1. Αναστέλλεται η προμήθεια επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων παλαιάς -συμβατικής τεχνολογίας από τις υπηρεσίες του δημόσιου Τομέα μέχρι 31-12-2012, εξαιρουμένων των πυροσβεστικών, των περιπολικών, των νοσοκομειακών αυτοκινήτων και των επιβατικών αυτοκινήτων του Λιμενικού Σώματος.
2. Όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1400 cc και 1600 cc, τα οποία ανήκουν στην κυριότητα και χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες του δημόσιου Τομέα, αποσύρονται από την κυκλοφορία σταδιακά και μέχρι 31-12-2010, σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης 6400/2060/1984 (ΦΕΚ 387/Β΄).
3. Τα ανωτέρω αυτοκίνητα αντικαθίστανται με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικά, ηλεκτρικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Κατά την προμήθεια-αντικατάσταση των οχημάτων, η επιλογή θα γίνεται ανάμεσα σε μοντέλα τριών (3) εταιρειών τουλάχιστον. Αν αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί, η αντικατάσταση των υπαρχόντων αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται με αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, τα οποία στην περίπτωση των αυτοκινήτων 1600 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 150-160 gr/km και των 1400 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 140-150 gr/km.
Η γνώμη μου είναι,οτι από εδώ και πέρα η προμήθεια των κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να γίνεται από το ΟΔΔΥ.
Με αυτόν τον τρόπο δεν θα δαπανάται ούτε ένα ευρώ.
Έχω δεί σε ΟΔΔΥ,σε τελωνειακούς χώρους,έξω από αστυνομικά τμήματα,πανέμορφα και αξιόλογα αυτοκίνητα να κάθοντε με τα χρόνια ακίνητα με αποτέλεσμα να ρημάζουν και να σαπίζουν,λόγο γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Ανάμεσα σε αυτά τα αυτοκίνητα υπάρχουν και κάποια με μεγάλη ιπποδύναμη και ευελιξία τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει η αστυνομία για καταδιώξεις κλπ,κάτι που γίνεται σε πολλές ευρωπαικές χώρες.
Τα αυτοκίνητα αυτά βέβαια δεν μπορεί να είναι όλα »πράσινα» αλλά δεν είναι και ΄΄μαύρα»,θέλοντας να τονίσω ότι κάποιες μάρκες αυτοκινήτων που ασχολούντε ιστορικά με την μείωση των ρύπων είνα μία καλή λύση και τέτοια υπάρχουν στο ΟΔΔΥ.
Να επαναλάβω ότι για όλα τα παραπάνω δεν χρειάζεται ούτε ΕΝΑ ευρώ.
Κάντε τον λογαριασμό…..πόσα αυτοκίνητα επί πόσες χιλιάδες ευρώ=χχχχχ
δέν συγκρίνεται το νούμερο που θα βγεί με το αν καίνε λίγο παραπανω τα αυτοκίνητα που αναφέρω.
Για τους οδηγούς των κρατικών αυτοκινήτων, δεν θα υπάρξει πρόβλεψη. Η χειρότερη εικόνα από όλα τα υπουργεία είναι η είσοδος τους, όπου τεμπέληδες και αργόσχολοι οδηγοί, αράζουν και δίνουν το χειρότερο παράδειγμα για όλους, υπαλλήλους και επισκέπτες. Οι οδηγοί πρέπει να κάνουν και άλλες δουλειές, γιατί το κόστος τους είναι τεράστιο. Με απλούς υπολογισμούς ένας οδηγός κοστίζει πάνω από 25.000 ευρώ το χρόνο.
Να υπάρξουν λύσεις που θα επιτρέπουν στο κράτος μας να αγοράζει φτηνά και όχι με καπέλα.
η ποιό απλή και εύκολη είναι e-auction ή ακόμη και κλειστές προσφορές που ανοίγονται μπροστά σε όλους τους ενδιαφερόμενους και δεν υπάρχουν τρόποι να ξοδευτούν πακτωλοί χρημάτων για κάτι που θεωρητικά ενας ιδιώτης μπορεί να αγοράσει φθηνότερα.
Μακάρι να μπούν σφικτά όρια και αυστηροί έλεγχοι ώστε κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον τα παιδιά μας να ζούν σε ένα κράτος δικαίου.
Όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1400 cc και 1600 cc
Τι σημαίνει αυτή η διατύπωση;;;
Θα ήθελα να προσθέσω και κάποια άλλα στοιχεία, για θέματα δεν αναπτύχθηκαν αρκετα. Ο στρατός διαθέτει πολύ ενεργοβόρα και κακής ποιότητας παλαιά οχήματα, τα οποία θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από 100% ηλεκτρικά ή έστω 80-20 υβριδικά.
Για παράδειγμα τα φορτηγά STEYR / REO που χρησιμποιηεί κατά κόρον ο στρατός για ψύλλου πήδημα (πχ πάει το άγημα να σηκώσει τη σημαία 2 φορές τη μέρα με ΣΤΑΓΙΕΡ 5 ΤΟΝΟΥΣ εντός πόλης (σε πολλές πόλεις), ενώ θα μπορούσε να έχει πουλμανάκι στρατιωτικό (σε κάποια μέρη γίνεται) ή 4χ4 για δύσβατα σημεία, που καίει λιγότερο από το παμπάλαιο ΣΤΑΓΙΕΡ)
Επίσης ως πότε ορισμένες μονάδες θα έχουν ΑΚΟΜΑ καναδέζες (Chevrolet από την εποχή του Βιετνάμ) ή ακόμα και τζιπάκια Μ100!!!
Χάρη στο φιλότιμο των φαντάρων-μηχανικών και αξιωματικών κρατιούνται ακόμα αυτά τα οχήματα σε χρήση.
Ακόμα και τα «κλασικά» G τζιπάκια-πετρέλαιο της Mercedes είναι ενεργοβόρα. Πάνε πχ και παίρνουν το πολιτικό προσωπικό με τζιπάκι, αντί με πουλμανάκι που καίει λιγότερο γιατί δεν έχει τρακτερωτά λάστιχα και μεγάλο βάρος. Ο εκάστοτε Στρατηγός στη Χαλκίδα, έχει αμάξι και οδηγό, για να τον πάει 100 ΜΕΤΡΑ από το μόνιμο σπίτι που νοικιάζει εδώ και χρόνια η Σχολή Πεζικού για τους διοικητές, ακριβώς απέναντι από της σχολή! Βαριούνται να περπατήσουν 100 μέτρα?
Ολα αυτά αθροιστικά επί χιλιάδες οχήματα, είναι ΤΡΥΠΕΣ πολλών εκ ευρώ που θα μπορούσαν να πάνε σε επαναχρηματοδότηση στρατιωτικών ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ και όχι δαπανών (σπατάλης). Για απλές μετακινήσεις, Στρατός ξηράς, Αεροπορία, Ναυτικό, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Δημοτική αστυνομία, Νομαρχιακά-Δημοτικά παραρτήματα και υπηρεσίες αλλά και ΔΕΚΟ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ θα έπρεπε να έχουν 90% ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ οχήματα, και 10% υβριδικά / συμβατικά.
Να πώ επίσης, ότι έχοντας στην κατοχή μου στο παρελθόν οχήματα turbo χαμηλού / μεσαίου κυβισμού ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑ ΤΙΠΟΤΑ. Είναι αστικός μύθος ότι λίγα κυβικά + τούρμπο (πχ Smart) είναι οικονομικά. Υπερτροφοδότηση σημαίνει ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ στην ίδια μονάδα χρόνου, άσχετα αν παράγεται μεγαλύτερο έργο από τον κινητήρα που προσδίδει καλύτερες επιδόσεις σε συνδιασμό με το χαμηλό βάρος. Η κατανάλωση παραμένει
μεγαλύτερη. Γερμανικές βιομηχανίες την έχουν «πατήσει» σε αυτό το θέμα κατ επανάληψη, γιατί μειώνει σημαντικά την αξιοπιστία του κινητήρα, και το χρόνο ζωής του αυτοκινήτου, και αυξάνει τα μέρη το οχήματος, τα ανταλακτικά και το κόστος συντήρησης.
