Άρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτων

1. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3051/02 και την παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 3320/05, αντικαθίσταται ως εξής:

«Ο βαθμός της ειδικής γραπτής εξέτασης ισχύει για δέκα (10) έτη από την έκδοση των αποτελεσμάτων και λαμβάνεται υπόψη με ρητή αναφορά στις εκάστοτε προκηρύξεις. Για τους υποψηφίους που τυχόν θα συμμετάσχουν σε δύο ή και περισσότερες εξετάσεις ισχύει ο βαθμός της τελευταίας εξέτασης.

Η διαδικασία της ειδικής γραπτής εξέτασης διενεργείται μία τουλάχιστον φορά κάθε δύο έτη. Δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν έχουν όσοι κατά την λήξη της προθεσμίας υποβολής αίτησης , κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κλίμακα βαθμολογίας της εξέτασης αυτής είναι από τον μηδέν (0) έως το εκατό (100).»

2. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/02, αντικαθίσταται ως εξής:

«Η βαθμολογία της ειδικής γραπτής δοκιμασίας πολλαπλασιάζεται με συντελεστή τέσσερα (4) και προσαυξάνει αντιστοίχως τη συνολική βαθμολογία του υποψηφίου.»

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 16:30 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΡΑ

    ΚΑΤΑΡΓΕΊΣΤΕ ΤΟ, αυτή είναι ήδη η εντολή διαβούλευσης. Πάντως αυτός που εισηγείται 400 ΜΟΡΙΑ για αυτο το «πράγμα», θα πρέπει να το ξανασκεφτεί. Θα στείλετε χιλιάδες κόσμο σε φροντιστήρια για αγορά ελπίδας και αυτό επειδή του δώσατε μόρια ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ. Τι τους θέλετε τους υπαλλήλους που γνωρίζουν όλα τα ποτάμια της Ελλάδας;

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 16:11 | evi

    Αυτά που γράφονται για τη βαθμολογία σε σχέση με τα διδακτορικά κτλ. με κάνουν να αναρωτηθώ.
    ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ Η ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ?
    Γιατί έχουμε ξεχάσει ότι ένας επιστήμονας πρέπει να είναι και άνθρωπος με πολύπλευρα ενδιαφέροντα.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 16:28 | evi

    Θεωρώ το τεστ δεξιοτήτων ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο γιατί πρόκειται για μια δοκιμασία που δείχνει τους ανθρώπους που γνωρίζουν τι συμβαίνει γύρω τους και ανοίγουν ένα βιβλίο και μια εφημερίδα και ενημερώνονται. Δεν πρόκειται για γνώσεις αστροφυσικής αλλά για γενικές και χρήσιμες γνώσεις. Επίσης δείχνει και τη διαφορά ανάμεσα σε αυτούς που μπορεί μεν να έχουν ίδια πτυχία αλλά κάποιος να είναι πιο καλλιεργημένος από άλλους.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 16:18 | Αλέξανδρος

    Το τεστ δεξιοτήτων αν θέλουμε να λέμε ότι έχουμε ένα δίκαιο σύστημα προσλήψεων στο Δημόσιο δεν πρέπει να εφαρμοστεί τουλάχιστον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν να υποτιμούμε τα Πανεπιστήμια μας πόσο μάλλον Μεταπτυχιακά ή Διδακτορικά που απαιτήθηκαν με θυσίες και κόπους ότι δεν παρέχουν σ’ ένα υποψήφιο τις γνώσεις για να εργαστεί στο δημόσιο. Εκτός αν κάποιος αμφισβητεί τις Πανεπιστημιακές γνώσεις και θέλει να υπάρξουν εξετάσεις για να πιστοποιηθεί πάλι το επίπεδο των υποψηφίων. Όταν μιλάμε για θέση ειδικότητας τι νόημα έχουν οι γενικές γνώσεις αν κάποιος είναι πολύ καλός στο επάγγελμα του. Όπου κρίνεται ότι μια θέση απαιτεί και γενικές γνώσεις ή οτιδήποτε άλλο να γίνονται εξετάσεις καμιά αντίρρηση και να ενεργοποιείται το δικαίωμα αυτό, αλλά ποιος θα το κρίνει αυτό και σε ποιες θέσεις. Πιστεύω λοιπόν ότι ίσως για θέσεις που καταλαμβάνονται από υποψηφίους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ίσως είχε νόημα το τεστ δεξιοτήτων αν θέλει κάποιος υποψήφιος να αποδείξει ότι όντως έχει αρκετές γνώσεις και για διάφορους λόγους δεν συνέχισε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    Τέλος μετά από τόσες σπουδές (Πτυχία-Μεταπτυχιακά-Διδακτορικά) πόσες εξετάσεις θα δώσουμε στη ζωή μας για να αποδείξουμε το αυτονόητο. Αν κρίνεται ότι για εισπρακτικούς σκοπούς πρέπει να γίνεται το τεστ δεξιοτήτων ας εφαρμοστεί αν όχι νομίζω δεν προσφέρει τίποτα παρά να ακυρώνει κόπους και θυσίες πολλών χρόνων.
    Το νέο νομοσχέδιο πρέπει να συνυπολογίσει σωστά πολλά πράγματα έτσι ώστε να κινείται στα πλαίσια της αξιοκρατίας. Είναι προτιμότερο να εφαρμόζεται ποιοτική παιδεία στο σχολείο παρά να απαιτείται η γνώση της όταν το σύστημα ευνοεί την εξειδίκευση στη γνώση. Όλα αυτά ενισχύουν την παραπαιδεία και το άγχος εκείνων που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην ανώτερη γνώση για ένα καλύτερο αύριο.
    Είναι προτιμότερο οι νεοδιοριζόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι να μη κερδίζουν την μονιμότητα τους άμεσα αλλά αφού προβληθεί και πιστοποιηθεί η δουλειά τους ακόμη και το επαγγελματικό τους ήθος. Άλλα μάλλον το σύστημα δεν είναι τόσο ώριμο ώστε να κρίνει αξιοκρατικά τους εργαζόμενους. Ευχαριστώ για τη προσοχή και την κατανόηση σας.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 15:01 | Νίκος

