Άρθρο 51 Παράταση προθεσμιών για το ΕΜΖΣ και τα Υπομητρώα του – Τροποποίηση παρ. 7 και 8 άρθρου 46 ν. 4830/2021

Στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 46 του ν. 4830/2021 (Α’ 169) αντικαθίσταται η ημερομηνία «31ης.3.2023» με την ημερομηνία «31ης.12.2023» και οι παρ. 7 και 8 διαμορφώνονται ως εξής:
«7. Μέχρι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του ΕΜΖΣ, και πάντως όχι πέραν της 31ης.12.2023, για τη δραστηριοποίηση των φιλοζωικών σωματείων και φιλοζωικών οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, δεν απαιτείται η προηγούμενη καταχώρισή τους στο ΕΜΖΣ, εφόσον τα εν λόγω σωματεία και οργανώσεις δεν έχουν λυθεί, λειτουργούν νόμιμα και περιλαμβάνουν στους καταστατικούς σκοπούς τους την προαγωγή της φιλοζωίας ή τη φροντίδα και περισυλλογή αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
8. Μέχρι τη θέση σε πλήρη λειτουργία του ΕΜΖΣ και των υπομητρώων του, περιλαμβανομένης της Πανελλήνιας Πλατφόρμας Υιοθεσίας Αδέσποτων, και πάντως όχι πέραν της 31ης.12.2023, αναστέλλεται η υποχρέωση της προηγούμενης εγγραφής και καταχώρισης δεδομένων στο ΕΜΖΣ που προβλέπεται στον παρόντα.».

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 15:02 | Φθενάκης Εμμανουήλ

    Συμφωνώ με την ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 15:31 | ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΑΓΚΩΝΑΚΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 14:55 | Αντιγόνη Β

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 14:16 | Θεόδωρος Ράπτης

    Συμφωνώ με τις προτάσεις της ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 13:09 | Χάρης νηκητοπουκος

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 13:02 | Φιλόζωοι Εθελοντές Εκάλης

    Άρθρο 51

    Με τον Ν.4727/2020, η υπάρχουσα βάση δεδομένων καταχώρισης τσιπ στο ΥΠΑΑΤ, δεν νοείται πλέον ως πλατφόρμα του ΥΠΑΑΤ, είναι βάση δεδομένων του κράτους. Όπως προστέθηκε πρόσφατα πεδίο για τον ανάδοχο, ας προστεθούν τα πεδία που χρειάζονται. Τόσες αναβολές για να φτιαχτεί από την αρχή ένα νέο μητρώο (ΕΜΖΣ) ενώ ήδη υπάρχει, λειτουργεί και χρειάζεται την κατάλληλη διεύρυνση;

    Όπως γράψαμε στην διαβούλευση για τον Ν.4830/2021 αλλά και σε επιστολή μας στο ΥΠΕΣ, υπάρχουν τα εξής προβλήματα με το ΕΜΖΣ στον Ν.4830/2021:

    ➡️➡️Α. Λόγοι διαφάνειας και προστασίας των ζώων επιβάλλουν να μην διαγράφεται καμία καταχώριση μικροτσίπ και κανένα στοιχείο κατόχου, είτε το ζώο ζει στην Ελλάδα είτε μεταφέρθηκε στο εξωτερικό, είτε ζει, είτε όχι. Η τεχνολογία πλέον επιτρέπει την διατήρηση απεριόριστων στοιχείων και την επεξεργασία τους σε υποομάδες. Έτσι λειτουργεί και σωστά, η βάση δεδομένων του ΥΠΑΑΤ. Τα προβλήματα:

    ⭕️1). Ν.4830/2021, Άρθρο 46, παρ.2.

    Επιτρέπει για έξι μήνες μετά τη μεταφορά του αρχείου από το ΥΠΑΑΤ στο ΕΜΖΣ την διαγραφή ζώων που δεν έχει ο ιδιοκτήτης πια στην κατοχή του, ή που έχουν πεθάνει. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όποιος έχει εγκαταλείψει ή έχει βλάψει το ζώο του, θα έχει περιθώριο 6 μηνών να το εξαφανίσει νομίμως από την βάση δεδομένων. Το ίδιο ισχύει και για όσους υιοθετούν ζώα με σκοπό να τα προωθήσουν αλλού, θα μπορούν να κάνουν εκκαθάριση του ιστορικού της δράσης τους.

    ⭕️2). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.12.

    Επιτρέπει την διαγραφή ζώων από το ΕΜΖΣ όταν ο ιδιοκτήτης φεύγει με το ζώο του στο εξωτερικό. Διασύνδεση με το σύστημα καταχώρισης στην χώρα προορισμού (αν υπάρχει) απαιτείται, όχι διαγραφή από το ΕΜΖΣ.

    ⭕️3). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.3.

    Για υιοθεσίες στο εξωτερικό η μεταβολή στο ΕΜΖΣ περιλαμβάνει την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε ένα ζώο και μόνο την χώρα του προορισμού. Πλήρη στοιχεία χρειάζονται για την παρακολούθηση των υιοθεσιών, όχι μόνο χώρα προορισμού.

    ➡️➡️Β. Χωρίς καταγραφή όλων των ζώων που εισέρχονται και εξέρχονται από την χώρα, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το παραεμπόριο ζώων, ή η παράνομη μετακίνηση ζώων.

    ⭕️ Με τον Ν.4830/2021, Άρθρο 8, παρ.15, καταγράφονται στο ΕΜΖΣ άμεσα μόνο τα ζώα που εισάγονται από χώρες εκτός της ΕΕ.

    ΟΜΩΣ, όλα τα εισερχόμενα ζώα στην Ελλάδα θα πρέπει να καταχωρίζονται με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του εισαγωγέα τους στο ΕΜΖΣ, στα σημεία εισόδου τους. Τα εξερχόμενα ζώα θα πρέπει να ελέγχονται αν είναι καταχωρισμένα στο ΕΜΖΣ με τα στοιχεία του φερόμενου ως ιδιοκτήτη τους.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1:
    Αυτή τη στιγμή αλλά και με το μελλοντικό ΕΜΖΣ, όποιος έχει κλέψει σκύλο με καταχωρισμένο τσιπ, μπορεί να τον βγάλει από την χώρα, αφού δεν ελέγχεται αν το μικροτσίπ του είναι καταχωρισμένο σε άλλο όνομα στην βάση δεδομένων, παρά μόνο αν το μικροτσίπ του ζώου έχει τον ίδιο αριθμό με αυτόν που είναι γραμμένος στο διαβατήριο που έφτιαξε ο συνοδός για το ζώο.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2:
    Όποιος φέρνει οδικώς ένα δύο Μαλτέζ από puppy mill γειτονικής χώρας κάθε Σαββατοκύριακο και τα πουλά παράνομα στην Ελλάδα, δεν μπορεί να εντοπιστεί.

    ➡️➡️Γ. Προβληματικές άμεσες υιοθεσίες χαμένων ή κλεμμένων ζώων, από αυτούς που τα βρήκαν ή τα έκλεψαν:

    Ο Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.2 
    επιτρέπει σε όποιον βρει «αδέσποτο ημίαιμο» ζώο που του αρέσει στον δρόμο, να το καταχωρίσει αμέσως στον όνομα του στην τωρινή βάση ή στο μελλοντικό ΕΜΖΣ, χωρίς να έχει υποχρέωση να ενημερώσει κανέναν ή να δηλώσει την εύρεση πχ στην αστυνομία.

    ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ:

    ⭕️1 «Ημίαιμο» θεωρείται όποιο ζώο δεν έχει χαρτιά pedigree και ας έχει τον φαινότυπο κάποιας ράτσας. Ένα πχ mini poodle ασυνόδευτο στον δρόμο, θεωρείται ημίαιμο

    ⭕️2 Το χαμένο ζώο μπορεί να είναι των ενόπλων δυνάμεων που δεν έχουν υποχρέωση να το καταχωρίσουν στο ΕΜΖΣ με το Άρθρο 4, παρ.19

    ⭕️3 Το χαμένο ζώο μπορεί να έχει εισέλθει στην χώρα νομίμως χωρίς ανιχνεύσιμο μικροτσίπ, γιατί ο νόμος δίνει έως 90 ημέρες περιθώριο να τοποθετηθεί συμβατό μικροτσίπ με το Άρθρο 4, παρ.14

    ⭕️4 Το χαμένο ζώο μπορεί να έχει μικροτσίπ ελαττωματικό που δεν σκανάρεται πια, να μετακινήθηκε το τσιπ του και να μην σκαναρίστηκε όλο το σώμα σωστά, ή να χρησιμοποιήθηκε σκάνερ ελαττωματικό που δεν σκανάρει όλα τα τσιπ

    ⭕️5 Το χαμένο ή κλεμμένο ζώο μπορεί να είναι μικρής ηλικίας και νομίμως να μην έχει τοποθετηθεί ακόμα τσιπ

    ⭕️6 Το χαμένο ζώο μπορεί να έχει τσιπ που είναι ακαταχώριστο:

    -α. Από αμέλεια κτηνίατρου, δήμου ή φιλοζωικής που έκανε την υιοθεσία
    -β. Γιατί χάθηκαν πολλά στοιχεία ζώων κατά την μεταφορά της βάσης από τον ΠΚΣ στο ΥΠΑΑΤ
    -γ. Γιατί αυτός που έλεγξε την βάση δεν κοίταξε ή δεν έχει πρόσβαση στο pdf των ιστορικών στοιχείων του ΠΚΣ στην βάση
    -δ. Γιατί το ζώο το καταχώρισαν λανθασμένα μόνο στον ΚΟΕ που έχει ασύνδετη βάση
    -ε. Γιατί το ζώο το έφεραν μαζί τους οι ιδιοκτήτες για διακοπές και ΔΕΝ υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης του τσιπ του στην ελληνική βάση κατά την είσοδο τους στην χώρα ούτε τώρα, ούτε με το μελλοντικό ΕΜΖΣ.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3:
    Χάνει μία τουρίστρια το γιόρκι της που έχει νομίμως μη ανιχνεύσιμο τσιπ. Το δηλώνει στην αστυνομία, κάνει αναρτήσεις στο fb στις σχετικές σελίδες.
    Το χαμένο γιόρκι το βρίσκει περαστική που δεν έχει λογαριασμό fb μετά από δύο ημέρες, βρώμικο, βρεγμένο, πεινασμένο κάτω από κάδο σκουπιδιών. Το πάει σε κτηνίατρο που με το σκάνερ του δεν μπορεί να ανιχνεύσει το υπάρχον τσιπ, γιατί δεν είναι συμβατό. Με τον νόμο είναι «αδέσποτο», χωρίς χαρτιά pedigree είναι «ημίαιμο», από την εμφάνιση του, την πείνα του, το σοκ του, την έλλειψη τσιπ βαπτίζεται «εγκαταλελλειμένο».
    Με το άρθρο Άρθρο 7, παρ.2 του Ν.4830/2021 μπορεί να ζητήσει από τον/την κτηνίατρο να το καταχωρίσει στο όνομα της εκείνη τη στιγμή, ΧΩΡΙΣ καμία δήλωση εύρεσης του ζώου πουθενά και χωρίς καμία διερεύνηση…
    Η τουρίστρια του παραδείγματος συνεχίζει τις αναρτήσεις & τις επισκέψεις στο αστυνομικό τμήμα, αλλά το χαμένο της ζώο νομίμως «υιοθετήθηκε» και χάθηκαν τα ίχνη του…

    Ελπίζουμε να έγινε κατανοητό γιατί είναι κατά της ευζωίας των ζώων το άρθρο 7, παρ.2. Γιατί δεν διευκολύνει τις υιοθεσίες πραγματικών αδέσποτων ζώων, αλλά αντιμετωπίζει τα ζώα ως πράγματα και όχι ως συναισθανόμενα όντα που δένονται με τον ιδιοκτήτη τους και τα άλλα ζώα με τα οποία ίσως ζούσαν πριν χαθούν ή κλαπούν. Ο νόμος προβλέπει πρόστιμο για τα δεσποζόμενα ζώα που δεν είναι σημασμένα, όχι την κατάσχεση τους.

    Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη να δημιουργηθεί άμεσα διαδικασία δήλωσης εύρεσης ζώου και προϋποθέσεις για την υιοθεσία του, με δημιουργία πεδίου στο μελλοντικό ΕΜΖΣ ώστε να αναρτώνται σε μία επίσημη σελίδα τα ευρισκόμενα ζώα, με δυνατότητα πλοήγησης ανά περιοχή, ανά χρώμα, ανά μέγεθος, ανά ράτσα, κτλ.
    Δεν είναι πρέπον να βαπτίζονται «αδέσποτα» τα χαμένα ζώα, ενώ υπάρχουν τόσα πραγματικά αδέσποτα που χρειάζονται ένα σπίτι.

    ⭕️Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε να τροποποιηθεί καταλλήλως το ΕΜΖΣ⭕️

    Γιούλα Πιπιλή, εκπρόσωπος Φιλόζωων Εθελοντών Εκάλης

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 12:43 | Ανδρεάδη Γωγώ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 12:41 | ΙΠΠΟΘΕΣΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΙΠΠΟΕΙΔΩΝ

    Ακόμα μια νέα παράταση για την λειτουργία του Υπομητρώου Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του ΕΜΖΣ, μια νέα ημερομηνία που διευκολύνει το ήδη υπάρχον χάος.
    Επίσης, στην παράγραφο (ζ) αναφέρεται ένα (1) πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, το οποίο επιλέγεται από τον Υπουργό Εσωτερικών: παρακαλούμε διευκρινίστε τα κριτήρια που αποδίδουν σε ένα πρόσωπο το εγνωσμένο κύρος ώστε να προχωρά ο εκάστοτε Υπουργός Εσωτερικών στην επιλογή του.
    Η επιλογή αυτών των θέσεων όπως και του Γενικού Γραμματέα για την προστασία των ζώων και των βοηθών του, σε ένα κράτος με Δημοκρατικό Πολίτευμα απαγορεύεται να εκφράζει προσωπικές επιλογές και απευθείας αναθέσεις. Γιατί τότε δεν είναι Δημοκρατία.
    Μια ακόμα τροποποίηση που θα βαρύνει έναν νόμο ήδη δυσλειτουργικό και γραφειοκρατικό.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:05 | Νικη Ηλιοπουλου

    Συμφωνω με τις θεσεις της ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:38 | ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:20 | Μαρία Κανάκη

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:43 | Αικατερίνη Κανάκη

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:02 | Πατρονικόλα Άννα Μαρία

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:18 | ΔΑΜΒΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

    Συμφωνώ με τις προτάσεις της ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:27 | ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:29 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΑΧΩΝΗ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:56 | Καλλιόπη Χουστουλάκη

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 11:36 | The Green Tank

    Το Green Tank αντλεί από τη συγκεκριμένη διάταξη για να επισημάνει ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι διατάξεις που να καθιστούν, στο σκέλος που αφορά στις Οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, τον νόμο 4873/2021 εφαρμόσιμο. Δεν έχει συσταθεί η Διεύθυνση Ο.Κοι.Π. και Κοινωφελών Φορέων στο Υπουργείο Εσωτερικών, ούτε έχει δημιουργηθεί η Δημόσια Βάση Δεδομένων ούτε το Ειδικό Μητρώο των Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών που προβλέπει ο νόμος αλλά ούτε και έχουν εκδοθεί απαραίτητες διευκρινίσεις για την εφαρμογή του.

    Συνεπώς, προτείνεται να παραταθεί κατά έναν χρόνο η μεταβατική περίοδος που προβλέπεται στο άρθρο 75 του νόμου 4873/2021, να αντικατασταθεί η ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του νόμου και να οριστεί νέα ημερομηνία έναρξης ισχύος η 1η.1.2024. Πιο επείγουσα θεωρείται η παράταση των προβλέψεων που αφορούν στην παράγραφο 3 του άρθρου 75 του νόμου 4873.

    Με αυτόν τον τρόπο θα διαμορφωθούν οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 75 του ν. 4873/2021 ως εξής:

    «2. Τα άρθρα 10, 21 και 22 εφαρμόζονται για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η.1.2024 και εφεξής.
    «3. Η ισχύς των άρθρων 5, 6, 7, 8 και 9 αρχίζει από την 1η.1.2024».

    Σημειώνεται ότι στην ίδια κατεύθυνση ήταν και το σχόλιο που είχε καταθέσει πρόσφατα το Green Tank στη δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου του 5ο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Open Government Partnership (OGP) που είχε οργανώσει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/digitalandbrief/?c=2535.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 10:01 | Πάνος Καφφές

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 08:23 | Ελσα Τ

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 00:48 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Η Ελλάδα ΕΧΕΙ Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς σε εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 4039/2012, ονομάζεται Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων καταγραφής των Ζώων Συντροφιάς και των Ιδιοκτητών τους και συγκαταλέγεται στις 12 χώρες της Ε.Ε., που έχουν κεντρική βάση δεδομένων.

    Το ψηφιακό ιστορικό του ζώου ήδη υπάρχει στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων καταγραφής των Ζώων Συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους και φυσικά μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω.

    Το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς έχει αναπτυχθεί στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υποστηρίζεται από 1300 πιστοποιημένους ιδιώτες κτηνιάτρους, είναι διασυνδεδεμένο με όλες τις κτηνιατρικές υπηρεσίες των Περιφερειών και των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας ώστε να καθίσταται ουσιαστικός ο κτηνιατρικός έλεγχος (Ιχνηλασιμότητας,, υγειονομικός και ευζωίας) και έχει αναπτυχθεί υπηρεσία webservice ώστε να αποκτήσουν την ανάλογη πρόσβαση οι υπηρεσίες άλλων υπουργείων και υπηρεσιών που έχουν αρμοδιότητα σε σχέση με τα ζώα συντροφιάς.
    Το μητρώο καταφυγίων και ενδιαιτημάτων είχε ήδη το ΥΠΑΑΤ ξεκινήσει να το κατασκευάζει σε συνεργασία με τις αδειοδοτούσες κτηνιατρικές αρχές των Περιφερειακών Ενοτήτων, μέσω υπηρεσίας «Back-office», ενώ το μητρώο εκτροφέων μαζί με την ΚΥΑ για τους ειδικότερους όρους έγκρισής τους σε εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 6 είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν στο 2021.

