1. Η μη εμπορικού χαρακτήρα μετακίνηση ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) από ένα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ένα άλλο ή από έδαφος ή τρίτη χώρα σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διέπεται από τις διατάξεις του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Ιουνίου 2013 σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 998/2003 (L 178) καθώς και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 20132013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
2. Το εμπόριο σκύλων και γατών από κράτος- μέλος της ΕΕ ή τρίτη χώρα διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις μεταδοτικές νόσους των ζώων και για την τροποποίηση και την κατάργηση ορισμένων πράξεων στον τομέα της υγείας των ζώων (L 84) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου της 22ας Δεκεμβρίου 2004 για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά και συναφείς δραστηριότητες και για την τροποποίηση των οδηγιών 64/432/ΕΟΚ και 93/119/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1255/97 (L 3).
3. Οι σκύλοι και οι γάτες που μετακινούνται στο εσωτερικό της χώρας πρέπει να έχουν εμβολιαστεί κατά της λύσσας με τον εμβολιασμό να είναι σε ισχύ. Απαγορεύεται η μετακίνηση ζώων που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του ιού της λύσσας, εκτός εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας σύμφωνα με γνωμάτευση πιστοποιημένου κτηνιάτρου. Η κατώτατη ηλικία στην οποία μπορεί να εμβολιαστεί το ζώο κατά του ιού της λύσσας είναι οι δώδεκα (12) εβδομάδες.
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
6. Οι παρ. 3 και 4 δεν εφαρμόζονται κατά τις μετακινήσεις ή μεταφορές που διενεργούνται από τα συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων από και προς τα κτηνιατρεία, τις κτηνιατρικές κλινικές και τα καταφύγια εντός της Επικράτειας.
7. Απαγορεύεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς στον χώρο αποσκευών σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τουριστικών και άλλων λεωφορείων.
Ναι στην μεταφορά των σκυλιών σε μποξ
Ένα θα πω…μένω Αγγλία και μπορώ να μεταφέρω το σκύλο μου μέσω λεωφορείων, τρένων και πλοίων σε όλη την Ευρώπη. Αυτό αλλάζει όταν φτάνω στα σύνορα της Ελλάδας, όπου πρέπει να ερεθ να με παραλάβει συγγενικό πρόσωπο με δικό μας αυτοκίνητο καθώς το σκυλάκι μου είναι 28 κιλά και δεν μπορεί να μπει σε κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα!!
Έχω γυρίσει οοοολη την Αγγλία και δεν έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ, ούτε ένα κλουβί μεταφοράς στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Εκτός από τα τρόλεϊ των αλόγων. Οποίος ισχυρίζεται το αντίθετο θέλω, μια φωτογραφία με όχημα με πινακίδα ευρωπαϊκης χώρας, όπου μεταφέρει το ζωάκι του όπως οι Έλληνες κυνηγοί.
Είδα και το σχόλιο ότι τα κυνηγόσκυλα δεν μπορούν να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τον οδηγό, λόγω ιδιοσυγκρασίας/χαρακτηρα. Αυτό είναι επιστημονική άποψη ή ξεστομίσουμε ο,τι κατεβάζει το κεφάλι του καθενός; Την απάντηση εγώ την γνωρίζω και είναι σίγουρα το δεύτερο γιατί εμένα το σκυλάκι μου είναι Ελληνικός Ιχνηλάτης που βρέθηκε στα βουνά της Αχαϊας, πάνω σε ένα βραδάκι, μέσα σε ένα ποτάμι, ώστε να εξασφαλίσει ο «φιλόζωος» κυνηγός ότι δεν θα επιβίωνε γιατί αν έκανε ένα βήμα το κουταβάκι, θα πνιγόταν!
Λοιπόν, ζει βασιλικά στο σπίτι μας ΜΕΣΑ και έχει γύρισε όλη την Αγγλία μαζί μας…στο ίδιο χώρο μεταφοράς με εμάς!
Τι άλλο θα πουν πια;
Παραθέτω το σχόλιο του Sokratis Vasilis, με το οποίο συμφωνώ σε όλα.
«4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους. -> Αυτή η διάταξη είναι αρκετά προβληματική τόσο στην εφαρμογή της, όσο και στο πνεύμα του νόμου που. Παραθέτω μερικά σημεία σχολιασμού:
1) Η αναφορά σε μικρά ζώα συντροφιάς είναι προβληματική, αφού αρκετά ζώα συντροφιάς (ειδικά σκυλί) χωρίς να είναι «τεράστιων» διαστάσεων αποκλείονται στην πράξη από την μεταφορά.
2) Η απαίτηση για χρήση κλουβιού σε όλες τις περιπτώσεις, επι του πρακτέου οδηγεί στην δύσκολη μεταφορά του ζώου (ή ακόμα και την αποφυγή χρήσης των ΜΜΜ) και τον αχρείαστο εγκλεισμό του ζώου.
Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης μετακινείται με το ΤΡΑΜ και έχει ένα μικρό σκυλί (Πχ. 5-10 κιλά) είναι παράλογο να κουβαλάει και ένα κλουβί.
Η πρόταση μου είναι αντί να τεθούν τέτοιοι γενικοί περιορισμοί, να τεθεί το ζητούμενο. Το ζητούμενο εδώ είναι το ζώο να είναι υπό έλεγχο και η μεταφορές να γίνονται με ασφάλεια (τόσο των ζώων, όσο και των επιβατών). Συνεπώς, θα πρέπει να τεθεί αυτό ως ευθύνη τόσο του ιδιοκτήτη όσο και του φορέα παροχής υπηρεσιών ΜΜΜ. Μερικά πρακτικά παραδείγματα είναι τα εξής: α) ειδικοί χώροι στα ΜΜΜ για τα ζώα (Πχ. το πίσω μέρος ενός βαγονιού) β) αποφυγή χρήσης ΜΜΜ με ζώο εν ώρα αιχμής (εκτός εάν υπάρχει ανάγκη) γ) ο κάτοχος του ζώου να επιλέγει κάποια μέτρα (Πχ. χρήση λουριού, κλουβί κλπ.) για την διασφάλιση του ζητούμενου. δ) Θέσπιση ειδικών περιπτώσεων ή ελάχιστων όπου ορίζονται συγκεκριμένα μέτρα .
Τα παραπάνω δεν είναι «θεωρητικά», χώρες όπως η Ολλανδία έχουν εδώ και χρόνια ανάλογα μέτρα. Φυσικά εκεί έχουν και την αντίστοιχη παιδεία. Η εφαρμογή των παραπάνω δεν θα έχει κανένα νόημα εάν δεν γίνει με σεβασμό στο πνεύμα του νόμου και των συνθηκών. Επειδή σκοπός δεν είναι να «πάρεις πρόστιμο¨.
5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς. -> Το πρακτικό πρόβλημα με αυτή την διάταξη είναι ότι δεν είναι αρκετά σαφής ως προς την εφαρμογή της. Στα περισσότερα επιβατηγά πλοία υπάρχει κάποιος χώρος για στέγαση ζώων συντροφιάς. Ωστόσο αυτοί οι χώροι συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα όπως: 1) κακός αερισμός 2) κακές περιβαλλοντικές συνθήκες (Πχ. υψηλές θερμοκρασίες) 3) μικροί χώροι 4)έλλειψη υποδομών όπως μπωλ για τροφή και νερό 5) παροχή ασφάλειας.»
‘‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη.
Η μεταφορά των σκυλιών μέσα στο όχημα, είναι επικίνδυνη για τον οδηγό, όχι μόνο όσον αφορά την πιθανότητα ατυχήματος, αλλά και τις νόσους που μπορούν να μεταφέρουν τα ζώα εργασίας στον άνθρωπο. Όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, τα ζώα εργασίας θα πρέπει να μεταφέρονται σε κουτί εκτός του οχήματος.
‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Όλα τα ζώα εργασίας, θα πρέπει να μεταφέρονται σε ειδικά κουτιά εκτός του οχήματος. Καλό είναι να αποφεύγεται η επαφή μέσα στην καμπίνα, με τους ανθρώπους, διότι τα ζώα αυτά μπορούν, να μεταφέρουν κάποια νόσο στον άνθρωπο, καθώς και να προκληθεί κάποιο ατύχημα. Με αυτό τον τρόπο προφυλάσσουμε τα ζώα από θερμοπληξία και να επισημάνω ότι ουδέποτε προκλήθηκε κάποιο ατύχημα με τα εξωτερικά κουτιά. Στηρίζω, την μεταφορά τους σε εξωτερικό κουτί ή σε τρέιλορ.
Η μεταφορά εντός του οχήματος, θα πρέπει να είναι τα ζώα δεμένα με ειδικές ζώνες ασφαλείας ή σε box, έτσι ώστε να μην είναι επικίνδυνα για τον οδηγό. Επίσης, τα ζώα εργασίας όπως, ποιμενικά, κυνηγετικά κλπ θα πρέπει να είναι εκτός οχήματος, σε ειδικά κουτιά BOX, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, διότι αυτά τα ζώα, μπορούν να μεταφέρουν από τη φύση, ανθρωπονόσους όπως είναι η λύσσα/ λεισμανίαση, τσιμπούρια, ψήλους κλπ Ναι λοιπόν, στα εξωτερικά κουτιά μεταφοράς.
Άρθρο 10 παράγραφος 4….σύμφωνα με αυτή ισχύουν τα εξής:
Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.
Μικρά ζώα θεωρούνται στο άρθρο 2 παράγραφος 4, τα σκυλιά που δεν υπερβαίνουν τα 10 κιλά. Με την προϋπόθεση αυτή απαγορεύεται η μετακίνηση των μεγαλύτερων ζώων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ακόμα και με συνοδούς. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολη και τις περισσότερες φορές ακατόρθωτη τη μεταφορά και μετακίνηση, όταν στο ίδιο άρθρο του νομοσχεδίου και στην παράγραφο 28 προβλέπονται τα εξής:
28.«Μη εμπορικού χαρακτήρα μετακίνηση»: οποιαδήποτε μετακίνηση ζώου συντροφιάς που συνοδεύει τον ιδιοκτήτη του ή το εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο, η οποία (α) δεν αποσκοπεί στην πώληση ή στην κατ’ άλλο τρόπο μεταβίβαση της κυριότητας του εν λόγω ζώου συντροφιάς και (β) είναι μέρος της μετακίνησης του ιδιοκτήτη του ζώου συντροφιάς, είτε υπό την άμεση ευθύνη του είτε υπό την ευθύνη εξουσιοδοτημένου προσώπου, στις περιπτώσεις που το ζώο συντροφιάς δεν βρίσκεται μαζί με τον ιδιοκτήτη του. Στην τελευταία περίπτωση, τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων αρχών στοιχεία που αποδεικνύουν και την αντίστοιχη μετακίνηση του ιδιοκτήτη.
Η παράλειψη της «μη εμπορικής σημασίας» μεταφοράς μεγαλύτερων ζώων, με τα κατάλληλα για την ευζωία και άνεση μέσα μαζικής μεταφοράς, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί για να διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες πρακτικά και πρωτίστως οικονομικά.
Άρθρο 10 παράγραφος 4….σύμφωνα με αυτή ισχύουν τα εξής:
Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.
Μικρά ζώα θεωρούνται στο άρθρο 2 παράγραφος 4, τα σκυλιά που δεν υπερβαίνουν τα 10 κιλά. Με την προϋπόθεση αυτή απαγορεύεται η μετακίνηση των μεγαλύτερων ζώων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ακόμα και με συνοδούς. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολη και τις περισσότερες φορές ακατόρθωτη τη μεταφορά και μετακίνηση, όταν στο ίδιο άρθρο του νομοσχεδίου και στην παράγραφο 28 προβλέπονται τα εξής:
28.«Μη εμπορικού χαρακτήρα μετακίνηση»: οποιαδήποτε μετακίνηση ζώου συντροφιάς που συνοδεύει τον ιδιοκτήτη του ή το εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο, η οποία (α) δεν αποσκοπεί στην πώληση ή στην κατ’ άλλο τρόπο μεταβίβαση της κυριότητας του εν λόγω ζώου συντροφιάς και (β) είναι μέρος της μετακίνησης του ιδιοκτήτη του ζώου συντροφιάς, είτε υπό την άμεση ευθύνη του είτε υπό την ευθύνη εξουσιοδοτημένου προσώπου, στις περιπτώσεις που το ζώο συντροφιάς δεν βρίσκεται μαζί με τον ιδιοκτήτη του. Στην τελευταία περίπτωση, τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων αρχών στοιχεία που αποδεικνύουν και την αντίστοιχη μετακίνηση του ιδιοκτήτη.
Η παράλειψη της «μη εμπορικής σημασίας» μεταφοράς μεγαλύτερων ζώων, με τα κατάλληλα για την ευζωία και άνεση μέσα μαζικής μεταφοράς, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί για να διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες πρακτικά και πρωτίστως οικονομικά.
Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη..
Πρέπει να βρεθεί τρόπος να μεταφέρουμε τα σκυλιά μας. Δεν είναι λύση η μεταφορά τους στο εσωτερικό για λόγους υγιεινής και ασφάλειας. Επίσης να βρεθεί τρόπος να μπορούμε να μεταφέρουμε τα σκυλιά μας και με τα επαγγελματικά μας αυτοκίνητα γιατί κατά κανόνα στην επαρχία το επαγγελματικό όχημα είναι και το μοναδικό διαθέσιμο.
Τα κουτιά μεταφοράς που τοποθετούνται πίσω από τα οχήματα αποτελούν μία διεθνή πραγματικότητα, που σε τίποτα δεν παραβιάζουν την ευζωία των σκύλων ή την ασφάλεια των μεταφορών, όταν τηρούνται οι θεσπισμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως προσδιορίζει σχετική εγκύκλιος της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής ΥΠΑΑΤ.
Σε όλη την Ευρώπη είναι νόμιμη η μεταφορά σκύλων σε κουτιά μεταφοράς, τα οποία τοποθετούνται στον κοτσαδόρο του αυτοκινήτου.
Άρα με την συγκεκριμένη διατύπωση, όποιος έχει ζώο άνω των 10 κιλών δεν έχει δικαίωμα μεταφοράς του στα ΜΜΜ?
Η αναγκαστική χρήση κλουβιού και φιμωτρου δείχνει πόσο πίσω είμαστε σαν χώρα στο πως αντιλαμβανομαστε την συμβίωση με τα ζώα. Δεν είναι περίεργο που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχουν αυτά τα πράγματα και θα περιμέναμε πιο προοδευτική προσέγγιση από νόμο του 2021
Με τους κατωθι νομους ΠΔ 184/96, ΕΚ 1/2005 και τον 4039/12 η μεταφορα ή μετακινηση ειναι νομοθετημενη και με αυστηρα προστιμα διοικιτικα και ποινικα.
‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Δεν είναι δυνατόν να μην επιτρέπονται τα ξύλινα κουτιά μεταφοράς σκύλων εργασίαςΕιδίκα ένας κυνηγετικός σκύλος μετά το πέρας της εργασίας η του εκπαιδευτίκου δέν μπορεί να μπεί βρεγμένος και λασπωμένος στο χώρο του αυτοκινήτου,είναι ανθυγιειίνο να στεγνώνει και να αναπνέουν τις αναθυμιάασεις του κορμιού του οι επιβαίνοντες του αυτοκινήτου.