    Ακούω εδώ τα «περί αδικίας» «γιατί να είναι όσο ένα μεταπτυχιακό» κτλ..
    Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος είχε βουϊξει για το πόσο σημαντικό μπορεί να είναι για το καθεστώς των προσλήψεων στο δημόσιο και πως οι υποψήφιοι θα το διαπιστωσουν στο μέλλον………ήδη βλέπω ότι πολύ το διαπιστώνουν ΤΩΡΑ και κλαίγονται για την αδικία.
    Η διαδικασία ήταν ανοιχτή σε όλους, επιπροσθέτως δωρεάν, η ενημέρωση γινόταν νυχθημερών απο τις εφημερίδες και όποιες ελάχιστα αν ψαχνόταν το βρισκε μπροστά του……..τώρα λοιπόν σεις που δεν πήγατε προς τί ο ολοφυρμός;; Έστω και 50 να γράφατε θα παίρνατε 200 μόρια αν επικρατήσει το μέτρο με *4 τελικά…Κυριακή ήταν ωραία μέρα θα μπορούσατε να πάτε. Δεν πήγατε για τους λόγους σας..με τους εαυτούς σας να τα βάλετε

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 15:59 | Ελένη

    Συμφωνώ με το τεστ δεξιοτήτων και τη μοριοδότησή του. Δείχνει ένα γενικότερο επίπεδο, αν ανοίγει ο άλλος μιαν εφημερίδα, ένα βιβλίο, αν ξέρει τι γίνεται γύρω του. Δεν πρόκειται για γνώσεις που αποκτώνται σε φροντιστήρια, αλλά μέσα από την τριβή με τη καθημερινότητα. Τι να τα κάνω τα πτυχία σου αν δεν ξέρεις τι πολίτευμα έχουμε, για παράδειγμα;

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 15:13 | Γιώργος Γ

    Δε θα επρεπε να υπαρχει καν το τεστ…
    μειωστε τη βαθμολογία …

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 15:11 | Αναστασια Παναγιωτιδου

    Θα πρεπει να διοργανωθει νεο τεστ δεξιοτητων πολυ συντομα για να εχουν δικαιωμα σε αυτα τα μορια και οσοι δεν ηταν δυνατον να συμμετεχουν την πρωτη φορα.
    Με βαση το γεγονος οτι διενεργειται ενα καθε δυο ετη, θα πρεπει να εχει διεχαχθει ενα πριν τον Νοεμβριο του 2010.
    Συνεπως μεσα στους επομενους μηνες θα πρεπει να ανακοινωθει η προκηρυξη του διαγωνισμου για να υποβληθουν οι αιτησεις απο τους ενδιαφερομενους.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:31 | Σπυρίδων Μουρτάς

    Μελίνα και Χρήστο συμφωνώ απόλυτα. Επίσης θεωρώ οτι δεν πρέπει να εφαρμοστεί καθόλου το test δεξιοτήτων αφού πάντα θα υπάρχουν υποψήφιοι που καλώς ή κακώς θα έχουν την υποψία οτι κάποιοι είχαν τα θέματα από πριν. Για το λόγο αυτό και για να έχουμε ένα ισχυρό σύστημα επιλογής των άριστων θα πρέπει να μην εφαρμοστεί η σχετική διάταξη.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:35 | ΝΙΚΟΣ Π.

    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΌ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΤΥΧΙΟΥ Η΄ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ.


    Aπάντηση / Διευκρινήση

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:59 | Δημήτρης Κ.

    Το τέστ δεξιοτήτων ήταν ενα τεστ που βαθμολογούσε ικανότητες να αναταπεξέλθεις σε πρακτικά προβληματάκια σε ελάχιστο χρόνο. Να καταλάβεις τη φύση του προβλήματος και να επεξεργαστείς μέσα σε λίγα λεπτά μια λύση. Επίσης είχε και ερωτήσεις γενικών γνώσεων.
    Δεν υπήρχε καμια απαίτηση για ειδικές γνώσεις, καμια εξεταστέα ύλη. Έγραψαν καλά άνθρωποι που γενικώς στη ζωή τους έχουν πολλα ενδιαφέροντα και ματια-αυτιά ανοιχτά να παρατηρούν το κάθε τι, άσχετα με το μορφωτικο τους επίπεδο (πράγματι ήταν κοινό για ΔΕ ΤΕ ΠΕ) και γι αυτο παρατηρήθηκε ΔΕ να εχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις απο ΠΕ με μεταπτυχιακά.

    Ορθά βαθμολογήθηκε περισσότερο, οχι γιατι το έδωσα εγώ, αλλα γιατί δεν ασχολήθηκαν κάποιοι άλλοι που τωρά διαμαρτύρονται σε αυτή τη διαβούλευση. Δεν υπάρχει διακαιολογία γι αυτούς, κύριως στους μεταπτυχιακούς αναφέρομαι. Το κόστος ήταν μηδέν, αντίθετα με τα μεταπτυχιακά τους που κόστισαν 6000€-1200€. Η αίτηση γίνονταν και απο το διαδίκτυο και επιλέχθηκαν όλοι και όχι κατόπιν συνεντεύξεως όπως στα μεταπτυχικά τους. Διεξάχθηκε ενα ηλιόλουστο πρωινό Κυριακής που αυτοί οι μεταπτυχιακοί επέλεξαν να κοιμηθούν απο το ξενύχτι του Σαββατόβραδου ή να πάνε στην καφετέρια για καφε, στο εξοχικό τους για ρηλάξ, για εκδρομή στην εξοχή. ΜΗΝ ΜΙΛΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΤΕ! ΗΤΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ! Πράγματι όπως είπε κάποιος άλλος εδω μέσα το τεστ δεν έγινε στα κρυφά. Ήταν ανοιχτό σε όλους.

