1. Η τηλεργασία παρέχεται σε καθορισμένες ημέρες ανά εβδομάδα και μήνα εκάστου ημερολογιακού έτους, οι οποίες καθορίζονται ειδικότερα στην απόφαση του άρθρου 13.
2. Η τηλεργασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος μέσα σε διάστημα τριών (3) μηνών.
3. Αποκλείεται η παροχή τηλεργασίας κατά το χρονικό διάστημα από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου εκάστου ημερολογιακού έτους.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις εφαρμογής των παρ. 2 και 3 του άρθρου 7.
Αν εννοείται μονο 40 ημέρες για όλο τον χρόνο και μάλιστα περιορισμένες εντός ενός τριμήνου τότε θεωρώ ότι η διάταξη είναι εξαιρετικά συντηρητική.
Τόσοι περιορισμοί σημαίνουν ότι δεν πιστεύετε στον θεσμο . Αρα γιατί τον νομοθετειτε;
Βεβαίως και η τηλεργασια δεν θα πρέπει να υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Φορέα αλλά να δοθούν κίνητρα για να την εφαρμόσει υποχρεωτικά.
Ενα πρόβλημα που θα πρέπει να λυθεί στην πράξη είναι το χάος που θα προκύψει απο τη διαφορετική αντίληψη των Φορέων αναφορικά με την εφαρμογή της τηλεργασίας. Θα πρέπει να γίνουν τουλάχιστον τα εξής :
– Να έχουν οριστεί κεντρικά ποια είναι τα καθηκοντα που συνάδουν με τη φύση της τηλεργασίας και να μην αφήνεται αυτό να αποφασίζεται από τον Φορέα.
– Να δοθούν δεσμευτικές προθεσμίες και κίνητρα – κυρώσεις, στους Φορείς ώστε να εγκαταστήσουν και να εφαρμόσουν Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιας, γιατί χωρίς αυτές Τηλεργασία δεν γίνεται.
Δεν πρέπει να υπάρχει χρονικός περιορισμός σε περιπτώσεις που είτε
1) η υπηρεσία συμφωνεί
2) υπάρχουν θέματα υγείας του ιδίου ή συγγενούς ,
3) πρόκειται για υπάλληλο που θα απασχοληθεί στην ειδικότητα με την οποία έχει προσληφθεί και δεν μπορεί να αξιοποιηθεί από την υπηρεσία του. Ειδικά στις περιπτώσεις που λόγω μοναδικότητας ή ποσόστωσης δεν μπορεί να μετακινηθεί σε υπηρεσία της επιλογής του μέσω κινητικότητας.
Να έχει δηλαδή την δυνατότητα να απασχοληθεί σε άλλη υπηρεσία του ίδιου φορέα και να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην ειδικότητά του (πχ. μηχανικοί, πληροφορικής, ψυχολόγοι, δικηγόροι κτλ)
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να απαγορεύεται η τηλεεργασία απο 1η Ιουλίου μέχρι 15 Αυγούστου. Πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη και η κατάλληλη εφαρμογή ελέγχου από τηους προϊσταμένους ώστε να εξασφαλίζεται ότι γίνεται η δουλειά. Με αυτή την απαγόρευση τιμωρούνται εργαζόμενοι άξιοι εμπιστοσύνης που θα έκαναν την δουλειά τους σοβαρά απλά από πχ το εξοχικό τους. Εάν οι προϊστάμενοι κάνουν την δουλειά τους μπορούν να διαχωριστούν οι συνεπείς από αυτούς που απλά κάνουν διακοπές.
Και γιατί να μην υπάρχει τηλεργασία με καθεστώς έστω και άτυπης μερικής απασχόλησης, ειδικά κατά το διάστημα από 15.7-31.8? Ειδικά για τους προϊσταμένους που δυσκολεύονται να πάρουν άδεια, ένα δίωρο το πρωί είναι αρκετό για ανάγνωση email, χρέωση εγγράφων, τηλεδιασκέψεις για παροχή οδηγιών προς διεκπεραίωση-επίλυση υπηρεσιακών θεμάτων, ενώ το απομεσήμερο για ψηφιακή υπογραφή-χρέωση- εγγράφων, μίνι υπηρεσιακές συσκέψεις για ανακύψαντα ζητήματα και προτεραιοποίηση ενεργειών της αυριανής ημέρας.
Εφόσον ένας από τους στόχους της τηλεργασίας, όπως άλλωστε αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, είναι η αναβίωση της επαρχίας, θα πρέπει να χορηγηθεί η δυνατότητα για μεγαλύτερα – συνεχόμενα διαστήματα (τουλάχιστον ενός ακαδημαϊκού έτους) εφόσον η φύση της εργασίας το επιτρέπει. Θα μπορούσαν με τον τρόπο αυτό, να μετακομίσουν για ένα διάστημα οικογένειες σε χωριά/νησιά, να αυξηθεί ο πληθυσμός σε απομακρυσμένες περιοχές, να ενισχυθούν οι τοπικές οικονομίες, να ανακαινισθούν εγκαταλελειμμένα κτίρια, να χορηγηθεί η δυνατότητα στον κόσμο να ζήσει ένα διάστημα στην επαρχία και ενδεχομένως να επιλέξει να συνεχίσει να ζει εκεί, δεδομένης και της δυνατότητας κινητικότητας μεταξύ των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα.
