι χωρις καμια δικαστικη παρεμβαση και εμεις ακομα περιμενουμε ! ξεκινησαμε παλι απο το μηδεν 9 χρονια προυπηρεσιαςχαθηκαν μισθολογικα !πιστευω στην αμεση λυση της κυβερνησης!
Επιτέλους ας αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των πρώην εργαζομένων στο Γ.Ν.Θ Παπαγεωργίου! Ήμασταν εργαζόμενοι σε ένα ουσιαστικά δημόσιο Νοσοκομείο, πλήρως ενταγμένο στο ΕΣΥ , πληρωνόμασταν με βάση το ισχύον μισθολόγιο των Δ.Υ, διορισθήκαμε βάση ΑΣΕΠ, προσφέραμε τις υπηρεσίες μας στο γενικό πληθυσμό της πόλης, σε όλους τους κοινωνικά ευάλωτους συνανθρώπους μας και ΟΧΙ στην οικονομικοινωνική ελίτ της πόλης!!
Προσωπικά επέλεξα το 2007 να παραιτηθώ από το Νοσοκομείο και να δεχτώ διορισμό σε μια άλλη υπηρεσία ενός άλλου υπουργείου και έμεινα σήμερα εγκλωβισμένη στα κατώτερα βαθμολογικά κλιμάκια με μισθό 850 ευρώ (με μεταπτυχιακό) ενώ έχω εξειδικευμένη προϋπηρεσία τουλάχιστον δεκαετίας!
Το κράτος του παραλόγου συνεχίζει όμως να αναπαράγεται με επιτυχία…. Κάποιοι προσφεύγουν δικαστικά και δικαιώνονται, έρχονται οι πρώτες θετικές δικαστικές αποφάσεις που αναγνωρίζουν την προϋπηρεσία στο Παπαγεωργίου ως πραγματική δημόσια υπηρεσία.
Έτσι σήμερα κάποιοι πρώην συνάδελφοι μας απολαμβάνουν τη μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση μαζί με τα αρκετά αναδρομικά που έλαβαν και άλλοι τόσοι μείναμε μπουκάλα γιατί δεν έχουμε τις οικονομικές δυνατότητες να ξεκινήσουμε δικαστικό αγώνα!!
Ευελπιστούμε ότι θα αρθούν αυτές οι αδικίες, και ότι, πάνω από όλα, θα αποκατασταθεί ο σεβασμός στον έλληνα εργαζόμενο μετά τις επιθέσεις απαξίωσης και λοιδορισμού που δέχτηκε ανελέητα τα τελευταία χρόνια.
Το παρόν άρθρο ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Θεσσαλονίκης.
Οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου προσλήφθηκαν μέσω ΑΣΕΠ, μισθοδοτήθηκαν με το μισθολόγιο του Δημοσίου (ν. 3205/2003) και μετέπειτα με το Ενιαίο μισθολόγιο (ν. 4024/2011) με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που μετατράπηκαν σε αορίστου σε καθεστώς ΝΠΙΔ. Έφυγαν για προσληφθούν σε άλλες θέσεις του δημόσιου τομέα, και δικαιώηκαν της προυπηρεσίας τους που διανύθηκε στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου (εποπτευόμενο και χρηματοδοτούμενο από το ΥΥΚΑ- εφημερεύον κανονικά για το ΕΣΥ) μόνο όσοι είχαν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν μια πολυετή και δαπανηρή δικαστική οδό. Αντιθέτως οι συνάδελφοί τους ιατροί παραιτούμενοι από το νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ συνέχισαν την καριέρα τους στο υπόλοιπο ΕΣΥ με το σύνολο της προυπηρεσίας τους αναγνωρισμενο!
Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΑΓΟΡΕΎΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΊΣΘΗΜΑ!
Επιπλέον, να προστεθεί στην παρούσα διάταξη του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, ότι ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται και η υπηρεσία που έχει διανυθεί μέσω προγραμμάτων stage. H εν λόγω προϋπηρεσία έχει ήδη κριθεί νομολογιακά ότι αποτελεί εξαρτημένη εργασία. Είναι πραγματικά κρίμα η διανυθείσα υπηρεσία μέσω προγραμμάτων stage να μην έχει μέχρι σήμερα αναγνωριστεί με διάταξη νόμου ως πραγματική δημόσια υπηρεσία και το ίδιο το κράτος να την αντιμετωπίζει ως απλό χάσιμο εργασιακού χρόνου και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων εργασιακός χρόνος πολλών συνεχών ετών. Η ανωτέρω προσθήκη κρίνεται απαραίτητη και για το επιπλέον λόγο ότι ένας πάρα πολύ μεγάλος αριθμός απασχολούμενων με stage, δεν κατάφεραν να προσφύγουν στα δικαστήρια και να διεκδικήσουν τα αυτονόητα λόγω οικονομικής δυσπραγίας τους.
Η προϋπηρεσία σύμφωνα με την προκήρυξη αναγνωρίστηκε έως τρία χρόνια στον ιδιωτικό τομέα ως προσόν διορισμού
δεν αναγνωρίστηκε ως προσόν κατάταξης γιατί δεν δούλευα στο δημόσιο
για αυτό θεωρώ ότι θα πρέπει να ορίζεται ποια προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα αναγνωρίζεται
Θα πρέπει οποσδήποτε να αναγνωριστούν αυτοδίκαια τα χρόνια προυπηρεσίας του ιδιωτικού τομέα τα οποία έχουν αναγνωριστεί από τον ΑΣΕΠ κατά την διαδικασία διορισμού ( τα οποία φτάνουν τα 5 χρόνια)και στην συνέχεια να αναγνωριστούν και τα υπόλοιπα έτη λαμβάνοντας ως συναφές αντικείμενο την Ειδικότητα – Σπουδές του κάθε υποψήφιου.
.
.
.
.
Η προυπηρεσια ιδιωτικου τομεα η οποια αναγνωριστηκε ως συναφης κατα την μοριοδοτηση εκεινων των υπαλληλων που διοριστηκαν με προκυρηξεις που διοργανωσε το ΑΣΕΠ θα πρεπει να αναγνωριζεται αυτοδικαια γιατι εχει ηδη αποδειχτει η συναφεια της κατα το διορισμο τους…
Τυχον διαφορετικες αποψεις υπηρεσιακων συμβουλιων δεν μπορει να υπαρχουν γιατι ουσιαστικα θα ελεγχαν τη νομιμοτητα των διαδικασιων προσληψης του ΑΣΕΠ και τη νομιμοτητα του διορισμου…
Η προσεγγιση αυτη εχει και ενα σημαντικο πλεονεκτημα..
Μειωνει τη γραφειοκρατικη διαδικασια αναγνωρισης καθως η αναγνωρισμενη προυπηρεσια βρισκεται ηδη στους φακελλους των υπαλληλων καθως εχει σταλθει απο το ΑΣΕΠ στην υπηρεσια διορισμου κατα την διαδικασια προσληψης τους..
.
.
.
,
ΑΡΘΡΟ 26
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 6
Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται.»
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΩΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΩΣ ΣΥΝΑΦΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΩΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΕΣ;
ENΩ
ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4 ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΟΙΑ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ
Προϋπηρεσία υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού που έχει διανυθεί σε νομικά ή φυσικά πρόσωπα ή σε άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και αφορά σε αρχαιολογικά έργα, ανασκαφές ή άλλες συναφείς εργασίες που διενεργήθηκαν υπό την εποπτεία της οικείας Υπηρεσίας του Υπουργείου, αναγνωρίζεται στο σύνολό της ως προϋπηρεσία Δημοσίου και λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη.
Η παρ. 6 του άρθρου 26 θα πρέπει να απαλειφθεί. Εάν ήταν επιτυχημένοι στον ιδιωτικό τομέα με υψηλές αμοιβές και προσόντα γιατί προσπάθησαν να εισαχθούν στον δημόσιο τομέα ; Πριν από δέκα χρόνια οι αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα για ανθρώπους με πτυχία ήταν υψηλότερες του δημοσίου. Η προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο στον ιδιωτικό τομέα, εάν πρέπει να αναγνωριστεί, μόνο στα άτομα που εισήλθαν στο δημόσιο τα τελευταία πέντε χρόνια λόγω κρίσης.
Εάν τελικά δεν περάσει η 7 ετών προϋπηρεσία λόγο κόστους θα μπορούσε να μειωθεί η μετρημένη μη συναφής προϋπηρεσία που έχει μετρήσει από το δημόσιο καιέτσι να βρεθούν οι πόροι.
Για να μην έχουμε λοιπόν ρατσισμό μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα πρέπει η διάταξη να λαμβανει υπόψι συνάφεια τελεία και παύλα.
Διαφορετικά υπάρχει και το συμβούλιο της επικρατίας και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Αρκετό δούλεμα έπεσε για να μη πώ ότι η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να μετράει επί δυο η τρία το κάθε έτος σύμφωνα με αυτά που έχω δει.
Μην ξεχαστεί!!! ότι ο ιδιωτικός τομέας ελέγχεται από το Δημόσιο, ειδάλλως εδραιώνεται η αναρχία, για αυτό αναγκαστικά είναι απαραίτητη η συνάφεια της προϋπηρεσίας του ιδιωτικού τομέα με την έννοια ότι δύναται άμεσα να μεταφερθεί στον δημόσιο τομέα και αυτή εκ των πραγμάτων δύναται να αποδεικνύεται με την ασφάλιση. Επομένως για τους Μηχανικούς αυτομάτως αποδεικνύεται από την εγγραφή τους στο ΤΣΜΕΔΕ & ΤΕΕ συνεπαγόμενα η προϋπηρεσία των Μηχανικών να προσμετράτε από αυτή την εγγραφή τους σε συνδυασμό ότι χωρίς την κατάθεση της άδειας άσκησης επαγγέλματος Μηχανικού δεν διορίζονται στο Δημόσιο για να μεταφέρουν τις γνώσεις Μηχανικού. Επιπλέον να μην ξεχαστεί!!! ότι είναι πενταετούς φοίτησης και ήδη οι Κοσμητείες των Πολυτεχνικών Σχολών εκδίδουν την ισοδυναμία του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης. ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΧΟΥΝ ΑΔΙΚΩΣ ΞΕΧΑΣΤΕΙ σε αυτό το σχέδιο Νόμου; Γιατί είναι όλοι ίδιοι, η ανθρώπινη διαφορετικότητα δεν αξίζει για τον Νομοθέτη; Να λυθούν ΕΔΩ & ΤΩΡΑ για την ύπαρξη της ελληνικής κοινωνίας και του Ελληνικού Δημοσίου.
Θα πρέπει για λόγους ισονομίας, να λαμβάνεται υπόψη, διάρκεια προϋπηρεσίας έως 7 έτη που διανύθηκε ΕΚΤΟΣ του Δημοσίου ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ, διότι η ΕΝΤΟΣ Δημοσίου προϋπηρεσία ΔΕΝ εξετάζει τη συνάφεια της προϋπηρεσίας, αλλά τη Δημόσια υπόσταση του Φορέα που παράχθηκε μόνο!!!.
5. Για την κατά τα ανωτέρω ένταξη λαμβάνεται υπόψη μόνο η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί πριν από το διορισμό στην κατηγορία, στην οποία ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης.
Γιατί η προϋπηρεσία στην κατηγορία; Εν υπηρεσία δεν υπάρχει διαφορά στο αντικείμενο του ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ Διοικητικού, δηλαδή του κλαδου, ιδίως κατά την δοκιμαστική περίοδο των 2 ετών προ της μονιμοποίησης. Ως εκ τούτου η ορθή διατύπωση είναι η «προϋπηρεσία του κλάδου».
Και εδώ ανοίγει και το κεφάλαιο της υποχρεωτικής παραμονής 8 ετών πριν την αναγνώριση και μετάταξης στην ανώτερη κατηγορία για όσους κατέχουν ανώτερο τίτλο από αυτό του διορισμού τους. Η οκταετής παραμονή ενός ΔΕ πριν την αναγνώριση του πτυχίου που κατείχε πριν τον διορισμό του είναι αναχρονιστική και αποτελεί ουσιαστική τροχοπέδη στην αναβάθμιση του ανθρωπίνου δυναμικού του Δημοσίου.
Στο παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να θεραπευτεί και αυτή η αστοχία. Θα πρέπει μετά τη δοκιμαστική περίοδο, κατά τη διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης να αναγωρίζεται στον υπάλληλο το πτυχίο που κατέχει. Αλλιώς αποτελεί ανισότητα απέναντι τους από εκείνους που αποκτούν το πτυχίο εν υπηρεσία.
6. Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται.»
