΄Αρθρο 10 Κατανάλωση καυσίμων.

1. Η κατανάλωση καυσίμων των υπηρεσιών του άρθρου 1 της παρούσας ρυθμίζεται από την απόφασή μας 1450/550/1982 (ΦΕΚ93/Β`).
2. Για την περιστολή των δημόσιων δαπανών που προκαλείται και από την κίνηση υπηρεσιακών αυτοκινήτων , μειώνουμε κατά 30% τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης καυσίμων, που προβλέπονται στην προαναφερόμενη απόφασή μας, των αυτοκινήτων οχημάτων στα υπουργεία, περιφέρειες, νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, καθώς και στα εν γένει νομικά πρόσωπα που ελέγχονται από το δημόσιο, περιλαμβανομένων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των άλλων υπηρεσιών του άρθρου 1 της παρούσας.
3. Από τον περιορισμό της παρ.2 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται τα αυτοκίνητα των Υπουργείων Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ασθενοφόρα), Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όλων των τεχνικών υπηρεσιών του δημόσιου Τομέα, καθώς και τα απορριμματοφόρα των δήμων και των κοινοτήτων.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:13 | Linda

    Ευχαριστώ για το δικαίωμα λόγου και συγχαρητήρια για τη συγκεκριμένη καινοτομία!
    Αλλά, δεν κατάλαβα καθόλου: Δεν ορίζεται από το νόμο ποιοί και με ποιό καθεστώς δικαιούνται μεταφορά από το χώρο εργασίας στο χώρο διαμονής τους με κρατικό όχημα;
    Δεν καταβάλλουν κάποιοι αντίτιμο χιλιομετρικής απόστασης για αυτή τη μετάβασή τους, η οποία αποτελεί «προσωπική χρήση» δημόσιου οχήματος;
    Δεν ισχύουν κανόνες περί Commuting στην Ελλάδα;

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:56 | Στέργιος Καϊρέτης

    Η μείωση της κατανάλωσης είναι απαραίτητη και νομίζω ότι μπορεί να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική αν τοποθετηθεί σύστημα στο κάθε αυτοκίνητο το οποίο θα μετρά την ακριβή συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου (π.χ. σε ετήσια βάση), η οποία στη συνέχεια θα μεταβιβάζεται σε μια βάση δεδομένων έτσι ώστε να πιάνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, που κόβουν «φουσκωμένα» τιμολόγια για καλύψουν τις ανάγκες των προσωπικών τους αυτοκινήτων σε βενζίνη ή ακόμα και φίλων τους και συγγενών τους, κάτι που σήμερα γίνεται κατά κόρον.
    Αν το σύστημα μέτρησης της κατανάλωσης είναι ακριβό να τοποθετηθεί, θα μπορούσε να υπολογίζεται η θεωρητική κατανάλωση για τα αντίστοιχα ετήσια χιλιόμετρα λαμβάνοντας υπ’όψιν τις τιμές του κατασκευαστή, τη χρήση του αυτοκινήτου(π.χ. μόνο σε πόλη) και μια αύξηση της τάξης του 10% – 20% για να έχουμε μια πραγματική εικόνα της κατανάλωσης.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:50 | θεοδωρος μαλιδερος

    ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΟΧΡΕΩΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΛΕΝΧΟ ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΘΑ ΕΛΕΝΧΕΤΑΙ.
    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΟΥΤΕ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΟΥΤΕ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗ ΜΕ ΤΟΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
    ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΕΡΒΙΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΙΣΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΠΑΛΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΦΟΡΑ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 09:53 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

    Πολύ σημαντικό είναι και το κόστος συντήρησης του κρατικού στόλου οχημάτων. Προτείνω λοιπόν να γίνει ΣΥΝΕΡΓΕΊΟ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ!Σε κάποιο κρατικό χώρο , π.χ σε αποθήκες στο Γκάζι να φτιαχτεί συνεργείο για την αποκλειστική συντήρηση κρατικών οχημάτων , τα οποία θα στελεχωθούν με αρχιμηχανικούς του στρατού και θα απασχολούνται φοιτητές ΤΕΙ Οχημάτων ή υποψήφιοι μηχανικοί των σχολών του ΟΑΕΔ υπό την μορφή πρακτικής άσκησης. Ετσι και οικονομία θα έχουμε στα σέρβις και θα παράγουμε επαγγελματική ειδίκευση στους νέους.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 03:38 | Τάκης Σπετσιώτης

    Για να μην υπάρχουν φαινόμενα κοροιδίας ακόμα και από τους ίδιους τους λειτουργούς, θα πρέπει να ορίζουν δρομολόγιο οι οδηγοί και χρήστες των οχημάτων, με την ίδια λογική που γίνεται στα αεροπλάνα. Πάνε με ΑΚΡΙΒΩΣ τα καύσιμα που χρειάζονται για το συγκεκριμένο δρομολόγιο +5% για βόλτες γύρο από τον αερολιμένα σε περίπτωση κίνησης. ΣΤΑΓΟΝΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. Για αυτό και κάνουν αναγκαστικές προσγειώσεις αν προκύψει κάτι και πάντα έχουν εναλλακτικά σενάρια. Ας τολμήσει λοιπόν το κράτος να κάνει κάτι τέτοιο για όλα τα οχήματα, σε συνδιασμό με GPS + fleet management software + RFID, που θα ελέγχει αν η αφετηρία, οι ενδιάμεσοι σταθμοί, και ο προορισμός είναι άλλοι από τους προδιαγεγραμμένους, και θα τους μένει το αμάξι μες τη μέση του δρόμου από βενζίνη. Έχω σχεδιάσει με τους συνεργάτες μου το σύστημα δορυφορικής παρακολούθησης στόλου πολύ μεγάλης ελληνικής εταιρείας με εκατοντάδες οχήματα, και ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΔΩΡΟ ΣΤΟ ΕΛ.ΔΗΜΟΣΙΟ, μόνο και μόνο για να σταματήσει επιτέλους η ΚΛΟΠΗ του δημοσίου χρήματος. Ακόμα και από το Στρατό κλέβουν πετρέλαιο και το πουλάνε σε ΤΑΞΙ (έχει γίνει θέμα σε εφημερίδες και TV πολλές φορές αυτό). Ακούτε εκεί στην Κυβέρνηση? ΣΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΛΛΟ! ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ ΤΣΑΜΠΑ Η ΘΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΠΟΤΑ ΞΕΝΟΥΣ Η ΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΖΕΣ?

    Γιατί να το δώσουμε τσάμπα? Γιατί το 2007 είχε έρθει η τότε κυβερνητική αποστολή στην Αυστραλία, φάγανε 1εκ ευρώ σε βόλτες και τουρισμό και γυρίσανε πίσω με άδεια χέρια, αντί να δούν πως δουλεύει η χώρα με τη σχεδόν μηδενική γραφειοκρατία και να αντιγράψουν τον κρατικό μηχανισμό!

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 01:08 | Γιαννης Τιγκας

    Να τα μειώσουμε τα όρια άλλα να φτάνει και η βενζίνη.
    Πάντως εάν είναι υβριδικά, μπορεί και με 30% μείωση να κάνουν και περισσότερα χλμ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 22:08 | Μιχάλης Κοσμόπουλος

    Θεωρώ ότι τα άρθρα 9 και 10 είναι τα πλέον σημαντικά γιατί η επιτυχία ή όχι της απόφασης θα κριθεί από τον περιορισμό των δρομολογίων και της κατανάλωσης καυσίμων και όχι τόσο από τον περιορισμό των δικαιούμενων προσώπων. Τα ανηρτημένα σχόλια που αναφέρονται στα συστήματα GPS φαίνεται να είναι η πλέον σύγχρονη και αποτελεσματική λύση. Ακόμα και αν δεν μπορούν πρακτικά να υιοθετηθούν άμεσα στην υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί, πρέπει να σχεδιαστεί καινα εφαρμοστεί το πολύ σε 6-12 μήνες ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης στόλου αυτοκινήτων.