καλημέρα σας,
Θεωρώ, ότι κάθε φορέας ή καλύτερα κάθε διεύθυνση του φορέα θα πρέπει να καθορίζει το ανώτατο όριο ημερών τηλεργασίας ανά μήνα λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο και το είδος της αναμενόμενης εργασίας. Πιστεύω, ότι η τηλεργασία δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τις 4 ημέρες ανά εβδομάδα, ενώ θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα άτομα ΑΜΕΑ κυρίως με κινητικά προβλήματα.
40 εργάσιμες ημέρες τηλεργασία ανά τρίμηνο είναι περίπου τα 2/3 του τριμήνου, δηλαδή οι 2 μήνες από τους 3 (σε συνεχόμενες ημέρες ή όχι). Θεωρώ λανθασμένο αυτόν τον οριζόντιο περιορισμό, δεδομένου ότι σε μια υπηρεσία ένας υπάλληλος θα μπορούσε-κατά την κρίση της υπηρεσίας- να εργάζεται με τηλεργασία σε (πολύ) μεγαλύτερο ποσοστό, εντός του τριμήνου αναφοράς. Για παράδειγμα, ένας υπάλληλος δεν αποκλείεται να μπορεί να εργάζεται με τηλεργασία για ολόκληρο το τρίμηνο -λόγω της φύσης των καθηκόντων του-, με μόνο κάποιες λίγες ημέρες (π.χ. 3-4 τον αριθμό για ολόκληρο το τρίμηνο) κατά τις οποίες θα είναι αναγκαίο να προσέρχεται στην υπηρεσία, για να συμμετάσχει π.χ. σε κάποιες δια ζώσης συσκέψεις.
Μέσω της μεγάλης αύξησης του χρόνου τηλεργασίας σε σχέση με αυτόν που προτείνεται στο παρόν νομοσχέδιο, το Δημόσιο θα μπορεί να απασχολεί και εργαζόμενους που κατοικούν μόνιμα σε διαφορετική πόλη/περιοχή από αυτήν που βρίσκεται η υπηρεσία τους. Π.χ. ένας προγραμματιστής Η/Υ που ζει μόνιμα με την οικογένειά του στην Πάτρα θα μπορεί να είναι υπάλληλος μιας κεντρικής υπηρεσίας του Δημοσίου με έδρα στην Αθήνα. Έτσι η τηλεργασία θα συμβάλει και στην μεγαλύτερη προσέλκυση ταλέντου στις δημόσιες υπηρεσίες.
Η παρ.2 είναι ασαφής. Τι θέλει ο νομοθέτης; 40 ημερες το τρίμηνο ή 40 ημέρες το έτος;
Επίσης η τοποθέτηση πλαφόν (μέγιστο χρονικό όριο τηλεργασίας ή μέγιστος αριθμός υπάλληλων Δ/νσης που τηλεργάζεται, βλ.επόμενο άρθρο) είναι αντίθετη στο νόημα της τηλεργασίας, η οποία εφόσον ενδείκνυται και είναι επωφελής θα πρέπει να διευρύνεται και όχι να περιορίζεται. Ο περιορισμός της, ειδικά στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στο Δημόσιο, θα οδήγήσει σε φαινόμενα ευνοιοκρατίας και διακριτικής μεταχείρισης από τους Δ/ντες προς τους υφιστάμενους.
Η διατύπωση του περιορισμού για τις ημέρες τηλεργασίας είναι κακή, δεν γίνεται αντιληπτό αν εννοεί 40 ημέρες το τρίμηνο ή το έτος.
Αυτό θα οδηγήσει σε πολλαπλά προβλήματα στην εφαρμογή:
1) Γραφειοκρατία και πολλαπλά ερωτήματα από υπηρεσίες προς το υπουργείο για την ερμηνέια, άρα χαμένες εργατοώρες.
2) Ευθυνόφοβους υπαλλήλους που θα εφαρμόζουν το χειρότερο σενάριο (40 ημέρες ανά έτος) το οποίο ουσιαστικά καταργεί την τηλεργασία
3) Σύγχυση στον υπάλληλο για το πόσο σταθερή είναι η ρύθμιση και αν τελικά θα αλλάξει ξανά.
Πρόταση 1: Αναδιατύπωση ως εξής περίπου «Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός τηλεργασίας ανά ημερολογιακό τρίμηνο είναι 40 εργάσιμες ημέρες». Απλό και ξεκάθαρο.
Πρόταση 2: Εφόσον η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι αμοιβαία οικειοθελής, προσθέστε την επιλογή να αυξηθεί σε κάποια τρίμηνα, με αντίστοιχη μείωση στα άλλα. «Σε περίπτωση που κρίνεται από την εκάστοτε υπηρεσία, οι μέρες τηλεργασίας ενός τριμήνου μπορούν να αυξηθούν έως και 60 εργάσιμες. Οι συνολικές ετήσιες μέρες τηλεργασίας του υπαλλήλου δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις 160»
Δεν είναι σαφής η διατύπωση κι ο καθένας το καταλαβαίνει όπως τον βολεύει. Τι είναι τελικά; 40 μέρες το χρόνο ή 160 τον χρόνο; Και γιατί δεν γράφει πόσες μέρες τον μήνα να τελειώνουμε;
Όπως έχουν σημειώσει και άλλοι σχολιαστές, η διευθέτηση του χρόνου τηλεργασίας δεν μπορεί να γίνει με την προτεινόμενη διάταξη. Το μέτρο του 25% του προσωπικού κάθε οργανικής μονάδας που υπάρχει σε άλλη διάταξη είναι επαρκές. Υπάρχουν υπηρεσίες και οργανικές μονάδες, που δεν έχουν επαφή με τον πολίτη (δείτε το παράδειγμα αρκετών Ανεξαρτήτων Αρχών) και η δουλειά τους μπορεί κάλλιστα μπορεί να πραγματοποιηθεί με εξ αποστάσεως εργασία (και όπως αποδείχτηκε το τελευταίο έτος πιο αποδοτικά/αποτελεσματικά). Είναι θέμα των προϊσταμένων και των διοικήσεων των φορέων να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της εργασίας που παρέχεται εξ αποστάσεως. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στις διοικήσεις των φορέων και στις διευθύνσεις να ορίζουν ποιοι υπάλληλοι και πότε θα βγαίνουν σε τηλεργασία, τηρώντας το ανωτέρω μέτρο του 25%.
Δεν καταλαβαίνω τον περιορισμό των ημερών. Δηλαδή αν είναι έως 40 θα δουλεύουμε και αν είναι όλο το έτος δεν θα δουλεύουμε; Θα πρέπει να αφεθεί κάθε Διεύθυνση να καθορίσει μόνη τις ανάγκες της και να αποφασίσει.
Θα πρέπει από τη φράση «Ο χαρακτήρας της τηλεργασίας είναι οικειοθελής, τόσο για τον Φορέα όσο και για τον τηλεργαζόμενο» να αφαιρεθεί ο Φορέας γιατί οι περισσότεροι δεν θα θέλουν τηλεργαζόμενους νομίζοντας ότι δεν δουλεύουν και θα απορρίπτονται οι αιτήσεις με το «έτσι θέλω».
Η ελληνική εκδοχή της τηλεργασία φαίνεται ότι θα είναι όπως αναμενόταν. Δηλαδή φοβική, καχύποπτη και με αγκυλώσεις. 40 μέρες και όλες μέσα σε ενα 3μηνο. και μετα ξανά του χρόνου. Θα έχουμε διάταξη για τηλεργασία απλά για να έχουμε, δεν είναι ουσιαστική τηλεργασία αυτό. Η πρόβλεψη για το καλοκαίρι δείχνει την διαχρονική νοοτροπία του έλληνα νομοθέτη. Καχυποψία.
Η τηλεργασία πρέπει να έχει ένα οριζόντιο γενναίο μηνιαίο όριο 10-15 ημερών. όλα τα άλλα είναι αστεία ημίμετρα.
Συμφωνώ απόλυτα με την κυρία Μαρία Γεωργίου. Η τηλεργασία μπορεί και πρέπει να είναι μόνιμη για κάποιους, και ενώ υπάρχουν ορισμένες ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα ίδια τα άτομα ΑμεΑ, δεν ισχύει το ίδιο για τους φροντιστές/κηδεμόνες/δικαστικούς συμπαραστάτες τους. Πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί η δυνατότητα εξ ολοκλήρου τηλεργασίας σε όσους όχι απλώς το επιθυμούν αλλά το έχουν επιτακτική ανάγκη.
Κακή διατύπωση του ορίου.
Καλύτερα να τεθεί όριο ανά μήνα και μέγιστο ανά έτος (που θα αντιστοιχεί στο όριο μήνα Χ 12). Ωστόσο το όριο των 40 ημερών ανά τρίμηνο (40 στις 66 περίπου εργάσιμες ημέρες) πως έχει υπολογιστεί; Δεν είναι όλες οι εργασίες ίδιες. Σε κάποιες είναι πολύ σε άλλες λίγο.
Αυξήστε το όριο π.χ. στις 18 ημέρες ανά μήνα (4 στις 5 εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας) και αφήστε να κρίνει ο φορέας εάν γίνεται ή όχι, εάν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ή όχι.
Το διάστημα «15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου εκάστου ημερολογιακού έτους» να μην είναι γενικής εφαρμογής. Δεν έχει σημασία η φυσική παρουσία σε όλων των ειδών τις υπηρεσίες του δημοσίου. Ας μπει ότι στο διάστημα αυτό ο φορέας δύναται να αρνηθεί την τηλεργασία σε περίπτωση που δεν διασφαλίζεται επαρκής φυσική παρουσία για την αποτελεσματική λειτουργία του φορέα.
