Άρθρο 25-

Τα άρθρα 80, 82 και 83 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α’ 26), αντικαθίστανται ως εξής:

Άρθρο 80
Βαθμολογική διάρθρωση θέσεων
1. Οι θέσεις προσωπικού της κατηγορίας Ειδικών θέσεων (ΕΘ) κατατάσσονται στους βαθμούς πρώτο (1ο) και δεύτερο (2ο).
2. Οι θέσεις των κατηγοριών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) κατατάσσονται σε πέντε (5) συνολικά βαθμούς ως ακολούθως:

Βαθμός Α΄
Βαθμός Β΄
Βαθμός Γ΄
Βαθμός Δ΄
Βαθμός Ε΄.
3. Οι θέσεις των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Δ΄, Γ΄, Β΄ και Α΄, από τους οποίους κατώτερος είναι ο Δ΄ και ανώτερος ο Α΄. Οι θέσεις της κατηγορίας ΥΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Ε΄, Δ΄, Γ΄ και Β΄, από τους οποίους κατώτερος είναι ο Ε΄ και ανώτερος ο Β΄.

4. Εισαγωγικός βαθμός των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ είναι ο βαθμός Δ΄ και της κατηγορίας ΥΕ ο βαθμός Ε΄. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β΄, στον οποίον κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών εισαγωγικός βαθμός είναι ο Γ΄, στον οποίον κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α) εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β΄. Ο χρόνος φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. υπολογίζεται ως πλεονάζων στο Β΄ βαθμό. Για τους αριστούχους προσμετράται ένα επιπλέον έτος στον ίδιο βαθμό. Η παραμονή στον κατά περίπτωση εισαγωγικό βαθμό υποχρεωτικά διαρκεί για δύο συναπτά έτη τουλάχιστον ανεξαρτήτως των τυπικών προσόντων που διαθέτει ο υπάλληλος.

5. Οι θέσεις όλων των βαθμών των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ είναι σε κάθε κατηγορία οργανικά ενιαίες.

Άρθρο 82
1. Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό απαιτείται:
α) Για την κατηγορία ΥΕ:
Από το βαθμό Ε΄ στο βαθμό Δ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Ε΄, από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ δεκαετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄ και από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ δεκαετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄.
β) Για την κατηγορία ΔΕ:
Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ οκταετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.
γ) Για την κατηγορία ΤΕ:
Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.
δ) Για την κατηγορία ΠΕ:
Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ πενταετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.
2. Τα δύο πρώτα έτη που διανύονται στον εισαγωγικό βαθμό όλων των κατηγοριών αποτελούν δοκιμαστική υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν.3528/2007.
3. Υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία χωρίς να κατέχουν το απαιτούμενο τυπικό προσόν, εξελίσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που υπηρετούν, με προσθήκη ενός (1) έτους στον χρόνο που απαιτείται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό με εξαίρεση τον εισαγωγικό βαθμό.
4. Για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, κατόχους μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών διάρκειας ενός τουλάχιστον έτους, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά δύο (2) έτη. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά έξι (6) έτη. Αν ο υπάλληλος κατέχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα, η κατά τα ανωτέρω μείωση του χρόνου δεν γίνεται αθροιστικά.
1. Για τον υπάλληλο που λαμβάνει στην αξιολόγηση για δύο συνεχείς περιόδους βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση του 90, μειώνεται ο απαιτούμενος χρόνος για προαγωγή κατά ένα (1) έτος. Αν η βαθμολογία αυτή αφορά στο τελευταίο έτος που διανύει στο βαθμό, το ένα (1) έτος προσμετράται ως πλεονάζων χρόνος στον επόμενο βαθμό.

Άρθρο 83
Σύστημα προαγωγών − Πίνακες προακτέων
1. Οι προαγωγές γίνονται ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι υπάλληλοι προάγονται στον αμέσως επόμενο βαθμό, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο στο βαθμό που κατέχουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 82 και έχουν σε υψηλό επίπεδο τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στις εκθέσεις αξιολόγησής τους. Το υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητα του στην υπηρεσία, η επαγγελματική επάρκεια, η πρωτοβουλία του και η αποτελεσματικότητα του. Για το σχηματισμό της κρίσης του, το υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας.
Ειδικά για την προαγωγή στον Α΄ βαθμό πρέπει ο υπάλληλος να έχει σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο προσόντα που μαρτυρούν διοικητική ικανότητα, όπως αυτά καθορίζονται από την κλίμακα του συστήματος αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων.
2. Το υπηρεσιακό συμβούλιο το Απρίλιο κάθε έτους καταρτίζει, με βάση τις καταστάσεις του άρθρου 88, πίνακα προακτέων με αλφαβητική σειρά κατά βαθμό, κλάδο και ειδικότητα, καθώς και πίνακες μη προακτέων.
Για την εγγραφή στους πίνακες αυτούς κρίνονται οι υπάλληλοι που συμπληρώνουν ως τις 30 Απριλίου του επόμενου έτους τον απαιτούμενο για την προαγωγή χρόνο υπηρεσίας. Η ισχύς των πινάκων αρχίζει την 1η Μαΐου του έτους κατάρτισης τους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία οριστικοποίησης τους, σύμφωνα με το άρθρο 90.
3. Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται στους πίνακες προακτέων προάγονται υποχρεωτικά μέσα σε ένα μήνα από την κύρωση των πινάκων ή από την ημέρα που συμπληρώνουν τον απαιτούμενο για την προαγωγή χρόνο υπηρεσίας. Η προαγωγή θωρείται ότι συντελείται από την ημέρα που συμπληρώνει ο υπάλληλος το χρόνο υπηρεσίας που απαιτείται για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό, ποτέ όμως πριν την έναρξη ισχύος του οικείου πίνακα προακτέων.
4. Στους πίνακες μη προακτέων περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που κρίνονται ως μη προακτέοι. Ως μη προακτέοι κρίνονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, βάσει πραγματικών στοιχείων, οι υπάλληλοι που δεν πληρούν τις ουσιαστικές προϋποθέσεις να ασκήσουν τα καθήκοντα του ανώτερου βαθμού.
5. Οι αποφάσεις προαγωγών δεν αναρτώνται στη Διαύγεια ούτε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 13:06 | Κώστας Τ.