    Τα καίρια σχόλια των πολιτών που συμμετέχουν στην παρούσα διαβούλευση, ακόμα και αν θίγουν και τον πυρήνα των διατάξεων του σχεδίου ή ανατρέπουν εξαγγελίες του πρωθυπουργού (φαίνεται να είναι δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα με θωράκιση δεν μπορούν να είναι μόνο 1600 κ.εκ.), έχουν ήδη χαρίσει επιτυχία κατά 100% στην πρωτοβουλία αυτή η οποία πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστεί. Η πολιτική καταξίωση της ηλεκτρονικής δημόσιας διαβούλευσης, όμως, ως θεσμού σύγχρονης διακυβέρνησης θα υπάρξει μόνο αν τα σχόλια των πολιτών επηρεάσουν ουσιαστικά το τελικό σχέδιο της απόφασης που θα εκδοθεί. Αν οι πολίτες καταλάβουν ότι η δημόσια διαβούλευση ήταν μόνο ένα πυροτέχνημα, η αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος και η ποιότητα της δημοκρατίας θα έχουν δεχτεί ένα ακόμα πλήγμα.

    Ευχαριστώ,

    ΜΚ

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 20:24 | Κοπατσάρης Σωτήρης

    Προσωπικά, πιστεύω ότι τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα πρέπει να έχουν την μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα πρέπει να είναι ή υβριδικά ή ακόμη και μόνο ηλεκτρικά. Πρέπει να δώσετε τον δρόμο, να δείξετε το παράδειγμα. Να είστε παράδειγμα προς μίμησην. Ακόμα, το μακροπρόθεσμο, όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο από το όφελος των συμβατικών αυτοκινήτων μιάς χρειάζονται ελάχιστα ή καθόλου καύσιμα. Στα γκαράζ, της Βουλής, μπορεί να υπάρξουν μπρίζες για την φόρτιση αυτοκινήτων όπου ο ηλεκτρισμός που θα χρησιμοποιείται να προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    Ας σώσουμε όλοι μαζί τον πλανήτη και όχι ο πολίτης μόνος του.

    Ευχαριστώ,
    Σωτήρης
    μαθητής της Α’ Γεν.
    Λυκείου Θήρας

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 20:07 | ΤΟΥΣΙΑΣ ΠΕΤΡΟΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ

    ΓΝΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΠΑΡΑΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
    ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΥΣΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ.
    Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΝΩΤΕΡΟ ΟΡΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ.
    ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΣΕ ΜΗΝΙΑΙΑ ΒΑΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΓΙΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 20:56 | κοντοπουλος διονυσιος

    να καταργηθουν οι παρελάσεις των στρατιωτικων οχηματων,διότι είναι ξεπερασμενες,φασιστικες και καταναλονονται μεγαλες ποσοτητες καυσιμων.επίσης οι μετακινησεις αξ/κων στρατου,σωματων ασφαλειας από γραφεια σε σπιτια τουτς να μη γίνονται με υπηρεσιακα αυτ/τα.

  • Είναι πολύ σημαντικό να μπορεί να ελέγχεται αδιάβλητα η προμήθεια καυσίμων.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 17:12 | Ναυπηγος Δημητρης

    Συστημα Παρακολουθησης Καταναλωσης Καυσιμων-Εκπομπης Καυσαεριων και «Ηλεκτρονικο Κλειδι» Ανα Χρηστη.

    Ολα τα υπηρεσιακα αυτοκινητα θα πρεπει να ειναι εφοδιασμενα με συστημα
    GPS το οποιο θα ειναι συνδεδεμενο με μια κεντρικη υπηρεσια η οποια μεσω λογισμικου θα μπορει να βλεπει τις διαδρομες που κανει το εν λογω οχημα και βασει αυτων να υπολογιζει τα καυσιμα που καει σε μηνιαια βαση ετσι θα υπολογιζει και τις εκπομπες καυσαεριων που ειναι το ζητουμενο.
    Επισης θα ηταν ακομη πιο χρησιμο να υπηρχε «ηλεκτρονικο κλειδι» δηλαδη ενας κωδικος που θα εδινε ο οδηγος του οχηματος στη συσκευη GPS ωστε ο υπολογισμος καταναλωσης καυσιμου-εκπομπη καυσαεριων να γινεται ανα χρηστη.
    Δεν υπαρχει νοημα στο να κυκλοφορουν αλογιστα και να καινε οσο καυσιμο θελουν οδηγοι/χρηστες των δημοσιων αυτοκινητων διοτι αυτο που κυριως θελουμε ειναι να εχουμε λιγοτερες εκπομπες καυσαεριων.
    Ως τελευταιο θεωρω απαραιτητο το πλαφον σε χιλιομετρικη αποσταση/ογκο καυσιμου ανα χρηστη.Οταν το συστημα μετρισει οτι ο συγκεκριμενος δημοσιος υπαλληλος υπερβαινει το οριο του σε χιλιομετρα και βαση αυτων σε καταναλωση καυσιμου [εκπομπη καυσαεριων] να αναγκαζεται να πληρωσει απο την τσεπη του.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 16:06 | Τάκης Σπετσιώτης

    Θα ήθελα να προσθέσω και κάποια άλλα στοιχεία, για θέματα δεν αναπτύχθηκαν αρκετα. Ο στρατός διαθέτει πολύ ενεργοβόρα και κακής ποιότητας παλαιά οχήματα, τα οποία θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από 100% ηλεκτρικά ή έστω 80-20 υβριδικά.

    Για παράδειγμα τα φορτηγά STEYR / REO που χρησιμποιηεί κατά κόρον ο στρατός για ψύλλου πήδημα (πχ πάει το άγημα να σηκώσει τη σημαία 2 φορές τη μέρα με ΣΤΑΓΙΕΡ 5 ΤΟΝΟΥΣ εντός πόλης (σε πολλές πόλεις), ενώ θα μπορούσε να έχει πουλμανάκι στρατιωτικό (σε κάποια μέρη γίνεται) ή 4χ4 για δύσβατα σημεία, που καίει λιγότερο από το παμπάλαιο ΣΤΑΓΙΕΡ)

    Επίσης ως πότε ορισμένες μονάδες θα έχουν ΑΚΟΜΑ καναδέζες (Chevrolet από την εποχή του Βιετνάμ) ή ακόμα και τζιπάκια Μ100!!!
    Χάρη στο φιλότιμο των φαντάρων-μηχανικών και αξιωματικών κρατιούνται ακόμα αυτά τα οχήματα σε χρήση.

    Ακόμα και τα «κλασικά» G τζιπάκια-πετρέλαιο της Mercedes είναι ενεργοβόρα. Πάνε πχ και παίρνουν το πολιτικό προσωπικό με τζιπάκι, αντί με πουλμανάκι που καίει λιγότερο γιατί δεν έχει τρακτερωτά λάστιχα και μεγάλο βάρος. Ο εκάστοτε Στρατηγός στη Χαλκίδα, έχει αμάξι και οδηγό, για να τον πάει 100 ΜΕΤΡΑ από το μόνιμο σπίτι που νοικιάζει εδώ και χρόνια η Σχολή Πεζικού για τους διοικητές, ακριβώς απέναντι από της σχολή! Βαριούνται να περπατήσουν 100 μέτρα?

    Ολα αυτά αθροιστικά επί χιλιάδες οχήματα, είναι ΤΡΥΠΕΣ πολλών εκ ευρώ που θα μπορούσαν να πάνε σε επαναχρηματοδότηση στρατιωτικών ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ και όχι δαπανών (σπατάλης). Για απλές μετακινήσεις, Στρατός ξηράς, Αεροπορία, Ναυτικό, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Δημοτική αστυνομία, Νομαρχιακά-Δημοτικά παραρτήματα και υπηρεσίες αλλά και ΔΕΚΟ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ θα έπρεπε να έχουν 90% ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ οχήματα, και 10% υβριδικά / συμβατικά.

    Να πώ επίσης, ότι έχοντας στην κατοχή μου στο παρελθόν οχήματα turbo χαμηλού / μεσαίου κυβισμού ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑ ΤΙΠΟΤΑ. Είναι αστικός μύθος ότι λίγα κυβικά + τούρμπο (πχ Smart) είναι οικονομικά. Υπερτροφοδότηση σημαίνει ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ στην ίδια μονάδα χρόνου, άσχετα αν παράγεται μεγαλύτερο έργο από τον κινητήρα που προσδίδει καλύτερες επιδόσεις σε συνδιασμό με το χαμηλό βάρος. Η κατανάλωση παραμένει
    μεγαλύτερη. Γερμανικές βιομηχανίες την έχουν «πατήσει» σε αυτό το θέμα κατ επανάληψη, γιατί μειώνει σημαντικά την αξιοπιστία του κινητήρα, και το χρόνο ζωής του αυτοκινήτου, και αυξάνει τα μέρη το οχήματος, τα ανταλακτικά και το κόστος συντήρησης.

    Επίσης δεν είδα πουθενά να γίνεται αναφορά για την πιο σημαντική παράμετρο που βάζουμε σε μελέτες σκοπιμότητας όταν κάνουμε e-procurement, και είναι το TOTAL COST of OWNERSHIP (TCO), το βασικότερο στοιχείο που χρησιμοποιούμε σε μελέτες για αγορά τεχνολογίας και υλικού στις πολυεθνικές. Δηλαδή πόσο η Χ λύση κοστίζει ΣΥΝΟΛΙΚΑ στο Ελ.Δημόσιο (και κατ επέκταση στον Ελ. πολίτη) σε σχέση με την Υ, Ζ, λύση. πχ αν ένα ζευγάρι λάστιχα ειδικού τύπου, πρέπει να το αγοράζει η πυροσβεστική κάθε μήνα, τότε ΔΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ, όχι το λάστιχο, και είναι λάθος επιλογή οχήματος.

    Στα υβριδικά το κόστος είναι μεγάλο στην αρχή (αξία αγοράς)
    ενώ στα οχήματα με κινητήρα εσωτ. καύσης που μετατρέπονται να καίνε υδρογόνο από on-the-fly ηλεκτρόλυση στο τεπόζιτο, είναι κατά μέσο όρο 1.000 ευρώ ανά μετατροπή + εργατικά+ΦΠΑ, τα οποία θα μπορούν να εκπίπτουν-επιδοτούνται στα πλαίσια της «πράσινης ανάπτυξης».

    Η καμπύλες οικονομίας δε όσον αφορά τα ηλεκτρικά είναι ακόμα καλύτερες, γιατί 1ον τα οχήματα έχουν 500 μηχανηκά μέρη λιγότερα, η ροπή του κινητήρα είναι άμεση, 2ον η συντήριση ευκολότερη, και 3ον δεν χρειάζονται επανεκπαίδευση οι μηχανικοί στα συνεργεία για να τα μάθουν, όπως συμβαίνει με τα πιο πολύπλοκα υβριδικά. Και βέβαια είναι
    αντιδημοκρατικό να επωφελούνται μόνο 2-3 εταιρείες εισαγωγής-εμπορίας, όταν με τα ηλεκτρικά μπορούν να ασχοληθούν ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ και να βγάλουν μεροκάματο. Τα ηλέκτρικά σαφώς και κάνουν μια μικρή αλλά στανταρ συντήρηση (βαλβολίνες, υγρά φρένων, κλιματισμός, φίλτρα καμπίνας, ηλεκτρικά, κλπ) τα οποία ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ, είναι αυτά που ζούν τα περισσότερα συνεργεία. Από εκεί προέρχεται το 80% του κύκλου
    εργασιών τους.

    Τέλος θα πρότεινα να σοβαρευτούμε επιτέλους στο θέμα ελληνικής βιομηχανίας οχημάτων.
    Σε τί υστερούμε από τους Τσέχους (SKODA) ή τους Ιισπανούς (SEAT)?
    ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ. Ούτε εκείνοι είχαν μοντέρνα υποδομή, την πήραν από τους Γερμανούς (VW-AUDI). Και διαθέοτυν έτσι βιομηχανία εδώ και χρόνια. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να κάνουμε το ίδιο, έστω και σε κλίμακα.

    Π.χ. να αντικαταστήσουμε τα ασκόπως υπάρχοντα ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (που πολλοί μπερδεύουν με τα ΒΑΡΕΟΥ ΤΥΠΟΥ – καμμία σχέση) με νέα οχήματα, ελαφρύτερα (με πλαίσιο απο σωληνωτό χρωμιο-μολυβδαίνιο) – που είναι φθηνότερο στο σύνολο προμήθειας υλικού ώς προς το τελικό βάρος και αντοχή- συντήρηση (λιγότερη συντήρηση-ταχύτατη / φθηνότερη επισκευή ) και αντί λαμαρίνας, να γίνεται χρήση νέων υλικών όπως το βιοδιασπάσιμο πολυμερές με άνθρακα (CFRP) που χρησιμοποιείται στους προφυλακτήρες
    νέας γενιάς. Ακόμα και υλικά όπως τα ανθρακονήματα-κέβλαρ (για τα στρατιωτικά οχήματα ειδικά) είναι μύθος ότι είναι ακριβά. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ρολό 8τμ αρκετό για 1 όχημα κοστίζει 80 ευρώ μέσω internet. Φανταστείτε πόσο φθηνότερα θα το αγόραζε το κράτος σε
    ποσότητες.

    Η μετατροπή των στρατιωτικών φορτηγών & απορριματοφόρων που έτσι και αλλιώς δεν κάνουν παρά στάνταρ χλμ και διαδρομές θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή αρχή. Δεν έχει κανένα νόμα πχ ένα ΣΤΑΓΙΕΡ του στρατού να βγαίνει πχ από μια μονάδα στη Μυτιλήνη, να κάνει 150χλμ πηγαινε-έλα, για να πάρει προμήθειες (ΟΝΙΑ) και να χρειάζεται για αυτό ένα όχημα 5 ΤΟΝΩΝ. Θα μπορύσε να είναι ηλεκτρικό και τις 3 ώρες που ΚΑΘΕΤΑΙ μέχρι να γυρίσει πίσω, να φορτίζει με ρεύμα από ανεμογενήτρια. Η τα τζιπάκια που πάνε περίπολο και κυνηγάνε λαθρομετανάστες ή επίσκεψη στα φυλάκια για αλλαγή φρουράς και προμήθειες. Αυτά μπορούν να είναι ηλεκτρικά. Να υπενθυμίζω άλλωστε ότι αν γίνόταν ποτέ πόλεμος ο στρατός μπορεί να
    επιτάξει ότι όχημα θέλει, οπότε ας μη στεναχωριούνται ορισμένοι που θα βρούμε μπρίζες να φορτίσουμε.

