Άρθρο 47 Αποστολή, λήψη, καταχώριση και διατήρηση του γενετικού υλικού των ζώων συντροφιάς – Μεταβολή χρόνου έναρξης επιβολής προστίμων – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 14 και παρ. 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021

  1. Στο άρθρο 14 του ν. 4830/2021 (Α΄169), περί αποστολής, λήψης, καταχώρισης και διατήρησης του γενετικού υλικού των ζώων συντροφιάς, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 διαγράφονται οι λέξεις «, μέλος του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου», β) στην παρ. 2 βα) στο πρώτο εδάφιο οι λέξεις «ύψους εκατό τριάντα πέντε (135) ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «εβδομήντα (70) ευρώ», ββ) το δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται, βγ) προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο και οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 14 διαμορφώνονται ως εξής:

 

«1. Ιδιοκτήτης σκύλου ή γάτας που δεν επιθυμεί να στειρώσει το ζώο του υποχρεούται, από την 1η.3.2022 και μετά, να αποστείλει δείγμα γενετικού υλικού του ζώου συντροφιάς στο ΕΦΑΓΥΖΣ. Η συλλογή δείγματος γενετικού υλικού και η αποστολή του στο ΕΕΓΥΖΣ γίνονται αποκλειστικά από κτηνίατρο που έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

  1. Για τη λήψη, καταχώριση και διατήρηση του γενετικού υλικού για τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη υποβάλλεται εφάπαξ από τον ιδιοκτήτη του ζώου συντροφιάς ηλεκτρονικό παράβολο ύψους εβδομήντα (70) ευρώ για κάθε ζώο συντροφιάς. Ο κτηνίατρος δύναται να λαμβάνει από τον ιδιοκτήτη αμοιβή έως πενήντα (50) ευρώ για τη λήψη του γενετικού υλικού και τα έξοδα αποστολής του. Οι ιδιοκτήτες κυνηγετικών σκύλων υποβάλλουν ηλεκτρονικό παράβολο ύψους σαράντα (40) ευρώ για κάθε κυνηγετικό σκύλο. Οι ιδιοκτήτες σκύλων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για φύλαξη ποιμνίων (ποιμενικών) απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του παραβόλου της παρούσας.».

 

  1. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 46 του ν. 4830/2021, περί χρόνου εκκίνησης της υποχρέωσης για στείρωση ή αποστολή δείγματος γενετικού υλικού δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς, οι λέξεις «μετά την παρέλευση έξι (6) μηνών από την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΑΓΥΖΣ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «από 1ης.7.2025» και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«9. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9, εκκινεί μετά την παρέλευση ενός (1) μηνός από την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΑΓΥΖΣ κατά το άρθρο 13. Τα πρόστιμα του άρθρου 35 για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης επιβάλλονται από 1ης.7.2025.».

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 13:32 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΤΙΣΟΓΛΟΥ

    Δηλαδή οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί δεν είναι μονιμοι – νόμιμοι κάτοικοι – πολίτες της Ελλάδας;

    Προς τι αυτή η διάκριση;

    Δηλαδή οι κυριότερες πηγές παραγωγής αδέσποτων ζώων ή θα εξαιρούνται ή θα έχουν το χαμηλότερο ύψος παραβόλου;

    Έιναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια διάταξη σε ένα νομοσχέδιο που στόχο έχει να περιορίσει- ελέγξει τον πληθυσμό των αδέσποτων ζώων;

    Μα και δωρεάν που προτείνεται να γίνει για τους κτηνοτρόφους υπάρχει η υπόνοια ότι τουλάχιστον το 1% των κτηνοτρόφων θα πάει για την αποστολή, λήψη, καταχώρηση και διατήρηση των σκυλιών εργασίας του;

    Ποιος θα ελέγξει αν το κάνουν; Ποια είναι πραγματικά τα σκυλιά εργασίας τους από τα 30 -40 που χρησιμοποιούν;

    Ας προχωρήσει το επίσημο κράτος στην ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ των ζώων συντροφιάς, αδέσποτων, δεσποζόμενων και ΣΚΥΛΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ και μετά θα μπορέσει να ξεκινήσει να βγάζει κάποια άκρη. Ειδαλλώςθα γίνει ακόμη μία τρύπα στο νερό.

    Όχι στην μείωση του παραβόλου.
    Ναι στο ίσο ύψος κόστους παραβόλου προς όλους τους Έλληνες πολίτες.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 12:56 | ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΛΗΜΝΟΥ

    Στο άρθρο 47 προτείνεται η μείωση του παραβόλου για λήψη DNA με ιδιαίτερη εύνοια προς την ομάδα των κυνηγών. Όμως η συγκεκριμένη ομάδα είναι βασική υπαίτιος για τις εκατοντάδες, χιλιάδες ανεξέλεγκτες γεννήσεις και εγκαταλείψεις σκύλων ανά την επικράτεια.

    Η εφαρμογή του μέτρου λήψης και διασταύρωσης μέσω DNA, φαντάζει ακατόρθωτη, την στιγμή που ούτε καν η ηλεκτρονική σήμανση που ψηφίστηκε το 2012 δεν έχει γίνει αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία και δεν έχει εφαρμοστεί. Πόσο μάλλον θα εφαρμοστεί μία διαδικασία που απαιτεί επιπλέον κόπο, πάλι από τους φιλόζωους που θα συνεχίσουν να βρίσκουν νέα εγκαταλελλειμένα ζώα και θα προσπαθούν αγωνιωδώς να βρουν τρόπο να τα μεταφέρουν σε κτηνίατρο για λήψη DNA, διασταύρωση κ.λπ.

    Η στείρωση είναι η μόνη ηθική και βιώσιμη λύση, η οποία μπορεί να δώσει σοβαρά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην μείωση του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων και σε αυτή την κατεύθυνση οφείλει να κατευθυνθεί η Πολιτεία.

    Γι’αυτό τον λόγο:

    • Ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :
    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.
    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 12:10 | Άννα Τοσούνογλου

    Στο άρθρο 47 προτείνεται η μείωση του παραβόλου για λήψη DNA με ιδιαίτερη εύνοια προς την ομάδα των κυνηγών. Όμως η συγκεκριμένη ομάδα είναι βασική υπαίτιος για τις εκατοντάδες, χιλιάδες ανεξέλεγκτες γεννήσεις και εγκαταλείψεις σκύλων ανά την επικράτεια.

    Η εφαρμογή του μέτρου λήψης και διασταύρωσης μέσω DNA, φαντάζει ακατόρθωτη, την στιγμή που ούτε καν η ηλεκτρονική σήμανση που ψηφίστηκε το 2012 δεν έχει γίνει αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία και δεν έχει εφαρμοστεί. Πόσο μάλλον θα εφαρμοστεί μία διαδικασία που απαιτεί επιπλέον κόπο, πάλι από τους φιλόζωους που θα συνεχίσουν να βρίσκουν νέα εγκαταλελλειμένα ζώα και θα προσπαθούν αγωνιωδώς να βρουν τρόπο να τα μεταφέρουν σε κτηνίατρο για λήψη DNA, διασταύρωση κ.λπ.

    Η στείρωση είναι η μόνη ηθική και βιώσιμη λύση, η οποία μπορεί να δώσει σοβαρά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην μείωση του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων και σε αυτή την κατεύθυνση οφείλει να κατευθυνθεί η Πολιτεία.

    Γι’αυτό τον λόγο:

    • Ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :
    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.
    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 12:08 | Μαρίνα Λέπα

    ΟΧΙ άλλες αναβολές στην επιβολή προστίμων ! Έχει καταντήσει γραφικό και το μόνο που κατορθώνουν οι αναβολές είναι να αποθρασύνουν αυτούς που αναπαράγουν ζώα ανεξέλεγκτα και να φορτώνουν τις πλάτες των φιλόζωων με ακόμα περισσότερα ζώα !
    Πόσο να αντέξουν πια κι αυτοί οι φιλόζωοι !

    Μαζί με τα πρόστιμα, όσοι αρνούνται να στειρώσουν το ζώο τους να υπόκεινται σε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ στα εκατοντάδες κυνοκομεία της Ελλάδας. Να νιώσουν το πρόβλημα στο πετσί τους !!!

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 12:22 | Άννα Τοσούνογλου

    Στο άρθρο 47 προτείνεται η μείωση του παραβόλου για λήψη DNA με ιδιαίτερη εύνοια προς την ομάδα των κυνηγών. Όμως η συγκεκριμένη ομάδα είναι βασική υπαίτιος για τις εκατοντάδες, χιλιάδες ανεξέλεγκτες γεννήσεις και εγκαταλείψεις σκύλων ανά την επικράτεια.

    Η εφαρμογή του μέτρου λήψης και διασταύρωσης μέσω DNA, φαντάζει ακατόρθωτη, την στιγμή που ούτε καν η ηλεκτρονική σήμανση που ψηφίστηκε το 2012 δεν έχει γίνει αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία και δεν έχει εφαρμοστεί. Πόσο μάλλον θα εφαρμοστεί μία διαδικασία που απαιτεί επιπλέον κόπο, πάλι από τους φιλόζωους που θα συνεχίσουν να βρίσκουν νέα εγκαταλελειμμένα ζώα και θα προσπαθούν αγωνιωδώς να βρουν τρόπο να τα μεταφέρουν σε κτηνίατρο για λήψη DNA, διασταύρωση κ.λπ.

    Η στείρωση είναι η μόνη ηθική και βιώσιμη λύση, η οποία μπορεί να δώσει σοβαρά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην μείωση του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων και σε αυτή την κατεύθυνση οφείλει να εστιάσει η Πολιτεία.

    Γι’αυτό τον λόγο:
    • Ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :

    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.

    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 12:25 | Γρηγόρης

    Το νομοσχέδιο Άργος είναι απαράδεκτο και εκτός πραγματικότητας. Απόδειξη τούτου είναι ότι στην ουσία καταργήθηκε στην πράξη από τους κτηνιάτρους που είναι οι καθ ύλης αρμόδιοι επιστήμονες. Αφού λοιπόν διαφωνούσαν επί της αρχής οι κτηνίατροι πως συντάχθηκε το υπόψη έκτρωμα; Ποιος το υπαγόρευσε; Ποιον εξυπηρετεί (σίγουρα όχι τα ζώα); Το πρόβλημα των αδέσποτων στην Ελλάδα είναι πολύ παλιό και επιδεινώνεται διότι οι υπεύθυνοι απλά δεν κάνουν τίποτα. Προτείνω να καταργηθεί το νομοσχέδιο Άργος και να εφαρμοστεί αυστηρότατα και μέχρι κεραίας η προηγούμενη νομοθεσία από τους Δήμους δηλαδή να καταγραφούν και σημανθούν ηλεκτρονικά όλα τα αδέσποτα, να τους παρασχεθεί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, περιοδική αποπαρασίτωση και εμβολιασμός και να δημιουργηθούν τα (ανύπαρκτα) καταφύγια των Δήμων όπου θα φιλοξενούνται τα αδέσποτα. Επίσης να εξεταστεί και η επιλογή της ευθανασίας σε περίπτωση αρρώστων ή επιθετικών σκύλων ως εσχάτη λύση. Δεν είναι δυνατόν επειδή δε λειτουργούν οι αρμόδιοι να θέλετε να στειρώσετε χωρίς λόγο όλα τα δεσποζόμενα σκυλιά και γατιά της χώρας για να περιορίσετε τα αδέσποτα τη στιγμή που οι πληθυσμοί τους έχουν εκτοξευτεί ακριβώς επειδή κάποιοι δεν κάνουν τη δουλειά τους. Πάρτε το πίσω ΤΩΡΑ (αλλιώς μην απορείτε για τα αποτελέσματα των εκλογών).

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 11:22 | Κ Σ ΜΗΛΟΥ

    Ο Κ.Σ Μήλου είναι αντίθετος με το δίλημμα στείρωσης ή λήψης DNA και την αφαίρεση άδειας θήρας των κυνηγών σε περίπτωση τυχών παράβασης των παραπάνω, διότι μας ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους πολίτες.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 10:12 | Σοβαρής Γεώργιος

    Διαφωνώ με το νόμοσχεδιο Άργος γιατί το θεωρώ καθαρά εισπρακτικό μεσο

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 10:49 | ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

    Διαφωνώ καθετα

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 10:12 | Ουρανια Κανελλου

    Εάν εξαιρεθούν οι κυνηγοί από τον νόμο, θεωρείται ως μη γενόμενος δεδομένων των γνωστοποιημένων πηγων των 4ων και πλέον εκατομμυρίων αδεσποτων στη χώρα. Στα σχόλια των κυνηγών δεν βλέπω καμία αιτολογία για την εξαίρεση παρα μόνο οδηγίες για το τι θέλουν ή δεν θέλουν να επιβαρυνθούν. Το πρόβλημα όμως είναι ολιστικό και αφορά όλους τους πολίτες τις χώρας. Δεν μπορούμε να δεχτούμε εξαιρέσεις στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας στο κοινωνικό σύνολο. Εαν θελουμε να λύσουμε το πρόβλημα των αδεσποτων η υποχρέωση στείρωσης αλλά και η επιβολή του νόμου με έλεγχο και πρόστιμα, (αναγκαία συμπληρωματικά στοιχεία) ειναι επιτακτική

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 10:16 | Αθηνά Χριστοπούλου

    Υποχρεωτική στείρωση των μη αστέγων δεσποζομενων ζώων,με εξαίρεση σοβαρών λόγων υγείας.
    Καμία προνομιακή μεταχείριση των κυνηγών,δεν αποτελούν επαγγελματική ομάδα.
    Έλεγχος υποχρεωτικής σήμανσης και στείρωσης .
    Η ντροπή με τα εκατομμύρια αδέσποτα που υποφέρουν πρέπει να τελειώσει.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 08:03 | Βασίλης

    Τα κυνηγόσκυλα δεν λρεπει να εξερευνούν ζουν σε αθλιες συνθήκες σαν αντικείμενα για το χόμπι κάποιον που το παίζουν κυνηγοί…τα μετρα πρέπει να ληφθούν για όλους για να καλυτερέψει η κατάσταση με τα αδέσποτα δεν φταίνε σε τίποτα τα ζωντανά να ταλαιπωρουνται επειδη κάποιοι δεν εχουν ίχνος μυαλού…

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 07:43 | Ανδρέας Δ.

    Πολύ σημαντική βελτίωση της διάταξης προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι εύλογο και επιβάλλεται οι κυνηγοί να πληρώνουν μειωμένο παράβολο, σε σχέση με τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες σκύλων και είναι ορθή η νομοθετική πρωτοβουλία τροποποίησης της διάταξης, αν ληφθεί υπόψη ότι:
    α. Τα κυνηγόσκυλα υπερβαίνουν τις τριακόσιες χιλιάδες.
    β. Οι κυνηγοί είναι η μόνη ομάδα ιδιοκτητών σκύλων που συνεισφέρει ετησίως περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ στο πράσινο ταμείο, πολλά από τα οποία διατίθενται για φιλοζωϊκές δράσεις.
    γ. Οι κυνηγοί, ακόμη και όταν αποβιώσει ο σκύλος τους, αποκτούν ένα νέο σκύλο και όχι ένα ωδικό πτηνό ή ένα ψάρι, με αποτέλεσμα να υφίστανται συνεχώς τα έξοδα που απορρέουν από τον παρόντα νόμο.
    δ. Οι κυνηγοί δεοντολογικά και πρακτικά αποφεύγουν την επέμβαση της στείρωσης, διότι μια μετεγχειρητική κήλη ή μια μεταβολή της συμπεριφοράς του ζώου μπορεί πραγματικά να καταστήσει ένα κυνηγόσκυλο, για την εκπαίδευση του οποίου δαπάνησαν χρόνο, χρήματα και έκαναν θυσίες απουσιάζοντας από τα λοιπά μέλη της οικογένειάς τους, ανίκανο να συμμετέχει στο κυνήγι και την ιχνηλασία (που αποτελεί τη φυσική δραστηριότητα-ευχαρίστηση του ζώου από αρχαιοτάτων χρόνων) και να καταλήξει δυστυχισμένο, με αποτέλεσμα στην πλειοψηφία τους να επωμιστούν τα έξοδά αποστολής δείγματος DNA, ακόμη και αν οι εγχειρήσεις στειρώσεων γίνονταν δωρεάν.
    ε. Yπάρχουν αρκετοί κυνηγοί που έχουν πάνω από 3 σκυλιά, που θα επιβαρυνθούν να πληρώσουν πάνω από τρεις φορές το αντίτιμο του παραβόλου και τα έξοδα για την αποστολή του DNA.

    Οι διατάξεις που προβλέπουν πέρα από τις βαριές κυρώσεις, επιπρόσθετα και την αφαίρεση της κυνηγετικής άδειας από τους κυνηγούς, πρέπει να αποσυρθούν ως αντισυνταγματικές, καθώς συνιστούν άνιση μεταχείριση των πολιτών με άδικη στοχοποίηση των κυνηγών.

    Όσοι ρατσιστικά ή συκοφαντικά επιτίθενται στους κυνηγούς με αφορμή την δίκαιη μείωση του παραβόλου:
    α, Να μην ξεχνούν την αρχή της ισότητας των πολιτών στις κυρώσεις που επιβάλλει ο νόμος και να μη ζητούν επιπρόσθετες (αφαίρεση κυνηγετικής αδείας).
    β. Να μην ξεχνούν ότι ένας κυνηγός καταβάλλει ήδη κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 35 ευρώ ετησίως και όχι εφάπαξ για το Πράσινο Ταμείο, από το οποίο χρηματοδοτούνται πολλές φιλοζωικές δράσεις.
    γ. Να μη λησμονούν ότι οι κυνηγοί είναι από τους πιο πιστούς και ενσυνείδητους κατόχους σκύλων, καθώς δεν αποκτούν απλά ένα σκυλί που μεγάλωσε και δεν τους κάνει, αλλά τουναντίον πρόκειται για ένα σκύλο η επιλογή του οποίου γίνεται προσεκτικά και συνειδητά μετά από πολύ σκέψη, για την απόκτησή του έχουν δαπανήσει αρκετά χρήματα και πραγματοποιούν την εκπαίδευσή του με πολύ κόπο, κόστος, χρόνο και θυσίες της υπόλοιπης οικογένειά τους. Η συνέπειά των κυνηγών αποδεικνύεται και αναγνωρίζεται από την πλειοψηφία της κοινωνίας, η οποία είναι μάρτυρας των μορφολογικών χαρακτηριστικών των σκύλων που συνθέτουν τις αδέσποτες αγέλες.
    δ. Να μη ξεχνούν ότι κυρίως οι κυνηγοί στο σύνολό τους θα συμμορφωθούν και θα εφαρμόσουν τις εν λόγω διατάξεις στα σκυλάκια τους, καθώς πρόκειται για την πλέον ελεγχόμενη ομάδα ιδιοκτητών σκύλων (από θηροφυλακή, δασαρχεία, αστυνομικά όργανα) και μάλιστα την πλέον συνεπή, καθώς ουδείς κυνηγός δεν θα ρισκάρει την άσκηση της αγαπημένης δραστηριότητας της θήρας, συνέπεια η οποία άλλωστε έχει αποδειχθεί εδώ και χρόνια με τα μέτρα της σήμανσης – καταγραφής και κτηνιατρικής παρακολούθησης.
    ε. Οι κυνηγοί μαζικά έχουν δώσει τα διαπιστευτήριά τους για το πόσο συμμέτοχοι και ενεργοί είναι σε φιλοζωικές και περιβαλλοντικές δράσεις καθώς και πολιτικής προστασίας – δασοπυρόσβεσης και μάλιστα χωρίς καμία οικονομική υποστήριξη από κανέναν, αλλά με τα δικά τους χρήματα, γιατί αυτό είναι ο πραγματικός εθελοντισμός. Οτιδήποτε άλλο συνιστά αμειβόμενη παροχή υπηρεσιών υπό τον μανδύα του επιδοτούμενου εθελοντισμού.

    Εν κατακλείδι κρίνεται αναγκαία η εξέταση της κατάργησης του παραβόλου για την αποστολή δείγματος DNA για τους κυνηγετικούς σκύλους καθόσον για τους ιδιοκτήτες τους η επιλογή αυτή είναι μονόδρομος στα πλαίσια της εργασίας που καλείται να πραγματοποιήσει και να εκτελέσει ο κυνηγετικός ως σκύλος εργασίας και επουδενί δεν πρέπει να αποπροσανατολίζει το γεγονός ότι ο κυνηγετικός σκύλος είναι και σκύλος συντροφιάς, εξαιτίας της ιδιαίτερης σχέσης αγάπης που έχουν οι κυνηγοί με τα σκυλιά τους.
    Να καταργηθούν οι διατάξεις που προβλέπουν την αφαίρεση κυνηγετικής άδειας από τον νόμο ως πλεονάζουσα διοικητική κύρωση που στοχοποιεί χωρίς λόγο συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 07:53 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΙΑΠΗΣ

    ΜΟΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ που μπορεί να οδηγήσει στη μείωση κ σε βάθος χρόνου στην απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των άστεγων ζώων συντροφιάς και δη των 4.000.000.αυτών.
    Ήτοι την υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά .
    Υιοθετούμε την ανοιχτή επιστολή, που διαβάσαμε στο διαδίκτυο, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Λιβάνιο ως ο παρακάτω σύνδεσμος.
    https://www.facebook.com/share/p/mgn6gpJwp4tBZvD8/?mibextid=qi2Omg&mibextid=qi2Omg
    Σε κάθε περίπτωση και αν δε γίνει δεκτή η υποχρεωτική στείρωση προτείνουμε για ευνόητους λόγους η κατηγορία των κυνηγών να υπαχθεί στο άρθρο 4, παρ. 13 του νόμου 4830/21,όπως και οι κτηνοτρόφοι δηλαδή ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ, σήμανση, καταγραφή και εμβολιασμό και στη περίπτωση της επιλογής του DNA το ηλεκτρονικό παράβολο, αμοιβή κτηνιάτρου και έξοδα αποστολής να μην υπερβαίνουν το ποσό των 60 ευρώ, για όλους τους ιδιοκτήτες χωρίς κανένα διαχωρισμό και χωρίς την απαλλαγή των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες .
    Να μην υπάρξει παράταση επιβολής του προστίμου μετά από ένα έτος. Οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών απλά καταδεικνύουν ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ το ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ του νόμου αυτού, ο οποίος πρέπει να τροποποιηθεί το λιγότερο κατά το 80% προς τη κατεύθυνση της πραγματικής και αποτελεσματικής προστασίας των ζώων και της μείωσης των άστεγων.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 06:14 | Γιάννης

    Επαναφέρουμε τη ΜΟΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ που μπορεί να οδηγήσει στη μείωση κ σε βάθος χρόνου στην απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των άστεγων ζώων συντροφιάς και δη των 4.000.000.αυτών.
    Ήτοι την υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά .
    Υιοθετούμε την ανοιχτή επιστολή, που διαβάσαμε στο διαδίκτυο, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Λιβάνιο ως ο παρακάτω σύνδεσμος.
    https://www.facebook.com/share/p/mgn6gpJwp4tBZvD8/?mibextid=qi2Omg&mibextid=qi2Omg
    Σε κάθε περίπτωση και αν δε γίνει δεκτή η υποχρεωτική στείρωση προτείνουμε για ευνόητους λόγους η κατηγορία των κυνηγών να υπαχθεί στο άρθρο 4, παρ. 13 του νόμου 4830/21,όπως και οι κτηνοτρόφοι δηλαδή ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ, σήμανση, καταγραφή και εμβολιασμό και στη περίπτωση της επιλογής του DNA το ηλεκτρονικό παράβολο, αμοιβή κτηνιάτρου και έξοδα αποστολής να μην υπερβαίνουν το ποσό των 60 ευρώ, για όλους τους ιδιοκτήτες χωρίς κανένα διαχωρισμό και χωρίς την απαλλαγή των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες .Να μην υπάρξει παράταση επιβολής του προστίμου μετά από ένα έτος. Οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών απλά καταδεικνύουν ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ το ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ του νόμου αυτού, ο οποίος πρέπει να τροποποιηθεί το λιγότερο κατά το 80%

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 06:48 | Μαρία Αντωνοπούλου Πρίντζου

    Άρθρο 47• Είναι απαράδεκτη η εύνοια του Νόμου που μειώνει στο ελάχιστο το παράβολο για λήψη DNA για την πιο βασική υπαίτια ομάδα δημιουργίας νέων αδέσποτων. Η τροποποίηση προτείνει για κάθε κυνηγόσκυλο την καταβολή παραβόλου 40 ευρώ ενώ για τους υπόλοιπους κηδεμόνες το ποσό διαμορφώνεται στα 70 ευρώ.
    • Είναι αδιανόητο ότι η κυβέρνηση τέσσερα χρόνια μετά δεν τολμάει να εφαρμόσει τον νόμο που μόνη της ψήφισε αφού παρατείνεται για πολλοστή φορά η επιβολή κυρώσεων για την επιβολή της υποχρέωσης στείρωσης ή λήψης dna (τα πρόστιμα ξεκινάνε 1-7-25).
    • Είναι ολοφάνερο ότι με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις και δεδομένου ότι το κόστος στείρωσης σε περιοχές της Ελλάδας ανέρχεται σε 250 ευρώ και άνω, η υποχρεωτική στείρωση ακυρώνεται πριν καν ξεκινήσει. Αντίθετα ενθαρρύνονται οι κυνηγοί να αποκτούν και να διατηρούν αστείρωτα κυνηγόσκυλα, γεγονός που θα συνεχίσει τον πολλαπλασιασμό των αδέσποτων κυνηγόσκυλων από ανεπιθύμητες γέννες που είναι τα πλέον συχνά κουτάβια που βρίσκουμε εγκαταλελειμμένα σε όλη την Ελλάδα. Αν σημειωθεί ότι και ενήλικα αστείρωτα κυνηγόσκυλα συχνά εγκαταλείπονται για διάφορους λόγους (μη εκπαιδεύσιμα, κροτοφοβικά, άρρωστα ή τραυματισμένα, μεγάλης ηλικίας κλπ) καταλαβαίνει κανείς πόσο προβληματική είναι η πρόβλεψη του νόμου.
    • Επιπλέον εισάγει μια απαράδεκτη και ενδεχομένως αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ πολιτών δεδομένου ότι οι κυνηγοί δεν είναι κάποια επαγγελματική ομάδα που χρειάζεται στήριξη αλλά απλοί πολίτες που κάνουν μια δραστηριότητα για λόγους αναψυχής όπως την αντιλαμβάνονται.
    • Η λήψη γενετικού υλικού ήταν εξαρχής ένα παράθυρο στην μόνη ηθική και αξιόπιστη λύση του προβλήματος των ανεξέλεγκτων γεννήσεων. Την στείρωση. Ζητάμε την ακύρωση αυτού του ούτως ή άλλως αναποτελεσματικού μέτρου και την εφαρμογή της υποχρεωτικής και καθολικής στείρωσης για όλα τα ζώα.
    • Επιπλέον ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :
    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.
    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 06:49 | ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

    Άρθρο 47• Είναι απαράδεκτη η εύνοια του Νόμου που μειώνει στο ελάχιστο το παράβολο για λήψη DNA για την πιο βασική υπαίτια ομάδα δημιουργίας νέων αδέσποτων. Η τροποποίηση προτείνει για κάθε κυνηγόσκυλο την καταβολή παραβόλου 40 ευρώ ενώ για τους υπόλοιπους κηδεμόνες το ποσό διαμορφώνεται στα 70 ευρώ.
    • Είναι αδιανόητο ότι η κυβέρνηση τέσσερα χρόνια μετά δεν τολμάει να εφαρμόσει τον νόμο που μόνη της ψήφισε αφού παρατείνεται για πολλοστή φορά η επιβολή κυρώσεων για την επιβολή της υποχρέωσης στείρωσης ή λήψης dna (τα πρόστιμα ξεκινάνε 1-7-25).
    • Είναι ολοφάνερο ότι με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις και δεδομένου ότι το κόστος στείρωσης σε περιοχές της Ελλάδας ανέρχεται σε 250 ευρώ και άνω, η υποχρεωτική στείρωση ακυρώνεται πριν καν ξεκινήσει. Αντίθετα ενθαρρύνονται οι κυνηγοί να αποκτούν και να διατηρούν αστείρωτα κυνηγόσκυλα, γεγονός που θα συνεχίσει τον πολλαπλασιασμό των αδέσποτων κυνηγόσκυλων από ανεπιθύμητες γέννες που είναι τα πλέον συχνά κουτάβια που βρίσκουμε εγκαταλελειμμένα σε όλη την Ελλάδα. Αν σημειωθεί ότι και ενήλικα αστείρωτα κυνηγόσκυλα συχνά εγκαταλείπονται για διάφορους λόγους (μη εκπαιδεύσιμα, κροτοφοβικά, άρρωστα ή τραυματισμένα, μεγάλης ηλικίας κλπ) καταλαβαίνει κανείς πόσο προβληματική είναι η πρόβλεψη του νόμου.
    • Επιπλέον εισάγει μια απαράδεκτη και ενδεχομένως αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ πολιτών δεδομένου ότι οι κυνηγοί δεν είναι κάποια επαγγελματική ομάδα που χρειάζεται στήριξη αλλά απλοί πολίτες που κάνουν μια δραστηριότητα για λόγους αναψυχής όπως την αντιλαμβάνονται.
    • Η λήψη γενετικού υλικού ήταν εξαρχής ένα παράθυρο στην μόνη ηθική και αξιόπιστη λύση του προβλήματος των ανεξέλεγκτων γεννήσεων. Την στείρωση. Ζητάμε την ακύρωση αυτού του ούτως ή άλλως αναποτελεσματικού μέτρου και την εφαρμογή της υποχρεωτικής και καθολικής στείρωσης για όλα τα ζώα.
    • Επιπλέον ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :
    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.
    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 04:22 | Αντωνία

    Είναι απαράδεκτη η εύνοια του Νόμου που μειώνει στο ελάχιστο το παράβολο για λήψη DNA για την πιο βασική υπαίτια ομάδα δημιουργίας νέων αδέσποτων. Η τροποποίηση προτείνει για κάθε κυνηγόσκυλο την καταβολή παραβόλου 40 ευρώ ενώ για τους υπόλοιπους κηδεμόνες το ποσό διαμορφώνεται στα 70 ευρώ.Είναι αδιανόητο ότι η κυβέρνηση τέσσερα χρόνια μετά δεν τολμάει να εφαρμόσει τον νόμο που μόνη της ψήφισε αφού παρατείνεται για πολλοστή φορά η επιβολή κυρώσεων για την επιβολή της υποχρέωσης στείρωσης ή λήψης dna (τα πρόστιμα ξεκινάνε 1-7-25).Είναι ολοφάνερο ότι με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις και δεδομένου ότι το κόστος στείρωσης σε περιοχές της Ελλάδας ανέρχεται σε 250 ευρώ και άνω, η υποχρεωτική στείρωση ακυρώνεται πριν καν ξεκινήσει. Αντίθετα ενθαρρύνονται οι κυνηγοί να αποκτούν και να διατηρούν αστείρωτα κυνηγόσκυλα, γεγονός που θα συνεχίσει τον πολλαπλασιασμό των αδέσποτων κυνηγόσκυλων από ανεπιθύμητες γέννες που είναι τα πλέον συχνά κουτάβια που βρίσκουμε εγκαταλελειμμένα σε όλη την Ελλάδα. Αν σημειωθεί ότι και ενήλικα αστείρωτα κυνηγόσκυλα συχνά εγκαταλείπονται για διάφορους λόγους (μη εκπαιδεύσιμα, κροτοφοβικά, άρρωστα ή τραυματισμένα, μεγάλης ηλικίας κλπ) καταλαβαίνει κανείς πόσο προβληματική είναι η πρόβλεψη του νόμου.Επιπλέον εισάγει μια απαράδεκτη και ενδεχομένως αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ πολιτών δεδομένου ότι οι κυνηγοί δεν είναι κάποια επαγγελματική ομάδα που χρειάζεται στήριξη αλλά απλοί πολίτες που κάνουν μια δραστηριότητα για λόγους αναψυχής όπως την αντιλαμβάνονται.Η λήψη γενετικού υλικού ήταν εξαρχής ένα παράθυρο στην μόνη ηθική και αξιόπιστη λύση του προβλήματος των ανεξέλεγκτων γεννήσεων. Την στείρωση. Ζητάμε την ακύρωση αυτού του ούτως ή άλλως αναποτελεσματικού μέτρου και την εφαρμογή της υποχρεωτικής και καθολικής στείρωσης για όλα τα ζώα.Επιπλέον ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :– Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.– Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 03:07 | Βασιλική Χρήστου

    Καμία αναβολή στην επιβολή προστίμων !
    Οι ανεξέλεγκτες γεννήσεις από αστείρωτα δεσποζόμενα αναδεικνύεται πλέον ως η βασική αιτία δημιουργίας νέων αδέσποτων. Αυτό, διότι τα αδέσποτα ζώα ήδη στειρώνονται εδώ και χρόνια μέσα από προγράμματα των Δήμων, των Φιλοζωικών Οργανώσεων ακόμα και μεμονωμένων φιλόζωων πολιτών.Η πολιτεία οφείλει επιτέλους, χωρίς δικαιολογίες και αναβολές, να χτυπήσει στην ΡΙΖΑ του προβλήματος, που είναι τα αστείρωτα δεσποζόμενα και οι κατά χιλιάδες εγκαταλείψεις των απογόνων τους σε όλη την χώρα.Στείρωση, η μόνη ηθική λύση για τις ανεξέλεγκτες γεννήσεις των δεσποζόμενων !
    Τα κυνηγόσκυλα δεν είναι σκύλοι εργασίας για να εξαιρεθούν από τις διατάξεις του νόμου .

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 02:41 | Αριάνα Μελανίτη

    Κείμενο από την ΠΦΠΟ

    Αξιότιμε κε Υπουργέ,
    Επικοινωνούμε μαζί σας με αφορμή την διαβούλευση για τις τροποποιήσεις του 4830.
    Στο άρθρο 47 προτείνεται η μείωση του παραβόλου για λήψη DNA με ιδιαίτερη εύνοια προς την ομάδα των κυνηγών. Όμως η συγκεκριμένη ομάδα είναι βασική υπαίτιος για τις εκατοντάδες, χιλιάδες ανεξέλεγκτες γεννήσεις και εγκαταλείψεις σκύλων ανά την επικράτεια.
    Η εφαρμογή του μέτρου λήψης και διασταύρωσης μέσω DNA, φαντάζει ακατόρθωτη, την στιγμή που ούτε καν η ηλεκτρονική σήμανση που ψηφίστηκε το 2012 δεν έχει γίνει αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία και δεν έχει εφαρμοστεί. Πόσο μάλλον θα εφαρμοστεί μία διαδικασία που απαιτεί επιπλέον κόπο, πάλι από τους φιλόζωους που θα συνεχίσουν να βρίσκουν νέα εγκαταλελειμμένα ζώα και θα προσπαθούν αγωνιωδώς να βρουν τρόπο να τα μεταφέρουν σε κτηνίατρο για λήψη DNA, διασταύρωση κ.λπ.
    Η στείρωση είναι η μόνη ηθική και βιώσιμη λύση, η οποία μπορεί να δώσει σοβαρά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην μείωση του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων και σε αυτή την κατεύθυνση οφείλει να εστιάσει η Πολιτεία.
    Γι’αυτό τον λόγο:
    • Ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια καθώς και :
    – Την άμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.
    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους.
    Επίσης, ζητάμε την ΜΗ παράταση επιβολής προστίμων για στείρωση/DNA αλλά την άμεση εφαρμογής της.
    Αναφερόμαστε σε έναν φιλοζωικό νόμο που πυλώνες στήριξης του πρέπει να είναι οι φιλοζωικοί φορείς. Τα παραπάνω είναι οι μόνες λύσεις για τα προβλήματα δεκαετιών.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 02:34 | Ζήνα Μοχαμάντ

    Η υποχρεωτική στείρωση των ζώων συντροφιάς είναι ένα κρίσιμο βήμα για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου αριθμού των αδέσποτων ζώων στη χώρα μας, που ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια. Η κατάσταση αυτή έχει προκύψει σε μεγάλο βαθμό από την ανεύθυνη διαχείριση των ζώων από κυνηγούς και κτηνοτρόφους, οι οποίοι συχνά χρησιμοποιούν τα ζώα τους ως εργαλεία χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ευζωία τους. Η υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων, με εξαιρέσεις για ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών, είναι επιτακτική. Η εφαρμογή αυτής της πολιτικής θα πρέπει να έχει ορίζοντα πέντε ετών, με επανεξέταση της κατάστασης. Η ανάγκη για στείρωση είναι επιτακτική, καθώς η αδιαφορία για την ευζωία των ζώων έχει οδηγήσει σε σοβαρές κοινωνικές και ηθικές προκλήσεις. Η πρόταση για δωρεάν στείρωση και σήμανση των ζώων για τις κατηγορίες των κυνηγών και των κτηνοτρόφων είναι κρίσιμη. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι όλοι οι ιδιοκτήτες ζώων θα έχουν ίσες ευθύνες και υποχρεώσεις. Η επιβολή αυστηρών προστίμων για την μη συμμόρφωση με την υποχρεωτική στείρωση είναι απαραίτητη, χωρίς παρατάσεις, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα του νόμου. Ειδικότερα για τους κτηνοτρόφους, η υποχρεωτική στείρωση μπορεί να συμβάλει στην εξάλειψη της ανεύθυνης αναπαραγωγής και της εγκατάλειψης ζώων. Πολλοί κτηνοτρόφοι συχνά δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τα ζώα τους όταν δεν είναι πλέον χρήσιμα, με αποτέλεσμα αυτά να εγκαταλείπονται ή να αναπαράγονται ανεξέλεγκτα. Η υποχρεωτική στείρωση θα μπορούσε να τους ενθαρρύνει να διαχειρίζονται τα ζώα τους με μεγαλύτερη υπευθυνότητα, καθώς θα μειωθούν οι ανεπιθύμητες γέννες και, κατά συνέπεια, ο αριθμός των αδέσποτων ζώων. Η κοινωνία οφείλει να υιοθετήσει μια πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στα ζώα συντροφιάς, και η υποχρεωτική στείρωση είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Η συνεργασία με τους κτηνοτρόφους και η παροχή κινήτρων για υπεύθυνη ιδιοκτησία και διαχείριση των ζώων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία αυτής της πολιτικής.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 00:14 | Αθηνά Χριστοπούλου

    Πρέπει να επισημανθεί και να μην ΑΓΝΟΗΘΕΊ, το γεγονός πως το το 80τοις εκατό των αδέσποτων ζώων, προέρχονται από γέννες δεσποζόμενων ζώων, από ανεύθυνους ιδιοκτήτες που δεν έχουν στειρώσει τα ζώα τους , τα βάζουν και ζευγαρώνουν και ταυτόχρονα, δεν επιθυμούν τα μωρά.
    Ένα μεγάλο ποσοστό των μωρών βρίσκονται πεταμένα σε κάδους απορριμμάτων, δεμένα σε σακούλες και άλλο μεγάλο ποσοστό βρίσκονται πεταμένα στο βουνό, τα οποία, ΑΚΌΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΆ, οι εθελοντές, καλούνται να διασώσουν.
    Είναι υποκριτικό να θεωρείτε πως τα αδέσποτα δεν προέρχονται από γέννες δεσποζόμενων, είναι υποκριτικό να θεωρείτε πως τα αδέσποτα δεν προέρχονται από γέννες ΚΥΝΗΓΏΝ και τσοπάνηδων. Το μεγαλύτερο ποσοστό αδέσποτων ζώων στην επαρχία, είναι κυνηγόσκυλα και ημίαιμα τσοπανόσκυλα.
    Εάν σας υπουργείο, επιθυμείτε πραγματικά, να λύσετε το πρόβλημα των αδέσποτων στην χώρα και όχι να κοροϊδεύετε τον κόσμο,το ΜΌΝΟ που πρέπει να αλλάξει για την στείρωση, είναι το να γίνει υποχρεωτική.
    Και εννοείται, είναι αστείο να μιλάμε για κατάθεση γενετικού υλικού όταν τα περισσότερα νησιά και χωριά της επαρχίας, δεν έχουν καν κτηνίατρο …Επαναφέρουμε λοιπόν τη ΜΟΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ που μπορεί να οδηγήσει στη μείωση κ σε βάθος χρόνου στην απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των άστεγων ζώων συντροφιάς και δη των 4.000.000.αυτών!Αυτό είναι η υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά .
    Υιοθετούμε την ανοιχτή επιστολή, που διαβάσαμε στο διαδίκτυο, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Λιβάνιο ως ο παρακάτω σύνδεσμος.
    https://www.facebook.com/share/p/mgn6gpJwp4tBZvD8/?mibextid=qi2Omg&mibextid=qi2Omg
    Σε κάθε περίπτωση και αν δε γίνει δεκτή η υποχρεωτική στείρωση προτείνουμε για ευνόητους λόγους η κατηγορία των κυνηγών να υπαχθεί στο άρθρο 4, παρ. 13 του νόμου 4830/21,όπως και οι κτηνοτρόφοι δηλαδή ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ, σήμανση, καταγραφή και εμβολιασμό και στη περίπτωση της επιλογής του DNA το ηλεκτρονικό παράβολο, αμοιβή κτηνιάτρου και έξοδα αποστολής να μην υπερβαίνουν το ποσό των 60 ευρώ, για όλους τους ιδιοκτήτες χωρίς κανένα διαχωρισμό και χωρίς την απαλλαγή των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες .
    Να μην υπάρξει παράταση επιβολής του προστίμου μετά από ένα έτος. Οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών απλά καταδεικνύουν ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ το ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ του νόμου αυτού, ο οποίος πρέπει να τροποποιηθεί το λιγότερο κατά το 80% προς τη κατεύθυνση της πραγματικής και αποτελεσματικής προστασίας των ζώων και της μείωσης των άστεγων.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 00:33 | Κουραμιδου Ελενη

    Μια βόλτα στην επαρχία αρκεί για να καταλάβουμε ότι ο μεγαλύτερος αριθμός αδέσποτων προέρχεται από κυνηγόσκυλα κ τσομπανόσκυλα είτε χαμένα ή παρατημένα τα οποία γεννούν ανεξέλεγκτα είτε κουτάβια απο ανεπιθύμητες γέννες!οχι κύριοι τα κυνηγόσκυλα δεν είναι ζώα εργασίας όπως θέλουν οι κυνηγοί να λένε αλλά κακομοίρα ζώα εργαλεία τα οποία ικανοποιούν το αιμοσταγές χομπυ τους!!χομπυ οχι εργασία !να μην εξαιρεθούν λοιπόν σε καμία περίπτωση όπως επίσης να δωθουν κίνητρα για στειρώσεις στα τσομπανόσκυλα που είναι πραγματικά ζώα εργασίας

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:40 | Δημηροπουλος Σωτηριος

    Σωστή κατεύθυνση το άρθρο 47…
    Κρίσιμο όμως το ποιος θα καθορίζει ποιο σκυλί είναι κυνηγετικό.
    Όχι όμως μέχρι 90 όλα για τα κυνηγόσκυλα
    Μόνο το δασαρχείο που υπογράφει την κυν.αδεια..συσχετισμις αριθμού άδειας και παράβολου…
    Χωρίς την μεσολάβηση καμίας πλατφόρμας κανενός τρίτου..
    Το κράτος να γίνει κράτος επιτελους

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:33 | Δημήτρης

    Ενας νόμος έκτρωμα και παρωδία.Ενας νόμος που δημιουργήθηκε απο χαρτογιακάδες του υπουργείου και δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι δεν έλαβαν υπόψιν την επιστημονική κοινότητα και τους ανθρώπους του χώρου πάρα μόνο αυτούς που ήθελαν να εξυπηρετήσει αυτός ο νόμος έκτρωμα. Ξεκινήσατε απο την οριζόντια στείρωση και αυτο εσείς το ονομάσατε ευζωία ,στη συνέχεια λόγω αντιδράσεων φτάσαμε στην τράπεζα δείγματος dna.Το γελοίο της υπόθεσης όπως γελοίοι όλο και περισσότερο μ αυτα που κάνετε γίνεστε και σεις οι δημιουργοί του ,ειναι οτι 5 χρόνια τώρα κάνετε ολο προσθαφαιρέσεις στον νόμο ,ανάλογα με το που κινούνται και τα ποσοστά του κυβερνώντος κόμματος στο οποίο ανήκετε. Ολα τα άλλα περί παράβολου ,αν θα ειναι 40 ή 130 ,ειναι απλώς «κολοκυθιά» και δεν τσιμπάμε !
    Καταργήστε αυτη την ανωμαλία που είχατε και το θράσος να την ονομάσετε «νομοσχέδιο Αργος» και εφαρμόστε τον ανεφάρμοστο νόμο για τα τσιπάκια που υπάρχει απο το 2013. Νόμοι εισπρακτικού χαρακτήρα και νόμοι που κλείνουν το μάτι σε κάποιους δεν εχουν λόγω ύπαρξης .

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:43 | Κική Καραθανάση

    Η υποχρεωτική σήμανση και στείρωση χωρις εξαιρέσεις και αναβολές, μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη των αδέσποτων. Τα πέρί DNA εκτός του ότι δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα, είναι ανεφάρμοστα.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:45 | Αθανασία Γκόφα

    Αγαπητέ Υπουργέ Εσωτερικών, κ. Λιβάνιε.
    Σας γράφω για να εκφράσω τις ανησυχίες μου σχετικά με τις πιθανές αλλαγές (διατάξεις) της νομοθεσίας για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις μια κυβέρνηση να κάνει θετικά βήματα για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν την καλή διαβίωση των ζώων, ένα θέμα που απασχολεί τους περισσότερους πολίτες της χώρας και αναδεικνύει τον πολιτισμό μας. Ωστόσο, θα ήθελα να θίξω ένα σημαντικό θέμα, αυτό που αφορά το προβάδισμα που δίνετε στη δειγματοληψία DNA έναντι της στείρωσης και της σήμανσης, μέσω της μείωσης του παραβόλου.
    Συγχαίρω την αφοσίωσή σας στη βελτίωση της κατάστασης μέσω της αλλαγής της νομοθεσίας. Η ανάγκη ελέγχου του πληθυσμού, τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων, ο περιορισμός της κακοποίησης και η διασφάλιση της ευζωίας όλων των ζώων, είναι επείγουσες και αναγκαίες. Καθώς εξετάζουμε τις τεχνικές και πρακτικές πτυχές της επίτευξης αυτών των στόχων, είναι πρωταρχικής σημασίας να αξιολογήσουμε τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές.
    Η δειγματοληψία DNA, αν και είναι ισχυρή στην επιστημονική της ακρίβεια, δεν αντιμετωπίζει τις βαθύτερες αιτίες του υπερπληθυσμού των αδέσποτων και της εγκατάλειψης των δεσποζόμενων τόσο άμεσα όσο άλλα μέτρα, και κυρίως όχι σε μια χώρα που το ποσοστό των ήδη ηλεκτρονικά σημασμένων ζώων δεν ξεπερνά το 30%. Ενώ μπορεί να χρησιμεύσει ως εργαλείο για την αναγνώριση φυλών και την παροχή χρήσιμων γενετικών πληροφοριών, σε καμία περίπτωση δεν δύναται να εμποδίσει τον ρυθμό αναπαραγωγής των αδέσποτων ζώων, ούτε προσφέρει άμεσες διαβεβαιώσεις για την ταυτότητα και την κηδεμονία των δεσποζόμενων. Αντίθετα, η στείρωση και η σήμανση παρουσιάζουν πιο άμεσα και πρακτικά οφέλη για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης.
    Η στείρωση αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τη βασική αιτία του υπερπληθυσμού, αποτρέποντας τις ανεπιθύμητες γέννες. Μόνο ελέγχοντας τα ποσοστά αναπαραγωγής των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον αριθμό των αδέσποτων στους δρόμους. Και μάλιστα σε συντομότερο χρονικό διάστημα, όπως έχει αποδειχθεί έμπρακτα στις περισσότερες χώρες που έχει αντιμετωπιστεί το ζήτημα.Τα αποτελέσματα δεν μπορεί παρά να είναι μόνο θετικά. Αντίθετα, η δειγματοληψία DNA δεν εμποδίζει την αναπαραγωγή και την παράνομη εκτροφή, ούτε μετριάζει την τρέχουσα κρίση υπερπληθυσμού. Χρησιμεύει για τον εντοπισμό των δεσποζόμενων ζώων, εάν έχουν συμβάλει σε ανεπιθύμητη γέννα, εφόσον βέβαια βρεθούν οι απόγονοί τους, κάτι που είναι πολύ αμφίβολο. Επιπλέον αφορά μόνο και αποκλειστικά, την τιμωρία του ιδιοκτήτη του θηλυκού ζώου, αυτού δηλαδή που θα εγκαταλείψει τα κουτάβια, γεγονός που από μόνο του αποτελεί διάκριση για τους ιδιοκτήτες ζώων.
    Η στείρωση μακροπρόθεσμα εξοικονομεί δημόσιους πόρους ενώ οι υλικοτεχνικές και οικονομικές ανάγκες της δηγματοληψίας DNA για μεγάλους πληθυσμούς, καθώς και η διατήρηση βάσεων δεδομένων για ταυτοποίηση, ενδέχεται να δημιουργήσουν κόστη που υπερβαίνουν τα οφέλη. Παράλληλα, η σήμανση είναι μια πολύ απλή διαδικασία, με πολύ χαμηλότερο κόστος για τον πολίτη, αλλά και για το κράτος, από τη στιγμή που η προηγούμενη βάση καταγραφής έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί από το 2012, ενώ η υποχρέωση υπάρχει βάση προγενέστερου νόμου.
    Αναγνωρίζοντας ότι η στείρωση δεν μπορεί να είναι αναγκαστική, αλλά επιλογή του κάθε ιδιοκτήτη, κατανοούμε όλοι ότι πρέπει να υπάρχουν κίνητρα ώστε να καθιστά αυτήν την επιλογή προτιμότερη, εξού και τα προγράμματα στείρωσης με μειωμένες έως και μηδενικές χρεώσεις, που θα έπρεπε να τρέχουν ήδη σε κάθε Δήμο. Με το να μειώσετε το κόστος του παραβόλου δειγματοληψίας DNA, ειδικά ακόμη περισσότερο για τους κυνηγούς και με το να εξαιρέσετε τα ποιμενικά, δεν δίνετε απολύτως κανένα κίνητρο ώστε κάποιος να επιλέξει να στειρώσει το ζώο του, ενώ σίγουρα δεν αντιμετωπίζεται η παράνομη εκτροφή.
    Η σήμανση, που είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το νόμο 4039/2012, παρέχει μια αξιόπιστη μέθοδο καταγραφής των ιδιόκτητων ζώων ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώου, καθώς η ταυτοποίηση ιδιοκτήτη-ζώου είναι πιο άμεση και πιο εύκολα ελεγχόμενη μέσω των σαρωτών. Όποιος βρει ζώο στο δρόμο, μπορεί να το σαρώσει σε κτηνίατρο ή αστυνομικό τμήμα, οδηγώντας σε άμεση εύρεση του ιδιοκτήτη. Από την άλλη η δειγματοληψία DNA, δεν συνδέει τον ιδιοκτήτη με το ζώο του με εύκολο και πρακτικό τρόπο.
    Σας ζητώ λοιπόν, να πράξετε επί των δηλώσεων σας και να θέσετε ως απόλυτες προτεραιότητες σας τα προγράμματα στείρωσεων, για αδέσποτα και ιδιόκτητα ζώα σε κάθε Δήμο. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Αστυνομία (εκπαιδευμένοι πλέον στη χρήση σαρωτών), σας ζητώ να εφαρμόσετε τον ήδη εδώ και χρόνια ισχύοντα νόμο για την υποχρέωση σήμανσης.
    Μέτρα, τα οποία έχουν εφαρμόσει όλες οι χώρες που έχουν αντιμετωπίσει θετικά αυτό το πρόβλημα, ενώ αντιθέτως καμία χώρα μέχρι στιγμής δεν έχει προτιμήσει τη μέθοδο δειγματοληψίας DΝΑ για τους ανωτέρω απλούς λόγους.
    Μόνο έτσι θα καταστεί απόλυτα κατανοητό στους πολίτες ποιά είναι τα δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις τους, μόνο έτσι θα καταφέρετε να υλοποιήσετε τις δεσμεύσεις σας προς το ευρύτερο κοινό, αλλά και τους χιλιάδες εθελοντές που έχουν αναλάβει τις υποχρεώσεις του κάθε Δήμου, μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για τη σωστή αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού των αδέσποτων, την εγκατάλειψη των δεσποζόμενων και την παράνομη εκτροφή.
    Μόνο αυτές οι πράξεις προάγουν την υπεύθυνη ιδιοκτησία.
    Μια συνεργατική προσέγγιση που δεσμεύει και δίνει έμφαση στα μακροπρόθεσμα οφέλη για τα ζώα και την κοινωνία συνολικά, μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο ανθρώπινη μεταχείριση των ζώων στην Ελλάδα, τώρα, αλλά και στο μέλλον.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:18 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΗΣ

    Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχει δηλωθεί προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν με ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνω, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρώ πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα.
    Επισης πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία με την αφαιρεση της άδειας κυνηγίου σε τυχόν παραβατη κυνηγο.Γιατι ισχυει αυτή η ποινή μόνο για τους κυνηγους?Είναι τόσο άδικο όσο σαν να αφαιρεθεί η άδεια ΟΔΗΓΗΣΗΣ σε έναν παραβατη με σκυλί χωρις ηλεκτρονική σημανση.
    Στο θέμα παροχής κινήτρων για την στείρωση των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων (για όσους ιδιοκτήτες το επιθυμούν) προτείνω να γίνει γενναία παροχή κονδυλίων για δωρεάν στείρωση χωρίς οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια μέσω των δήμων σε συνεργασία με τον κτηνιατρικό σύλλογο.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 22:10 | Σκαντζής Γεώργιος

    Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 21:41 | Αργύρης Βουδουρης

    Νομός απαράδεκτος και αντισυνταγματικός για τα κυνηγετικά σκυλιά που είναι οικογένεια μας.Το κόστος αποστολής dna δυσβάσταχτο με τους μισθούς πείνας και καθαρά φοροεισπρακτικό ..

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 21:38 | Ιωάννης Τζιρίτας

    Απαράδεκτος ο νόμος της κάθετης στειρώσης σε όλα τα ζώα. Να γίνεται σε αυτά που υπάρχει πρόβλημα υγείας και να γίνεται για την ευζωια του ζώου.δεν μπορούμε να λέμε πονάει χέρι κόβουμε χέρι. Οπότε για αυτό το σκέλος είμαστε αρνητικοί όλοι..για το δεύτερο σκέλος του dna με βρίσκει σύμφωνο όχι όμως με τον τρόπο με τον οποίο είναι καθαρά εισπρακτικός και όχι για την ουσία των πραγμάτων. Πολύ καλή η παρατήρηση των 10 ημερών από όταν επιβληθεί το πρόστιμο ώστε να συμμορφωθεί ο κάθε ιδιοκτήτης ζώου όπου λόγω υποχρεώσεων και διαφόρων παραγόντων μπορεί να αμελήσει κάποιος ιδιοκτήτης.. φυσικά και όχι αφεραιση κυνηγετικής άδειας παρά μετά από προειδοποιήσεις να μπορούν να μπουν πρόστιμα για την συμμόρφωση..έλεγχο έλεγχο έλεγχο μετά από το dna είναι αυτό που πρέπει να γίνεται.. παντού και σε κυνηγούς και σε κτηνοτρόφους και σε ΜΚΟ .. απορώ με όλους τους οικολόγους που είναι θετικοί σε αυτό το μέτρο στείρωσης και θέλουν να λέγονται και οικολόγοι επεμβαίνοντας στην φύση με το χείριστο τρόπο μόνο και μόνο επειδή δεν είναι άξιοι να σκεφτούν πως μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα με πιο ήπιους και αποτελεσματικούς τρόπους…

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:29 | Στρατηγάκη Κατερίνα

    • Ζητάμε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου της ΔΩΡΕΑΝ στείρωσης με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που προβλέπεται αλλά δεν εφαρμόζεται από τους Δήμους ή εφαρμόζεται με πελατειακά κριτήρια .
    Επισης:
    – Αμεση επιδότηση της στείρωσης για όλους τους κηδεμόνες σκύλων και γατών. Η επιδότηση να ανέρχεται στα 70 ευρώ ανά σκύλο και 50 ευρώ ανά γάτα και να παρέχεται από τους Δήμους μέσα από συγκεκριμένα κονδύλια.

    – Τον καθορισμό ενός αποτελεσματικού τρόπου για τον έλεγχο εφαρμογής της ηλεκτρονικής καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που είναι υποχρεωτική εδώ και χρόνια καθώς και της στείρωσής τους.

    Ζητάμε την ΜΗ παράταση επιβολής προστίμων για στείρωση/DNA αλλά την άμεση εφαρμογής της.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:36 | Βασίλης Παπαδημητριου

    Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:58 | Μαρία Γρηγοροπούλου

    Αν υπάρχει μια περίπτωση να περιοριστεί ή και να εξαλειφθεί το τραγικό φαινόμενο τών αδέσποτων ζώων,αυτό θα γίνει με την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ στείρωση αδέσποτων ΑΛΛΑ και δεσποζόμενων ζώων.Δε νοείται να ζούμε στο 2024 και καθημερινά να ζούμε την τραγωδία τών πεταμένων κουταβιών.Δεν πρέπει να εξαιρεθούν τα κυνηγόσκυλα,γιατί από αυτά δημιουργείται η πλειοψηφία των αδέσποτων σκυλιών..Ούτε πρέπει να υπάρξει ρύθμιση για DNA ,γιατί όλοι γνωρίζουμε πως δε θα τηρηθεί. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ!!!Μην υποκύψετε στα αιτήματα συντεχνιών που μόνο κακό κάνουν στα ζώα!!

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:26 | Χρήστος

    Δεν είμαστε εδώ σήμερα για να κατηγορήσουν οι κυνηγοί τους ιδιοκτήτες σκύλων συντροφιά ούτε τους κτηνοτρόφους που έχουν κάποια σκυλιά για τα ζωντανά τους.Επειδη το αποτέλεσμα το που φτάσαμε εδώ είναι καθαρά ο έλεγχος των κυβερνήσεων όλα αυτά τα χρόνια.Καθε άνθρωπος που αγαπάει τα σκυλια του τα φροντίζει και τα προσέχει δεν χρειάζεται να πληρώνει παράβολα DNA και στηρωσεις.Αυτες είναι αποφάσεις όταν πονάει χέρι κόβουμε χέρι.Το ποσό του παράβολου θα πρέπει να επιδότητε από τα ευρωπαϊκά κονδύλια όπως εκείνα που δίνουν στις φιλοζωικές και στους δήμους για τις στειρώσεις των σκύλων.Οταν εγώ έχω 10 σκύλους και πρέπει να δώσω πεντακόσια ευρώ η 800 ευρώ με βασικό μισθό 800 ευρώ δεν πρόκειται να το κάνω.Αν όλα τα σκυλιά είχαν τσιπακια όλα όμως θα πέταγε κάποιος τον σκύλων του στο δρομο?Απο την στιγμή που δεν υπάρχει έλεγχος και πρόστιμα τότε μπαίνουμε στην λογική του πονάει χέρι κόβουμε χερι.Απο τα αδέσποτα σκυλιά μόλις το 5 τοις εκατό είναι κυνηγετικά σκυλιά.Εγω προτείνω οι κυνηγετικοί συλλογή να κάνουν καταγραφή όλων των σκύλων του κάθε ενός κυνηγού που ανανεώνει την άδεια θήρας του ονομαστικά με τσίπακι και χαρτί κτηνίατρου(βιβλιάριο).Σε περίπτωση που σκύλος θα πεταχτεί στον δρόμο δηλωμένος τότε θα πρέπει να πέφτει το μεγαλύτερο πρόστιμο.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:55 | Μαρια Παπαδόπουλου

    Ένας νόμος τιμωρία για όλους! Ένας νόμος εισπρακτικός αγνοώντας τα ιατρικά – επιστημονικά δεδομένα! Αγνοήσατε τους κτηνιάτρους αγνοήσατε τους κυνοφιλους αγνοήσατε τους κυνηγούς!! Πείτε μας ποιους ακούτε αν δεν αφουγκραζεστε ανθρώπους που αφιερώνουν κομμάτι της ζωής τους αν όχι την ζωή τους στους σκύλους ?! Ένας νόμος με ασάφειες και κενά!Μια τροπολογία που είναι απαραίτητο να γίνει είναι να ενταχθούν οι κυνηγετικές φυλές, που ανήκουν σε άτομο που όντως κατέχει άδεια κυνηγίου,στις φυλές εργασίας όπου και ανήκουν. Δεν νοείται εργασιακός σκύλος στειρωμένoς.Η λήψη δειγμάτων DNA είναι ένα μέτρο που χρειάζεται περαιτέρω τροποποίηση ως προς το οικονομικό μέρος του,αφού ακόμα και μετά την υπάρχουσα μείωση ,ακόμα το κόστος είναι αρκετά υψηλό ειδικά για έναν κάτοχο με.παραπανω από 1 ζώο.Πολλη καλή η τροποποίηση που αναφέρει ότι μετά τη βεβαίωση του προστίμου ,ο ιδιοκτήτης έχει 10ημερο περιθώριο να συμμορφωθεί.Επισης είναι απαραίτητο να ισχύει η τροποποίηση για τις 3 γέννες καθώς οι κυνηγετικές φυλές εδώ και εκατοντάδες χρόνια βασίζουν την εξέλιξη τους πάνω στα ζευγαρώματα που επιμελούνται οι κυνηγοί. Ας μην ξεχνάμε και τις εθνικές μας ράτσες,τον ελληνικό ιχνηλάτη, τον Κρητικό Ιχνηλάτη κ άλλες. Φυλές από αρχαιοτάτων χρόνων που εξελίχθηκαν μέσα από τα επιλεκτικα ζευγαρώματα των κυνηγών.Επισης πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία με την αφαιρεση της άδειας κυνηγίου σε τυχόν παραβατη κυνηγο.Γιατι ισχυει αυτή η ποινή μόνο για τους κυνηγους?Είναι τόσο άδικο όσο σαν να αφαιρεθεί η άδεια ΟΔΗΓΗΣΗΣ σε έναν παραβατη με σκυλί χωρις ηλεκτρονική σημανση. Τελος, η μείωση των αδέσποτων θα μειωθεί αν υπάρξει μεγαλύτερος έλεγχος στις ΜΚΟ που διαχειρίζονται παχυλά κονδύλια και η εξαφάνιση των αδέσποτων αυτομάτως σημαίνει ότι πλέον δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης άρα και μηδενισμό κερδών που δεν τους συμφέρει. Με απλά λόγια στις ΜΚΟ τις συμφέρει να υπάρχουν αδέσποτα.Επισης ας αναφέρουμε και τις αδέσποτες γάτες. Οι κυνηγοί τις αφήνουν και αυτές?Ο νόμος Άργος λοιπόν χρειάζεται μεγάλες τροποποίησεις και το βασικότερο είναι να ληφθούν υπόψιν οι γνώμες και οι προτάσεις των κυνηγετικών οργανώσεων.
    ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΣΕ ΣΚΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙ ΚΥΝΗΓΟΥΣ.
    ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΜΑΣ.
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΣΤΩ.
    ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ
    άμεσα αυτο το νόμο ακούστε επιτέλους τους κτηνιάτρους και την επιστήμη ναι στα microchip τα βιβλιάρια υγείας κτλ τα αδέσποτα είναι άλλη ιστορία και μπορούμε να φέρουμε τη τεχνογνωσία και τους νόμους του εξωτερικού εδώ και να αντιμετωπιστεί το ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:36 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

    ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ .ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣ ΓΙΑΤΙ 1)ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2)ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ 3)ΤΟΥΣ ΣΤΕΡΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟΓΩΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΥ ΣΚΥΛΟΥ 4)ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΙΟΧΕΙΡΟΥΣ . ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ . Η ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΑ ΣΚΥΛΙΑ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ 40 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΣΚΥΛΟ ΠΑΡΟΤΙ ΔΕΝ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ . ΠΡΟΤΕΙΝΟ ΩΣΤΟΣΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΩΝ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ 50% ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ .

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:46 | Δεσπονα Αβραμιδου

    Θα ήθελα να εκφράσω τις ανησυχίες μου σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές στη νομοθεσία για τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα, με έμφαση στη δειγματοληψία DNA, η οποία θεωρώ ότι δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση για τον έλεγχο του πληθυσμού των ζώων. Αν και η χρήση της δειγματοληψίας DNA μπορεί να προσφέρει επιστημονική ακρίβεια, δεν αντιμετωπίζει τις βασικές αιτίες του υπερπληθυσμού και της εγκατάλειψης ζώων, ειδικά σε μια χώρα όπου το ποσοστό σήμανσης δεν ξεπερνά το 30%.

    Η στείρωση, αντίθετα, είναι μια άμεση και πρακτική λύση που μπορεί να περιορίσει τον αριθμό των αδέσποτων με σαφή και μετρήσιμα αποτελέσματα. Επιπλέον, η σήμανση, η οποία είναι ήδη υποχρεωτική σύμφωνα με τον νόμο, προσφέρει μια πιο αποτελεσματική και οικονομική λύση για την ταυτοποίηση και την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων.

    Η δειγματοληψία DNA, από την άλλη, δεν εμποδίζει την παράνομη εκτροφή ούτε την ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή, ενώ το κόστος της για μεγάλους πληθυσμούς ζώων είναι σημαντικό. Γι’ αυτό, προτείνω να δώσετε προτεραιότητα στη στείρωση και τη σήμανση, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα των αδέσποτων και των εγκαταλελειμμένων ζώων.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:53 | Δέσποινα Σπανούδη

    Το μέτρο της λήψης DNA εναλλακτικά ως προς την στείρωση των ζώων, ήταν εξαρχής προβληματικό αφού είναι αδύνατον να εφαρμοστεί σε μια χώρα εκταομμυρίων αδέσποτων που δεν μπορεί να ελέγξει την τήρηση κανενός μέτρου – ούτε καν της ηλεκτρονικής σήμανσης, 12 χρόνια μετά την θέσπισή της.

    Μπήκε μόνο και μόνο για να μείνει ένα παράθυρο για τους κυνηγούς και τους παράνομους εκτροφείς που αντιδρούν στην υποχρεωτική στείρωση ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΕΣ γεμίζοντας τη χώρα αδέσποτα.

    Παρόλαυτά τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, η κυβέρνηση δεν τολμά να το εφαρμόσει και δίνει συνεχείς παρατάσεις προκειμένου να διασκεδάσει τις αντιδράσεις των κυνηγών, της βασικής δηλαδή ομάδας που παράγει αδέσποτα στην Ελλάδα. Γεμάτα τα βουνά και οι επαρχιακές πόλεις από καθαρόαιμα και ημίαιμα κυνηγόσκυλα και πεταμένα κουτάβια από ανεπιθύμητες γέννες, αφού όπως λένε οι ίδιοι οι κυνηγοί πλέον κυνηγούν με πολλά κυνηγόσκυλα ο καθένας.

    Η ψήφιση αυτής της παράτασης, σε συνδυασμό με το προηγούμενο άρθρο που διαγράφει τα πρόστιμα για την έλλειψη ηλεκτρονικής σήμανσης αν ροποθετηθεί κατόπιν του ελέγχου, οδηγεί σε ξήλωμα της όποιας ελάχιστης μέριμνας υπήρχε για την αποφυγή της δημιουργίας νέων αδέσποτων. Το επόμενο βήμα θα είναι οι μαζικές θανατώσεις ζώων και ελπίζουμε να μην καταλήξουμε να γίνει κάποια στιγμή και νόμος όπως στη γειτονική Τουρκία.

    ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 46 & 47 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:39 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΟΥΛΑΝΤΑΣ

    «Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα».

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 20:54 | ΧΑΡΗΣ ΚΟΖΑΝΗ

    Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ ΝΑ ΕΞΕΡΕΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΟΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΊΩΣΗ ΤΟΥ.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 19:37 | Μαρία Πανάγου

    Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών. Αν συμφωνείτε, υπογράψτε και προωθείστε να υπογράψουν και άλλοι που συμφωνούν.

    Πρέπει να ακουστούν οι φωνές μας για αυτούς που δεν μπορούν να μιλήσουν.

    One Love Alliance 💪❤️

    Υ.γ. στην αίτηση, κάτω από το ελληνικό κείμενο, θα βρείτε τη μετάφραση στα Αγγλικά
    —-_—-

    Αγαπητέ Υπουργέ Εσωτερικών, κ. Λιβάνιε.

    Σας γράφω για να εκφράσω τις ανησυχίες μου σχετικά με τις πιθανές αλλαγές (διατάξεις) της νομοθεσίας για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις μια κυβέρνηση να κάνει θετικά βήματα για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν την καλή διαβίωση των ζώων, ένα θέμα που απασχολεί τους περισσότερους πολίτες της χώρας και αναδεικνύει τον πολιτισμό μας. Ωστόσο, θα ήθελα να θίξω ένα σημαντικό θέμα, αυτό που αφορά το προβάδισμα που δίνετε στη δειγματοληψία DNA έναντι της στείρωσης και της σήμανσης, μέσω της μείωσης του παραβόλου.

    Συγχαίρω την αφοσίωσή σας στη βελτίωση της κατάστασης μέσω της αλλαγής της νομοθεσίας. Η ανάγκη ελέγχου του πληθυσμού, τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων, ο περιορισμός της κακοποίησης και η διασφάλιση της ευζωίας όλων των ζώων, είναι επείγουσες και αναγκαίες. Καθώς εξετάζουμε τις τεχνικές και πρακτικές πτυχές της επίτευξης αυτών των στόχων, είναι πρωταρχικής σημασίας να αξιολογήσουμε τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές.

    Η δειγματοληψία DNA, αν και είναι ισχυρή στην επιστημονική της ακρίβεια, δεν αντιμετωπίζει τις βαθύτερες αιτίες του υπερπληθυσμού των αδέσποτων και της εγκατάλειψης των δεσποζόμενων τόσο άμεσα όσο άλλα μέτρα, και κυρίως όχι σε μια χώρα που το ποσοστό των ήδη ηλεκτρονικά σημασμένων ζώων δεν ξεπερνά το 30%. Ενώ μπορεί να χρησιμεύσει ως εργαλείο για την αναγνώριση φυλών και την παροχή χρήσιμων γενετικών πληροφοριών, σε καμία περίπτωση δεν δύναται να εμποδίσει τον ρυθμό αναπαραγωγής των αδέσποτων ζώων, ούτε προσφέρει άμεσες διαβεβαιώσεις για την ταυτότητα και την κηδεμονία των δεσποζόμενων. Αντίθετα, η στείρωση και η σήμανση παρουσιάζουν πιο άμεσα και πρακτικά οφέλη για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης.

    Η στείρωση αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τη βασική αιτία του υπερπληθυσμού, αποτρέποντας τις ανεπιθύμητες γέννες. Μόνο ελέγχοντας τα ποσοστά αναπαραγωγής των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον αριθμό των αδέσποτων στους δρόμους. Και μάλιστα σε συντομότερο χρονικό διάστημα, όπως έχει αποδειχθεί έμπρακτα στις περισσότερες χώρες που έχει αντιμετωπιστεί το ζήτημα.Τα αποτελέσματα δεν μπορεί παρά να είναι μόνο θετικά. Αντίθετα, η δειγματοληψία DNA δεν εμποδίζει την αναπαραγωγή και την παράνομη εκτροφή, ούτε μετριάζει την τρέχουσα κρίση υπερπληθυσμού. Χρησιμεύει για τον εντοπισμό των δεσποζόμενων ζώων, εάν έχουν συμβάλει σε ανεπιθύμητη γέννα, εφόσον βέβαια βρεθούν οι απόγονοί τους, κάτι που είναι πολύ αμφίβολο. Επιπλέον αφορά μόνο και αποκλειστικά, την τιμωρία του ιδιοκτήτη του θηλυκού ζώου, αυτού δηλαδή που θα εγκαταλείψει τα κουτάβια, γεγονός που από μόνο του αποτελεί διάκριση για τους ιδιοκτήτες ζώων.

    Η στείρωση μακροπρόθεσμα εξοικονομεί δημόσιους πόρους ενώ οι υλικοτεχνικές και οικονομικές ανάγκες της δηγματοληψίας DNA για μεγάλους πληθυσμούς, καθώς και η διατήρηση βάσεων δεδομένων για ταυτοποίηση, ενδέχεται να δημιουργήσουν κόστη που υπερβαίνουν τα οφέλη. Παράλληλα, η σήμανση είναι μια πολύ απλή διαδικασία, με πολύ χαμηλότερο κόστος για τον πολίτη, αλλά και για το κράτος, από τη στιγμή που η προηγούμενη βάση καταγραφής έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί από το 2012, ενώ η υποχρέωση υπάρχει βάση προγενέστερου νόμου.

    Αναγνωρίζοντας ότι η στείρωση δεν μπορεί να είναι αναγκαστική, αλλά επιλογή του κάθε ιδιοκτήτη, κατανοούμε όλοι ότι πρέπει να υπάρχουν κίνητρα ώστε να καθιστά αυτήν την επιλογή προτιμότερη, εξού και τα προγράμματα στείρωσης με μειωμένες έως και μηδενικές χρεώσεις, που θα έπρεπε να τρέχουν ήδη σε κάθε Δήμο. Με το να μειώσετε το κόστος του παραβόλου δειγματοληψίας DNA, ειδικά ακόμη περισσότερο για τους κυνηγούς και με το να εξαιρέσετε τα ποιμενικά, δεν δίνετε απολύτως κανένα κίνητρο ώστε κάποιος να επιλέξει να στειρώσει το ζώο του, ενώ σίγουρα δεν αντιμετωπίζεται η παράνομη εκτροφή.

    Η σήμανση, που είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το νόμο 4039/2012, παρέχει μια αξιόπιστη μέθοδο καταγραφής των ιδιόκτητων ζώων ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώου, καθώς η ταυτοποίηση ιδιοκτήτη-ζώου είναι πιο άμεση και πιο εύκολα ελεγχόμενη μέσω των σαρωτών. Όποιος βρει ζώο στο δρόμο, μπορεί να το σαρώσει σε κτηνίατρο ή αστυνομικό τμήμα, οδηγώντας σε άμεση εύρεση του ιδιοκτήτη. Από την άλλη η δειγματοληψία DNA, δεν συνδέει τον ιδιοκτήτη με το ζώο του με εύκολο και πρακτικό τρόπο.

    Σας ζητώ λοιπόν, να πράξετε επί των δηλώσεων σας και να θέσετε ως απόλυτες προτεραιότητες σας τα προγράμματα στείρωσεων, για αδέσποτα και ιδιόκτητα ζώα σε κάθε Δήμο. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Αστυνομία (εκπαιδευμένοι πλέον στη χρήση σαρωτών), σας ζητώ να εφαρμόσετε τον ήδη εδώ και χρόνια ισχύοντα νόμο για την υποχρέωση σήμανσης.

    Μέτρα, τα οποία έχουν εφαρμόσει όλες οι χώρες που έχουν αντιμετωπίσει θετικά αυτό το πρόβλημα, ενώ αντιθέτως καμία χώρα μέχρι στιγμής δεν έχει προτιμήσει τη μέθοδο δειγματοληψίας DΝΑ για τους ανωτέρω απλούς λόγους.

    Μόνο έτσι θα καταστεί απόλυτα κατανοητό στους πολίτες ποιά είναι τα δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις τους, μόνο έτσι θα καταφέρετε να υλοποιήσετε τις δεσμεύσεις σας προς το ευρύτερο κοινό, αλλά και τους χιλιάδες εθελοντές που έχουν αναλάβει τις υποχρεώσεις του κάθε Δήμου, μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για τη σωστή αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού των αδέσποτων, την εγκατάλειψη των δεσποζόμενων και την παράνομη εκτροφή.

    Μόνο αυτές οι πράξεις προάγουν την υπεύθυνη ιδιοκτησία.

    Μια συνεργατική προσέγγιση που δεσμεύει και δίνει έμφαση στα μακροπρόθεσμα οφέλη για τα ζώα και την κοινωνία συνολικά, μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο ανθρώπινη μεταχείριση των ζώων στην Ελλάδα, τώρα, αλλά και στο μέλλον.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 19:02 | Κωνσταντια Ουγγ.

    Το μοναδικό καλό που έκανε η κυβέρνηση προς τα ζώα και τον πολίτη είναι αυτό το νομοσχέδιο .
    Όλοι γνωρίζουν ότι το 98% των αδεσποτων δημιουργούνται από τσομπανόσκυλα και κυνηγόσκυλα .

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 19:43 | Σάκης

    Με ποιο σκεπτικό διαφοροποιούνται οι κυνηγοί στη διάταξη αυτή;
    Δεν πρόκειται για επαγγελματίες.
    Πρόκειται για ιδιώτες.
    Τα κυνηγόσκυλα στην Ελλάδα είναι από τα πιο ταλαιπωρημένα ζώα.
    Ζουν επι το πλήστον σε άθλιες συνθήκες, όχι σαν κατοικίδια αλλά ως εργαλεία.
    Αντί ο νομοθέτης να φροντίσει για την προστασία τους διευκολύνει το καθεστώς ανεξέλεγκτης αναπαραγωγής τους.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 18:11 | ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

    «Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα».

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 18:17 | ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΣΟΥ

    «Τα κυνηγετικά σκυλιά, όπως έχουμε δηλώσει προς πάσα κατεύθυνση, ήδη από την πρώτη διαβούλευση του ν. 4830/2021 και έπειτα, θα έπρεπε να εξαιρούνται της πληρωμής του παράβολου για τη λήψη, αποστολή και φύλαξη δείγματος DNA, όπως εξαιρούνται όλα τα άλλα σκυλιά εργασίας (ποιμενικά κ.λπ.).
    Η προτεινόμενη μείωση του κόστους του παράβολου για τα κυνηγετικά σκυλιά στο ύψος των 40 ευρώ ανά σκύλο, παρότι δεν μας ικανοποιεί, κινείται προς τη θετική κατεύθυνση.
    Προτείνουμε, ωστόσο, να γίνει ειδική ρύθμιση για τους ιδιοκτήτες περισσότερων του ενός σκύλων, με μείωση στο 50% τουλάχιστον του κόστους του παράβολου, για κάθε σκύλο από τον δεύτερο και μετά του ίδιου ιδιοκτήτη.
    Η μετάθεση της προθεσμίας για την επιβολή προστίμων του άρθρου 35 για την παράβαση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ή για αποστολή δείγματος γενετικού υλικού του (DNA), σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4830/2021, την 1-7-2025, θεωρούμε πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκύλων να προσαρμοστούν στις τροποποιούμενες διατάξεις έγκαιρα».

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 18:17 | Xristina

    Επαναφέρουμε τη μονη ΠΡΟΤΑΣΗ μπορεί να οδηγήσει στη μείωση κ σε βάθος χρόνου στην απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των άστεγων ζώων συντροφιάς και δη των 4.000.000.αυτών.
    Ήτοι την υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά .
    Υιοθετούμε την ανοιχτή επιστολή, που διαβάσαμε στο διαδίκτυο, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Λιβάνιο ως ο παρακάτω σύνδεσμος.
    https://www.facebook.com/share/p/mgn6gpJwp4tBZvD8/?mibextid=qi2Omg&mibextid=qi2OmgΣε κάθε περίπτωση και αν δε γίνει δεκτή η υποχρεωτική στείρωση προτείνουμε για ευνόητους λόγους η κατηγορία των κυνηγών να υπαχθεί στο άρθρο 4, παρ. 13 του νόμου 4830/21,όπως και οι κτηνοτρόφοι δηλαδή ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ, σήμανση, καταγραφή και εμβολιασμό και στη περίπτωση της επιλογής του DNA το ηλεκτρονικό παράβολο, αμοιβή κτηνιάτρου και έξοδα αποστολής να μην υπερβαίνουν το ποσό των 60 ευρώ, για όλους τους ιδιοκτήτες χωρίς κανένα διαχωρισμό και χωρίς την απαλλαγή των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες .Να μην υπάρξει παράταση επιβολής του προστίμου μετά από ένα έτος. Οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών απλά καταδεικνύουν ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ το ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ του νόμου αυτού, ο οποίος πρέπει να τροποποιηθεί το λιγότερο κατά το 80%.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 17:52 | Παναγιώτα Καραβυζινια

    Σύνδεσμοςυποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά κ μη εφαρμόσιμα.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 16:50 | Κώστας

    Θα πρέπει να εξαιρεθούν του παράβολου και οι κυνηγετικοί σκύλοι. Είναι σκύλοι εργασίας και οι κυνηγοί εξάλλου πληρώνουν ήδη αρκετά σε παράβολα κάθε έτος. Αντισταθμιστικά να πληρώνουν οι κτηνίατροι και οι εκτροφείς που αποκομίζουν χρήματα από τους κυνηγούς και τα σκυλιά γενικότερα.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2024, 16:51 | Παύλος Παύλου

    υποχρεωτική στείρωση των μη άστεγων-δεσποζόμενων ζώων με τις εξαιρέσεις που επιβάλλονται πχ ζώα εκτροφής, άρρωστα και υπερήλικα ή όσα είναι κάτω των 7 μηνών με ορίζοντα εφαρμογής της υποχρεωτικής στείρωσης τα 5 έτη και επανεξέταση.
    Τα περί DNA είναι απλά κωμικοτραγικά .