Η παρ 3 περί του διαστήματος 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου θα πρέπει να αφαιρεθεί. Υπονοεί ότι η τηλεργασια οδηγεί σε μη εργασία. Είναι προκατειλημενη και δεν συνάδει με μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση που θα θέλαμε να έχουμε.
Συμφωνω!
ΔΕΝ πρεπει να υπαρχει οριο στις ημερες ή για την περιοδο του καλοκαιριου! Υπαρχουν τμηματα σε οργανισμους που δουλευουν και 3Σ/Κ και φυσικα δεν υπαρχει ουτε αργια, και ειναι τετοια η φυση της δουλειας που ειναι οτι πρεπει για τηλεργασια ωστε και βγαζαμε και περισσότερη κ πιο ποιοτική δουλεια γαιι εχει ησυχια,δεν χανεις χρονο με μετακινησεις και δεν εχει το στρες με ολα αυτα.
1 ΜΗΝΑς
ΕΧΕΙ 31 ΗΜΕΡΕΣ=21 ημερες δουλευουμε
αρα σε 2 μηνες εχουμε εξαντλησει τις 40 εργασιμες και εξαναγκαζομαστε να δουλεψουμε με φυσικη παρουσια. Ποιος ο λογος τοτε της τηλεργασιας?
Αν χρειαστει με τον προισταμενο συναντηση υπαρχει τροπος ειτε με φυσικη παρουσια ειτε με zoom
Καλοκαιρτι δε νομιζω κανεις να ειναι διακοπες κ να μπορει να κανει κ τηλεργασια,οποτε αν δεν εχετε εμπιστοσυνη στους υπαλληλους οπως λεει και παραπανω καποιος,τοτε ας ελεγχουν τον εκαστοτε υπαλληλο που δεν τον εμπιστευονται. Εδω υπαρχουν οργανισμοι που δεν πατανε το ποδι τους υπαλληλοι-οχι να τηλεργαζονται. Ειναι αδικο για εμας που σκιζομαστε για την υπηρεσια μας
Θα πρέπει ο υπάλληλος να υποβάλει το αίτημα για τηλεργασία εγγράφως και ο Προϊστάμενος να απαντά (θετικά ή αρνητικά) κι αυτός εγγράφως με αιτιολογημένη απόφαση! Να το προβλέπει ρητά ο Νόμος ώστε να τηρείται το ποσοστό παρουσίας , να αποφευχθούν φαινόμενα διευθυντικής αυθαιρεσίας και να υπάρχει διαθέσιμο (στη Διεύθυνση Διοικητικού?) επίσημο αρχείο κατά τα πρότυπα των αδειών. Αρχείο -προφανώς- υποκείμενο σε έλεγχο…
Γιατι να υπαρχει περιορισμος ημερων οταν ειναι οικειοθελως. Δλδ εγω σε ενα 3μηνο θα εχω μονο40 εργασιμες και τις υπολοιπες θα λεω στον προισταμενο μου δεν δουλευω 3ο Σκ? ή θα αναγκαζομαστε να παμε στον οργανισμο που δουλευουμε?Αυτο δεν ειναι τηλεργασια..ειναι μισο τηλεργασια μισο στις εγκαταστασεις…Οπως κ το 15 Ιουλιου-30 Αυγουστου αποκλειεται τηλεργασια!!!Αρα να περνουμε τοτε ολη την αδεια μας και να αφηνουμε ξεκρεμαστη την υπηρεσια μας?
Δειτε το παρακαλω
Καλό θα είναι για τα ΑΜΕΑ με κινητικά προβλήματα και γενικά για τα ΑΜΕΑ που δεν μπορούν για λόγους υγείας να λείπουν από το σπίτι τους πολλές ώρες καθημερινά να υπάρχει ΡΗΤΗ πρόβλεψη για να εργάζονται αποκλειστικά εξ αποστάσεως χωρίς περιορισμούς σε ώρες και μέρες και να εξαιρούνται από το ποσοστό των υπολοίπων που επιλέγουν για ορισμένες ώρες και μέρες να δουλεύουν εξ αποστάσεως.
Αποκλείεται η παροχή τηλεργασίας κατά το χρονικό διάστημα από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου εκάστου ημερολογιακού έτους.
Αυτό σημαίνει πως αυτό το χρονικό διάστημα ή κάποιος θα είναι σε αυτοπρόσωπη εργασία ή σε άδεια;
Καλησπέρα σας,
Συμφωνώ με τον κ. Κυριακού. Η παρ. 2 χρήζει αναδιατυπωσης. Να διασαφηνιζεται το μέγιστο σύνολο των ημερών ανα μηνα και ανα έτος.
Επιπλέον πιστεύω οτι οι 40 μέρες θα πρέπει να αφορούν τη β ερμηνεία δηλ :
β) έως 40 ημέρες εντός κάθε τριμήνου του ίδιου ημερολογιακού έτους. Δηλαδή 4 τρίμηνα * 40 ημέρες = 160 ημέρες τηλεργασίας το μέγιστο εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους.