Τι πάει να πει εφόσον αποδεικνύεται. Η ασφαλιστική εισφορά αποτελεί το πλέον αποδεικτικό στοιχείο για προϋπηρεσία που έρχεται από τον Ιδιωτικό Τομέα είναι μισθωτού είτε ελεύθερου επαγγελματία.
Εξάλλου στον ιδιωτικό τομέα είναι ΟΛΟΙ υπάλληλοι γραφείου ή λογιστηρίου ή χειριστές Η/Υ ή ηλεκτρολόγοι ή τεχνικοί κλπ κλπ ως προς την ειδικότητα ασφάλισης του οικείου ταμείου τους, που αποτελεί και τον ασφαλέστερο τρόπο απόδειξης εμπειρίας στο αντικείμενο (λέμε πόσα ένσημα έχεις κολλήσει για να καταδείξουμε ότι κάποιος έχει εμπειρία στο αντικείμενο εργασίας σου).
Επίσης τα τμήματα προσωπικού του Δημοσίου προχωρούν στην πιστοποίηση γνησιότητας πιστοποιητικών μητρώου υπαλλήλου. Πως θα πιστοποιήσουν προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα; Στέλνοντας στον ιδιώτη εργοδότη επιστολή; Όχι βεβαια. Η καρτέλα ενσήμων για τον μισθωτό είναι αρκετή απόδειξη ή το μπλοκάκι του ελεύθερου επαγγελματία.
Αν δεν διευκρινιστούν εγκαίρως αυτές οι ασαφειες το κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο θα κρίνει κατα βούληση και θα ρημάζει τις ζωές και καριέρες των υπηρετούντων δημοσίων υπαλλήλων.
2. Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο,….. καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που, με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική εξέλιξη.
Tι εννοεί ¨ειδικές διατάξεις»;
Aφορά τα ΝΠΙΔ που ανήκαν στο κράτος;
Παρακαλώ ας είναι πιο ξεκάθαρα τα νομοσχέδια που ψηφίζονται.
Και μία ακόμη διευκρίνηση θα ισχύσει για όλους ή μόνο για όσους διορίζονται από την ψήφιση και μετά;
Η πρόβλεψη της παρ. 6. για αναγνώριση της προυπηρεσίας εκτός δημοσίου είναι μια (απιτέλους) καλή εξέλιξη αλλά έτσι όπως διατυπώνεται είναι ασαφές και αφήνει κενά.
Θα έπρεπε να καθορίζονται πιο πολλά πράγματα από το : «Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται».
1. Η συνάφεια είναι ένα μεγάλο πρόβλημα καθόσον δεν καθορίζεται επακριβώς το πως θα ορίζεται. Επίσης υπάρχει πρόβλημα με τη διαφορετική αντιμετώπιση που μπορεί να έχει η μία υπηρεσία έναντι τηα άλλης καθώς και με τις περιπτώσεις κινητικότητας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετική αντιμετώπιση υπαλλήλων με την ίδια προυπηρεσία.
Βασικότερο όλων όμως είναι ότι εφόσον επιδιώκεται γενικότερα η κινητικότητα του προσωπικού , δεν έχει νόημα η αναγνώριση συνάφειας.
Βασικό παράδειγμα : Κάποιος αναγνωρίζει την προυπηρεσία του ως συναφή , οπότε και παίρνει αντίστοιχους βαθμούς και κλιμάκια. Στη συνέχεια μετατάσεται σε άλλη ειδικότητα ή βαθμό (πχ από ΤΕ σε ΠΕ) λόγω και δευτερου πτυχίου, ή μετακινείται σε άλλη υπηρεσία λόγω κινητικότητας. Τι θα γίνει εκεί; Θα επανακριθεί η συνάφεια; Θα του αφαιρειθούν βαθμοί και κλιμάκια; Αδύνατο, άτοπο και άδικο.
Πρόταση: Να μην απιαιτείται η συνάφεια για την αναγνώριση της προυπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα.
2. Το πως θα αποδεικνύεται η προυπηρεσία πρέπει να διασαφινιστεί. Θεωρώ ότι αρκεί η επίδειξη των ενσήμων. Αυτό θα πρέπει να αναφέρεται για να μην υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών.