    Η εφαρμογή ελέγχεται κάθε φορά από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Food and Veterinary Office-FVO) που επιθεωρούν το πρόγραμμα της λύσσας τα τελευταία χρόνια.

    Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 18 Νοεμβρίου του 2018 στις Βρυξέλλες με θέμα το παράνομο ηλεκτρονικό εμπόριο των ζώων συντροφιάς υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Αυστριακή Προεδρίας με τη συμμετοχή πολλών αρμοδίων αρχών κρατών μελών και των μεγαλύτερων φιλοζωικών φορέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Διαδικτυακή Βάση της Γαλλίας (i-cad) παρουσιάστηκε ως πρότυπη εθνική βάση στη Ε.Ε. Λειτουργεί στο Υπουργείο Γεωργίας της Γαλλίας μαζί με τα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα της Κτηνιατρικής. Διασυνδέεται με την αστυνομία, του Δήμους, τα εκτροφεία και τα καταφύγια.

    H Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση καταγραφής των ζώων συντροφιάς του ΥΠΑΑΤ λειτουργεί σύμφωνα με την Διαδικτυακή Βάση της Γαλλίας (i-cad) η όποια παρουσιάστηκε ως πρότυπη εθνική βάση στη Ε.Ε, και στην οποία έχουν πρόσβαση οι Δήμοι, Περιφέρειες και η Αστυνομία.

    Η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του Υπ.Α.Α.Τ. σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπ.Α.Α.Τ με βάση τη ΔΗΒ καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους υλοποίησε επιπλέον τρείς ψηφιακές υπηρεσίες:

    Το 2019 την Ψηφιακή Υπηρεσία Παρακολούθησης των Αδεσπότων Ζώων από του Δήμους που δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους να έχουν ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο ψηφιακό εργαλείο παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης που μπορεί με μια εκτύπωση σε ένα αρχείο excel να έχει η πενταμελής επιτροπή του Δήμου και οι αρμόδιες υπηρεσίες πλήρη εικόνα των δράσεων της διαχείρισης των αδεσπότων ζώων συντροφιάς στην επικράτειά τους. Η πρόσβαση έχει δοθεί σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Δήμων που είναι αρμόδιοι να ενημερώνουν την ψηφιακή υπηρεσία, οι οποίοι μπορούν να αναζητούν με το αριθμό του microchip τον ιδιοκτήτη στον οποίο αντιστοιχεί ένα εξαφανισμένο ή εγκαταλελειμμένο ζώο.

    Το 2018 την ψηφιακή υπηρεσία “Βack-Οffice” στην οποία έχουν πρόσβαση οι κτηνίατροι των Περιφερειακών Ενοτήτων οι οποίοι μπορούν να διευκολύνονται στην διαπίστωση της εμβολιακής κατάστασης των ζώων, αποκτούν πρόσβαση με σκοπό να ενημερώνεται η βάση για τις δράσεις του Δήμου για κάθε αδέσποτο που διαχειρίζεται.

    Το 2020 την ψηφιακή υπηρεσία «webservice” μέσω της οποίας δίνεται πρόσβαση σε όλες τις αρμόδιες αρχές βεβαίωσης παραβάσεων του ν. 4039/2012 όπως ισχύει, οι οποίες έχουν οριστεί στο άρθρο 1. Στην ψηφιακή υπηρεσία «webservice” ανταποκρίθηκε η Ελληνική Αστυνομία η οποία απέκτησε σχετική πρόσβαση.

    Με την υπ’ αριθμ. 2073/2017 Απόφαση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου Επικρατείας απορρίφθηκε η αίτηση και επιβλήθηκε στον Π.Κ.Σ. η δικαστική δαπάνη του Δημοσίου. H απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 24ης Αυγούστου 2017 και αναφέρει μεταξύ άλλων :

    «…η νέα Διαδικτυακή Βάση έχει καταστεί πλήρως λειτουργική από 18.8.2015, ο δε σχεδιασμός της, που προβλέπει σύστημα λογικών ελέγχων για κάθε καταχωρούμενη πληροφορία:

    (α) επιτρέπει τη χρήση της από όλα τα πρόσωπα τα οποία ως «φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους» έχουν τη δυνατότητα προσβάσεως σε αυτήν,

    (β) διασφαλίζει την ακεραιότητα της πληροφορίας, καθόσον καθίσταται υποχρεωτική η συμπλήρωση όλων των απαραίτητων πεδίων πριν από την ηλεκτρονική υποβολή οποιουδήποτε αιτήματος καταχωρίσεως,

    (γ) απαιτεί την εισαγωγή παραμετροποιημένων δεδομένων (πχ είδος ζώου, φύλο, φυλή, είδος τριχώματος) για την καταγραφή με ενιαίο τρόπο των ζώων και την αποφυγή καταχωρίσεως σφαλμάτων ή υποκειμενικών εκτιμήσεων,

    (δ) διασφαλίζει την απαραίτητη αμφίδρομη αντιστοίχιση μεταξύ ζώου και ιδιοκτήτη και

    (ε) επιτρέπει τη δυνατότητα εμπλουτισμού με πεδία που σχετίζονται με υγειονομικές πληροφορίες κατά τη διαχείριση νοσημάτων των ζώων και ζωοανθρωπονοσογόνων παραγόντων, όταν τούτο κρίνεται σκόπιμο από τις καθ’ ύλην αρμόδιες αρχές.

    Με τον τρόπο αυτό «εξασφαλίζεται η ιχνηλασιμότητα κάθε ζώου και η αντιστοίχιση με τα ατομικά στοιχεία συγκεκριμένου ιδιοκτήτη», ώστε να περιορισθεί το φαινόμενο της εγκαταλείψεως δεσποζόμενων ζώων, καθίσταται ευχερέστερη η εκτέλεση προγραμμάτων περισυλλογής και διαχειρίσεως αδέσποτων ζώων και δημιουργείται ένα σημαντικό εποπτικό εργαλείο, για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση από τις αρμόδιες αρχές προγραμμάτων ελέγχου και αντιμετωπίσεως σημαντικών ζωοανθρωπονοσογόνων παραγόντων, επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία.Ενόψει των ανωτέρω, η επιλογή του νομοθέτη να αναθέσει την τήρηση και διαχείριση της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και όχι στον αιτούντα Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο ουδόλως αντίκειται στο Σύνταγμα, όπως αβασίμως προβάλλεται, και είναι απορριπτέοι όλοι οι ανωτέρω λόγοι, καθώς και η αίτηση ακυρώσεως στο σύνολό της…»

    Ως εκ τούτου ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που το ήδη ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ μητρώο όπως αναλυτικά αναφέραμε παραπάνω δεν αναπτύσσεται περαιτέρω (Μητρώο καταφυγίων, μητρώο φιλοζωικών, μητρώο εκτροφέων μητρώο διαβατηρίων) και επιλέγεται η διενέργεια διαγωνισμού ώστε να δημιουργηθεί από το μηδέν νέο Μητρώο;

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
    ΑΜ 864

    Αρ. Διαταγής Αναγνώρισης 31/2019

    Ειρηνοδικείο Ν. Ιωνίας

    Ηράκλειο Αττικής Φιλόθεης 43

  • 14 Φεβρουαρίου 2023, 00:58 | Βασιλική Χρήστου

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 22:12 | Σιάκκα Βασιλική

    Συμφωνώ με την ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 22:26 | Ομάδα Εθελοντών Φιλόζωων Κυμίνων -Μαλγάρων και Φίλων

    Το φιλοζωικό μας Σωματείο συμφωνεί απόλυτα με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 20:28 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 19:52 | ΖΟΜΠΟΛΑ ΝΑΝΤΙΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 19:30 | Νεφέλη Καραπιπέρη

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Π.Φ.Π.Ο.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 19:39 | ΖΟΜΠΟΛΑ ΝΑΝΤΙΑ

    Άρθρο 51

    Παράταση προθεσμίας εγγραφής στο ΕΜΖΣ και τα Υπομητρώα ως 31-12-23

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 18:01 | Σιάκκα Φωτεινή

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 17:05 | Μυρσίνη Σαλαμανή

    Η ΠΦΠΟ συμμετείχε στη διαβούλευση για τροποποιήσεις του ν.4830/2021 με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των προτεινόμενων αλλαγών που ωστόσο παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 16:03 | Ευαγγελία

    Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις της ΠΦΠΟ.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 14:09 | ΕΙΡΗΝΗ Γ

    Δυστυχώς αρκετά καίρια σημεία του νόμου αναβάλλονται συνεχώς (όπως είναι το ΕΜΖΣ αλλά και η επιβολή προστίμων για αστείρωτα ή μη δηλωμένα στη βάση DNA). Οι Δήμοι από την άλλη, οι οποίοι είναι στην πρώτη γραμμή για την εφαρμογή της νομοθεσίας και φέρουν και όλη την ευθύνη χωρίς να μπορούν να αποφασίσουν, δεν έχουν την δυνατότητα αναβολών με νομοθετική ρύθμιση. Αλλά και στους Δήμους ισχύει η υποστελέχωση και η γραφειοκρατία. Και στους Δήμους για να γίνει ανάθεση για όλα αυτά που χρειάζονται (κτηνίατροι, τροφές, φάρμακα, επιπλέον προσωπικό κλπ) γίνονται διαδικασίες νόμιμες (διαγωνισμοί) οι οποίες απαιτούν χρόνο και προσωπικό, που δεν περισσεύει. Συχνά οι Δήμοι οφείλουν μεν αλλά δεν μπορούν.
    Και θα τρέχουν πίσω από τις καταστάσεις όσο αφήνουμε την αναπαραγωγή των ζώων ουσιαστικά ελεύθερη, χωρίς επιβολή προστίμων και χωρίς οργανωμένο σώμα ελέγχου.
    ΣΤΟΠ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 14:33 | Nαταλια Σταυροπουλου

    συμφωνώ με την ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 14:23 | Κατερίνα Στρατηγάκη

    αρθρο 51:Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.
    Η αλλαγή του νόμου για τα ζώα πρέπει να γινει σε πολλα σημεία του και άμεσα
    Δυομισυ χρόνια από την ψήφισή του, ο νόμος 4830/2021 για τα ζώα συντροφιάς, παραμένει ένας νόμος σε γενικές γραμμές ανεφάρμοστος ως προς τις όποιες θετικές προβλέψεις αλλά εφαρμοσμένος σε ότι αφορά τα μεγάλα πισωγυρίσματα που δυστυχώς θεσμοθέτησε.(περιφορα ζωων για ‘’θρησκευτικους’’ σκοπους,κλπ) Ένας νόμος με μεγάλες ασάφειες ,που αναγκάζει σε συνεχείς διευκρινήσεις και για την εφαρμογή του οποίου εκκρεμούν η έκδοση υπουργικών αποφάσεων, η λειτουργία αναγκαίων μητρώων, η στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών στους Δήμους και στους υπόλοιπους κρατικούς μηχανισμούς.
    Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την αλλαγή του νόμου και να παλεύουμε για να αλλάξουν τα πιο σημαντικά προβληματικά σημεία του 4830/21 που αποτελούν:.
    – Η νομιμοποίηση της συμμετοχής ζώων σε θεάματα. Με την επίκληση της λαϊκής παράδοσης εκατοντάδες παραγωγικά ζώα όπως ταύροι και αγελάδες, ιπποειδή, χοίροι και αμνοερίφια βασανίζονται ή κακοποιούνται δημόσια σε όλη την χώρα σε λιτανείες, αγώνες, φάτνες, τελετουργικές σφαγές. Άγρια αρπακτικά όπως αετοί χρησιμοποιούνται σε γήπεδα, γεράκια σε παραστάσεις για σχολεία και αρπακτικά πουλιά όλων των ειδών σε κάθε είδους εκθέσεις.
    – Η ακύρωση στην πράξη της θετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενωνκαι περιορισμού των γεννήσεων μέσω της διαδικασίας «φύλαξης γενετικού υλικού».
    – Η κατάργηση του ουσιαστικού ρόλου των 5μελών των Δήμων που έγινε γνωμοδοτικός και η μεταφορά των αποφάσεων στις Εκτελεστικές Επιτροπές που αποτελούνται από Δήμαρχο και Αντιδημάρχους.
    Επιπλέον διεκδικούμε άμεσα
    – Αμεσα Λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς
    – Ιδρυση, στελέχωση και λειτουργία ειδικής υπηρεσίας για τα θέματα των ζώων σε όλους τους Δήμους
    – ‘Ιδρυση, εξοπλισμό, στελέχωση και λειτουργία δημοτικών κτηνιατρείων σε όλους τους Δήμους
    – Αποτελεσματική αστυνόμευση και δικαστική αντιμετώπιση της κακοποίησης που συνεχίζουν να είναι αποθαρρυντικές. Την ίδρυση Αστυνομίας ζώων με παρουσία σε όλα τα Αστυνομικά τμήματα της χώρας
    – Μηχανισμούς ελέγχου της υποχρεωτικής στείρωσης και της ευζωίας των δεσποζόμενων ζώων των οποίων η παθητική κακοποίηση είναι ο κανόνας για την πλειοψηφία ειδικά των σκύλων εργασίας (κυνηγόσκυλα, σκύλοι φύλαξης) και όχι μόνο.
    – Συστηματική φιλοζωική ευαισθητοποίηση/ εκπαίδευση των πολιτών και των παιδιών με μόνιμο μάθημα στα σχολεία, αλλά και όλων των εμπλεκομένων αρχών (Δήμοι, Αστυνομία, Δικαιοσύνη, Κτηνιατρικές υπηρεσίες),
    – Μέτρα για την παύση της κακοποίησης και της εκμετάλλευσης παραγωγικών ζώων αλλά και μέτρα προστασίας της άγριας ζωής.
    Η Ελλάδα έχει εκατομμύρια αδέσποτα που συνεχώς αυξάνονται όπως και οι κακοποιήσεις και οι βάναυσες θανατώσεις. Απαιτούμε άμεση και συγκεκριμένη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και απαιτούμε μέτρα για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που μέχρι σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν εθελοντικά οι φιλόζωοι και οι οργανώσεις τους.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 14:47 | Θεοδώρα Κουτσουρούμπα

    Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις της ΠΦΠΟ!

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:43 | ΦΙΛΙΩ ΜΙΧΑΛΑΚΗ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:24 | ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:03 | ΑΝΝΑ ΓΟΥΡΖΗ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:12 | Φιλοζωικός Σύλλογος Αιγιαλείας

    Συμφωνούμε απόλυτα με τις θέσεις της Π.Φ.Π.Ο

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:39 | Χριστίνα Ζαχαράκη

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Π.Φ.Π.Ο.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 12:39 | Κώστας Τσόγιας

    Η αλλαγή του νόμου για τα ζώα πρέπει να γινει σε πολλα σημεία του και άμεσα!
    Η ΠΦΠΟ ,συμμετείχε στη διαβούλευση για τροποποιήσεις του ν.4830/2021 με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των προτεινόμενων αλλαγών που ωστόσο παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας.
    Δυομισυ χρόνια από την ψήφισή του, ο νόμος 4830/2021 για τα ζώα συντροφιάς, παραμένει ένας νόμος σε γενικές γραμμές ανεφάρμοστος ως προς τις όποιες θετικές προβλέψεις αλλά εφαρμοσμένος σε ότι αφορά τα μεγάλα πισωγυρίσματα που δυστυχώς θεσμοθέτησε.(περιφορα ζωων για ‘’θρησκευτικους’’ σκοπους,κλπ) Ένας νόμος με μεγάλες ασάφειες ,που αναγκάζει σε συνεχείς διευκρινήσεις και για την εφαρμογή του οποίου εκκρεμούν η έκδοση υπουργικών αποφάσεων, η λειτουργία αναγκαίων μητρώων, η στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών στους Δήμους και στους υπόλοιπους κρατικούς μηχανισμούς.
    Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την αλλαγή του νόμου και να παλεύουμε για να αλλάξουν τα πιο σημαντικά προβληματικά σημεία του 4830/21 που αποτελούν:.
    – Η νομιμοποίηση της συμμετοχής ζώων σε θεάματα. Με την επίκληση της λαϊκής παράδοσης εκατοντάδες παραγωγικά ζώα όπως ταύροι και αγελάδες, ιπποειδή, χοίροι και αμνοερίφια βασανίζονται ή κακοποιούνται δημόσια σε όλη την χώρα σε λιτανείες, αγώνες, φάτνες, τελετουργικές σφαγές. Άγρια αρπακτικά όπως αετοί χρησιμοποιούνται σε γήπεδα, γεράκια σε παραστάσεις για σχολεία και αρπακτικά πουλιά όλων των ειδών σε κάθε είδους εκθέσεις.
    – Η ακύρωση στην πράξη της θετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενωνκαι περιορισμού των γεννήσεων μέσω της διαδικασίας «φύλαξης γενετικού υλικού».
    – Η κατάργηση του ουσιαστικού ρόλου των 5μελών των Δήμων που έγινε γνωμοδοτικός και η μεταφορά των αποφάσεων στις Εκτελεστικές Επιτροπές που αποτελούνται από Δήμαρχο και Αντιδημάρχους.
    Επιπλέον διεκδικούμε άμεσα
    – Αμεσα Λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς
    – Ιδρυση, στελέχωση και λειτουργία ειδικής υπηρεσίας για τα θέματα των ζώων σε όλους τους Δήμους
    – ‘Ιδρυση, εξοπλισμό, στελέχωση και λειτουργία δημοτικών κτηνιατρείων σε όλους τους Δήμους
    – Αποτελεσματική αστυνόμευση και δικαστική αντιμετώπιση της κακοποίησης που συνεχίζουν να είναι αποθαρρυντικές. Την ίδρυση Αστυνομίας ζώων με παρουσία σε όλα τα Αστυνομικά τμήματα της χώρας
    – Μηχανισμούς ελέγχου της υποχρεωτικής στείρωσης και της ευζωίας των δεσποζόμενων ζώων των οποίων η παθητική κακοποίηση είναι ο κανόνας για την πλειοψηφία ειδικά των σκύλων εργασίας (κυνηγόσκυλα, σκύλοι φύλαξης) και όχι μόνο.
    – Συστηματική φιλοζωική ευαισθητοποίηση/ εκπαίδευση των πολιτών και των παιδιών με μόνιμο μάθημα στα σχολεία, αλλά και όλων των εμπλεκομένων αρχών (Δήμοι, Αστυνομία, Δικαιοσύνη, Κτηνιατρικές υπηρεσίες),
    – Μέτρα για την παύση της κακοποίησης και της εκμετάλλευσης παραγωγικών ζώων αλλά και μέτρα προστασίας της άγριας ζωής.
    Η Ελλάδα έχει εκατομμύρια αδέσποτα που συνεχώς αυξάνονται όπως και οι κακοποιήσεις και οι βάναυσες θανατώσεις. Απαιτούμε άμεση και συγκεκριμένη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και απαιτούμε μέτρα για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που μέχρι σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν εθελοντικά οι φιλόζωοι και οι οργανώσεις τους.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 12:09 | Κώστας Τσόγιας

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 10:48 | Αδέσποτες Ψυχές

    Η επιτροπή να παραμείνει 7μελής, διότι όσο διευρύνεται τόσο πιο δυσλειτουργική θα καταστεί. Δύο μέλη από Φιλοζωικές Ομοσπονδίες ή Συνομοσπονδίες με τους αναπληρωτές τους από διαφορετικές Ομοσπονδίες. Οι εθελοντές φιλόζωοι είναι αυτοί που κουβαλάνε το μεγαλύτερο βάρος της φροντίδας των αδέσποτων ζώων, άρα αυτοί πρέπει να αντιπροσωπεύονται με 2 μέλη στην επιτροπή αυτή. Επίσης, υπάρχουν πολλοί δήμοι οι οποίοι δεν κάνουν ουσιαστικά τίποτα για να ελέγξουν τον υπερπληθυσμό των αδέσποτων, για ποιο λόγο να έχουν 2 ψήφους μέσα στην επιτροπή; Το πρόσωπο εγνωσμένου κύρους δεν έχει καμία χρησιμότητα, να βγει από την επιτροπή.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 10:56 | Μαρία Π

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 10:55 | Αδέσποτες Ψυχές

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 09:23 | Αννα Παπαδοπουλου

    Δύο χρόνια τώρα, από το 2021 που ψηφίστηκε ο 4830 και ακόμα δεν έχει ετοιμαστεί το ΕΜΖΣ. Πόσα χρόνια ακόμα θα περιμένουμε;

  • 12 Φεβρουαρίου 2023, 22:34 | Άννα Τοσούνογλου

    Οι συνεχείς αναβολές αποτελούν τροχοπέδη στην εφαρμογή του νόμου διαιωνίζοντας τον υπερπληθυσμό των αδέσποτων.

  • 12 Φεβρουαρίου 2023, 22:58 | Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδίαι

    Η αλλαγή του νόμου για τα ζώα πρέπει να είναι ριζική και άμεση
    Η ΠΦΠΟ συμμετείχε στη διαβούλευση για τροποποιήσεις του ν.4830/2021 με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των προτεινόμενων αλλαγών που ωστόσο παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας.

    Δυόμισι χρόνια από την ψήφισή του, ο νόμος 4830/2021 για τα ζώα συντροφιάς, παραμένει ένας νόμος σε γενικές γραμμές ανεφάρμοστος ως προς τις όποιες θετικές προβλέψεις αλλά εφαρμοσμένος σε ό,τι αφορά τα μεγάλα πισωγυρίσματα που δυστυχώς θεσμοθέτησε. Ένας νόμος με μεγάλες ασάφειες και προχειρότητες που αναγκάζει σε συνεχείς διευκρινήσεις και για την εφαρμογή του οποίου εκκρεμούν η έκδοση υπουργικών αποφάσεων, η λειτουργία αναγκαίων μητρώων, η στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών στους Δήμους και στους υπόλοιπους κρατικούς μηχανισμούς.
    Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την συνολική αλλαγή του νόμου και να παλεύουμε για να αλλάξουν τα πιο σημαντικά προβληματικά σημεία του 4830/21 που αποτελούν:
    • Η νομιμοποίηση του εγκλεισμού υγιών ενήλικων μη επιθετικών ζώων σε κλουβιά, το οποίο απαγόρευε ρητά ο προηγούμενος νόμος. Αυτή η ανατροπή οδηγεί σε άμεση πλήρωση των κυνοκομείων με ζώα που συλλέγονται αυθαίρετα και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διαβιούν έγκλειστα.
    • Η νομιμοποίηση της συμμετοχής ζώων σε θεάματα. Με την επίκληση της λαϊκής παράδοσης εκατοντάδες παραγωγικά ζώα όπως ταύροι και αγελάδες, ιπποειδή, χοίροι και αμνοερίφια βασανίζονται ή κακοποιούνται δημόσια σε όλη την χώρα σε λιτανείες, αγώνες, φάτνες, τελετουργικές σφαγές. Άγρια αρπακτικά όπως αετοί χρησιμοποιούνται σε γήπεδα, γεράκια σε παραστάσεις για σχολεία και αρπακτικά πουλιά όλων των ειδών σε κάθε είδους εκθέσεις.
    • Η ακύρωση στην πράξη της θετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων και περιορισμού των γεννήσεων μέσω της διαδικασίας «φύλαξης γενετικού υλικού».
    • Η κατάργηση του ουσιαστικού ρόλου των 5μελών των Δήμων που έγινε γνωμοδοτικός και η μεταφορά των αποφάσεων στις Εκτελεστικές Επιτροπές που αποτελούνται από Δήμαρχο και Αντιδημάρχους.
    Επιπλέον διεκδικούμε άμεσα
    • Λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς
    • Ίδρυση, στελέχωση και λειτουργία ειδικής υπηρεσίας για τα θέματα των ζώων σε όλους τους Δήμους
    • ‘Ιδρυση, εξοπλισμό, στελέχωση και λειτουργία δημοτικών κτηνιατρείων σε όλους τους Δήμους
    • Αποτελεσματική αστυνόμευση και δικαστική αντιμετώπιση της κακοποίησης που συνεχίζουν να είναι αποθαρρυντικές. Την ίδρυση Αστυνομίας ζώων με παρουσία σε όλα τα Αστυνομικά τμήματα της χώρας
    • Μηχανισμούς ελέγχου της υποχρεωτικής στείρωσης και της ευζωίας των δεσποζόμενων ζώων των οποίων η παθητική κακοποίηση είναι ο κανόνας για την πλειοψηφία ειδικά των σκύλων εργασίας (κυνηγόσκυλα, σκύλοι φύλαξης) και όχι μόνο.
    • Συστηματική φιλοζωική ευαισθητοποίηση / εκπαίδευση των πολιτών και των παιδιών με μόνιμο μάθημα στα σχολεία, αλλά και όλων των εμπλεκομένων αρχών (Δήμοι, Αστυνομία, Δικαιοσύνη, Κτηνιατρικές υπηρεσίες),
    • Μέτρα για την παύση της κακοποίησης και της εκμετάλλευσης παραγωγικών ζώων αλλά και μέτρα προστασίας της άγριας ζωής.
    Η Ελλάδα έχει εκατομμύρια αδέσποτα που συνεχώς αυξάνονται όπως και οι κακοποιήσεις και οι βάναυσες θανατώσεις. Απαιτούμε άμεση και πλήρη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και απαιτούμε μέτρα για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που μέχρι σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν εθελοντικά οι φιλόζωοι και οι οργανώσεις τους.
    Επισυνάπτονται τα σχόλια της ΠΦΠΟ στη διαβούλευση για τις τροποποιήσεις στον ν.4830/2021.

  • 12 Φεβρουαρίου 2023, 22:15 | Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδίαι

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.

  • 12 Φεβρουαρίου 2023, 21:25 | zωφορος

    Με την καθυστέρηση και τις συνεχείς αναβολές της οργάνωσης του ΕΜΖΣ από το Υπουργείο δημιουργείται πρόσθετη δυσκολία στο χάος που επικρατεί στη διαχείριση των αδέσποτων στη χώρα.
    Η αλλαγή του νόμου για τα ζώα πρέπει να γινει σε πολλα σημεία του και άμεση
    Η ΠΦΠΟ η ομοσπονδία στην οποία ανήκουμε ως ΖΩΦΟΡΟΣ ,συμμετείχε στη διαβούλευση για τροποποιήσεις του ν.4830/2021 με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των προτεινόμενων αλλαγών που ωστόσο παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας.
    Δυομισυ χρόνια από την ψήφισή του, ο νόμος 4830/2021 για τα ζώα συντροφιάς, παραμένει ένας νόμος σε γενικές γραμμές ανεφάρμοστος ως προς τις όποιες θετικές προβλέψεις αλλά εφαρμοσμένος σε ότι αφορά τα μεγάλα πισωγυρίσματα που δυστυχώς θεσμοθέτησε.(περιφορα ζωων για ‘’θρησκευτικους’’ σκοπους,κλπ) Ένας νόμος με μεγάλες ασάφειες ,που αναγκάζει σε συνεχείς διευκρινήσεις και για την εφαρμογή του οποίου εκκρεμούν η έκδοση υπουργικών αποφάσεων, η λειτουργία αναγκαίων μητρώων, η στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών στους Δήμους και στους υπόλοιπους κρατικούς μηχανισμούς.
    Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την αλλαγή του νόμου και να παλεύουμε για να αλλάξουν τα πιο σημαντικά προβληματικά σημεία του 4830/21 που αποτελούν:.
    – Η νομιμοποίηση της συμμετοχής ζώων σε θεάματα. Με την επίκληση της λαϊκής παράδοσης εκατοντάδες παραγωγικά ζώα όπως ταύροι και αγελάδες, ιπποειδή, χοίροι και αμνοερίφια βασανίζονται ή κακοποιούνται δημόσια σε όλη την χώρα σε λιτανείες, αγώνες, φάτνες, τελετουργικές σφαγές. Άγρια αρπακτικά όπως αετοί χρησιμοποιούνται σε γήπεδα, γεράκια σε παραστάσεις για σχολεία και αρπακτικά πουλιά όλων των ειδών σε κάθε είδους εκθέσεις.
    – Η ακύρωση στην πράξη της θετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενωνκαι περιορισμού των γεννήσεων μέσω της διαδικασίας «φύλαξης γενετικού υλικού».
    – Η κατάργηση του ουσιαστικού ρόλου των 5μελών των Δήμων που έγινε γνωμοδοτικός και η μεταφορά των αποφάσεων στις Εκτελεστικές Επιτροπές που αποτελούνται από Δήμαρχο και Αντιδημάρχους.
    Επιπλέον διεκδικούμε άμεσα
    – Αμεσα Λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς
    – Ιδρυση, στελέχωση και λειτουργία ειδικής υπηρεσίας για τα θέματα των ζώων σε όλους τους Δήμους
    – ‘Ιδρυση, εξοπλισμό, στελέχωση και λειτουργία δημοτικών κτηνιατρείων σε όλους τους Δήμους
    – Αποτελεσματική αστυνόμευση και δικαστική αντιμετώπιση της κακοποίησης που συνεχίζουν να είναι αποθαρρυντικές. Την ίδρυση Αστυνομίας ζώων με παρουσία σε όλα τα Αστυνομικά τμήματα της χώρας
    – Μηχανισμούς ελέγχου της υποχρεωτικής στείρωσης και της ευζωίας των δεσποζόμενων ζώων των οποίων η παθητική κακοποίηση είναι ο κανόνας για την πλειοψηφία ειδικά των σκύλων εργασίας (κυνηγόσκυλα, σκύλοι φύλαξης) και όχι μόνο.
    – Συστηματική φιλοζωική ευαισθητοποίηση/ εκπαίδευση των πολιτών και των παιδιών με μόνιμο μάθημα στα σχολεία, αλλά και όλων των εμπλεκομένων αρχών (Δήμοι, Αστυνομία, Δικαιοσύνη, Κτηνιατρικές υπηρεσίες),
    – Μέτρα για την παύση της κακοποίησης και της εκμετάλλευσης παραγωγικών ζώων αλλά και μέτρα προστασίας της άγριας ζωής.
    Η Ελλάδα έχει εκατομμύρια αδέσποτα που συνεχώς αυξάνονται όπως και οι κακοποιήσεις και οι βάναυσες θανατώσεις. Απαιτούμε άμεση και συγκεκριμένη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και απαιτούμε μέτρα για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που μέχρι σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν εθελοντικά οι φιλόζωοι και οι οργανώσεις τους.