Άρθρο 7 Συμμετοχή τακτικού προσωπικού σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων μετά από δεκαετία – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4765/2021

 

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί του δικαιώματος συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, η λέξη «πενταετίας» αντικαθίσταται από τη λέξη «δεκαετίας» και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

2. Τακτικοί υπάλληλοι των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων των φορέων αυτών, μετά από την παρέλευση δεκαετίας από την ημερομηνία διορισμού ή πρόσληψής τους, με εξαίρεση τη συμμετοχή σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων κατηγορίας ανώτερης αυτής του διορισμού ή της πρόσληψής τους.».

2. Στην παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4765/2021, η λέξη «πενταετία» αντικαθίστανται από τη λέξη «δεκαετία» και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Η εξαίρεση της παρ. 2 ως προς τη δεκαετία εφαρμόζεται αναλόγως και στους υπαλλήλους κατηγορίας Π.Ε. για συμμετοχή σε προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Ε.Ε.Π.».

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 08:44 | Πολίτης

    Γιατί ένας ΠΕ ο οποίος έχει αύξηση τα προσόντα να μην μπορεί να διεκδικήσει θέση Ε.Ε.Π.πριν τη δεκαετία;θα έχει εμπειρία και από τη δημόσια διοίκηση.Αυξηση 100% του χρόνου δεν είναι σύμφωνη με την αρχή της αναλογικότητας που προστάζει το Σύνταγμα.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 08:56 | Σταματης

    Η πενταετία ειναι ήδη αρκετη. Υπαρχουν ανθρωποι που διοριζονται μακρυα απο το σπιτι τους. ποτε θα γυρίσουν? Μετά απο 10+1 = 11 χρονια αν ξαναπερασουν σε διαγωνισμο? Η λομξτικοτητα ετσι που την κάνετε με τόσες εξαιρεσεις δεν δουλευει . Ο υποψηφιος/α που εχει υπηρετεί απο 1 μερα ( νεοδιοριστος/η 8 / 2024 ή 9/2024 ) εως 4 ή 4.5 χρονια για παραδειγμα, ελπίζει σε 1 – 5 χρόνια να συμμετασχει σε διαγωνισμό. Τωρα τι του λέτε ? ραντεβού σε 1 – 9 χρονια? όσοι εχουν ήδη διοριστεί ξερανε ότι μετά την συμπλήρωση της 5 ετίας θα μπορουν συμμετασχουν ξανα. Και γιαιτι δεν λετε οτι οι διαταξεις του παροντος νομου θα εχουν ισχύ σε 5 χρονια αργοτερα δηλαδή 1/ 1/ 2030 ετσι να ξερουν οι υποψήφιοι το 2030 θα εχουν αλλαξει οι όροι του διαγωνισμου? Ετσι να μην αιφνιαστελι κανεις υποψηφιος? Γιαιτι συμφωνα με το σκεππτικο σας αν καπιος ορκιστεί μια μερα την την δημοσιυση σε φεκ του τρέχοντος νόμου. αλλαζουν ολα και απο 5 ετια γινετια η δεκαετια για συμμετοχή σε διαγωνισμο . ή 10 ετής παραμονη στην θέση διορισμου του/της γινετια 15 ετία…

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 08:20 | Ανδρονίκη

    Υπάρχουν Δ.Υ. που εξαιρούνται της κινητικότητας εκτός του ίδιου Υπουργείου.(οι δε συμμετέχοντες και προσληφθέντες δεν ήταν ενημερωμένοι εξ αρχής από την εν λόγω Προκήρυξη του ΑΣΕΠ όταν αποδέχονταν τη θέση). Όταν κάποιος επιτυχών διορίστηκε σε προηγούμενη προκήρυξη και εργάζεται ανελλιπώς συμπληρώνοντας την 5ετία για τη συμμετοχή του σε νέο διαγωνισμό, ουσιαστικά αποκλείεται το δικαίωμά του αυτό με την εν λόγω αλλαγή σε 10ετία με αποτέλεσμα να χάνει τη δυνατότητα (συμμετοχής σε νέο διαγωνισμό),το οποίο εξ αρχής γνώριζε όταν αποδεχόταν την εν λόγω θέση. Ο αποκλεισμός αυτός είναι τουλάχιστον άδικος. Θίγεται το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και επιλογής του ατόμου, που αποτελουν σημαντικές εκφάνσεις του δικαιώματος της εργασίας σ’ ένα Κοινωνικό Κράτος Δικαίου.

  • 12 Σεπτεμβρίου 2024, 14:46 | ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Η δεκαετία που νομοθετείτε ειναι μεγάλο χροικό διαστημα ,
    δεν μπορεί να δεσμευτέι κανείς για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα . Αν καποιος εχει διοριστέι μακριά και ελπίζει να γυρίσει κοντα στον τόπο κατοικίας του συντομα να μην μπορεί να επιστρέψει .Επίσης είναι δυσκολο πλέον να δηλώνει θέσεις μακριά απο την κατοικία του καποιος ώστε να μην μπορέι να διοριστεί και ποτέ στο δημόσιο.
    Το άρθρο δεν πρέπει να εφαρμοστεί.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 23:26 | ΙΠΠΟΛΥΤΗ ΜΑΚΡΗ

    Η ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 16:39 | Μαρία Μ.

    Σε καμία περίπτωση αναδρομική ισχύ! Η χρονική διάρκεια πενταετίας είναι ήδη μεγάλη! Αντισυνταγματικό για όσους διορίστηκαν τα τελευταία χρόνια να αλλαχτούν οι όροι συμμετοχής σε νέο διαγωνισμό!

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 15:01 | Πάρης

    Είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά για μελλοντικές προκηρυξεις.η αναδρομικοτητα αν ισχύει…. γιατί δεν καταλαβαίνω πώς προκύπτει…. είναι άδικη γιατί αλλάζουν οι όροι της εκάστοτε προκήρυξης!!

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 15:41 | Βιβή

    Θεωρώ είναι ενα μεγάλο χρονικό διάστημα και σχεδόν αποτρεπτικό για να επιλέξει κάποιος να εργαστεί στο δημόσιο καθότι εγκλωβίζεται σε μια υπηρεσία, με όποια προβλήματα μπορεί να έχει αυτή, για μια δεκαετία. Το διάστημα των 5 ετών είναι ήδη αρκετό.
    Εννοείται ένα μεγάλο ΟΧΙ στην αναδρομικότητα.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 14:27 | Κυριακη

    Ο νόμος να εφαρμοστεί για μελλοντικές προκηρύξεις θέσεων, όχι για παλαιότερες της ψήφισης του νόμου μιας και σε αυτές δεν υπήρχαν οι εν λόγω διατάξεις. Κάθε προκήρυξη αναφέρει ξεκάθαρα τους όρους και στις αιτήσεις που κάνουμε ούτε 10ετια παραμονή υπογράφουμε ούτε ότι αποκλειομαστε για 3 χρόνια σε περίπτωση μη αποδοχής θέσης. Καμία αναδρομική ισχύ, αλλιώς είναι αντισυνταγματικό.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 11:26 | ΧΡΟΝΗΣ

    Η δεκαετία είναι πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και εγκλωβίζει τον υπάλληλο. Το καταλαβαίνω να γίνει για παραμεθόριες περιοχές, στις οποίες είναι δύσκολο να βρεις προσωπικό, αλλά θα πρέπει να ληφθούν και άλλοι παράγοντες για πιο «τίμιο» χρονικό διάστημα.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2024, 10:38 | Φωτεινή Βήττου

    Με το να κρατάτε δέσμιο έναν δυσαρεστημένο υπάλληλο, ικανοποιείτε αριθμητικές ανάγκες σε προσωπικό και γλυτώνετε διαδικασίες προσλήψεων, μόνον βραχυπρόθεσμα, όμως, καθώς, μακροπρόθεσμα, δημιουργείτε προβλήματα στη στελέχωση του δημοσίου, αφού αποτρέπετε κάποιον από το να γίνει δημόσιος υπάλληλος.

    Δημιουργείτε, επιπλέον, και αυτό είναι το σημαντικότερο, χίλια μύρια όσα προβλήματα σε επίπεδο ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ του ανθρωπίνου δυναμικού και συνολικά της δημόσιας διοίκησης. Δεν χρειάζεται να επεκταθώ σε επεξηγήσεις. Πρόκειται για στοιχειώδη ζητήματα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων.

    Ακόμη, παραβιάζετε, κοντά στον πυρήνα του, το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του ατόμου είτε (και ιδίως αν) είναι ήδη δημόσιος υπάλληλος είτε εν δυνάμει υποψήφιος.

    Αυτές είναι λύσεις άλλης εποχής τύπου «πονάει χέρι, κόβει χέρι», που ως γνωστόν δεν λύνουν, τελικά, κανένα πρόβλημα.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2024, 19:01 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΖΑΝΔΡΕΑΣ

    Δυσανάλογα μεγάλος ο διπλασιασμός της πενταετίας σε δεκαετία, σε βαθμό που δύναται να θεωρηθεί κάλλιστα και τιμωρητικός (μη τήρηση της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας).Και φυσικά δεν τίθεται καν θέμα ότι το νομοσχέδιο δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ για ήδη διορισμένους υπαλλήλους, αλλά και για τους υπό διορισμό μέσω της 2Γ/2022 (2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023). Κι αυτό διότι στις προκηρύξεις αναγραφόταν ως κώλυμα η πενταετία (μη τήρηση της συνταγματικής αρχής της μη – αναδρομικότητας για επαχθείς μεταβολές).

  • 9 Σεπτεμβρίου 2024, 10:12 | Νίκος

    Καλά κάνετε για τον νόμο.
    Όταν ο άλλος κάνει αίτηση ξέρει τι κάνει.
    Αν δεν ξέρει να μην κάνει.
    Ούτε 10 ετια ούτε 30 ετια. Σε όποιον αρέσει . Προχωρήστε το.
    Αν δεν το κάνετε θα μας φάνε την θέση γιατί αποκτάνε προϋπηρεσία και θα πληρώσει ο άλλος που παλεύει να μπει σε μια υπηρεσία

  • 9 Σεπτεμβρίου 2024, 10:38 | Α.Κ.

    Καταστρατηγείται κάθε έννοια χρηστής διοίκησης. Ο ορισμός του αιφνιδιασμού του διοικούμενου. Τουλάχιστον αναμένεται να ισχύσει για τις επόμενες προκηρύξεις. Ο δημόσιος υπάλληλος έχει στήσει υπό πολλές απόψεις και πτυχές την ζωή του με γνώμονα την υποχρέωση 5ετούς παραμονής- αυτό γνώριζε- αυτό υπέγραψε. Τώρα ότι η κινητικότητα δεν λειτουργεί είναι γνωστό.. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2024, 21:40 | Χάρης

    Δίκαιο αλλά για τις επόμενες προκηρύξεις!

  • 8 Σεπτεμβρίου 2024, 14:35 | Χριστόδουλος Πατσιάς

    Απαράδεκτη, απαράδεκτη μεταβολή! Και όχι μόνο αν ισχύσει αναδρομικά που γράφουν κάποιοι, αλλά αν ισχύσει γενικά. Και μάλιστα χωρίς να προβλέπονται αντίμετρα ευελιξίας στο παρόν σύστημα κινητικότητας (ο Θεός να το κάνει).

    Η δεκαετία είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να είσαι ουσιαστικά «εξαναγκασμένος» να παραμείνεις στην ίδια θέση, η οποία μετά από δέκα χρόνια μπορεί να μην είναι η ίδια όπως στην αρχή και να μην σε γεμίζει για τον οποιοδήποτε λόγο. Θα μπορούσα εν μέρει να καταλάβω αυτή τη μεταβολή αν το σύστημα της κινητικότητας παρουσίαζε όντως ευελιξία και απελευθερωνόταν από όλους αυτούς τους απίθανους περιορισμούς που του έχουν φορτωθεί τα τελευταία χρόνια. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, ο μόνος τρόπος για να αλλάξεις παραστάσεις στο δημόσιο τομέα, είναι η συμμετοχή σε άλλη προκήρυξη. Με την πρόβλεψη της δεκαετίας ακυρώνεται στην ουσία και αυτός.

    Η κυβέρνηση πλέκει συνεχώς το εγκώμιο του ιδιωτικού φορέα και εκθέτει τα καλώς κείμενά του. Ορθώς το κάνει. Να θυμίσω όμως στην κυβέρνηση πως μία από τις κινητήριους δυνάμεις του ιδιωτικού τομέα είναι η εξέλιξη των εργαζομένων. Και αυτή η εξέλιξη δεν έρχεται με το να υποχρεώνεται να μένει κάποιος στην ίδια θέση ή εταιρεία επί μία δεκαετία. Όπως έλεγε και ο CEO του πρώην εργοδότη μου (πολύ μεγάλη βιομηχανία τροφίμων) «Από το παγκόσμιο ποδόσφαιρο μέχρι το παγκόσμιο real estate, για να εξελιχθεί κανείς πρέπει να πάρει μεταγραφή. Αλλιώς θα μείνει ίδιος μια ζωή». Δίκιο είχε! Αυτό λέγεται εξέλιξη. Στο δημόσιο τομέα δεν θέλουμε εξέλιξη; Δεν γίνονται, που δεν γίνονται κρίσεις τα τελευταία (πολλά) χρόνια, τώρα θα έχουμε και αυτό;

    Εν κατακλείδι, αν όντως θέλεις να προσελκύσεις υποψηφίους υψηλού επιπέδου στο δημόσιο τομέα, τότε είτε παίρνεις πίσω τη δεκαετία, είτε αλλάζεις ριζικά το σύστημα κινητικότητας και το κάνεις όντως «κινητικό». Αν όχι, μείνε με τους μέτριους και ψάξε κάθε φορά το λόγο που είσαι πάντα short of expectations.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2024, 15:24 | Π.Μ.

    Απαράδεκτη και κατάπτυστη η αλλαγή της πενταετίας σε δεκαετία.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2024, 11:23 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

    ΜΕε ολα αυτα τα μετρα αν μενουν τωρα κενες καποιες θεσεις θα ειναι ακομα περισσοτερεες στο μελλον, δε θα βρισκει το δημοσιο προθυμους υπαλληλους.ΟΙ μισθοι στο δημοσιο ειναι καθηλωμενοι εδω και 14 χρονια και αν αν δοθουν αυξησεις θα ειναι κατι ψιχουλα.Σκεφτειται το κοστος ζωης πριν 14 χρονια και ποσο ειναι τωρα..Ο μισθος ιδιος ομως.Η κινητικοτητα εχει σχεδον καταργηθει μετα νεα μετρα θα εκμηδενιστει θα παμε σε κινητικοτητα τυπου ξερω τον βουλευτη.Τα μετρα ειναι αποτρεπτικα για να γινει καποιος δημοσιος υπαλληλος..Αληθεια πως θα παει καποιος σε νησιωτικη περιοχη?Στη Κρητη?Στην Αθηαν ακομα και αν ειναι αθηναιος??Μια ζωη θα μενει ο αλλος με τη μαμα του?Αληθεια ποσο παραγωγικο ειναι αν καποιος διοριστει καπου στην ουσια εγκλωβιζεται μια ζωη.Εχετε σκεφθει αν μακροπροθεσμα ειναι αποδοτικα τα μετρα?μετα το πρωτο ετος θα υπαρχουν πολλες παραιτήσεις

  • 7 Σεπτεμβρίου 2024, 11:53 | M.

    Απαράδεκτη η αύξηση της πενταετίας σε δεκαετία. Το κράτος προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει το δημόσιο μη ελκυστικό στους υπαλλήλους. Το μέτρο στοχεύει ξεκάθαρα στον εγκλωβισμό των υπαλλήλων στις υπηρεσίες που έχουν διοριστεί, αδιαφορώντας για τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν, για τις αλλαγές στη ζωή τους, για τα εφόδια που έχουν και μπορούν να τους επιτρέψουν να διεκδικήσουν μία καλύτερη θέση εργασίας. Στο υπουργείο, αντί να προσπαθούν να εγκλωβίσουν τους υπαλλήλους με κάθε τρόπο, θα έπρεπε να προσπαθούν να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας και να ενισχύσουν το σύστημα της κινητικότητας. Οι υπάλληλοι είναι ευχαριστημένοι όταν νιώθουν ασφαλείς και ήρεμοι και αισθάνονται ότι μπορούν να κάνουν έναν καλύτερο προγραμματισμό της ζωής τους. Όταν εν μία νυκτί με ένα νομοσχέδιο της κυβέρνησης προκύπτει ότι μπορούν να ανατραπούν όλα, μην απορείτε για τις αντιδράσεις που θα προκύψουν και όλες τις υπόλοιπες συνέπειες. Και φυσικά δεν τίθεται καν θέμα ότι το νομοσχέδιο δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ για ήδη διορισμένους υπαλλήλους, καθώς στις προκηρύξεις μας αναγραφόταν ως κώλυμα η πενταετία.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2024, 10:25 | Σπυρος

    ΘΑ υπάρχει το παράδοξο ατομα απο την ιδια προκηρυξη 2Γ να εχουν διαφορετικο καθεστως.Ατομα που διοριστηκαν με την 1ΓΒ μπορουσαν να παραιτηθουν ειτε εχουν ηδη παραιτηθει χωρις να ισχυει ποινη αποκλεισμου.Επίσης πιο συγκεκριμενα εχουν ηδη διοριστει ατομα με την 2ΓΒ τα οποια μπορουν να παραιτηθουν είτε δεν ανελαβαν χωριε καμια επιπτωση. Ομως δεν εχουν ολοκληρωθει οι διορισμοι σε ολες τις υπηρεσιες 2γβ.Τα ατομα που θα διοριστουν μετα την ψηφιση του νομου θα εχουν επιπτωση και ποινη αν παραιτηθουν.Πρέπει να υπαρχει προβλέψη οτι ειδικα για την 2γβ αλλα και αναπληρψσεις 1γβ δε θα ισχυει διοτι θαναι ατομα με την ιδια προκηρυξη που θα εχουν διαφορετικο καθεστως.Γενικα παντως οι ποινες ειναι μεγαλες η τριετια ενω και η 15ετια στην εντοπιοτητα ειναι επεισης πολυ μεγαλο χρονικο διαστημα δεν υπαρχει λογος να αλλαξει η δεκαετια.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2024, 02:19 | Μαίρη

    Θα πρέπει να ισχύσει για τις επόμενες αιτήσεις, των διαγωνιζομένων και όχι αναδρομικά , θα είναι πολύ άδικο αν εφαρμοστεί στις προκηρύξεις που τρέχουν ήδη.

  • 6 Σεπτεμβρίου 2024, 21:10 | Σταματης

    Αναλυση συνεπειων ρυθμισης Κατ’ άρθρο ανάλυση αξιολογούμενης ρύθμισης – Με την προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνεται από πέντε (5) σε δέκα (10) έτη το απαιτούμενο διάστημα που πρέπει να έχει παρέλθει από τον διορισμό ή την πρόσληψη ενός δημοσίου υπαλλήλου, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων ίδιας ή κατώτερης κατηγορίας από αυτή
    στην οποία ήδη υπηρετεί
    .

    Πρωτον κυριοι/ες με τοσους περιορισμους στην κινητικοτητα που εχετε θέσει , δεν μετακινειται κάνεις. Δευτερον την 5 ετια απο τον διορισμο, την κανετε 10 ετία για να συμμετασχει σε νεα διαγωνιστικη διαδικασια.
    Αρα προσπαθείτε να κανετε το εξης: όποιος διοριζεται καπου , να συνεχιζει να υπηρετει επ’ αοριστον σε αυτη , εως και την συνταξιοδοτηση αραγε? Αρα ποιος ο θεσμος της κινητικοτητας?
    Εχετε κανει την την υποχρεωτικη 10 ετή παραμονη στην υπηρεσία διορισμού σε 15 ετία , αρα θελετε για δευτερη φορα να πειτε στους συμμετεχοντες το εξης : ετσι και κανεις το λαθος να διοριστεις με το κριτηριο της εντοποιοτητας να ξερεις οτι απο κει θα παρεις συντααξη.. Και αν δεν σου αρεσει το εργασιακο περιβαλον η μοναδικη σου επιλογη ειναι η παραιτηση..

  • 6 Σεπτεμβρίου 2024, 17:18 | Χριστίνα Κουφοπούλου

    10 χρόνια είναι πάρα πολλά. Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος ενδεχομένως θα επιθυμούσε ή και θα έπρεπε να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον. Αν η κινητικότητα δεν λειτουργεί αποτελεσματικά με τέτοια μέτρα δημιουργούνται συνθήκες ομηρίας. Οι δυσαρεστημένοι υπάλληλοι είναι κάκοι υπάλληλοι. Δεν νομίζω ότι μία τέτοια συνθήκη εξυπηρετεί το δημόσιο.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 11:15 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

    Καταρχάς δεν έχουμε διοριστεί όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ, συνεπώς γιατί οι περιπτώσεις αυτές δεν εξαιρούνται από το κώλυμα 5-ετίας ή 10-ετίας; Είναι γνωστό πως υπάρχουν και άλλοι τρόποι εξίσου αξιοκρατικοί και επίπονοι, για να διοριστεί κάποιος στο δημόσιο. Θέλω να πω ότι η κάθε περίπτωση του τρόπου διορισμού έχει και τα δικά της κωλύματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι διορισθέντες μέσω ΕΣΔΔΑ, όπου σύμφωνα με το άρθρο 24, παρ. 5 του π.δ. 57/2007, «Ο διοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στο δημόσιο, στα Ν.Π.Δ.Δ., ή στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για δέκα (10) τουλάχιστον χρόνια. Αν παραιτηθεί προτού συμπληρωθεί η δεκαετία, επιστρέφει τις αποδοχές που εισέπραξε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Σχολή.» Οι αποδοχές υπολογίζονται (περίπου) γύρω στις 13.000-14.000€.
    Καθόλου αναίμακτη η παραίτηση ιδιαίτερα αν λόγος γίνεται για μισθοσυντήρητους υπαλλήλους. Άρα , οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ, δεν μπορούν ούτε να παραιτηθούν, πρακτικά, πριν τη δεκαετία. Αν λάβει τώρα υπόψη του κανείς το γεγονός ότι τοποθετήθηκαν σε νησιωτική περιοχή, η οποία βρίσκεται και σε καθεστώς έκατκτης ανάγκης (….ναι όλα αυτά μέσω σκληρών γράπτων εξετάσεων και όχι μόνο) με τους περιορισμούς της κινητικότητας και τα ποσοστά του κλάδου να αγγίζουν το 90% των υπαλλήλων, εύκολα αντιλαμβάνεται ότι δε θα φύγει ποτε από κει….
    Ας μιλήσουμε τώρα για τις νησιωτικές περιοχές (καταθέτω προσωπική εμπειρία). Η ζωή εδώ σαφέστατα είναι πιο ακριβή από την ηπειρωτική Ελλάδα και επιπλέον το καθεστώς επιβάλλει ότι τους μήνες Ιούλιο – Άυγουστο (υπογράφεις κανονικά μισθωτήριο συμβόλαιο με εκτός τους δύο αυτούς μήνες) θα πρέπει να φύγεις από το σπίτι για χάρη του airbnb και της παροχής υπηρεσιών στους παραθεριστές- τουρίστες. Με θέση διοικητικού-οικονομικού και όχι δασκάλου – καθηγητή κτλ., τι κάνεις…? Καταφέυγεις στην εξ αποστάσεως εργασία…όχι γιατί το αρμόδιο υπουργείο σύμφωνα με την υπ΄αρ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/222/οικ.1425/30-01-2023 εγκύκλιο απαγορεύει την τηλεργασία από “15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου εκάστου ημερολογιακού έτους” . Συνεπώς μετά τις 15 Ιουλίου χρεώθηκα με κανονική άδεια και επειδή και αυτή κάποτε τελειώνει, καλείσαι ή να καταφύγεις στην άνευ αποδοχών (σημειωτεόν ζεις από τον μισθό) ή να καταφύγεις σε μη επιθυμητή συγκατοίκηση, έπειτα απο σκληρή διαπραγμάτευση με τον ιδιοκτήτη και αφού είσαι εξαιρετικά συνεπής στις οικονομικές σου υποχρεώσεις και επειδή…εν τέλει τυγχάνει να είναι άνθρωπος και με κατανόηση… (η υπηρεσία αμέτοχη σε όλα αυτά).
    Συνεπώς και αλήθεια τώρα για ποιά αποδοτικότητα και αποτελεσματικότα της δημόσιας διοίκησης μπορεία να μιλήσει κανείς, όταν οι υπάλληλοι ζουν και εργάζονται κάτω από τέτοιες συνθήκες;;; Πολλώ μάλλον όταν ενισχύεται με 10-ετία το κώλυμα συμμετοχής στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Αποδοτικός και αποτελεσματικός είναι ο υπάλληλος μόνο όταν είναι και καλά ψυχολογικά και ευχαριστημένος. Αυτό είναι κανόνας και στον Ιδιωτικό Τομέα.
    Συγχαίρω και επικροτώ την απόφασή σας για την ενίσχυση της εντοπιότητας στις νησιωτικές περιοχές και αυτό γιατί έχετε εντοπίσει ορθά και το πρόβλημα και τη λύση του. Μόνο οι ντόπιοι και μπορούν και έχουν τη αντικειμενική δυνατότητα να μείνουν σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές.

    Εν κατακλείδι, το νομοσχέδιο και σε ότι αφορά το άρθρο 7, θα πρέπει να απομακρυνθεί από βεβιασμένες γενικεύσεις και να ορίσει καθαρά τις εξαιρέσεις από το κώλυμα 5-ετίας, 10-ετίας με αναδρομική ισχύ και για όσους κουράστηκαν, διάβασαν και είναι ήδη επιττυχόντες στον πρώτο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ήδη υπάρχοντα κωλύματα που αντιμετωπίζει ο δημόσιος υπάλληλος, ανάλογα με τον τρόπο που έχει διορισθεί, τις συνθήκες εργασίας (που δεν μπορεί πάντα και με ακρίβεια να γνωρίζει εξ αρχής), αλλά και τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που ζούμε εν μέσω ενός ολοένα και περισσότερο αυξανόμενου πληθωρισμού.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 10:10 | Πάρης

    Η επιχειρηματολογία του ΥΠΕΣ για τη στήριξη της συγκεκριμένης διάταξης είναι η εξής:

    «… Ποιο πρόβλημα προσπαθούμε να επιλύσουμε;

    Οι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι αν επιθυμούν να μεταταχθούν σε άλλη υπηρεσία ή να αλλάξουν κλάδο και / ή ειδικότητα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν από το σύστημα της κινητικότητας. Μέχρι σήμερα, κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα 5 χρόνια μετά τον διορισμό τους, να υποβάλουν αίτηση για νέο διορισμό, με αποτέλεσμα, εφόσον επιτύχουν, την ίδια στιγμή που καλύπτεται ένα κενό στη νέα υπηρεσία, να δημιουργείται κενό στην υπηρεσία που σήμερα υπηρετούν…»

    Μα δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα… είναι ψευδές! Η κινητικότητα έχει πλέον τόσους περιορισμούς που στην πραγματικότητα δεν αποτελεί επιλογή για τους περισσότερους ΔΥ…

    Αν το ΥΠΕΣ θέλει να τιμήσει την επιχειρηματολογία του ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ!..

    Για τους υπόλοιπους, πρέπει να αφήσει μια εναλλακτική σε περίπτωση που θέλουν να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον!..

    ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΡΑΤΑΤΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΜΗΡΟΥΣ ΓΙΑ 10 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ… Είναι απάνθρωπο, δεν το καταλαβαίνετε; Πρέπει να λάβετε υπόψιν σας το γεγονός ότι η κινητικότητα δεν είναι διαθέσιμη για όλους και αν μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας, προβάλλοντάς την ως εναλλακτική, τη στιγμή που δεν είναι!!!

    Τροποποιήστε τη συγκεκριμένη διάταξη, είναι αδιανόητο να περάσει ως έχει!..

    Τουλάχιστον μην εφαρμόζετε το μέτρο αναδρομικά… Κανείς εν ενεργεία ΔΥ δεν ήξερε για 10ετή αποκλεισμό όταν διορίστηκε…

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 10:19 | ΧΡΗΣΤΗΣ

    Όλο αυτό που παει να δημιουργηθει ειναι τουλαχιστον αποτρεπτικο για καποιον που σκεφτεται να εργαστει στο Δημοσιο. Ειναι αδιανοητο καποιος που εχει περασει με εντοπιοτητα να ερχεται αντιμετωπος με 15ετη περιορισμο στο ιδιο μερος και με 10ετη περιορισμο στη συμμετοχη σε αλλη προκυρηξη. Δεν του δινεται η δυνατοτητα να δοκιμασει για κατι αλλο ή να εξελιχθεί. Τουλαχιστον στον ιδιωτικο τομεα υπαρχει το δικαιωμα της ελευθερης επιλογης. Τι να τα κανεισ τα 40μορια αν περιοριζεσαι για 15ετη;

    Παρακαλω πολυ να ληφθει υποψη οτι τετοια μετρα μονο αρνητικο αντίκτυπο θα εχουν! Επισης, τονίζω ότι δεν θα πρέπει επ΄ουδενί να έχει αναδρομική ισχύ ως προς τις προκυρήξεις που εχουν εκδοθει, πριν την ψηφιση του. Το τονιζω ως προς τις προκηρυξεις που εχουν εκδθοθει να μην εχει αναδρομικη εφαρμογη. Καθως θα ηταν λαθος να πουμε ως προς όσους εχουν διοριστει πριν τη ψηφιση του γιατι μπορει να υπαρχουν και καποιοι που διοριζονται μετα την ψηφιση του , ωστοσο να ειχαν κανει αιτηση 2 χρονια πριν οπου ισχυαν διαφορετικοι χρονικοι περιορισμοι.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 10:21 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΠΟΥΓΑΔΗ

    Μέσω αυτής της διάταξης, πρώτον δεν δίνεται η δυνατότητα για εργασιακή και προσωπική εξέλιξη, καθώς τα 10 χρόνια είναι μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν κάποιος θέλει να αλλάξει εργασία για οποιοδήποτε λόγο. Δημιουργεί έτσι ‘ομηρία’ και δυσαρέσκεια η οποία περνάει και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του εργαζόμενου. Δεύτερον , εξαιρετικά σημαντικό, δεν είναι σωστό να εφαρμοστεί αναδρομικά. Δλδ, όταν κάποιος έχει λάβει μέρος σε προκήρυξη και διορίστηκε με ορίζοντα 5ετίας παραμονής στη θέση, να έρχεται σήμερα διάταξη που του ζητά να παραμείνει άλλα 5 χρόνια, να αλλάζει το πλάνο εργασιακής του εξέλιξης και της ζωής του γενικά. Έπειτα μοιάζει το ίδιο το κράτος να αναιρεί δικές του αποφάσεις και υποσχέσεις, με αποτέλεσμα τον αρνητικό αντίκτυπο προς το λαό και με αυτή τη διάταξη. Σας ευχαριστώ.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 09:01 | ΧΡΗΣΤΗΣ

    τΟ ΜΕΤΡΟ, ΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΥς ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥς ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ. ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟς ΝΑ ΕΚΑΝΕ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2022 ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΔΕΝ ΙΣΧΥΑΝ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΡΑ. ΣΥΝΕΠΩς ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ.
    ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΟΚΟΣΜΟ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ Η ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗς ΘΕΣΗς ΤΟΥ.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 08:56 | Βασίλης Γαϊτάνος

    Θεωρώ απαράδεκτη τη ρύθμιση γιατί εγκλωβίζει τον εργαζόμενο σε μια θέση η οποία για χίλιους δυο λόγους μπορεί να μη του ταιριάζει. Όταν σήμερα ορίζεται ο θεσμός της «θητείας» για τους διοικητές και τα ανώτερα στελέχη των δημόσιων οργανισμών γιατί μπαίνει η υποχρέωση της δεκαετίας παραμονής σε μια θέση στον μέσο δημόσιο υπάλληλο χωρίς να εξετάζονται οι λόγοι που μπορεί να τον οδηγούν στη διεκδίκηση μιας άλλης θέσης που μπορεί, κατά τη κρίση του, να του εξασφαλίζει μεγαλύτερη εξέλιξη ή καλύτερη αξιοποίηση των προσόντων του; Ο όρος είναι στερητικός της ελευθερίας του ατόμου και παραπέμπει σε άλλες εποχές.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 19:42 | Δ. Κ.

    Απαράδεκτο και ανήθικο! Ανοίξτε τουλάχιστον την κινητικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ΕΦΚΑ που από το 2017 απαγορεύεται εντελώς η συμμετοχή μας, προσβάλλοντας έτσι τον πυρήνα του δικαιώματος αυτού. Επομένως το επιχείρημα ότι μπορούμε να συμμετέχουμε στην κινητικότητα είναι τουλάχιστον ανεδαφικό. Λογικές απαγορεύσεων μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν στην δημόσια διοίκηση. Καθεστώτα ομηρείας μόνο αισθήματα αποθάρρυνσης και πικρίας δημιουργούν. Αλήθεια αυτό απαιτεί η σύγχρονη διοίκηση; Κρίνετε ότι με απογοητευμένους δημοσίους λειτουργούς μπορούμε να πάμε μπροστά;

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 14:50 | ΧΡΗΣΤΗΣ

    To μέτρο αυτό είναι καθ όλα αντισυνταγματικό. Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής εργασίας και η επιλογή μιας καλύτερης ζωής. Γιατί μπορεί κάποιος να μην περνάει καλά στον εργασιακό χώρο ή να μη τα βγάζει πέρα οικονομικά γιατί εκεί που εργάζεται νοικιάζει ή να έχει εξ αποστάσεως οικογένεια και να θέλει να προσπαθήσει για κάτι καλύτερο. Το ότι διορίστηκες σε μια δημόσια υπηρεσία δεν μπορεί να καθορίζει όλη τη μετέπειτα εργασιακή σου πορεία εάν θες να μπεις σε κάποια άλλη υπηρεσία του Δημοσίου. Ανθρωποι είμαστε. Μπορεί για διάφορους λόγους κάποιος να πρέπει να βρίσκεται σε άλλο μέρος από το οποίο εργάζεται και να θέλει να προσπαθήσει μέσω άλλης προκήρυξης να επιτύχει διορισμό στο δημόσιο αλλά σε άλλο μέρος.
    Με το μέτρο αυτό καταπατάται το δικαίωμα της επιλογής και της εξέλιξης. Κάποιος που έχει περάσει κάπου μπορεί να μην είναι ικανοποιημένος με την εργασία του και να θέλει να αλλάξει είτε πόλη είτε υπηρεσία. Δεν μπορείς να του περιορίζεις τα όνειρα για εξέλιξη.
    Επίσης, πολύ σημαντικό: Δεν μπορεί αυτό το μέτρο να ισχύσει και για άτομα που έχουν διοριστεί με προγενέστερες προκηρύξεις και επειδή δεν έχουν κλείσει 10ετία να μην μπορούν να συμμετέχουν σε προκηρύξεις μέχρι να κλείσει η 10ετία. Καθώς όταν έκαναν την αίτηση δεν ίσχυαν τα μέτρα του παρόντος νομοσχεδίου. Αλλά ίσχυε η 5ετία. Άλλο 5 άλλο 10 χρόνια. Δεν γίνεται η προκήρυξη που συμμετείχε κάποιος να έλεγε 5 χρόνια και τώρα να τα διπλασιάζετε γιατί μπορεί να μην συμμετείχε αν ήξερε ότι ήταν 10χρόνια. Η απόκλιση είναι μεγάλη.
    Το ίδιο πρέπει να ληφθεί υπόψη και για τα έτη παραμονής στην εντοπιότητα. Το παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να εφαρμόζεται για διοριστέους που προκύπτουν απο προκηρύξεις που θα προκύψουν μετα τη ψήφιση του νομοσχεδίου.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 14:06 | ΧΡΗΣΤΗΣ

    To μέτρο αυτό είναι καθ όλα αντισυνταγματικό. Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής εργασίας και η επιλογή μιας καλύτερης ζωής. Γιατί μπορεί κάποιος να μην περνάει καλά στον εργασιακό χώρο ή να μη τα βγάζει πέρα οικονομικά γιατί εκεί που εργάζεται νοικιάζει ή να έχει εξ αποστάσεως οικογένεια και να θέλει να προσπαθήσει για κάτι καλύτερο. Το ότι διορίστηκες σε μια δημόσια υπηρεσία δεν μπορεί να καθορίζει όλη τη μετέπειτα εργασιακή σου πορεία εάν θες να μπεις σε κάποια άλλη υπηρεσία του Δημοσίου. Ανθρωποι είμαστε. Μπορεί για διάφορους λόγους κάποιος να πρέπει να βρίσκεται σε άλλο μέρος από το οποίο εργάζεται και να θέλει να προσπαθήσει μέσω άλλης προκήρυξης να επιτύχει διορισμό στο δημόσιο αλλά σε άλλο μέρος.

    Με το μέτρο αυτό καταπατάται το δικαίωμα της επιλογής και της εξέλιξης. Κάποιος που έχει περάσει κάπου μπορεί να μην είναι ικανοποιημένος με την εργασία του και να θέλει να αλλάξει είτε πόλη είτε υπηρεσία. Δεν μπορείς να του περιορίζεις τα όνειρα για εξέλιξη.

    Επίσης, πολύ σημαντικό: Δεν μπορεί αυτό το μέτρο να ισχύσει και για άτομα που έχουν διοριστεί με προγενέστερες προκηρύξεις και επειδή δεν έχουν κλείσει 10ετία να μην μπορούν να συμμετέχουν σε προκηρύξεις μέχρι να κλείσει η 10ετία. Καθώς όταν έκαναν την αίτηση δεν ίσχυαν τα μέτρα του παρόντος νομοσχεδίου. Αλλά ίσχυε η 5ετία. Άλλο 5 άλλο 10 χρόνια. Δεν γίνεται η προκήρυξη που συμμετείχε κάποιος να έλεγε 5 χρόνια και τώρα να τα διπλασιάζετε γιατί μπορεί να μην συμμετείχε αν ήξερε ότι ήταν 10χρόνια. Η απόκλιση είναι μεγάλη.

    Το ίδιο πρέπει να ληφθεί υπόψη και για τα έτη παραμονής στην εντοπιότητα. Το παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να εφαρμόζεται για διοριστέους που προκύπτουν απο προκηρύξεις που θα προκύψουν μετα τη ψήφιση του νομοσχεδίου.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 13:47 | Γιώργος

    Ήδη η Πενταετία είναι άδικος νόμος διότι αλλιώς τα υπολογίζει κάποιος όταν διορίζεται σε μια περιοχή και αλλιώς του έρχονται στην ζωή, κάθε χρόνο το κόστος ζωής ανεβαίνει και οι μισθοί παραμένουν χαμηλά σύν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν παίρνουν 13 και 14 μισθό.Τα ενοίκια έχουν ανεβεί στα ύψη γιατί να μήν μπορεί ο υπάλληλος να διεκδικήσει μια θέση κοντά στον τόπο του αν βρεθεί θέση μέσω διαγωνισμού και πρέπει να αποκλειστεί από την διαδικασία όταν το κράτος δεν του παρέχει με τον μισθό αξιοπρεπή διαβίωση.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 12:06 | Σταμάτης

    Άδικο… Αδιανόητο… Αντισυνταγματικό… Υπερβολικό… Ανέντιμο… Πραγματικά, δεν υπάρχουν λέξεις να χαρακτηρίσουν αυτό που πάει να συμβεί. Υπάρχουν χιλιάδες υπάλληλοι που, εμού συμπεριλαμβανομένου, που έχουν αποκλειστεί από την «ανύπαρκτη» Κινητικότητα, και για λόγους οικογενειακούς, προσωπικούς, οικονομικούς, υπηρεσιακούς (δεν έχει σημασία) θέλουν να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον. Περίμεναν στωικά να τελειώσει η 5ετία για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε κάποιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και να διεκδικήσουν επί ίσοις όροις κάποια άλλη θέση… Και τώρα τί; Έρχεστε και μετατρέπετε την 5ετία σε 10ετία έτσι απλά και αναδρομικά; Είναι δυνατόν; Έννοιες όπως αρχή της χρηστής διοίκησης και αρχή της ισότητας τις γνωρίζετε; Αναλογιστείτε ότι ακόμα και οι εγκληματίες δικάζονται με τις ευνοϊκότερες για αυτούς διατάξεις σε περίπτωση αλλαγής κάποιου νόμου. Γιατί τιμωρείτε με αυτόν το τρόπο έντιμους υπαλλήλους και οικογενειάρχες, οι οποίοι λόγω συγκυριών υπηρετούν σε μία θέση που δεν επιθυμούν…

    Εύχομαι αυτοί που εισηγήθηκαν τη συγκεκριμένη διάταξη και αυτοί που τη σχολιάζουν θετικά, να μη βιώσουν ποτέ την απελπισία κάποιου ΔΥ που είναι εγκλωβισμένος σε μία θέση εργασίας που δεν του ταιριάζει, στην οποία αντιμετωπίζει προβλήματα και ψυχολογική βία, χωρίς καμία προοπτική αλλαγής αντικειμένου ή εργασιακής εξέλιξης… Γιατί αν την είχαν βιώσει είμαι σίγουρος ότι θα άλλαζαν άποψη…

    Περιμένω από την ηγεσία του ΥΠΕΣ να πράξει αυτό που επιβάλλει το κοινό περί δικαίου αίσθημα και να νομοθετήσει, τουλάχιστον, τη μη αναδρομική ισχύ του μέτρου.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 12:54 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

    Να παραμείνει ως έχει η πενταετία . Να μην ισχύει ούτε αναδρομικά ούτε για το μέλλον. Είναι άδικο γιατί κάποιοι που προετοιμάζονται ήδη αποκλείονται παραμονές του επόμενου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ αιφνιδιαστικά από τη συμμετοχή τους σε αυτόν και στις προκηρύξεις που θα βγούν με βάση αυτόν . Σεβαστείτε λίγο τις ζωές όλων αυτών των ανθρώπων ,παλαιών και νέων υποψηφίων , που επηρεάζονται από την αιφνιδιαστική και παράλογη αυτή αλλαγή .

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 12:28 | Κυριακή

    Είναι απαράδεκτο να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο. Ήδη η 5ετια είναι αρκετά μεγάλο χρονικό διαστημα. Κάποιοι έχουν διοριστεί σε απομακρυσμένες περιοχές του τόπου κατοικίας και έχουν νοικιάσει σπίτι. Σε άλλους έχει αλλάξει η προσωπική κατάσταση πχ οικογένεια και παιδιά. Άλλοι έχουν προβλήματα υγείας. Ποιος ο λόγος να μην μπορούν να πάρουν μέρος σε διαγωνισμούς;
    Μεγαλύτερη αδικία είναι κυρίως για τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, οι οποίοι δεν μπορούν ούτε μέσω της κινητικότητας να μεταταχθουν.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 11:20 | Εύα

    Μία ακόμη δέσμευση που θα έπρεπε να εφαρμοστεί προκειμένου να στελεχωθούν οι υπηρεσίες σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες, θα ήταν η πενταετής δέσμευση όσων συμμετέχουν σε διαδικασία Κινητικότητας. Δηλαδή, όσοι υποβάλλουν Αίτηση για συγκεκριμένη θέση, που έχει λάβει συγκεκριμένο κωδικό από το Σύστημα της Κινητικότητας, θα πρέπει να παραμείνουν στη θέση αυτή για τουλάχιστον πέντε χρόνια.
    Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ο Φορέας να προκηρύσσει μέσω της Κινητικότητας συγκεκριμένες θέσεις, για τις οποίες επιλέγονται/αξιολογούνται με βάση τα προσόντα και την εμπειρία τους οι καταλληλότεροι για την συγκεκριμένη θέση υπάλληλοι αλλά και με την ίδια διαδικασία για τις συγκεκριμένες θέσεις να αποκλείονται άλλοι υποψήφιοι, και τελικά την επόμενη ημέρα από την προσέλευση στον Φορέα υποδοχής να τοποθετούνται σε άλλες θέσεις καθ’ υπέρβαση του Οργανογράμματος. Συνεπώς, αυτοαναιρείται η διαδικασία της Κινητικότητας και εξακολουθούν και παραμένουν κενές οι ίδιες θέσεις.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 11:12 | Γ.Γ.

    Πολύ άδικο . Υπηρετώ εδώ και 5,5 χρόνια σε θέση μονιμού υπαλλήλου και λόγω προβλημάτων στον εργασιακό μου χώρο περίμενα πώς και πώς να συμμετάσχω στον επόμενο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ . Διαβάζω εντατικά και έχω πληρώσει μεγάλο χρηματικό ποσόν σε φροντιστήριο για την προετοιμασία μου . Και ξαφνικά έρχεται ο απόλυτος αιφνιδιασμός λίγους μήνες ,ούτε καν χρόνος , πριν τον γραπτό διαγωνισμό . Αναρωτιέμαι αν ζώ σε ευνομούμενο κράτος . Αναρωτιέμαι αν ισχύουν οι αρχές της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης ή αν τις εφαρμόζουν κατά το δοκούν; Σε τι εξυπηρετούν παραμονές του γραπτού διαγωνισμού οι ξαφνικές αυτές μεταβολές . Γιατί θα πρέπει να ισχύσουν για τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που ήδη βρίσκεται σε τροχιά εξέλιξης ; Μεγάλη απογοήτευση να ζω σε ένα κράτος που σέβεται τους κόπους και τις προσπάθειες των πολιτών και θεσπίζει κανόνες στα όρια της νομιμότητας .

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 11:22 | ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Είναι λογική η αύξηση του πενταετούς αποκλεισμού και θα βοηθήσει την Δημόσια Διοίκηση, μεταξύ άλλων έχοντας πιο σταθερό προσωπικό σε κάθε θέση (εξειδίκευση και αποφυγή χρονοβόρων διαδικασιών) και θωρακίζεται από τους πονηρούς που δημιουργούν τα γνωστά προβλήματα ως συνήθως.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 09:54 | Κώστας Χατζόπουλος

    Πρέπει να γίνει σαφές οτι η δεκαετία δεν ισχύει αναδρομικά, αλλά μόνο για όσους αναλάβουν με προκηρύξεις που εκδίδονται κατόπιν της έκδοσης του νόμου. Είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να ισχύει αναδρομικά. Δεν μπορεί να υπάρξει τιμωρία για διάταξη που δεν ίσχυε όταν κάποιος ανέλαβε υπηρεσία και άρα δεν ήταν σε θέση να αναλογιστεί τέτοια ενδεχόμενα. Μην αφήνετε ενδεχόμενα παρερμηνείας ή ερμηνείας κατα βούληση.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 09:36 | Κ.Π.

    Διορίστηκα σε φορέα μέσω ΑΣΕΠ το 2017, από προκήρυξη του 2008. Παραιτήθηκα λόγω φρικτών εργασιακών συνθηκών το 2024, έχοντας ήδη λάβει μέρος στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, στον οποίο και πέτυχα. Δεν είναι δυνατόν να διευρύνεται η πενταετία σε δεκαετία και να ισχύει αναδρομικά. Έλαβα μέρος στον γραπτό διαγωνισμό έχοντας πλήρη επίγνωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου (συμπεριλαμβανομένης της 5ετίας), το οποίο έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην παραίτησή μου και στον προγραμματισμό της επαγγελματικής και προσωπικής μου ζωής. Θα είναι τουλάχιστον δίκαιο να ΜΗΝ έχει αναδρομική ισχύ το άρθρο.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 23:25 | Ιωάννης Κ.

    Είναι τοις πάσι γνωστό ότι η κινητικότητα δεν υφίσταται για τους μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους.Ισχυσε για την πρώτη 2ετια της εφαρμογής αυτού του νόμου και έπειτα τεχνηέντως εισήχθησαν πολλοί περιορισμοί (κυρίως καθολικοί και άκρως αντισυνταγματικοί) για πάμπολλες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να ισχύει μόνο για την κεντρική διοίκηση, ήτοι τα υπουργεία όπου το ποσοστό εκείνων που θέλουν να αλλάξουν φορέα είναι εξαιρετικά μικρό. Επομένως το αφήγημα στην αιτιολογική ότι έχουμε τον τρόπο να μετακινηθουμε είναι παντελώς άτοπο και άστοχο και τουλάχιστον προσβάλλει την νοημοσύνη μας..Σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να ισχύει αναδρομικά!!

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 22:47 | Ευάγγελος

    Είναι άδικο και αντισυνταγματικό να έχει αναδρομική ισχύ. Πρέπει να ισχύσει σε νέες προκηρύξεις και να διατυπωθεί ξεκάθαρα στο νομο.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 18:29 | Μαρίνα

    Είναι σημαντικό το άρθρο να ΜΗΝ έχει αναδρομική ισχύ. Υποψήφιοι που συμμετείχαν σε προκηρύξεις πριν την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου δεν γνώριζαν για τον περιορισμό της δεκαετίας.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 18:49 | Νίκος Σμύρος

    Αν το άρθρο ισχύει αναδρομικά στην ουσία επηρεάζει δυσμενώς και εμμέσως οικονομικά (άρα απαγορεύεται από το Σύνταγμα) τους υποψηφίους που υπηρετούν ήδη ως τακτικό προσωπικό. Σωστότερο να παραμείνει η απαγόρευση πενταετίας . Επίσης να διατυπωθεί πληρέστερα η παράγραφος ώστε να μην υπάρχουν παρανοήσεις ή θέματα διαφορετικής ερμηνείας που αφορούν τους φορείς που ανήκουν εκτός γενικής κυβέρνησης αλλά και εκτός ευρύτερου δημόσιου τομέα. Σε αυτούς τους φορείς, εφόσον περάσει η αλλαγή της «δεκαετίας» θα ήταν σκόπιμο να εξαιρεθούν και να παραμείνουν στην απαγόρευση πενταετίας,καθώς δεν μπορούν να συμμετέχουν στο σύστημα Κινητικότητας σε σχέση με τους φορείς εντός γενικής κυβέρνησης, με ότι αυτό συνεπάγεται.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 17:19 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

    Και πώς ακριβώς δηλαδή θα επιταχυνθούν οι προσλήψεις με αυτό το άρθρο; Είναι εξαιρετικά άδικο καθότι κατά την ανάληψη υπηρεσίας ήταν γνωστή η υποχρέωση 5 ετούς παραμονής και όχι 10 ετούς. Είναι γνωστό οτι η κινητικότητα δεν λειτουργεί μιας και πληθώρα υπηρεσιών εξαιρούνται με τον ένα ή άλλο τρόπο.. Προσβάλλεται η αρχή της χρηστής διοίκησης καθώς και η αρχή δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη. Τουλάχιστον να μειωθεί το διάστημα ή να ισχύσει το μέτρο για τους υποψήφιους από τώρα και έπειτα..

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 16:04 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

    Θεωρώ οτι οι δεκαετια ειναι υπερβολικο χρονικο διαστημα..Στο καθε ατομο συμβαινουν αλλαγες στη ζωη του.Επιπλεον δε θα ειναι προς το συμφερον της διοικησης.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 13:22 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

    Πολύ σωστά έγινε και εφαρμόστηκε η ποινή αποκλεισμού γιατί είχε παραγίνει με τις αποχωρήσεις (μην σας πω ότι είναι και ηπιότερη από την απαιτούμενη). Ας επιλέγει θέσεις ο καθένας πιο συνειδητά και πιο υπεύθυνα, γιατί έχει παρατηρηθεί δυστυχώς πως όταν δεν υπάρχουν ποινές υπάρχουν άτομα που το εκμεταλλεύονται στο έπακρο με αποτέλεσμα να ζημιώνεται το Δημόσιο συμφέρον. Συμπέρασμα, στον σωστό δρόμο κινείται η κυβέρνηση για να κάνει επιτέλους την Ελλάδα κράτος Ευρωπαϊκό.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 12:47 | Σ Γ

    Κύριοι γιατί νομοθετείτε με τέτοιο τρόπο και ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΖΩΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ χωρίς να υπολογίζετε τίποτα; Μιλάμε για 5 χρόνια, όχι για 5 ημέρες… Πώς μπορεί κάποιος να προγραμματίσει τη ζωή του όταν ανατρέπετε συνεχώς τα δεδομένα;

    Οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι μέχρι τον Ν.4765/2021 ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε νέες προκηρύξεις. Διορίστηκαν και αποδέχθηκαν θέσεις ΙΔΑΧ με αυτό το δεδομένο… Με τον Ν.4765/2021 τους επιβάλλατε 5ετή περιορισμό από το πουθενά και τώρα με τη συγκεκριμένη διάταξη τους επιβάλλετε 10ετή;;; Δηλαδή έχει χαθεί κάθε έννοια δικαιοσύνης και λογικής; Το ξέρετε ότι υπάρχουν υπάλληλοι που υπηρετούν μακριά από το σπίτι τους, ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, που δεν έχουν άλλο τρόπο επιστροφής;

    Τουλάχιστον εφαρμόστε το συγκεκριμένη διάταξη για όσους διορίζονται από τη δημοσίευση του νόμου και μετά και ΟΧΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ…

  • 3 Σεπτεμβρίου 2024, 11:36 | Κωνσταντίνος Λιώλιος

    Δεν είναι σωστό και ηθικό να ισχύει αυτή η απαγόρευση αναδρομικά. Αν κάποιος π.χ. διορίστηκε το 2020, θα απαγορεύεται να συμμετέχει εκ νέου σε προκήρυξη ως το 2030; Τη στιγμή του διορισμού του (το 2020) αυτό ΔΕΝ το ήξερε, γιατί δεν το έλεγε η προκήρυξη ΑΣΕΠ με βάση την οποία διορίστηκε.

    Πρέπει να ισχύει η όποια απαγόρευση (πέντε ή 10 ετών) για όσους προσλαμβάνονται στις επόμενες προκηρύξεις (δηλ. 2024-2034 κ.ο.κ.).