3. Δεν προκύπτει από πουθενά αν αυτή η αναγνώριση θα έχει αντίκτυπο μόνο στη βαθμολογική εξέλιξη η αν θα έχει και στη μισθολογική. Το σωστό και δίκαιο είναι να αναγνωρίζεται και για τη μισθολογική.
3. Βασικότερο όλων: Οι ήδη υπηρετούντες θα μπορέσουν να αναγνωρίσουν την προυπηρεσία τους πρίν επανακαταταχθούν σε βαθμούς ή αυτό θα ισχύει για τους νεοεισαρχόμενους μόνο; Αν είναι μόνο για τους νεοεισερχόμενους αποτελεί τεράστια αδικία.
θα έπρεπε να υπάρχει ρητή αναφορά και για τους Δημοτικούς Υπαλλήλους…!!!!!!!!!!!
Στο άρθρο 98 του ν. 3528/2007, παράγραφο 6 είναι ασαφές το πλαίσιο αναγνώρισης προϋπηρεσίας ιδιωτικού τομέα καθώς δεν προσδιορίζονται τα ακριβή κριτήρια (π.χ. για δημόσια προϋπηρεσία ορίζει ο νόμος εργασία κατά το σύνηθες δημοσιουπαλληλικό ωράριο, ασφάλιση & αμοιβή αντίστοιχη με αυτή των διορισμένων υπαλλήλων). Η διάταξη θα δημιουργήσει πρόβλημα στην εφαρμογή καθώς προϋποθέτει διευκρινιστική εγκύκλιο, κατάθεση δικαιολογητικών από τους έχοντες προϋπηρεσία ιδιωτικού τομέα, πιστοποίηση γνησιότητας, συνυπολογισμός με αναγνωρισμένη δημόσια προϋπηρεσία που συνέπεφτε, εγκρίσεις Υπηρεσιακών Συμβουλίων, επανακατάξη μετά την αναγνώριση.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Να διορθωθεί/συμπληρωθεί η παράγραφος ως εξής: «6. Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού εκτός του δημοσίου τομέα, κατόπιν έκδοσης Προεδρικού διατάγματος που θα καθορίζει το πλαίσιο, θα μπορεί να λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται.»
———————–
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑ (N.3584-2007) ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ;
Στην παρ. 6 του άρθρου 26 θα πρέπει να προσδιοριστεί επακριβώς ο τρόπος με τον οποίο θα αποδεικνύεται η προϋπηρεσία (π.χ. όπως αποδεικνύεται η εμπειρία στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ και σίγουρα με προσκόμιση βεβαίωσης ή ενσήμων από ασφαλιστικό φορέα). Επίσης θα πρέπει να γίνει μνεία εάν πριν την πράξη αναγνώρισης να έχει προηγηθεί ο έλεγχος γνησιότητας των προσκομισθέντων δικαιολογητικών.
Συμφωνώ με τον «2/1Γ/20043 Δεκεμβρίου 2015, 15:47»
Θα πρέπει για λόγους δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης, να λαμβάνεται υπ’ όψιν η ίσης διάρκειας προϋπηρεσία (7ετής) που διανύθηκε εκτός του Δημοσίου, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ.
Η παράγραφος 4 αποκαθιστά – ορθώς – μια αδικία εις βάρος πολλών υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού. Ωστόσο, η διατύπωση «… σε αρχαιολογικά έργα, ανασκαφές ή άλλες συναφείς εργασίες που διενεργήθηκαν υπό την εποπτεία της οικείας Υπηρεσίας του Υπουργείου» αφήνει περιθώρια για ερμηνείες και παρερμηνείες, θα μπορούσε να αποκλείσει ομάδες υπαλλήλων και να καταλήξουμε πάλι σε αδικίες. Θα ήταν απλούστερο και σαφέστερο να γίνεται αναφορά εν γένει «σε εργασίες που διενεργήθηκαν υπό την εποπτεία της οικείας Υπηρεσίας του Υπουργείου».
Πρέπει να ληφθεί υπόψη και η προϋπηρεσία όταν κάποιος έχει κάνει σύμβαση με το δημόσιο για την εκπόνηση μελέτης ή έργου σε συναφές αντικείμενο.
Είναι ΑΔΙΚΟ να προσμετράται μόνο η συναφής με το αντικείμενο προϋπηρεσία του (τόσο «παραγωγικού», όπως λένε) Ιδ. Τομέα, όταν προσμετράται ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ προϋπηρεσία σε δημόσιο τομέα.