    -Δίκαιο είναι να ξαναγίνει
    -ΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΕΩΣ γιατι οι γνώσεις και οι δεξιότητες δεν έχουν ημερομηνία λήξεως

    Επειδή κάποιος άλλος είπε οτι δεν είναι σωστό να βαθμολογείται τόσο πολύ μια επίδοση που κράτησε μονο 3 ώρες, καλώ όσους πιστεύουν το ίδιο, να υπερψηφίσουν το σχόλιο μου στο οποιο ζητώ απο τον κ. Υπουργό να τροποποιήσει το Νόμο και να προβλέπει την ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ στα οποία θα συμμετάσχουν εφόσον το επιθυμούν όσοι ήδη συμμετείχαν σε κάποιο άλλο.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:49 | MELINA

    Αποψή μου είναι ότι το τα μόρια του τέστ δεξιοτήτων δεν μπορεί να είναι ίσα με αυτά που αποκομίζει κάποιος από το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό. Το καλό σκόρ στο τέστ δεν σημαίνει ότι κάποιος είναι έξυπνος γιατί τοτε θα έπρεπε να δίνουμε όλοι τέστ νοημοσύνης. Επίσης όλοι οι διδακτορικοί και μεταπυχιακοί απόφοιτοι δεν έκαναν μεταπτυχαικά επειδή τα πλήρωσαν οι μπαμπάδες τους γιατί με αυτήν την λογική μόνο οι πλούσιοι θα έκαναν. Το να μην ξέρει κάποιος ποιο ποτάμι είναι μεγαλύτερο δεν τον κάνει χαζό ούτε μπορεί να συγκριθεί από την συγκεκριμένη γνώση που σου παρέχει ένα διδακτορικό ή μεταπτυχιακό. Είναι άδικο να μετράται ένα τέτοιο τέστ ισάξια με ένα διδακτορικό.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:36 | Γαλανόπουλος Χρήστος

    TEST ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. Χ 4 ΦΟΡΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΦΘΑΝΕΙ ΤΑ 400 ΜΟΡΙΑ. ΤΡΕΙΣ ΩΡΕΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ. ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ. ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙ ΤΟΥ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑ. ΕΤΣΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΧΩΝΕΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΩΝ 100 ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΕΜΑΣ-ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΑΔΙΑΒΛΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:35 | ΠΑΠΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    συμφωνω να ισχυσει το τεστ δεξιοτητων για 10 χρονια.
    αυτο να ισχυει και για αυτο που εχει ηδη γινει.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:14 | Xristos

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κύριο Μ.Γιώτη. Το τεστ δεξιοτήτων θα πρέπει να να γίνεται μία φορά το χρόνο και ΟΧΙ κάθε δύο χρόνια.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 14:40 | katia

    TO TEST ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ. ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΛΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΘΥΣΑΥΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ.

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ, ΦΑΝΗΚΕ ΠΟΙΟΙ ΑΞΙΖΟΥΝ.ΕΙΔΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΟΥ ΠΑΤΩΣΑΝ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΚΑΙ ΑΤΟΜΑ ΔΕ, ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΣΑΝ 70-80 ΜΟΡΙΑ.

    ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΤΡΕΛΛΑΘΕΙ. ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.

    ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΔΙΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΑΣ ΜΗΝ ΕΥΝΟΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!! ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ . ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΤΥΧΙΟ. ΔΛΔ ΣΕ ΘΕΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ Ο ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ?????ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:14 | Ε.Π.

    Αρχικά θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας, σχετικά με τη δημόσια διαβούλευση των νομοσχεδίων πριν αυτά κατατεθούν προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή. Το δικαίωμα της έκφρασης απόψεων των πολιτών στα προς ψήφιση σχέδια νόμων αποτελεί μέγιστο δώρο-αγαθό, ΑΡΚΕΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΑΠΟ ΕΣΑΣ.
    Επί της ουσίας τώρα, δεν αντιλαμβάνομαι την χρησιμότητα της ύπαρξης και της μοριοδότησης του τεστ δεξιοτήτων σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (με σειρά προτεραιότητας) και μάλιστα με υπερβολικά μεγάλο πολλαπλασιαστικό συντελεστή (4).
    Και σας ρωτάω μια εξέταση 1-2 ωρών είναι δίκαιο να μπορεί να σου δώσει (στην ιδανική περίπτωση) 400 μόρια, όσα δηλαδή σου δίνει το διδακτορικό (που κάνεις 5 χρόνια να το πάρεις);
    Είναι δυνατόν να ανταμείβονται ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΠΕΙΔΗ ΓΡΑΨΑΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ;
    ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ….

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:07 | Δρ Γ.Γιαννιτσιώτης

    Προβλέπεται η διατήρηση της βαθμολογίας του τέστ δεξιοτήτων επί δεκαετία. Δυστυχώς, ο νομοθέτης αμέλησε να προβλέψει την υποχρέωση του ΑΣΕΠ όπως δημιουργήσει μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων υποψηφίων όπου οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν μια και μοναδική φορά τα έγγραφα που αποδεικνύουν τα τυπικά τους προσόντα (Πτυχία κλπ.) αυτά θα καταχωρηθούν μια φορά στην βάση αφού ελεγχθεί η εγκυρότης τους από το ΑΣΕΠ και θα αποκτήσουν έναν μοναδικό κωδικό αριθμό υποψηφίου.

    Το ΑΣΕΠ, έχοντας αυτή τη βάση δεδομένων και κατάλληλο, παραμετροποιημένο εργαλείο λογισμικού, θα μπορεί να εκδίδει Προκηρύξεις για πρόσληψη προσωπικού και οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν υποψηφιότητα μέσω της ιστοσελίδας του ΑΣΕΠ καταχωρώντας τον κωδικό υποψηφίου σε όποια θέση τους ενδιαφέρει. Επίσης, μέσω της ιστοσελίδας θα πρέπει να προβλεφθεί η επικαιροποίηση των στοιχείων εκάστου υποψηφίου.

    Εαν προβλεφθεί το ανωτέρω, το ΑΣΕΠ δεν θα έχει δικαιολογία εαν υπερβεί το τρίμηνο για την έκδοση οριστικών αποτελεσμάτων για κάθε προκήρυξη. Επισημαίνω ότι με πολύ λιγότερα μέσα, και με την υποχρέωση ελέγχου όλων των αιτήσεων μετά των συνημμένων σε αυτές δικαιολογητικών, όντας ιδιωτικός υπάλληλος την εποχή εκείνη, είχα επιτύχει χρόνο έκδοσης προσωρινών πινάκων κατάταξης υποψηφίων (διαδικασία μοριοδότησης άρθρου 18 Ν.2190/94) το εξάμηνο με σύνολο αιτήσεων που υπερέβαιναν τις πέντε χιλιάδες. Δυστυχώς, το ΑΣΕΠ δεν προσέλαβε κατά την συγκρότησή του, τους υπαλλήλους του επί τη βάσει διαδικασιών του Ν.2190/94. Ετσι, η παλιά βυζαντινο-οθωμανική δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία πέρασε σε αυτό δια της μετάταξης υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες….

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:48 | Απόστολος

    Το Τεστ δεξιοτήτων είναι ένα πολύ θετικό βήμα στην κατα το δυνατόν αξιοκρατική βαθμολόγηση των προσόντων των υποψηφίων. Η επέκταση της ισχύος του όμως στα 10 ετή είναι ανούσια καθώς όλοι θα δίνουν κάθε φορά μέχρι να πάρουν τον μεγαλύτερο βαθμό. Καλό θα ήταν (για παράδειγμα το νούμερα ποικίλουν) , άσχετα με την χρονική του ισχύ, να έχει δικαίωμα να δώσει μέχρι 2 φορές ,να μπορεί να κατωχυρώσει την καλύτερη από τις 2 για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα και μετά να έχει δικαίωμα να ξανάδώσει μετά από 4 χρόνια , για να αποφευχθεί η συνεχείς επανεξέταση των υποψηφίων.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:01 | Σπυρίδων Μουρτάς

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

    Η σαφής όμως αιτία για την κατάργηση του test δεξιοτήτων είναι η εξής:
    ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΙ ΑΜΦΙΣΒΙΤΙΣΗΣ (ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ) ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Είναι άλλο εάν συμφωνώ με τα μόρια που λαμβάνει ο υποψήφιος για ένα προσόν του και άλλο εάν υπάρχει οποιαδήποτε, έστω υπόνοια, αναξιοκρατίας. Το δεύτερο δεν έχει πλέον θέση.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:08 | ΠΑΥΛΟΣ ΟΙΚ

    το τεστ δεξιοτήτων δεν έχει καμιά ουσία. δηλαδή γιατί αν ξερεις ποτε έγινε η μάχη στο Μαραθώνα είσαι καλύτερος λογιστής; για να πετάμε λεφτά στα φροντιστήρια είναι.όπως το ίδιο και με τις ξένες γλώσσες. ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ!
    να φανεί ποιός επιστήμονας είναι πιο καταρτισμένος άπό τον άλλο.Και να γίνεται τακτικά όπως το ECDL όχι να περνάνε τα χρόνια μας τζάμπα περιμένοντας τον επόμενο διαγωνισμό.
    Θέλετε να μπαίνουν οι πιο άξιοι;
    Τότε μετρήστε αυτά που αξίζουν για την ειδικότητά τους!
    Εγώ αν πάω σε ψυχολόγο στο δημόσιο θέλω να ξέρω τί σπουδές εχει κάνει και θα τον ρωτήσω τί προσόντα ακαδημαϊκά έχει. δε θα τον ρωτήσω αν ξερει μαθηματικά ή ιστορία ή πότε προσαρτήθηκε η Μακεδονία στην Ελλάδα…
    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:59 | Petros S.

    Το νομοσχέδιο είναι σε γενικές γραμμές σωστό. Κατά τη γνώμη μου όμως σε μερικά σημεία έχει αδυναμίες/παραλήψεις. Το τεστ δεξιοτήτων από ότι βλέπω και από τα υπόλοιπα σχόλια αποτελεί ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα. Αν προσέξτε τις βαθμολγίες των σχολίων, σε εκείνα που το «εξυμνούν» και ζητάνε όσο δυνατό μεγαλύτερο συντελεστή υπάρχουν πιο πολλες θετικές αξιολογήσεις (γιατί οι υποψήφιοι που δεν έχουν μεταπτυχιακά/διδακτορικά είναι περισσότεροι). Αντίθετα σε εκείνα που το συγκρίνουν με τα μεταπτυχιακά και ζητούν ηπιότερη πριμοδότηση υπάρχουν περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις μιας όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να κανουν ένα μεταπτυχιακό δεν θα ήθελαν κάτι τέτοιο το καταψηφίζουν ενώ οι κάτοχοι τέτοιων διπλωμάτων είναι λιγότεροι (άρα και οι θετικές αξιολογήσεις).
    Σωστά αναφέρεται ότι ένα ενιαιο τεστ δεξιοτήτων για όλες τις βαθμίδες και όλες τις ειδικότητες δεν έχει ουσιαστικό αντίκρυσμα. Σε τέτοιο επίπεδο θα μπορούσε να χρησιμευσει μόνο στη βάση του πέτυχες/απέτυχες. Δηλαδή για τον έλεγχο (όχι τη βαθμολόγηση) βασικών δεξιοτήτων που κάθε εργαζόμενος πρέπει να έχει. Το τεστ που έχει διεξαχθεί δεν ήταν σωστά σταθμησμένο μιας και υπήρχαν αρκετά άτομα ιδίως ΠΕ που κάναμε το τεστ σε 45-50 λεπτά και βαθμολογηθήκαμε με πάνω από 70+. Έχοντας κάνει και διδακτορικό θα μπορούσα να βεβαιώσω (όσο φυσικά μετράει η γνώμη μου) ότι το να πάρω 400 μόρια απο το διδακτορικό και 280 από το τεστ δεν μου φαίνεται πολύ λογικό (ιδίως για θεσεις που το διδακτορικό έχει μία ουσία). Μέσος όρος βαθμολογίας ήταν το 53,9 ήτοι 162 περίπου μόρια, δηλαδή περισσότερο από ένα μεταπτυχιακό. Τα στατιστικά καταδυκνείουν ότι το συγκερκιμένο τεστ είχε περισσότερο την υφή δοκιμασίας «Επιτυχής / ανεπιτυχής εξέταση».

    Κατά τη δική μου άποψη η χρυσή τομή μπορεί να επιτευχθεί με την ύπαρξη κάποιων συγκεκριμένων μέτρων/διαδικασιών.
    1)Διαφορετικά τεστ δεξιοτήτων για κάθε κλάδο (ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ)
    2)Διαφορετικά τεστ για κάθε ειδικότητα (διοικητικούς,μηχανικούς,οικονομολόγους,κτλ)
    3)Μεγαλύτερη συχνότητα διεξαγωγής του (κάθε εξάμηνο αν είναι δυνατόν, κάτι σαν τις εξετάσεις GRE, TOEFL κτλ θα ήταν το ιδανικό)
    4)Πριμοδότηση ανάλογη με τη βαρύτητα του τεστ και τη θέση (σε καμία περίπτωση ένα τεστ 2-3 ωρών δεν μπορεί να έχει την ίδια βαρύτητα με ένα διδακτορικό, αν η θέση μπορεί να κάνει χρήση του διδακτορικού, π.χ. όχι σε θέση φύλακα)

    Αν βέβαια θέλαμε να είμαστε πραγματικά ρηξικέλευθοι θα έπρεπε να καταργηθεί στην ουσία η μονιμότητα στο δημόσιο να δουλέψει σε πραγματική βάση η αξιολόγηση και να μπαίνουν όλοι με εξετάσεις. Ώστε να προσέρχονται μόνο όσοι θέλουν πραγματικά να εργαστούν και όχι όσοι απλώς θέλουν να βολευτούν.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:49 | kos

    -Καταρχήν θεωρώ πολύ σωστό όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ με διαφανής και δίκαιες διαδικασίες!! Επίσης:
    -Σωστό είναι να καταργηθεί ο θεσμός των STAGE μόλις λήξουν και οι τελευταίες συμβάσεις.(Όλοι μας ξέρουμε, από πρώτο χέρι, με ποιό τρόπο γίνονται οι προσλήψεις του ΟΑΕΔ σε αυτά. (Συγκεκριμένα να αναφέρω ότι κάποια στιγμή που είχαν πεί ότι θα προσλάβουν άτομα για Stage σε γνωστή μου υπηρεσία είχα πάει να ρωτήσω στον τοπικό ΟΑΕΔ αν γίνονται αιτήσεις για STAGE και πού μπορώ να κάνω αίτηση και η απάντηση που πήρα ήταν: ότι δεν γίνονται τώρα Stage και όταν γίνουν θα το μάθω από τα πρωϊνάδικα (της τηλεόρασης)!!!). Οι ελλείψεις σε προσωπικό που θα προκύψουν να καλυφθούν με άτομα που θα προσληφθούν με προκυρήξεις μέσω Ασεπ. Αυτοί που είναι στα Stage ούτως ή άλλος θα έχουν τα μόρια της εμπειρίας για να ανταγωνιστούν τους υπόλοιπους. Άλλωστε υπάρχουν τόσοι με συμβάσεις εργασίας εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορες υπηρεσίες. Γιατί δεν συζητάμε και για την δική τους μονιμοποιήση?
    – Δεν είναι σωστό ο συντελεστής του Τεστ δεξιοτήτων να είναι τόσο μεγάλος ώστε η μοριοδότηση από αυτό να μπορεί να ξεπερνάει την μοριοδότηση από ένα διδακτορικό για παράδειγμα. Περισσότερο θεωρώ ότι είναι πιο σωστό να καταργηθεί το τέστ δεξιοτήτων τελείως για θέσεις ΠΕ ΚΑΙ ΤΕ αλλιώς είναι σαν να αμφισβητείται η ποιότητα των ελληνικών πανεπιστημίων και σχολών.
    – Δεν θεωρώ σωστή την ίδια μοριοδότηση μη συναφών μεταπτυχιακών τίτλων με συναφή μεταπτυχιακά. Σίγουρα με τα συναφή μεταπτυχιακά ο εργαζόμενος έχει κάποιες γνώσεις παραπάνω στο αντικείμενο εργασίας απο κάποιον που έχει κάνει μεταπτυχιακό σε μή συναφές αντικείμενο.
    -Σωστό είναι που η εμπειρία δεν μοριοδοτείται για όλες τις θέσεις, για να δίνεται η ευκαιρία έτσι και στους νέους που δεν έχουν αποκτήσει εμπειρία όπως άλλοι(τις περισσότερες φορές με αδιαφανής τρόπους!!)να μπορούν να λάβουν μέρος στις προκυρήξεις.
    (Εγώ για παράδειγμα έχω τελειώσει εδώ και 6 χρόνια τις σπουδές μου (και μάλιστα σε αντικείμενο που θεωρείται χρήσιμο)και παρόλο που είχα και μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενο και ήθελα να δουλέψω δουλειά δεν έβρισκα. Αν βάλουμε και την μαύρη εργασία, που οργιάζει, έχω μαζέψει μόνο 1 χρόνο εμπειρίας τον περισσότερο σε αντικείμενα άσχετα με τις σπουδές μου. Παράλληλα βέβαια ένα σωρό άλλα άτομα (και χωρίς σπουδές) έβρισκαν δουλειά με φωτογραφικές προκυρήξεις ή με τηλεφώνημα-επίσκεψη σε γραφείο βουλευτή ή απλά μέσω γνωστών. Όλα αυτά τα άτομα τελικά έχουν περισσότερα μόρια από εμένα λόγω της εμπειρίας που έχουν μαζέψει. Υπάρχουν και άτομα ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΣΠΟΥΔΆΖΟΥΝ χωρίς να τους τα πληρώνουν άλλοι.
    – Σωστό είναι να καταργηθεί η μοριοδότηση του σεμιναρίου του ΟΑΕΔ διότι η επιλογή στα ΚΕΚ του ΟΑΕΔ δεν γινόταν με διαφανής διαδικασίες καθώς και γιατί ΚΕΚ του ΟΑΕΔ δεν υπάρχουν σε όλες τις περιοχές. Όπως επίσης πρέπει να καταργηθεί και η προυπηρεσία των καθηγητών των σχολών του ΟΑΕΔ που υπολογίζεται στους πίνακες προϋπηρεσίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απο φέτος.
    – Σωστό είναι που εξισώνεται η μοριοδότηση του χρόνου ανεργίας με τον χρόνο εμπειρίας στις συμβάσεις εργασίας.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:34 | Βασίλης

    Το τεστ δεξιοτήτων μπορεί να προσφέρει επιπλέον μόρια σε όλους τους συμμετέχοντες είτε έχουν διδακτορικό είτε όχι. Άρα δεν τίθεται θέμα αδικίας και δεν ευσταθεί το επιχείρημα ότι αδικεί τους έχοντες διδακτορικό, διότι και αυτοί έχουν όλη την άνεση να προσθέσουν τα μόρια ενός ακόμη διδακτορικού. Εκείνο που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον, θα ήταν οι ερωτήσεις να είναι πιο απαιτητικές, ώστε να ξεχωρίσουν αυτοί που έχουν περισσότερες γενικές γνώσεις ή αλλιώς «κόβει το μυαλό τους» σε πρακτικά θέματα, διότι η νομοθεσία είναι ασαφής και συχνά απαιτείται «αυτοσχεδιασμός».
    Επίσης εάν κάποιος θεωρεί ότι οι ερωτήσεις που έπεσαν στο τεστ δεν προσφέρουν κάτι στην καθημερινότητα, προφανώς δεν έχει αντιληφθεί τον σκοπό που εξυπηρετούν τέτοιου είδους τεστ. Δεν είναι κάποιος λιγότερο έξυπνος επειδή δεν ξέρει , π.χ. πόσο κόμματα είναι στην Βουλή (αν και είναι απαράδεκτο), απλά καλό θα κάνει να εμπλουτίσει τις γενικές γνώσεις του και να μην «ενημερώνεται» από τα πρωινάδικα, τις «εξαιρετικές» απογευματινές τηλεοπτικές εκπομπές, κ.λ.π.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 13:27 | Κατερίνα

    Τεστ δεξιοτήτων? Ποια η ύπαρξή του? Να εξεταστούν οι δυνατότητες του κάθε υποψηφίου…και αν ο υποψήφιος τη συγκεκριμένη μέρα δεν έχει τη δυνατότητα να παρευρεθεί;

    Σημαίνει οτι δεν είναι ικανός;

    Και για να αποδείξει οτι έχει τις κατάλληλες ικανότητες πρέπει να περιμένει άλλα 3 χρόνια μέχρι να βγεί το επόμενο Τεστ;;;;;;;
    Αν είναι δυνατόν!!!!

    Ίσες ευκαιρίες για όλους δεν είπαμε; Πού είναι;

    Mε τη προσαύξηση χ3 όσο μάλιστα χ4, κάποιος ο οποίος δεν μπόρεσε να δώσει το τεστ, ουσιαστικά δεν πρόκειται να διοριστεί ποτέ, καθώς οι 200 ή 400 μονάδες που θα πάρει αντιστοιχούν όπως είδαμε σε ένα μεταπτυχιακό, διδακτορικό ή δε ξέρω και εγώ σε πόσους μήνες εμπειρίας!

    Ελπίζω σε κάποια διαφορετική πρόταση!

    Ίσες ευκαιρίες σε όλους.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:36 | χρηστος Χ

    Αυξηστε σε (6)τον συντελεστη του τεστ δεξιοτητων,
    ειναι σιγουρο οτι αυτοι που κατεχουν διδακτορικα και μεταπτυχιακα θα αποδοσουν καλυτερα!!!????