    Η ίδια τακτική, μπορεί να εφαρμοστεί και σε σκάφη του λιμενικού.
    Για στάνταρ δρομολόγια, όπου μπορεί να προβλεφθεί η μέση-τυπική χλμ απόσταση, μπορεί να βγεί μοντέλο αντικατάστασης με υβριδικά-ηλεκμτρικά μοτέρ, που θα αρκούν για αυτές τις αποστάσεις.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 15:53 | ΤΣΑΚΑΛΙΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ,ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΕΛΕΧΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 15:14 | ΤΣΑΚΑΛΙΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ,ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΕΛΕΧΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 14:11 | Τάκης Σπετσιώτης

    Δείτε τι κάνουμε εμείς στην Αυστραλία σύντομα

    http://www.ted.com/talks/lang/eng/shai_agassi_on_electric_cars.html

    η ιδέα εφαρμόζεται ήδη στο Ισραήλ και στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ

    Η φιλοσοφία πίσω από την ιδέα, είναι ότι ΚΑΝΕΝΑ όχημα κατά μέσο όρο,
    δεν κάνει πάνω από 100χλμ εντός πολής σε καθημερινή βάση, και το περισσότερο διάστημα μένει παρκαρισμένο, άρα μπορεί άνετα να είναι 100% ηλεκτρικό, και να φορτίζεται όταν είναι παρκαρισμένο.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 13:29 | Αγάθος Σπυριδων

    ΘΕΜΑ : ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ 1450/500 (ΦΕΚ Β93) ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (με αφορμή αιτίασης μη νομιμότητος
    Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου)

    Σύμφωνα με την Υ.Α 1450/550 ( ΦΕΚ Β 93/3.3.1982) του τότε Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως, όπως τροποποιηθείσα ισχύει, καθορίζει κατανάλωση καυσίμων σε λίτρα, και για αυτ/τα των Δήμων και Κοινοτήτων, η οποία συναρτάται με τους φορολογήσιμους ίππους κάθε αυτ/ του.
    Η παράγραφος 4 της Υ.Α αναφέρει ότι τα καύσιμα που δικαιούται κάθε αυτ/το το μήνα υπολογίζονται για διαδρομή 1200 χιλιομέτρων κατά προσέγγιση.
    Η παρ. 7 της Υ.Α καθορίζει επίσης ότι: η υπέρβαση κατανάλωσης καυσίμων που καθορίζεται από την απόφαση αυτή, απαγορεύεται.
    Συνεπώς αν και τα χιλιόμετρα, της μηνιαίας διαδρομής, έχουν καθοριστεί κατά προσέγγιση εντούτοις απαγορεύεται η υπέρβαση της κλίμακας καυσίμων που συνεπάγεται και απαγόρευση παραβίασης της μηνιαίας διαδρομής των αυτ/των, άνω των 1200 χιλιομέτρων.
    Σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ.(β) της Υ.Α που ισχύει για οχήματα που εξυπηρετούν τους Αντιπροέδρους Βουλής, Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γεν. Γραμματείς, Νομάρχες, Διευθυντές Πολιτικών Γραφείων Προέδρου Δημοκρατίας και Πρωθυπουργού και λοιπά οχήματα Προεδρίας της Δημοκρατίας και Υπουργείου Προεδρίας κυβερνήσεως.
    Εντούτοις για τα παραπάνω αυτ/τα της παρ.3(β) η παρ.5 προβλέπει :
    «Η επιπλέον ποσότητα καυσίμων που θα καταναλώνουν τα αυτ/τα που αναφέρονται στην παρ.3(β) καθώς και τα νοσοκομειακά όλων των κατηγοριών των Δημοσίων υπηρεσιών, Ν.Π, Οργανισμών κ.λ.π στις εκτός έδρας κινήσεις τους, θα δικαιολογείται σύμφωνα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις που έχουν διανύσει.»
    Συνεπώς δικαιολόγηση χιλιομέτρων επιτρέπεται μόνο για αυτ/τα της παρ.3(β) της Υ.Α και για τα νοσοκομειακά αυτ/τα των Δημ. Υπηρεσιών, Ν.Π., Οργανισμών κ.λ.π στις εκτός έδρας μετακινήσεις τους.
    Τα απορριμματοφόρα και τα λεωφορεία της δημ. συγκοινωνίας των Οργανισμών Τ. Αυτοδιοίκησης δεν περιλαμβάνονται στην δικαιολόγηση των εκτός έδρας κινήσεών τους, παρότι π.χ. τα απορριμματοφόρα κινούνται αναγκαστικά εκτός έδρας , προς τις χωματερές του Σχιστού και Λιοσίων. Προφανώς απαγορεύεται η υπέρβαση της κλίμακας καταναλώσεων και συνεπώς η υπέρβαση χιλιομέτρων.
    Η παρ.8 της Υ.Α δίνει το δικαίωμα εξαίρεσης του παραπάνω μέτρου αναφέροντας :
    « Εξαίρεση από το μέτρο αυτό (ΣΣ υπέρβαση κατανάλωσης) μπορούν να αποτελέσουν υπερκαταναλώσεις που πραγματοποιήθηκαν λόγω απρόβλεπτων και επιτακτικών αναγκών όπως λ.χ. εφαρμογή σχεδίων, έκτακτης ανάγκης, σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες κ.λ.π
    Η προέγκριση θα δίδεται κατά περίπτωση από τους υπουργούς για τα οχήματα των Κεντρικών Υπηρεσιών και από του Νομάρχες (νυν Γ. Γραμματείς των Περιφερειών).
    Η τελική έγκριση θα παρέχεται οπωσδήποτε από εμάς ύστερα από αίτηση της αρμόδιας υπηρεσίας η οποία θα υποβάλλεται ιεραρχικά απόλυτα αιτιολογημένη μέσα σε 10 μέρες από την πραγματοποίηση της υπερκαταναλώσεως όπως το επισυναπτόμενο «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α».»
    Είναι προφανές ότι ο Γ. Γ της Περιφέρειας δεν μπορεί να εγκρίνει εξαίρεση από το μέτρο της αναγκαστικής κατανάλωσης, διότι δεν υφίστανται λόγοι, απρόβλεπτων και επιτακτικών αναγκών αφού δεν υπάρχουν πυρκαγιές ούτε σεισμοί ούτε σχέδια άμεσης ανάγκης ούτε πλημμύρες. Η μόνη επιτακτική ανάγκη που υφίσταται δεν είναι απρόβλεπτη αλλά προβλεπόμενη από το γεγονός ότι τα απορριμματοφόρα (μερικά από αυτά) κινούνται σε δύο βάρδιες πρωί – απόγευμα, λόγω του μεγάλου όγκου των παραγόμενων απορριμμάτων. Αυτό προέρχεται λόγω αύξησης πληθυσμού και κατά συνέπεια αύξησης απορριμμάτων γεγονός που δεν είχε προβλέψει η Υ.Α που εξεδόθη το 1982 με αποτέλεσμα να είναι χρονικά αναντίστοιχη με το πρόβλημα.
    Συνεπώς δεν υφίσταται απρόβλεπτο γεγονός αλλά επαναλαμβανόμενο καθημερινά.
    Επομένως ο Γ. Γ της Περιφέρειας, είναι αναρμόδιο όργανο να εξαιρέσει το Δήμο από υπερκαταναλώσεις που δεν είναι απρόβλεπτες, ο δε Υπουργός αρμόδιος να δώσει την τελική έγκριση πρέπει να παραβεί την νομοθεσία αφού δεν θα μπορεί η αίτηση να αιτιολογηθεί απόλυτα μη υπάρχουσας απρόβλεπτης ανάγκης.
    Συνεπώς απαιτείται νέα νομοθετική ρύθμιση τροποποίησης της Υ.Α , χωρίς να υπάρχει έλεγχος σκοπιμότητας που επιβάλλεται ουσιαστικά από την απόφαση, ή τουλάχιστον να μη παρεμποδίζεται η αρμοδιότητα των Δήμων να περισυλλέγουν τα απορρίμματα χωρίς έλεγχο υποχρεωτικής ανώτατης κατανάλωσης σε συνδυασμό με υποχρεωτική ανώτατη διαδρομή 1200 χιλιομέτρων ανά μήνα.
    Κατόπιν των ανωτέρω δίνουμε μια γνώμη για την τροποποίηση της 1450/550 Υ.Α.