Σε διαφορετική περίπτωση θα είναι πολύ λίγο το διάστημα που θα παρεχεται η τηλεργασία, τρεις περίπου μέρες το μήνα….. οπότε απλά θα λέμε ότι έχουμε νομοσχέδιο για τηλεργασία…
Ευχαριστώ.
Δηλαδή να μην είναι μόνιμη η τηλεργασία; Να ισχύει 2 μήνες τηλεργασία και 1 μήνα αυτοπρόσωπη εργασία μέσα στο ίδιο τρίμηνο;
Αυτός ο περιορισμός σε τι εξυπηρετεί; Όταν ολόκληρο το εύρος της εργασίας ενός εργαζόμενου μπορεί να καλυφθεί με τηλεργασία;
Ασφαλώς και να υποχρεούται ο εργαζόμενος να παραστεί στην υπηρεσία αυτοπροσώπως όταν υπάρχει ανάγκη, αλλά αναγκαστικά-υποχρεωτικά τις 20 από τις 60 ημέρες του τριμήνου; γιατί;
Η παράγραφος 2 θέλει διαγραφή και αναδιατύπωση! Το βασικό λάθος που γίνεται είναι η οριζόντια προσέγγιση σε όλο το Δημόσιο Τομέα. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι αδύνατον να εφαρμοστεί η τηλεργασία, σε άλλες μπορεί να είναι η βασική μορφή παροχής έργου και η φυσική παρουσία να είναι επικουρική. Υπάρχουν οργανισμοί και υπηρεσίες του Δημοσίου που επένδυσαν σημαντικό κόστος σε χρόνο και χρήμα και έστησαν εξαιρετικές υποδομές για εργασία από απόσταση. Αυτές οι υποδομές πρέπει να αξιοποιηθούν και να μην απαξιωθούν για «40 ημέρες τον χρόνο»…
Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (προ COVID19) εφαρμόζονταν το μοντέλο 4+1 (4 ημέρες την εβδομάδα φυσική παρουσία, 1 ημέρα την εβδομάδα εργασία από απόσταση). Με τα νέα δεδομένα αυτός ο αριθμός έχει αναπροσαρμοστεί και οι ημέρες τηλεργασίας έχουν πολλαπλασιαστεί. Είναι μια ωραία ιδέα και μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές υπηρεσίες που δεν έχουν επαφή με το κοινό.
Προτείνεται εάν πρέπει να οριστεί μέγιστος αριθμός, αυτός να είναι υπολογιζόμενος και όχι απολυτος (π.χ. 10 ημέρες τον μήνα), αναλόγως του φορέα.
Η παράγραφος 3 πάσχει από την κλασική αντιμετώπιση του πολίτη από το Κράτος, ότι δηλαδή θεωρείται κλέφτης, ψεύτης εξ ορισμού. Γιατί είναι μεμπτό ένας υπάλληλος να παρέχει τις υπηρεσίες του από απόσταση τους θερινούς μήνες; Αντιθέτως είναι αποδεκτό να ερημώνουν οι Δημόσιες Υπηρεσίες τον Αύγουστο!!!
Απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία στο ποσοστό που τηλεεργάζονται: Σε περίπτωση που το ποσοστό που επιθυμεί τηλεργασία είναι μεγαλύτερο του 25% της υπηρεσίας, να δίνεται η δυνατότητα της εκ περιτροπής τηλεργασίας σε όσους το επιθυμούν διατηρώντας το ποσοστό του 25% αν εξεταζόμενο χρονικό διάστημα
40 ημέρες εντός 90 ημερών (τρίμηνο) ή 40 ημέρες εντός 365 (έτος);
Γιατί δεν επιτρέπεται η τηλεργασία μεταξύ 15 Ιουλίου και 31 Αυγούστου; Θεωρείται εξ ορισμού όιι κάποιος θα εκμετταλευθεί το χρονικό διάστημα να μην δηλώσει άδεια επικαλούμενος το καθεστώς τηλεργασίας και να πάει διακοπές;
Νομίζω όιι αυτού του τύπου οι περιορισμοί υποδηλώνουν έλλειψη εμπιστοσύνης προς το δημόσιο υπάλληλο εκ των προτέρων.
Η παρ. 3 του άρθρου 8 θα μπορούσε να εξαιρεί τους γονείς μαθητών νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Εφόσον η πανδημία είναι ακόμη σε εξέλιξη, θα έπρεπε να μνημονεύεται ότι σε έκτακτες περιπτώσεις για σοβαρούς λόγους δημόσιας ασφάλειας και υγείας εξαιρούνται οι γονείς των μαθητών προσχολικής και σχολικής ηλικίας έως 12 ετών.
Τα ΑμΕΑ με κινητικές δυσκολίες θα μπορούσαν να εξαιρεθούν απο τον περιορισμό αυτόν και να προβλέπετε να κάνουν χρήση της τηλεργασίας όλο τον χρόνο.