Επίσης δεν είδα πουθενά να γίνεται αναφορά για την πιο σημαντική παράμετρο που βάζουμε σε μελέτες σκοπιμότητας όταν κάνουμε e-procurement, και είναι το TOTAL COST of OWNERSHIP (TCO), το βασικότερο στοιχείο που χρησιμοποιούμε σε μελέτες για αγορά τεχνολογίας και υλικού στις πολυεθνικές. Δηλαδή πόσο η Χ λύση κοστίζει ΣΥΝΟΛΙΚΑ στο Ελ.Δημόσιο (και κατ επέκταση στον Ελ. πολίτη) σε σχέση με την Υ, Ζ, λύση. πχ αν ένα ζευγάρι λάστιχα ειδικού τύπου, πρέπει να το αγοράζει η πυροσβεστική κάθε μήνα, τότε ΔΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ, όχι το λάστιχο, και είναι λάθος επιλογή οχήματος.
Στα υβριδικά το κόστος είναι μεγάλο στην αρχή (αξία αγοράς)
ενώ στα οχήματα με κινητήρα εσωτ. καύσης που μετατρέπονται να καίνε υδρογόνο από on-the-fly ηλεκτρόλυση στο τεπόζιτο, είναι κατά μέσο όρο 1.000 ευρώ ανά μετατροπή + εργατικά+ΦΠΑ, τα οποία θα μπορούν να εκπίπτουν-επιδοτούνται στα πλαίσια της «πράσινης ανάπτυξης».
Η καμπύλες οικονομίας δε όσον αφορά τα ηλεκτρικά είναι ακόμα καλύτερες, γιατί 1ον τα οχήματα έχουν 500 μηχανηκά μέρη λιγότερα, η ροπή του κινητήρα είναι άμεση, 2ον η συντήριση ευκολότερη, και 3ον δεν χρειάζονται επανεκπαίδευση οι μηχανικοί στα συνεργεία για να τα μάθουν, όπως συμβαίνει με τα πιο πολύπλοκα υβριδικά. Και βέβαια είναι
αντιδημοκρατικό να επωφελούνται μόνο 2-3 εταιρείες εισαγωγής-εμπορίας, όταν με τα ηλεκτρικά μπορούν να ασχοληθούν ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ και να βγάλουν μεροκάματο. Τα ηλέκτρικά σαφώς και κάνουν μια μικρή αλλά στανταρ συντήρηση (βαλβολίνες, υγρά φρένων, κλιματισμός, φίλτρα καμπίνας, ηλεκτρικά, κλπ) τα οποία ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ, είναι αυτά που ζούν τα περισσότερα συνεργεία. Από εκεί προέρχεται το 80% του κύκλου
εργασιών τους.
Τέλος θα πρότεινα να σοβαρευτούμε επιτέλους στο θέμα ελληνικής βιομηχανίας οχημάτων.
Σε τί υστερούμε από τους Τσέχους (SKODA) ή τους Ιισπανούς (SEAT)?
ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ. Ούτε εκείνοι είχαν μοντέρνα υποδομή, την πήραν από τους Γερμανούς (VW-AUDI). Και διαθέοτυν έτσι βιομηχανία εδώ και χρόνια. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να κάνουμε το ίδιο, έστω και σε κλίμακα.
Π.χ. να αντικαταστήσουμε τα ασκόπως υπάρχοντα ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (που πολλοί μπερδεύουν με τα ΒΑΡΕΟΥ ΤΥΠΟΥ – καμμία σχέση) με νέα οχήματα, ελαφρύτερα (με πλαίσιο απο σωληνωτό χρωμιο-μολυβδαίνιο) – που είναι φθηνότερο στο σύνολο προμήθειας υλικού ώς προς το τελικό βάρος και αντοχή- συντήρηση (λιγότερη συντήρηση-ταχύτατη / φθηνότερη επισκευή ) και αντί λαμαρίνας, να γίνεται χρήση νέων υλικών όπως το βιοδιασπάσιμο πολυμερές με άνθρακα (CFRP) που χρησιμοποιείται στους προφυλακτήρες
νέας γενιάς. Ακόμα και υλικά όπως τα ανθρακονήματα-κέβλαρ (για τα στρατιωτικά οχήματα ειδικά) είναι μύθος ότι είναι ακριβά. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ρολό 8τμ αρκετό για 1 όχημα κοστίζει 80 ευρώ μέσω internet. Φανταστείτε πόσο φθηνότερα θα το αγόραζε το κράτος σε
ποσότητες.
Η μετατροπή των στρατιωτικών φορτηγών & απορριματοφόρων που έτσι και αλλιώς δεν κάνουν παρά στάνταρ χλμ και διαδρομές θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή αρχή. Δεν έχει κανένα νόμα πχ ένα ΣΤΑΓΙΕΡ του στρατού να βγαίνει πχ από μια μονάδα στη Μυτιλήνη, να κάνει 150χλμ πηγαινε-έλα, για να πάρει προμήθειες (ΟΝΙΑ) και να χρειάζεται για αυτό ένα όχημα 5 ΤΟΝΩΝ. Θα μπορύσε να είναι ηλεκτρικό και τις 3 ώρες που ΚΑΘΕΤΑΙ μέχρι να γυρίσει πίσω, να φορτίζει με ρεύμα από ανεμογενήτρια. Η τα τζιπάκια που πάνε περίπολο και κυνηγάνε λαθρομετανάστες ή επίσκεψη στα φυλάκια για αλλαγή φρουράς και προμήθειες. Αυτά μπορούν να είναι ηλεκτρικά. Να υπενθυμίζω άλλωστε ότι αν γίνόταν ποτέ πόλεμος ο στρατός μπορεί να
επιτάξει ότι όχημα θέλει, οπότε ας μη στεναχωριούνται ορισμένοι που θα βρούμε μπρίζες να φορτίσουμε.
Η ίδια τακτική, μπορεί να εφαρμοστεί και σε σκάφη του λιμενικού.
Για στάνταρ δρομολόγια, όπου μπορεί να προβλεφθεί η μέση-τυπική χλμ απόσταση, μπορεί να βγεί μοντέλο αντικατάστασης με υβριδικά-ηλεκμτρικά μοτέρ, που θα αρκούν για αυτές τις αποστάσεις.
Η μορφή της ανοικτής δημόσιας διαβούλευσης μέσω διαδικτύου δεν πρέπει να υποκαταστήσει την διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, που έχουν την εμπειρία και το απόθεμα γνώσεων για να να συμβάλουν σε μια ενημερωμένη απόφαση (πχ Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροχαία κλπ, κλπ). Θα μπορέσουμε να δούμε τις απόψεις αυτών των φορέων στη δημόσια διαβούλευση; Μήπβς είναι καλύτερο να ξεκινούμε με αυτές, ώστε οι πολίτες να τοποθετούνται και πάνω σ’ αυτές;
Μια άλλη σημαντική προυπόθεση για σωστές ενημερωμένες αποφάσεις είναι η αναλυτική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Όλοι υποψιαζόμαστε ότι σε πολλά σημεία υπάρχει σπατάλη, κακοδιοίκηση κλπ. Που εστιάζεται; Πόσο είναι; Πόσο κοστίζει και σε σε ποιούς «κωδικούς» (πχ καύσιμα, επισκευές, διαχείριση απόσυρσης κα).
Από το αμέσως παραπάνω έρχεται η πρόταση να γίνει μια βάση δεδομένων στο ΥΠΕΣΑΗΔ όπου να συνδέονται με όνομα χρήστη και μυστικό κωδικό όλες οι υπηρεσίες που έχουν δημ. αυτοκίνητα και στις οποίες η γραμματεία (ή κάποιος υπάλληλος) θα είναι υποχρεωμένος να περνάει τα στοιχεία από το δελτίο κίνησης (πχ χλμ), καυσίμων, συντήρησης, στην ηλεκτρονική «καρτέλα» κάθε κρατικού αυτοκινήτου (όπου θα υπάρχει ο τύπος, η ηλικια κλπ) (απασχόληση 2 λεπτών την ημερα ανά όχημα). Έτσι αυτόματα θα καταχωρούνατι με απλό τρόπο και θα μπορούν να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας όλα τα σχετικά στοιχεία, ώστε να οδηγούνται οι αρμόδιοι σε ασφαλή συμπεράσματα και ορθές αποφάσεις.
Για το παράνω δεν χρειάζεται πάνω από μήνας. Θα μπορούσε λοιπόν να πάρει το ΥΠΕΣΑΗΔ άμεσα κάποια μέτρα περιστολής της σπατάλης και να περιμένει για τα ουσιαστικά μέτρα και τις αποφάσεις που θα έχουν πρόσθετο κόστος (αλλαγή στόλου κλπ) ένα (1) χρόνο, οπότε με δημοσίευση των συμπερασμάτων θα γίνει η δημόσια διαβούλευση και νομοθέτηση, με βάση και κοστολόγηση των επιλογών.
Σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα: δεν αποτελούν περιβαλλοντική πανάκεια εφόσον (1) σε ότι αφορά το καύσιμο (ηλεκτρικό ρεύμα), για να παραχθεί απλά κάπου αλλού καίγεται πετρέλειο ή λιγνίτης, και (2) υπάρχει το θέμα με την ανάλυση του τέλους κύκλου ζωής, στην οποία έχουν ήδη γίνει σχόλια.
Σχετικά με τα αντιρρυπαντικά στάνταρντς: η ευρωπαική και παγκόσμια βιομηχανία μαζί με την Ε. Επιτροπή παρακολουθεί και επικαιροποιεί τα όρια. Ας επιλεγεί λοιπόν ένα όριο σύμφωνα με την εμπειρία αυτή (οι υπηρεσίς του Υπ. Περιβάλλοντος μπορούν να δόσουν εναλλακτικές λύσεις).
Στα πλάισια του «πρασινίσματος των προμηθειών» μέσα στα οχήματα που θα πληρούν τα όρια (ανεξαρτήτως καυσίμου), μπορεί να δοθεί κάποια προτίμηση σε υβριδικά, μετά από 2-3 χρόνια ώστε να προετοιμαστεί και η αγορά, βέβαια παίρνοντας υπόψη και το κριτήριο της συνολικής δαπάνης.
Και φυσικά τα κρατικά αυτοκίνητα και οι οδηγοί τους πρέπει να ελέγχονται αυστηρά ώστε να σεβονται τον ΚΟΚ. (πχ δεν είναι δυνατόν να βλέπεις συνεχώς τους οδηγούς των περιπολικών να μιλούν στα κινητά!)
Γενικό σχόλιο και πρόταση:
Προτείνω τα χρήματα αυτά που θα διατεθούν για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων αντί να πάνε στους εμπόρους/εισαγωγείς, δηλαδή στον ιδιωτικό τομέα, να δοθούν στο ΙΚΑ μιας και το Δημόσιο χρωστάει ένα σωρό λεφτά από εισφορές στο ΙΚΑ, δηλαδή εισφοροδιαφεύγει συστηματικά, και γι’ αυτό έχει δημιουργηθεί η τρύπα στα οικονομικα του ταμείου.
Έτσι θα δώσει και το καλό παράδιεγμα στους ιδιώτες που εισφοροδιαφεύγουν. Θέλω να πω δεν είναι σωστό σε δύσκολες για την οικονομία και την κοινωνία μέρες να αναλώνουμε πολύτιμο χρήμα και χρόνο για πολυτέλειες.
Δείτε τι κάνουμε εμείς στην Αυστραλία σύντομα
http://www.ted.com/talks/lang/eng/shai_agassi_on_electric_cars.html
η ιδέα εφαρμόζεται ήδη στο Ισραήλ και στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ
Η φιλοσοφία πίσω από την ιδέα, είναι ότι ΚΑΝΕΝΑ όχημα κατά μέσο όρο,
δεν κάνει πάνω από 100χλμ εντός πολής σε καθημερινή βάση, και το περισσότερο διάστημα μένει παρκαρισμένο, άρα μπορεί άνετα να είναι 100% ηλεκτρικό, και να φορτίζεται όταν είναι παρκαρισμένο.
Φαντάζομαι πως δεν υπάρχει κανένας αυτή τη στιγμή που να μην συμφωνεί με το συγκεκριμένο μέτρο.
Όμως αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος της προμήθειας και την περιοδικότητα που θα γίνεται (δεν βλέπω γιατί το δημόσιο να μην αλλάζει πλήρως τον στόλο του ανά τρία ή πέντε χρόνια), καλό θα ήταν η όλη προσπάθεια πέρα από τα οικονομικά & περιβαλλοντικά οφέλη να συνδυαστεί με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Ένα απλό παράδειγμα είναι η πρόταση που απευθύνει η εταιρία MDI (Motor Development International – http://www.mdi.lu) η οποία έχει μπει στην διαδικασία για να παράγει αυτοκίνητα που λειτουργούν με πεπιεσμένο αέρα (έχοντας 2 επιλογές: είτε αποκλειστικά με αέρα, είτε με έναν μικρό βενζινοκινητήρα κάνοντας – θεωρητικά – οικονομία μεγαλύτερη των υβριδικών αυτοκινήτων).
Η συγκεκριμένη εταιρία ψάχνει επενδυτές για το πρότζεκτ και αναφέρει χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα της:
MDI request investments in its «Dealer / Manufacturer / Partner» system (see Concept page) to set up manufacturing plants to produce compressed air technology devices. Only a minimum investment is necessary for our micro plants. The concept allows a considerable decrease in the emission of CO2.
This investment could be very profitable in this era of strategic changes. Our industrial system is environment friendly, it also has a social aspect as industrial profit remains in the location in wich it was generated.
Γιατί όχι το ελληνικό δημόσιο ή κάποια σύμπραξη ιδιώτη με αυτό, να μην είναι αυτός ο επενδυτής, ζητώντας παράλληλα να γίνει μέσω κάποιου ελληνικού πανεπιστημιακού ιδρύματος η εξέλιξη του πρότζεκτ, καθώς και το δικαίωμα να εκμεταλλευτεί εμπορικά το προϊόν στην περιοχή των βαλκανίων, όπου ένα αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση και μικρό κόστος αγοράς (σύμφωνα με τα κόστη που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της η εταιρία) μπορεί να έχει γενικότερη εμπορική εκμετάλλευση, πέρα του να καλύπτει τις ανάγκες και μόνο του ελληνικού δημοσίου.
Σχόλιο για την ποράγραφο 1.
1. Σχόλιο: γιατί αναστέλλεται μέχρι 31/12/2012 και όχι απαγορεύεται; Και γιατί μέχρι το 2012, για το μετά τι θα ισχύει;
Σχόλιο για τις παραγράφους 2 και 3:
Θεωρώ ότι τα οχήματα θα πρέπει να αποσύρονται μόνον εφόσον έχει επέλθει το τέλος της ζωής τους σύμφωνα με συγκεκριμένα περιβαλλοντικά κριτήρια που θέτει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Σχεφτείτε όμως και το κόστος. Αλλάζοντας τα κρατικά υπηρεσιακά αυτοκίνητα με καινούρια το κόστος είναι πολύ μεγάλο τόσο για την αγορά τους, έστω και με συμβάσεις leasing, όσο και για τη συντήρησή τους ειδικά για τα υβριδικά.
Άλλωστε έχουμε ως κοινωνία μεγαλύτερες ανάγκες αυτή τη στιγμή.
Νομίζω πως πρέπει να δοθεί προσοχή και στα στρατιωτικά οχήματα. τα οποία είναι εξαιρετικά ενργοβόρα. Πολλοί ανώτεροι αξιωματικοί κινούνεται με υπηρεσιακά οχήματα. ενδεχομένως και γι αυτούς πρέπει να ισχύσει το μέτρο με μιά τροπολογία. Επίσης το Υπουργείο Αμυνας σιγά σιγά θα πρέπει να αλλάξει τα παλιά οχήματα του και κυρίως να σταματήσουν οι άσκοπες μετακινήσεις. Δεν μπορεί ένα απλό κιβώτιο να μεταφέρεται με μια καναδέζα. είναι άσκοπη χρήση. Ουτε πάλι εντός στρατοπέδων να γίνονται μετακινήσεις με υπηρεσιακά οχήματα για ψύλλου πήδημα.
Η παγκόσμια τάση είναι ήδη προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ειδικά τα υπηρεσιακά οχήματα που κινούνται στην πλειοψηφία τους μέσα στο αστικό περιβάλλον, θα έπρεπε να είναι ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ.
Ας κάνουμε ένα βήμα μπροστά κι ας αποκλείσουμε όλα τα οχήματα που εκπέμπουν ρύπους. Διαφορετικά σε 5 χρόνια αυτός ο νόμος θα είναι απαρχαιωμένος.
Επίσης ο περιορισμός των κυβικών είναι ανεπαρκής. Πώς προσδιόρίζονται τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του οχήματος; Μπορεί πχ ένας δήμαρχος να πάρει όχημα 1600 κυβικά και να το «φορτώσει» με διάφορα πρόσθετα (από δερμάτινα καθίσματα και σιντι μέχρι ηλιοροφές κλπ);;
Πρεπει να υπάρχει πλαφόν κόστους ή άλλος μηχανισμός ελέγχου της συνολικής δαπάνης.
Η ουσία του ζητήματος για το οποίο ζητείται η άποψη επισημαίνεται εν πρώτης,η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου και ειδικότερα της διοικητικής μηχανής.
Ως προς το κόστος συντήρησης και δαπανών κυκλοφορίας του στόλου των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να τεθούν αντικειμενικά κριτήρια χρήσης ώστε αυτά να περιορισθούν και να ελέγχονται για τα καύσιμα που καταναλώνουν ,να έχει το κάθε αυτοκίνητο ηλεκτρονική κάρτα κατανάλωσης μαζί με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου και σε ενδεχόμενη αδικαιολόγητη κατανάλωσης να επιβαρύνετε ο οδηγός του.
Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να πω τη γνώμη μου.
ΠΑΥΛΟΣ ΝΤΑΦΛΟΣ
ΣΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕΧΡΙ 2012 ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΕΠΕΙΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΧΗΜΑΤΑ 15ΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ . ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΡΧΗ Η ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΑΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ (ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ – Κ.Λ.Π)
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ.
Εκτιμώ ότι είναι λάθος να τίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων. Π.χ. Η Νομαρχία Καρδίτσας αγόρασε στο τέλος του 2008 αυτοκίνητο 1800 κ.ε.Ποιος είναι ο λόγος να αποσυρθεί μέχρι το 2010; Δεν θα δημιουργήσει πρόσθετες δαπάνες;Επίσης πρόβλημα θα είναι που και πως θα πωληθούν αυτά εφ’ είναι καινούρια. Εκτιμώ ότι η αντίστοιχη διάταξη να περιλαμβάνει την προμήθεια νέων αυτοκινήτων.
Τέλος για τις Νομαρχίες τα αυτοκίνητα υπηρεσιακής χρήσης τύπου εκτός δρόμου που χρησιμοποιούνται για έκτακτες ανάγκες (αποχιονισμοί, πλημμύρες, βροχοπτώσεις) πρέπει να έχουν αντίστοιχες προδιαγραφές με αυτά της Αστυνομίας, Πυροσβεστικής κ.λπ.
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΙΟΥ ΜΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ
Κατ’αρχάς θα πρέπει κανείς να εξάρει την εξαιρετική πρωτοβουλία της διαδικασίας της διαβούλευσης διότι αποτελεί ένα στοιχείο διεύρυνσης της δημοκρατίας και απόκτησης βάθους και ουσίας.
Είθε η διαδικασία αυτή να επεκταθεί για κάθε επίμαχο ζήτημα της δημόσιας σφαίρας πριν υπάρξει κάποια νομοθετική πρωτοβουλία και κυβερνητική παρέμβαση για διευθέτησή του.
΄Οσον αφορά την ουσία του ζητήματος για το οποίο ζητείται η έκφραση των απόψεων, επισημαίνεται εν πρώτοις η διττή του διάσταση: μείωση της ατμοσφαρικής ρύπανσης και εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου και ειδικότερα της διοικητικής μηχανής.
Η φιλοσοφία αντιμετώπισης του ζητήματος είναι στη σωστή κατεύθυνση και ως προς τους δύο στόχους.
Ωστόσο εξειδικεύοντας στην πράξη την παρέμβαση θα πρέπει ως προς τη μείωση των ρύπων να εξετάσει προσεκτικά τις κατηγορίες των νέων οχημάτων ώστε να υπάρχει ευελιξία και να μην υπάρξουν περιοριστικά μέτρα που θα έχουν και παράπλευρες αρνητικές επιπτώσεις. Π.χ. αντιδράσεις αντιπροσωπειών, τα οχήματα των οποίων ενώ καλύπτουν τα περιβαλλοντικά κριτήρια δεν θα συμπεριληφθούν στα επιλεγόμενα, εκδήλωση υπερβάλλουσας ζήτησης για συγκεκριμένα μοντέλα και ελλείψεις στην προμήθειά τους ή επιβαρύνσεις στο κόστος κτήσης τους.
Ως προς τη λογιστική πλευρά εξοικονόμησης του κόστους θα πρέπει να επισημανθεί ότι η περίοδος μέχρι 31/12/2010, ενδέχεται να είναι σύντομη. Αν στη διάρκεια ενός έτους διοχετευθεί στην ελληνική αγορά ο στόλος των υφισταμένων επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, ενδέχεται να υπάρξει οικονομική απώλεια λόγω μείωσης της τιμής τους. Τα υφιστάμενα αυτοκίνητα είναι με leasing, ή ιδιόκτητα; Θα πρέπει να μελετηθεί η σημερινή αγοραία τους αξία με βάση την υπολειμματική τους ενδεχομένως αξία και τις ισχύουσες σήμερα τιμές και η αγοραία αξία τους αν υπάρξει μαζική προώθησή τους στην αγορά. Ποιός θα επιβαρυθνεί με τη διαφορά αυτή που αποτελεί πρόσθετο κόστος;
Εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά σε συνεργασία με τις αντιπροσωπείες που τα εμπορεύονται μπορούν να διοχετευθούν σε άλλες αγορές ώστε να μην επηρεασθεί αρνητικά η αγοραία τους αξία όπως αυτή θα προσδιορισθεί εκ των προτέρων, τότε ο χρόνος απόσυρσης είναι εύλογος, άλλως αυτός θα πρέπει να επεκταθεί λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά κόστους παράλληλα με την εξοικονόμηση κόστους από τη χρήση των νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Θα πρέπει να συνεξετασθεί το μέτρο με εκείνο της απόσυρσης των παλαιών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων. Αν το δημόσιο έχει συνολικά τη δυνατότητα απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων μπορεί να το συνδυάσει με την αγορά των νέων. Επίσης θα πρέπει να εξετασθεί το όφελος των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων οι οποίες βοηθούνται ιδιαίτερα σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας από την αρχή του 2009. Αν σε ένα χρονικό διάστημα η προμήθεια ενός τόσο μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων (40.000 περίπου) δημιουργεί ένα σημαντικό ύψος πωλήσεων, μήπως η εκροή δημοσίου χρήματος για την αγορά νέων αυτοκινήτων με απόσυρση παλαιών όπως έχει προσδιορισθεί κατά όχημα θα πρέπει να περιορισθεί ανάλογα.
Ως προς το κόστος συντήρησης και δαπανών κυκλοφορίας του στόλου των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να τεθούν αντικειμενικά κριτήρια χρήσης ώστε αυτά να περιορισθούν.
Κατ’αρχάς θα πρέπει κανείς να εξάρει την εξαιρετική πρωτοβουλία της διαδικασίας της διαβούλευσης διότι αποτελεί ένα στοιχείο διεύρυνσης της δημοκρατίας και απόκτησης βάθους και ουσίας.
Είθε η διαδικασία αυτή να επεκταθεί για κάθε επίμαχο ζήτημα της δησόσιας σφαίρας πριν υπάρξει κάποια νομοθετική πρωτοβουλία και κυβερνητική παρέμβαση για διευθέτησή του.
΄Οσον αφορά την ουσία του ζητήματος για το οποίο ζητείται η έκφραση των απόψεων, επισημαίνεται εν πρώτοις η διττή του διάσταση: μείωση της ατμοσφαρικής ρύπανσης και εξοικονόμιση πόρων του δημοσίου και ειδικότερα της διοικητικής μηχανής.
Η φιλοσοφία αντιμετώπισης του ζητήματος είναι στη σωστή κατεύθυνση και ως προς τους δύο στόχους.
Ωστόσο θα πρέπει κανείς εξειδικεύοντας στην πράξη την παρέμβαση θα πρέπει ως προς τη μείωση των ρύπων να εξετάσει προσεκτικά τις κατηγορίες των νέων οχημάτων ώστε να υπάρχει ευελιξία και να μην υπάρξουν περιοριστικά μέτρα που θα έχουν και παράπλευρες αρνητικές επιπτώσεις. Π.χ. αντιδράσεις αντιπροσωπειών, τα οχήματα των οποίων ενώ καλύπτουν τα περιβαλλοντικά κριτήρια δεν θα συμπεριληφθούν στα επιλεγόμενα, εκδήλωση υπερβάλλουσας ζήτησης για συγκεκριμένα μοντέλα και ελλείψεις στην προμήθειά τους ή επιβαρρύνσεις στο κόστος κτήσης τους.
Ως προς τη λογιστική πλευρά εξοικονόμησης του κόστους θα πρέπει να επισημανθεί ότι η περίοδος μέχρι 31/12/2010, ενδέχεται να είναι σύντομη. Αν στη διάρκεια ενός έτους διοχετευθεί στην ελληνική αγορά ο στόλος των υφισταμένων επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, ενδέχεται να υπάρξει οικονομική απώλεια λόγω μείωσης της τιμής τους. Τα υφιστάμενα αυτοκίνητα είναι με leasing, ή ιδιόκτητα; Θα πρέπει να μελετηθεί η σημερινή αγοραία τους αξία με βάση την υπολειμματική τους ενδεχομένως αξία και τις ισχύουσες σήμερα τιμές και
Εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά σε συνεργασία με τις αντιπροσωπείες που τα εμπορεύονται μπορούν να διοχετευθούν σε άλλες αγορές ώστε να μην επηρεασθεί αρνητικά η αγοραία τους αξία όπως αυτή θα προσδιορισθεί εκ των προτέρων, τότε ο χρόνος απόσυρσης είναι εύλογος, άλλως αυτός θα πρέπει να επεκταθεί λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά κόστους παράλληλα με την εξοικονόμηση κόστους από τη χρήση των νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Θα πρέπει να συνεξατασθεί το μέτρο με εκείνο της απόσυρσης των παλαιών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων. Αν το δημόσιο έχει συνολικά τη δυνατότητα απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων μπορεί να το συνδυάσει με την αγορά των νέων. Επίσης θα πρέπει να εξετασθεί το όφελος των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων οι οποίες βοηθούνται ιδιαίτερα σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας από την αρχή του 2009. Αν σε ένα χρονικό διάστημα η προμήθεια ενός τόσο μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων (40.000 περίπου) δημιουργεί ένα σημαντικό ύψος πωλήσεων, μήπως η εκροή δημοσίου χρήματος για την αγορά νέων αυτοκινήτων με απόσυρση παλαιών όπως έχει προσδιορισθεί κατά όχημα θα πρέπει να περιορισθεί ανάλογα.
Ως προς το κόστος συντήρησης και δαπανών κυκλοφορίας του στόλου των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να τεθούν αντικειμενικά κριτήρια χρήσης ώστε αυτά να περιορισθούν.
Πρέπει επιτέλους να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στη χώρα μας!!!
Δεν νοείται να ανήκουμε στην ΕΕ και να αισθανόμαστε πολίτες τρίτης κατηγορίας. Αλλωστε σε όλες τις χώρες της ΕΕ οι πολίτες επιλέγουν τί καύσιμο θα καταναλώνει το ΙΧ τους. Επιπροσθέτως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως σε άλλα κράτη-μέλη το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ξεπερνά το 80% του στόλου τους!!!
Επίσης γιατί οι μετανάστες άλλων χωρών που ζουν στην ΕΛλάδα μπορούν να μετακινούνται με τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους τα οποία μάλιστα είναι πολύ παλιά και εμείς που πληρώνουμε τους φόρους μας να μας απαγορεύεται να αποκτήσουμε κάποιο πετρελαιοκίνητο ΙΧ που έχει ελάχιστους ρύπους και βέβαια σχεδόν μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων (φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων).
Να σας τονίσω παράλληλα πως η κατανάλωση καυσίμου ενός βενζινοκίνητου μοντέλο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο είναι τεράστιες (από 40 έως 60% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου) ενώ επίσης τα τακτικά σέρβις είναι πολύ πιο αραιά…
Ελπίζω η κυβέρνηση να δει επιτέλους ζεστά το θέμα της πετρελαιοκίνησης αλλιώς θα αναγκαστούμε όλοι να αποκτήσουμε οχήματα με ξένες πινακίδες…
Θετικό το μέτρο και αξιοσημείωτη η συμμετοχή των πολιτών με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση. Το καθαρά πρακτικό πρόβλημα που μπορεί να προκύψει, είναι η δυνατότητα πώλησης ενός παλαιού αυτοκινήτου σε μια τέτοια τιμή που θα επιτρέπει την αγορά καινούργιου υβριδικού, χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση της δημόσιας υπηρεσίας.
Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να παρακινήσω τους συναδέλφους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, να συμμετάσχουν σε μια πρωτοβουλία που ξεκινάει, για άτυπη δικτύωση Δημόσιων Υπηρεσιών με σκοπό τη προώθηση της καινοτομίας & της ποιότητας (για επαφή, e-mail στο kovontasdromo@gmail.com ).
Θα πρέπει πρωτίστως να γίνει μία οικονομοτεχνική μελέτη προκειμένου να καθοριστούν τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η απόσυρση των οχηματων. Αφού καταλήξουμε ποιοί και πόσοι μπορούν να χρησιμοποιούν κρατικά οχήματα -και τι ειδους- θα προκύψει και πόσα από τα 44.000 περισεύουν. Αυτά τα περισευούμενα πρώτα θα πρέπει να αποσυρθούν με κριτήρια παλαιότητας, κατανάλωσης, κόστους συντήρησης κλπ. Η δε απόσυρσή τους να έχει οικονομικό όφελος για το κράτος και με διαφανείς διαδικασίες (να μη καταλήξουν στο ΟΔΔΥ και από εκεί σε λαμόγια σε εξευτελιστικές τιμές)
Τα υπόλοιπα θα πρέπει να διανεμηθούν στις διάφορες υπηρεσίες ανάλογα με τον κυβισμό και το βαθμό πολυτέλειας τους και να τεθούν κριτήρια για την σταδιακή απόσυρση και αντικατάσταση τους με νέας τεχνολογίας. Δεν είναι απαραίτητο όλα να αντικατασταθούν μέχρι το 2012,κάποια μπορεί να έχουν αγορασθεί πρόσφατα και να είναι οικονομικά σκόπιμο να αποσυρθούν πχ το 2014.
Τέλος, για να υπάρξει συνέχεια της διαφάνειας θα πρέπει ετησίως να υπάρχει αναφορά αναρτημένη στο διαδίκτυο, επί της πορείας του νέου μέτρου, δηλαδή να γνωρίζουμε σε σχέση με τις παρούσες συνθήκες κόστους καυσίμων, συντήρησης, εκπεμπομένων ρύπων, τι πραγματικά πετύχαμε. Να αναφέρεται δηλαδή, πόσα αυτοκίνητα αποσύρθηκαν, ποιο οικονομικό όφελος υπήρξε από τη διάθεση αυτών των αυτοκινήτων (αξία πώλησης τους), πόσα νέα αυτοκίνητα αγοράσθηκαν και με ποιά αξία, πόσο καύσιμο καταναλώθηκε συνολικά και η αξία του, καθώς και τα έξοδα ασφάλισης, συντήρησης συνολικά. Μόνο έτσι θα έχουμε μία εικόνα για την επιτυχία του μέτρου.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Νομίζω ότι η παράγραφος 3 του άρθρου όσον αφορά τα κυβικά και τους ρύπους πρέπει να αλλάξει αφού πάρετε προσφορές από τις εταιρείες για να δούμε τα μοντέλα που κυκλοφορούν ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2010 στην αγορά. Παραπάνω έχω αναφερθεί στην ανάγκη μεγαλύτερων κυβικών των 1600.
Τα υβριδικά δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Η περισσότερη ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή τους υπερτερεί κατά πολύ των ενεργειακών κερδών από τη χρήση τους. Επίσης οι μπαταρίες τους περιέχουν τοξικές ουσίες που ρυπαίνουν σημαντικά περισσότερο κατά την απόρριψη τους από ότι ρυπαίνουν με διοξείδιο του άνθρακα και καταναλώνουν ενέργεια και συνεπώς ρυπαίνουν κατά την ανακύκλωσή τους.
Τα ηλεκτρικά δεν είναι καθόλου «καθαρά» διότι η ηλεκτρική ενέργεια προφανώς θα έχει προέλθει από καύση λιγνίτη.
Η προφανής λύση είναι :
1.μικρός κυβισμός και υπερτροφοδότηση (τούρμπο) σε βενζινοκίνητα
2.χρήση οχημάτων με κινητήρες ντίζελ που καταναλώνουν σημαντικά λιγότερο και φνηνότερο καύσιμο, ενώ είναι καθαρότερα στις εκπομπές τους.
3.οχήματα με μικρότερο βάρος
Γενικώς ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ας στοχεύσουμε στην άσκοπη κατανάλωση ενέργειας και στα πραγματικά περιβαλλοντικά προβλήματα (όπως απόρριψη τοξικών μπαταριών) και λιγότερο στην όλο και αυξανόμενη υστερία γύρω από τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου. Υπάρχουν πολύ σημαντικότεροι ρύποι.
Ο κ. Κώστας Καββαθάς είναι πολύ εύστοχος στο σχόλιο του. Τα υβριδικά οχήματα δεν είναι πανάκεια. Στην αγορά αυτοκινήτου κυκλοφορούν οχήματα με κινητήρες diesel αλλά και βενζίνης, τα οποία παράγουν λιγότερους ρύπους από τα υβριδικά.
Επίσης η πρωτοβουλία για έρευνα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς συνδυάζει την κάλυψη των αναγκών του δημοσίου σε οχήματα με την ανάπτυξη εγχώριας τεχνογνωσίας.
Μια εξαγγελία για υβριδικά κρατικά αυτοκίνητα ήταν μέχρι χτες όνειρο μακρινό. Και μόνο γι’ αυτό, λοιπόν, σάς ευχαριστώ. Όταν αρχίσεις, όμως, να ονειρεύεσαι και πάλι, τίποτε δεν είναι πλέον αδύνατο: υπάρχει ένα μοντέλο παραγωγής με κυψέλες καυσίμου (τεχνολογία υδρογόνου, μηδενικών ρύπων: καύσιμο το υδρογόνο, «καυσαέριο» το νεράκι), το Honda FCX Clarity, το οποίο διατίθεται πιλοτικά (200 περίπου οχήματα) με μέθοδο leasing, στις ΗΠΑ (κυρίως σε ιδιώτες) και στην Ιαπωνία (κυρίως σε κρατικές υπηρεσίες). Είναι λογικό η εμπορική διάθεσή του να προχωρά προσεκτικά, καθώς το βασικό εμπόδιο είναι η απουσία σημείων ανεφοδιασμού με υδρογόνο (η παραγωγή του οποίου, σημειωτέον, γίνεται είτε με την αξιοποίηση ΑΠΕ [αποτελεί το ιδανικό μέσο «αποθήκευσης» της παραγόμενης ενέργειας] είτε με «κατανάλωση» φυσικού αερίου). Η απουσία αυτή, σε συνδυασμό με την καινοτόμο τεχνολογία και το αυξημένο κόστος της σχετικής τεχνικής υποστήριξης, εμποδίζει πρακτικά την είσοδο ενός τέτοιου οχήματος στη σημερινή αγορά αυτοκινήτου.
Αυτό ακριβώς όμως είναι και το ενδιαφέρον στην παρούσα συγκυρία. Εφόσον η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντικαταστήσει κάπου 20 με 25 χιλιάδες αυτοκίνητα με νέα υβριδικά, και μάλιστα με τη μέθοδο leasing, είναι μοναδική ευκαιρία να διαπραγματευτεί με την Honda την «πρεμιέρα» του αυτοκινήτου υδρογόνου στην Ευρώπη (με σημαντικό όφελος από τη «διαφήμιση» για τη χώρα μας) με μια απόφαση για χρήση π.χ. 500 ή 1.000 οχημάτων, σε ένα βάθος τετραετίας, ξεκινώντας ενδεχομένως από 100 ή 200, που θα αποτελούσαν και την αρχική κρίσιμη μάζα ώστε να είναι βιώσιμη η υποστήριξή τους (http://fuelcellsworks.com/news/2009/10/15/honda-wants-hydrogen-support/ ). Αν προκύψει και άλλη ενδιαφερόμενη εταιρεία (ίσως η Mercedes, με τα τροποποιημένα A-class) τόσο το καλύτερο. Ας μη σταθεί, ωστόσο, τυπικό εμπόδιο η απαίτηση για 3 τουλάχιστον εταιρείες… Άλλωστε, πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα, για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.
Το μεγάλο κέρδος μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα θα είναι η ανάπτυξη ενός στοιχειώδους δικτύου σημείων ανεφοδιασμού (ακόμη καλύτερα, σε συνδυασμό με παραγωγή από ΑΠΕ, βλ. και http://www.tropical.gr/site/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=128 ), πράγμα που θα ανοίξει τον δρόμο για τη μετέπειτα εμπορική διάθεση τέτοιων μοντέλων. Παρεμπιπτόντως, ο λογικός ενδιάμεσος σταθμός σε μια τέτοια πολιτική θα ήταν η παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση ενός αριθμού ταξί (π.χ. 2.000 σε πρώτη φάση, από τα 20.000 της Αθήνας), οπότε και θα αναπτυσσόταν πλέον πλήρως ένα βασικό δίκτυο σημείων ανεφοδιασμού. Γενικά, το ταξί είναι σημαντικότατο εργαλείο σε μια πολιτική «αλλαγής νοοτροπίας» και «απτών αποτελεσμάτων» ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας και τη ρύπανση από τα επιβατικά αυτοκίνητα (βλ. και http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=84935 ). Χωρίς να ξεχνάμε, φυσικά, τα λεωφορεία, όπου υπάρχει και μεγάλη κινητικότητα με σχετικά πιλοτικά προγράμματα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις (π.χ. http://www.h2euro.org/category/home/hydrogen-hits-the-roads/page/2) … αλλά και εδώ με ελληνική τεχνογνωσία! (http://www.tropical.gr/site-en/images/stories/PR/05-%20h2%20minibus.pdf ).
Τελικά, τίποτε το ονειροπαρμένο δεν υπάρχει στα παραπάνω. Αρκεί να μην περιμένουμε αυτή τη φορά να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις, αλλά να τολμήσουμε ένα βήμα (τί έχουμε να φοβηθούμε, άλλωστε;), που θα συμβολίζει τη θέλησή μας για έναν καλύτερο κόσμο.
Χθες Κυριακή υπήρξε δημοσίευμα στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα αναφορικά με τα υβριδικά αυτοκίνητα. Το δημοσίευμα ανέφερε ότι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα μοντέλα αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας των 1600 κ.εκ. και νομίζ μόνο ένα είδος στα 1300 κ.εκ. Δεν είδα και διάψευση. Το μέτρο είναι πολύ θετικό, αλλά πόσο ρεαλιστικό είναι άραγε;
Η ιδέα της χρήσης της διαβούλευσης είναι σημαντική και νμίζω ότι ανοίγει μια νέα εποχή. 3 παρατηρήσεις:
1. Δεν υπάρχει πουθενά διατυπωμένη η δήλωση που ακούστηκε τις τελευταίες μέρες ότι ο μέγιστος κυβισμός των δημοσίων αυτοκινήτων αντιρυπαντικής τεχνολογίας θα είναι 1600 cc
2. Έχω την εντύπωση ότι η δεύτερη παράγραφος δεν είναι σωστά διατυπωμένη καθώς τα 1600 cc είναι πάντα περισσότερα από τα 1400 cc., αρκεί επομένως η αναφορά στα 1400 cc
3. Καλό είναι να υπάρχει όπου το δυνατόν πλήρης πληροφόρηση. π.χ.συνολικά ποιοί δικαιούνται κρατικό αυτοκίνητο (μήπως θα πρέπει και αυτό να τεθεί σε διαβούλευση?)? πόσα αυτοκίνητα πρέπει να αντικατασtαθούν μέχρι το τέλος του 2010 και με τι εκτιμώμενο προϋπολογισμό? Πως διαμοιράζεται το κόστος αυτό τα επόμενα χρόνια? Υπάρχει κάποια τεχνικοοικονομική μελέτη που να συνδυάζει το κόστος αγοράς με το κόστος λειτουργίας και το κόστος συντήρησης κατά την διάρκεια της ωφέλιμης ζωής του οχήματος ώστε να μπορέσει να μπεί σαν ένα κριτήριο στην διαδικασία επιλογής?Γιατί πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 εταιρείες την στιγμή που η προμήθεια θα πραγματοποιηθεί με βάση την κοινοτική οδηγία περί προμηθειών?
Αξιότιμοι κ.κ. έχοντες τη Χώρα μας στο νου και τα χέρια σας
Η αποδοτικότητα κάθε μέτρου, είναι πάντα συνάρτηση αφενός του μεγέθους, σε σχέση με το όλον, της ρυθμιζόμενης ύλης και αφετέρου της έκτασης στην οποία πραγματοποιείται η συγκεκριμένη ρύθμιση. Αυτά συνεπώς που τίθενται ως διακύβευμα στο συγκεκριμένο θέμα των περίπου 44.000 κρατικών αυτοκινήτων, είναι πρώτον, το κόστος απόκτησης και διατήρησής τους και δεύτερον, η συμβολή τους στο γενικό πρόβλημα της ρύπανσης από την αυτοκίνηση. Στα 50-60 δις του κρατικού προϋπολογισμού και στα καυσαέρια των περίπου 3.000.000 οχημάτων της Ελλάδας, τα 0,35 δις του εξόδου για τα κρατικά αυτοκίνητα και το 1,5% που αντιπροσωπεύουν στην ατμοσφαιρική επιβάρυνση, μπορούν να νοηθούν ως κάπως σοβαρά μεγέθη, μόνο υπό τις εξής προϋποθέσεις:
A) Τον τέτοιο περιορισμό τους, που θα προσεγγίζει την πλήρη κατάργηση χρήσης κρατικών οχημάτων από δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς πλην, ίσως, κάποιων δεκάδων πολυτελείας για λόγους κύρους και συμβολισμού (ΠτΔ, μέλη της Κυβ., υπηρεσίες υποδοχής ξένων αντιπροσωπειών κλπ ). Τα ημίμετρα, πολύ απλά ισοδυναμούν με αδράνεια.
Β) Την ευθεία κατεύθυνση των χρημάτων που θα εξοικονομηθούν, αποκλειστικά σε σχετικές με τη μετακίνηση υποδομές (π.χ. ανάπτυξη νέων γραμμών Μετρο και Τραμ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στις 5-6 υπόλοιπες σχετικά μεγάλες πόλεις μας – με δραστικό περιορισμό, μπορουν να χρηματοδοτηθούν πλήρως επεκτάσεις όπως π.χ. η από τον Αγ. Δημήτριο στο Ελληνικό, που είχε συνολικό κόστος ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ 0.33 δις..!- ) ή άλλα ‘απτά΄ και συγκεκριμένα έργα και όχι εκμηδενισμό τους στην προσπάθεια μπαλώματος με αυτά των χαωδών κρατικών ελλειμμάτων. Τα τελευταία αντιμετωπίζονται με άλλες πολιτικές, για τις οποίες δε ζητείται η γνώμη μας.
Γ) Την προώθηση –επιτέλους- ελληνικής παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων πόλης, η οποία ούτε απούσα τεχνογνωσία απαιτεί, ούτε κεφάλαια που υπερβαίνουν ιδιαίτερα αυτά που κερδίζονται με μέτρα όπως το προκείμενο. Όσο η ανάπτυξη απλώς υποβοηθάται από το Κράτος και δεν υποδεικνύεται ή και άμεσα κατευθύνεται προς αληθινά παραγωγικές δομές (δηλ. εργοστάσια!) θα συνεχίζουμε να βλέπουμε μόνο καφετέριες, ξενώνες και εμπορικά πώλησης εισαγόμενων προϊόντων. Τα υβριδικά, όπως και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, δεν είναι άλλωστε πάρα τέτοια..
Σωστά αυτά τα μέτρα ,αλλά εγώ που δουλεύω στα ασθενοφόρα που και αυτά είναι κρατικά οχήματα η κατάσταση είναι δραματική ,αυτοκίνητα 20αετίας που προτιμούν να αλλάζουν μηχανές παρά να αγοράσουν ένα αξιοπρεπές για τις υπηρεσίες που προσφέρει όχημα.
1. Ασφάλιση οχημάτων
Δεν είμαι σίγουρος αλλά κάνοντας ένα γρήγορο ξεφύλισμα δεν βρήκα καμμία αναφορά για την ασφάλιση των οχημάτων. Νομίζω ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα ξεχωριστό άρθρο που αφορά την ασφάλιση των υπηρεσιακών οχημάτων και ειδικά στο τομέα της αστικής ευθύνης ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια επιβατών και τρίτων, έμψυχων και υλικών ζημιών.
2. Κυρώσεις παραβάσεων ΚΟΚ
Προσοχή είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις σε οδηγούς υπηρεσιακών οχημάτων παραβάτες του Κ.Ο.Κ. Τι παράδειγμα θα πάρουν οι πολίτες όταν βλέπουν ένα υπηρεσιακό όχημα να παραβαίνει το νόμο και να μην τιμωρείται. Πρέπει να δοθεί τρόπος και για άμεσες καταγγελίες τόσο για το θέμα αυτό όσο και για άλλα δημόσια θέματα.
Άριστη η πρωτοβουλία αλλά, πρέπει να τονισθεί ότι, χαμηλούς ρύπους δεν έχουν μόνο τα υβριδικά αλλά και τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Θα πρότεινα την καθιέρωση της «Ενεργειακής Ετικέτας» όχι μόνο για τα κρατικά αλλά για όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνταινστη χώρα.
Η Ε.Ε. συνδιάζει τον κυβισμό, την κατανάλωση (άρα και τους εκπεμπόμενους ρυπαντές) και τα βάρος του οχήματος.
Ακόμα, και για να δοθούν κίνητρα στους Έλληνες σπουδαστές, θα πρότεινα την προκύρηξη διαγωνισμού για την σχεδίαση μικρών, το πολύ 3θέσιων οχημάτων για χρήση από Δήμους στα κέντρα των μεγάλων πόλεων.
Στον διαγωνισμό θα μπορούσαν να λάβουν μέρος οι σπουδαστές των ΤΕΙ και των ΑΕΙ και, οι καλύτερες προτάσεις θα μπορούσαν να βραβευθούν από το Υπουργείο Παιδείας ή την την ΓΓΕ&Τ
ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΕΙΟ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑΧΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΣ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝΕ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΑΡΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΑΣ ΤΕΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ 3-4 ΜΑΡΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΟ.
Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΑΧΡΗΣΤΕΥΘΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
1. Σταδιακή διαγραφή των αυτοκινήτων με βάση την παλαιότητα (πρώτα τα παλαιότερα) σε διάστημα τριών ετών. Η εκποίηση του στόλου να γίνεται περιοδικά με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς.
2. Δεν είναι χρήσιμη η επιλογή να γίνεται μεταξύ τριών εταιρειών, αφού ο αριθμός τους θα προκύψει από τις αντικειμενικές ανάγκες που μπορούν να οριστούν τεχνικά αλλά φυσικά και από τη εμπορική διαθεσιμότητα. Αντίστροφα όμως δεν είναι απαραίτητο ο κρατικός στόλος να εξοπλισθεί αποκλειστικά από μια εταιρεία αφού αυτή θα αποκτήσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι των υπολοίπων στην αγορά, ούτε όμως να υπάρξει κι ένας πλουραλισμός αυτοκινήτων αφού έτσι το Δημόσιο θα πληρώνει περισσότερα για ανταλλακτικά και service.
Περιορισμός λοιπών των ανάδοχων εταιρειών σε δύο ανά διάστημα τριών ετών (προβλέποντας την ανάδειξη νέων μοντέλων στην αγορά).
Πρέπει να δοθεί έμφαση στην χρήση οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας αλλά χωρίς να αγνοούμε ότι κύριος στόχος είναι η προμήθεια οχημάτων που εκπέμπουν χαμηλές τιμές ρύπων. Είναι σωστά διατυπωμένο το άρθρο.
Καλή κίνηση με συμβολικό χαρακτήρα.
Ένα πράγμα δεν πρέπει μονο να ξεχαστεί: πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα που αποβάλλεται από την χρήση υπάρχει και το διοξείδιο που παράγεται κατά την κατασκευή και την διάλυση. Η απόσυρση μη υβριδικών, αλλά σχετικά καινούριων οχημάτων δεν είναι πάντα το οικολογικότερο μέτρο. (life-cycle-assesment/ οικολογικός ισολογισμός για όλη την διάρκεια ζωής του οχήματος!)
Σωστό το να γίνει υβριδικός ο στόλος του κράτους, όμως όχι μέσα σε 1 χρόνο. Ή τουλάχιστον να πουληθούν τα νεότερης τεχνολογίας οχήματα σαν μεταχειρισμένα και να μην καταλήξουν αμέσως στην στην πρέσα.
ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΉΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ Η ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ , ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΚΤΛ. ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ Π.Χ. 10 ΕΤΩΝ ΣΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ . ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΞΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΠΟ ΞΕΝΑ ΧΕΡΙΑ . ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΧΕΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ . ΑΥΤΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΑΣ : ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ . ΕΤΣΙ ΚΑΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .
Καλή η προσπάθεια για αντικατάσταση των παλαιών με νέας τεχνολογίας, αλλά αυτά είναι μόνο επιβατηγά αυτοκίνητα. Αλήθεια γιατί κάθε δήμος έχει δικαίωμα μόνο για ένα επιβατηγό αυτοκίνητο (μόνο για το Δήμαρχο) και οχι για τη μεταφορά προσωπικού τεχνικής υπηρεσίας, πολιτικής προστασίας κλπ.;
Προτείνω όπως στο εξής το κάθε νέο αυτοκίνητο που προμηθεύεται το Δημόσιο -είτε λόγω βλάβης , είτε λόγω ακριβής συντήρησης- να είναι της υφιστάμενης, εκείνη τη στιγμή, χαμηλότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και να διατίθενται απο περισσότερες των δύο εταιριών.
Να ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα πολιτικού τύπου εκτός των ειδικών κατηγοριών και αποστολών.
η υπηρεσία μου εχει καινούργιο ,3 ετών ,citroen 2000 για μεταφορά προσωπικού.δεν βλεπω το λογο να αποσυρθεί!!!!οχι αλλα περιττά εξοδα .
μπορουν να παρουν και 1000 κυβικά με χαμηλούς ρύπους,και 1800,ανάλογα την χρήση.
παρεπιπτοντως ,γιατι ποτέ δεν ελαβα απάντηση, μπορει καποιος να μας πει τιεγιναν εκεινα τα σουπερ-αυτοκινητα της ομαδας ‘Σ’ της αστυνομίας;
ΠΟΡΣΕ, ΦΕΡΡΑΡΙ ,ΑΛΦΑ- ΡΟΜΕΟ των 3000 και βαλε κυβικών;;;;;;;
στην αστυνομια κανεις!!!! δεν ηξερε….
Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΡΥΠΟΥΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΛΛΗ ΔΙΑΤΑΞΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΟΤΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΡΥΠΟΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ, ΟΠΩΣ ΠΧ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΙΧ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ(ΣΤΡΤΙΩΤΙΚΑ-ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ-ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΚΛΠ0, ΑΛΛΩΣ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ «ΚΕΝΗ ΟΥΣΙΑΣ».
Όχι στην άμεση αντικατάσταση, να γίνει σταδιακά.
Ναι στην άμεση εφαρμογή όλων των υπολοίπων άρθρων της απόφασης (με κάποιες αλλαγές ίσως).
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία (διαβούλευση). Επιτέλους!
Στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού πρέπει να αναγράφεται ρητά ότι η διάταξη ισχύει και γιά τα αυτοκίνητα όλων των βαθμών της τοπικής αυτοδιοίκησης, διότι κάποιοι πονηροί «αρχοντες» θα ερμηνεύσουν την διάταξη κατά το δοκούν και θα εξαιρέσουν τον εαυτό τους και την υπηρεσία τους, κυρίως οι δήμαρχοι, από την απόσυρση εξακολουθώντας να κυκλοφορούν με τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που κατέχουν και χρησιμοποιούν γιά τις κάθε είδους ανάγκες τους και όχι γιά τις ανάγκες της υπηρεσίας που προίστανται
Τα μετρα πραγματικα κινουνται σε πολυ καλη κατευθυνση.
Αν ομως εχω καταλαβει καλα υπαρχουν χιλιαδες κρατικα αυτοκινητα καποια παλια και καποια σχετικα καινουργια. Το μετρο του περιορισμου των χρηστων το βρισκω πολυ σωστο. Αυτο ομως σημαινει οτι θα περισσεψουν αρκετες χιλιαδες αυτοκινητα πολλα απο τα οποια θα ειναι καινουργια. Πως θα εκποιηθουν ολα αυτα ? (ειναι παρα πολλα για τον ΟΔΔΥ). Γιατι να αγοραστουν καινουργια τωρα και να μη χρησιμοποιουνται αυτα μεχρι να ολοκληρωσουν εναν αρχικο χρονο 3-4 ετων ? Το στοκ σχετικα καινουργιων αυτοκινητων ειναι σιγουρα μεγαλυτερο απο τους χρηστες που οριστηκαν με τις νεες υπουργικες αποφασεις. Προσωπικα το θεωρω σπαταλη να εκποιηθουν σε χαμηλες τιμες για να αγοραστουν καινουργια.
Μην υποχωρήσετε στη δέσμευσή σας για υβριδικά και μόνο υβριδικά οχήματα.
Αυτή τη στιγμή μπορεί να υπάρχουν μόνο 2 εταιρίες (Honda, Toyota) αλλά όπως ανέφερε και ο Θάνος Κουκουλής αυτό μπορεί να λειτουργήσει σαν μοχλό πίεσης προς τις άλλες εταιρίες όταν θα δουν ότι δεν θα μπορούν να παίρνουν μέρος σε κρατικούς διαγωνισμούς για την αγορά ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ οχημάτων.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ
ΠΡΟ 4ΕΤΙΑΣ – ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΟΦΕΛΗ
Διαφωνώ για τον κυβισμό διότι λιγότερα κυβικά δεν σημαίνει καθαρότερα αυτοκίνητα, τα 1400 και 1600 είναι λαικίστικο τρίκ, αγοράστε αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων EURO 5, καθαρά πετρελαιοκίνητα, και καθαρίστε τα καύσιμα που προμηθεύστε. Δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορούν λεωφορεία ντουμάνια μόλις 3-4 ετών γιατί το κράτος δεν επιβάλλει στις εταιρίες καυσίμων κανόνες καθαρού πετρελαίου όπως στην Γερμανία ή την Σουηδία, και ΤΑΞΙ με χαρτιά EURO 5 να καίει πετρέλαιο θέρμανσης. ( ντουμάνι ) Επίσης βάλτε ένα τέλος στα φορτηγά ΔΧ με κινητήρες από το 1980. Τέλος να κυκλοφορούν μόνο καθαρά κρατικά και όχι μόνο αυτοκίνητα στον δακτύλιο και θα δείτε αλλαγή στο περιβάλλον. Να γίνει έλεγχος στους καταλύτες επιτέλους, και να αφήσεται ελεύθερη την πετρελαιοκίνηση στα αστικά κέντρα. ( όχι μόνο στις αλβανικές μερσεντές την δεκαετίας του 80) Τέλος εφαρμόστε την ευρωπαική πολιτική εξαγωγής μεταχειρισμένων με επιδότηση επιστροφής του ΦΠΑ (πινακίδες κόκκινες) ώστε να φύγουν σε άλλες χώρες τα παλαιά αυτοκίνητα κρατικά και μη.
Μην βιάζεστε…το 2010 είναι νωρίς…δεν υπάρχουν 3 εταιρείες για τον διαγωνισμό, αλλά μόνο 1 (HONDA)….την προσεχή διετία θα υπάρξουν στην αγορά πληθώρα οικολογικών/οικονομικών μοντέλων…και όχι μόνο υβριδικών/ηλεκτρικών…νέες τεχνολογίες θα βγούν στην αγορά (υγρόποιμένο φυσικό αέριο ή υδρογόνο, βιοκαύσιμα, βενζίνης και πετρελαίου με απίθανα μικρή κατανάλωση)…απλώστε το χρονοδιάγραμμα στα 3-4 χρόνια…
Ξεκολήστε από τον μύθο του κυβισμού…ο οικονομικότερος κινητήρας για κάθε αμάξωμα δεν είναι κατ’ανάγκη αυτός με τα λιγώτερα κυβικά…
Διαβάστε συγκριτικούς πίνακες…
Καλέστε τους εκδότες του ειδικού τύπου (περιοδικά αυτοκινήτων) να σας συμβουλέψουν…δεν είμαστε όλοι ειδικοί για όλα….αρκετούς ξερόλες έχουμε υποστεί επί δεκαετίες… μην κάνετε το ίδιο λάθος…όπως έλεγε η γιαγιά μου όχι δουλειές στην πλάτη του γαιδάρου…..
Για πιο λόγο υπαναχωρήσατε στην δέσμευση σας να επιτρέπονται μόνο υβριδικά αυτοκίνητα και επιτρέπονται και αυτοκίνητα «τελευταίας γενιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων» ?
Μπορεί αυτά να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από συμβατικά αλλά σίγουρα πολύ περισσότερους από τα υβριδικά.
Το γεγονός ότι μόνο δύο εταιρίες επένδυσαν στην κατασκευή υβριδικών ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μόνο αυτές διαθέτουν τέτοια οχήματα στην αγορά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν δικαιολογία αλλά μόνο σαν μοχλός πίεσης στις υπόλοιπες για να ακολουθήσουν σε μια τέτοια κατεύθυνση.
Νομίζω πως θα μπορούσε να αναδειχθεί σε λόγο παρεξήγησης ή/και κακόβουλης ερμηνείας και σε δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων το γεγονός ότι στα 1400CC που προβλέπονται, υπάρχει μόνο ένας προμηθευτής, ενώ στα 1600CC δύο.
ΥΓ. Άσχετη παρατήρηση: η λέξη «υποβάλλετε» που αναφέρεται στους όρους δημοσίευσης, σε αυτή την περίπτωση γράφεται με 2 «λ».