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:35 | Δησερής Γεώργιος

    Πολύ σωστά διατηρείται το test δεξιοτήτων.Ίσως θα ‘πρεπε να αλλάξει σε κάποια σημεία του.
    1)να μην είναι κοινό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (δεν έχει τις ίδιες γνώσεις ένας απόφοιτος λυκείου και ένας απόφοιτος πανεπιστημίου)
    2)να γίνει δυσκολότερο (όχι ερωτήσεις του τύπου πόσα δάχτυλα έχει το κάθε χέρι)
    3)να οριστεί βαθμολογική βάση (πχ 60)κάτω από την οποία δεν έχει κανείς δικαίωμα διορισμού στο δημόσιο.
    4)σε όσους συμμετέχουν σε περισσότερες από 1 δοκιμασίες να μετράται όχι η μεγαλύτερη βαθμολογία που επέτυχαν αλλά ο μέσος όρος.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:12 | ΚΟΛΟΚΑ ΜΑΡΙΑ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΠΙΣΗΣ Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΖΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙ 5.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:33 | ΕΙΡΗΝΗ

    Το test δεξιοτητων, θα πρεπει να γίνεται μια φορα το χρονο και οχι καθε δυο χρονια.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:58 | Σπυρίδων Μουρτάς

    Το test δεξιοτήτων ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ. Δεν υπάρχει κανένας που μπορεί να εγγυηθεί σε απόλυτο βαθμό το αδιάβλητο των θεμάτων. Κάποιοι θα αποκτούν ή πιθανών να αποκτούν τα θέματα. Η πιθανότητα και μόνο το καθιστά ως το πλέον ακατάλληλο κριτήριο επιλογής υποψηφίων. ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΕΓΕΙΡΟΥΝ ΥΠΟΨΙΕΣ ΔΕ ΧΩΡΟΥΝ ΣΕ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

    Επιπλέον αντί να ενισχύεται η εργασία θα ενισχύεται η φροντιστηριακή παιδεία – παραπαιδεία. Το κράτος δεν χρειάζεται να οδηγήσει περισσότερους νέους στα φροντιστήρια (ήδη είναι αρκετοί). Οφείλει να τους οδηγήσει στην εργασία.

    Τέλος ο συντελεστής βαθμολόγησης με x4 θα καθορίζει την εισαγωγή κάποιου στο δημόσιο μόνο από μία εξέταση, αφού ουσιαστικά θα εκμηδενίζονται τα υπόλοιπα προσόντα του. Μία ημέρα εξέτασης δεν μπορεί να εκμηδενίζει εκπαίδευση και μόρφωση πολλών ετών, όταν μάλιστα υπάρχουν αμφιβολίες για το αδιάβλητο των θεμάτων.

    Ομοίως με το test δεξιοτήτων θα μπορεί κάποιος να πάρει 400 μόρια, ενώ 400 μόρια λαμβάνει ο κάτοχος ενός διδακτορικού και 408 μόρια θα λαμβάνει ο εργαζόμενος επί 5 έτη?!! Με την διάταξη αυτή δεν πριμοδοτείται την εργασία, αλλά την παραπαιδεία.

    Η σαφής όμως αιτία για την κατάργηση του test δεξιοτήτων είναι η εξής:
    ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΙ ΑΜΦΙΣΒΙΤΙΣΗΣ (ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ) ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Είναι άλλο εάν συμφωνώ με τα μόρια που λαμβάνει ο υποψήφιος για ένα προσόν του και άλλο εάν υπάρχει θέμα αξιοκρατίας. Το δεύτερο δεν έχει πλέον θέση.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:08 | Θανος Κμμμμμ

    Το τεστ ειναι απλα ο,τι πιο καλο εχει επινοηθει για να εξεταστει καποιος υποψηφιος δημοσιος υπαλληλος για το εαν ειναι σε θεση να εργαστει ως δημοσιος υπαλληλος!
    Βασικες γνωσεις που πρεπει να εχει οποιοσδηποτε πολιτης!
    Τι να τα κανω τα 5 μεταπτυχιακα και τα 10 διδακτορικα, εαν δεν ξερω να λυσω ενα απλο προβλημα μαθηματικου υπολογισμου ή να κατανοησω ενα απλο κειμενο στην Ελληνικη.
    Καλη η εξειδικεσυη, αλλα καλυτερες οι γενικες γνωσεις!
    Το «κακο» ξεκιναει απο το Λυκειο. Εκει οι μαθητες εξειδικευονται στην κατευθυνση. π.χ. ατομο απιαστος στα Μαθηματικα δεν μπορει να γραψει 5 εκθεσης! Και το αντιθετο: δεν γινεται καποιος να μην ξερει απλη μεθοδο των τριων! Οχι τοσο για την γνωση αυτη κεθαυτη, αλλα κυριως για το επιπεδο μορφωσης! Και η διορισμενη καθαριστρια νομιζω πρεπει να κατεχει ενα ελαχιστο επιπεδο γνωσης (τυχαιο το επαγγελμα).

    Επισης, θα επρεπε να υπαρχει και τεστ συμπεριφορας. Ο δημοσιος τομεα εχει βουλιαξει απο αξεστους! Εδω τηλεφωνο παιρνεις σε δημοσια υπηρεσια και απαντανε οπως στο τηλεφωνο σπιτι τους: «Ναι?». Τους μιλας στον πληθυντικο και αυτοι στον ενικο (κανονας!).

    Τελευταιο (ξεφυγα λιγο): Χρηματικη ποινη για πλημμελή εκτέλεση καθηκόντων στους δημοσιους υπαλληλους!

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:02 | Βασιλεία Γ.

