Άρθρο 2 Αρχές δημοτικών κοινοτήτων

 

1. Οι δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των τριακοσίων (300) κατοίκων διοικούνται από τον πρόεδρο της δημοτικής κοινότητας.
2. Οι δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μεγαλύτερο ή ίσο των τριακοσίων ενός (301) κατοίκων διοικούνται από τον πρόεδρο του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας και το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας.
3. Το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας αποτελείται από:
α) τρία (3) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από τριακόσιους έναν έως δύο χιλιάδες (301 – 2.000) κατοίκους,
β) πέντε (5) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από δύο χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες (2.001 – 10.000) κατοίκους,
γ) ένδεκα (11) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως πενήντα χιλιάδες (10.001 – 50.000) κατοίκους και
δ) δεκαπέντε (15) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) και άνω κατοίκους.
4. Δεν εκλέγονται συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων στους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, με εξαίρεση τους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, στον δήμο Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, στους δήμους Μεγαρέων και Μάνδρας – Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής
5. Στην περίπτωση μη εκλογής συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας όπως ορίζει η παρ. 4, οι αρμοδιότητες του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας ασκούνται από την οικονομική επιτροπή του δήμου και οι αρμοδιότητες του προέδρου του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας από τον δήμαρχο ή τον οριζόμενο από αυτόν αντιδήμαρχο.

  • 15 Μαρτίου 2021, 22:08 | Δέσποινα Μουζή

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 22:05 | Αθηνά

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων

  • 15 Μαρτίου 2021, 16:27 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΥΡΒΑ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 16:51 | ΡΑΔΙΩΤΗΣ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή

  • 15 Μαρτίου 2021, 16:04 | ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 12:40 | Αντώνης Κουγιαγκάς

    Να καταργηθούν οι παράγραφοι 4 και 5 (
    4. Δεν εκλέγονται συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων στους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, με εξαίρεση τους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, στον δήμο Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, στους δήμους Μεγαρέων και Μάνδρας – Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής
    5. Στην περίπτωση μη εκλογής συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας όπως ορίζει η παρ. 4, οι αρμοδιότητες του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας ασκούνται από την οικονομική επιτροπή του δήμου και οι αρμοδιότητες του προέδρου του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας από τον δήμαρχο ή τον οριζόμενο από αυτόν αντιδήμαρχο.)

  • 15 Μαρτίου 2021, 10:03 | ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 10:02 | Σύλλογος Καστριωτών

    Ένας ίσον κανένας, προτείνουμε να υπάρχει και στις κοινότητες μέχρι 300 κατοίκους τριμελή συμβούλιο. Οι μικρές κοινότητες και κοινωνίες μέχρι 300 -500 ακόμη και 1000 κατοίκους, και κυρίως σε δυσπρόσιτες περιοχές όπου ακόμη οι δημοτικές εκλογές δεν έχουν ακόμη πολιτικοποιηθεί (και καλώς δεν έχουν)προσπαθούν να αναπνεύσουν με τον εθελοντισμό τη προσωπική αφιλοκερδή προσφορά των κάτοικων και με τη συνεργασία τοπικών αιρετών και συλλόγων. θέλουμε την πρόοδο την ανάπτυξη των χωριών και να τα κρατήσουμε ζωντανά. Με την εκλογή μόνο πρόεδρου στις μικρές κοινότητες αποθαρρύνουμε νέους να ασχοληθούν με τα κοινά και οδηγούμε τα χωριά μας σε μαρασμό και με μαθηματική ακρίβεια στην κατάργησή τους. Οι τοπικοί σύμβουλοι είναι άμισθοι και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του δήμου. Μην στερείτε το δικαίωμα των νέων να ασχοληθούν με τα κοινά.

  • 15 Μαρτίου 2021, 09:13 | ΡΙΖΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η Εκλογή του Προέδρου του Δημοτικού Διαμερίσματος να είναι ανεξάρτητη απο την εκλογή του Δημάρχου.Με τον νέο νόμο ο Δήμαρχος ορίζει τον πρόεδρο και οχι η πλειοψηφία του χωριού.

  • 15 Μαρτίου 2021, 09:52 | ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 09:24 | ΑΛΕΧΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 15 Μαρτίου 2021, 09:20 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 14 Μαρτίου 2021, 20:25 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΑΡΘΡΟ 2
    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 14 Μαρτίου 2021, 10:57 | Γκολφίνος Βασίλειος, Πρόεδρος Κοινότητας Χελιδονιου

    Το κοινοτικό συμβούλιο εκφράζει τα «θελω» και τις ανάγκες της εκάστοτε κοινότητας. Μειώνοντας τον αριθμό των μελών από 5 σε 3 μέλη (για κοινότητες 301 έως 2000 κατοίκων) είναι σαν να υποβαθμίζουμε τον ρόλο του Συμβουλίου. Στόχος είναι το κοινό καλο της κοινότητας κι όσο περισσότερα μέλη απαρτίζουν το Συμβούλιο, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι και η βοήθεια που οφείλουμε να προσφέρουμε εμείς οι πρόεδροι και τα μέλη. Οφείλετε να λάβετε σοβαρά υπόψιν αυτά που σας ζητάμε, γιατί γνωρίζουμε καλύτερα τις ανάγκες που έχουν οι μικρές κοινωνίες, σαν τις δικές μας.

  • 13 Μαρτίου 2021, 20:18 | ΒΑΖΑΚΙΔΟΥ Ελένη

    Tα συμβούλια των Κοινοτήτων εως 300 κατοίκους να είναι τριμελή και από 301-2000 κατοίκους να είναι πενταμελή.
    Τα συμβούλια των Κοινοτήτων απαρτίζονται κυρίως από νέους είναι άμισθή και έχουν να κάνουν κοινωνικό έργο.
    Δεν υπάρχει κόστος για την κυβέρνηση και οι νέοι άνθρωποι ασχολούνται με τα κοινα, δώστε κίνητρα στους νέους να μείνουν στα χωριά τους.

    με εκτίμηση
    ΒΑΖΑΚΙΔΟΥ Ελένη

  • 12 Μαρτίου 2021, 21:47 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Να καταργηθεί η ξεχωριστεί κάλπη για τις κοινότητες . Πρόεδρος να εκλέγεται από την πρώτη Κυριακή ο πλειοψηφών σύμβουλος της παράταξης του δημάρχου που έλαβε τα περισσότερα ψηφοδέλτια στην εν λόγω κοινότητα

  • 12 Μαρτίου 2021, 19:22 | Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος

    Να υπάρχει τριμελές συμβούλιο και για τις κοινότητες κάτω των 300 κάτοικων αφού οι σύμβουλοι των τοπικών κοινοτήτων δεν επιβαρύνουν οικονομικά το Δήμο. Η εκλογή τους μπορεί κάλλιστα να γίνετε με ενιαίο ψηφοδέλτιο.

  • 12 Μαρτίου 2021, 08:35 | ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΟΣ

    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 11 Μαρτίου 2021, 11:29 | Αθανασία Κούρβα Πρόεδρος Κοινότητας Στρεφίου, Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας

    ΑΡΘΡΟ 2
    Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του αριθμού των συμβούλων.

  • 11 Μαρτίου 2021, 09:28 | Θεοφάνης Κίτσος

    Και οι Κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων να έχουν τριμελές Συμβούλιο. Ένας ίσον κανένας… Γιατί σε ένα Χωριό με 200 κατοίκους να μην υπάρχουν τρεις ενεργοί αυτοδιοικητικοί?????
    Οι Σύμβουλοι δεν επιβαρύνουν ούτε το Δήμο ούτε το Κράτος οικονομικά.
    Πρόταση: Κοινότητες μέχρι 2.000 κατοίκους 3μελές Συμβούλιο. Κοινότητες πάνω από 2.000 όπως το σχέδιο προβλέπει.

  • 10 Μαρτίου 2021, 19:31 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΛΕΛΟΣ

    Η, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, κατάργηση των Κοινοτήτων στην Περιφέρεια Αττικής και η υποκατάσταση του θεσμικού τους ρόλου από δημοτικά όργανα επιφέρει και την πλήρη εξάλειψη του θεσμού των Κοινοτήτων στην μεγαλύτερη πληθυσμιακά περιφέρεια της χώρας, αναιρεί τις αξιώσεις του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι καθώς επίσης και της αντιπροσώπευσης και της συμμετοχής του 1/3 του συνόλου των Ελλήνων πολιτών σε συμμετοχικούς θεσμούς, πράγμα το οποίο συνιστά κατάφωρη παραβίαση των πολιτικών δικαιωμάτων, όπως αυτά έχουν κατοχυρωθεί με διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις και κυρίως με το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα.

  • 9 Μαρτίου 2021, 20:32 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ

    Είναι απαράδεκτη η μείωση των μελών των τοπικών συμβουλίων. Επαναφορά τουλάχιστον των διατάξεων του Ν. 4555/2018 και του άρθρου 5 όσον αφορά στα μέλη των τοπικών συμβουλίων. Η μείωση των μελών των τοπικών συμβούλων στον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας που δεν είναι άλλος από την Τοπική Κοινότητα αποτελεί μια άκρως αντιδημοκρατική ρύθμιση. Η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στα κοινά είναι συνταγματική επιταγή για εμπέδωση της λαϊκής κυριαρχίας και της δημοκρατικής αρχής.

  • 9 Μαρτίου 2021, 18:15 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
    Ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας, όπως και οι σύμβουλοι αυτής, είναι άμεσα εμπλεκόμενοι καθώς είναι αυτοί που πρώτοι βρίσκονται κοντά στους δημότες.
    Γνωρίζετε ότι η χώρα μας μαστίζεται από τη λαίλαπα της πανδημίας. Προφανώς δεν γνωρίζετε πως όλοι οι πρόεδροι των τοπικών συμβουλίων έχουμε αναπτύξει δραστηριότητες εκτός δικαιοδοσίας μας και πέρα των καθιερωμένων μας καθηκόντων. Γίναμε οι φαρμακοποιοί της γειτονιάς, παραδίδοντας ιδιοχείρως φάρμακα σε ηλικιωμένους και ευπαθείς ομάδες. Γίναμε οι διανομείς φαγητού και συσσιτίων, υποκαθιστώντας ακόμη και τις ενορίες. Γίναμε ακόμα και οικιακές βοηθοί αφού αγοράζαμε τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ σε ανήμπορους συμπολίτες μας. Τέλος με την πρόσφατη κακοκαιρία στη μεγάλη χιονόπτωση τρέχαμε συνεχώς για πολλές ώρες ώστε να ανοίξουμε δρόμους και να αποκαταστήσουμε βλάβες ηλεκτροφωτισμού νερού κλπ.
    Γιατί λοιπόν κ. Υπουργέ μας καταργείτε; Αυτή είναι η επιβράβευση για εμάς και για όσα έχουμε προσφέρει;
    Λάθος θα είναι μία τέτοια απόφαση. Αφήστε τα νέα παιδιά να ασχοληθούν με την αυτοδιοίκηση μην αποδομείται το θεσμό του προέδρου έστω να μείνουμε στην Αττική τριμελή συμβούλια όπως στην υπόλοιπη χώρα. Θεωρώ ότι θα πρυτανεύσει η λογική άλλωστε έχετε μία ιστορική διαδρομή και πείρα τέτοια που μπορείτε ανεπηρέαστα να αποφασίσετε.
    ΟΧΙ στην κατάργηση των Κοινοτήτων.
    ΝΑΙ στην συνέχιση αυτών, έστω και με τριμελή Δ.Σ .
    Με τιμή,
    ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜ. ΚΟΙΝ. ΚΟΥΒΑΡΑ

  • 9 Μαρτίου 2021, 16:37 | Μπακέας Παναγώτης

    Κανένας λόγος να υπάρχουν κοινοτικά συμβούλια. Υπάρχει ο δήμος και το δημοτικό συμβούλιο. Δεν πρέπει να υπάρχουν πολλαπλά ψηφοδέλτια.

  • 9 Μαρτίου 2021, 15:55 | Γεώργιος Μπουδούρης

    Δεν υπάρχει κανένας λόγος στις έδρες των δήμων να υπάρχουν συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων. Ιδίως από τη στιγμή που δεν έχουν κάποια ουσιαστική αρμοδιότητα

  • 9 Μαρτίου 2021, 12:46 | ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    για λόγους οικονομίας και συνοχής προτείνω να εκλέγεται 1 ανά κοινότητα σε κάθε εκλογική περιφέρεια ΟΤΑ και να συγκροτεί ένα συμβούλιο που θα λειτουργεί με πρόσθεση χωρίς δικαίωμα ψήφου εκπροσώπων των τοπικών φορέων ως τοπική επιτροπή διαβούλευσης.

  • 9 Μαρτίου 2021, 09:52 | ΑΛΕΚΟΣ ΚΟΥΖΙΝΟΓΛΟΥ

    Η Δ/Κ Μυτιλήνης κατόπιν απόφασης του Συμβουλίου της σε έκτακτη συνεδρίαση της 1/2/21, εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα αναφορικά με το σχέδιο νόμου για την τοπική αυτοδιοίκηση και πιο συγκεκριμένα το θεσμό των Κοινοτικών Συμβουλίων:
    Οι Κοινότητες αποτελούν διαχρονικό πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας και θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, ως κύτταρα Δημοκρατίας. Σε όλη την επικράτεια τα Συμβούλια Κοινοτήτων είναι ο αιρετός θεσμός που βρίσκεται εγγύτερα στον πολίτη και την καθημερινότητα του. Αποτελούν το σύνδεσμο του Δημότη και της Διοίκησης. Οι Σύμβουλοι Κοινοτήτων μεριμνούν, προτείνουν, αξιοποιούν, παρέχουν εθελοντική εργασία, ενεργοποιούν τους συμπολίτες τους, κάνοντας πράξη την αποκέντρωση φροντίζοντας άμεσα και καθημερινά για την αξιοποίηση των αστικών περιοχών και της υπαίθρου. Τα Συμβούλια Κοινότητας συνεργάζονται με τις Δημοτικές Αρχές για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα, να ενισχυθούν οι υποδομές, να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στο Κράτος.
    Η ύπαρξη ξεχωριστής κάλπης για την ανάδειξη των αιρετών των τοπικών Κοινοτήτων ενεργοποίησε μια νέα γενιά αυτοδιοικητικών που στόχο έχουν την εκπροσώπηση των συμφερόντων του τόπου τους, πέρα από κομματικές ή δημαρχοκεντρικές εξαρτήσεις. Πολίτες που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με τα κοινά βρήκαν κίνητρο συγκροτώντας συνδυασμούς οι οποίοι αναδείχθηκαν από τους πολίτες και τώρα είναι στην ουσία “οι ομάδες εθελοντισμού” για τον τόπο τους, κινητοποιώντας ταυτόχρονα συμπολίτες σε μια προσπάθεια βελτίωσης της πόλης και επαναφοράς του ενδιαφέροντος στην γειτονιά και την ουσία της καθημερινής ζωής.
    Αυτή την περίοδο προωθείται από το Υπουργείο Εσωτερικών νομοσχέδιο για την τοπική αυτοδιοίκηση που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατάργηση των αυτόνομων ψηφοδελτίων στις Κοινότητες, που ίσχυσε στις Δημοτικές/Κοινοτικές Εκλογές του 2019 και την υπαγωγή τους στα ψηφοδέλτια των υποψήφιων Δημάρχων. Επίσης, προβλέπει την κατάργηση των Κοινοτήτων στις έδρες των Δήμων, μεταξύ αυτών και η Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης!
    Ήδη έχει περάσει ένας χρόνος εφαρμογής του Ν. 4623/2019 που στόχο είχε την “κυβερνησιμότητα των ΟΤΑ”. Ο νόμος αυτός επηρέασε την λειτουργία των Συμβουλίων Κοινότητας καθοριστικά, αφαιρώντας κάθε αποφασιστική αρμοδιότητα, καθιστώντας τα Συμβούλια απλά γνωμοδοτικά όργανα, χωρίς ψήφο στην Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, χωρίς προϋπολογισμό ενώ οι αποφάσεις τους δεν βρίσκουν ανταπόκριση στα όργανα των Δήμων.
    Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της ξεχωριστής κάλπης για τους Προέδρους και Συμβούλους των Κοινοτήτων, η κατάργηση των Κοινοτήτων στις έδρες του κάθε Δήμου, η μετατροπή των Συμβούλων της κάθε Κοινότητας σε προέκταση των υποψήφιων δημοτικών συνδυασμών, η υποβάθμιση των Συμβουλίων Κοινοτήτων και η υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων είτε στο Κράτος είτε στις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες των Δήμων θα υποβαθμίσει περαιτέρω τη ζωή όλων μας στην επαρχία, θα απεμπολήσει τους νέους από την ενασχόλησή τους με τα κοινά ενώ θα προκαλέσει έλλειμμα δημοκρατίας καθώς θα υπάρξει υποεκπροσώπηση των Κοινοτήτων των εδρών Δήμων στα αντίστοιχα Δημοτικά Συμβούλια, όπως και στη περίπτωση της Μυτιλήνης.
    Ως αιρετοί σύμβουλοι τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού στη Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης, σεβόμενοι το θεσμό και με αίσθημα ευθύνης προς τους συνδημότες μας που μας εξέλεξαν και τους υπηρετούμε, που πρέπει κι είναι καθήκον να έχουμε λόγο για την πόλη μας, λέμε ΟΧΙ στην υποβάθμιση και στις καταργήσεις των Κοινοτήτων και συντασσόμαστε με τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες τόσο του Δικτύου Κοινοτήτων Λέσβου όσο και του Πανελλήνιου Δικτύου Κοινοτήτων προκειμένου να αποσυρθούν οι επίμαχες αλλαγές στο νομοσχέδιο και να προστατευθεί-ενισχυθεί ο ρόλος των Κοινοτήτων και επ’ αυτών ζητάμε:
    – Ενεργή συμμετοχή σε διαδικασία διαβούλευσης για επαναδιαμόρφωση του νομοσχεδίου
    – Ανάθεση αποφασιστικών αρμοδιοτήτων και διάθεση πόρων (οικονομικών κι ανθρώπινων) για τις Κοινότητες
    – Ανεξάρτητη κάλπη για την ανάδειξη Συμβουλίων Κοινότητας
    – Διατήρηση των Κοινοτήτων στις έδρες των Δήμων
    – Ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των επιπέδων αυτοδιοίκησης και ειδικότερα των Κοινοτήτων.
    – Την εμπιστοσύνη της Πολιτείας όπως μας την έδωσαν οι πολίτες μέσα από τις Δημοκρατικές Αρχές και διαδικασίες
    Για το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης
    Ο Πρόεδρος
    Αλέκος Κουζινόγλου

  • 8 Μαρτίου 2021, 22:31 | ΤΣΑΚΙΛΤΣΙΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 2 ΚΑΙ 13 ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ. Τα Κοινοτικά Συμβούλια, φυσικά και όλες οι άλλες βαθμίδες Αυτοδιοίκησης, πρέπει να χαρακτηρίζονται από Θέσεις , Στόχους και Ενέργειες, πλήρους Ανιδιοτέλειας. Αυτό είναι που ‘’θεμελιώνει και χτίζει’’ την Δημοκρατία και την κάνει ‘’τυφλή’’ και δίκαιη όπως τη Δικαιοσύνη, ανεξάρτητη και ελεύθερη όπως θέλει και δηλώνει. Αυτός είναι και ο μονόδρομος που μπορεί να μας οδηγήσει στην απεξάρτηση από το κατεστημένο, της πόλωσης και της διχοτόμησης των τοπικών κοινωνιών, οδηγούμενοι στην πρόοδο του τόπου μας ως κοινότητα αλλά και ως κράτος. Αυτή την απεξάρτηση θέλει και υποδεικνύει η Τρίτη ή Ανεξάρτητη κάλπη εκλογής των Συμβουλίων Τοπικών Κοινοτήτων . Και ο όρος ‘ Ανεξάρτητη ’ όχι με την έννοια του ξέχωρου, του διαφορετικού και απομονωμένου, αλλά του ελεύθερου, του αδέσμευτου, αυτού που ελεύθερα και δημοκρατικά θα είναι εκεί για να υπηρετήσει και να συνεργαστεί. Η Τρίτη κάλπη είναι αυτή που αντικειμενικά και αποδεδειγμένα στις προηγούμενες εκλογές, ενεργοποίησε και έφερε στην τοπική πολιτική σκηνή πολλούς και νέους ανθρώπους αυτής της πεποίθησης. Μια απόδειξη και ο υπογράφων. Επίσης μέσο της Τρίτης κάλπης, ψηφίστηκαν και εκλέχτηκαν πρόσωπα που αντικειμενικά και αποδεδειγμένα, βρέθηκαν στον χώρο αυτό, χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει ότι έπρεπε και προέρχονταν κατά πλειοψηφία από τον συνδυασμό που εκλέχθηκε σε Δημοτικό επίπεδο. Σε αντίθεση, γνωρίζουμε πολύ καλά, σε εκλογικές αναμετρήσεις του παρελθόντος, που λειτούργησαν με το σκεπτικό του εν λόγο νομοσχεδίου, έφεραν ως αποτέλεσμα Κοινοτικά Συμβούλια που δεν είχαν την πλειοψηφία αλλά επειδή ανήκαν στον Δημοτικό συνδυασμό που είχε την πλειοψηφία σε επίπεδο Δήμου. Επίσης, δέχομαι ότι η Δημοκρατία υπηρετείτε πιο δύσκολα με την συνεργασία πολλών, αλλά πιστεύω ότι υπηρετείτε πιο Δίκαια και ορθά, άρα πιο Δημοκρατικά. Αυτό το δηλώνω διότι πιστεύω ότι στο επίπεδο των Κοινοτήτων τουλάχιστον, θα έπρεπε ακόμη και στη περίπτωση της πιο ολιγάριθμης, αυτής των έως 300 (τριακοσίων), να είναι ‘’τριμελής’’. Η αιτιολόγησή μου πέραν της ιδεολογικής περί Δημοκρατίας, είναι ότι ως συνήθως κοινότητες μικρές αυτού του πληθυσμού, είναι ή απομακρυσμένες, συνήθως ορεινές και με πληθυσμό μεγάλης ηλικίας ή κοινότητες που στη θερινή περίοδο δέχονται μεγάλο αριθμό συγγενών προσώπων είτε επισκεπτών-τουριστών. Και στις δύο περιπτώσεις καταλαβαίνουμε ότι Ένας Αντιπρόσωπος (Πρόεδρος πρέπει να παραμείνει ο τίτλος) δεν είναι δυνατό να διαχειριστεί όλα αυτά τα θέματα καθημερινότητας και όχι μόνο. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ των Κοινοτικών Συμβουλίων είμαστε άμισθοι τοπικοί ‘’υπηρέτες’’, ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ και ΕΘΕΛΟΣΝΤΙΣΜΟΣ ίσον ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ , άρα η ΒΑΣΗ μιας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ Κοινωνίας. ΒΑΣΗ και ΘΕΜΕΛΙΟ της Αυτοδιοίκησης είναι τα Κοινοτικά Συμβούλια και έτσι πρέπει να συνεχίσουν. Φυσικά αν και δεν είναι επί του παρόντος, μια και η συγκεκριμένη διαβούλευση αφορά τον τρόπο εκλογής των, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο ότι θα έπρεπε πρώτα να εξετάσουμε, να διαβουλευτούμε και να προτείνουμε τις αρμοδιότητες και τα ‘’εργαλεία’’ με τα οποία θα πρέπει να λειτουργούν.
    Με τιμή
    Τσακιλτσίδης Αχιλλέας. Αναπληρωτής προέδρου Κοινότητας Πτολεμαΐδας

  • 8 Μαρτίου 2021, 21:27 | ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Επαναφορά των 5μελών τοπικών συμβούλων για μόνιμο πληθυσμό 301-2000, 7μελών για μόνιμο πληθυσμό 2001-10000, 11μελών για μόνιμο πληθυσμό 10001-50000, 15μελών για μόνιμο πληθυσμό 50001 και άνω κατοίκους.
    Εκλογες συμφωνα με τους εγγεγραμένους και οχί συμφωνα με μονιμους κατοικους.
    Αδιανόητο περιορίζεται σε τοσο μίκρες κοινωνίες ανθρώπους κυρίως νέους να ασχοληούνε με τα τοπίκά σε τόσο μικρα χώριά.

    ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

  • 8 Μαρτίου 2021, 21:24 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Επαναφορά των 5μελών τοπικών συμβούλων για μόνιμο πληθυσμό 301-2000, 7μελών για μόνιμο πληθυσμό 2001-10000, 11μελών για μόνιμο πληθυσμό 10001-50000, 15μελών για μόνιμο πληθυσμό 50001 και άνω κατοίκους.
    Εκλογες συμφωνα με τους εγγεγραμένους και οχί συμφωνα με μονιμους κατοικους.
    Αδιανόητο περιορίζεται σε τοσο μίκρες κοινωνίες ανθρώπους κυρίως νέους να ασχοληούνε με τα τοπίκά σε τόσο μικρα χώριά.

    Με εκτίμηση
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ελευθεριος

  • 8 Μαρτίου 2021, 21:20 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Επαναφορά των 5μελών τοπικών συμβούλων για μόνιμο πληθυσμό 301-2000, 7μελών για μόνιμο πληθυσμό 2001-10000, 11μελών για μόνιμο πληθυσμό 10001-50000, 15μελών για μόνιμο πληθυσμό 50001 και άνω κατοίκους.
    Εκλογες συμφωνα με τους εγγεγραμένους και οχί συμφωνα με μονιμους κατοικους.
    Δωστε κήνητρα στους νέους να ασχοληθούνε με τα κοίνα.

    Με εκτίμηση
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ελευθεριος

  • 8 Μαρτίου 2021, 19:16 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΗΣ

    Στη παράγραφο αυτή προφανώς ο συντάκτης αγνοεί βασικά θέματα που οδήγησαν στη δημιουργία
    Α) των κοινοτήτων κατόπιν της συνένωσης Δήμων σύμφωνα με το νόμο Καλλικράτης, νόμος 3852/2010 (ΦΕΚ 87Α) και
    Β)Τη δημιουργια των Δημοτικών Διαμερισμάτων στους Δήμους άνω των 100.000 κατοίκων χάριν της Δημοτικής Αποκέντρωσης και της αντιπροσωπευτικότητας των γειτονιών των μεγάλων πόλεων ( πρώην ΕΝΟΡΙΩΝ) το 1982 όπως ακολουθήθηκε μέχρι τη μετατροπή τους σε δημοτικές κοινότητες και την εξομοίωση τους με τις κοινότητες άνω των 300 κάτοικων κάτι λανθασμένο όταν η μικρότερη κοινότητα του ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ αγγίζει τους 40.000 απογεγραμμένους ενώ ξεπερνά τους 80.000 μονίμους και εξυπηρετούμενους κατοίκους.

    ΕΊΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ) Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΙΣΘΗ ΚΑΙ ΤΙΜΗΤΙΚΗ .!!!

    ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ( ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 100.000)

    Α) ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΌΤΗΤΑ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ
    ΕΛΕΙΨΗ ΚΙΝΗΤΡΟΥ ΠΡΟΣΕΛΚΗΣΗΣ ΙΚΑΝΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΦΥΤΩΡΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
    ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (ΑΤΤΙΚΗ) ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΕΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

    ΑΠΑΙΤΗΤΑΙ ΔΕ Η ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 150.000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ (ΠΧ 11 ΜΕΛΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ
    ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ Η ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΑΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΟΥΝ

    ΣΥΝΕΠΩΣ
    ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6 ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 2

    Δημοι της Περιφερειας ΑΤΤΙΚΗΣ Ανω των 100.000 κατοικων διαιρουνται σε ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ .(ΔΗΜΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ)

    Στους Δήμους δε με συνολικό πληθυσμό των 150.000 και ανω τα δημιουργούμενα ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ( η ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ) ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ 11 ΜΕΛΩΝ ( ανεξάρτητα τοπικών πληθυσμιακών κριτηρίων )

  • Η μείωση των μελών των Δ.Σ. είναι εξαιρετικά ορθή απόφαση. Δεν είναι δυνατόν το Δ.Σ. του Λονδίνου (London Assembly)να έχει 25 μέλη για ένα πληθυσμό άνω των 10 εκατομμυρίων και το Περιφ. Συμβούλιο Αττικής να έχει 101! Η μείωση των μελών των ΔΣ, όμως, πρέπει να συνοδευτεί και από τη δυνατότητα των Δημάρχων να ορίζουν και έναν μη αιρετό ως Αντιδήμαρχο, κατ΄ αντιστοιχίαν με τους μη αιρετούς Υπουργούς (εξωκοινοβουλευτικοί). Αυτό θα συμβάλει πολύ στην αξιοποίηση σημαντικών προσώπων των τοπικών κοινωνιών που για διαφόρους λόγους δεν εκλέγονται (εξάλλου εκλογή δε σημαίνει απαραίτητα και προσόντα διοίκησης…). Το ζήτημα αυτό θα προκύψει κυρίως στους μικρούς Δήμους των 11 και 13 μελών Δ.Σ. όπου οι σύμβουλοι της συμπολίτευσης μετά βίας θα επαρκούν για να καλύψουν τις θέσεις Αντιδημάρχων και προέδρων ΝΠΔΔ.

    Ευστράτιος Αθ. Χαρχαλάκης
    Δήμαρχος Κυθήρων – Αντικυθήρων
    Μέλος Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Επιτροπή των Περιφερειών της ΕΕ (EPP)
    Πρόεδρος Επιτροπής Νήσων και Πολιτικής Συνοχής της ΚΕΔΕ
    Πρόεδρος Δ.Σ. Δικτύου Συνεργασίας Δήμων Π.Ε. Νήσων Αττικής
    Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΚΕΔΕ

  • 8 Μαρτίου 2021, 12:21 | ΧΑΡΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ

    Αύξηση των μελών των τοπικών συμβουλίων, είναι σημαντική η συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.

  • 7 Μαρτίου 2021, 22:26 | Φλώρος Λάμπρος

    Πυστεω ότι μερικές διορθώσεις πρέπει να γίνουν.
    α.Σε κοινοτητα μέχρι 301 κατοίκων γιατί μόνο ενας? Σε κοινότητες που υπάρχουν διασκορπισμενοι οικισμοί θα υπάρχει πρόβλημα και ακόμη μεγαλύτερο όταν οι αποστάσεις απο οικισμό σε οικισμό είναι μεγάλες αλλά και πληθυσμιακά πάλι είναι άδικο για τους υποψηφίους.
    β.Θεωρό ότι θα πρέπει να αφήσουμε μια τοπική κοινωνία να αποφασίσει χωρίς χρωματισμούς και στήριξη απο υποψήφιους δημάρχους.Τα ανεξάρτητα ψηφοδέλτια θα πρέπει να παραμείνουν.
    Να απαγορεύεται σε όλους του αιρετούς να τοποθετούν Α’ και Β’ βαθμού συγγενή σε θέσεις στο Δήμο που εκλέγονται.
    Επίσης να υπάρχει μείωση στον μισθό και αμοιβή με το βασικό μισθό.

  • 7 Μαρτίου 2021, 20:58 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ

    Να υπάρξει συμβούλιο και για τις κοινότητες κάτω 300 κατοικών, είναι πιο δημοκρατικό και πρακτικό!
    Θα πρέπει να διευκρινιστεί για υπάρχει το άρθρο 4 και αποκλείει κοινότητες.

  • 7 Μαρτίου 2021, 20:55 | ΑΛΕΞΙΟΣ ΓΑΚΗΣ

    Άρθρο 2 Αρχές δημοτικών κοινοτήτων

    1) ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΙΝΩΤΗΤΩΝ ΜΕ ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΑΠΟ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΣΕ ΚΟΙΝΩΤΗΤΕΣ ΑΠΟ 301 ΕΩΣ 750 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ
    2) ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ.

    ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΡΗΜΑΖΟΥΝ ΟΣΟΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΙΣΗ (ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΝΕΟΙ)ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. ΜΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΤΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
    ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΞΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΧΩΡΙΑ.

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΙΣΗ
    ΓΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ

  • 7 Μαρτίου 2021, 15:30 | Θεολογος κουμαριανος

    Είναι αδιανόητο να θέλετε να καταργήσετε θα τοπικά συμβούλια στην περιφέρεια Αττικής ειδικά που έχουν γίνει τόσες συγχωνεύσεις άδικες από την ίδρυση τους λαμπρό παράδειγμα η κοινότητα Θρακομακεδόνων, που ενώ ήταν αυτόνομος δήμος και βρισκόταν σε ένα πολύ καλό επίπεδο έγινε συνένωση του με το Δήμο Αχαρνών. Τα αποτελέσματα αυτής της συνένωσης είναι αρνητικά και φαίνονται καθημερινά. Το τοπικό συμβούλιο τα μέλη του και ο πρόεδρος του με την συνεργασία που έχουν με τον αντιδήμαρχο και το Δήμο έχουν φέρει πολύ καλά αποτελέσματα και αποτελούν μία σανίδα σωτηρίας για την κοινότητα αυτή. Πιστεύω πως η κατάργηση τους θα είναι ολέθρια για περιοχές σαν κι αυτή. Είναι αντιδημοκρατικό γενικά ενώ έδειξε τόσο ενδιαφέρον ο κόσμος να υποστηρίξει με την χωριστή κάλπη τα τοπικά συμβούλια εσείς να τα καταργείτε. Προτείνω να καταργηθεί η παράγραφος 4 που αφορά την περιφέρεια Αττικής και να παραμείνουν τα μέλη των τοπικών συμβουλίων ως έχουν αφού δεν απαιτούν πόρους από την οικονομία του κράτους μιας και οι θέσεις των τοπικών συμβούλων είναι άμισθες

  • 7 Μαρτίου 2021, 12:04 | Ασημίνα Χριστοδούλου

    Επαναφορά των 5μελών τοπικών συμβούλων για μόνιμο πληθυσμό 301-2000, 7μελών για μόνιμο πληθυσμό 2001-10000, 11μελών για μόνιμο πληθυσμό 10001-50000, 15μελών για μόνιμο πληθυσμό 50001 και άνω κατοίκους.
    Κατά τον τρόπο αυτό ενισχύεται η συμμετοχή των πολιτών στα κοινά και μάλιστα χωρίς κόστος (Βασική αρχή της Δημοκρατίας).
    Ασημίνα Χριστοδούλου

  • 6 Μαρτίου 2021, 21:24 | Κώστας Δημητρίου

    1- ως βάση πρέπει να ληφθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων μιας δημοτικής κοινότητας & όχι το εντελώς αόριστο περί μονίμου πληθυσμού κριτήριο-> πρέπει να αλλάξει αυτό οπωσδήποτε

    2- μονομελές όργανο Προέδρου Δημοτικής Κοινότητας θα πρέπει να εκλέγεται σε δημοτική κοινότητα με αριθμό εγγεγραμμένων ψηφοφόρων μέχρι και 750 !
    ΑΠΟ 751 ΩΣ 2500 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
    ΑΠΟ 2501 ΩΣ 10000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 10001 ΩΣ 30000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΕΠΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 30001 ΩΣ 75000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΕΝΝΙΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 75000 ΚΑΙ ΑΝΩ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ 13ΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.

  • 6 Μαρτίου 2021, 18:37 | Νικος Δροσατος

    Είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένο – κατά το σύστημα της αποκέντρωσης – η δημόσια διοίκηση να εκχωρείται από το κράτος σε αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ο.Τ.Α) που ασκείται με όργανά τους και η σπουδαιότερη και γνησιότερη μορφή του συστήματος αυτού είναι η αυτοδιοίκηση.
    Είναι επίσης αυταπόδεικτο ότι η Κοινότητα , αποτελεί δομικό στοιχείο της τοπικής αυτοδιοίκησης, και αποτελεί έναν θεσμό κοντά στον πολίτη , που αντιλαμβάνεται την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα πολύ γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο επίπεδο διοίκησης .
    Ταυτόχρονα οι αρμοδιότητες των ΟΤΑ , διευκολύνονται αναντίρρητα στο πλέγμα αρμοδιοτήτων τους ,από τον θεσμό της Κοινότητας και , του Συμβουλίου Κοινότητας και του Προέδρου αυτής , καθόσον λόγω της αμεσότητας με τους δημότες , προσιδιάζει στη φύση της τοπικής αυτοδιοίκησης και αποτελεί γνήσιο φορέα της άμεσης συμμετοχής του λαού στη διαχείριση και διοίκηση των τοπικών υποθέσεων .
    Ως εκ τούτου , ο θεσμός αυτός , αποτελεί και πρέπει να αποτελεί το βασικό συστατικό στη βάση του οποίου οφείλει να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο αυτοδιοικητικό μοντέλο , που καθορίζεται από τις γεωγραφικές μορφολογικές ιδιαιτερότητες σε συνδυασμό με τις ραγδαία εξελισσόμενες κοινωνικές , πολιτισμικές και οικονομικές τάσεις του Κράτους .Άλλωστε ανεξάρτητα από την ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής ( ενδεικτικά αστικής , ορεινής , νησιωτικής κλπ) ο προαναφερόμενος θεσμός επιδέχεται βελτιστοποίηση ώστε να απελευθερωθούν οι ενυπάρχουσες δυναμικές του και να εξελίξουν με την σειρά τους όλες τις διοικητικές δομές προέχουσας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εν γένει.
    Σύμφωνα με τα παραπάνω , θεωρούμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια μερικής ή συνολικής αλλαγής του χάρτη της τοπικής αυτοδιοίκησης από τα αρμόδια Κρατικά όργανα , χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή των άμεσα εμπλεκομένων πολιτών , αυτοδιοικητικών οργάνων , δημόσια διοίκηση , είναι καταδικασμένη σε αποτυχία ημίμετρων και εν τέλει θνησιγενής .
    Συνεπαγωγικά με σεβασμό στο θεσμό τον οποίον υπηρετούμε και με γνώμονα την ποιοτική ζωή των κατοίκων μας προτείνουμε :
    1.Ενεργή συμμετοχή στις διαβουλεύσεις διαμόρφωσης του νομοσχεδίου.
    2.Ενδυναμωση των αποφασιστικών αρμοδιοτήτων και πόρων στις Κοινότητες.
    3.Ανεξάρτητη κάλπη για την ανάδειξη των Συμβούλων Κοινότητας.
    4.Την αποτροπή κατάργησης των Συμβουλίων Κοινοτήτων στις έδρες των Δήμων.
    Νίκος Δροσάτος
    Πρόεδρος Κοινοτικού Συμβουλίου Μελισσιων

  • 5 Μαρτίου 2021, 22:14 | Γεώργιος Χρήστος Σταθάς

    Προτείνω την εξής τροποποίηση

    Σε όσες λέγονται «ψευδοκοινότητες» σύμφωνα με το μητρώο δήμων, κοινοτήτων και οικισμών της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής να μην εκλέγονται συμβούλια δημοτικής κοινότητας(που είναι 67 στον αριθμό) με εξαίρεση τους δήμους άνω των 100.000 κατοίκων όπου να εκλέγονται τα λεγόμενα διαμερισματικά συμβούλια. Στις υπόλοιπες κοινότητες να εκλέγονται συμβούλια δημοτικής κοινότητας.

    Σας ευχαριστώ πολύ

    Γεώργιος Χρήστος Σταθάς

    Κάτοικος έδρας δήμου

  • 5 Μαρτίου 2021, 19:54 | Spiros Economou

    Δεδομένου ότι η συγχώνευση του ΔΗΜΟΥ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ με την Δήμο Αχαρνών υποβάθμισε αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ, ως το αναγκαίο μέσο για την διεκδίκηση των αυτονόητων.

  • 5 Μαρτίου 2021, 17:55 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΝΤΡΙΑΣ

    4. Δεν εκλέγονται συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων στους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, με εξαίρεση τους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, στον δήμο Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, στους δήμους Μεγαρέων και Μάνδρας – Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής ΛΟΓΟ ΤΙ;

  • 5 Μαρτίου 2021, 17:37 | Μενια Γιαννουλη

    Στο άρθρο δημιουργείται πάλι το αίσθημα ανισότητες σε κοινότητες άνω των 300 και κάτω των 300 κατοίκων.

  • 5 Μαρτίου 2021, 16:04 | Νικόλαος Ματθαίου

    Ψήφισμα Συμβουλίου Κοινότητας Θρακομακεδόνων 10-2-2021
    για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο που αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση

    Ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή όλων των Κοινοτήτων πανελλαδικά:

    Η Κοινότητα, πυρήνας της ελληνικής κοινωνίας, θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, αποτελεί διαχρονικά την ραχοκοκαλιά της Ελλάδας. Ο θεσμός που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητας του πολίτη – όσο απομακρυσμένη και αν είναι η Κοινότητα από την έδρα του Δήμου – είναι ο θεσμός του Συμβουλίου Κοινότητας και του Προέδρου της Κοινότητας. Καθημερινά, Πρόεδροι και Κοινοτικοί Σύμβουλοι διαχειρίζονται όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων, στεκόμενοι δίπλα στις ανάγκες των συμπολιτών τους.

    Η μορφολογία του εδάφους της χώρας σε συνδυασμό με τις κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις οφείλουν να αποτελέσουν τον βασικό κορμό πάνω στον οποίο θα διαμορφωθεί ένα σύγχρονο αυτοδιοικητικό μοντέλο. Η ιδιαιτερότητα του κάθε τόπου (ορεινού, νησιωτικού, πεδινού, παραποτάμιου, παραλίμνιου, αστικού, περιαστικού) οφείλει να υποστηριχθεί και να αναδειχθεί από όλες τις διοικητικές δομές. Ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται τους πολίτες του, χαράζει πολιτικές με την συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Εμπιστοσύνη, Συμμετοχικότητα, Αποδοτικότητα, Βιωσιμότητα και Διαφάνεια είναι οι θεμελιώδεις αρχές πάνω στις οποίες οφείλει η αυτοδιοίκηση να χτίσει τα θεμέλια της.

    Το τελευταίο χρονικό διάστημα ανακοινώνεται συνεχώς στον τύπο η πρόθεση του Υπουργείου Εσωτερικών και της κυβέρνησης να αλλάξουν συλλήβδην τον χάρτη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μια αλλαγή που προγραμματίζεται να γίνει χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους: πολίτες, αυτό-διοικητικούς, δημόσια διοίκηση.

    Η κατάργηση Κοινοτήτων οι συγχωνεύσεις και η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων στις έδρες των Δήμων θα υποβαθμίσει περαιτέρω την ζωή των κατοίκων στις Κοινότητες, θα απεμπολήσει τους νέους από τα κοινά και θα δημιουργήσει πολίτες δύο ταχυτήτων. Η απομάκρυνση από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας με την επαναφορά συγκεντρωτικού συστήματος αυτοδιοίκησης θα δώσει την χαριστική βολή.

    Ως αιρετοί σύμβουλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης ‘Α Βαθμού, σεβόμενοι τον θεσμό τον οποίο υπηρετούμε και τους συμπολίτες μας, ζητάμε:

    1.Συμμετοχή στη επαναδιαμόρφωση του νομοσχεδίου.
    2.Αποφασιστικές αρμοδιότητες οι οποίες καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2019 με το Ν 4623-2019, τρείς μήνες μετά τις εκλογές, και πόρους για τις Κοινότητες.
    3. Ανεξάρτητη κάλπη για την ανάδειξη των Συμβουλίων Κοινότητας.
    4. Τη μη κατάργηση των κοινοτήτων της Περιφέρειας Αττικής.
    5. Ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο για την λειτουργία των επιπέδων της αυτοδιοίκησης.
    6. Θεσμική εκπροσώπηση των Κοινοτήτων σε ΚΕΔΕ και ΠΕΔ.

    Οι Κοινότητες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας λειτουργούν από την αρχή του ελληνικού κράτους ως κύτταρα Δημοκρατίας, θεματοφύλακες της ελληνικής υπαίθρου, εργαλεία του Δήμου για την βελτίωση της καθημερινότητας, πηγές εθελοντισμού και ενεργοποίησης των πολιτών. Είμαστε ο σύνδεσμος για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος. Ζητούμε την εμπιστοσύνη της Πολιτείας όπως μας την έδωσαν οι πολίτες μέσα από τις Δημοκρατικές Αρχές.

    Καλούμε τα υπόλοιπα Κοινοτικά Συμβούλια της Περιφέρειας Αττικής και το Δημοτικό Συμβούλιο Αχαρνών να εκδώσουν αντίστοιχα ψηφίσματα στήριξης για την διατήρηση και την ενίσχυση του θεσμού των Κοινοτήτων.

    Καλούμε τους πολίτες να στηρίξουν τον αγώνα των Κοινοτήτων.

    Ο Πρόεδρος Τα μέλη

    Γεώργιος Κωτσιανάς Νικόλαος Ματθαίου
    Αλεξάνδρα Παππά
    Χρήστος Χρηστάκος
    Θεολόγος Κουμαριανός
    Παρασκευή Γκιολή Χαριτίδη
    Νικήτας Τζιούβελης

  • 5 Μαρτίου 2021, 16:42 | ΧΑΜΗΛΟΘΩΡΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

    Αντικαταστήται γ) επτά μέλη (7), σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως πενήντα χιλιάδες (10.001 – 50.000) κατοίκους και
    Αντικαταστήται δ) εννέα (9) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) και άνω κατοίκους.

    Από την στιγμή που υπάρχει η λογική της μείωσης των δημoτικών συμβούλων, ή ίδια λογική πρέπει να ισχύσει και για τους κοινοτικούς συμβούλους

  • 5 Μαρτίου 2021, 15:42 | ΖΟΡΜΠΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

    ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΩΣ ΕΞΗΣ:
    ΑΠΟ 0 ΩΣ 750 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΘΑ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΜΟΟ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.
    ΑΠΟ 751 ΩΣ 2500 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΘΑ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
    ΑΠΟ 2501 ΩΣ 10000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΠΕΝΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 10001 ΩΣ 30000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΕΠΤΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 30001 ΩΣ 75000 ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ, ΕΝΝΙΑΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.
    ΑΠΟ 75000 ΚΑΙ ΑΝΩ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ 13ΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Δ.Κ.

    ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΡΟΛΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΜΟΝΙΜΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΣΤΟ 90% ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

  • Το Δημοτικό Συμβούλιο Μυκόνου με την υπ’ αριθ. 22/2021 απόφασή του (ΑΔΑ: ΨΛΥΝΩΚΚ-0ΡΦ), εκδίδει το παρακάτω ψήφισμα επί του υπό κατάρτιση Νομοσχεδίου που αφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και συγκεκριμένα στο ρόλο των Κοινοτήτων:

    Η Κοινότητα, πυρήνας της ελληνικής κοινωνίας, θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, αποτελεί διαχρονικά την ραχοκοκαλιά της Ελλάδας. Ο θεσμός που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητας του πολίτη, είναι ο θεσμός του Συμβουλίου της Κοινότητας. Καθημερινά Πρόεδροι και Κοινοτικοί Σύμβουλοι διαχειρίζονται όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων, στεκούμενοι δίπλα στις ανάγκες των συμπολιτών τους.
    Η μορφολογία του εδάφους της χώρας σε συνδυασμό με τις κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις οφείλουν να αποτελέσουν το βασικό κορμό πάνω στον οποίο θα διαμορφωθεί ένα σύγχρονο αυτοδιοικητικό μοντέλο. Η ιδιαιτερότητα του κάθε τόπου (ορεινού, νησιωτικού, πεδινού, παραποτάμιου, παραλίμνιου, αστικού, περιαστικού) οφείλει να υποστηριχθεί και να αναδειχθεί από όλες τις διοικητικές δομές. Ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται τους πολίτες του, χαράζει πολιτικές με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών.
    Εμπιστοσύνη, Συμμετοχικότητα, Αποδοτικότητα, Βιωσιμότητα και Διαφάνεια είναι οι θεμελιώδεις αρχές πάνω στις οποίες οφείλει η αυτοδιοίκηση να χτίσει τα θεμέλια της.
    Το τελευταίο χρονικό διάστημα ανακοινώνεται συνεχώς στον τύπο η πρόθεση του Υπουργείου Εσωτερικών και της κυβέρνησης να αλλάξουν συλλήβδην τον χάρτη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μια αλλαγή που προγραμματίζεται να γίνει χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους: πολίτες, αυτοδιοικητικούς φορείς, δημόσια διοίκηση.
    Η κατάργηση Κοινοτήτων στις έδρες των Δήμων θα υποβαθμίσει περαιτέρω την ζωή των κατοίκων στα επαρχιακά αστικά κέντρα, θα απομακρύνει τους νέους από τα κοινά και θα δημιουργήσει πολίτες δύο ταχυτήτων. Η υποεκπροσώπηση της έδρας των Δήμων, αν καταργηθούν τα Συμβούλια Κοινότητας στην έδρα κάθε Δήμου και δεδομένης της μείωσης των Δημοτικών Συμβούλων θα έχει αντίκτυπο στις γειτονιές εκεί όπου ο κάθε τοπικός Σύμβουλος έχει τον πρώτο ρόλο. Η απομάκρυνση από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας με την επαναφορά συγκεντρωτικού συστήματος αυτοδιοίκησης θα δώσει τη χαριστική βολή. Ο ενεργός πληθυσμός της χώρας φεύγει, η επαρχία στερείται πόρους και ανθρώπινο δυναμικό και το χαμόγελο έχει χαθεί!

    Ως αιρετοί σύμβουλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού, σεβόμενοι το θεσμό τον οποίο υπηρετούμε και τους συμπολίτες μας, ζητούμε:

    1. Συμμετοχή στην αναδιαμόρφωση του νομοσχεδίου
    2. Αποφασιστικές αρμοδιότητες και πόρους για τις Κοινότητες
    3. Μη κατάργηση των Συμβουλίων Κοινότητας στις έδρες των Δήμων
    4. Ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των επιπέδων της αυτοδιοίκησης

    Οι Κοινότητες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας λειτουργούν από την αρχή του ελληνικού κράτους ως κύτταρα Δημοκρατίας, θεματοφύλακες των Δήμων, εργαλεία του Δήμου για τη βελτίωση της καθημερινότητας και πηγές εθελοντισμού και ενεργοποίησης των πολιτών. Είμαστε ο σύνδεσμος για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και γι’ αυτό ζητούμε την εμπιστοσύνη της Πολιτείας, όπως μας την έδωσαν οι πολίτες μέσα από τις Δημοκρατικές διαδικασίες των εκλογών.

  • 5 Μαρτίου 2021, 12:07 | ΝΟΥΣΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Άρθρο 2 Αρχές δημοτικών κοινοτήτων:

    Προτείνω όπου αναφέρεται η λέξη ¨πληθυσμός¨, να αντικατασταθεί με τη φράση αριθμός εγγεγραμμένων ψηφοφόρων, διότι ο πληθυσμός δεν αντικατοπτρίζει τον αριθμό των κατοίκων σε πολλές περιπτώσεις , αφετέρου δε το κρίσιμο μέγεθος μιας και αναφερόμαστε σε εκλογές είναι ο αριθμός των ψηφοφόρων και όχι τα νούμερα που καταγράφονται σε πλασματικές απογραφές