Στις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους, πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (α’ γύρος) στη δημοτική ενότητα. Οι υποψήφιοι των υπόλοιπων συνδυασμών, κατά τη σειρά των καταμετρημένων εγκύρων ψηφοδελτίων, λογίζονται ως αναπληρωματικοί. Σε περίπτωση ισοψηφίας, το πρωτοδικείο διενεργεί κλήρωση.
Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"Άρθρο 28 Εκλογή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων
Άρθρο 28 Εκλογή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων
- 57 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Άρθρο 1 Δημοτικές αρχές
- 100 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αρχές δημοτικών κοινοτήτων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 3 Διάρκεια δημοτικής περιόδου
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 4 Δικαίωμα του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγεινΆρθρο 5 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 6 Εκλογικοί κατάλογοι
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 7 Προσόντα εκλογιμότητας
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 8 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ασυμβίβαστο λόγω οφειλών
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΔΡΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Άρθρο 10 Εκλογικές περιφέρειες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Έδρες δημοτικών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειας
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Άρθρο 12 Αρμόδιο δικαστήριο
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κατάρτιση συνδυασμών – Υποβολή υποψηφιοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Αντικατάσταση υποψηφίων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμών και υποψηφίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Πρόγραμμα της εκλογής
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 18 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Εκτύπωση και διανομή των ψηφοδελτίων
- 121 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Άκυρα ψηφοδέλτιαΆρθρο 21 Άκυρα ψηφοδέλτια
- 26 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ Άρθρο 22 Επιτυχών συνδυασμός δημάρχου και επιλαχόντες συνδυασμοί του δημοτικού συμβουλίου – Εκλογή δημάρχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Επαναληπτική ψηφοφορία
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 Κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Παραίτηση ή θάνατος υποψηφίου δημάρχου σε περίπτωση επαναληπτικής ψηφοφορίαςΆρθρο 26 Παραίτηση ή θάνατος υποψηφίου δημάρχου σε περίπτωση επαναληπτικής ψηφοφορίας
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εκλογή συμβούλων δημοτικών κοινοτήτων
- 219 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εκλογή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Τακτικοί και αναπληρωματικοί δημοτικοί σύμβουλοι – ΙσοψηφίαΆρθρο 29 Τακτικοί και αναπληρωματικοί δημοτικοί σύμβουλοι – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων – ΙσοψηφίαΆρθρο 30 Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 31 Μετάδοση των αποτελεσμάτωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 31 Μετάδοση των αποτελεσμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Έκθεση πρακτικώνΆρθρο 33 Έκθεση πρακτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 34 Επικύρωση της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 34 Επικύρωση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Ορκωμοσία αιρετώνΆρθρο 35 Ορκωμοσία αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αποποίηση της εκλογήςΆρθρο 36 Αποποίηση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Παραίτηση αιρετώνΆρθρο 37 Παραίτηση αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλωνΆρθρο 38 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίωνΆρθρο 39 Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΛΟΓΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ Άρθρο 40 Περιφερειακές αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Διάρκεια περιφερειακής περιόδου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 42 Δικαίωμα του εκλέγεινΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 42 Δικαίωμα του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγεινΆρθρο 43 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 44 Εκλογικοί κατάλογοι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 45 Προσόντα εκλογιμότηταςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 45 Προσόντα εκλογιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Ασυμβίβαστο λόγω οφειλών
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ – ΕΔΡΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Άρθρο 48 Εκλογικές περιφέρειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Έδρες περιφερειακών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειαςΆρθρο 49 Έδρες περιφερειακών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειας
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Άρθρο 50 Κατάρτιση συνδυασμών – Υποβολή υποψηφιοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμώνΆρθρο 51 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 52 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 52 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Σταυροί προτίμησηςΆρθρο 53 Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Άκυρα ψηφοδέλτιαΆρθρο 54 Άκυρα ψηφοδέλτια
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ Άρθρο 55 Επιτυχών συνδυασμός περιφερειάρχη και επιλαχόντες συνδυασμοί του περιφερειακού συμβουλίου – Εκλογή περιφερειάρχη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Επαναληπτική ψηφοφορίαΆρθρο 56 Επαναληπτική ψηφοφορία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρειαΆρθρο 58 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Τακτικοί και αναπληρωματικοί περιφερειακοί σύμβουλοι – ΙσοψηφίαΆρθρο 59 Τακτικοί και αναπληρωματικοί περιφερειακοί σύμβουλοι – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 60 Μετάδοση, εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 60 Μετάδοση, εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Έκθεση πρακτικώνΆρθρο 61 Έκθεση πρακτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 62 Επικύρωση της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 62 Επικύρωση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Ορκωμοσία αιρετώνΆρθρο 63 Ορκωμοσία αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αποποίηση της εκλογήςΆρθρο 64 Αποποίηση της εκλογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Παραίτηση αιρετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Εκλογή λόγω διάλυσης συμβουλίωνΆρθρο 67 Εκλογή λόγω διάλυσης συμβουλίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Άρθρο 68 Αναλογική εφαρμογή διατάξεων της εκλογής δημοτικών αρχών στην εκλογή περιφερειακών αρχώνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Άρθρο 68 Αναλογική εφαρμογή διατάξεων της εκλογής δημοτικών αρχών στην εκλογή περιφερειακών αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Άρθρο 69 Εκλογικοί φάκελοι – Λευκά ψηφοδέλτια – Κάλπες ψηφοφορίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Άρθρο 69 Εκλογικοί φάκελοι – Λευκά ψηφοδέλτια – Κάλπες ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εφαρμογή της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτώνΆρθρο 70 Εφαρμογή της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 71 Δικαίωμα ένστασηςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 71 Δικαίωμα ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Άσκηση ένστασης – Αρμόδιο δικαστήριοΆρθρο 72 Άσκηση ένστασης – Αρμόδιο δικαστήριο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Προσβαλλόμενη πράξη – Λόγοι ένστασηςΆρθρο 73 Προσβαλλόμενη πράξη – Λόγοι ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προθεσμία για την άσκηση ένστασηςΆρθρο 74 Προθεσμία για την άσκηση ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Διαδικασία εκδίκασης της ένστασηςΆρθρο 75 Διαδικασία εκδίκασης της ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Αίτηση αναίρεσηςΆρθρο 76 Αίτηση αναίρεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Επανάληψη της εκλογής σε περίπτωση ακύρωσηςΆρθρο 77 Επανάληψη της εκλογής σε περίπτωση ακύρωσης
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΕΣ, ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Δημοτικές ενότητες – Μετονομασία κοινοτήτων σε δημοτικές κοινότητες – Επικαιροποίηση ορολογίας – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Πληθυσμός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησηςΆρθρο 79 Πληθυσμός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 80 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 80 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 81 Ειδική μεταβατική διάταξηΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 81 Ειδική μεταβατική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Καταργούμενες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Καταργούμενες διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 83 Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2021, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2021, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
219 Σχόλια 1236 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Δείγμα της ‘προχειρότητας’ με την οποία ήρθε για διαβούλευση το παρόν νομοσχέδιο, είναι και αυτό. Στην ανάλυση συνεπειών, γράφει ότι «Πρόεδρος δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια στην δημοτική κοινότητα». Στο ίδιο το άρθρο 28, υποστηρίζει ότι «Στις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους, πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (α’ γύρος) στη δημοτική ενότητα». Όταν αποφασίσει το ΥΠΕΣ τι εννοεί, ας μας το διευκρινίσει. Εμείς προτείνουμε, να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Μονο ως τυπογραφικο λαθος θα μπορουσα να εκλαβω οτι ο πρωτος σε σταυρους στη δημοτικη ενοτητα θα εκλεγει και προεδρο στη δημοτικη κοινοτητα. Δηλαδη για παραδειγμα σε μια δημοτικη ενοτητα με εδρα πρωην Καποδίστριακου Δημου με πεντε επιμερους δημοτικες κοινοτητες, που εξ ορισμου πληθυσμιακά η έδρα εχει συνηθως περισσότερους ψηφοφορους απο ολες τις αλλες κοινοτητες μαζι, οποιος συνδυασμος λαβει τους περισσότερους ψηφους στον α γυρο θα πρεπει υποχρεωτικα και στις πεντε δημοτικες κοινοτητες να εχει αυτος ο συνδυασμος προεδρους ακομα και αν στις δημοτικες κοινοτητες ο συνδυασμος εχει μονο μια ψηφο αυτη του υποψηφιου προεδρου δηλαδή, δε μπορει να γραφτηκε με λογικη αυτο ειναι περα απο καθε φαντασια ο νομοθετης πιθανον μπερδεψε τους ορους δημοτικη ενοτητα και δημοτικη κοινοτητα.
Δήμαρχος και Πρόεδρος πακέτο. Ο Πρόεδρος βγαίνει απο το ρεύμα που κουβαλάει ο συνδυασμός στην περιοχή. Ψηφίζεις τον Δήμαρχο της αρεσκείας σου και πρέπει να σκεφτείς τους υποψήφιους Προέδρους σε όλες τις κοινότητες γιατί υποχρεωτικά ψηφίζεις και αυτούς είτε τους θέλεις είτε όχι. Αν ο Πρόεδρος πάθει κάτι ή παραιτηθεί ο συνδυασμός χάνει την κοινότητα. Πρόεδρος θα έπρεπε να εκλέγεται αυτός που έχει τους περισσότερους ψήφους στην Δημοτική Κοινότητα και όχι στην Δημοτική Ενότητα η οποία περιλαμβάνει πολλές κοινότητες
Εντελως λαθος διατυπωση. Ειναι δυνατον ο πρωτος σε ψηφους στη δημοτικη ενοτητα να εκλεγει και ολους τους προεδρους των επιμερους κοινοτητων ασχετως σταυρων; Η αιτιολογικη εκθεση εγραφε ο ο πρωτος σε σταυρους στη δημοτικη κοινοτητα και στο νομοσχεδιο γραψατε ο πρωτος σε σταυρους στη δημοτικη ενοτητα, προφανως εγινε καταλαθος αλλιως δεν εξηγειται . Δειτε αυτο,ισως εγινε τυπογραφικο λαθος.
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
28
Δείγμα της ‘προχειρότητας’ με την οποία ήρθε για διαβούλευση το παρόν νομοσχέδιο, είναι και αυτό. Στην ανάλυση συνεπειών, γράφει ότι «Πρόεδρος δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια στην δημοτική κοινότητα». Στο ίδιο το άρθρο 28, υποστηρίζει ότι «Στις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους, πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (α’ γύρος) στη δημοτική ενότητα». Όταν αποφασίσει το ΥΠΕΣ τι εννοεί, ας μας το διευκρινίσει. Εμείς προτείνουμε, να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Πρόεδρος εκλέγεται ο πλειοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Κύριε Υπουργέ , κάνοντας τα πενηνταράκια , όπως σας αρέσει μερικές φορές να λέτε ή να τα κάνουμε λιανά όπως λέμε εμείς στην Ελασσόνα, κατανοούμε την ανάγκη ύπαρξης πλειοψηφίας της παράταξης του εκλεγέντος Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή της απλής αναλογικής στην Διοίκηση του Δήμου.
Πείτε μας όμως που και με ποιόν τρόπο η ανεξάρτητη εκλογή Προέδρων και Συμβούλων Κοινότητας επηρεάζει την ανάγκη αυτή;
Ο Διορισμός μας ως υποψήφιους από τον Υποψήφιο Δήμαρχο , όπως προτείνετε , ΜΟΝΟ ψηφαλάκια κουβαλάει άκοπα στον Δήμαρχο,
ΔΙΧΑΖΕΙ σε ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ τις μικρές κοινωνίες των χωριών μας και δημιουργεί ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ-ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΟΥΣ στρατούς
.Τα μέλη του ανεξάρτητου ψηφοδελτίου με το οποίο εκλέχτηκα και Πρόεδρος της Κοινότητας μου, είχαμε το δικαίωμα και το ασκήσαμε όλοι να υποστηρίζουμε δημόσια όποιον υποψήφιο Δήμαρχο θεωρούσε ο καθένας καταλληλότερο και παράλληλα την θέληση και την δέσμευση να συνεργαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με όποιον και να εκλεγεί για το καλό του τόπου και της Κοινότητας μας.
Αυτός για μένα είναι και ο ορισμός της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ .
Όσο για τον τρόπο εκλογής των Προέδρων και των μελών των συμβουλίων Κοινότητας άνω των 300 , στην Κοινότητα μου που έχει 600 ψηφοφόρους και κατέρχονται στις εκλογές 4 συνδυασμοί, αν υποθέσουμε ότι ο Α παίρνει 350 ψήφους , ο Β 200, ο Γ 40 και ο Δ 10 .Έλα όμως που ο Γ ανήκει στον συνδυασμό του εκλεγέντος Δημάρχου. Θα εκλεγεί αυτός Πρόεδρος της Κοινότητας και μάλιστα με πλειοψηφία στο Συμβούλιο; Ποιόν θα εκπροσωπεί; Θα ντρέπεται και ο ίδιος να λέει ότι είναι Πρόεδρος .
ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ; Έχουμε ή όχι στη χώρα μας το δικαίωμα να εκλέγουμε τους εκπροσώπους μας; Αυτό είναι το ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ άρθρο και όχι η ανεξάρτητη κάλπη.
Προτείνω:
Το ψηφοδέλτιο του Υποψήφιου Δημάρχου έχει ως υποψήφιους τον ίδιο και τους Δημοτικούς Συμβούλους ανά δημοτική ενότητα και τίποτε άλλο.
Σε κάθε Κοινότητα κατατίθενται ανεξάρτητα ψηφοδέλτια με επικεφαλής τον υποψήφιο Πρόεδρο ο οποίος εκλέγεται χωρίς σταυρό.
Κύριε Υπουργέ ,και αγαπητοί νομοθέτες Βουλευτές του Κοινοβουλίου μας Ο κάθε μικρός μας τόπος, τόπος της καρδιάς μας όπως πιστεύω και για τα δικά σας χωριά από τα οποία κατάγεστε , έχει τον δικό του Πολιτισμό και Ιστορία. Η μικρή μας Μαρτυρική και σήμερα ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΗ κοινότητα Δομενίκου, όπως και όλες οι κοινότητες της χώρας ,ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ και όχι όπως στην πράξη οδηγεί το νομοσχέδιο αυτό , να καταργηθεί.
Επειδή ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του Προέδρου και του συμβουλίου Κοινότητας είναι μια άλλη κουβέντα , λέω μόνο αυτό.
Ελάτε σήμερα στα σεισμόπληκτα χωριά μας , Δομένικο, Μεσοχώρι, Δαμάσι, Βλαχογιάννι, Πραιτώρι, Συκέα ,Αμούρι ,Ζάρκο να δείτε μόνοι σας αν πρέπει ή όχι να υπάρχει Πρόεδρος και Συμβούλιο και τι αρμοδιότητες πρέπει να έχει.
Στάθης Ψωμιάδης
Πρόεδρος ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΗΣ Μαρτυρικής Κοινότητας Δομενίκου
Συντονιστής Ένωσης Κοινοτήτων Περιφερειακής ενότητας Λάρισας
Μέλος συντονιστικής επιτροπής Κοινοτήτων Ελλάδας
Όλοι οι πρόεδροι των κοινοτήτων πρέπει να εκλέγονται άμεσα από τους κατοίκους της κοινότητας , άσχετα από τον πληθυσμό της , σε ανεξάρτητη κάλπη .
Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά. Γιατί ο Πρόεδρος σε Κοινότητα άνω των 300 να εκλέγεται από τον επιτυχόντα συνδυασμό του Δημάρχου (και ας μην έχει την πλειοψηφία στην Κοινότητα) ενώ σε Κοινότητα κάτω των 300 να είναι ο πλειοψηφών;
Ποιο το κριτήριο;
Είναι καθόλα αντιδημοκρατικό να μην εκλέγονται αυτοί που πήραν την πλειοψηφία στην Κοινότητα.
Το άρθρο 27 είναι αναχρονιστικό, καταλύοντας την αρχή της πλειοψηφίας.
Πρόταση: Να παραμείνει η εκλογή των Συμβούλων Κοινότητας σε ξεχωριστή κάλπη και να εκλέγεται ο πλειοψηφών συνδυασμός της Κοινότητας. Από τον συνδυασμό αυτό Πρόεδρος να είναι ο πλειοψηφών σύμβουλος.
Εδώ πρέπει να υπάρχει κάποιο λάθος στην διατύπωση του νομοσχεδίου ως προς την εκλογή του προέδρου κάτω των 300 κατοίκων που λέει ότι εκλέγεται αυτός που ο συνδυασμός του έχει έρθει πρώτος στην Δημοτική Ενότητα και όχι αυτός που πλειοψήφησε στην Κοινότητα όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.Πρέπει στις Κοινότητες αυτές να υπάρχει ανεξάρτητη κάλπη και λίστα υποψηφίων και σταυρός προτίμησης όπου ο πλειοψηφών να εκλέγεται πρόεδρος.Δεν θέλουμε να καταργηθεί η προτίμηση των κατοίκων για την Κοινότητά τους.
Οἱ ὑποψήφιοι Πρόεδροι Δημοτικῶν Κοινοτήτων ἕως 500 κατοίκων νὰ τοποθετηθοῦν σὲ ἑνιαία λίστα κάτω ἀπό τὸ ψηφοδέλτιο ὅλων τῶν συνδυασμῶν, ὅπως ὅριζε τὸ ἀρχικό Σχέδιο Νόμου καὶ ὁ πρῶτος σὲ σταυρούς προτίμησης νὰ ἐκλέγεται Δημοκρατικά Πρόεδρος τῆς Κοινότητος
Στην αιτιολογικη εκθεση αναφερεται ο πρωτος συνδυασμος σε ψηφους στη δημοτικη κοινοτητα θα εκλεγει και προεδρο, ενω στο νομοσχεδιο γραφετε ο πρωτος συνδυασμος σε ψηφους στον α γυρο στη δημοτικη ενοτητα,δηλαδη οποιος βγει πρωτος στη δημοτικη ενοτητα θα εχει ειτε ψηφιστουν ειτε οχι ολους τους προεδρους των δημοτικων κοινοτητων που ανηκουν στη δημοτικη ενοτητα. Θεωρω οτι κατα λαθος εγινε αυτη η διατυπωση διοτι δεν εχει καμια λογικη οπως αναγραφεται στο νομοσχεδιο. Πρεπει να το ελεγξετε. Αποκλειεται να εννοειται στη δημοτικη ενοτητα οποιος συνδυασμος βγει πρωτος.
Άρθρο 13, Άρθρο 20, Άρθρο 27 και Άρθρο 28 να επανεξεταστούν, διότι:
Η κατάργηση των Κοινοτήτων, οι συγχωνεύσεις τους και η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων στις έδρες των Δήμων θα ερημώσει κι άλλο τα χωριά μας, θα υποβαθμίσει περαιτέρω την ζωή των κατοίκων στην επαρχία και θα δημιουργήσει πολίτες δεύτερης κατηγορίας! Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλέγει ο Δήμαρχος και όχι ο πολίτης ποιος θα εκπροσωπεί τις Κοινότητες. Ο Πρόεδρος είναι θεσμός αιρετός και η επιλογή του πρέπει να γίνεται από τους πολίτες. Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να παραμένει ανεξάρτητος μακριά από παρατάξεις και κομματικές επιλογές, σαν άνθρωπος και μόνο δίπλα στον πολίτη, δίπλα στον συγχωριανό!
Η διάταξη αυτή είναι προσβλητική για την έννοια της δημοκρατικής νομιμοποίησης των εκπροσώπων των μικρών δημοτικών κοινοτήτων-οικισμών. Εξαρτά την εκλογή του εκπροσώπου τους όχι από την εκλογική τους βούληση και έκφραση, αλλά από την εκλογική βούληση ενός πολύ ευρύτερου εκλογικού σώματος, της δημοτικής ενότητας . Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε ποσοστό κι αν λάβει κάποιος υποψήφιος 51, 60 ακόμα και 90% από τους εκλογείς της δημοτικής ενότητας, του χωριού του, μπορεί να μην εκλεγεί γιατί στο εκλογικό σώμα της δημοτικής ενότητας θα πλειοψηφήσει στον α΄ γύρο κάποιος άλλος «κεντρικός» συνδυασμός από αυτόν στον οποίο συμμετείχε. Αυτό αποτελεί στρέβλωση της αρχής της πλειοψηφίας, -η οποία αποτελεί απαράβατη αρχή της δημοκρατίας και του ίδιου του πολιτεύματος- καθώς η αρχή αυτή πρέπει έχει εφαρμογή κάθε φορά στο εκλογικό σώμα αναφοράς και όχι σε ένα ευρύτερο εκλογικό σώμα, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι καν το συνολικό εκλογικό σώμα του δήμου (φυσικά και σε αυτή την περίπτωση η στρέβλωση της αρχής της πλειοψηφίας θα παρέμενε εξ ίσου ισχυρή). Επιπλέον, σε τέτοιο χωρικό επίπεδο είναι εξαιρετικά σημαντικό ο εκλεγμένος εκπρόσωπος ενός μικρού οικισμού να απολαμβάνει ευρείας συναίνεσης ώστε να ασκεί τα καθήκοντα του έχοντας την εμπιστοσύνη και την αποδοχή της πλειοψηφίας των συγχωριανών του.
Προτείνεται πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας να εκλέγεται αυτός με το μεγαλύτερο αριθμό ψήφων.
Στο άρθρο αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια Δημοτική Ενότητα. Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι πρόεδρος εκλέγεται ο πλειοψηφών στη Δημοτική Ενότητα. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε ενιαία λίστα και με σταυρό προτίμησης. Ο πρώτος σε σταυρούς να είναι και ο πρόεδρος. Αυτή είναι η ξεκάθαρη δημοκρατική διαδικασία.
Ειναι δυνατον οποιος συνδυασμος βγει πρωτος στη δημοτικη ενοτητα να εχει ολους τους προέδρους των επιμερους δημοτικων κοινοτητων μαζι του ειτε ψηφιστουν ειτε οχι στις δημοτικες κοινοτητες; Προσεξτε τους ορους δημοτικη κοινοτητα δημοτικη ενοτητα. Δεν ισχυε ουτε παλια αυτο να συμπαρασυρει η δημοτικη ενοτητα οκες τις δημοτικες κοινοτητες αυτης.
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Πρόεδρος εκλέγεται ο πλειοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;
Αντώνης Μανίκας ( Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Οικονομολόγος )
Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Κρικέλλου / Ευρυτανίας
Να ξεκαθαριστει ο ορος δημοτικη κοινοτητα και ενοτητα, οποιος συνδυασμος βγει πρωτος στη δημοτικη ενοτητα θα εξλεγει και τους προεδρους σε ολες τις επιμερους δημοτικες κοινοτητες ; Ειναι δυνατον; Αυτο δεν ισχυε ουτε στο παρελθόν ποτε, τουλαχιστον εκλεγοταν ο προεδρος του συνδυαδμου που εοαιρνε τις περισσότερες ψηφους στην κοινοτητα, οχι σε ολη τη δημοτικη ενοτητα.
Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια «Δημοτική Ενότητα». Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλεοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα.
Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Ειδικά στα χωριά; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα που περιλαμβάνει πολλά χωρια, το ποιος θα εκπροσωπεί μια συγκεκριμένη Κοινότητα;
ΠΡΟΤΑΣΗ:
Εκλογές κοινοτήτων έως τριακοσίων (300) κατοίκων – Υποψηφιότητες
σε ενιαίο ψηφοδέλτιο
1. Η εκλογή προέδρων των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων (300) κατοίκων γίνεται με χωριστή κάλπη και με ενιαίο ψηφοδέλτιο, όλων των μεμονωμένων υποψηφίων. Οι υποψηφιότητες κατατίθενται με γραπτή δήλωση κάθε υποψήφιου, στην οποία αναγράφεται η κοινότητα για την οποία κατατίθεται υποψηφιότητα και το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο του υποψηφίου. Τα ονόματα των υποψηφίων στο ψηφοδέλτιο τίθενται με αλφαβητική σειρά.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να ειναι μόνο ένας υποψήφιος – φυτευτός του υποψηφίου δημάρχου
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Η παρούσα διάταξη θα φέρει σε δυσχερή θέση άπαντες…
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι ένας και μόνο ένας ο υποψήφιος πρόεδρος σε κάθε κοινότητα κάτω των 300 κατοίκων.
Επίσης τελείως άστοχη είναι η αναφορά στη δημοτική ενότητα και όχι στην δημοτική κοινότητα…
Χαράλαμπος Λυσίκατος
Δήμαρχος Νότιας Κυνουρίας
Λεωνίδιο Αρκαδίας
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να εκλέγετε σε ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης.
Σε μία καθαρή και δημοκρατική διαδικασία.
ΟΧΙ στην Δημοτική Ενότητα γιατί θα καταργήσει την δημοκρατική βούληση των μικρών χωριών/ κοινωνιών.
Να διατηρηθεί η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των Κοινοτήτων. Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κυβερνησιμότητας στους Δήμους εξαιτίας των Κοινοτήτων. Αντίθετα οι Κοινότητες ενισχύουν την διοικητική λειτουργια των Δήμων και συμβάλλουν στην διεκδίκηση των αιτημάτων του τόπου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλέγει ο Δήμαρχος και όχι ο πολίτης ποιος θα εκπροσωπεί τις Κοινότητες και αυτό παραβιάζει κατάφορα την λαϊκή βούληση.
Όχι δημοτική ενότητα αλλά κοινότητα,λάθος διατύπωση.Ο υποψήφιος του πλειοψηφίσαντα συνδυασμού στην συγκεκριμένη κοινότητα εκλέγεται πρόεδρος Κοινότητας και οχι ενότητα όοως γράφεται.
Στο Άρθρο 28, εντοπίζονται πολλά λάθη.
Στις Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακοσίους (300) κατοίκους Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας εκλέγετε ο υποψήφιος του συνδυάσου στον οποίο καταμετρήθηκαν περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (Ά γύρος) στην Δημοτική Ενότητα.
-Αρχικά διαπιστώνετε ένας έντονος διαχωρισμός των Κοινοτήτων σε άνω των 300 και κάτω των 300 κατοίκων στον οποίο δεν συμφωνούμε. Εδώ επιχειρούνται σκοπιμότητες, ύστερα και από την επερχόμενη απογραφή πληθυσμού, οι Κοινότητες αυτές να επέλθουν σε άμεση κατάργηση και θέσπιση Δημοτικών Ενοτήτων.
-Ο Πρόεδρος των Δημοτικών Κοινοτήτων, θα πρέπει να εκλέγεται με Σταύρο Προτίμησης, όπως γινόταν έως τώρα και ΟΧΙ σύμφωνα με τα έγκυρα ψηφοδέλτια του Συνδυασμού. Αυτό οδηγεί σε άμεση εξάρτηση του Προέδρου από τον Υποψήφιο Δήμαρχο.
– Στο Άρθρο δεν αναφέρετε πουθενά το πόσους υποψηφίους προέδρους έχει δικαίωμα να υποβάλει ένας συνδυασμός σε κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων.
Πρόταση μας είναι: Οι Υποψήφιοι Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων έως 500 κατοίκων να μπουν σε ενιαία λίστα κάτω από το ψηφοδέλτιο όλων των συνδυασμών, όπως όριζε το Αρχικό Σχέδιο Νόμου και ο Πρώτος σε Σταυρούς Προτίμησης να εκλέγεται Δημοκρατικά Πρόεδρος της Κοινότητας.
(Τα χωριά μας πρέπει να προστατεύονται και όχι να αποδομούνται με τέτοιο τρόπο).
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Τ.Κ ΑΜΠΕΛΟΧΩΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ.
Νομίζω είναι λάθος κακογραμμένο και περιπλέκει την κατάσταση.Προτεινω να επανέλθει αυτούσιο το σχετικό άρθρο του Καλλικράτη δηλαδή πρόεδρος της κοινότητας εκλέγεται ο πρώτος σε σταυρούς του πλειοψηφισαντα συνδυασμού στην συγκεκριμένη κοινότητα
Στο άρθρο 28 δεν αναφέρεται ο τρόπος εκλογής του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας με πληθυσμό πάνω από 300 κατοίκους.
Θα πρότεινα να οριστεί ξεκάθαρα ότι: «πρόεδρος, δημοτικής κοινότητας με πληθυσμό πάνω από 300 κατοίκους, εκλέγεται ο πρώτος σε ψήφους του συνδιασμού του εκλεγέντος Δημάρχου».
Έτσι αποφεύγεται πιθανή μεθόδευση που θα μπορούσε να συμβεί αν επιλεγεί ως τρόπος εκλογής η ψηφοφορία μεταξύ των εκλεγμένων μελών του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας.
Στο άρθρο 28 περί εκλογής προέδρου δημοτικών κοινοτήτων ο πρόεδρος πρεπει να ορίζεται απο τον Δήμαρχο διότι στα χωριά κάτω των τριακοσίων οι εγγεγραμμένοι μπορεί να εινα 290 στους εκλογικούς καταλόγους αλλα πάντα ψηφίζουν πολυ λιγότεροι απο 100 άτομα και ίσως λιγότεροι και ετςι δημιουργείται μια αναστατώσει στο χωριό γιατι τα μεγάλα σόγια καθορίζουν την εκλογή του προέδρου και ας ειναι ο αλλος υποψήφιος ποιο ικανός .Στις επερχόμενες εκλογές του 2023 και με την απογραφή πληθυσμού του 2021 ο πλυθησμος όλων χωριών θα ειναι πολυ χαμηλός απο τον σημερινό και ως εκ του οι εκλογές το το 2023 θα ειναι προβληματικός για μικρά χωριά κάτω των 300 κατοίκων .Ευχαριστω Σπαθαρης Ιωαννης Γραμματέας ΔΗΜΤΟ Ν.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ν.ΖΙΧΝΗΣ ΣΕΡΡΩΝ.ΤΗΛ.6908220828 /2324022126 .Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς πάντα στην διάθεση σας .
Στο άρθρο 28 περί εκλογής προέδρου δημοτικών κοινοτήτων ο πρόεδρος πρεπει να ορίζεται απο τον Δήμαρχο διότι στα χωριά κάτω των τριακοσίων οι εγγεγραμμένοι μπορεί να εινα 290 στους εκλογικούς καταλόγους αλλα πάντα ψηφίζουν πολυ λιγότεροι απο 100 άτομα και ίσως λιγότεροι και ετςι δημιουργείται μια αναστατώσει στο χωριό γιατι τα μεγάλα σόγια καθορίζουν την εκλογή του προέδρου και ας ειναι ο αλλος υποψήφιος ποιο ικανός .Στις επερχόμενες εκλογές του 2023 και με την απογραφή πληθυσμού του 2021 ο πλυθησμος όλων χωριών θα ειναι πολυ χαμηλός απο τον σημερινό και ως εκ του οι εκλογές το το 2023 θα ειναι προβληματικός για μικρά χωριά κάτω των 300 κατοίκων .Ευχαριστω Σπαθαρης Ιωαννης Γραμματέας ΔΗΜΤΟ Ν.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ν.ΖΙΧΝΗΣ ΣΕΡΡΩΝ.ΤΗΛ.6908220828 /2324022126 .Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς πάντα στην διάθεση σας
Άρθρο 28 Εκλογή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
Πρόεδρος της Κοινότητας σε Κοινότητες μέχρι 300 κατοίκους εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια στη δημοτική ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Όχι στη Δημοτική Ενότητα όπως είναι η διατύπωση. Άλλο πράγμα η Κοινότητα και άλλο η Ενότητα. Μια Δημοτική Ενότητα, περιλαμβάνει πολλές Δημοτικές Κοινότητες. Για παράδειγμα: το νησί των Κυθήρων είναι 1 Δημοτική Ενότητα, αλλά έχει 13 Δημοτικές Κοινότητες! Εάν ισχύσει το άρθρο ως έχει, τότε ο Νομοθέτης δίνει όλους τους Προέδρους των Κοινοτήτων στον πρωτεύσαντα συνδυασμό στο σύνολο της Δημοτικής Ενότητας. Το δημοκρατικότερο θα ήταν Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας να εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού που πρώτευσε στην συγκεκριμένη Δημοτική Κοινότητα και όχι στην οικεία Δημοτική Ενότητα, που περιλαμβάνει περισσότερες Δημοτικές Κοινότητες.
Ευστράτιος Αθ. Χαρχαλάκης
Δήμαρχος Κυθήρων – Αντικυθήρων
Μέλος Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Επιτροπή των Περιφερειών της ΕΕ (EPP)
Πρόεδρος Επιτροπής Νήσων και Πολιτικής Συνοχής της ΚΕΔΕ
Πρόεδρος Δ.Σ. Δικτύου Συνεργασίας Δήμων Π.Ε. Νήσων Αττικής
Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΚΕΔΕ
Το Σχέδιο Νόμου πήγε δύο βήματα πίσω από το Αρχικό Σχέδιο Νόμου αντί να βελτιωθεί. Ο Πρόεδρος της Κοινότητας θα πρέπει να παραμείνει Ανεξάρτητος, να ψηφίζετε ξεχωριστά ύστερα από σταυροφορια σε ανεξάρτητη κάλπη. Αυτό προαγει την δημοκρατία και την ελευθερία λόγου, κίνητρο για νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με τα κοινά πέρα και έξω από παραταξεις. Αντί αυτού, τώρα του στερείται και το δικαίωμα της σταυροφοριας άρα θα είναι λογική η φρασεολογια του εκπροσώπου και πολύ αργότερα πιο εύκολη η κατάργηση των κοινοτήτων.