Άρθρο 5 Υποχρεώσεις ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς

1. Ο ιδιοκτήτης δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς υποχρεούται:
(α) Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 6, να στειρώσει το δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς του, εφόσον είναι σκύλος ή γάτα, εντός έξι (6) μηνών από την απόκτησή του εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους. Σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η στείρωση λαμβάνει χώρα μέσα στους έξι (6) πρώτους μήνες από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους. H προθεσμία των προηγούμενων εδαφίων μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη φυλή του ζώου και άλλα ειδικά χαρακτηριστικά του, μετά από εμπεριστατωμένη γνωμάτευση κτηνιάτρου. Κατ’ εξαίρεση, η στείρωση δεν είναι υποχρεωτική για υπερήλικα και ασθενή ζώα μετά από εμπεριστατωμένη γνωμάτευση κτηνιάτρου.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ζώου δεν στειρώσει το ζώο συντροφιάς του, επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου 22 και χορηγείται στον ιδιοκτήτη τρίμηνη προθεσμία για να προβεί στη στείρωση. Σε περίπτωση που και αυτή η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, επιβάλλεται εκ νέου το πρόστιμο.
Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς άρχεται από την 1η.9.2023. Τα πρόστιμα του άρθρου 22 για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης επιβάλλονται από την 1η.9.2024.
(β) Να σημάνει και να καταγράψει το ζώο του στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, εφόσον αυτό είναι σκύλος ή γάτα, πριν το ζώο εγκαταλείψει τον τόπο γέννησής του και οπωσδήποτε εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη γέννηση αυτού και σε κάθε άλλη περίπτωση απόκτησης, εντός της προθεσμίας της παρ. 12 του άρθρου 4.
(γ) Να τηρεί τις προθεσμίες της παρ. 12 του άρθρου 4 για την ενημέρωση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς σε κάθε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη καταχώρισης ή μεταβολής στοιχείων που αφορούν τον ίδιο ή το ζώο συντροφιάς του, εφόσον αυτό είναι σκύλος ή γάτα.
(δ) Να τηρεί τους κανόνες ευζωίας του ζώου και να μεριμνά για τον ετήσιο εμβολιασμό του ζώου, εφόσον αυτός προβλέπεται, και την κτηνιατρική εξέτασή του, η οποία αποδεικνύεται από το βιβλιάριο υγείας και το διαβατήριο του ζώου, εφόσον διαθέτει.
(ε) Να μεριμνά για την αναγκαία κτηνιατρική περίθαλψη του ζώου συντροφιάς, την εξασφάλιση άνετου, υγιεινού και κατάλληλου καταλύματος, προσαρμοσμένου στον φυσικό τρόπο διαβίωσης του ζώου, το οποίο να του επιτρέπει να βρίσκεται στη φυσική του στάση, χωρίς να εμποδίζονται οι φυσικές του κινήσεις και η δυνατότητα για πραγματοποίηση της απαραίτητης για την υγεία και την ευζωία του άσκησης.
(στ) Να εφοδιάζεται με το διαβατήριο του ζώου του εάν πρόκειται να ταξιδέψει με αυτό στο εξωτερικό και να μεριμνά για την ενημέρωσή του σε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων του ιδιοκτήτη ή του ζώου.
(ζ) Να μην εγκαταλείπει το ζώο συντροφιάς του. Ειδικά για τους σκύλους και τις γάτες, σε περίπτωση που επιθυμεί να τα αποχωριστεί, υποχρεούται να γνωστοποιεί την πρόθεσή του αυτή στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου του τόπου της μόνιμης κατοικίας του προκειμένου, με μέριμνα του δήμου, να αναρτηθεί προς υιοθεσία στην Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριάντα (30) ημερών. Ακολούθως, και εφόσον δεν βρεθεί νέος ιδιοκτήτης, το παραδίδει αποκλειστικά στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου αυτού με την υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης και καταβολή ποσού τριακόσιων (300) ευρώ για την παράδοση, εφόσον είναι σκύλος, ή εκατό (100) ευρώ, εφόσον είναι γάτα. Ο πιστοποιημένος υπάλληλος του δήμου μεριμνά άμεσα για την ενημέρωση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ως προς τη μεταβολή αυτή και την καταγραφή του ζώου ως αδέσποτου με προσωρινό ιδιοκτήτη τον δήμο. Ιδιόκτητης που εγκαταλείπει το ζώο συντροφιάς του στερείται της δυνατότητας απόκτησης άλλου ζώου συντροφιάς για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών.
(η) Να μεριμνά για τον άμεσο καθαρισμό του περιβάλλοντος από τα περιττώματα του ζώου συντροφιάς εκτός αν πρόκειται για σκύλο βοήθειας, έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων του, σκύλο στη διάρκεια του κυνηγιού ή σκύλο φύλαξης ποιμνίων κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.
(θ) Να μεριμνά ώστε να καλύπτονται οι ελάχιστες ανάγκες του ζώου και το ζώο να έχει επαρκή επαφή με τον ίδιο ή άλλο άνθρωπο, ώστε να μην ζει σε κατάσταση μοναξιάς και να διατηρείται η ψυχική του υγεία, καθώς και για την εκπαίδευσή του, όταν απαιτείται.
(ι) Να μην κόβει τα αυτιά ή την ουρά του ζώου, εκτός αν συντρέχει ιατρικός λόγος. Επιτρέπεται η πρακτική κοπής μικρού τμήματος του ενός αυτιού γάτας από κτηνίατρο μετά από επέμβαση στείρωσης.
(ια) Σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζει ότι το ζώο συντροφιάς απολαμβάνει τις πέντε ελευθερίες του που ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 2.
2. Ο ιδιοκτήτης δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ευθύνεται για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημιά, προκαλείται από το ζώο, σύμφωνα με το άρθρο 924 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984 Α’ 164). Για τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, η αντίστοιχη αστική και ποινική ευθύνη βαρύνει τον οικείο δήμο, εφόσον αυτός δεν έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του από τον παρόντα νόμο και ιδίως αν δεν έχει σημάνει και στειρώσει τα ζώα αυτά ή τον προσωρινό ιδιοκτήτη, εκτός εάν καταβληθεί αστική αποζημίωση για την προκληθείσα βλάβη ή ζημία από άλλο φορέα, όπως ασφαλιστική εταιρεία.
3. Εκτός από τις υποχρεώσεις των παρ. 1 και 2, ο ιδιοκτήτης σκύλου επιπλέον:
(α) Μεριμνά να γίνεται ο περίπατος του σκύλου πάντα με συνοδό.
(β) Οφείλει να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μην εξέρχεται ελεύθερα ο σκύλος του από τον χώρο της ιδιοκτησίας του και εισέρχεται σε χώρους άλλων ιδιοκτησιών ή σε κοινόχρηστους χώρους.
(γ) Για την αποφυγή ατυχημάτων, υποχρεούται κατά τη διάρκεια του περιπάτου να κρατάει τον σκύλο του δεμένο με λουρί και να βρίσκεται σε μικρή απόσταση από αυτόν. Η ίδια υποχρέωση ισχύει και για οποιονδήποτε συνοδό του ζώου, πέραν του ιδιοκτήτη του. Η υποχρέωση αυτή δεν ισχύει για την κίνηση του σκύλου εντός πάρκων ζώων.
(δ) Οφείλει να φροντίζει να μη μένει μόνιμα δεμένος ο σκύλος του εντός της ιδιοκτησίας του, ακόμα και αν η αλυσίδα ή το σκοινί είναι μακρύ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον η ιδιοκτησία δεν έχει περίφραξη, επιτρέπεται η χρήση υπόγειου ηλεκτρονικού φράχτη.
(ε) Εφόσον ο σκύλος διαμένει μόνιμα στην αυλή ή σε άλλο εξωτερικό χώρο, οφείλει να παρέχει κατάλυμα για ανάπαυση το οποίο να είναι δροσερό και σκιασμένο το καλοκαίρι και επαρκώς προστατευμένο από το κρύο και τον αέρα το χειμώνα. Το κατάλυμα για ανάπαυση πρέπει να προστατεύεται από τη βροχή, το χιόνι και τα λιμνάζοντα ύδατα. Εφόσον ο σκύλος διαμένει σε εξωτερικό χώρο, ο χώρος αυτός πρέπει να καθαρίζεται τακτικά.
(στ) Οφείλει να μεριμνά ώστε ο σκύλος να έχει ικανή πρόσβαση σε χώρο της αυλής ή σε άλλο εξωτερικό χώρο τέτοιο ώστε ο σκύλος να έχει τη δυνατότητα κίνησης και άσκησης ανάλογης με τη φυλή και την ηλικία του.
4. Εκτός από τις υποχρεώσεις των παρ. 1 και 2, ο ιδιοκτήτης γάτας οφείλει επιπλέον να μεριμνά, ώστε αυτή να μην διαβιεί σε κλουβί.
5. Απαγορεύεται η αφαίρεση του μέσου ηλεκτρονικής σήμανσης από τον ιδιοκτήτη του ζώου συντροφιάς ή από άλλο πρόσωπο ή από κτηνίατρο, χωρίς κτηνιατρική γνωμάτευση που βεβαιώνει την αναγκαιότητα της αφαίρεσης και εντολή αρμόδιου εισαγγελέα. Σε κάθε επίσκεψη επαναληπτικού εμβολιασμού στον κτηνίατρο, ελέγχεται η λειτουργία του μέσου ηλεκτρονικής σήμανσης και, εφόσον έχει παύσει να λειτουργεί, τοποθετείται νέο.
6. Ο ιδιοκτήτης κυνηγετικού σκύλου, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού ή σε κάθε άλλη μετακίνησή του μαζί με τον σκύλο του για τον σκοπό αυτό, υποχρεούται να φέρει μαζί του το διαβατήριο του σκύλου του. Οι υποχρεώσεις των περ. α’, β’ και γ’ της παρ. 3 δεν ισχύουν για τους σκύλους βοηθείας, καθώς και για τους σκύλους φύλαξης ποιμνίων, τους κυνηγετικούς σκύλους και τους σκύλους έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια της φύλαξης του ποιμνίου, του κυνηγιού, της εκπαίδευσης και της έρευνας και διάσωσης, αντίστοιχα.
7. Αφαιρείται η άδεια κυνηγιού από κυνηγό, του οποίου ο σκύλος που χρησιμοποιείται στο κυνήγι δεν έχει σημανθεί και καταχωρηθεί στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς. Ομοίως, η άδεια κυνηγιού αφαιρείται αν ο κυνηγός έχει εγκαταλείψει ζώα που βρίσκονται στην κατοχή του ή στην ιδιοκτησία του ή άμεσους απογόνους αυτών. Τα μέσα μεταφοράς του κυνηγετικού σκύλου πρέπει να είναι κατάλληλα, με επαρκή χώρο, φωτισμό και αερισμό και να ικανοποιούν τις φυσιολογικές ανάγκες του ζώου.
8. Πέραν των περιοχών που καθορίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 57 του ν. 2637/1998 (Α` 200) ως ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές, επιτρέπεται να καθορίζονται και λοιποί περιορισμένοι χώροι εκγύμνασης σκύλων, καθώς και να διεξάγονται αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών σε αυτούς.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:58 | Αλεξανδρίδης Γεώργιος

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:05 | Σιμπαροβα μαρια

    ΣύνδεσμοςΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων

  • 8 Μαΐου 2021, 21:42 | Ελενη

    Όχι στην υποχρεωτική οριζόντια στείρωση όλων των δεσποζομενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικα ανεπίτρεπτη δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους.Στηριζουμε την θέση του Κυνολογικου Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ)για εξαίρεση των καθαρόαιμων Σκύλων με Pedegree FCI και των αυτοχθονων Ελληνικών Φύλων Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:54 | Αριστοτέλης

    Διαφωνώ με την υποχρεωτική στείρωση δεσποζομενων ζώων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:07 | Αλεξία Μιχαλοπούλου

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:02 | Σβάνου Παρασκευή

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:33 | Γενναδιος Κωνσταντίνιδης

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:29 | ΜΑΡΙΟΣ ΜΕΝΕΓΑΚΗΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:01 | Vassilis Tzanakos

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:42 | ΕΦΗ ΤΣΕΚΜΕΖΟΓΛΟΥ

    ΝΑΙ ΣΤΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ.
    Επειδή όλοι συμφωνούμε ότι δεν υπάρχει παρθενογέννεση,επειδή τα αδέσποτα δεν πέφτουν από τον ουρανό,επειδή η πλειοψηφία των παλιών αδέσποτων είναι στειρωμένα,επειδή δεν επιλέγει η αδέσποτη την κούτα ή τον κάδο που θα παρατήσει τα μωρά της…Χιλιάδες νέα αδέσποτα καθημερινά σε όλη τη χώρα,επειδή κάποιοι είναι κατά της στείρωσης,αλλά τους προέκυψε ένα «στιγμιαίο» λάθος,η κακιά η ώρα βρε παιδί μου και ζευγάρωσε το ζώο τους,αλλά τα κουτάβια και τα γατάκια είναι ανεπιθύμητα,οπότε ας τα ξεφορτωθούμε όπου μπορούμε ώστε να γίνουν πρόβλημα άλλων-στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που μας αφορά όλους-φιλόζωους και μη.
    Ανεξέλεγκτες γέννες,εξαθλιωμένα ζώα παντού,φόλες σε κάθε γειτονιά,η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα,στην οποία δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια.
    Στα σχόλια Θεωρούν πολλοί ακρωτηριασμό τη στείρωση του ΔΙΚΟΥ τους ζώου,αλλά ιδανική λύση για τα αδέσποτα,φάσκουν και αντιφάσκουν και αποδεικνύουν πόσο πολύ τους ενδιαφέρει να γίνουμε μια χώρα χωρίς αδέσποτα.Σε κάθε άρθρο,είτε αφορά στις κακοποιήσεις,είτε στη διαχείριση κλπ,βλέπουμε σχόλια copy-paste μόνο για το συγκεκριμένο θέμα,προφανώς όλο το υπόλοιπο νομοσχέδιο είναι «αόρατο».
    Αν δεν υπήρχαν οι εγκαταλείψεις των δεσποζόμενων και των απογόνων τους-κρυφά μέσα στη νύχτα-δε θα είχαμε φτάσει εδώ,άρα το παρόν νομοθετικό πλαίσιο έχει αποτύχει.
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΑΤΕ,ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΤΕ και να μειώσετε το χρόνο ισχύος.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:48 | Γεώργιος Αλεξανδρίδης

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:49 | Παλαιολόγος Νίκος

    Απαράδεκτο το νομοσχέδιο για την στείρωση των συντρόφων μας και μέλλων της οικογένειας μας… γιατί έτσι νιώθω για τα σκυλιά μου!!! Όποιος δεν είναι άξιος να ελέγξει το σκύλο του καλό θα ήταν να μην έχει!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:27 | Δημήτρης μπενεκης

    Η υποχρέωση για στείρωση των σκύλων μας είναι αντισυνταγματική.δεν ισχύει σε κανένα πολιτισμένο κράτος της Ευρώπης.δεν μπορεί το πρόβλημα με την διαχείριση των αδέσποτων να την χρεωθούν τα δεσποζομενα.δεν μπορεί με ένα νόμο να εξαφανισθούν οι αυτόχθονες φυλές σκύλων.δεν μπορεί να απαγορευτεί η ερασιτυ εκτροφή,είναι συντακτικό μας δικαιομα.οδεν μπορεί να επιβληθεί ακροτιριασμος υγιούς ζώου.αυτο είναι ιδεοληψία και δήθεν αγάπη για τα ζώα.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:39 | Γιάννης Τσολάκης

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:05 | Hana Nakou

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους.
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:27 | Lydia Grigoriadou

    Αντισυνταγματικη και επικινδυνη η υποχρεωτικη στειρωση….Τα αδεσποτα θα αυξηθουν …δεν θα μειωθουν !!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:29 | Stathis Patounas

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:43 | Κωνσταντίνος Χριστόπουλος

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.
    Εάν θέλετε να ελέγξετε τόν πληθυσμό των αδέσποτων οι στειρώσεις πρέπει νά γίνουν αποκλειστικά στα μη δεσποζομενα ζώα καί όχι στα δεσποζομενα ή στα ζώα πού ανήκουν σε εκτροφεις.
    Παραδειγματιστειτε από ανεπτυγμένες κυνοφιλικα καί κυνοτεχνικα χώρες καί μήν θάβεται τήν Κυνοφιλια στήν χώρα μας με πρόχειρες αποφάσεις !!!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:13 | ΚΛΕΙΩ ΜΑΥΡΟΥΔΗ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:46 | ΜΕΝΕΓΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:46 | Αλεξοπούλου Βασιάννα

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους.
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:25 | Λυδια Γρηγοριαδου

    Οχι στην υποχρεωτικη στειρωση…ειναι αντισυνταγματικη και επικινδυνη για την υγεια του ζωου….και το αποτελεσμα θα ειναι ακριβως το αντιθετο απο το αναμενομενο…..τα αδεσποτα θα αυξηθουν αντι να μειωθουν !!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:05 | Παντελης

    καλησπερα,απαραδεκτο ολο το νομοσχεδιο , καταστρεφει ολοκληρη την κυνοφιλια και τους αγωνες χρονων για φυλες που αρκετες απο αυτες ηταν ετοιμες να χαθουν, ας μελετησουν οι αρμοδιοι τι πανε να ψηφισουν.Και σ αυτο τον κλαδο θα ειμαστε η ντροπη της Ευρωπαικης κυνοφιλιας!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:59 | ΑΝΝΑ ΚΑΝΣΟΥ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:49 | Pantelis Kovanidis

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:17 | ΕΙΡΗΝΗ ΤΣΙΡΟΒΑΣΙΛΗ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 21:34 | Μερκούρης Βλάχος

    Όχι στις στειρώσεις στους καθαρόαιμους σκύλους με pedigree!!!είναι δίκαιωμα μας να μπορούμε να εκτρέφουμε τους σκύλους μας στην Ελλάδα!!!δεν είναι ευζωια έναν υγιή σκύλο να του αφερεις υγιή μέλη του σώματός του!!! χωρίς λόγο με τη θεωρία και μόνο ότι έτσι εξαλείφονται τα αδέσποτα!!!να αναλάβουν οι αρμόδιοι να φέρουν σε πέρας αυτή την υποχρέωση τους !!!κατά τα χέρια από την επαγγελματική ή ερασιτεχνική εκτροφή!!!δεν ζούμε στον μεσαίωνα!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 21:16 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζομενων και στον ακροτηριασμο τους.ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΦΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ! Πως ειναι δυνατων αυτα να συμβαινουν μονο στην Ελλαδα?
    Να βρεθει αλλος τροπος για να μειωθουν τα αδεσποτα! Τα δικα μας ζωα δε φταινε σε τιποτα. Αυτο που πατε να κανετε ειναι πολυ βαρυ και να ειστε σιγουροι κυριοι της κυβερνησης οτι δε θα ξεχαστει απο κανεναν μας.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:47 | Παναγιωτης Αργυροπουλος

    ΟΧΙ στην υποχεωτικη στειρωση! Δεν συμφωνω με την υποχρεωτικη στειρωση ενος ζωου που μενει μαζι μου και δεν ερχεται σε επαφη εκτος λουριου με ΚΑΝΕΝΑ αλλο ζωο. Δεν εγχειριζουμε χωρις λογο και αυτος ο ορος δεν υπαρχει σε καμμιας αλλης Ευρωπαικης χωρας το νομοσχεδιο.
    Το να ειναι καποιος υπευθυνος για ολα τα κουταβια μιας υποθετικης γεννας ναι. (Κρατηθοθν, νομιμα και δωρεαν υιοθετιθουν κτλ) – Μεχρι εκει!

  • 8 Μαΐου 2021, 20:12 | Γιαννης Δημόπουλος

    Η κατοχύρωση των διεθνώς αναγνωρισμένων ελευθεριών των ζώων, που τίθεται ως προμετωπίδα του νομοσχεδίου, καταρρέει και καταλήγει κενό γράμμα, όταν στις διατάξεις του παρεισφρέει η παρωχημένη, αντιμεταρρυθμιστική και κάθε άλλο παρά φιλελεύθερη επιλογή επίλυσης του προβλήματος του υπερπληθυσμού των αδέσποτων με την υιοθέτηση της υποχρεωτικής στείρωσης όλων των σκύλων, δεσποζόμενων και αδέσποτων!

    Για να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες δυσλειτουργίες (υποστελεχώσεις, υποχρηματοδοτήσεις, νοοτροπία) των ΟΤΑ και για να ικανοποιηθεί μερίδα ζηλωτών του «φιλοζωικού» κινήματος, προκρίθηκε μια λύση ξεκάθαρα αντισυνταγματική (διότι προσβάλλει τον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ιδιοκτήτη του δεσποζόμενου) δυσανάλογα επαχθής, μη αναγκαία και αλυσιτελής (άρα παραβιάζουσα και την αρχή της αναλογικότητας), ταυτόχρονα, δε και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, καθώς η στείρωση είναι χειρουργική ιατρική πράξη, με αντενδείξεις και πιθανές σοβαρές επιπλοκές, διενεργούμενη με γενική αναισθησία, δηλαδή ιατρική πράξη που συνεπάγεται διακινδύνευση της ζωής, της υγείας και της ευζωίας του σκύλου και πάντως αντενδεικνυόμενη ενέργεια γενικής εφαρμογής σε ένα ολόκληρο είδος επί σκοπώ μείωσης του αριθμού του.

    Έχοντας ήδη διακηρύξει την αντίθεσή μας στον κανόνα της γενικής και καθολικής στείρωσης των σκύλων, επικουρικά αξιώνουμε την πλήρη και ρητή εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση των καθαρόαιμων σκύλων και των αυτόχθονων ελληνικών φυλών. Ειδικά για τους δεσποζόμενους καθαρόαιμους, η υποχρεωτική στείρωση είναι απολύτως αδικαιολόγητη και από πλευράς σκοπιμότητας, αφού πρόκειται για σκύλους ηλεκτρονικά σημασμένους (με microchip) που ως εκ τούτου κατέχονται από άτομο κατά τεκμήριο υπεύθυνο, που τους έχει ως μέλη της οικογένειάς του και με βάση την κοινή λογική δεν προτίθεται να τους εγκαταλείψει στο δρόμο, αλλά και αν ακόμη συμβεί αυτό, είναι άμεσα ανιχνεύσιμο! Ακόμη και στατιστικά αποδεικνύεται ότι ο αριθμός των καθαρόαιμων σκύλων (Καθαρόαιμος είναι μόνο ο σκύλος που φέρει pedigree & όχι κάποιος που φαινοτυπικά μοιάζει να ανήκει σε κάποια Φυλή) στο σύνολο των περισυλλεγόμενων αδέσποτων είναι πρακτικά μηδενικός. Οι καθαρόαιμοι σκύλοι, λοιπόν, αφού αποδείχθηκε ότι δεν συμβάλλουν στην αύξηση των αδέσποτων, θα έπρεπε να εξαιρούνται και μόνο για τον λόγο αυτόν. Επιπροσθέτως, όμως, αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι φέρουν γενετικό υλικό, η διατήρηση του οποίου μέσω της αναπαραγωγής, είναι αναγκαία για την προαγωγή και διατήρηση της κάθε φυλής. Δεν είναι υπερβολή ότι η ανεξαίρετη γενικότητα της υποχρεωτικής στείρωσης απειλεί την ίδια την ύπαρξη του είδους “σκύλος” και αποτελεί κίνδυνο για τη βιοποικιλότητα και απειλή για την διαγραφή χιλιάδων χρόνων εξελικτικής ιστορίας. Η παρατήρηση αυτή ισχύει πολλαπλώς για τις αυτόχθονες ελληνικές φυλές σκύλων, οι οποίες μπορούν και πρέπει να σημαίνονται και να καταγράφονται, προκειμένου να διασωθεί το σπάνιας αξίας γενετικό τους υλικό και δεν είναι υπερβολή ότι η δια της στειρώσεως καταδίκη τους σε εξαφάνιση και ιστορική λήθη θα συνιστά πολιτιστικό “έγκλημα”.

    Θα πρέπει, μάλιστα, να επισημανθεί ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις, η Ελλάδα διεκδικεί μια παγκόσμια πρωτιά! Ακόμη και στις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες που θέσπισαν υποχρεωτική στείρωση σκύλων (Κροατία, Ρουμανία), καθαρόαιμοι σκύλοι που φέρουν Pedigree FCI και αυτόχθονες φυλές εξαιρούνται, κάτι που ΔΕΝ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Το «χρυσό χάπι» της αναστολής της εφαρμογής του νόμου για μια διετία και της επιβολής των προστίμων για μια τριετία δεν αναιρεί την παγκόσμια πρωτοτυπία της νομοθετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση δεσποζόμενων χωρίς εξαίρεση (πλην ασθενείας και υπερηλικότητας)!

    Έτσι, η χώρα μας θα είναι η ΠΡΩΤΗ και η ΜΟΝΗ επί συνόλου 99 χωρών-μελών της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας [FCI] που θα εξαναγκαστεί όχι μόνο να μη διοργανώνει Εθνικές Κυνολογικές Εκδηλώσεις αλλά & να απόσχει εφεξής από κάθε Διεθνή Έκθεση Μορφολογίας, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κυναθλήματος και κάθε εν γένει διοργάνωση, δεδομένου ότι βασική προϋπόθεση συμμετοχής είναι ο σκύλος να έχει Pedigree FCI και να μην είναι στειρωμένος. Και τούτο, διότι όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με σκοπό την επιλογή των καταλληλότερων εκπροσώπων κάθε Φυλής για την διατήρηση και βελτίωσή τους.

    Για τους λόγους αυτούς σχολιάζουμε ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 τα εξής:
    • ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:28 | Γιούλη Στραβολαίμου

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:27 | Δημήτρης Καϊάφας

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:51 | Ανδρεας Παπαδατος

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη
    Δεν μπορουν να τιμωρουνται ΟΛΟΙ οι ιδιοκτητες και οι σκυλοι τους για καποιους ελάχιστους.
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ

  • 8 Μαΐου 2021, 20:35 | Κολτσάκη Παναγιώτα

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:24 | Χατζηδαμιανού Δαμιανός

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:37 | Νάντια Κ.

    • ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:35 | Μυρσίνη Σαλαμανή

    Η στείρωση των ζώων συντροφιάς πρέπει να γίνει υποχρεωτική! Τόσα αδέσποτα και κακοποιημενα ζώα το ζητάνε! Οι φιλοζωικές και οι εθελοντές, που τα φροντίζουν, να πάψουν να βάλλονται. Τα χάλια όσως ειναι αρνητές μαζευουν. όποιος θέλει ζωο συντροφιάς να πηγαίνει σε επίσημο , αναγνωρισμένο εκτροφέα και να αγοράζει. Οι φυλές δεν χάνονται με αυτόν τον τρόπο, η αναπαραγωγή ομως ναι. Οι προσμίξεις και οι πειραματισμοι ανίδεων ανθρώπων, δημιουργεί ημίαιμα που απλά πετάνε.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:58 | κοκκαλης παναγιωτης

    αλλο ένα φάουλ της κυβέρνησης όχι στην στείρωση ντροπη σε όσους ψηφίσουν αυτό τον νόμο

  • 8 Μαΐου 2021, 20:12 | Πανουσου Ματουλα

    Όχι στις στείρωσεις!!! δικαίωμα στην εκτροφή έχουν όλοι οι Έλληνες, επαγγελματίες και μη!!!όχι στην σφαγή των σκύλων μας ,στο όνομα της ευζωιας !!!δεν αφερουμε υγείη μέλη των ζώων μας!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 20:56 | Αποστολής Κοκκαλης

    Δεν συμφωνώ με το νομοσχεδιο για να στειρωσουμε τα σκυλιά μας! Ας γινει στα αδεσποτα

  • 8 Μαΐου 2021, 20:49 | ΑΦΡΟΔΙΤΗ

    Ελπίζω να μην περάσει κάτι τέτοιο. Ποιος μπορεί να με υποχρεώσει να στειρώσω την σκυλίτσα μου. Ποιος έχει τέτοιο δικαίωμα. Είμαι αντίθετη στην συγκεκριμένη παράγραφο

  • 8 Μαΐου 2021, 20:22 | ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    Όχι στις υποχρεωτικές στειρώσεις των δεσποζόμενων σκύλων . Αυτό μοιάζει σαν κάποιος που θέλει να δώσει λύση στο πρόβλημα της κακοποίησης των γυναικών να ψηφίζει νόμο με τον οποίο να επιβάλει την υποχρεωτική στείρωση όλων των ανδρών. Που είναι όλες αυτές οι ελευθερίες των ζώων που αναγράφονται και στους σκοπούς αυτού του νομοσχεδίου; Μάλλον περισσεύει η υποκρισία μεταξύ μας.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:58 | Τσαλιαγκου Σοφια

    Δεν συμφωνώ με το νομοσχέδιο να στειρωθουν τα σκυλάκια μας.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:51 | ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    Όχι στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων. Η υποχρεωτική καταγραφή των δεσποζόμενων ζώων θα μπορούσε να δώσει λύση στο πρόβλημα των αδέσποτων, αν εφαρμοζότανε από όλους τους δήμους στην χώρα. Σε όσους δήμους εφαρμόστηκε σωστά το προηγούμενο νομοσχέδιο, είχαμε θεαματικά αποτελέσματα. Σε όλους τους άλλους που εφαρμόστηκε το πρόγραμμα των στειρώσεων χωρίς να εφαρμοστεί η υποχρεωτική καταγραφή των δεσποζόμενων ζώων , το πρόβλημα διογκώθηκε και γέμισε ο τόπος με αγέλες μη στειρωμένων αδέσποτων σκύλων, μια και οι στειρώσεις που γινότανε αφορούσαν στην πλειοψηφία τους δεσποζόμενα ζώα. Αυτό γινότανε φυσικά με την σύμφωνη γνώμη και των δήμων (ψηφοθηρία) και των φιλοζωικών σωματείων (πελατειακές σχέσεις με ανυποψίαστους πολίτες).Αν δεν δεις προσεχτικά πια είναι η αιτία του προβλήματος και να βρεις τρόπους για την ουσιαστική αντιμετώπιση της , το να ψηφίζεις νέους νόμους , στους οποίους μάλιστα βάζεις τον λύκο να φιλάει τα πρόβατα, δεν υπάρχει καμία ελπίδα να οδηγηθείς σε κάποια λύση κάποτε.

  • 8 Μαΐου 2021, 20:37 | Αρτεμησία Παπαγαννοπούλου

    Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα με 1.000.000 αδέσποτους σκύλους, η υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων είναι η μόνη λύση!!!!!! Δεν αντέχουμε αλλα κουτάβια στα βουνά και στα ρέματα, στα σχολεία και στις εκκλησίες. Υπεχρεωτική παιδεία στα σχολεία και υποχρεωτική στείρωση!!!! Οι αρχαίες ελληνικές ράτσες θα διατηρηθούν από νόμιμους εκτροφείς όπως συμβαίνει σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο. Παράνομοι εκτροφείς της πίσω αυλής και ερσιτέχνες εκτροφείς ήρθε η ώρα να πάνε σπίτι τους και να σταμάτησει το μαύρο χρήμα…..
    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΩΝ !!!!!

  • 8 Μαΐου 2021, 20:11 | ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

    ΜΗΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΖΕΤΕ ΤΑ ΖΩΑ.
    ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΚΕΟ.
    ΤΙΜΩΡΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΖΩΟΦΙΛΟΥΣ,ΟΧΙ ΤΑ ΖΩΑ

  • 8 Μαΐου 2021, 19:26 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Λυπούμαστε πάρα πολύ για το Νομοσχέδιο που βγήκε στη διαβούλευση, είναι απαράδεκτο να θέλετε να στειρώσουμε τούς σκύλους ιδιοκτησίας μας. Είναι αδιανόητο να θέλετε να έχουμε την αρνητική πρωτιά του ακρωτηριασμού του συντρόφου μας σε όλη την Ευρώπη, γιατί για εμάς αυτό είναι η στείρωση. Ζητούμε την εξαίρεση της Στείρωσης για τα Καθαρόαιμα σκυλιά με Pedigree, για τους δεσποζόμενους σκύλους και τις Ελληνικές αυτόχθονες φυλές με δικαίωμα αναπαραγωγής τούς έως 2 φορές στη ζωή τους, και βέβαια να μην είναι σκοπός το κέρδος. Ακόμη και την ύστατη στιγμή ευελπιστούμε να επικρατήσει η λογική.

  • 8 Μαΐου 2021, 19:54 | καμπουρης αντωνης

    Λυπούμαστε πάρα πολύ για το Νομοσχέδιο που βγήκε στη διαβούλευση, είναι απαράδεκτο να θέλετε να στειρώσουμε τούς σκύλους ιδιοκτησίας μας. Είναι αδιανόητο να θέλετε να έχουμε την αρνητική πρωτιά του ακρωτηριασμού του συντρόφου μας σε όλη την Ευρώπη, γιατί για εμάς αυτό είναι η στείρωση. Ζητούμε την εξαίρεση της Στείρωσης για τα Καθαρόαιμα σκυλιά με Pedigree, για τους δεσποζόμενους σκύλους και τις Ελληνικές αυτόχθονες φυλές με δικαίωμα αναπαραγωγής τούς έως 2 φορές στη ζωή τους, και βέβαια να μην είναι σκοπός το κέρδος. Ακόμη και την ύστατη στιγμή ευελπιστούμε να επικρατήσει η λογική.

  • 8 Μαΐου 2021, 19:37 | ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Θεωρώ ότι είναι τελείως παράλογη η υποχρεωτική στείρωση δεσποζόμενων σκύλων. Αποτελεί κακοποίηση και πρέπει να δοθεί η δυνατότητα αποφυγής της. Ως κτηνίατρος στο επάγγελμα γνωρίζω τον πόνο της μετεγχειριτικής πορείας του ζώου μετά από στείρωση και σαφώς την μελλοντική απόκτηση βάρους, άσχετα με την επιβαλλόμενη δίαιτα. Ο νομοθέτης πρέπει να καταλάβει ότι για το πρόβλημα των αδέσποτων και πόσο μάλλον των κυνηγητικών σκύλων, υπεύθυνα είναι όχι τα ζώα ράτσας όπως συνηθίζεται να λέγεται αλλά τα τσομπανόσκυλα και οι ανεξέλεγκτες τυχαίες εγκυμοσύνες τους, ζώα σαφώς από κτηνοτροφικές μονάδες. Δεν σας κάνει εντύπωση οτι αδέσποτα είναι ζώα μη βελτιωμένων σκύλων η γατών; Θεωρούμε κακοποίηση την κοπή ουράς και αυτιών αλλά όχι την στείρωση; Με ποιο δικαίωμα θα μας επιβληθεί να στειρώσουμε τα κατοικίδιά μας, όταν τα προσέχουμε κυριολεκτικά σαν παιδιά μας, τα έχουμε μέσα στο σπίτι, τρώνε από το ίδιο μας το πιάτο, κοιμούνται μάλιστα πολλές φορές και μαζί μας. Παρακαλώ ο Νομοθέτης να μην παρασυρθεί από τυχόν υπερβολές δήθεν φιλόζωων ή ακόμα περισσότερο από συντεχνιακές πρακτικές κτηνιάτρων ιδιοκτητών ιατρείων μικρών ζώων. Πρόταση μου είναι η υποχρεωτική σήμανση και καταγραφή των ζώων, ο έλεγχος της υγείας αυτών μέσω των εμβολιασμών και μάλιστα κατά της λεισμανίωσης. Ο εμβολιασμός δε κατά της τελευταίας, θεωρώ ώς κτηνίατρος πάντα, ότι είναι επιβεβλημένος όπως και αυτός της Λύσσας και σε αυτό το κομμάτι θα έπρεπε να στρέφονται οι πραγματικοί φιλόζωοι και όχι στην απάνθρωπη στείρωση των δεσποζόμενων ζώων. Έλεος πια, ας είμαστε λογικοί. Επαναλαμβάνω ότι το πρόβλημα των αδέσποτων δεν ξεκινά από τα κατοικίδια αλλά από τα τσομπανόσκυλα .

  • 8 Μαΐου 2021, 19:41 | Γιαννης

    Η στειρωση των δεσποζομενων σκυλων με βρισκει αντιθετο.
    Εφαρμοστε τον ισχυων νομο με ελεγχο για τσιπαρισμα και καταγραφη στη βαση δεδομενων.
    Δημιουργηστε αστυνομια ζωων.
    Στειρωση ολων των αδεσποτων.
    Βοηθεια αλλα και ελεγχο στα φιλοζωικα σωματεια που σαφως επιτελουν μεγαλο εργο, αλλα παντου υπαρχουν και αυτοι που εκμεταλευονται καταστασεις για κερδος.