    Το επαναλαμβανόμενο επί σειρά ετών και γενικόλογο ευχολόγιο περί παραγωγής στελεχών ταχείας εξέλιξης από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης φαίνεται, επιτέλους, να παίρνει σάρκα και οστά με την προωθούμενη διάταξη.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:11 | Αγγελική

    Είναι θετικό που οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ κατατάσσονται στο βαθμό Β΄ αλλά στον ίδιο βαθμό πρέπει να κατατάσσονται και οι κάτοχοι συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου όπως πχ μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση, Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (για τους φορείς του ΥΥγείας)ΜΒΑ και να έχουν προβάδισμα για τς θέσεις ευθύνης σε σχέση με κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων που έχουν εξειδικευμένο γνωστικό αντικείμενο, όχι όμως σχετικό με τη Διοίκηση.

    άρθρο 82
    γ) Για την κατηγορία ΤΕ:
    Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.
    δ) Για την κατηγορία ΠΕ:
    Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ πενταετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.Όπως προκύπτει από τα παραπάνω άρθρο ο νομοθέτης εξακολουθεί να διακρίνει αναιτιολόγητα τους απόφοιτους ανώτατης εκπαίδευσης ΤΕ και ΠΕ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:12 | ΓΙΩΡΤΟΣ Π

    θα έπρεπε να υπάρχει ρητή αναφορά και για τους Δημοτικούς Υπαλλήλους…..!!!!!
    Θετικό είναι που οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ κατατάσσονται και πριμοδοτούνται αρκετά αλλά στον ίδιο βαθμό πρέπει να κατατάσσονται και οι κάτοχοι συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου, ώστε να μην προκύπτουν δυσαναλογίες και αδικίες….!!!!!!!!!!
    Η άποψή μου είναι πως ένα μεταπτυχιακό από ΑΕΙ είναι σαφώς μεγαλύτερης επιστημονικής αξίας σε σύγκριση με το πιστοποιητικό αποφοίτησης από την ΕΣΔΔ διότι ο μεταπτυχιακός τίτλος χαρακτηρίζεται από ακαδημαϊκότητα και ας είναι τουλάχιστον ισότιμης αναγνώρισης.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:02 | Αλέξανδρος

    Έχουν αναφερθεί και προηγούμενοι στο θολό τοπίο σχετικά με τη μείωση του συνολικού χρόνου βαθμολογικής εξέλιξης για κάποιον που κατέχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο σπουδών. Με τον προηγούμενο νόμο αναγνωρίζονταν συνολικά 7 έτη προυπηρεσίας για βαθμολογική εξέλιξη (2 για το μεταπτυχιακό και 5 αντί για 6 για το διδακτορικό), τώρα τι θα ισχύει και τι εννοεί δεν θα γίνεται αθροιστικά η μείωση; ενώ αντίθετα σε νέο διορισμένους φαίνεται πως θα λειτουργεί αθροιστικά αφού κερδίζουν βαθμούς αμέσως με τον διορισμό τους, σε παλιούς υπαλλήλους δεν θα ισχύει; Ένα παράδειγμα σε προσωπικό επίπεδο: είχα καταθέσει και μου αναγνωρίστηκαν 2 χρόνια από το μεταπτυχιακό το 2011, τώρα έχω και διδακτορικό το οποίο δεν το κατέθεσα για να μην μου προστεθούν τα 5 χρόνια στο Γ βαθμό, αν το καταθέσω μετά τη ψήφιση του νέου νόμου πιο το όφελος; θα μου αναγνωριστούν άλλα 5 ή 6 χρόνια στο βαθμό της νέας κατάταξης; ή πάει χαμένο το διδακτορικό στην περίπτωση της κατάταξης;

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:32 | Ευαγγελία Μπ

    Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α) αποτελεί την μοναδική παραγωγική σχολή ανάδειξης στελεχών ταχείας εξέλιξης της δημόσιας διοίκησης. Οι εισαγωγικές εξετάσεις σε αυτήν, χαρακτηρίζονται από αυξημένο βαθμό δυσκολίας καθώς και από συνθήκες απόλυτης διαφάνειας και αξιοκρατίας.
    Η φοίτηση στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συγχέεται με μεταπτυχιακούς τίτλους, δεδομένου πως ο σκοπός της εν λόγω σχολής είναι συγκεκριμένος. Η διάκριση εξάλλου είναι σαφής αν αναλογιστεί κανείς πως η Σχολή υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και όχι στο Υπουργείο Παιδείας για παράδειγμα. Τέλος, ας μην ξεχνάμε πως μεγάλος βαθμός αποφοίτων κατέχει και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:19 | Σωκράτης

    Το άρθρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, εάν στόχος είναι η αξιοκρατία και η αντικειμενική αξιολόγηση του επιπέδου των στελεχών του δημοσίου.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:49 | Σωκράτης

    Το άρθρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση,εάν στόχος είναι η αξιοκρατία και η ακριβοδίκαια αξιολόγηση του επιπέδου των στελεχών του δημοσίου.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 11:27 | ΣΠΥΡΙΔΩΝ

    Στην κατηγορία ΠΕ δεν λαμβάνεται υπόψη ότι υπάρχουν 5ετείς και 6ετείς σχολές. Τουλάχιστον αναγνώριση δύο (2) επιπλέον ετών προϋπηρεσίας για κάθε έτος πέραν της τετραετίας.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 10:55 | grego

    Κατα την καταταξη αλλα και στο σύστημα προαγωγών να γινει η μοριοδότηση του δεύτερου πτυχίου που κατέχει ο υπάλληλος αλλά και η προσμέτρηση του δεύτερου μεταπτυχιακού κατά το ήμισύ του.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 10:13 | Θωμάς Πασχάλης

    Πάντως είναι παράλογα τα όσα πιστεύουν οι απόφοιτοι της ΕΣΣΔ. Αν έχει ζήτηση αυτή η σχολή είναι πρωτίστως διότι εξασφαλίζει μόνιμη δουλειά στο δημόσιο. Αν δεν εξασφάλιζε μονιμότητα οι περισσότεροι θα προτιμούσαν να κάνουν κάποιο μεταπτυχιακό σε ΑΕΙ το οποίο χρήζει και ακαδημαϊκής αναγνώρισης.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 10:44 | Θωμάς Πασχάλης

    Είναι θετικό που οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ κατατάσσονται στο βαθμό Β΄ αλλά στον ίδιο βαθμό πρέπει να κατατάσσονται και οι κάτοχοι συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου όπως πχ μεταπτυχιακό στη ΔΔ, MBA, MSc HRM κλπ. Η άποψή μου είναι πως ένα μεταπτυχιακό από ΑΕΙ είναι σαφώς μεγαλύτερης επιστημονικής αξίας σε σύγκριση με το πιστοποιητικό αποφοίτησης από την ΕΣΔΔ διότι ο μεταπτυχιακός τίτλος χαρακτηρίζεται από ακαδημαϊκότητα ενώ το πιστοποιητικό όχι.