βέβαια εξυπακούεται οτι το κουτί θα πρέπει να πληρεί όλες τις προδιαγραφές για την ευζω’ι’α του σκύλου (μεγάλες τρύπεςκαι εμφανή σήμανση για την ασφάλεια του ζώου).ελπίζω να πρυτανεύση η λογική και όχι οι άναρχες και μεομονωμένες κραυγές οι οποίες τις περισσότερες φορές στερούνται επιχειρημάτων.
Δέν μπορεί έμεις να είμαστε οι έξυπνοι της Ε.Ε.
Όλα καλά όλα όμορφα όπως τα προβλέπει ο νόμος όμως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, τα ζώα που φεύγουν εκτός Ελλάδας μέσω φιλοζωικών σωματείων χωρίς να έχουν το παραμικρό εμβολιασμό ή ηλεκτρονική σήμανση και μάλιστα τα οποία πωλούνται τι θα γίνει με εκείνα;;;
Η μεταφορά του κυνηγετικού σκύλου δεν μπορεί να γίνει εντός του οχήματος, είναι αδύνατον να μπει μέσα λερώνεις και λασπωμενος μετά από την φυσική του δραστηριότητα!
Δεν είναι δυνατόν οι κυνηγετικοι σκυλοι να μεταφέρονται εντός του αυτοκινήτου πρακτικα είναι αδύνατον, επιβάλλεται η μεταφορά τους σε ειδικά κουτιά που πληρουν όλους τους κανόνες ασφάλειας εξωτερικά του αυτοκινήτου στο πισω μέρος όπως γινεται και σε άλλα ευρωπαικά κράτη.
ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΣΠΙΤΑΚΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ!ΕΦΟΣΟΝ ΠΛΗΡΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ!ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΤΥΧΉΜΑ!ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1-2-3 ΚΑΤΟΙΚΊΔΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ!ΕΠΊΣΗΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΦΥΛΕΣ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΧΩΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΕΥΝΌΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ!
Παρακαλώ βρείτε την Χρυσή τομή που αφορά την μετακίνηση των σκύλων εργασίας, κυνηγετικούς, φύλακες και όλων τον κατηγοριών και ελάτε σε συνεννόηση με Ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο και μπορούν να σας ενημερώσουν σωστά. Θέστε πρότυπα κατασκευής στα εξωτερικά κουτιά μεταφοράς που στηρίζονται στον κοτσαδορο του οχήματος και είναι απολύτως νόμιμα. Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης υπάρχουν ειδικά πιστοποιημένα εξωτερικά κουτιά μεταφοράς ζώων και είναι επίσης και αυτά νόμιμα, (τα λεγόμενα Towbox) που φέρουν πιστοποιητικά καταλληλότητας από μεγάλους κτηνιατρικους θεσμούς. Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία και όλες οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες μεταφέρουν νόμιμα εδώ και πολλά χρόνια τα ζωντανά τους με τον παραπάνω τρόπο. Δεν είναι δυνατόν μια τετραμελής οικογένεια με ένα ΙΧ όχημα να μεταφέρει και δύο σκύλους μέσα στον χώρο της καμπίνας και να παράνομουμε για μερικές δεκάδες «ζωοφιλους» που έχουν εξισώσει τα ζώα με την ανθρώπινη ζωή.
Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Η μετακίνηση κυνηγετικών σκύλων θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται σε κουτιά μεταφοράς εκτός του αυτοκινήτου.
Δεν είναι δυνατόν να μπούνε σκύλοι εντός του αυτοκινήτου ,όπως και να μεταφερθούν σε ασφάλεια εντός αυτού.
Φυσικά είναι αδύνατο να έχουμε όλοι φορτηγάκια αγροτικά ώστε η κούτα να βρίσκεται εντός της καροτσας.
Με την απαραίτητη σήμανση κλπ,κάλλιστα μεταφέρονται ,όπως γίνεται όλα αυτά τα χρόνια χωρίς προβλήματα.
Απορώ που είδαν κάποιοι ατυχήματα αυτού του είδους.
‘‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Κάποιοι προτείνουν να βάζουμε τους σκύλους μας μέσα στο αυτοκίνητο ή ακόμα και στο πορτ μπαγκαζ. Φανταστείτε σε ένα απότομο φρενάρισμα που θα φτάσει ο σκύλος, και τι επίπτωση θα έχει στους υπόλοιπους επιβάτες.Επισης φανταστείτε την επίπτωση που θα έχει στην περίπτωση που το ζώο πεταχτεί στην θέση του οδηγού την ώρα που το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Γιατί κακα τα ψέματα, δεν υπάρχουν ζώνες ασφαλείας για σκύλους. Επίσης αφήνοντας τον σκύλο μέσα στο αυτοκίνητο, και ειδικά στον χώρο αποσκευών, δεν υπάρχει καθόλου αερισμός. Οι εξωτερικές κούτες μεταφοράς είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες ενός σκύλου. Παρακαλώ ενεργειστε με την στοιχειώδη λογική.
Απαγόρευση μετακίνησης ζώων εκτός οχημάτων (κλουβιά-τρειλερ), αυστηρά νομοθετικα-φορολογικα στάνταρ σε εισαγωγές κουταβιών με οχήματα χωρίς απαραίτητα εμβόλια και ηλικίας κουταβιών πολύ μικρή με μεγάλη θνησιμότητα.
Η μετακινηση πρεπει να ειναι ασφαλης. Οι σκυλοι εργασιας και οι κυνηγετικοι δε μπορουν να ειναι μεσα στο αυτοκινητο, λογω ιδιοσυγκρασιας κ χαρακτηρα του ζωου. Συναφως 1 τετοιος σκυλος δε μπορει να παραμεινει εντος της καμπινας αυτοκινητου σε οδικο δικτυο πσνω στο βουνο. Ενεχει κινδυνους ατυχηματος και δυστυχηματος.
Δεν είναι δυνατόν να μην επιτρέπονται τα ξύλινα κουτιά μεταφοράς σκύλων εργασίαςΕιδίκα ένας κυνηγετικός σκύλος μετά το πέρας της εργασίας η του εκπαιδευτίκου δέν μπορεί να μπεί βρεγμένος και λασπωμένος στο χώρο του αυτοκινήτου,είναι ανθυγιειίνο να στεγνώνει και να αναπνέουν τις αναθυμιάασεις του κορμιού του οι επιβαίνοντες του αυτοκινήτου.
βέβαια εξυπακούεται οτι το κουτί θα πρέπει να πληρεί όλες τις προδιαγραφές για την ευζω’ι’α του σκύλου (μεγάλες τρύπεςκαι εμφανή σήμανση για την ασφάλεια του ζώου).ελπίζω να πρυτανεύση η λογική και όχι οι άναρχες και μεομονωμένες κραυγές οι οποίες τις περισσότερες φορές στερούνται επιχειρημάτων.
Δέν μπορεί έμεις να είμαστε οι έξυπνοι της Ε.Ε.
Επιτρέψτε την μετακίνηση των σκύλων στα σταθερά μέσα , στο τελευταίο βαγόνι περιορίζοντας στον αριθμό 2 αλλά χωρίς την υποχρεωτική χρήση κλουβιού αφού αυτό στην ουσία οδηγεί σε πλήρη απαγόρευση μεταφοράς των μεγαλύτερων σκύλων !
Η μετακινηση ειναι 50 βηματα πισω απο την πραγματικοτητα, τιμωρητικη και σχεδο μεσαιωνικη για ένα πλασμα που δεν ζει σε σταυλο αλλα στην κατοικια, με τα παιδια στα επιπλα του κηδεμονα του, μπορει ακόμη και στο κρεββατι του.
Μπορουν να θεσπιστουν αντιστροφα θέσεις μη ανεχομενων τα ζωα ανθρώπων , δεδομένου οτι πλεον οι περισσοτεροι ταξιδιώτες χαιρονται να συνταξιδευουν με ζωα συντοφιας ακομη και οχι μικρα!!!
Οι προβλεψεις και διατυπωσεις του αρθρου συμβαλλουν στην διαιωνίση της αποστροφης και αρνητικών προς τα ζώα συμπεριφορών έως και την ασκηση βιας επάνω τους!!!
Σημαντκό βήμα θα ΄ήταν το ότι «Επιτρέπεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία». Δυστυχώς ακυρώνεται στην πράξη από την αναφορά μόνο σε «μικρά¨ζώα και την προϋπόθεση χρησιμοποίησης κλουβιών μεταφοράς. Σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες μπορούν οι ιδιοκτήτες να εισέρχονται μαζί με τα σκυλιά τους σε όλα τα μέσα μετακίνησης, σε κάποιες μάλιστα (πχ Αυστρία) πληρώνουν μισό εισιτηριο. Ίσως με φίμωτρο. Είναι απαράδεκτο και ανισότιμο όσοι έχουν «μεγαλύτερα»(;) ζώα να αποκλείονται από την δημόσια συγκοινωνία!
Τα κουτια μεταφορας πισω απο το αυτοκινητο επιτρεπονται σε ολες τις χωρες της Ευρωπης.Δεν τιθεται θεμα ασφαλειας το προβλεπει και ο Κ.Ο.Κ αλλα ουτε και θεμα κακομεταχηρισης του ζωου.Τα ζωα εργασιας ποιμενικα η κυνηγετικα δε γινεται να μεταφερθουν εντος του οχηματος με ασφαλεια για πολλους λογους.Τα ζωα αυτα δεν ειναι μαθημενα να ζουν φορωντας ζακετακια και κορδελιτσες.Δεν παλευεις με τον λυκο φοροντας ζαρτιερες ουτε κυνηγας στα βουνα με γοβα στυλετο και καλτσον.Αρα λοιπον τα ζωα εργασιας λερωνονται αποκτουν παρασιτα στην επαφη με το περιβαλον και δεν γινεται να μεταφερονται στη καμπινα του οχηματος.Μονη λυση τρειλορ και κουτι μεταφορας πισω απο το οχημα.
Τὰ ζῶα εἶναι ζῶα. Δέν εἶναι ἄνθρωποι.
Τὸ νὰ τὰ ἀντιμετωπίζουμε τὰ ζώα μας σὰν ἀνθρώπους, εἶναι κατάφορη προσβολὴ στὴν προσωπικότητα τῶν ζώων. Ἄρα ἡ χρήση «κλουβιῶν» στὴν μεταφορὰ τους προστατεύει καὶ τὰ ζώα ἀπὸ τὴν πιθανῶς μή ἐπιθυμητή ἐπαφή τους μὲ ἐμᾶς ἤ ἀκόμη καί ἐμᾶς ἀπὸ αὐτὰ.
Σ’ αὐτὸ τὸ πλαίσιο τὸ νὰ φέρονται τὰ σκυλιὰ κυνηγίου σὲ κούτες εἰδικά διαμορφωμένες καὶ κατάλληλες γιὰ αὺτὸ, εἶναι ἐλάχιστη ἀποδοχὴ στὸ ὄτι ἔχουν τὸν δικὸ τους χῶρο, ὅπου αίσθάνονται ἀσφάλεια, κύριοι τοῦ χώρου καὶ ἀπομονωμένοι.
Καὶ φυσικὰ μποροῦν οἱ κυνηγοί ποὺ συνήθως τὰ χρησιμοποιοῦν νὰ ἐλεγχθοῦν γιὰ τὸ ἄν σέβονται τὰ ζώα τους καὶ ἄν ἔχουν κουραστεῖ αὐτὰ ἀπὸ τὸν τρόπο ποὺ ἐκεῖνοι ὁδηγοῦν.
Ὅσο καὶ νὰ φαίνεται σὲ μερικοῦς ἄσχημο, εἶναι ὁ καλύτερος δυνατὸς τρόπος μεταφορᾶς, σεβόμενος παράλληλα τὴν ἰδιωτικότητα καὶ ἀνάγκη ἀπομόνωσης ποὺ κάθε σκυλί ἔχει.
Τα κουτιά μεταφοράς που τοποθετούνται πίσω από τα οχήματα αποτελούν μία διεθνή πραγματικότητα, που σε τίποτα δεν παραβιάζουν την ευζωία των σκύλων ή την ασφάλεια των μεταφορών, όταν τηρούνται οι θεσπισμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως προσδιορίζει σχετική εγκύκλιος της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής ΥΠΑΑΤ.
Σε όλη την Ευρώπη είναι νόμιμη η μεταφορά σκύλων σε κουτιά μεταφοράς, τα οποία τοποθετούνται στον κοτσαδόρο του αυτοκινήτου.
Όλα τα υπόλοιπα είναι ατεκμηρίωτα και φυσικά «εκ του πονηρού»!
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
α)Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα επιβατηγά μέσα μετακίνησης εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς εντός η εκτός του χώρου του οχήματος το οποίο πληροί τις κατάλληλες προϋποθέσεις εξαερισμού και διασφαλίζει την απρόσκοπτη παροχή φροντίδας προς τα μεταφερόμενα ζώα.
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
α)Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα επιβατηγά μέσα μετακίνησης εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς εντός η εκτός του χώρου του οχήματος το οποίο πληροί τις κατάλληλες προϋποθέσεις εξαερισμού και διασφαλίζει την απρόσκοπτη παροχή φροντίδας προς τα μεταφερόμενα ζώα.
Να επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων εργασίας με κατασκευασμένα κυτία με συγκεκριμένες προδιαγραφές και διαστάσεις εκτός του οχήματος. Οι κυνηγοί προσέχουν τα σκυλιά τους περισσότερο από τον καθ΄ έναν.
Η μεταφορά ζώων συντροφιάς σε κούτες που στηρίζονται στις βάσεις των κοτσαδόρων, στις περιπτώσεις που παρέχουν αέρα και χώρο στα ζώα, και πληρούν τους κανόνες ευζωίας, δεν πρέπει να καταργηθούν. Τα κουτιά είναι φτιαγμένα με όλες τις προδιαγραφές, και έχουν φωτισμό, πινακίδες και ανακλαστική σήμανση. Καλό θα είναι να μην στοχοποιούματε όσοι έχουμε τέτοιες κούτες, καθώς το κόστος κατασκευής τους ίσως ξεπερνάει σε κάποιες φορές την τιμή ενός παλιού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Το λάθος που κάνετε είναι ότι συμβουλεύεστε ΛΑΘΟΣ άτομα…
Αν δεν θέλετε να κάνετε λάθη που κοστίζουν στο τέλος της τετραετίας, δείτε πώς μετακινούν οι Πολίτες των Ευρωπαϊκών χωρών τους τετράποδους συντρόφους τους και υιοθετήστε αυτόν τον τρόπο μιας και είμαστε Ευρωπαϊκή χώρα.
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους. -> Αυτή η διάταξη είναι αρκετά προβληματική τόσο στην εφαρμογή της, όσο και στο πνεύμα του νόμου που. Παραθέτω μερικά σημεία σχολιασμού:
1) Η αναφορά σε μικρά ζώα συντροφιάς είναι προβληματική, αφού αρκετά ζώα συντροφιάς (ειδικά σκυλί) χωρίς να είναι «τεράστιων» διαστάσεων αποκλείονται στην πράξη από την μεταφορά.
2) Η απαίτηση για χρήση κλουβιού σε όλες τις περιπτώσεις, επι του πρακτέου οδηγεί στην δύσκολη μεταφορά του ζώου (ή ακόμα και την αποφυγή χρήσης των ΜΜΜ) και τον αχρείαστο εγκλεισμό του ζώου.
Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης μετακινείται με το ΤΡΑΜ και έχει ένα μικρό σκυλί (Πχ. 5-10 κιλά) είναι παράλογο να κουβαλάει και ένα κλουβί.
Η πρόταση μου είναι αντί να τεθούν τέτοιοι γενικοί περιορισμοί, να τεθεί το ζητούμενο. Το ζητούμενο εδώ είναι το ζώο να είναι υπό έλεγχο και η μεταφορές να γίνονται με ασφάλεια (τόσο των ζώων, όσο και των επιβατών). Συνεπώς, θα πρέπει να τεθεί αυτό ως ευθύνη τόσο του ιδιοκτήτη όσο και του φορέα παροχής υπηρεσιών ΜΜΜ. Μερικά πρακτικά παραδείγματα είναι τα εξής: α) ειδικοί χώροι στα ΜΜΜ για τα ζώα (Πχ. το πίσω μέρος ενός βαγονιού) β) αποφυγή χρήσης ΜΜΜ με ζώο εν ώρα αιχμής (εκτός εάν υπάρχει ανάγκη) γ) ο κάτοχος του ζώου να επιλέγει κάποια μέτρα (Πχ. χρήση λουριού, κλουβί κλπ.) για την διασφάλιση του ζητούμενου. δ) Θέσπιση ειδικών περιπτώσεων ή ελάχιστων όπου ορίζονται συγκεκριμένα μέτρα .
Τα παραπάνω δεν είναι «θεωρητικά», χώρες όπως η Ολλανδία έχουν εδώ και χρόνια ανάλογα μέτρα. Φυσικά εκεί έχουν και την αντίστοιχη παιδεία. Η εφαρμογή των παραπάνω δεν θα έχει κανένα νόημα εάν δεν γίνει με σεβασμό στο πνεύμα του νόμου και των συνθηκών. Επειδή σκοπός δεν είναι να «πάρεις πρόστιμο¨.
5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς. -> Το πρακτικό πρόβλημα με αυτή την διάταξη είναι ότι δεν είναι αρκετά σαφής ως προς την εφαρμογή της. Στα περισσότερα επιβατηγά πλοία υπάρχει κάποιος χώρος για στέγαση ζώων συντροφιάς. Ωστόσο αυτοί οι χώροι συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα όπως: 1) κακός αερισμός 2) κακές περιβαλλοντικές συνθήκες (Πχ. υψηλές θερμοκρασίες) 3) μικροί χώροι 4)έλλειψη υποδομών όπως μπωλ για τροφή και νερό 5) παροχή ασφάλειας.
Είναι ώρα να απαγορευτεί η μεταφορά σκύλων σε ξύλινα κλουβιά με τρύπες πίσω από αυτοκίνητα (συνήθως τζιπ). Αυτό γίνεται στην κυρίως στην επαρχία αλλά και στις εθνικές οδούς. Τα σκυλιά είναι σε πανικό λόγω του θορύβου, των καιρικών συνθηκών κλπ και σε άμεσο κίνδυνο να συνθλιβούν σε περίπτωση ατυχήματος.
Πρέπει να απαγορευτούν τα σκυλόκουτα που στηρίζονται εκτός αυτοκινήτου διότι είναι επικίνδυνα για άλλους οδηγούς και την ασφάλεια των σκυλιών.
Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, έτσι και αλλιώς μόνο κυνηγοί τα χρησιμοποιούν, όλοι οι υπόλοιποι πολίτες τα βάζουν μέσα στο αμάξι τους.
Η διάταξη σχετικά με την μεταφορά των ζώων είναι προβληματική:
1. Γιατί θα πρέπει να γίνεται αναφορά ΜΟΝΟ σε μικρά ζώα συντροφιάς.
2. Σχετικά με την διάταξη για την μεταφορά μέσα σε πλοία, δυστυχώς οι υπάρχουσες υποδομές δεν είναι καλές. Για παράδειγμα αυτά τα κλουβιά είναι σε μικρούς χώρους χωρίς καλό αερισμό, δεν έχουν μπώλ για τροφή και νερό ενώ πολλές φορές είναι βρώμικα.
3. Γιατί θα πρέπει η μεταφορά να γίνεται πάντα με κλουβί. Αυτό είναι ΜΗ πρακτικό και ΜΗ φιλικό προς το ζώο. Παράδειγμα, έστω κάποιος έχει σκύλο και χρειάζεται να πάρει το μετρό η το ΤΡΑΜ. Δεν είναι λογικό να πρέπει πάντα να έχει ένα κλουβί μαζί του. Νομίζω ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα άλλων χωρών. Ποιο είναι το ζητούμενο; Να είναι το κατοικίδιο ζώο υπό έλεγχο ώστε να διασφαλισθεί τόσο η δική του ασφάλεια, όσο και των επιβατών (ή και άλλων ζώων). Λύσεις υπάρχουν: Χρήση λουριού, χρήση ειδικών χώρων μέσα στο μέσο (Πχ. τελευταίο βαγόνι στο πίσω μέρος), αποφυγή χρήσης ΜΜΜ από ζωάκια σε ώρες αιχμής, χρήση κλουβιού ανά περίπτωση. Συνεπώς είναι καλύτερο, πρακτικότερο και φιλικότερο προς τα ζώα, η διάταξη να θέτει το ζητούμενο που πρέπει να εξασφαλίσει ο συνοδός του ζώου (και οι φορείς ΜΜΜ). Από εκεί και πέρα μπορεί να περιλαμβάνει κάποια «ελάχιστα» (Πχ. λουρί) και ειδικές περιπτώσεις (Πχ. κλουβί αν Χ,Ψ).