Το σχέδιο νόμου δίνει νέες δυνατότητες και εκσυγχρονίζει τον τρόπο εργασίας στον δημόσιο τομέα, σε ένα πεδίο, το οποίο πριν την περίοδο της πανδημίας και των έκτακτων μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό της, ήταν αδιανόητο για τα δεδομένα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης.
Στόχος του σχεδίου είναι η παροχή ευελιξίας στους εργαζόμενους, με τρόπο που παράλληλα να εξασφαλίζει την παροχή της υπηρεσίας και της εκτέλεσης των καθηκόντων τους, αποτελεσματικά και αποδοτικά. Στο πλαίσιο αυτό, η παράγραφος 2 του προτεινόμενου άρθρου 8 χρήζει αναθεώρησης. Εκτός του ότι δεν είναι διατυπωμένη με σαφήνεια και αφήνει περιθώρια διαφορετικών ερμηνειών, δεν είναι σαφές πώς προκύπτει ο συγκεκριμένος περιορισμός. Χρειάζεται προσοχή, ώστε να μην υπονομευθεί με περιορισμούς, οι οποίοι δεν έχουν σαφή αιτιολόγηση και αντικείμενο, ο στόχος του όλου εγχειρήματος.
Θα μπορούσε να υπάρχει ένα μεγαλύτερο όριο, έως 80 ημέρες για εργαζόμενους των οποίων η κατοικίας-εργασιας είναι από κάποια χιλιόμετρα και πάνω.
Επίσης να ληφθεί υπόψη, όσον αφορά την Αττική, η έναρξη των έργων της νέας γραμμής μέτρο, η οποία έχοντας και την εμπειρία των έργων προηγούμενων γραμμών, θα επιφέρει σημαντική και μεγάλη αύξηση στους χρόνους μετάβασης από και προς την εργασία.
Φρονώ ότι η τηλεργασία στα πλαίσια του πλήρους εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης , θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτή από την υπηρεσία, και μάλιστα χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό , (ιδίως χρονικό ή ημερολογιακό πλαφόν) , ύστερα από σχετικό αίτημα του εργαζομένου , έστω και με τυχόν αναγκαία ύπαρξη ποσόστωσης στο σκέλος που αφορά τον μέγιστο αριθμό τηλεργαζομένων ανά υπηρεσία , καθόσον , μόνο έτσι θα αποκτήσει κίνητρο , και θα μυηθεί όλο και περισσότερο , το προσωπικό των δημοσίων υπηρεσιών αλλά και οι πολίτες στην χρήση των νέων τεχνολογιών , προς όφελος των ιδίων και του Ελληνικού Κράτους , εάν βέβαια θέλουμε να μιλάμε , για μία σύγχρονη Δημόσια Διοίκηση , η οποία θα αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην μηχανογραφική λειτουργία και εξέλιξη – εκσυγχρονισμό του συνόλου των δημοσίων υπηρεσιών της ελληνικής επικράτειας. Οι θυρίδες εξυπηρέτησης του κοινού και κατ` επέκταση οι επισκέψεις του τελευταίου δια της φυσικής παρουσίας στης Δημόσιες Υπηρεσίες , πρέπει να απαραιτήτως να καταργηθούν οριστικά και αμετάκλητα , και να αντικατασταθούν στο σύνολο τους από υπηρεσίες ψηφιακής εξυπηρέτησης του και της τηλεργασίας , προς όφελος της πλήρους ψηφιοποίησης καθώς και της βέλτιστης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Ελληνικού Κράτους , με ότι επιπρόσθετα ελεγκτικά , οικονομικά , φυσικά αλλά και περιβαλλοντικά οφέλη (εξ αιτίας της διακοπής – αποτροπής των μετακινήσεων των διοικούμενων στις δημόσιες υπηρεσίες) εξασφαλίζει παραλλήλως η απόφαση αυτή.
Πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τα ΑΜΕΑ για μεγαλύτερο και ελαστικότερο χρονικό διάστημα τηλεργασίας. Οι εγκαταστάσεις τα κτήρια και οι συνθήκες εργασίας δεν ειναι παντου κατάλληλες για τη δια ζώσης παροχή υπηρεσιών.
Οντως χρειαζεται διευκρινιση το χρονικο οριο γιατι ετσι οπως ειναι διατυπωμενο επιδεχεται ερμηνειων και δεν ειναι σαφες αν προκειται για 40 μερες συνολικα το χρονο ή για 40 μερες ανα τριμηνο. Λογικα θα ηταν παραλογο να εννοειται 40 μερες μονο το χρονο καθως δεν θα εξυπηρετουσε το σκοπο της τηλεργασιας.
Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί υφίσταται χρονικός περιορισμός στην άσκηση του δικαιώματος απασχόλησης με τηλε-εργασία. Εφόσον η εργασίες των Διευθύνσεων, το επιτρέπουν, θα πρέπει να δίνεται το δικαίωμα, με έγγραφη ενημέρωση από την πλευρά του εργαζομένου, ότι επιθυμεί να εργάζεται μόνιμα για παράδειγμα, υπό καθεστώς τηλε-εργασίας, για προσωπικούς/οικογενειακούς/υγείας ή άλλους λόγους.
Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας, αλλά να είναι παραγωγικός και να συνεισφέρει στον μέγιστο βαθμό στην τέλεση των καθηκόντων του.
Στο εξωτερικό μπορεί κάποιος να εργάζεται με τηλε-εργασία στο Λονδίνο αλλά η φυσική του έδρα να είναι σε κάποια επαρχία της Αγγλίας.
Τα οφέλη στην παραγωγικότητα, στον περιορισμό μετακινήσεων, σε μια αειφόρο και πράσινη ανάπτυξη είναι πολλά και πολυπαραγοντικά.
Για τον ίδιο λόγο δεν θεωρώ ότι συνεισφέρει και ο περιορισμός μή άσκησης τηλε-εργασιας στο χρονικό διάστημα 15 Ιουλίου ώς και 31 Αυγούστου.
Στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης αναφέρεται:
«Το άρθρο 8 αναλύει τα χρονικά όρια της τηλεργασίας που πρέπει να καθορίζονται στην απόφαση του άρθρου 13 σε ημέρες ανά εβδομάδα και μήνα εκάστου ημερολογιακού έτους. Η τηλεργασία πραγματοποιείται αποκλειστικά σε διάστημα τριών (3) μηνών και δεν μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος είτε ο τηλεργαζόμενος τις λάβει σε συνεχείς ημέρες είτε διακοπτόμενα.Αποκλείεται η παροχή τηλεργασίας κατά το χρονικό διάστημα από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου εκάστου ημερολογιακού έτους.Το άρθρο 8δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις κάμψης του κανόνα του οικειοθελούς χαρακτήρα της τηλεργασίας σύμφωνα με το άρθρο 7.»
Επισήμανση πρώτη: Γιατί κρίνεται σκόπιμο να υπάρχουν χρονικά όρια στην τηλεργασία όταν αυτή έχει πάμπολλα πλεονεκτήματα έναντι της εργασίας με φυσική παρουσία (στις περιπτώσεις που αυτό είναι και επιθυμητό και εφικτό);
Επισήμανση δεύτερη: Αν για κάποιους λόγους (οι οποίοι ούτε αναφέρονται αλλά ούτε και τεκμηριώνονται) θα πρέπει να υπάρχουν κάποια χρονικά όρια στην τηλεργασία γιατί αυτά πρέπει να είναι τόσο περιορισμένα και περιοριστικά;
Πρόταση: Στις περιπτώσεις όπου είναι τεχνικά εφικτό, το επιτρέπει η φύση του αντικειμένου της εργασίας και αποτελεί και επιλογή του εργαζομένου η τηλεργασία να μπορεί να είναι ένα μόνιμο καθεστώς εργασίας. Μόνο σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν πραγματικά οφέλη σε επαρκή κλίμακα όπως αυτά περιγράφονται στα ακόλουθα:
«Οι κατάλληλα ρυθμισμένες ευέλικτες μορφές εργασίας, η τηλεργασία και οι θέσεις εργασίας που δεν συνεπάγονται παρουσία σε συγκεκριμένη τοποθεσία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, να υποστηρίξουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής, να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την καθημερινή μετακίνηση, να βελτιώσουν τις ευκαιρίες απασχόλησης για άτομα με αναπηρίες και να χρησιμεύσουν ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της ερήμωσης της υπαίθρου.Η προσαρμογή του Δημοσίου από πλευράς τόσο δομών όσο και διαδικασιών στη νέα μορφή οργάνωσης της εργασίας,καθώς και η γενικότερη προβληματική για την ενσωμάτωση ενός ή περισσοτέρων τηλεργαζόμενων σε μια ομάδα, θα συμβάλλουν καταλυτικά στην εν γένει προσπάθεια ενίσχυσης της διοίκησης της αλλαγής (Change Management) στη Δημόσια Διοίκηση.»
Ειναι πολυ σωστος
Γιατί να υπάρχει όριο ημερών, εφόσον είναι δυνατή η αποδοτική, γρήγορη και αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων των υπαλλήλων με τηλεργασία όλες τις εργάσιμες ημέρες; Καλό θα ήταν να υπάρχει ευελιξία, δηλαδή όποτε απαιτείται η παρουσία του υπαλλήλου στο χώρο της υπηρεσίας για να εκτελέσει γρήγορα και σωστά τα καθήκοντά του, να δύναται να πηγαίνει, ενώ όποτε δεν απαιτείται, να δύναται να τηλεργάζεται εφόσον επιθυμεί, πάντα σε συνεννόηση με τον προϊστάμενό του και με το Τμήμα Προσωπικού.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ 1) ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ 2) ΕΑΝ ΟΡΘΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑ, ΠΟΙΑ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΗΝΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ «ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΡΙΩΝ ΜΗΝΩΝ» ΚΑΙ ΟΧΙ Π.Χ.»ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ» ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ (40)ΗΜΕΡΩΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ;
Δεν είναι πλήρως κατανοητό το πόσες ημέρες επιτρέπεται η τηλεργασία. Μέγιστο 40 ημέρες τηλεργασία μέσα σε 3 μήνες ή σε ένα έτος συνολικά?