ΠΡΕΠΕΙ να ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ -η έστω και- 7-ετής προϋπηρεσία ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ.
ΕΠΙΣΗΣ πρέπει ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΚΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ.
Όσο για τη συνάφεια κάτι ακόμα:
Φανταστείτε να διοριστεί κάποιος σε συναφή θέση και αργότερα να μεταταχθεί σε ΜΗ ΣΥΝΑΦΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ θέση. ΘΑ ΤΟΥ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ???
Ελπίζω να επικρατήσει η κοινή λογική…
Εκ πρώτης άποψης, θεωρώ ότι θα ήταν ορθό να υιοθετηθεί ο τρόπος με τον οποίο ο ΑΣΕΠ αντιμετωπίζει τόσο την απόδειξη της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου όσο και την συνάφεια. Κάτι τέτοιο συνάδει με τα κριτήρια εισαγωγής των νέων δημοσίων υπαλλήλων στις θέσεις που υπηρετούν και μειώνει τις πιθανότητες αδικιών.
Επειδή ωστόσο μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις ειδικές που είτε δεν καλύπτονταν από τον ΑΣΕΠ είτε δεν διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ ήτοι οι παλαιότεροι υπάλληλοι, θα πρέπει να γίνει μια ολιστική προσέγγιση του θέματος προφανώς γιατί υπάρχουν ανομοιογενείς περιπτώσεις και κριτήρια.
Είναι λοιπόν ασαφές το : «Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται».
Προϋπηρεσία με συμβάσεις έργου και απόδειξη παροχής υπηρεσιών,με ίδια Ειδικότητα, με ένσημα ΟΑΕΕ, βεβαίως και πρέπει να αναγνωρίζεταιως προύπηρεσία! Το «εξηρτημένης» εργασίας είναι «ρατσιστικό»!Πολλές φορές δεν ήταν δυνατή η σύναψη Σύμβασης εξηρτημένης εργασίας και υποχρεωτικά οδηγούσαν οι εργοδότες σε Συμβάσεις Έργου. Αλλά η εργασία στην ουσία της ήταν «εξηρτημένη»!
Επιτέλους Μπράβο !!! καιρός ήταν να αναγνωριστεί στο Δημόσιο η προϋπηρεσία από τον ιδιωτικό τομέα που για να την αποκτήσεις φτύνεις αίμα.
Θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να αναθεωρηθεί το άρθρο 70 παρ. 2 του Υ.Κ. (και το αντίστοιχο του κώδικα δημοτικών υπαλλήλων) που δεσμεύει όσους υπαλλήλους έχουν πτυχίο προ διορισμού να περιμένουν μία οκταετία για να μεταταχθούν σε ανώτερη Κατηγορία. Θα πρέπει να μειωθεί ο χρόνος αυτός, διότι μόνο έτσι θα στελεχωθούν σωστά και αποτελεσματικά οι δημόσιες υπηρεσίες και θα δοθεί ευκαιρία στους έχοντες προσόντα να ανέλθουν στην ιεραρχία! Το Δημόσιο χρειάζεται τέτοιες ριζικές αλλαγές! Οι υπάλληλοι με τίτλους σπουδών θα πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα!! Ο περιορισμός της οκταετίας είναι αναχρονιστικός και αποτελεί τροχοπέδη στην αναμόρφωση του προσωπικού του Δημοσίου.
Πρέπει να τροποποιηθεί αντίστοιχα και το άρθρο 102 του Ν.3584/07 (υπάλληλοι ΟΤΑ Α΄β).
H παράγραφος 6 του Άρθρου 26 που αφορά την προϋπηρεσία εκτός Δημοσίου χρήζει διευκρινίσεων όσο αφορά το πώς θα διαπιστώνεται η συνάφεια και η κατηγορία. Πώς μπορεί να εφαρμοστεί όμως η προϋπόθεση της παραγράφου 5 («Για την κατά τα ανωτέρω ένταξη λαμβάνεται υπόψη μόνο η προϋπηρεσία
που έχει διανυθεί πριν από το διορισμό στην κατηγορία στην οποία ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης») αφού οι εργαζόμενοι εκτός δημοσίου δεν εντάσσονται σε κατηγορίες αλλά σε ειδικότητες μόνο? (πχ υπάλληλος γραφείου, χειριστής Η/Υ)
Θα πρέπει να αναγνωριστεί ο χρόνος υπηρεσίας και στα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ, όπως είναι οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των ΟΤΑ!!! Οι Κοινωφελείς επιχειρήσεις είναι νομικά πρόσωπα των Δήμων αλλά η προϋπηρεσία των υπαλλήλων σε αυτά, δεν αναγνωρίζεται, παρόλο που έχουν υπαχθεί και μισθολογικά στις ενιαίες διατάξεις.