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 01:05 | stavros

    Κατ’ αναλογία προς την βαθμολογική εξέλιξη των κατόχων διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου, και προκειμένου να μην προκύπτουν δυσαναλογίες και αδικίες, θα πρέπει οι απόφοιτοι ΕΣΔΔΑ να προμοδοτούνται κατά 3 ή 4 έτη (ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ).

    Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι πολλοί εξ αυτών, διαθέτουν μόνον τον βασικό τίτλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να διαθέτουν κάποιο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, ο οποίος να έχει απονεμηθεί από ακαδημαικό ίδρυμα (τριτοβάθμιας εκπαίδευσης).

    Επιπρόσθετα, ο τίτλος της ΕΣΔΔΑ δεν αναγνωρίζεται σε καμία χώρα του εξωτερικού (ως ακαδημαικός τίτλος), ούτε παρέχει δυνατότητα πρόσβασης σε μεταδιδακτορικές ή διδακτορικές σπουδές, στα τριτοβάθμια ιδρύματα (της ημεδαπής ή της αλλοδαπής).

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 01:59 | stavros

    Έχει απόλυτο δίκιο, ο 3 Δεκεμβρίου 2015, 23:19 | ΣΤΑ ΣΤΑ

    «…Κατάργηση του διαχωρισμού μεταξύ ΠΕ & ΤΕ. Ο ΕΟΠΠΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας, έχουν ήδη γνωμοδοτήσει οριστικά για το ζήτημα της κατάταξης των τίτλων σπουδών σε επίπεδα (για όλο το εκπαιδευτικό σύστημα) καθώς και για την αντιστοίχιση των προσόντων στα πλαίσια του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ/NQF). Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει κανένας λόγος ύπαρξης δύο διαφορετικών κατηγοριών για αποφοίτους ιδρυμάτων της ίδιας βαθμίδας, δηλ. της ενιαίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσςη…».

    Επίσης, είναι σωστή η επισήμανση του 3 Δεκεμβρίου 2015, 14:39 | Petros, ως προς το εξής:

    «…Δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα της πάρ.4 του άρθρου 82: «για τους κατόχους μεταπτυχιακού ο συνολικός χρονος βαθμολογικής εξέλιξης μειώνεται κατα 2 έτη, για τους κατόχους διδακτορικού μειώνεται κατα 6″. Αφού ήδη πιο πάνω λέει οτι οι κάτοχοι μεταπτυχιακού μπαίνουν στο Γ βαθμό, οι κάτοχοι διδακτορικού στο Β. Με βάση αυτό, οι κάτοχοι διδακτορικού εχουν 7 χρονια μπόνους (2 απο Δ στο Γ, 5 απο Γ στο Β) και όχι 6 οπως αναφέρεται στην παράγραφο 4. Αν η πάρ.4 του άρθρου 82, εξειδικεύει την πάρ.4 του άρθρου 80, τότε ο υπολογισμός ειναι λάθος…».

  • 4 Δεκεμβρίου 2015, 01:24 | stavros

    Στο Σχέδιο Νόμου αναφέρεται:
    «…Για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, κατόχους μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών διάρκειας ενός τουλάχιστον έτους, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά δύο (2) έτη. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά έξι (6) έτη…»

    Όμως, όπως είναι γνωστό σε όλους μας, δεν υπάρχει κανένας υπάλληλος κατηγορίας ΥΕ ή ΔΕ, ο οποίος να διαθέτει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών. Συνεπώς, δεν θα πρέπει να υπάρχει κάν η σχετική αναφορά στη διάταξη.
    Περαιτέρω, δεν θα πρέπει να υφίστανται τόσο μεγάλες διαφοροποιήσεις στην «πριμοδότηση» της βαθμολογικής εξέλιξης για τους κατόχους τίτλων διδακτορικών σπουδών έναντι των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων και συγκεκριμένα έξι (6) έναντι δύο (2) ετών. Είναι παντελώς αναιτιολόγητο και αναντίστοιχο ακόμη και προς τα έτη σπουδών που απαιτούνται για την απόκτηση των τίτλων (στην Ελλάδα, συνήθως 2 για τα μεταπτυχιακά, έναντι 4 για διδακτορικά).

    Προτείνεται η αναδιατύπωση της ως άνω διάταξης. ως εξής:

    «…Για τους υπαλλήλους οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών διάρκειας ενός (1) έτους, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά ένα (1) έτος. Για τους υπαλλήλους οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών διάρκειας δύο (2) ετών, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά δύο (2) έτη. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος, ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη, μειώνεται συνολικά κατά τέσσερα (4) έτη…»

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 23:19 | ΣΤΑ ΣΤΑ

    Κατάργηση του διαχωρισμού σε ΤΕ και ΠΕ.
    Ο ΕΟΠΠΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας, έχουν ήδη γνωμοδοτήσει οριστικά για το ζήτημα της κατάταξης των τίτλων σπουδών σε επίπεδα (για όλο το εκπαιδευτικό σύστημα) καθώς και για την αντιστοίχιση των προσόντων στα πλαίσια του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ/NQF).
    Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το τελικό πόρισμα έχει ήδη αποσταλεί στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα και αναμένεται η συνολική υιοθέτησή του. Συνεπώς δεν υπάρχει πλέον κανένα επιχείρημα ή δικαιολογία για τον διαχωρισμό των αποφοίτων της ενιαίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την ύπαρξη δύο μισθολογικών κατηγοριών.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 20:31 | Παλιούρα Στεργιανή

    Θεωρώ ότι έχει γίνει μια μεγάλη προσπάθεια που να άρει όσο είναι δυνατό τις αδικίες αλλά και την ανεφάρμοστη νομοθεσία των προηγούμενων ετών στο θέμα.
    Αυτό που προτείνω εγώ στο σύστημα προαγωγών είναι η μοριοδότηση του δεύτερου πτυχίου ισότιμης ή ανώτερης βαθμίδας που κατέχει ο υπάλληλος αλλά και η προσμέτρηση του δεύτερου μεταπτυχιακού κατά το ήμισύ του.
    Καμμιά επιμόρφωση υπαλλήλου στην διάρκεια της καριέρας του με όσα μόρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και εάν έχει πάρει δεν μπορεί να λογιστεί ισάξια με ένα μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε ομώνυμο πανεπιστημιακό ίδρυμα.Για αυτό άλλωστε και οι κάτοχοι διδακτορικών πρέπει και καλά κάνουν να προηγούνται.
    Σύμφωνα με την τοποθέτηση μου αυτή διευρύνεται η δεξαμενή υπαλλήλων από όπου θα κατέχονται οι θέσεις ευθύνης και παραμένει η προσθετική λογική της μοριοδότησης προσόντων συνάδοντας με αυτήν του ΑΣΕΠ.
    Επίσης αναφορικά με την εκθέσεις αξιολόγησης, αυτές εξαιτίας της συνεχούς αλλαγής νομοθεσίας δεν συμπληρώθηκαν όπως έπρεπε ειδικά την προηγούμενη χρονιά και αξιολογητές ήταν ενίοτε άτομα χωρίς δική τους αξιολόγηση και επιλογή.
    Επομένως προτείνεται να έχουν ενδεικτική σημασία ειδικά στην χρονιά εφαρμογής του νόμου αυτού.
    Κατά την άποψή μου οι αξιολογήσεις με αναίτια υψηλούς ή χαμηλούς βαθμούς χωρίς αιτιολόγηση και βάσει υποκειμενικότητας,είναι αυτές που καταρράκωσαν το ηθικό των υπαλλήλων τα προηγούμενα χρόνια ,δημιούργησαν συγκρούσεις και εντάσεις και ανέστειλαν την ομαλή δραστηριότητα των υπηρεσιών.Ο κάθε υπάλληλος έχει την δική του αξία και θέση μέσα στο σύστημα,αρκεί το σύστημα να έχει τους κατάλληλους ηγέτες.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 20:23 | Κυριάκος

    Στην κατηγορία ΠΕ δεν λαμβάνεται υπόψη ότι υπάρχουν 4ετείς και 5ετείς σχολές. Θα πρέπει να αναγνωρισθεί ένα πλεονάζον έτος όπως και στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 16:47 | Ανδρεας

    Αν καταλαβα καλα, ας μου πει καποιος, οι βαθμοι αυτοι θα γινουν σε ολους ή μονο στους πρωτοδιοριζομενους?
    Δηλαδη αν εισαι ΤΕ και εχεις 20 χρονια συνολικα, θα εχεις πλεον βαθμο Α’ μια και κλεινεις 14 χρονια τουλαχιστον ?

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 16:11 | dimosios ipallilos

    Καλά, πλάκα μας κάνετε?
    Τί κάθεστε και σχολιάζετε τις λεπτομέρειες και δεν βλέπετε τον ελέφαντα στο δωμάτιο?

    Δεν βλέπετε ότι το κριτήριο της συνέντευξης είναι συντριπτικό?

    Κρίμα. Αυτό δεν είναι «πρώτη φορά αριστερά». Αυτό είναι «όπως κάθε φορά, πελατειακά».

    Με απλά λόγια, αν δεν δηλώσεις την υποτέλειά σου στα συμβούλια του ΣΥΡΙΖΑ, στις τοπικές παρέες που λυμαίνονται τη λειτουργία των Υπηρεσιών, αν δεν σου πουλήσουν εκδούλευση και οι πέτρες, προϊστάμενος δεν γίνεσαι.
    Έτσι έκανε και ο Πάκης (και ο Μητσοτάκης) ρε παιδιά. Καμία διαφορά.

    Μιλάτε και για «αξιοκρατία» στον τίτλο του νομοσχεδίου, έτσι χωρίς ντροπή…

    Αίσχος. Το παρόν «σύστημα» δεν τηρεί καν τα προσχήματα! Μόνη ελπίδα για τη διοίκηση και τους χιλιάδες αξιοπρεπείς επαγγελματίες που την υπηρετούν είναι – για άλλη μια φορά – να φύγει ο Υπουργός (όπως και ο Κατρούγαλος) πριν το ψηφίσει. Ή η ίδια η κυβέρνηση πριν προλάβει να το εφαρμόσει.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 15:35 | Άγγελος Γεωργούλης

    Τι γίνεται με την ένταξη σε μεγαλύτερο βαθμό για τους κατόχους Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων οι οποίοι είναι ακόμα στην κατηγορία ΔΕ, επειδή:

    α) Η υπηρεσία τους δεν επιθυμεί την Μετάταξη τους σε ανώτερη κατηγορία
    ή
    β) Λόγω ειδικότητας δεν μπορούν να μεταταχθούν σε ανώτερη κατηγορία (π.χ. ειδικότητα Διεκπεραίωση Υποθέσεων Πολιτών)
    ή
    γ)Λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων δεν μπορούν να μεταταχθούν σε ανώτερη κατηγορία

    Θα μπορούν οι υπάλληλοι αυτοί λόγω κατοχής Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού τίτλου να ενταχθούν σε μεγαλύτερο βαθμό χωρίς να έχει γίνει η μετάταξη τους σε ΤΕ/ΠΕ;

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 14:06 | Χρήστος Γαλανόπουλος

    Αξίζει να ληφθεί υπόψη στον προς αυτό ψήφιση Νόμο εντός Δεκεμβρίου 2015, ότι για την κατηγορία ΠΕ απαιτείται συνολικά (7) έτη για τον Βαθμό Β΄ (άρθρο του 25) και στον ίδιο Βαθμό Β΄ κατατάσεται ο νεοεισρχόμενος με αναγνωρισμένο Διδακτορικό Δίπλωμα, ενώ ο ήδη υπάρχον υπάλληλος με Διδακτορικό Δίπλωμα μειωνεται ο συνολικός χρόνος κατάταξής του κατά έξι (6) έτη. Είναι προφανής η αδικία αυτή και πρέπει να διορθωθεί οπωσδήποτε, ενώ μεγαλύτερη αδικία είναι όταν ο κάτοχος του Διδακτορικού κατέχει και Μεταπτυχιακό αναγνωρισμένο και η συνολική μείωση δεν αθροίζεται, η οποία αδικία πολαπλασιάζεται όταν ο Μεταπτυχιακός Τίτλος έχει αποκτηθεί σε διαφορετικό χρονικό δίαστημα, από διαφορετικό Ιδρυμα και έχει αναγνωριστεί η συνάφεια του από την Υπηρεσία του. Ε!!!, τότε απαιτείται η αδικία να εξαλειφθεί. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 14:39 | Petros

    Δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα της πάρ.4 του άρθρου 82: «για τους κατόχους μεταπτυχιακού ο συνολικός χρονος βαθμολογικής εξέλιξης μειώνεται κατα 2 έτη, για τους κατόχους διδακτορικού μειώνεται κατα 6». Αφού ήδη πιο πάνω λέει οτι οι κάτοχοι μεταπτυχιακού μπαίνουν στο Γ βαθμό, οι κάτοχοι διδακτορικού στο Β. Με βαςη αυτό, οι κάτοχοι διδακτορικού εχουν 7 χρονια μπόνους (2 απο Δ στο Γ, 5 απο Γ στο Β) και όχι 6 οπως αναφέρεται στην παράγραφο 4. Αν η πάρ.4 του άρθρου 82, εξειδικεύει την πάρ.4 του άρθρου 80, τότε ο υπολογισμός ειναι λάθος.
    Καθε διευκρίνησε δεκτή. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 14:34 | Μάκης

    Πιστεύω ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν και άλλες κατηγορίες πέρα από ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ. Είναι άδικο ο απλός απόφοιτος Λυκείου με απολυτήριο να εξισώνεται με αυτόν που έχει πτυχίο από Τεχνικό Λύκειο και ξέρει να κάνει κάποια συγκεκριμένη δουλειά. Επίσης είναι άδικο αυτός που έχει δίπλωμα από ΙΕΚ να εξισώνεται με τον ΔΕ. Επίσης στον ιδιωτικό τομέα, όπου δίνονται ακόμα οι τριετίες, είναι για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αλλαγή κλιμακίου ανά διετία μόνο στους προνομιούχους ΤΕ και ΠΕ του δημόσιου τομέα υπάρχει.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:54 | DS

    Η αναβάθμιση των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ στο βαθμό Β΄, αποδίδει την απαιτούμενη αναγνώριση της ειδικής σημασίας της μοναδικής παραγωγικής σχολής ανάδειξης στελεχών ταχείας εξέλιξης της δημόσιας διοίκησης. Το νέο βαθμολόγιο έρχεται να απελευθερώσει επί τέλους από την περιθωριοποιήση αυτό το πολλά υποσχόμενο στελεχιακό δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης,στο οποίο το ίδιο το κράτος έχει επενδύσει πολλά για την εκπαίδευση του.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:22 | ΜΠΑΜΠΗΣ

    Το άρθρο 83 παρ.5 θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: Οι αποφάσεις προαγωγών αναρτώνται στο Πρόγραμμα Διαύγεια και δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (Θέλουμε διαφάνεια…)

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:29 | bill

    Καμία ουσιαστική διάκριση στο επίπεδο σπουδών.
    Ουσιαστικά ΠΕ και ΤΕ στην ίδια μοίρα, ενώ οι ΔΕ και ΥΕ πολύ κοντά.
    Η ισοπέδωση συνεχίζεται και στο Δημόσιο τομέα. Όλοι ίσοι και όμοιοι.
    Στον Α’ βαθμό να πηγαίνουν μονό οι ΠΕ, οι ΤΕ έως τον Β’ βαθμό, οι ΔΕ έως τον Γ’ και οι ΥΕ έως τον Δ’ βαθμό.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:21 | Χ.Ν.

    Για να υπάρξει μια σχετική δικαιοσύνη θα πρέπει να υπάρξει μία πρόβλεψη για αυτούς που προσλήφθηκαν με γραπτές εξετάσεις ή ΑΣΕΠ σε σχέση με τους υπόλοιπους για τον εξής λόγο:
    Για να μπορέσει κάποιος να διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ θα πρέπει να φτάσει τουλάχιστον 35 ετών, ώστε να έχει συγκεντρώσει τυπικά προσόντα και προϋπηρεσία. Κάποιος που διορίστηκε με άλλον τρόπο μπορεί να διορίστηκε από τα 25 του, και στις περιπτώσεις των ΔΕ από τα 18 του, άρα θα προηγείται τουλάχιστον σε προϋπηρεσία αυτού που κυριολεκτικά «έφτυσε αίμα» για να διοριστεί. Κάποιος, δηλαδή, ΔΕ στα 35 του μπορεί να έχει 17 χρόνια προϋπηρεσία, κάποιος ΠΕ (εκτός ΑΣΕΠ) 10 και ο ΠΕ (με ΑΣΕΠ) το πολύ 5 ή 7 (αν αναγνωριστεί ο ιδιωτικός τομέας)! Συνεπώς αυτός που διορίστηκε αξιοκρατικά θα υπολείπεται πάντα των άλλων σε προϋπηρεσία.
    Τέλος, όσον αφορά στη διάκριση ή μη μεταξύ ΠΕ και ΤΕ, το μόνο που έχω να πω είναι ότι καταλαβαίνω τους συναδέλφους ΤΕ, αλλά αν κάποιος δεν έχει σπουδάσει σε πανεπιστήμιο δεν μπορεί να καταλάβει ποια είναι η διαφορά με το ΤΕΙ, στο να εισέλθεις και το κυριότερο στο να πάρεις πτυχίο. Πιστέψτε με συνάδελφοι, επειδή έχω εμπειρία και από ΤΕΙ, αν κάποιος χρειάζεται 4 χρόνια να πάρει πτυχίο σε ΤΕΙ, ο ίδιος θα χρειαζόταν τουλάχιστον 8 με 10 χρόνια για να βγάλει την αντίστοιχη σχολή στο Πανεπιστήμιο και το πιο πιθανό είναι να μην την έβγαζε ποτέ. Αυτό, βέβαια, σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει ότι ένας υπάλληλος ΠΕ είναι καλύτερος από έναν ΤΕ. Έχω δει συναδέλφους ΤΕ που είναι εξαιρετικοί και με διαφορά καλύτεροι αντιστοίχων ΠΕ. Αλλά αυτό είναι θέμα αξιολόγησης.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:06 | Σταύρος Μαμουνάκης

    Όπως ανέφεραν και άλλοι σχολιαστές, θα πρέπει να υπάρξει ρητή πρόβλεψη σχετικά με την υπαγωγή και των δικαστικών υπαλλήλων στις διατάξεις αυτές, καθώς διέπονται από ξεχωριστό κώδικα.

    Είναι απαράδεκτο υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα να εγκλωβίζονται σε χαμηλότερους βαθμούς, μόνο και μόνο επειδή έκαναν το «λάθος» να διοριστούν σε κάποιο δικαστήριο. Βασικά ζητήματα, όπως είναι οι βαθμοί, η αξιολόγηση, η τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης και ο μισθός θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ενιαίο τρόπο για το σύνολο των υπαλλήλων του Δημοσίου, ασχέτως αν είναι Δημόσιοι ή Δικαστικοί Υπάλληλοι.

    Και επειδή στο Δημόσιο ισχύει η αρχή του «ότι προβλέπεται νομικά γίνεται και ότι δεν προβλέπεται δεν γίνεται» υπάρχει μεγάλη ανάγκη να προστεθεί μία φράση σε αυτό το άρθρο, όπως η ακόλουθη:

    «6. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους υπαλλήλους που υπάγονται στον Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων»

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 13:19 | Κωνσταντίνα

    Eπιτέλους προωθούνται άτομα με υψηλά προσόντα και λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας.Ελπίζουμε μόνο να εφαρμοστεί άμεσα χωρίς την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων.Επίσης, πολύ σωστά επεσήμαναν ο Σταύρος και ο Αχιλλέας, στο τέλος της παρ. 1 προτείνεται να προστεθεί:
    Ιδιαίτερα για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου το υπηρεσιακό συμβούλιο για το σχηματισμό της κρίσης του, ΔΕΝ λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας,μιας και οι εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας έχουν συνταχθεί από Προϊσταμένους που δεν έχουν τοποθετηθεί από Υπηρεσιακό Συμβούλιο.Από το 2011,δηλαδή από τον Καλλικράτη,σε καμία Περιφέρεια (ΟΤΑ β΄)δεν έχουν γίνει κρίσεις.Σας ευχαριστώ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 12:02 | ΘΩΜΑΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

    άρθρο 82
    γ) Για την κατηγορία ΤΕ:
    Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.
    δ) Για την κατηγορία ΠΕ:
    Από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ πενταετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.

    Όπως προκύπτει από τα παραπάνω άρθρο ο νομοθέτης εξακολουθεί να διακρίνει αναιτιολόγητα τους απόφοιτους ανώτατης εκπαίδευσης ΤΕ και ΠΕ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 12:44 | Ν. Mαυραγάνη

    Αρθρο 82 παρ 3. Υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία χωρίς να κατέχουν το απαιτούμενο τυπικό προσόν, εξελίσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που υπηρετούν, με προσθήκη ενός (1) έτους στον χρόνο που απαιτείται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό με εξαίρεση τον εισαγωγικό βαθμό.
    Τι σημαίνει «οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία χωρίς να κατέχουν το απαιτούμενο τυπικό προσόν». Πως γίνεται να υπηρετούν χωρίς το απαραίτητο τυπικό προσόν??

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 11:01 | Υπάλληλος Δικαστηρίου

    Κύριοι των Υπουργείων,

    Έχετε καταλάβει ότι με το νέο Σ/Ν οι δικαστικοί υπάλληλοι των Δικαστηρίων ΔΕΝ θα έχουν βαθμούς από 01-01-2016??

    Είναι σοβαρό ατόπημα (αν όχι εκ προμελέτης σχέδιο) το γεγονός ότι, ενώ καταργείτε τους βαθμούς του ν.4024/11 (αρ.6-11) και αφήνεται το αρ.4 (πεδίο εφαρμογής) ως έχει, οι νέοι βαθμοί του παρόντος Σ.Ν ΔΕΝ θα έχουν εφαρμογή στους δικαστικούς υπαλλήλους.

    Αποτέλεσμα από 01/01/2016 ΔΕΝ γνωρίζουμε σε ποιους βαθμούς θα καταταχθούμε, καθότι από τη μια το αρ.4 του ν.4024/11 μας εντάσσει στους βαθμούς του ν.4024/11 που καταργούνται και από την άλλη δεν υπάρχει καμία αναφορά για το που υπαγόμαστε!!

    Χειρότερο δε ακόμα, είναι ότι συνεχίζετε να μας εξαιρείτε από ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης και προαγωγών με μοριοδότηση, αφήνοντας ανεξέλεγκτα τα υπηρεσιακά συμβούλια (όποτε αυτά συγκροτηθούν και λειτουργήσουν..) να αποφασίζουν για εμάς με υποκειμενικότητα και αναξιοκρατία… ΠΟΥ? Μέσα στο χώρο της απονομής Δικαιοσύνης! Στα ίδια τα Δικαστήρια!

    Κύριοι,

    Πρέπει άμεσα να διορθώσετε τα αντίστοιχα άρθρα του Σ.Ν έτσι ώστε το νέο βαθμολόγιο να αναφέρετε και στους δικαστικούς υπαλλήλους, όπως είχε γίνει με το αρ.4 του ν.4024/11.

    Παράλληλα, οφείλετε να δώσετε ένα τέλος στο ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟ και ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ σύστημα αξιολόγησης και προαγωγής του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (ν.2812/00), διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής του παρόντος.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 11:40 | Μαρία

    Σύμφωνα με το παρόν άρθρο όλοι σχεδόν οι υφιστάμενοι υπάλληλοι τοποθετούνται στο Α΄ βαθμό (λόγω προυπηρεσίας)και οι ελάχιστοι που έχουν προσληφθεί πρόσφατα στον Β'(λόγω προσόντων). Αναρωτιέμαι θα παίρνουν όλοι τον μισθό που αντιστοιχεί στον συγκεκριμένο βαθμό????

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 11:57 | Νίκος Ζολοταριώφ

    Στο ανωτέρω άρθρο πρέπει να καταστεί σαφές ότι οι διατάξεις του εφαρμόζονται και για τους ΟΤΑ και τροποποιούνται τα αντίστοιχα άρθρα του N. 3584/2007 (83, 84, 85).

    Επίσης, όπως σωστά επισημαίνει ο Σταύρος Κ. πρέπει να ληφθεί πρόνοια για τις περιπτώσεις εκείνες όπου είτε οι Προϊστάμενοι / Αξιολογητές είναι διορισμένοι και δεν έχουν οριστεί κατόπιν διαδικασίας κρίσεως κατά τις διατάξεις του 3528/2007 και του 3584/2007, είτε δεν έχουν γίνει οι αξιολογήσεις.

    Είναι πραγματικά αδιανόητο σε μια δημοκρατική πολιτεία και σε ένα νέο ν/σ που διαπνέεται από το πνεύμα του εκδημοκρατισμού της δημόσιας διοίκησης και της αξιοκρατικής λειτουργίας της – αποκαθιστώντας αδικίες και αστοχίες πολλών ετών – να αξιολογούνται οι υπάλληλοι από προϊσταμένους που δεν έχουν αξιολογηθεί! Για το ζήτημα αυτό ειδικά, όπου λόγω ειδικών διατάξεων οι Προϊστάμενοι δεν αξιολογούνται, θα πρέπει ομοίως να εξαιρούνται οι υφιστάμενοί τους, ή η αξιολόγηση όλων να προκύπτει κατ’ εφαρμογή κοινών ειδικών διατάξεων.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 11:22 | ΣΤΕΛΛΑ

    Διορίστηκα το 2007 και ολοκλήρωσα τις σπουδές τον Ιούνιο του 2015. πρόσφατα, πέρασα Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αποφάνθηκε κατά της μετάταξής μου από ΔΕ(ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ) σε ΠΕ(ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ), επειδή δεν συντρέχουν οι μόνιμες προϋποθέσεις, με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχουν κενές θέσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4305/14.
    Οι θέσεις όλων των βαθμών των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ είναι σε κάθε κατηγορία οργανικά ενιαίες. Να ελπίζω ή ….

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 10:39 | Ελένη

    Θα πρέπει, επιτέλους, να καταργηθεί η απαρχαιωμένη μέθοδος κατάταξης σε κατηγορίες ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ των υπαλλήλων και επανακατάταξη όλων με σύστημα που θα βασίζεται στα 8 επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο αποτελεί το πιο σύγχρονο και αναγνωρισμένο εργαλείο κατάταξης σε εκπαιδευτικές βαθμίδες.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 10:13 | Γιώργος Τσ

    Το Μέρος Γ’ – Διάρθρωση Θέσεων – Σύστημα Προαγωγών ΔΕΝ επεκτείνεται και στους Δημοτικούς Υπαλλήλους τροποποιώντας τις αντίστοιχες διατάξεις του Ν. 3584/07 (Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) όταν οι πιο βασικές διατάξεις του σχεδίου (Μέρος Β’ Αξιολόγηση ή και το Α΄ Μέρος εφαρμόζεται σ’ αυτούς. Δημιουργείται λοιπόν το παράδοξο φανινόμενο της διαφορετικής νομοθέτησης για κατηγορίες υπαλλήλων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου με τα ίδια προσόντα ανάμεσα στη Κεντρική Διοίκηση και στους Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού. Πολύ περισσότερο δε που ο 4024/11 καταργείται και το σύστημα προαγωγών στους Ο.Τ.Α. Α’ θα λάβει μία πολύπλοκη μορφή (διατάξεις του 3839/10) ενώ η αν παραμείνει η υφιστάμενη βαθμολογική τους κατάταξη δεν θα υπάρχουν παρά ελάχιστοι υπάλληλοι Α΄ Βαθμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ακόμη και αν υπάρχουν διατάξεις που συνδέουν τις διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα με αυτές του Κώδικα των Δημοτικών Υπαλλήλων (που εγώ δεν έχω εντοπίσει) για λόγους καλής νομοθέτησης θα έπρεπε να υπάρχει ρητή αναφορά και για τους Δημοτικούς Υπαλλήλους.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 09:29 | Μαρία Σταυροπούλου

    Θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να αναθεωρηθεί το άρθρο 70 παρ. 2 του Υ.Κ. που δεσμεύει όσους υπαλλήλους έχουν πτυχίο προ διορισμού να περιμένουν μία οκταετία για να μεταταχθούν σε ανώτερη Κατηγορία. Θα πρέπει να μειωθεί ο χρόνος αυτός, διότι μόνο έτσι θα στελεχωθούν σωστά και αποτελεσματικά οι δημόσιες υπηρεσίες και θα δοθεί ευκαιρία στους έχοντες προσόντα να ανέλθουν στην ιεραρχία! Το Δημόσιο χρειάζεται τέτοιες ριζικές αλλαγές! Οι υπάλληλοι με ανώτερους τίτλους σπουδών θα πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα!! Ο περιορισμός της οκταετίας είναι αναχρονιστικός και αποτελεί τροχοπέδη στην αναμόρφωση του προσωπικού του Δημοσίου.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 09:58 | Αχιλλέας

    Άρθρο 83
    Σύστημα προαγωγών − Πίνακες προακτέων.Oπως πολύ σωστά το επεσήμανε ο Σταύρος Κ., στο τέλος της παρ. 1 προτείνεται να προστεθεί:
    Ιδιαίτερα για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου το υπηρεσιακό συμβούλιο για το σχηματισμό της κρίσης του, ΔΕΝ λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας,καθότι από το 2011 ιδιαίτερα στις περιφέρειες δεν έχουν γίνει κρίσεις προϊσταμένων μέσω των υπηρεσιακών συμβουλίων.Είναι άδικο και μη αξιοκρατικό να αξιολογεί ένας προϊστάμενος τον υφιστάμενό του όταν ο ίδιος δεν έχει αξιολογηθεί ποτέ!

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 08:39 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ο

    Επιτέλους ένα σύστημα που κρίνει τα προσόντα και όχι τον χρόνο.
    Η παράγραφος 5 πρέπει σαφώς να αλλάξει όλα πρέπει να αναρτώνται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2015, 07:15 | Kiros

    Η παραγραφος (5) το Αρθρου 83 οφειλει να αλλαξει απο
    «5. Οι αποφάσεις προαγωγών δεν αναρτώνται στη Διαύγεια ούτε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

    σε

    «5. Οι αποφάσεις προαγωγών αναρτώνται στη Διαύγεια.»

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 23:23 | Βασίλειος Σαλτερής

    Με το ισχύον σήμερα βαθμολόγιο οι νέοι και πλέον προσοντούχοι υπάλληλοι -και μάλιστα οι αξιοκρατικά διορισμένοι- είχαν καθηλωθεί μέσω του εγκλωβισμού τους στους χαμηλότερους βαθμούς με μηδενική πιθανότητα ανέλιξης. Αντίθετα, το νέο βαθμολόγιο έρχεται να απελευθερώσει επί τέλους από την περιθωριοποιήση αυτό το πολλά υποσχόμενο στελεχιακό δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης. Καταργείται επίσης η ποσόστωση στις προαγωγές και με τον τρόπο αυτόν επέρχεται καίριο πλήγμα στην αυθαιρεσία και την ασυδοσία των υπηρεσιακών συμβουλίων.

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 23:53 | stylianos

    Για ακόμη μια φορά η διάκριση μεταξύ ΠΕ και ΤΕ συνεχίζεται. Που είναι η ίση μεταχείριση των Τριτοβάθμιων Ιδρυματων; Που είναι η έννοια των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων; Γιατί να υπάρχει διαφορά στην εξέλιξη; Να δεχθώ ότι ένα ΑΕΙ 5ετούς φοίτησης έχει διαφορά από ένα ΑΕΙ 4ετους αλλά και ΤΕΙ 4ετους φοίτησης και εκεί να δοθεί ένα μπόνους εξέλιξης. Κατά τα άλλα όμως γιατί να διαφοροποιούμε για παράδειγμα έναν ΤΕ Διοικητικό από έναν ΠΕ Διοικητικό; Πως αιτιολογείται αυτό; Γιατί ένα ΑΕΙ 4ετους φοίτησης να είναι ανώτερο από ένα ΤΕΙ 4ετους φοίτησης όταν και τα δυο τα ιδρύματα «θεωρούνται» Ανώτατα;; Πού είναι η Συνταγματικότητα του Νόμου που διαχωρίζει αυτά τα δυο ιδρύματα; Γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχει ίση μεταχείριση, άλλο ένα Συνταγματικό ατόπημα και ότι αυθαίρετα καθορίζουμε την εξέλιξη των ΤΕ έναντι των ΠΕ.
    Επίσης, δίνεται επιπλέον εξέλιξη στους μεταπτυχιακούς. Σωστα μεν, αλλα, δε σημαίνει ότι κάθε υπάλληλος που κατέχει και ένα μεταπτυχιακό ότι είναι πανάκεια. Γνωρίζω συναδέλφους και με 2 μεταπτυχιακά που ακόμη και σήμερα που οι ίδιοι έχουν 6 χρόνια προϋπηρεσίας δε ξέρουν τι θα πεί Διοικητική Διαδικασία και να μη μιλήσω για πρωτόκολλο και διακίνηση εγγράφων. Γι αυτό στην αξιολόγηση θέτω το θέμα των εξετάσεων. Να μη μένουμε στα χαρτιά αλλά να κοιτάμε την ουσία.
    Τέλος αν πραγματικά θέλουμε αξιόλογα στελέχη, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα και σε υπαλλήλους που θα επιθυμούσαν να έχουν έναν μεταπτυχιακό τίτλο αλλα δεν έχουν τα χρήματα. Γνωρίζουμε όλοι μας πόσο στοιχίζει ένα μεταπτυχιακό. Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει μέριμνα για τους ΔΥ να μπορούν να εισαχθούν σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα μεσω εξετάσεων και να μη χρειάζεται να επωμισθούν το οικονομικό κόστος του μεταπτυχιακού; Αρα συνεχίζουμε τη διαιώνιση του προβλήματος ότι οι έχοντες και κατέχοντες έχουν δικαίωμα στη μάθηση και στην εξέλιξη… οι υπόλοιποι απλα θα επακολουθήσουν τη μοίρα τους…

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 22:40 | Ευαγγελία Μπ.

    Είναι σαφές πως οι ανωτέρω διατάξεις στοχεύουν στον εξορθολογισμό του συστήματος βαθμολογικής διάρθρωσης των θέσεων του δημοσίου τομέα. Οδηγούμαστε επιτέλους σε ένα δίκαιο σύστημα, με σεβασμό στα τυπικά προσόντα (διδακτορικά διπλώματα, ΕΣΔΔΑ, μεταπτυχιακά διπλώματα).

    Ωστόσο, η παράγραφος 5 του άρθρου 83 θα πρέπει να αλλάξει, προκειμένου να καθίσταται δυνατός ο έλεγχος της τήρησης των όσων προβλέπονται από αυτό το εξαιρετικά ελπιδοφόρο σχέδιο νόμου.

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 20:44 | Κωνσταντίνος Β.

    Ποια ακριβώς η αιτιολογία της Παραγράφου 5, του Άρθρου 83; Αντιθέτως, οφείλουν οι προαγωγές να είναι αντικείμενο διαφάνειας και δημόσιας λογοδοσίας.

    Προτείνεται είτε κατάργηση της παραγράφου, είτε ρητή αναφορά ότι ΠΡΕΠΕΙ να αναρτώνται στη Διαύγεια.

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 20:39 | Αννα

    όπως το βλέπω όλοι στον Α΄βαθμό είμαστε αφού έχουν 15 χρόνια να γίνουν προσλήψεις .

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 18:37 | ΣΤΑΥΡΟΣ Κ.

    Άρθρο 83
    Σύστημα προαγωγών − Πίνακες προακτέων

    Στο τέλος της παρ. 1 προτείνεται να προστεθεί:
    Ιδιαίτερα για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου το υπηρεσιακό συμβούλιο για το σχηματισμό της κρίσης του, ΔΕΝ λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας.

    (Οι εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας μπορεί να έχουν συνταχθεί από Προϊσταμένους που δεν έχουν τοποθετηθεί από Υπηρεσιακό Συμβούλιο)

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 17:10 | Σταύρος Π.

    Το γεγονός ότι ο εισαγωγικός βαθμός για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α) είναι ο Β΄, αποδίδει την απαιτούμενη αναγνώριση της ειδικής σημασίας της μοναδικής παραγωγικής σχολής ανάδειξης στελεχών ταχείας εξέλιξης της δημόσιας διοίκησης. Ιδιαίτερα θετική η διάταξη για τους νέους αποφοίτους της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. οι οποίοι είχαν εγκλωβιστεί τα τελευταία χρόνια στους μέσους βαθμούς (Δ, Γ) χωρίς καμία ελπίδα ταχείας εξέλιξης.

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 17:19 | ΓιωργοςΤ

    Επιτελους διδεται προωθηση στους αποφοιτους της Σχολης ΔΔ. Σε ολα τα προηγουμενα βαθμολογια (εν μερει και λογω της συνδεσης με το μισθολογιο), οι αποφοιτοι της ΕΣΔΔΑ εμεναν κατω απο το μεσο της βαθμολογικης κλιμακας & ουσιαστικα παρεμεναν εκτος διαδικασιων επιλογης.

  • 2 Δεκεμβρίου 2015, 15:54 | ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΙΔΟΥ

    Επιτέλους, καταργείται το άθλιο σύστημα με το οποίο οι προσοντούχοι και νέοι υπάλληλοι κατατάσσονταν είτε στο Δ’ είτε στον Ε’ βαθμό με ελάχιστες πιθανότητες να ανέλθουν, αφού επί χρόνια είχαν ‘κολλήσει’ στο βαθμό πού βρίσκονταν! Συγκεκριμένα για να μπορέσουν (ίσως) να εξελιχθούν θα έπρεπε να είναι φίλοι του εκάστοτε συνδικαλιστή που θα τους έκρινε μέσω του υπηρεσιακού συμβουλίου και θα αποφάσιζε ποιοι θα περνούσαν στον παραπάνω βαθμό.
    Επιτέλους θα καταταγούμε σε υψηλούς βαθμούς και θα συνεχίσουμε να ανεβαίνουμε και μάλιστα μέσω ενός συστήματος που συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση και την αξιοκρατία!