    1) Να παραμείνει η υποχρεωτική κατανάλωση της παρ.1 της Υ.Α.
    2) Να προστεθεί στην παρ.5 ότι συμπεριλαμβάνονται στα οχήματα των Δήμων απορριμματοφόρα και λεωφορεία Δημοτικής συγκοινωνίας. Επίσης στην παρ.3(β) της Υ.Α να προστεθούν και τα ως άνω οχήματα των Δήμων.
    3) Οι παρ. 7 και 8 της Υ.Α να καταργηθούν.
    4) Να επιτραπεί, αύξηση των χιλιομετρικών διαδρομών άνω των 1200 χιλιομέτρων που αποτελεί εκτίμηση, που χρονικά αναφέρεται στο έτος 1982, υπό την προϋπόθεση να ισχύσει το μέτρο λίτρα ανά χιλιόμετρο .Το μέτρο αυτό προκύπτει από την κλίμακα κατανάλωσης της παρ.1 της Υ.Α π.χ. για φορολογήσιμους ίππους π.χ. 54 προκύπτει ανώτατη κατανάλωση 841,5 λίτρα και χιλιομετρική ανώτατη διαδρομή 1200 χιλιομέτρων μηνιαίως.
    Από το λόγο μηνιαίων λίτρων ως ανωτέρω που είναι 841,5 λίτρα προς την ανώτερη μηνιαία διαδρομή των 1200 χλμ προκύπτει μέση κατανάλωση ίση με 0,701 λίτρα ανά χιλιόμετρο.
    Συνεπώς κάθε υπέρβαση χιλιομετρικής διαδρομής άνω των 1200 πρέπει να δίνει λόγο μέσης κατανάλωσης , 0,701 10% για περιπτώσεις απορριμματοφόρων χωρίς δεύτερη μηχανή όπως είναι π.χ. οι τράκτορες μετά ημιρυμουλκούμενου. Το 10% δίδεται για περιπτώσεις κακής λειτουργίας του κινητήρα.

    Με αυτό τον τρόπο οι Δήμοι θα αυτοελέγχονται ενώ το Ελεγκτικό συνέδριο θα μπορεί να ασκεί έλεγχο νομιμότητας χωρίς τις δεσμεύσεις της παρ.8 της Υ.Α.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 12:53 | Yiannis Kanavas

    Σίγουρα η κατανάλωση των καυσίμων είναι σοβαρότατο ζήτημα. Στο ανάλογο άρθρο έχω σχολιάσει ότι κυβερνητικά αυτοκίνητα είναι μόνο τρία : Πρόεδρος Δημοκρατίας, Πρωθυπουργός, Πρόεδρος Βουλής και τέλος. Και είναι αντιληπτό ότι το κόστος καυσίμου είναι πολύ περιορισμένο.
    Στη περίπτωση που καταλήξουμε πάλι σε στόλο πολλών αυτοκινήτων για διάφορους λόγους (πχ περιμένει κάποιος πολίτης να ψηφίσουν οι Βουλευτές κατάργηση των αυτοκινήτων τους ; ή να δεχθούν οι ανώτατοι δικαστικοί να χάσουν την χλιδή και την έπαρση που έχει το κυβερνητικό αυτοκίνητο;) για το καύσιμο εκτιμώ ότι είναι μία η λύση. Προσδιορισμένο πρατήριο παροχής βενζίνης έπειτα από διαγωνισμό. Για παράδειγμα το Υπ. Προστασίας του Πολίτη στη Κατεχάκη έχει εσωτερικό δικό του πρατήριο και κατά κάποιο τρόπο ελέγχεται ή είναι μετρήσιμο το κόστος καυσίμου. Τα αυτοκίνητα του Υπ. Οικονομικών να προμηθεύονται από ένα πρατήριο μίας εταιρίας σε συγκεκριμένο σημείο, το οποίο αν θέλει να έχει υψηλό τζίρο να κάνει καλύτερες τιμές στο λίτρο. Είναι εφικτό. Με μόνο ένα σημείο είναι εύκολη και η καταγραφή. Σε κάθε περίπτωση έχει μία δυσκολία αλλά νομίζω ότι είναι αντιμετωπίσιμο το ζήτημα με κατάλληλο σχεδιασμό.
    Ευχαριστώ για βήμα και την δυνατότητα έκφρασης και τοποθέτησης.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:13 | SYRMA THEODORA

    το θέμα της κατανάλωσης των καυσίμων είναι πολύ σημαντικό διότι αποτελεί μια μεγάλη ετήσια δαπάνη για όλες τις Υπηρεσίες.
    Το μέχρι σήμερα νομοθετικό πλαίσιο ελέγχου έχει κενά με αποτέλεσμα να υπάρχει κατάχρηση. Για παράδειγμα ο αερολιμενάρχης της Πάρου που ενώ το αεροδρόμιο είναι κλειστό βάσει χρησιμοποιεί το αυτόκινητο για δήθεν έλεγχο , τα τιμολόγια είναι σωστά όμως η χρήση του αυτοκινήτου γίνεται για ιδιωτικούς λόγους , πως μπορεί αυτό να αποφευχθεί, φυσικά η αναφορά στον αερολιμενάρχη Πάρου αποτελεί παράδειγμα, όμως κατάστάσεις σαν αυτή είναι καθημερινές .

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:02 | andreas

    Συμφωνώ με όποιους έχουν θέσει ζήτημα αγοράς καυσίμων μόνο με χρήση ειδικής πιστωτικής κάρτας. Μπορεί με αυτόν τον τρόπο να γίνει ο έλεγχος της πραγματικής κατανάλωσης και να δίνονται αναλυτικά στατιστικά στοιχεία. Αυτό μπορεί να γίνει σε όλα τα οχήματα «πολιτικού» χαρακτήρα.
    Αγορά με τιμολόγια ή με νομογράμματα κατανάλωσης απλά είναι διαβλητά και απαρχαιωμένα και δεν μπορούν να δουλέψουν.
    Επίσης ένα ολοκληρωμένο fleet management με GPS μπορεί να δείξει τα ακριβή χιλιόμετρα και τις μετακινήσεις που γίνονται.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:33 | ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ!!!!

    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ FLEET MANAGEMENT ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ GPS. TO 30 % ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΑΦΕΣ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΙΑ ΤΙΜΗ. ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΟΙ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙΣ ΕΝΑ ΟΡΙΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΤΕ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙΣ ,ΑΝΩΝΑΤΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ , ΤΙ ΠΡΟΙΟΝ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΚΛΠ. ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ.

    ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:15 | Δελιάς Πασχάλης

    Eάν τολμήσεται καί υιοθετήσεται την απλούστατη διαδικασία που εφορμόζετε στις Ένοπλες Δυνάμεις γιά την κατανάλωση καυσιμων καί στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα τότε η εξοικονόμηση κονδηλίων θα υπερβεί σίγουρα το 50%. Ευχαριστώ

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:17 | ΗΛΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΣΩΣΤΑ ΑΝ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΕ ΚΑΥΣΗΜΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΥΝ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΤΑ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ.ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΕΧΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΣΤΑ ΚΑΥΣΗΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ.

  • ΕΑΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΟΘΥΝ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΧΑΝΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜ.Δ.Α.
    ΜΕ ΣΗΜΑΝΣΗ, ΣΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΘΑ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ.Η ΥΠΕΡΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑΜΠΟΡΕΙ ΝΑΓΙΝΕΙ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 09:26 | Mike

    Όσον αφορά τα πετρέλαια θα σας πρότεινα να αλλάξετε εντελώς ξαφνικά προμηθευτή και να δείτε τις διαφορές.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 08:04 | Κουμπάκης Βασίλης

    Ο κλιματισμός των αυτοκινήτων δεν καταναλώνει πολύ ενέργεια αλλά είναι θετικό να μειωθεί η όποια υπερβολική κατανάλωση ενέργειας – πετρελαίου. Ένας παράγοντας που επηρεάζει την ενεργειακή κατανάλωση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου είναι ο συντελεστής απορρόφησης ακτινοβολίας του αυτοκινήτου που εξαρτάται απο τη μορφολογία του αυτοκινήτου και τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς του. Στην μορφολογία του αυτοκινήτου που καθορίζεται από το εργοστάσιο κατασκευής δεν μπορούμε να επέμβουμε όμως στους χρωματισμούς του έχουμε κάθε δικαίωμα να απαιτούμε το καλύτερο για μας.

    Τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα έχουν μικρότερο συντελεστή απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας όπως και οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις του εσωτερικού του. Τον χαμηλότερο συντελεστή απορρόφησης έχει το λευκό χρώμα που ως γνωστό αντανακλά όλο το φάσμα της ορατής ηλιακής ακτινοβολίας ενώ το μαύρο χρώμα απορροφά όλο το φάσμα της ορατής ηλιακής ακτινοβολίας και έχει το μεγαλύτερο συντελεστής απορρόφησης. Η ενέργεια των ορατών ηλιακών ακτίνων που προσκρούουν στη μαύρη επιφάνεια μετατρέπονται σε θερμότητα ενώ όταν προσκρούουν στη λευκή επιφάνεια το μεγαλύτερο μέρος τους αντανακλούν και συνεχίζουν την πορεία τους ως ακτίνες φωτός (δεν μετατρέπονται σε θερμότητα).

    Οι κατασκευαστές και οι αγοραστές αυτοκινήτων στις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες επιλέγουν συνήθως σκουρόχρωμα (μαύρα) αυτοκίνητα λόγω των κλιματολογικών τους συνθηκών. Γι’ αυτούς η ενέργεια απαραίτητη για τη δημιουργία του κατάλληλου μικροκλίματος στο αυτοκίνητο δεν συνδέεται με πρόσθετη κατανάλωση ενέργειας. Η θέρμανση του αυτοκινήτου προέρχεται από την απορριπτέα ενέργεια της λειτουργίας του κινητήρα. Γι’ αυτό, η κατανάλωση ενέργειας στο σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού του αυτοκινήτου δεν ενδιαφέρει τους βόρειους αυτοκινητιστές.
    Ενώ η ενέργεια απαραίτητη για τον κλιματισμό στις νότιες χώρες είναι ενεργειακή επιβάρυνση για τον κινητήρα του αυτοκινήτου που κινεί τον συμπιεστή τους.
    Η χώρα μας είναι η νοτιότερη και η θερμότερη της Ευρώπης και το θέμα ενέργειας είναι σημαντικό για μας. Με την κατάλληλη επιλογή του χρωματισμού του αυτοκινήτου μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας για το κλιματισμό του αυτοκινήτου.
    Θεωρώντας το μαύρο χρώμα ως επίσημο, το χρησιμοποιούν οι δημόσιοι λειτουργοί για την επιλογή των υπηρεσιακών αυτοκινήτων τους. Εάν στην επόμενη αλλαγή του οχήματος τους επέλεγαν λευκό ή ανοιχτόχρωμο αυτοκίνητο θα μείωναν την ενεργειακή κατανάλωση χωρίς να μειωθούν τα επίπεδα των θερμικών ανέσεων τους (μάλλον το αντίθετο). Η διαφορά στη λειτουργία του κλιματιστικού είναι της τάξης του 20% με 30% για το κλιματιστικό λευκού αυτοκινήτου σε σχέση με το κλιματιστικό μαύρου αυτοκινήτου. Είναι μια ενέργεια που εκτός την μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, δηλώνει και την περιβαλλοντική συνείδηση χωρίς να κοστίζει. Το μόνο που απαιτείται είναι ενημέρωση και περιβαλλοντική συνείδηση. Μπορεί αυτή η επιλογή των δημοσίων λειτουργών να παρασύρει και ιδιώτες πολλαπλασιάζοντας τις ευεργετικές συνέπειες μιάς περιβαλλοντικά συνειδητής επιλογής. Το αυτοκίνητο μαύρου χρώματος παράγει θερμότητα υπό την ηλιακή ακτινοβολία ακόμα και όταν δεν κινείται προσθέτοντας θερμότητα το καλοκαίρι στην πόλη.

    Το λευκό δεν είναι λιγότερο επίσημο χρώμα από το μαύρο, αντιθέτως προέρχεται από την παράδοση μας. Λευκά είναι τα σπίτια στα νησιά του Αιγαίου, λευκά τα καΐκια και τα καραβάκια μας, λευκές οι φουστανέλες και τα πουκάμισα των αγωνιστών του 21 για τον ίδιο λόγω, τη μείωση του θερμικού φορτίου που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία.
    Λευκά είναι τα φορτηγά ψυγεία και τα αεροπλάνα για τους ίδιους λόγους, διότι ως μεγάλες επιφάνειες εκτεθειμένες στις ηλιακές ακτίνες θα αυξανώταν πολύ το φορτίο των ψυκτικών και κλιματιστικών εγκαταστάσεων τους εάν δεν ήταν λευκές.

    Το κάθε όχημα μας μπορεί να μην έχει μεγάλη επιφάνεια, στο σύνολο όμως τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις πόλεις καλύπτουν μεγαλύτερες επιφάνειες από όλα τα αεροπλάνα που πηγαινοέρχονται στα αεροδρόμια μας

    Κουμπάκης Βασίλης
    Μηχανολόγος Μηχανικός

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 08:27 | Θωμάς Νεράντζης

    Όλα αυτά είναι καλά και ωραία και ίσως να υπάρχουν και κάποιες απόψεις καλύτερες η χειρότερες. Κατά την άποψή μου όμως το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι τόσο η έλλειψη των νόμων αλλά η εφαρμογή τους. Όλα αυτά που θα θεσπισθούν, θα εφαρμοσθούν ? και πως ?

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 07:39 | ΝΙΚΟΣ ΖΕΥΓΩΛΗΣ

    Σε προηγούμενο άρθρο ανέφερα για το βιβλίο κίνησης του αυτοκινήτου. Μόνο από αυτό αν τηρείτε σωστά θα υπάρχει μείωση καυσίμων.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 07:21 | ΤΣΕΛΙΚΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 10 ΠΑΡ.3 ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΠΕΡΙΠΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΑΝΑΓΚΗ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ.
    ΕΙΝΑΙ ΕΥΛΟΓΟ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΟΤΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΩΣ ΟΧΗΜΑΤΑ «ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ» ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ 50% ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ,ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ 1450/550/1982.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 02:49 | Κωστής Κατσαμάγκος

    Το Άρθρο 10 είναι εξαιρετικά ασαφές και αόριστο. Η κατανάλωση των αυτοκινήτων δεν είναι δυνατό να ρυθμιστεί με ένα ΦΕΚ ή με μια απόφαση για μείωση 30%. Απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια.

    Απαιτείται αυστηρός έλεγχος και αντιστοίχιση κατανάλωσης σε σχέση με τα διανυθέντα χιλιόμετρα ανά αυτοκίνητο. Επιπλέον απαιτείται προσεκτική επιλογή προμηθευτών, βάσει της χαμηλότερης τιμής. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε να βοηθήσει και το παρατηρητήριο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο θα μπορούσε να ανακοινώνει σε εβδομαδιαία βάση τα φθηνότερα πρατήρια ανά περιοχή και οι υπηρεσίες να υποχρεώνονται να ανεφοδιάζουν σε αυτά τα αυτοκίνητα τους.

    Γενικά, η δημιουργία μιας Διεύθυνσης Οχημάτων, με αρμοδιότητες fleet management για όλα τα οχήματα του δημοσίου, θα ήταν ένα πρώτο βήμα για τον γενικό συντονισμό και για την επίτευξη του στόχου της μείωσης της κατανάλωσης.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 00:38 | Ιωάννα Κοτίδη

    Με τα καύσιμα η ασάφεια είναι μεγάλη και το κόστος τεράστιο.
    Θα πρέπει να αποφευχθούν φαινόμενα να χρησιμοποιείται η κάρτα βενζίνης για να γεμίζουν τα αυτοκίνητα συγγενών και φίλων. Και επειδή πολύπλοκοι υπολογισμοί και ανάλυση ανά περίπτωση αυξάνουν τα λειτουργικά κόστη τόσο κατά τη σύνταξη όσο και κατά τον έλεγχο, προτείνω σταθερή παροχή κατανάλωσης καυσίμου 100 λίτρα το μήνα, με δυνατότητα μεταφοράς από τον ένα μήνα στον άλλο, δηλαδή 1200 λίτρα το χρόνο, και κανένα περιορισμό στη χρήση του αυτοκινήτου για επαγγελματικό ή προσωπικό σκοπό.
    Με 1200 λίτρα το χρόνο ουσιαστικά λύνεις το θέμα με πρακτικό τρόπο: εφόσον αν θέλει ο χρήστης να κάνει οτιδήποτε παραπάνω θα πληρώσει από την τσέπη του, και 1200 λίτρα το χρόνο σίγουρα δεν επαρκούν για να γεμίζει και το αυτοκίνητο της γυναίκας του, μάνας του, γιού του, ενώ επαρκεούν για τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις και μετακινήσεις εντός και εκτός Αττικής.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:56 | Αθανάσιος Γιαννόπουλος