Επίσης,η προϋπηρεσία με συμβάσεις έργου και τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, θα πρέπει να δύναται να αναγνωριστεί εφόσον υπάρχει συνάφεια με το αντικείμενο και όχι να πρέπει να αποδεικνύει κάποιος ότι εργαζόταν με μισθό του τότε υπαλλήλου και σε ωράριο υπαλλήλου.
Επιτέλους αναγνωρίζεται η προυπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα γιατί έχει πολλά αξιόλογα στελέχη το Δημόσιο που η εμπειρεία τους στον ιδιωτικό τομέα σαφώς και θα βοηθήσει την Δημόσια Δίοικηση.
Μόνο που πρέπει πρώτα να αναγνωριστεί η προυπηρεσία όλων και μετά να γίνει η κατάταξη σε βαθμούς κάτι το οποίο είναι πολύ απλό φαίνεται από τα ένσημα στο ΙΚΑ και την ειδικότητα π.χ βοηθός λογιστή ή λογιστής στον Ιδιωτικό τομέα σαφώς και είναι συναφές το αντικείμενο με τον κλάδο ΠΕ Ή ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, εδώ μέχρι τώρα αναγνωρίζατε προυπηρεσία π.χ ΔΕ Φύλακας ήταν 9 χρόνια μόλις έκανε μετάταξη σε ανώτερο κλάδο π.χ. Πε Διοικητικού Οικονομικού του αναγνώριζαν και την προυπηρεσία στην Φύλαξη.
Η συνάφεια της προϋπηρείας στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει (όπως και στην περίπτωση των μεταπτυχιακών τίτλων) να κρίνεται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο.
Στην παράγραφο 6
«Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται.»
Ποιος ορίζει τη συνάφεια; Κάποιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο; Π.χ. ένας Οικονομολόγος που έχει απασχοληθεί ως Λογιστής στον ιδιωτικό τομέα, είναι συναφής απασχόληση; Αν ο ίδιος Οικονομολόγος δίδασκε ως Οικονομολόγος, είναι συναφής απασχόληση;
Η έννοια της «συνάφειας» που προβλέπεται στο νόμο είναι εντελώς νεφελώδης. Οφείλει να αποσαφηνιστεί, ενδεχομένως σε καθεστώς απλά ειδικότητας.
To «σε συναφές αντικείμενο» και το «εφόσον αποδεικνύεται» παρακαλούμε να το διατυπώσετε με σαφήνεια.Υπάλληλος ΔΕ διοικητικού με 10 χρόνια προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα ως υπάλληλος γραφείου θα έχει την δυνατότητα να αναγνωρίσει την προϋπηρεσία του? Αρκεί η βεβαίωση του ΙΚΑ ? ή αλλιώς πως θα αποδειχτεί? Γενικότερα το νομοσχέδιο αποτελεί βήμα προόδου της Δημόσιας Διοίκησης.
Για τους ελεύθερους επαγγελματίες (αυτοαπασχολούμενους) η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να αποδεικνύεται με ασφαλιστικές εισφορές ή/και αποδείξεις παροχής υπηρεσιών (κύκλο εργασιών). Το συναφές αντικείμενο είναι τελείως ασαφές.
Στην παράγραφο-περίπτωση 6., του Άρθρου 26, σελ. 29, λέτε αυτολεξί:
«6. Προϋπηρεσία σε συναφές αντικείμενο έως επτά (7) έτη που έχει διανυθεί προ του διορισμού, εκτός του δημοσίου τομέα, λαμβάνεται υπ’ όψη εφόσον αποδεικνύεται».
Το «σε συναφές αντικείμενο» είναι ασαφές και μάλλον περιοριστικό!
Πρέπει να αντικατασταθεί με το «Προϋπηρεσία στην ίδια Κατηγορία και Ειδικότητα-Κλάδο»