Πιστεύω ότι τα ζώα συντροφιάς αφού μπορούν να μετακινούνται με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει να κόβουν και ειδικό εισιτήριο το οποίο θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες τους. Επίσης, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να φέρει πάντα το πιστοποιητικό εμβολιασμού του ζώου και να το επιδεικνύει υποχρεωτικά στα εκδοτήρια και σε πιθανό έλεγχο από αρμόδιο όργανο.
Πρέπει να επανεξετάσετε όλες τις άδειες εισαγωγής ζώων που έχετε δώσει και να βγούνε καινούργιες βάση άλλων κριτήριων. Υπάρχουν επισημοι εισαγωγεις σκύλων που 1. φέρνουν κουταβια κάτω των 60 ημερών για πώληση με ψευτικες δηλώσεις ημερομηνίας γεννας απο Βαλκανικές φάρμες κουταβιών τα περισσότερα από τα οποία πεθαινουν από τυφο μόλις τα πάρουν οι ιδιοκτήτες τους. 2. Οι εισαγωγεις αυτοί πουλάνε 600 ευρώ κουτάβια τα οποία τα έχουν αγοράσει 50 ευρω και ενω το πιστοποιητικό καθαροαιμίας είναι υποχρεωτικό να συνοδεύει ένα καθαροαιμο κουτάβι και δεν κοστίζει τίποτα, οι εισαγωγείς ζητάνε παράνομα παραπάνω χρήματα για να το δώσουν. 3. Το ότι απαγορέψατε να πουλιούνται ζώα στα petshops δεν σημαινει ότι σταματησαν, απλά δεν τα βλέπετε στις βιτρίνες και ο καθένας μπορεί να «παραγγείλει» και να αποκτήσει σκύλο με τους παραπάνω ορους. 4. Οι εισαγωγείς πλέον δρούνε «νομιμα» μεσω ιστοσελίδων και το μονο που κάνουν είναι να καταστρέφουν τους Ε΄λληνες εκτροφείς και να κάνουν πλούσιες τις Βαλκανικές φάρμες κουταβιων. Τι θα κάνετε για αυτό??
Στη πράξη, πολλά πλοία της γραμμής δεν διαθέτουν ή διαθέτουν ακατάλληλα κλουβιά (πλαστικά) για παραμονή σκύλων. Τι προβλέπεται για παραβάσεις;;;
4. Επιτρέπεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον :
α. τα μικρά ζώα είναι τοποθετημένα σε καθαρό και ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχό τους.
β. Οι σκύλοι βοήθειας, χωρίς κλουβί μεταφοράς εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, και φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
γ. Οι σκύλοι κατά τη μετακίνησή τους σε κοινόχρηστους αστικούς χώρους (οδούς , πεζοδρόμια, πλατείες, κλπ) θα φέρουν λουρί χειρισμού και φίμωτρο όταν το βάρος τους ξεπερνάει τα 5 κιλά.
{Προτείνονται οι παραπάνω συμπληρώσεις στην παρ. 4 για λόγους ασφάλειας του κοινού σε αστικές περιοχές, και λόγω των αυξημένων κρουσμάτων επιθέσεων σε μας και συμπολίτες μας.}
1) Απαράδεκτο εν έτει 2021 να γίνεται ακόμα διάκριση σε μικρόσωμα και μεγαλόσωμα ζώα για την μετακίνησή τους. Σε όλες τις χώρες της Ε.Ε επιτρέπεται η μεταφορά μεγαλόσωμων ζώων συντροφιάς σε όλα τα ΜΜΜ. Η σαφής διάκριση και η παρακώλυση μετακίνησης σε πολίτες δημιουργεί εξαιρετικά σοβά προβλήματα στην καθημερινότητά μας. Επιτρέψτε την μετακίνηση ζώων συντροφιάς ανεξαρτήτως μεγέθους ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ στα μέσα σταθερής τροχιάς με λουρί, υποχρέωση να βρίσκονται στο πάτωμα και ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ φίμωτρο ανάλογα με την κρίση του ιδιοκτήτη τους. Εξάλλου ο ίδιος ευθύνεται για πιθανή ζημιά η βλάβη σύμφωνα με τον ΑΚ συνεπώς είναι στην κρίση του.
2) Τα κλουβιά μεταφοράς στα πλοία είναι εξαιρετικά κακής κατασκευής και ουδέποτε – αν και υπήρχε πρόβλεψη – δεν ελέγχθηκαν από τα λιμεναρχεία και δεν επιβλήθηκαν τα αντίστοιχα πρόστιμα στις εταιρείες. Κατά 99% είναι είτε εκτεθειμένα σε καιρικές συνθήκες, είτε δίπλα από τις καμινάδες με εξαιρετικά μεγάλο θόρυβο, ζέστη και καπνούς. Επιτρέψτε τα κατοικίδια με λουρί και κατά την κρίση του ιδιοκτήτη με φίμωτρο σε όλους τους ανοιχτούς χώρους του πλοίου και όπου αυτό δεν είναι εφικτό (κλειστού τύπου) σε κλουβί ΕΝΤΟΣ του χώρου των επιβατών.
στα πλοια υπαρχει τεραστιο προβλημα με τα κλουβια! δεν εχουν μπωλ για νερο και πολλες φορες λιμνιαζουν νερα μεσα στα κλουβια! απαιτειτε συχνα ελενχος!