Αν είναι συνολικά ανά έτος, τότε είναι πολύ λίγες οι ημέρες τηλεργασίας και πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό.
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Κυριακού ως προς την ασάφεια της διάταξης.
Πιστεύω οτι δεν θα πρέπει να μπαίνει κάποιος χρονικός περιορισμόςόπως στη παρ.2 για 40 ώρες. Θα πρέπει να είναι ποιο ελεύθερο το πλαίσιο.
καλό θα ηταν η τηλεργασια να μην εχει χρονιο οριο-οποιος θελει να μπορει να εργαζεται τα πενθημερα του και τις αργιες που του αναλογουν, εξ αποστασεως..Επισης για ποιο λογο να αποκλειεται 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου?
Ετσι αναγκαζεται καποιος να βαλει ολη την αδεια του αυτη την περιοδο. Ακυρα και τα δυο. Οποιος θελει να εργαζεται με τηλεργασια ας εργαζεται χωρις να υπαρχουν αυτοι οι οροι
Οι ημέρες τηλεργασίας που προβλέπονται (40 εργάσιμες ανά εξάμηνο) αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών εργασίμων ημερών. Δηλαδή σε εβδομαδιαία βάση 1 ημέρα και καποιες εβδομάδες 2. Θα έπρεπε οι ημέρες τηλεργασίας ανά εβδομάδα να είναι τουλάχιστον 3. Η μία ημέρα τηλεργασίας την εβδομάδα μόνο αναστάτωση θα προκαλεί και αποσυντονισμό στην ομαλή ροή της εργασίας. Το υπουργείο δεν έλαβε υπόψην το πώς λειτουργεί η τηλεργασία στο εξωτερικό εδώ και πολύ καιρό;
Ίσως θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη ότι στην περίπτωση μονογονέων, οι οποίοι για τα διαστήματα των σχολικών διακοπών και ιδιαίτερα του διαστήματος 15.7-31.08 θα μπορούσαν να παρέχουν τηλεεργασία, εξαναγκάζονται στην λήψη κανονικής άδειας για σχεδόν το σύνολο του διαστήματος. Αν σκεφτεί κανείς ότι σε συνδυασμό με την υποστελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών οι συγκεκριμένοι μπορεί υπηρετούν σε τμήματα που είναι μοναδικοί υπάλληλοι η υπηρεσίες τελικά δεν μπορούν να επωφεληθούν τελικά από την τηλεεργασία.
Απαιτείται αναδιατύπωση. Δεν προκύπτει σαφώς τι εννοείται, 40ημέρες ετησίως, 40 ημέρες ανά τρίμηνο;
Καλό θα είναι για τα ΑΜΕΑ με μόνιμα κινητικά προβλήματα που δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης από το σπίτι ή η υγεία τους δεν τους επιτρέπει να βρίσκονται μακρυά από το σπίτι τους πολλές ώρες καθημερινά να υπάρχει ΡΗΤΗ πρόβλεψη να εργάζονται ΜΟΝΙΜΑ με τηλεργασία και να μη συμπεριλαμβάνονται στο ποσοστό των εργαζομένων που επιλέγουν για ορισμένο χρόνο την τηλεργασία.
Και εγώ συμφωνώ με το προηγούμενο σχόλιο, η διατύπωση δεν μου είναι κατανοητή
Για κάποιον δημόσιο υπάλληλο που έχει υπό την ευθύνη του συγγενή ηλικιωμένο ή με προβλήματα υγείας ή αναπηρία κλπ. και δεν έχει τη δυνατότητα να αναθέσει σε άλλο άτομο τη φροντίδα και, κυρίως, την ασφάλειά του, η τηλεργασία είναι εξαιρετική δυνατότητα. Ας δοθεί η δυνατότητα, σε όποιον δημόσιο υπάλληλο αποδεικνύει τα ανωτέρω, να τεθεί σε μόνιμο καθεστώς τηλεργασίας, εφόσον αυτό συνάδει με τα καθήκοντά του.
Καλό θα ήταν η παρ. 2, δηλαδή ότι «Η τηλεργασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος μέσα σε διάστημα τριών (3) μηνών.» να αναδιατυπωθεί με πιο κατανοητό τρόπο. Από την παρούσα διατύπωση γίνονται κατανοητά δύο διαφορετικά όρια.Ότι η τηλεργασία επιτρέπεται:
α) έως 40 ημέρες εντός του ημερολογιακού έτους.
β) έως 40 ημέρες εντός κάθε τριμήνου του ίδιου ημερολογιακού έτους. Δηλαδή 4 τρίμηνα * 40 ημέρες = 160 ημέρες τηλεργασίας το μέγιστο εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους.