1. Η μη εμπορικού χαρακτήρα μετακίνηση ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) από ένα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ένα άλλο ή από έδαφος ή τρίτη χώρα σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διέπεται από τις διατάξεις του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Ιουνίου 2013 σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 998/2003 (L 178) καθώς και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 20132013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
2. Το εμπόριο σκύλων και γατών από κράτος- μέλος της ΕΕ ή τρίτη χώρα διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις μεταδοτικές νόσους των ζώων και για την τροποποίηση και την κατάργηση ορισμένων πράξεων στον τομέα της υγείας των ζώων (L 84) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου της 22ας Δεκεμβρίου 2004 για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά και συναφείς δραστηριότητες και για την τροποποίηση των οδηγιών 64/432/ΕΟΚ και 93/119/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1255/97 (L 3).
3. Οι σκύλοι και οι γάτες που μετακινούνται στο εσωτερικό της χώρας πρέπει να έχουν εμβολιαστεί κατά της λύσσας με τον εμβολιασμό να είναι σε ισχύ. Απαγορεύεται η μετακίνηση ζώων που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του ιού της λύσσας, εκτός εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας σύμφωνα με γνωμάτευση πιστοποιημένου κτηνιάτρου. Η κατώτατη ηλικία στην οποία μπορεί να εμβολιαστεί το ζώο κατά του ιού της λύσσας είναι οι δώδεκα (12) εβδομάδες.
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
6. Οι παρ. 3 και 4 δεν εφαρμόζονται κατά τις μετακινήσεις ή μεταφορές που διενεργούνται από τα συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων από και προς τα κτηνιατρεία, τις κτηνιατρικές κλινικές και τα καταφύγια εντός της Επικράτειας.
7. Απαγορεύεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς στον χώρο αποσκευών σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τουριστικών και άλλων λεωφορείων.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Συμφωνώ με τις θέσεις kαι ενστάσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΑΡΘΡΟ 1
Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.
Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»
ΑΡΘΡΟ 2
Παρ. 11: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής: «Προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι δήμος ή φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει εγγραφεί στο Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων της παρ. 23 ή φυσικό πρόσωπο».
Παρ. 11-12: να διευκρινιστεί αν ο προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι ταυτόχρονα ανάδοχος του ζώου συντροφιάς.
ΑΡΘΡΟ 3
Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.
ΑΡΘΡΟ 4
Στηρίζουμε τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και την αλληλεπίδρασή του με όλα τα μητρώα του δημοσίου τομέα καθώς και αντίστοιχες βάσεις δεδομένων άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παρ. 2: να προστεθεί το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας στους πιστοποιημένους χρήστες του ΕΜΖΣ. Η έλλειψη πρόσβασης θα ισοδυναμεί με αργοπορία στη διερεύνηση καταγγελιών που μπορεί να αποβεί μοιραία και συνολικά αδυναμία παροχής αποτελεσματικής προστασίας της ευζωίας των ζώων συντροφιάς.
Παρ. 16: να διευκρινιστεί το ανώτατο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να δηλωθεί η εξαφάνιση του ζώου από τον αρμόδιο δήμο.
ΑΡΘΡΟ 5
Το σωματείο μας στηρίζει και επικροτεί την υποχρέωση στείρωσης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς. Οι φιλόζωοι πολίτες, οι φιλόζωοι εθελοντές και τα μέλη των φιλοζωικών σωματείων γνωρίζουμε πολύ καλά πως μεγάλος αριθμός αδέσποτων, κακοποιημένων ή παρατημένων στη μοίρα τους ζώων συντροφιάς προέρχονται από γέννες δεσποζόμενων ζώων.
Παρ. 1 (α) : προτείνουμε να μειωθεί ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης από έξι (6) μήνες από την απόκτηση, σε τρεις (3) μήνες από την απόκτηση του εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους. Προτείνουμε επίσης, ειδικά για την περίπτωση απόκτησης γάτας κάτω του ενός (1) έτους, η στείρωση να λαμβάνει χώρα ως τη συμπλήρωση ενός (1) έτους.
Το σωματείο μας κατανοεί την ανάγκη ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για την έναρξη της εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, ωστόσο θεωρούμε πως η έναρξη εφαρμογής την 1.9.2023 είναι πολύ απομακρυσμένη, καταργώντας στην πράξη τους σκοπούς του νόμου. Προτείνουμε ως ημερομηνία έναρξης την 30.6.2022 και την έναρξη επιβολής προστίμου για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης αμέσως μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος το οποίο ορίζεται ως ανώτατη προθεσμία για τη συμμόρφωση με την υποχρέωση στείρωσης. Δηλαδή αν υιοθετηθεί η πρότασή μας ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης να είναι τρεις (3) μήνες από την απόκτηση, η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.10.2022, άλλως, αν ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης παραμείνει έξι (6) μήνες από την απόκτηση, τότε η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.1.2023.
Παρ. 5: να προστεθεί η υποχρέωση του κτηνίατρου για ενημέρωση του ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς αναφορικά με την υποχρέωση στείρωσης και τοποθέτησης τσιπ. Επίσης να διευκρινιστεί σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβαίνουν οι κτηνίατροι όταν διαπιστώνουν αφαίρεση του τσιπ και άρνηση του ιδιοκτήτη να προβεί στην τοποθέτηση νέου (πχ. σχετική ενημέρωση του ΕΜΖΣ).
ΑΡΘΡΟ 7
Παρ. 1: προτείνουμε την τροποποίηση της διάταξης ως εξής: «Οι δήμοι υποχρεούνται να διαθέτουν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 3, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον (α) την περισυλλογή, (β) την παροχή κτηνιατρικής περίθαλψης, (γ) την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή στο ΕΜΖΣ, (δ) τη στείρωση (ε) τη φιλοξενία, (στ) την υιοθεσία τους, (ζ) την επανατοποθέτησή τους, όποτε αυτό κρίνεται δυνατό με βάση την κατάσταση του ζώου συντροφιάς και την καταλληλότητα του τόπου επανατοποθέτησης για την ευζωία του, τηρουμένης της διαδικασίας των στοιχείων (βαδ), (βαε) και (γ) της παραγράφου 5 του παρόντος.
Παρ. 2: Σε σύμπνοια με το σύνολο του φιλοζωικού κόσμου της χώρας, ζητάμε οι Δήμοι να υποχρεούνται να συνεργάζονται με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Προτείνουμε να αντικατασταθεί η λέξη «δύναται» από τη λέξη «οφείλει».
Παρ. 3: προτείνουμε για τους δήμους με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, να προβλέπεται υποχρέωση συνεργασίας τους με έτερο Δήμο διατηρούντα δημοτικό καταφύγιο, ή συνεργασία τους με διαδημοτικό καταφύγιο.
Παρ. 5 (βαγ): να διευκρινιστεί περαιτέρω ο όρος «ανίατη ασθένεια» και να προστεθεί πως σε κάθε περίπτωση απαιτείται να λαμβάνεται υπόψη η συνολική κλινική εικόνα του ζώου. Να απαιτείται σύνταξη κτηνιατρικής γνωμάτευσης όπου τεκμηριώνεται επαρκώς η πλήρης ανικανότητα του ζώου να αυτοσυντηρηθεί λόγω γήρατος ή αναπηρίας και οι λόγοι που η διατήρησή του στη ζωή θα ήταν πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας του.
Προτείνουμε, πριν την τελική απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 7 για υποβολή σε ευθανασία, να λαμβάνει χώρα ανοιχτή πρόσκληση του αρμόδιου Δήμου προς φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και είναι καταχωρημένες στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ή σε αντίστοιχα μητρώα των χωρών όπου εδρεύουν για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ανάληψη του ζώου και παροχής της απαραίτητης περίθαλψης και φροντίδας σε αυτό.
Παρ. 5 (βαδ): να διευκρινιστεί αν οι Δήμοι υποχρεούνται να αναζητήσουν διαθέσιμες θέσεις σε καταφύγια, δημοτικά, διαδημοτικά ή μη δημοτικά, ευρισκόμενα στην επικράτεια άλλων Δήμων.
Παρ. 5 (βαε): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επανατοποθέτηση ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
Παρ. 5 (γ): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επαναφορά ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
Παρ. 6: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες προκειμένου για την περισυλλογή και τη φιλοξενία αδέσποτου ζώου είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να επιτρέπεται η περισυλλογή και η φιλοξενία αδέσποτου ζώου από εγγεγραμμένα στο μητρώο της παρ. 23 του άρθρου 2 φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς και από ιδιώτες, ανεξαρτήτως της διατήρησης αδειοδοτημένων καταφύγιων.
Παρ. 9: να προστεθεί αρμοδιότητα της Επιτροπής της παρ. 7 για τη διενέργεια αυτοψίας στα δημοτικά και διαδημοτικά καταφύγια, καθώς και στα σημεία σίτισης των Δήμων και στα σημεία όπου υφίσταται πληθυσμός αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
ΑΡΘΡΟ 9
Παρ. 4: Όπως γνωρίζει καλά ο φιλοζωικός κόσμος της χώρας, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από μη μονίμους κατοίκους Ελλάδας για υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ζητούμε να διευκρινίζεται περαιτέρω και να είναι σαφής η διαδικασία υιοθεσίας αδέσποτου ζώου συντροφιάς από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη που δεν είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας ή σε περίπτωση συνεργασίας με φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δεν έχει έδρα στην Ελλάδα, ιδίως ως προς τον τόπο υιοθεσίας, τον τρόπο καταχώρησης της υιοθεσίας στο ΕΜΖΣ και τη μετακίνησή του προς τη χώρα κατοικίας του νέου ιδιοκτήτη ή της έδρας του φιλοζωικού σωματείου ή της φιλοζωικής οργάνωσης.
ΑΡΘΡΟ 12
Παρ. 2 (α) : Η προϋπόθεση ύπαρξης ομόφωνης απόφασης της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών υπήρχε και στον προϊσχύσαντα νόμο, ωστόσο κατά τα γενικώς ισχύοντα οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών λαμβάνονται με πλειοψηφία ή αυξημένη πλειοψηφία, αναλόγως των ειδικώς οριζόμενων στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Προτείνουμε η σχετική διάταξη να παραπέμπει στον κανονισμό κάθε πολυκατοικίας για τη λήψη απόφασης αναφορικά με τη διαμονή ζώων στους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας.
Να μην επιτρέπεται η διαμονή ζώων συντροφιάς στην ταράτσα σε κάθε περίπτωση.
Να διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η μόνιμη διαμονή ζώων συντροφιάς σε αποθήκη πολυκατοικίας.
Παρ. 3: Να προβλεφθεί ρητώς ότι σε περίπτωση έλλειψης όρου διατήρησης ζώων στον κανονισμό πολυκατοικίας, οι ένοικοι της πολυκατοικίας διατηρούν το δικαίωμα διατήρησης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
Να προβλεφθεί επίσης ρητώς ότι αλλαγές στον κανονισμό της πολυκατοικίας όσον αφορά τον μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων ζώων ανά διαμέρισμα ισχύουν μόνο για το μέλλον και για αποτροπή τυχόν περαιτέρω αύξησης του αριθμού των ήδη διαμενόντων ζώων συντροφιάς ανά διαμέρισμα. Η αντίθετη περίπτωση θα οδηγούσε σε ανατροπή μακροχρόνιων καταστάσεων και δυσανάλογο περιορισμό της ιδιοκτησίας και της προσωπικής ζωής ιδιοκτητών ή ενοίκων, που υπό το καθεστώς του προηγούμενου νόμου και ελλείψει σχετικού όρου στον κανονισμό της πολυκατοικίας τους διατηρούσαν πάνω από δύο (2) ζώα συντροφιάς στο διαμέρισμά τους.
ΑΡΘΡΟ 16
Παρ. 3: να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της σχετικής υποχρέωσης, ειδάλλως η συγκεκριμένη διάταξη καθίσταται ατελής.
ΑΡΘΡΟ 20
Παρ. 2: το Σωματείο μας εκφράζει την αντίθεσή του στην προσωρινή αφαίρεση του ζώου συντροφιάς και στη δυνατότητα επιστροφής του στον ιδιοκτήτη του, ύποπτο ή κατηγορούμενο για πράξεις καταδεικνύουσες σκληρή, βάναυση και επώδυνη μεταχείριση του ζώου, στη βάση της κάλυψης των εξόδων νοσηλείας και αποκατάστασής του από αυτόν. Η διάταξη αντιτίθεται στο συνολικό πνεύμα προστασίας που διατρέχει το παρόν νομοσχέδιο και θα πρέπει να απαλειφθεί.
ΑΡΘΡΟ 21
Να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 3.
ΑΡΘΡΟ 36
Χαιρετίζουμε την πρόβλεψη για δημιουργία πενταψήφιου τηλεφωνικού αριθμού στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για την αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων, καθώς και κάθε παράβασης του νόμου. Ωστόσο προτείνουμε την υποχρεωτική δημιουργία του αριθμού αναφοράς και την αντικατάσταση του όρου «δύναται» με τον όρο «δημιουργείται».
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά ζώων συντροφιάς εκτός οχήματος σε ειδικό κουτί μεταφοράς όπως σε όλη την Ευρώπη
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
ΝΑΙ στην μεταφορά σκύλων με κουτί μεταφοράς που βρίσκεται εκτός οχήματος.
Υπάρχουν τόσοι μεγάλοι ευρωπαίοι και αμερικανοί κατασκευαστές που κατασκεύαζουν εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων που στηρίζονται στον κοτσαδόρο του οχήματος.
παρ. 4 «Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
5.Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.». Στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται ξεκάθαρα ότι απαγορεύεται – δυστυχώς μόνο για τα σκυλιά και τα γατιά – να μπαίνουν στους χώρου αποσκευών. Δυστυχώς για τα άγρια, τραυματισμένα ζώα που στέλνονται στα κέντρα περίθαλψης συνήθως με Κ.Τ.Ε.Λ. η πρακτική αυτή θα συνεχίζεται αφού ο νομοθέτης τονίζει τα εξής στην παρ. 7.: «Απαγορεύεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς στον χώρο αποσκευών σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τουριστικών και άλλων λεωφορείων».
ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού
Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.
Πρόταση
Μέχρι 15 κιλά πρέπει να θεωρείται ως μικρό ζώο.
Επιτρέπεται η μεταφορά στο χώρο των αποσκευών κλπ τραυματισμένων ή αρρώστων ζώων της άγριας ζωής που μεταφέρονται σε εξειδικευμένο κτηνιατρείο.
Επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων άνω των 15 κιλών:
α) σε πλοία (με λουρί οδηγό στους κοινόχρηστους χώρους πλην των εστιατορίων και bar καθώς και στις καμπίνες, απαγορεύεται ρητά η παραμονή τους στα γκαράζ και στους αποθηκευτικούς χώρους των πλοίων).
β) Στα μέσα σταθερής τροχιάς (κοντά στον συνοδό τους, καθισμένα στο πάτωμα).
γ) Στα αστικά λεωφορεία πλην των ωρών αιχμής (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).
δ) Στα υπεραστικά λεωφορεία με αριθμητικό περιορισμό έως δύο σε κάθε δρομολόγιο (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).
ε) Στα αεροπλάνα σύμφωνα με του κανόνες της ΙΑΤΑ
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση του φίμωτρου είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ και εναπόκειται στην κρίση του συνοδού ο οποίος είναι και υπεύθυνος για κάθε ζημιά ή βλάβη προκαλέσει το ζώο του σύμφωνα με το 924ΑΚ.
Άρθρο 10 – Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς – Εμπόριο σκύλων και γατών.
Πρόταση :
Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.
Γιατί σε Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία επιτρέπετε η μετακίνηση μεγαλόσωμων ζώων μέσα σε Μετρό, τρένα, τραμ κ.τ.λ. με φίμωτρο, και στην χώρα μας να απαγορεύεται;;;
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
ΝΑΙ στην μετακινηση με κουτι μεταφορας εκτος οχήματος που πληροί προδιαγραφες.
ΝΑΙ στην μεταφορά σκύλων με κουτί μεταφοράς που βρίσκεται εκτός οχήματος.
Ναι στη μεταφορά δεσποζομενων ζώων εκτός οχήματος με ειδικό κουτί!
Άρθρο 10 – Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς – Εμπόριο σκύλων και γατών.
Πρόταση :
Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.
Γιατί σε Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία επιτρέπετε η μετακίνηση μεγαλόσωμων ζώων μέσα σε Μετρό, τρένα, τραμ κ.τ.λ. με φίμωτρο, και στην χώρα μας να απαγορεύεται;;;
ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους
Συμφωνώ με τις ενστάσεις και τις προτάσεις της ΠΦΠΟ
Αδυνατώ να κατανοήσω τους λόγους της απαγόρευση μετακίνησης ζώων συντροφιάς άνω των 10 κιλών. Ειδικά των ιδιοκτητών όπου η «νησιωτική» μετακίνηση δεν μπορεί να γίνει με ιδιωτικά μέσα. Προτείνουμε την αφαίρεση του ορισμού: «μικρών ζώων συντροφιάς» με τον ορισμό: «ζώων συντροφιάς».
NAI στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός του οχήματος στα ειδικά κουτιά μεταφοράς αρκεί αυτά να πληρούν όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας( αερισμός, χωρητικότητα,καθαριότητα) κ.τ.λ.
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
Ναι στη μεταφορά δεσποζόμενων ζώων με ειδικό κουτί μεταφοράς πίσω από το αυτοκίνητο ή σέ τρέιλορ.
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΩΝ ΖΩΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΚΟΥΤΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΚΤΟΣ ΟΧΙΜΑΤΟΣ
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
Πως είναι δυνατόν να βγαίνει ένα Νομοσχέδιο στη Διαβούλευση ενώ δεν υπάρχει ακόμα η απόφαση του ΣΤΕ και μάλιστα είναι γραμμένο από ένα Υπουργείο το οποίο δεν έχει καμία μα καμία αρμοδιότητα?
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
Δε νοείται να απαγορεύεται η πώληση σκύλου και γάτας από τα Pet Shops και ταυτόχρονα να επιτρέπεται το εμπόριο τους από το τρίτες χώρες όπως προβλέπεται στο Άρθρο 10.2.
Η απαγόρευση μετακίνησης σκύλου και γάτας στο εσωτερικό της χώρας πριν κάνει τον αντιλυσσικό εμβολιασμό (ελάχιστη ηλικία 12 εβδομάδες) σύμφωνα με το Άρθρο 10.3 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη μετακίνηση ιδιοκτήτη μετά του ζώου του και έρχεται σε αντίθεση με την πρόβλεψη του Άρθρου 6.8.β.
Άρθρα 10.4 και 10.7: Η υποχρέωση μετακίνησης ζώου μέσα σε κλουβί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά αδύνατη τη μεταφορά ζώου μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους (άνω των 10 κιλών) μέσα σε λεωφορείο. Προτείνουμε τη δυνατότητα μετακίνησης εκτός κλουβιού στα λεωφορεία, με χρήση φίμωτρου.
‘‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Το νομοσχέδιο χρήζει αλλαγών, η χώρα έχει γεμισει αδέσποτα είναι καιρός η Ελλάδα να ακολουθήσει τα βήματα της Ευρώπης και να αλλάξει προς το καλύτερο
Αδυνατώ να κατανοήσω τους λόγους της απαγόρευση μετακίνησης ζώων συντροφιάς άνω των 10 κιλών. Ειδικά των ιδιοκτητών όπου η «νησιωτική» μετακίνηση δεν μπορεί να γίνει με ιδιωτικά μέσα. Προτείνουμε την αφαίρεση του ορισμού: «μικρών ζώων συντροφιάς» με τον ορισμό: «ζώων συντροφιάς».
Συμφωνώ με τις ενστάσεις και προτάσεις της πφπο
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.
Ναι στην μεταφορά των δεσποζόμενων ζώων εκτός οχήματος , με ειδικό κουτί μεταφοράς ,όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη.