1. Στην παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί των προσαυξήσεων βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1, αα) οι περ. στ’ και ζ’ αντικαθίστανται, αβ) στο εικοστό έβδομο εδάφιο, οι λέξεις «δεκαετία σε θέσεις που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και αφορούν υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 2 που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δεκαπενταετία στους φορείς που θα διοριστούν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού αντίστοιχα», γ) στο εικοστό όγδοο εδάφιο, οι λέξεις «σύμφωνα με το άρθρο 279 του ν. 3463/2006 (Α’ 114), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 188 του ν. 4764/2020 (Α’ 256)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με τα στοιχεία που αντλούνται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Η βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό υποψηφίων των κατηγοριών Π.Ε. και Τ.Ε. προσαυξάνεται ως ακολούθως:
«α. Κατά πέντε (5) μονάδες για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος σε επιστημονικό πεδίο και υποπεδίο που αναφέρεται ως αποδεκτό στην προκήρυξη σύμφωνα με την ταξινόμηση του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό έχει κατατεθεί στο Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών και υπαχθεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο και υποπεδίο.
β. Κατά δύο (2) μονάδες για τους κατόχους αυτοτελούς μεταπτυχιακού τίτλου ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης που αναφέρεται ως αποδεκτός στην προκήρυξη.
γ. Κατά μία (1) μονάδα για τους κατόχους ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master). Οι προσαυξήσεις των περ. α’, β’ και γ’ υπολογίζονται αθροιστικά για τους κατόχους διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master). Σε περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων του ενός διδακτορικών διπλωμάτων ή/και μεταπτυχιακών τίτλων που αναφέρονται ως αποδεκτοί στην προκήρυξη ή/και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), βαθμολογείται επιπλέον ένας μόνο εξ αυτών των τίτλων και εάν πρόκειται για μη ομοιόβαθμους τίτλους, βαθμολογείται ο υψηλότερος εξ αυτών, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση το ήμισυ των μονάδων που αντιστοιχούν στον οικείο τίτλο σπουδών.
δ. Κατά μία (1) μονάδα για τους κατόχους τίτλου άριστης γνώσης της αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής, ισπανικής ή ιταλικής γλώσσας. Η άριστη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας από τις ανωτέρω, καθώς και η άριστη γνώση οποιασδήποτε άλλης ξένης γλώσσας σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο παράρτημα γλωσσομάθειας του Α.Σ.Ε.Π., βαθμολογείται με μισή (0,5) μονάδα. Η άριστη γνώση της ξένης γλώσσας που ορίζεται στην προκήρυξη ως απαιτούμενο πρόσθετο προσόν δεν μοριοδοτείται.
ε. Βάσει εμπειρίας ως εξής:
εα) Κατά μία (1) μονάδα λόγω εμπειρίας ενός (1) τουλάχιστον έτους.
εβ) Κατά δύο (2) μονάδες λόγω εμπειρίας δύο (2) τουλάχιστον ετών.εγ) Κατά τρεις (3) μονάδες λόγω εμπειρίας τριών (3) τουλάχιστον ετών.
εδ) Κατά τέσσερις (4) μονάδες λόγω εμπειρίας τεσσάρων (4) τουλάχιστον ετών.
εε) Κατά πέντε (5) μονάδες λόγω εμπειρίας πέντε (5) τουλάχιστον ετών.
Ως εμπειρία νοείται η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ή η άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα ανεξαρτήτως αντικειμένου, μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και ως προς τις περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, μετά τη λήψη της σχετικής άδειας.
Για την απόδειξη του χρόνου της εμπειρίας ο υποψήφιος προσκομίζει βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλογικά το κριτήριο β’ της παρ. 1 και των παρ. 3-4 του άρθρου 29.
στ. Κατά σαράντα (40) μονάδες για τους μόνιμους κατοίκους των:
στα) Νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, με εξαίρεση τους Δήμους της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Στην παρούσα υποπερίπτωση συμπεριλαμβάνονται οι Δήμοι Σκύρου και Γαύδου, καθώς και οι Δήμοι των νήσων Κέρκυρας, Σάμου, Λέσβου και Κεφαλλονιάς.
στβ) Μικρών ηπειρωτικών και μικρών ορεινών Δήμων, καθώς και των Δήμων που υπάγονται στην έννοια των ορεινών Δήμων του άρθρου 2Β του v. 3852/2010 (Α’ 87), εφόσον έχουν πληθυσμό έως είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) κατοίκους.
στγ) Δήμων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Μεγαλόπολης της Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
ζ. Κατά είκοσι (20) μονάδες για τους μόνιμους κατοίκους των μεσαίων ηπειρωτικών Δήμων όλης της χώρας και των Δήμων των Περιφερειακών Ενοτήτων Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας της Περιφέρειας Ηπείρου, Πέλλας, Κιλκίς και Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, εφόσον δεν ανήκουν στους Δήμους της περ. στ. Από την κατηγορία αυτή εξαιρούνται οι Δήμοι της Περιφέρειας Αττικής και οι Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η διάκριση των Δήμων στις ως άνω κατηγορίες των περ. στ’ και ζ’ γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 (Α’ 87), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 2 του ν. 4555/2018 (Α’ 133). Οι υποψήφιοι μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις περ. στ’ και ζ’, εφόσον ως μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων των ανωτέρω περιπτώσεων δηλώνουν ότι επιθυμούν τον διορισμό τους δεσμευόμενοι να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαπενταετία στους φορείς που θα διοριστούν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού αντίστοιχα.
Για την εφαρμογή των περ. στ’ και ζ’ ως μόνιμη κατοικία νοείται η κατοικία, όπως ορίζεται και αποδεικνύεται με τα στοιχεία που αντλούνται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).».
2. Στο άρθρο 60 του ν. 4765/2021, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 7Α ως εξής:
«7Α. Με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εσωτερικών ταξινομούνται οι Δήμοι στις κατηγορίες των περ. στ) και ζ) της παρ. 1 του άρθρου 12. Οποιαδήποτε μεταβολή στον πληθυσμό που επιδρά στην κατά τα ως άνω ταξινόμηση των Δήμων συνεπάγεται την αμελλητί έκδοση νέας διαπιστωτικής πράξης από τον Υπουργό Εσωτερικών.».
Υπάρχει σχετικα ενα προβλημα , με τις νησιωτικες περιοχές . Ερχονται καταλαμβανουν τις θεσεις μη μονιμοι καυοικοι και στα 2 χρονια της μονιμοποίησης τους θελουν να επιστρεψουν στα σπιτια τους, Λογικο.
Όμως καθε 2 χρονια που η θεση αυτη ηταν καλυμμενη , κενούται. Ετσι ο καθε δημος ή νησιωτικη, ηπειρωτικη περιοχή ζητά την επαναπροκυρηξη της.
Και αυτο μπορει να να πεναλαμβάνεται ανα τακτα χρονικα διαστηματα.
Σωστό. Γιατί οι μονιμοι κατοικοι νησιωτικων ή παραμεθόριων ή προβληματικών περιοχών, ομως καονντας χρηση του «ευεργετηματος» της εντοποιότητας θα πρπει να υπηρετήσουν στην θέση της επιλογής τους για μια δεκατία τουλαχιστονμ η οποία επιχειρειται να γινει 15 ετία. Αρα οι μονιμοι κατοικοι καταδικαζονται να μεινουν στην υπηρεσία διορισμού τους σχεδον μισή εργασαική ζωη και αν ειναι κια 40+ σχεδον ολη την υπολοιπη.
Αν δωσετε +40 μορια στους μονιμους κατοικους να παρμεινει η δεσμευση της 10 ετίας. Αλλα να δωθεί και το κινητρο για τους μη μονιμους κατοίκους που θελουν να διοριστουν σε θεσεις που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί , εφόσον επιθυμούν τον διορισμό τους σε θέσεις των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και δεσμεύονται να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαετία στις
θέσεις αυτές και εφόσον αυτές αφορούν υπηρεσίες που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησίωτικη περιοχη να λαμβανουν αντίστοιχα + 20 μορια , με δευσμεσυση 10 ετους παραμονης στην θέση της επιλογης τους . ΚAI να ισχυει και αυτους το εξης :Οι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του ανωτέρω πλεονεκτήματος και δεν ειναι μονιμοι κατοικοι των περιοχων αυτων λαμβανουν την επιπρόσθετη μοριοδοτηση και δέχονται να υπηρετήσουν στη θέση
της επιλογής τους επί 10ετία τουλάχιστον, δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ. 14 του άρθρου 10 του ν. 3051/2002, να αποσπασθούν, μετατεθούν, μεταταγούν ή μεταφερθούν πριν τη συμπλήρωση 10ετίας.
Δεν ειναι δυνατον ο κατεχων εντοποιοτητα να παραμενει 10 ή 15 χρονια στην ιδια θέση , και ο μη κατεχων εντοποιότητα να φευγει στην διετία.
Το σωστο ειναι + 40 για τον μονιμο και + 20 για τον μη μονιμο με μοναδική υποχρεωση και των δυο υποψηφίων η παραμονη 10 ετών στην ιδια θεση της επιλογης τους. Ετσι τυχον αδικιες περι μοριοδότησης μειωνονται στο μετρο του δυνατου.
Διοτι αν υποψηφιος γραψει πχ 85 στον γραπτο και δεν ειναι μονιμος κατοικος παραμεθοριου ή νησιωτικης πριοχής κλπ, πως να ανταγωνιστει εναν κατοικο νησιωτικης περιοχής που εχει γραψει πχ 50 και του δινεις +40 αρα παει στα 90 μορια, που σημαινει οτι καταλαμβανει την θεση αυτη παρολο που εχει χαμηλοτερη βαθμολογια.
ακυρώστε την εντοπιότητα, είναι ενάντια στην ισότητα. Βάλτε υποχρεωτική παραμονή στη συγκεκριμένη εργασία 15-20 χρόνια
Στο άρθρο 4 αναφέρεται η μοριοδότηση για την επιλογή των διοριστέων από τους επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού σε επόμενες προκηρύξεις. Στο άρθρο 17 όμως αναφέρεται ότι θα μετράει μόνο η βαθμολογία του γραπτού διαγωνισμού και η εντοπιότητα. Υποθέτω ότι χρειάζεται μια διευκρίνηση στο άρθρο 17, καθώς δεν γίνεται δύο άρθρα του ίδιου νόμου να λένε διαφορετικά πράγματα.
ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ :
1) ΜΟΡΙΑ 2ου ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΙΔΙΑΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ
2) ΜΟΡΙΑ 2ου ΜΕΤΑΠΤΥΑΧΙΑΚΟΥ
3) ΜΟΡΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΞΕΝΩΝ ΓΝΩΣΩΝ
ΣΤΟ ΩΣ ΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΔΙΚΙΑ
Θεωρώ εντελώς απαράδεκτο να μοριοδοτείται κάποιος υποψήφιος με τόσο υψηλά μόρια με αποκλειστικό κριτήριο την γεωγραφική περιοχή μόνιμης κατοικίας του. Ειδικά στα πλαίσια ενός γραπτού διαγωνισμού θεωρώ ότι παραβιάζει βάναυσα τους εξής δυο (2) θεμελιώδεις κανόνες που διέπουν έναν διαγωνισμό αυτού του τύπου: 1) Καθοριστικό κριτήριο επιλογής μιας θέσης είναι η συνολική βαθμολογία ενός υποψήφιου (βαθμοί γραπτού + προσαυξήσεις αντικειμενικών κριτηρίων), 2) Το σύνολο των θέσεων πρέπει να είναι διαθέσιμες και επιλέξιμες από το σύνολο των υποψηφίων με αποκλειστικό γνώμονα τα θέλω και τα συμφέροντά τους. Η μη τήρηση των παραπάνω δυο (2) κανόνων ουσιαστικά παραβιάζει καταλυτικά πολλούς συνταγματικούς κανόνες, όπως της ισότιμης/ ουδέτερης μεταχείρισης του πολίτη από το κράτος, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης κτλπ. Επίσης βρίσκω εντελώς απαράδεκτη την μεθόδευση να επιχειρηθεί μια τέτοιας έκτασης αλλαγή των κανόνων μοριοδότησης στα μισά της εξέλιξης του 1ου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού. Πολλοί υποψήφιοι έκαναν τις επιλογές τους στις προκηρύξεις 2ΓΒ/ 2023 (Κατηγορία ΤΕ) και 3ΓΒ/ 2023 (Κατηγορία ΠΕ) θεωρώντας ως δεδομένα διαφορετικά κριτήρια μοριοδότησης. Αυτή η εξέλιξη βρίσκει τους υποψήφιους εντελώς απροετοίμαστους και μειώνει στα μάτια τους την αξία του συνταγματικού κανόνα της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου από το κράτος.Επίσης θεωρώ ως αβάσιμο το επιχείρημα που προβάλλεται ότι με αυτόν τον τρόπο μοριοδότησης θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Συγνώμη αλλά θεωρώ ότι σε αυτό το σημείο το ΥΠΕΣ αλλά και το ΑΣΕΠ επιχειρούν μεταφορά επαγγελματικής ευθύνες απο τους ίδιους στους υποψήφιους. Επίσης η συχνή, δραστική και απότομη αλλαγή των κανόνων ενός γραπτού διαγωνισμού (ιδιαίτερα όταν επιχειρείται στα μισά της εξέλιξης της όλης διαδικασίας) με μια λογική του τύπου «Με λένε Ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω» ισοπεδώνει το κύρος και την αξιοπιστία μιας δημόσιας υπηρεσίας (ΥΠΕΣ) και μιας ανεξάρτητης αρχής (ΑΣΕΠ), που όλοι περιμένουν να νομοθετούν και να ρυθμίζουν τους τομείς αρμοδιότητάς τους σύμφωνα με το Σύνταγμα και όχι προσδοκώντας ευκαιριακά ωφελήματα. Ευχαριστώ!
«Αποφασίζω να ενισχύσω κάποιον αφού του αποδίδω, προσμετρώ και τελικά μοριοδοτώ ορισμένα χαρακτηριστικά του που γνωρίζω από πριν ότι έχει. Ταυτόχρονα αποκλείω κάποιον άλλο που δεν του αποδίδω αυτά τα χαρακτηριστικά που εγώ ο ίδιος ξέρω από πριν ότι δεν τα διαθέτει». Η λέξη ενίσχυση από μόνη της αποτελεί διάκριση αφού για ορισμένους άλλους δημιουργεί αποδυνάμωση τοποθετώντας σε μειονεκτικότερη θέση. Αν ακολουθήσω σαν κράτος αυτή την τακτική δημιουργώ άνιση μεταχείριση στους υποψηφίους. Επιπλέον, τα όρια της εντοπιότητας είναι μη προσδιορισμένα και ασαφή, όπως για παράδειγμα η επίκληση ορισμένων χαρακτηριστικών όπως η μόνιμη κατοικία. Ο σύγχρονος άνθρωπος σήμερα μετακινείται για να καλύψει τις ανάγκες του οι οποίες διαρκώς μεταβάλλονται αναλόγως της προσωπικής, οικογενειακής, οικονομικής και κοινωνικής του κατάστασης. Η διαδικασία της επιλογής των στελεχών δεν θα πρέπει να αλλοιωθεί από τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Τελικά το πρόβλημα ποιο είναι? Η ενίσχυση των περιοχών ή η ενίσχυση των υποψηφίων εις βάρος άλλων που και αυτοί θα επιθυμούσαν να διοριστούν σε τέτοιες περιοχές? Η λύση για την ενίσχυση και στελέχωση των απομακρυσμένων, νησιωτικών, ορεινών και μειονεκτικών περιοχών είναι η παροχή οικονομικών και άλλων κινήτρων για μόνιμη εγκατάσταση από τη στιγμή που θα αποδεχτεί το διορισμό ή θα πραγματοποιήσει τη μετάταξη.
Αποτελεί αδικία για όσους κατοικούν σε περιοχές χωρίς εντοπιότητα
Η ενίσχυση των μορίων της εντοπιότητας δημιουργεί υποψήφιους με δύο μέτρα και σταθμά και αποτελεί αδικία για τους υποψήφιους που κατοικούν σε περιοχές χωρίς εντοπιότητα και ενώ είναι διατεθειμένοι να πάνε παντού πλέον δεν θα μπορούν.
Το δίκαιο είναι να πριμοδοτηθούνε με μορια εντοπιότητας όλες οι επαρχιακές πόλεις και πρωτέυσουσες νομών.Δυστυχως οσοι ζουμε επαρχία το βλέπουμε να δημιουργουνται συνεχώς κενές θέσεις απο μη αποδοχή διορισμών ακόμη και σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις.Το κόστος στέγασης εχει ανέβει τα ταλευτάια χρόνια και οι κατοικοι Αθηνών που διορίζονται ακόμη και σε πρωτευουσες νομών παραιτουνται ή δεν αποδέχονται εξ αρχής τον διορισμό τους με αποτέλεσμα το γαιτανάκι των αναπληρώσεων να συνεχίζεται για χρόνια, οι θέσεις να μενουν κενές και οι γηγενείς κατοικοι των πολεων αυτών να μεταναστευουν αναζητώντας αλλου εργασία και το δημογραφικό πρόβλημα των επαρχιακών πόλεων να γίνεται εντονότερο.
Υγ:Χαρακτηριστίκο παράδειγμα η Ηπειρος, δεν γίνεται επι σειρά ετών να μοριοδοτουνται δύο απο τους τέσσερις νομούς(Θεσπρωτία-Ιωαννινα) και οι μόνιμοι κατοικοι Πρέβεζας και Άρτας χωρις καμία extra μοριοδότηση
Συμφωνώ απόλυτα με τα παρακάτω σχόλια:
Ισότιμη μεταχείριση με πριμοδότηση όλων των επαρχιακών πόλεων που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το κράτος δικαίου.
Οι πολίτες στις μη πριμοδοτούμενες επαρχιακές πόλεις δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού και δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με τέτοιου είδους διαχωρισμούς.
Θα έπρεπε να ισχύσει ο,τι και παλιότερα: να μπορεί ο καθένας να δηλώσει απομακρυσμένη ή παραμεθόριο περιοχή με την υποχρέωση να υπηρετήσει για μια δεκαετία.
Διαφορετικά ας δοθούν τα μόρια εντοπιότητας σε όλους τους μόνιμους κατοίκους νησιωτικών δήμων, συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης και της Εύβοιας.
Προς τη σωστή κατεύθυνση η αλλαγή στη μοριοδότηση της εντοπιότητας, αλλά ημιτελής!
Το δίκαιο και λογικό είναι να δωθεί εντοπιότητα σε όλη την επαρχία πλην Αττικής και Θεσσαλονίκης!
Επίσης η απόδειξη της εντοπιότητας θα πρέπει να γίνεται με στοιχεία της ΑΑΔΕ των τελευταίων τουλάχιστον δύο ετών.
Καλησπέρα,
Έχει λογική η μη πριμοδότηση σε Θεσσαλονίκη και Αττική μια και ούτως ή αλλιώς η πλειοψηφία των προκηρυσσόμενων θέσεων αφορά αυτές τις 2 περιφέρειες.
Είναι όμως τουλάχιστον σκανδαλώδες η πριμοδότηση συγκεκριμένων πόλεων όπως Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Γρεβενών, Πέλλας, Κιλκίς, Έβρου, Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης, Σερρών κ.λπ και όχι των υπόλοιπων επαρχιακών πόλεων πόσο μάλλον αυτών που συνορεύουν με τις ανωτέρω πόλεις όπως Καβάλα, Κατερίνη, Βέροια με αποτέλεσμα να προωθείται ξεκάθαρα η κοινωνική ανισονομία και να αποτελεί κατάφωρη αδικία για τους πολίτες που ζουν στην υπόλοιπη επαρχία αφού ουσιαστικά στερούνται(δεν έχουν καμία ελπίδα) ισότιμης διεκδίκησης θέσης στις πριμοδοτούμενες πόλεις.
Ειλικρινά «κούρασε» αυτός ο (αναχρονιστικός) διαχωρισμός και σίγουρα αποτελεί σοβαρή σκιά στην κατά τα άλλα ορθή προσπάθεια που κάνετε για την επιτάχυνση-εκσυγχρονισμό των διαδικασιών πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ.Καταλαβαίνετε πόσο αντιφατικό είναι από την μια να μιλάμε για εκσυγχρονισμό και από την άλλη να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός/διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των κατοίκων επαρχιακών πόλεων.
Οι πολίτες στις μη πριμοδοτούμενες επαρχιακές πόλεις δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού και δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με τέτοιου είδους διαχωρισμούς. Η λύση είναι μια και πολύ απλή…. ισότιμη μεταχείριση με πριμοδότηση όλων των επαρχιακών πόλεων που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το κράτος δικαίου, την ισονομία και την πολυπόθητη αποκέντρωση.
Από την αρχή δεν έπρεπε να μετράνε τα πρόσθετα προσόντα. Το μόνο δίκαιο μέτρο σύγκρισης είναι ο γραπτός
Προς τη σωστή κατεύθυνση το άρθρο 17. Θα επιταχύνει τις διαδικασίες
Bravo
ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Κ ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ.ΔΙΟΤΙ ΑΛΛΩΣ Η ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ Π.Χ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ 2-3 ΠΤΥΧΙΑ,ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ,ΑΡΙΣΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ,Η/Υ …ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ 3-4 ΜΟΛΙΣ ΜΗΝΩΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΣΗ ΛΟΓΩ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ !!! ΠΡΟΣΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ!ΠΡΟΣΟΝΤΑ.ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΜΕΤΡΟ ΑΛΛΩΣ ΑΥΤΟ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.ΑΝ ΔΕ Η ΘΕΣΗ ΕΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ-ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΤΕ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ
Αυτό με την εντοπιότητα έχει καταντήσει παράλογο. Το δίκαιο είναι να υπάρχει μοριοδότηση/εντοπιότητα για όλους τους μόνιμους κατοίκους των δήμων της χώρας πλην της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και ίσως κάποιων άλλων μεγάλων αστικών κέντρων. Εξάλλου η υποχρέωση υπηρέτησης για δεκαπέντε χρόνια σε παραμεθόριο περιοχή είναι από μόνος της ανασταλτικός παράγοντας για κάποιον που δεν είναι μόνιμος κάτοικος της περιοχής.
Επίσης, η επαγγελματική εμπειρία θα πρέπει να μοριοδοτείται περισσότερο από 1 μόριο/έτος.
Ναι, να δοθούν μόρια εντοπιότητας σε όλους τους μόνιμους κατοίκους νησιωτικών δήμων. Αλλά με ποιο σκεφτικό αποκλείονται οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης και της Εύβοιας; Θεωρώ ότι αυτή η εξαίρεση θα πρέπει να αναθεωρηθεί διότι προκαλεί, εκ προοιμίου, ανισότητες.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΦΟΡΕΑ, ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
στις προκηρύξεις του πανελληνίου διαγωνισμοί στην κατανομή των θέσεων, αναγράφει των κωδικό θέσης του ψηφιακού οργανογράμματος Βάση του αρθρου 16 του ν 4440. Το οποίο ορίζει οτι Άρθρο 16
Ψηφιακό Οργανόγραμμα της Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης
1. Δημιουργείται σε βάση δεδομένων Οργανόγραμμα της Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο οποίο αποτυπώνονται η διάρθρωση και η στελέχωση όλων των φορέων του Δημοσίου, των οποίων το προσωπικό απογράφεται στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου.
Το Οργανόγραμμα περιλαμβάνει όλες τις οργανικές μονάδες των ως άνω φορέων, τους υπηρετούντες σε κάθε οργανική μονάδα υπαλλήλους και τα αντίστοιχα περιγράμματα θέσεων εργασίας. Κάθε οργανική μονάδα συναρτάται με την ιεραρχικά ανώτερή της και κάθε υπάλληλος με τη μονάδα στην οποία υπηρετεί.
2. Το Οργανόγραμμα τηρείται σε κεντρικό ιστότοπο και την ευθύνη της διαχείρισης της υπολογιστικής υποδομής του ψηφιακού Οργανογράμματος έχει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ την ευθύνη της καταχώρισης σε αυτό των στοιχείων του κάθε φορέα έχουν οι αντίστοιχες Διευθύνσεις Διοικητικού μέσω πιστοποιημένης πρόσβασης.
3. Στο Οργανόγραμμα καταχωρίζονται αμελλητί οι αλλαγές στη δομή των φορέων και στην κατανομή των υπηρετούντων υπαλλήλων.
4. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ρυθμίζεται κάθε σχετικό θέμα εφαρμογής του παρόντος άρθρου.
—–
στην προκήρυξη 2γβ 2023 για παράδειγμα έγραφε «Η. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ (περ. στ και ζ της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4765/2021 και υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/
Φ.1/835/ΟΙΚ. 8660/1 7.5.2021 διαπιστωτική πράξη «Ταξινόμηση των Δήμων στις κατηγορίες των περ. στ΄ και ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4765/2021(Α΄ 6)» του Υπουργού Εσωτερικών – ΑΔΑ: ΨΨΜ246ΜΤΛ6- ΑΧΥ), όπως ισχύει (ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ).Οι υποψήφιοι που είναι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων αυτων και
αφορούν υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί, εφόσον επιθυμούν τον διορισμό τους σε θέσεις των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και δεσμεύονται να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαετία στις θέσεις αυτές και εφόσον αυτές αφορούν υπηρεσίες που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί. Οι υποψήφιοι μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις περ. στ΄ και ζ΄, εφόσον ως μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων των ανωτέρων περιπτώσεων δηλώνουν ότι επιθυμούν τον διορισμό τους δεσμευόμενοι να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαετία σε θέσεις που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και αφορούν υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021, που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί . Και συνεχίζει να αναφέρει ότι –Οι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του ανωτέρω πλεονεκτήματος και δέχονται να υπηρετήσουν στη θέση της επιλογής τους επί 10ετία τουλάχιστον, δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ. 14 του άρθρου 10 του ν. 3051/2002, να αποσπασθούν, μετατεθούν, μεταταγούν ή μεταφερθούν πριν τη συμπλήρωση 10ετίας — Κατά συνέπεια αυτών όσοι κάνουν χρήση της του κριτηρίου της εντοπιότητας και μοριοδουνται κατά περίπτωση των 20 ή των 40 μορίων θα πρέπει να υπηρετήσουν επί δεκαπενταετία στην θέση που καταλαμβάνουν τις θέσεις αυτές σε συνδυασμο με των κωδικό θέσης του ψηφιακού οργανογράμματος , στις οποίες αναγράφεται και ο κωδικός του ψηφιακού οργανογράμματος του άρθρου 16 του Ν. 4440.
Η μοριοδότηση με 20 και 10 μόρια έκανε μια χαρά τη δουλεία της ώστε κάποιος να επιλεγεί με εντοπιότητα. Με το μέτρο αυτό θέλετε να εξυπηρετήσετε άλλους σκοπούς και αυτό είναι ολοφάνερο. Δήθεν διπλασιάζετε τα μόρια για εντοπιότητα αλλά αυτό που ουσιαστικά θέλετε να πετύχετε είναι να κρατήσετε δέσμιους όλους αυτούς που θα περνάνε με εντοπιότητα σε ένα μέρος. Το 20 ,10 μόρια είναι πιο λογικό για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και μια χαρά είναι και τ διάστημα των 10ετών. Με τον περιορισμό των 15ετων κανεις δεν θα θελει να συμμετεχει με εντοπιοτητα.
Αντιθετα αποτελεσματα απο αυτα που επιδιωκετε θα πετυχετε. Σε ενα κρατος δικαιου δεν γινεται να καταπαταται το δικαιωμα μιας ελευθερης ζωης και εργασιας χωρις περιορισμους. Με τα μετρα που θεττονται στο Δημοσιο κανεις δεν θα θελει να απασχοληθει σ αυτο καθως και ο μισθος ειναι πενιχρος. Να επανελθουν οπωσδηποτε τα δωρα στο Δημοσιο!
Τελος, θα ήθελα να επισημάνω ότι θα πρέπει να προβλεφθεί ότι η εφαρμογή του νομοσχεδίου θα πρέπει να ξεκινήσει για προκηρυξεις που θα εκδοθουν μετα τη ψηφιση του. Δεν γίνεται αναδρομικά να επηρεάζονται διοριστέοι που όταν έκαναν αίτηση τα νομικα πλαισια ηταν διαοφορετικα. Δεν γινεται αναδρομικα να επηρεαζεις την επιλογη καποιου . Θα μας βρείτε μπροστα σας στα δικαστηρια αν ψηφιστει κατι τετοιο.
H ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΤΙΜΑ ΝΕΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΝΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 10 ΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΝΤΟΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΡΚΕΙ Η ΕΙΔΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ. ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΥΞΗΣΗ Ο ΑΠΛΟΣ ΕΠΙΤΥΧΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ (55)ΦΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟ(85)..ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΠΟΙΟΤΗΤΑ. ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΩΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΤΟΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ.
Η πριμοδότηση της εντοπιότητας θα δημιουργήσει μεγαλύτερες ανισότητες. Διότι κάποιες περιοχές θα έχουν ελάχιστες ή καθόλου θέσεις σε αντίθεση με άλλες, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι αυτών των περιοχών να αδικούνται σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Θα πρεπει ολοι οι υποψηφιοι – επιτυχοντες του γραπτου διαγωνισμου, να ειναι απολυτως ισοι. Δηλαδη, να δινεται η δυνατοτητα σε ολους να διεκδικουν θεσεις, σε καθε περιοχη της Ελλαδας. Καταργηση εντοπιοτητας και αντικατάσταση με παραμονη 15ετιας σε οποιον διοριστει.
Θεωρώ σωστή την αύξηση παραμονής σε έναν τόπο όπου έχεις εντοπιότητα. Αλλά δεν πρέπει να είναι τόσα πολλά τα μόρια εντοπιότητας. Θα πρότεινα να μειωθούν. Γιατί έχοντας 40 μόρια από την εντοπιότητα ξεπερνάει σε θέση κάποιον που μπορεί να έγραψε παρά πολύ καλά ενώ εσύ μέτρια.
Είναι απορίας άξιο γιατί αποκλείεται το νησί της Κρήτης από την μοριοδότηση της εντοπιότητας ή εστω δήμοι του νησιού. Μάλλον στο Υπουργείο θεωρούν ότι υπάρχει πληρότητα στις υπηρεσίες του νησιου. Δεν θα ήταν κακό να κάνετε μια ερώτηση εδώ κάτω για το πόσο ελλειπέστατες προσωπικού είναι οι υπηρεσίες. Κύριοι του Υπουργείου κανονικά θα έπρεπε να δίνετε σε όλες τις περιοχές εντοπιότητα πλην Αττικής και Θεσσαλονίκης ώστε να ενισχύσετε το κίνητρο του ντόπιου, που έτσι κι αλλιώς με 12 μισθούς και με τον πληθωρισμό στο Θεό δεν συμφέρει να κινηθεί εκτός του τόπου διαμονής του.
Καλησπέρα σας,
Είναι δυνατόν να πριμοδοτείται με μόρια εντοπιότητας ο μόνιμος κάτοικος Κοζάνης, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Κιλκίς, Καστοριάς, Σερρών, Δράμας, Φλώρινας, Έδεσσας, Ηγουμενίτσας κλπ και να μην έχουν μοριοδότηση εντοπιότητας οι μόνιμοι κάτοικοι Κατερίνης, Βέροιας και Καβάλας;
Είναι παράλογο!
Θα έπρεπε να έχουν εντοπιότητα όλοι οι Δήμοι εκτός Αττικής, αφού στην Αττική υπάρχουν πάντα παραδοσιακά πολύ περισσότερες θέσεις και για να ενισχυθεί επιτέλους με κάποιον τρόπο η αποκέντρωση.
Ευχαριστώ.
Η αποκέντρωση των μεγάλων αστικών κέντρων και εξασφάλιση των θέσεων εργασίας στην επαρχία θα επιτευχθεί με μοριοδότηση των μόνιμων κατοίκων των πόλεων 100.000 και κάτω.
ΠΑΡΑΛΟΓΗ – ΑΔΙΚΗ – ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ η εκτόξευση των μορίων της εντοπιότητας και ειδικά σε έναν ΓΡΑΠΤΟ διαγωνισμό. Άνιση μεταχείριση των υποψηφίων των επιμέρους προκηρύξεων. Το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας πρέπει να τον έχει ο βαθμός. Αν είναι δυνατόν κάποιος πχ με βαθμό 55 και 40 μόρια εντοπιότητα να ξεπεράσει κάποιον με βαθμό 80, 1 μεταπτυχιακό + 1 διδακτορικό και προϋπηρεσία.
Η εντοπιότητα να αποδεικνύεται σε βάθος 5ετίας από τις φορολογικές δηλώσεις, καθώς πολλά έχουν ακουστεί.
Τα μόρια εντοποιότητας θα έπρεπε να καταργηθούν ή να μειωθούν. Θα μπορούσε να υπάρχει η δέσμευση για 10ετη υπηρεσία για όποιονδήποτε διοριστεί σε θέση όπου μοριοδοτείται τώρα η εντοποιότητα. Έτσι θα δωθεί η δυνατότητα σε όλους τους υποψηφίους να διοριστούν όπου το επιθυμούν και θα υπάρχει η κατοχύρωση της 10τους υπηρεσίας για την εκάστοτε υπηρεσία.
Σε ό,τι αφορά την αύξηση(μάλλον εκτόξευση) των μορίων της εντοπιότητας σε όλους τους νησιωτικούς δήμους, ανεξαρτήτως πληθυσμού, είναι ισοπεδωτική, δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των υποψηφίων και παραβιάζει ευθέως και απερίφραστα τη συνταγματικά θεσπισμένη στο άρθρο 4Συντ αρχή της ισότητας, δημιουργώντας επιτυχόντες δύο κατηγοριών. Αυτό συμβαίνει διότι με τη θέσπιση των 40 μορίων, επιβράβευσης ουσιαστικά, για τη μόνιμη κατοικία, υποψήφιος που πέτυχε στον διαγωνισμό με βαθμολογία κοντά στη βάση των 55 μορίων, για παράδειγμα με 57 μόρια, αν είναι μόνιμος κάτοικος νησιωτικής περιοχής, θα λάβει +40 μόρια, ήτοι συνολικό αριθμό μορίων 97, και θα προτιμηθεί από τη διοίκηση σε σχέση με συνυποψήφιο του, μη μόνιμο κάτοικο ωστόσο, ο οποίος πέτυχε στον διαγωνισμό με βαθμολογία 85. Καταργείται ούτως ο σκοπός για τον οποίο θεσπίστηκε ο γραπτός διαγωνισμός, ο οποίος ήταν η αξιοκρατική κατανομή των επιτυχόντων του διαγωνισμού σε θέσεις δημοσίων υπαλλήλων. Εναλλακτική πρόταση και λιγότερο χρονοβόρος θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση των θέσεων στις νησιωτικές περιοχές από τον διαγωνισμό, γιατί αυτό καθιερώνεται στην ουσία με αυτή την αλλαγή των μορίων της εντοπιότητας. Περαιτέρω, η καθιέρωση εντοπιότητα σε ορισμένα νησιά, τα οποία όμως έχουν ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΉ ΠΡΟΣΒΑΣΗ στην Ηπειρωτική Ελλάδα, και αναφέρομαι ειδικά στη Λευκάδα, η οποία στην ουσία εμπίπτει στην κατηγορία της Ευβοίας (η οποία εξαιρείται από την εντοπιότητα) και έχει συνεχόμενη και απρόσκοπτη οδική πρόσβαση στην Ηπειρωτική Ελλάδα, δημιουργεί τις ακόλουθες στρεβλώσεις:Υποψήφιοι με μόνιμη κατοικία στη Λευκάδα έχουν το μπόνους της εντοπιότητας για θέσεις εντός του νησιού, δηλώνουν ωστόσο και θέσεις σε περιοχές όμορες, στις οποίες έχουν πρόσβαση οδική και σε φτάνουν εντός 20 λεπτών (Βόνιτσα, Πρέβεζα). Υποψήφιοι ωστόσο από τις ως άνω περιοχές, Βόνιτσας και Πρέβεζας, ενώ έχουν την ίδια οδική πρόσβαση και στον ίδιο χρόνο με αυτούς της Λευκάδας, αποκλείονται στην ουσία, εξαιτίας της εντοπιότητας από τις θέσεις εντός του νησιού. Εχουμε δηλαδή το οξύμωρο, οι υποψήφιοι μόνιμοι κάτοικοι Λευκάδας να μπορουν να καταλάβουν τόσο τις θέσεις εντός του νησιού, αποκλείοντας στην ουσία τους υποψηφίους των γειτονικών νομών, όσο και τις θέσεις στους γειτονικούς νομούς, ενώ οι κάτοικοι των γειτονικών νομών αποκλείονται απο τις θέσεις της Λευκάδας. Το σύστημα εχει πάρα πολλές στρεβλώσεις, αδικίες και ανισότητες και θεσπίζοντας τη μοριοδότηση των 40 μορίων ισοπεδωτικά, το επισφραγίζετε.
Εγω γιατι να λαβω μερος σε εναν Πανελληνιο Γραπτο Διαγωνισμο, να αφιερωσω χρονο, να πληρωσω φροντιστηριο, οταν καθοριστικοτατο κριτήριο για τον διορισμο θα ειναι στις μισες κ πλεον θεσεις η εντοπιοτητα?
Ο τροπος που θεσπιζεται η εντοπιοτητα δεν διασφαλιζει την αξιοκρατία. Γιατι προωθουνται η μονιμοι κατοικοι των περιοχων, μηπως αποτελουν την εκλογικη πελατεια? Προτεινω οποιοσδηποτε να μπορει να διεκδικησει θεση με εντοπιοτητα, αρκει να δεσμευθει να μεινει στο ακριτικο μερος 10χρονια και να θεσπισθει ισοχρονο 10ετες κωλυμα συμμετοχης σε οποιοννδηποτε διαγωνισμο του Δημοσιου, σε περιπτωση που παραιτηθει, πριν απο τη ληξη της δεκαετιας.
Συμφωνώ απόλυτα με τα παρακάτω, τα οποία ανέφερε άλλος χρήστης :
H δεκαπενταετία είναι υπερβολική για εντοπιοτητα, είναι σχεδόν η μισή εργάσιμη ζωή κάποιου ίσως και παραπάνω δεδομένου ότι κάποιοι πριν διοριστούν έχουν και αλλού εργασία και ο μεσος ορος ηλικιας διοριστεων δεν ειναι μικρος.
Επίσης, δεν δίνεται η δυνατότητα σε κάποιους να ανελιχθούν ή να μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία μέσω μετάταξης /απόσπασης/μετάθεσης. Θα μπορούσατε το δικαίωμα για μετάταξη /απόσπαση/μετάθεση να το ρυθμίζεται με διαφορετικά μέτρα και όχι με περιορισμό 10ή15ετών.
Με τα 15έτη όχι μόνο δεν προσελκύεις άτομα σε παραμεθώρια μέρη αλλά ίσα ίσα τα απομακρύνεις. Ήδη τα 10χρόνια που ίσχυαν για εντοπιότητα ήταν πάρα πολλά.
Επίσης, πολύ σημαντικό. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για άτομα που πέρασαν με εντοπιότητα σε διαγωνισμούς πριν το παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να ισχύουν τα μέτρα με βάση τα οποία έκαναν την αίτηση και δήλωσαν περιοχές με εντοπιότητα έχοντας ως γνώμονα τα 10έτη που ορίζεται σαν εντοπιότητα. Δεν γίνεται εκ των υστέρων, να εφαρμόζεται 15ετία καθώς μπορεί να μη δήλωναν θέσεις εντοπιότητας αν γνώριζαν ότι η εντοπιότητα θα τους περιόριζε 15έτη.
Θα πρέπει η εφαρμογή να ισχύσει για διοριστέους επόμενων γραπτών διαγωνισμών που τυχόν γίνουν διότι τωρα αυτοί που έχουν ηδη διοριστεί ή πρόκειται να διοριστούν συμμετείχαν με άλλους όρους και δεν είναι δυνατόν να αλλάζουν οι όροι προς το χειροτερο για τον υποψηφιο σε συνδυασμό με τη δέσμευση δεκαετίας για συμμετοχή σε αλλη προκήρυξη οπως αναφέρει επόμενο άρθρο.
Η μοριοδότηση εντοπιότητας να δίνεται σε όλους , άσχετα αν πληρούν η όχι τα κριτήρια εντοπιότητας .
Αλλά οποίος διοριστεί σε θέση με εντοπιότητα να δεσμεύεται αυτόματα για δεκαπενταετία με την αποδοχή του διορισμού του !
Πολύ σωστή η αύξηση της 10ετούς υποχρέωσης παραμονής σε 15ετή υποχρέωση.
Ωστόσο, θα ήταν προτιμότερο να μπορεί ο οποιοσδήποτε υποψήφιος να διεκδικεί μία θέση με εντοπιότητα και να πριμοδοτείται όπως πριμοδοτείται σήμερα η εντοπιότητα στην θέση αυτή, εφόσον το επιθυμεί και προτίθεται να δεσμευθεί για την 15ετία ανεξαρτήτως αν είναι μόνιμος κάτοικος ή όχι.
Η πριμοδότηση με τόσα πολλά μόρια δεν βοηθάει καθόλου την αποκέντρωση
Τέλος η εντοποιότητα θα πρεπει να αποδεικνυετε με φορολογικες δηλωσεις τουλαχιστον 5 ετίας.
Όπως είναι η μοριοδότηση, ουσιαστικά μετρά μόνο ο γραπτός βαθμός και η εντοπιότητα. Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά και εργασιακή εμπειρία δίνουν ψίχουλα. Έτσι απαξιώνεται συνολικά ο κόπος και ο εργασιακός βίος πολλών υποψηφίων, που απέκτησαν παραπάνω τίτλους και έχουν εργαστεί χρόνια. Το συστημα θα πρέπει να παραμείνει έως έχει, δηλαδή άπαξ και ο υποψήφιος πιάσει το κατώφλι του ελάχιστου βαθμού, να μετρά και ο γραπτος βαθμός, και τα πτυχία και η εργασιακή εμπειρία. Υποτίθεται πως το δημόσιο χρειάζεται να προσελκύσει ανθρώπους με γνώση και εμπειρία. Πως θα γίνει αυτό όταν απαξιώνονται όλα, και πάμε σε ένα σύστημα όμοιο με των Πανελληνίων, που μετρά μόνο ο γραπτός βαθμός; Στις πανελλήνιες διαγωνίζονται υποψήφιοι που είναι όλοι όμοιοι ως προς το εκπαιδευτικό τους επίπεδο και την εμπειρία τους. Στις προκηρύξεις του δημοσίου όχι. Το γεγονός οτι προκαλεί χρονικές καθυστερήσεις να ελέγξει το ΑΣΕΠ το πλήθος των πρόσθετων δικαιολογητικών για να γίνει μοριοδότηση αυτών, δεν αποτελεί δικαιολογία για την απαξίωση τους.
Πολύ σωστή η αύξηση της 10ετούς υποχρέωσης παραμονής σε 15ετή υποχρέωση.
Ωστόσο, θα ήταν προτιμότερο να μπορεί ο οποιοσδήποτε υποψήφιος να διεκδικεί μία θέση με εντοπιότητα και να πριμοδοτείται όπως πριμοδοτείται σήμερα η εντοπιότητα στην θέση αυτή, εφόσον το επιθυμεί και προτίθεται να δεσμευθεί για την 15ετία ανεξαρτήτως αν είναι μόνιμος κάτοικος ή όχι.
Δεν διεκρινίζεται στο άρθρο 4 αν η μοριοδότηση και η προσαύξηση της βαθμολογίας αφορά μόνο τους επιτυχόντες ή όλους τους συμμετέχοντες του διαγωνισμού και με ποιο τρόπο θα γίνει (αυτόματη ή μη μοριοδότηση) και η τελική ανάρτηση πινάκων επιτυχόντων μετά τη τελική προσκόμιση δικαιολογητικών.
Αυτό που περιγράφεται στο άρθρο: εε) Κατά πέντε (5) μονάδες λόγω εμπειρίας πέντε (5) τουλάχιστον ετών.
Ως εμπειρία νοείται η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ή η άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα ανεξαρτήτως αντικειμένου, μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και ως προς τις περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, μετά τη λήψη της σχετικής άδειας.
ίσχυε και στην προηγούμενη προκήρυξη, αλλά δεν αντιλαμβάνομαι την λογική του, εφόσον δεν πρόκειται για εργασιακή εμπειρία σχετική με το αντικείμενο πρόσληψης. Κάποιος που απέκτησε τον τίτλο σπουδών όψιμα, ενώ τα προηγούμενα χρόνια εργαζόταν, γιατί να μην δύναται να καταθέσει την αντίστοιχη εργασιακή εμπειρία;
Δεν πρόκειται για θέσεις που αφορούν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, όπου είναι κατανοητό, εφόσον προσλαμβάνεται κάποιος στην ειδικότητά του.
Προσωπικά έχω χρόνια εργασιακής εμπειρίας ως υπάλληλος γραφείου, αλλά δεν μπορώ να τα δηλώσω, καθώς απέκτησα αργότερα τον τίτλο σπουδών.
Θεωρώ ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί μόνο το «και», ώστε να μείνει «…, μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία ως προς τις περιπτώσεις…». Ειδάλλως θα πρέπει να αποδεικνύεται η εργασιακή εμπειρία σε σχετικό αντικείμενο με τον τίτλο σπουδών ή την θέση που διεκδικείται. Δεν έχει νόημα να παίρνει πέντε μόρια απόφοιτος που δούλευε για παράδειγμα στην εστίαση και να μην μπορεί να πάρει κανένα μόριο κάποιος που εργάστηκε σε διοικητικές-γραμματειακές θέσεις.
Η μοριοδότηση της εντοπιότητας με τον υφιστάμενο νόμο αλλά και με τον προτεινόμενο δημιουργεί πολλές στρεβλώσεις. Πχ η πόλη των Ιωαννίνων μοριοδοτείται σήμερα με 20 μόρια, δλδ περισσότερα και από την Κάρπαθο η οποία έχει 10. Στα Ιωάννινα σήμερα δεν υπάρχει κενή θέση ούτε για δείγμα και φυσικά αν δεν είσαι μόνιμος κάτοικος δεν μπορείς να διοριστείς με τίποτα εκεί. Με το ισχύον καθεστώς αλλά και με αυτό που προτείνεται, αποκλείεται από την διαδικασία ο οποιοδήποτε κατοικεί σε ένα μεγάλο κέντρο (π.χ. Αθήνα) και θέλει να επιστρέψει ή να μετακομίσει σε μία επαρχιακή πόλη (αποκέντρωση). Επίσης με αυτό που προτείνεται ουσιαστικά περιορίζεται η επιλογή ενός υποψηφίου μόνο στον τόπο του (αν υπάρχει θέση) ή στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη. Αν ο σκοπός της επιπλέον μοριοδότησης της εντοπιότητας είναι η αποκέντρωση και να μην παρατηρείται το φαινόμενο με τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες σε μη »δελεαστικές» περιοχές, τότε ίσως θα έπρεπε να δίνεται στον οποιοδήποτε το επιθυμεί το κίνητρο να υπηρετήσει σε αυτές τις περιοχές και όχι μόνο στους μόνιμους κατοίκους. Δλδ όποιος επιθυμεί να διοριστεί και να δεσμευτεί ότι θα παραμείνει σε μια θέση για 15έτη να μπορεί να παίρνει τα επιπλέον μόρια της εντοπιότητας, χωρίς να απαιτείται να είναι μόνιμος κάτοικος.
η εντοποιότητα θα πρεπει να αποδεικνυετε με φορολογικες δηλωσεις τουλαχιστον 5 ετίας. μεταφερουν χαρτια απο διαφορες θεσεις τις ελλαδας για να κανουν χρηση της εντοποιοτητας. παλια ηθελε 2 χρονια να παρεις χαρτι μονιμου κατοικου. τωρα οσον αφορα την 15 ετια ειναι υπερβολή. 10 ετια ειναι καλα. ο κατεχων την εντοποιοτητα , εδω θα ειναι παντα στην παραμεθοριο ή στην νησιωτικη περιοχη. ο μη μονιμος κατοικος θα διοριζεται, αν διοριζεται και στα 2 χρονια θα φευγει. οποτε σε περιπτωση διορισμου σε παραμεθοριο – μησιωτικη ή ηπειρωτικη περιοχη ατόμου που δεν κατεχει το κριτηριο της εντοποιοτητας να δεσμευεται να υπηρετησει σε αυτες επι δεκαετία τουλαχιστον, εφ οσον παραμεινει η 15 ετία σε αυτους που κανουν χρηση της εντοποιοτητας
Η μοριοδότηση πρέπει να δίνεται και με κριτήριο την επιθυμία κάποιου να εργαστεί στις αντίστοιχες περιοχές. Π.χ. σε έναν κάτοικο Αττικής που θέλει να εργαστεί στoν Δήμο Κοζάνης.
Η εντοπιότητα δεν είναι δίκαιο να πριμοδοτείται τόσο πολύ. Δηλαδή ένας υποψήφιος που έγραψε 39 μονάδες παραπάνω από τον δεύτερο να χάνει τη θέση από αυτόν μόνο και μόνο επειδή ο δεύτερος έχει εντοπιότητα. Είναι σαν να λες ο ένας πήρε 18 στο λύκειο και ο άλλος 10 και θα πάρω αυτόν με το 10.
Επίσης η εντοπιότητα περιορίζει τις επιλογές. Γιατί να διαβάσει κάποιος και να διεκδικήσει μόνο τις θέσεις του τόπου του(μπορεί να είναι 5, μπορέι να είναι και μόνο 1 θέση) και όχι όλες;
15 χρόνια στη ίδια υπηρεσία είναι υπερβολικά πολλά. Γιατί να μην είναι σε θέση ο υπάλληλος να διεκδικήσει μια καλύτερη θέση; Τι γίνεται πχ στην περίπτωση δημιουργίας οικογένειας; Πως αντιμετωπίζεται η καθημερινή φθορά;
Αν θέλετε να ενισχύσετε το κριτήριο της εντοπιότητας πρέπει να δωθεί πριμοδότηση σέ ολους τους μόνιμους κατοίκους όλων των νομών της Επαρχίας πλην Αττικής-Θεσσαλονίκης.Υπάρχει έντονη δημογραφική κατάρρευση σε πολλές πόλεις της επαρχίας μικρές ή μεγαλύτερες και πρέπει να δοθεί κίνητρο να μείνουν νέος κόσμος με τις οικογένειές τους.Συμφωνώ με το να μπούνε και αυστηρά κριτήρια χρόνου παραμονής στην θεση αποδοχής για τουλάχιστον 10ετία.
Εκτός απο τους ακριτικούς νομούς και πόλεις της ενδοχώρας εχουν ανάγκη εντοπιότητας όπως Ηλεία,Αγρίνιο,Καλμάτα,Αρτα,Λαμία κτλ και οχι μόνο οι μικροί δήμοι περιξ αυτών κατω των 25000 κατοίκων.
η δεκαπενταετία ειναι υπερβολική για εντοπιοτητα είναι σχεδόν η μισή εργάσιμη ζωή κάποιου ίσως και παραπάνω δεόμενου ότι κάποιοι πριν διοριστούν έχουν και αλλού εργασία και ο μεσος ορος ηλικιας διοριστεων δεν ειναι μικρος.Η δεκαετια αρκεί. Επιπρόσθετα αν εφαρμοστεί αυτό να ισχύσει για διοριστέους επόμενων γραπτών διαγωνισμών που τυχόν γίνουν διότι τωρα αυτοί που έχουν ηδη διοριστεί ή πρόκειται να διοριστούν συμμετείχαν με άλλους όρους και δεν είναι δυνατόν να αλλάζουν οι όροι προς το χειροτερο για τον υποψηφιο σε συνδυασμό με τη δέσμευση δεκαετίας για συμμετοχή σε αλλη προκήρυξη οπως αναφέρει επόμενο άρθρο
Συμφωνώ και επαυξάνω με τα παρακάτω σχόλια που διατυπώθηκαν:
1) Μοριοδότηση όλων των μόνιμων κατοίκων των νομών όλων των περιφερειών, πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και ίσως κάποιων ακόμα μεγάλων αστικών κέντρων
2) Δυνατότητα χρήσης της μοριοδότησης και σε μη μόνιμους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών με την υποχρέωση υπηρέτησης στην αντίστοιχη θέση για δεκαπέντε χρόνια.
Το κριτήριο της εντοπιότητας επηρεάζει και πολλές φορές αλλοιώνει τη σειρά κατάταξης και εν τέλει τον αξιοκρατικό χαρακτήρα του διαγωνισμού.
Εφόσον με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο πριμοδοτούνται οι μόνιμοι κάτοικοι Νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού (!!!!) ΓΙΑΤΙ αποκλείονται οι μόνιμοι κάτοικοι της Περιφέρειας Κρήτης; Από πότε η Κρήτη έπαψε να είναι νησί;
Η ύπαρξη της πριμοδότησης της εντοπιότητας καλώς υπάρχει και σίγουρα αποτελεί ένα στοιχείο από τα πολλά που πρέπει μα γίνουν ώστε να ενισχυθούν όσες περιοχές βρίσκονται στις νησιωτικές και στις παραμεθόριες περιφέρειες. Όμως αρκετά συχνά υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό το κριτήριο αλλοιώνει το χαρακτήρα αρκετών διαγωνιστικών διαδικασιών. Για παράδειγμα στον πρόσφατο (2023) γραπτό διαγωνισμό. όπου κριτήριο επιλογής του υποψήφιου ήταν οι γνώσεις σε διάφορα αντικείμενα (π.χ. οικονομικά, νομικά κλπ.), η πριμοδότηση με 20 και 40 μονάδες σήμαινε πρακτικά αδυναμία των υπολοίπων υποψηφίων να ανταγωνιστούν τους μοριοδοτούμενους, ακόμα και αν έγραψαν πολύ καλύτερα. Για παράδειγμα κάποιος που έγραψε 72 μόρια δε μπορούσε να ανταγωνιστεί κάποιον που απλά πέρασε τη βάση (55 μόρια), όχι γιατί ήταν καλύτερος αλλά λόγω των έξτρα μορίων. Πρακτικά αυτό σημαίνει καταστρατήγηση της αρχής της ισότητας (μέτρο ή προνόμιο μη συνδεόμενου προς αξιολογικά κριτήρια). Ίσως λοιπόν θα πρέπει να μελετηθεί κάπως καλύτερα το κριτήριο της εντοπιότητας, ώστε να μη δημιουργεί τέτοιες καταστάσεις, τουλάχιστον όταν υπάρχουν γραπτοί διαγωνισμοί.
Αρκετοί περιφερειακοί νομοί που δεν είναι παραμεθόριοι (ωστόσο συνορεύουν με αυτούς), δεν είναι περισσότερο προνομιούχοι και τα προβλήματα συρρίκνωσης πληθυσμού είναι το ίδιο έντονα (π.χ. Μακεδονία, Θεσσαλία, Ήπειρος κλπ.). Επομένως θα πρέπει να προβλεφθεί αντίστοιχα και για αυτές τις περιοχές ένα σύστημα αντίστοιχης μοριοδότησης.
Σε αυτό το πλαίσιο δύο πιθανές τροποποιήσεις που φαίνονται ρεαλιστικές θα μπορούσαν να είναι:
1) Μοριοδότηση όλων των μόνιμων κατοίκων των νομών όλων των περιφερειών, πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και ίσως κάποιων ακόμα μεγάλων αστικών κέντρων
2) Δυνατότητα χρήσης της μοριοδότησης και σε μη μόνιμους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών με την υποχρέωση υπηρέτησης στην αντίστοιχη θέση για δεκαπέντε χρόνια. Με αυτό τον τρόπο είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρξει και πληθυσμιακή αποσυμφόρηση των μεγάλων αστικών κέντρων και φυσικά ενίσχυση της πολύπαθης περιφέρειας.
Σας ευχαριστώ πολύ !!!
η απόδειξη της εντοπιότητας δεν θα πρέπει να αποδεικνύεται-γίνεται δεκτή μόνο με την πρόσφατη αναφορά της κατοικίας στην ΑΑΔΕ, αλλά θα πρέπει να αποδεικνύεται με βάση & τις φορολογικές δηλώσεις ότι για τα 3 από τα 5 προηγούμενα έτη κάποιος είναι κάτοικος => αυτό πρέπει ν’ αφορά τους μισθωτούς ή τους άνεργους & όχι τους ελεύθερους επαγγελματίες-εμπόρους & την περίπτωση όπου στο έτος που λαμβάνει χώρα η προκήρυξη ο ενδιαφερόμενος έχει προβεί σε γάμο ή σύναψη συμφώνου συμβίωσης, οπότε θα αρκεί μια απλή υπεύθυνη δήλωση
η απόδειξη της εντοπιότητας για ελεύθερους επαγγελματίες-επιχειρηματίες που επιθυμούν συμμετοχή σε επιλογή μέσω ΑΣΕΠ θα αποδεικνύεται με το που δηλώνεται έδρα (κεντρική) της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