    να γίνει διαγωνισμός ευρεσιτεχνιών για την μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε υβριδικά…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:35 | Αλέξανδρος Ξεζώνοτος

    Πως μπορούμε να αξιολογήσουμε την κατανάλωση του καυσίμου όταν η διάταξη παραπέμπει σε άλλη διάταξη και αυτή ίσως σε μία άλλη κοκ;

    Είναι λογικό αυτό; Δεν είμαι νομικός, αλλά αυτό δημιουργεί πολυνομία και μία δαιδαλώδη κατάσταση που ο πολίτης τελικά δεν μπορεί να βρεί την άκρη και είτε πληρώνει δικηγόρο, είτε δίνει φακελάκι.

    Θα ήταν δηλαδή δύσκολο ο κάθε νόμος να είναι ΑΥΤΑΡΚΗΣ και όλοι οι παλαιότεροι σχετικοί να καταργούνται;

    Πάγια πρακτική στο εμπόριο: «Ο παρών τιμοκατάλογος καταργεί κάθε προηγούμενο».

    Στους νόμους, αντίθετα, λέμε: Πάρε τον κατάλογο του Ιουνίου, ενημέρωσέ τον με τις τιμές του καταλόγου του Μαρτίου και μετά κάνε 30% έκπτωση.

    Το βρίσκετε λογικό;

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:37 | ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ ΝΙΚΟΣ

    Η κατανάλωση του καυσίμου και οι βλάβες, σε ένα αυτοκίνητο είναι τρομερά ελα-στικές και άμεσα εξαρτώμενες από την διάθεση του οδηγού, τις υπηρεσιακές ανά-γκες, τις συνθήκες κυκλοφορίας, την καταλληλότητα του οχήματος για την χρήση που επιλέχτηκε, την ποιότητα κατασκευής του και άλλα.
    Η πρόταση μου είναι η εξής:
    • Στην προσφορά για αγορά του αυτοκινήτου, να συμπεριλαμβάνεται και το κό-στος ζωής (συχνότητα συντήρησης, κόστος συντήρησης, πιθανότητα ακραίων βλαβών, ο χρόνος αποκατάστασης βλαβών κα) του αυτοκινήτου, το οποίο θα α-ποτελεί σταθμικό παράγοντα στην τελική επιλογή. (ας αξιοποιήσουμε τα πολυδι-αφημισμένα πιστοποιητικά ποιότητας των επιχειρήσεων)
    • Βάση της προηγούμενης δεσμευτικής (συμβατικής από πλευράς πωλήτριας επι-χείρησης ) έως σημαντικό μέρος (πχ 95%) προκοστολόγησης του αυτοκινήτου θα προκύπτει και ο χρόνος απόσυρσης από την κυκλοφορίας. Η απόκλιση από τα προϋπολογισμένα θα βαραίνουν τον πωλητή.
    • Στην κίνηση του αυτοκινήτου ο υπολογισμός της κατανάλωσης θα αποτελεί και παράγοντας ελέγχου της ποιότητας του παραλαμβανόμενου καυσίμου, δεδομένου ότι από την ποιότητα της εξαρτάται και η κατανάλωση. Με αυτό τον τρόπο θα ε-λέγχεται και η καλή παράδοση του καυσίμου.
    • Η προμήθεια του καυσίμου να γίνεται από διαρκώς συμβεβλημένα πρατήρια, που ο μειοδότης θα προκύπτει από ηλεκτρονική υποβολή της προσφοράς για βραχύ χρονικό διάστημα ( πχ εβδομάδα)
    • Φυσικά η εξόφληση των οφειλών να γίνονται άμεσα, ώστε να μπορούν να συμ-μετέχουν και μικροί προμηθευτές που δεν έχουν την δυνατότητα να διαχειρι-στούν το κόστος της χρηματοδότησης, επιτυγχάνοντας καλύτερη αναδιανομή του εισοδήματος προς τους μικρότερους επιχειρηματίες
    • Η μείωση των δαπανών σε καύσιμα και ανταλλακτικά που επιβαρύνουν το εμπορικό ισοζύγιο, μπορεί να δοθούν ως κίνητρα σε όλους τους εμπλεκομένους για την επίτευξη αυτού το στόχου, ενισχύοντας την κατανάλωση και την ρευστό-τητα στην αγορά.
    • Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης στόλου αυτοκινήτων και αξιοποί-ηση του επιστημονικού προσωπικού με γνώση στην διαχείριση στόλου, όπου αυ-τό υπάρχει.
    • Θέσπιση προσόντων μηχανικού logistics στις υπηρεσίες που διαθέτουν μεγά-λο στόλο αυτοκινήτων και συμβούλου στις Νομαρχίες ή στις περιφέρειες για τις υπηρεσίες με λίγα αυτοκίνητα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:26 | Τουτζιαράκης Γιάννης

    Η αγορά καυσίμων και η συντήρηση να οργανωθούν κατά τρόπο που να αποκλείει αυτό που είναι διαδεδομένο και στα στελέχη του ιδιωτικού τομέα που έχουν εταιρικά αυτοκίνητα, δηλαδή την υπερτιμολόγηση .Οι ίδιοι οι βενζινοπώλες όταν δούν ότι έχεις εταιρικό αυτοκίνητο ρωτούν πόσα να σου βάλω.Προφανώς τo ίδιο θα κάνουν και με τα κρατικά αυτοκίνητα.
    Μπορεί να αναζητηθεί η εμπειρία από τις ιδιωτικές εταιρείες με αντίστοιχα προβλήματα.Νομίζω μία μέθοδος είναι η πληρωμή με κάρτα που έχουν τα ελπε,χωρίς να γνωρίζω τι θέμα λεπτομερειακά.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:02 | Νίκος Π.

    ΠΟΙΝΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
    Επιβολή ποινής( ½ του μισθού του), για οδηγό δημόσιου οχήματος που χρησιμοποιείτε για μη υπηρεσιακούς λόγους.

    Σε επανάληψη ποινή (ενός μισθού), για οδηγό δημόσιου οχήματος που χρησιμοποιείτε για μη υπηρεσιακούς λόγους.

    Σε συνεχή επανάληψη (Χ αριθμός) οριστική απόλυση του χρήστη δημοσίου οχήματος.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:41 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΑΜΠΕΡΗΣ

    μηπωσ να συζητούσαμε σοβαρα και για πετρελαιοκινητήρες οι οποίοι όχι μόνο έχουν λιγότερουσ ρύπους, είναι αρκετα βελτιωμάνοι και αποδίδουν τουλάχιστον τετραπλάσια χλμ συνολικά;

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:02 | giandal

    Το βασικό θέμα κατά την προσωπική μου άποψη για την μείωση στο 30% των καύσιμων εάν δεν υπαρχή κάποιο είδος έλεγχου δεν βοηθά και πολύ.
    Όταν κινητέ πχ ένας Δήμαρχος με το υπερεσιακό του αυτοκίνητο για βολτούλες οικογενειακές η και ανώτερη χρησιμοποιώντας τους οδηγούς για της οικογενειακές του ανάγκες τους .

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:58 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

    ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΝΕΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΠΙΟ ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
    ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:26 | Ιάσονας Χατζηθεοδώρου

    Για όλα τα πολιτικά αμάξια, που δεν έχουν κάποια ειδική χρήση, 6lt/km εντός πόλης. Δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα της σύνδεσης με την 1450/550/1982.

    Σωστές οι εξαιρέσεις της παραγράφου 3, αρκεί τα αντίστοιχα υπουργεία να εκδόσουν ανάλογες αποφάσεις που θα αποσκοπούν σε περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 19:40 | Β. Νεμπής

    Στην ανακοίνωση που έκανε ο Υπουργός για τις δαπάνες καυσίμων των κρατικών αυτοκινήτων – όπως αυτές έφθασαν στις εφημερίδες – υπήρχε και αιχμή για λαθροχειρία στην ποσότητα των καυσίμων που καταναλώνουν τα κρατικά αυτοκίνητα.
    Στο Νομοσχέδιο μπαίνει στόχος για μείωση των καυσίμων κατά 30%. Μήπως ομως ο στόχος αυτός θα έπρεπε να συνδυασθεί και με έναν ελεγκτικό μηχανισμό για την κατανάλωση καυσίμων?
    Στον ιδιωτικό τομέα, οι εταιρείες που έχουν αυτοκίνητα στους υπαλλήλους τους για τις ανάγκες της δουλειάς τους, χρησιμοποιούν την πιο μηνιαία αναφορά:
    – Χιλιομετρικός Μετρητής στο τέλος του μήνα 27.150
    – Χιλιομετρικός Μετρητής στην αρχή του μήνα 25.800
    – Διανυθέντα χιλιόμετρα στο μήνα 1.350
    – Λίτρα βενζίνης για τον μήνα 140
    – Λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα 10,4
    Με τον τρόπο αυτό:
    – ο οδηγός του αυτοκινήτου εγγράφως αναφέρει τα κύρια στοιχεία για την χρήση του αυτοκινήτου του, τα στοιχεία του μπορεί να συγκριθούν με τα στοιχεία άλλου συναδέλφου του κλπ.
    – Ο προϊστάμενος του υπαλλήλου περιοδικά ελέγχει τον χιλιομετρητή του αυτοκινήτου για να διαπιστώσει ότι ο υπάλληλος καταχωρεί την σωστή ένδειξη και άρα δεν επηρεάζει την κατανάλωση (σχέση λίτρα / χιλιόμετρα).

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 19:53 | Νικόλαος ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗΣ

    Το αυτοκίνητο του Διευθυντή Εθιμοτυπίας δεν είναι δυνατόν παρά να εξαιρεθεί. Είναι ενα αυτοκίνητι το οποίο κινείται διαρκώς, επι καθημερινής βάσεως, για σωρεία επισήμων ξένων εκδηλώσεων στην Αθήνα και,επίσης, για διάφορες αιτίες στο εσωτερικό της χώρας. Ας μην ξεχνούμε οτι η Διεύθυνση Εθιμοτυπίας του Υουργείου Εξωτερικών είναι αρμόδια για το κρατικό Πρωτόκολλο και όχι για το Πρωτόκολλο του Υπουργείου Εξωτερικών.

    Βεβασίως, οικονομία θα πραγματοποιηθεί και απο τον περιορισμό των καυσίμων. Η μεγάλη όμως οικονομία θα πρέπει να επιδιωχθεί απο την ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ των καυσίμων, λιπαντικών κλπ, στον τόπο όπου αυτά χορηγούνται. Θα πρέπει ΕΚΕΙ να γίνεται συστηματικός, αυστηρός και αποτελεσματικός έλεγχος και να τοποθετηθούν άνθρωποι εμπιστοσύνης, που δεν δελεάζονται (εάν υπάρχουν ακόμη). ΕΚΕΙ γίνεται το «μεγάλο φαγοπότι»

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 18:33 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΧΟΣ

    Να είναι ποχρεωττική και λεπτομερής η καταγραφή των καυσίμων.
    Ο υπάλληλος που βάζει τη βενζίνη να πληρώνει με ειδική πιστωτική κάρτα, ώστε να μπορεί να ελέγχεται, σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα που έκανε.
    Το ίδιο να γίνεται με τα ανταλλακτικά και τα σέρβις.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:42 | Μ.Π.

    Αποκλείεται η Κυβέρνηση να θεωρεί ότι η μείωση των επιτρεπόμενων ορίων κατανάλωσης καυσίμων στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα θα φέρει μεγάλα αποτελέσματα στην περιστολή των κρατικών δαπανών…Λαϊκίστικο μέτρο που δημιουργεί μόνο εντυπώσεις. Και τί θα γίνει σε περίπτωση που κάποιος υπουργός η κατέχων δημόσιο αξίωμα θέλει να μετακινηθεί για υπηρεσιακούς λόγους και έχει φτάσει το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο κατανάλωσης καυσίμων? θα πρέπει να πληρώνει από την τσέπη του τις υπόλοιπες μετακινήσεις του? Νομίζω πως είναι περιττό και προβληματικό μέτρο. Η ουσία είναι η μείωση της εκπομπής των ρύπων. Εκεί πρέπει να εστιάσει την προσοχή της η Κυβέρνηση.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:43 | Anna

    Να γίνεται λεπτομερής καταγραφή της χρήσης καυσίμων.
    Π.χ. ο κάθε υπάλληλος που δικαιούται να βάζει βενζίνη (αυτός στον οποίο είναι «χρεωμένο» το όχημα) να το κάνει μόνο μέσω πιστωτικής κάρτας, ειδικής για αυτό το σκοπό (και με ανώτατο όριο / ημέρα) ώστε να μπορεί να ελέγχεται αν τα ίδια αυτοκίνητα, για τα ίδια χιλιόμετρα χαλάνε διαφορετική ποσότητα καυσίμων.
    Το ίδιο με τα ανταλλακτικά και τα σέρβις.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:53 | ΝΙΚΟΣ

    Δεν γίνεται καθόλου λόγος για την συντήρηση των οχημάτων .Όλα τα κρατικά οχήματα αλλά κυρίως τα οχήματα που υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στην τοπική αυτοδιοίκηση , πρέπει για τα οχήματα 15ετιας και άνω να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση τους ,σπαταλούνται υπέροχα ποσά για την συντήρηση και επισκευή βλαβών τους, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος στα χρήματα που σπαταλούνται, οι βλάβες είναι καθημερινό φαινόμενο και η ρύπανση που προκαλούν μεγάλη.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:40 | πανος

    Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ.ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΡΑΤΟ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.ΠΟΣΟΙ ΤΟΝΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΕΧΟΥΝ ΧΥΘΕΙ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΠΟ ΑΒΛΕΨΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΟΣΟΙ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΜΕ.ΕΠΕΙΣΗΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΧΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΕΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.ΔΩΣΤΕ ΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:09 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΓΙΑ ΚΑΚΗ ΜΟΥ ΤΥΧΗ ΤΟ ΛΕΟΦΩΡΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟ ΠΡΩΙ Η ΩΡΑ 06:30 ΑΠΟ ΝΕΑΠΟΛΗ ΠΡΟΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ ΑΠ ΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ ΚΙ ΟΔΗΓΑΣ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ. ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΥΤΟ ΚΤΕΟ;

  • Μπορείτε να μας πειτε ποια ήταν τα όρια που αναφέρονταν στην απόφαση του ’82, ώστε να μπορούμε να κρίνουμε αν η μείωση του 30% είναι ρεαλιστική και αρκετή?
    Και για ένα λογο ακόμη . Ενα αυτοκίνητο 2000cc κατανάλωνε πολύ περισσότερα καύσιμα από ένα υβριδικό των 1400 cc.
    Ποιος είναι ο στόχος τελικά? ο περιορισμός της κατανάλωσης μόνο ή και ο περιορισμός των μετακινήσεων?

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:16 | ΚΩΣΤΑΣ

    Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΤΡΙΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΜΙΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΔΕΗ.
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΓΙΑ ΤΙ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ ΠΟΤΕ. ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΟΥΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
    ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΥΝ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ.
    ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΕΛΕΧΘΕΙ Η ΑΝΤΛΙΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.