    Κύριε Υπουργέ,

    Το σχέδιο Νόμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου. Κρίνω όμως απολύτως υπερβολική την αξία που δίνεται στο Τεστ δεξιοτήτων. Δε μπορεί μια τέτοια διαδικασία να εξισώνεται με την κατοχή ενός διδακτορικού τίτλου και να υπερβαίνει κατά πολύ ένα μεταπτυχιακό. Δεν είναι δυνατό μια τόσο σύντομη εξέταση να εξισώνεται με ένα διδακτορικό που απαιτεί τουλάχιστον μία τριετία ερευνητικής προσπάθειας και κόπου. Θεωρώ ότι ο συντελεστής 4 είναι πολύ υπερβολικός. Αυτοί που δεν είχαν την ευκαιρία για κάποιο λόγο να δώσουν το τεστ του 2008, π.χ. εργάζονταν στο εξωτερικό, και σκοπεύουν να δώσουν το επόμενο θα βρεθούν σε δυσμενέστερη θέση, από άποψη συγκέντρωσης μορίων, μέχρι να δώσουν το επόμενο τεστ από αυτούς που έχουν δώσει το πρώτο τεστ και βλέπουν τη βαθμολογία τους να αυξάνεται κατά ένα έξτρα συντελεστή. Είναι άδικο το προβάδισμα εκείνων που ήδη έχουν την βαθμολογία από την πρώτη εξέταση με εκείνους που πρέπει να αναμένουν πότε θα επαναπροκηρυχθεί νέα εξέταση. Θα πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ νέος διαγωνισμός! Και να επαναλαμβάνεται τουλάχιστον κάθε χρόνο! Είναι πολύ σωστή η κατάργηση της προσαύξησης της εμπειρίας (το επισημαίνω εγώ που έχω 50 μήνες εμπειρίας στο Δημόσιο!).

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:47 | ΘΑΝΑΣΗΣ

    ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ, ΟΠΩΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΗΤΑΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ , ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ TEST.
    ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΜΕ ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΒΛΗΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
    ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΜΠΕΔΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΕΝΑ ΑΙΣΘΗΜΑ ΣΙΓΟΥΡΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:58 | ΚΟΝΤΟΛΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΘΕΩΡΩ Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΑΡΑΙΩΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ
    ΕΙΝΑΙ Α Δ Ι Κ Ο ΝΑ ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΤΕΣΤ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ
    ΘΑ Π Ρ Ε Π Ε Ι ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΕ Ο Λ Ο Υ Σ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΑΜΕΣΑ ΕΦΟΣΟΝ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ!!!!!!

    Ι Σ Ε Σ Ε Υ Κ Α Ι Ρ Ι Ε Σ ΠΑΓΙΟ ΑΙΤΗΜΑ

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:21 | ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Το τεστ δεξιοτήτων είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να πολλαπλασιάζεται επί 4!
    Ανατρέξτε σας παρακαλώ κ. Υπουργέ και δείτε τις ερωτήσεις που ετέθησαν, ήταν για μαθητικούς,φυσικούς και χημικούς, ασκήσεις ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ. Αν θέλουν να αποδείξουν πόσο καλοί επιστήμονες είναι, να δίνει ο καθένας στο αντικείμενό του και όχι στην πρακτική αριθμητική!Μετά από όλα αυτά -και την παραπαιδεία που υπήρξε με τα φροντιστήρια- προτείνω να καταργηθεί ο συντελεστής 4 και να βαθμολογείται έως το 100. Δεν μπορεί ο μαθηματικός που τα έλυσε σε ΜΙΑ ΩΡΑ να παίρνει ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ!!!!!!!

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:29 | μαρία

    θεωρώ ότι ο συντελεστής στο τεστ δεξιοτήτων θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος για τους ΔΕ κατηγορία και όχι ίδιος με τις κατηγορίες ΤΕ και ΠΕ για να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:01 | Κωνσταντίνος Ν.

    Είναι πολύ θετικό το όλο εγχείρημα αλλαγής του συστήματος προσλήψεων. Σε σχέση με το τεστ δεξιοτήτων Θα ήθελα όμως να προσδιοριστεί σύντομα η ημερομηνία που θα γίνουν οι νέες εξετάσεις του τεστ δεξιοτήτων. Με αυτό τον τρόπο δε θα αδικούνται όσοι δε συμμετείχαν για πολλούς λόγους στο 1ο τεστ δεξιοτήτων.
    Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερή ημερομηνία το χρόνο όπου θα διενεργούνται τα τεστ(ή και παραπάνω, αν και δεν πιστεύω ότι έχουν τις δυνατότητες για να ανταποκριθούν στον όγκο δουλειάς).
    Τέλος, για το τεστ δεξιοτήτων, το τι περιλαμβάνει ένα τετοιο τεστ κ.α. μπορούν να πάρουν πολλές ιδέες από το http://europa.eu/epso, όπου είναι ο δικτυακός τόπος του ευρωπαϊκού οργανισμού προσλήψεων της Ε.Ε.
    Υ.Γ. ενδεχομένως στον πρώτο οργανισμό που θα πρέπει να κάνουν προσλήψεις είναι στον ΑΣΕΠ!!!Ο όγκος δουλειάς θα είναι κατα πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με το τωρινο όπου ήδη υπάρχουν πολλές καθυστερήσεις και δε βλέπω με πως θα μπορέσει να ανταποκριθει

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 12:43 | Απόστολος Χατζηδήμου

    Θα πρέπει το εν λόγω τεστ να γίνεται κάθε 3 χρόνια για όλους και να ισχύουν οι καλύτερες βαθμολογίες από όσες φορές εξετάστηκε ο καθένας. Δεν θα πηγαίνουμε κάθε τόσο σε τεστ και κόντρα τεστ λες και είναι βιντεοπαιχνίδι για να κάνουμε ρεκόρ. Στόχο έχει να αναδείξει δεξιότητες και αυτές δεν θέλουν και πολύ για να φανούν.
    Επειδή όμως πολλοί δεν συμμετείχαν στον προηγούμενο γιατί το τοπίο ήταν θολό, θα πρέπει μέσα στο 2010 να γίνει νέο τεστ για να υπάρξει δικαιοσύνη στις ευκαιρίες. Γιατί αν από την αρχή ξέρεις πότε θα ξαναδώσεις, κάνεις και τον προγραμματισμό σου.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:39 | ΚΡΑΒΑΡΙΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Κανένα μεταπτυχιακό δεν είναι της πλάκας.
    Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
    Το τέστ δεξιοτήτων είναι ένα σωστό μέτρο, αλλά δεν μπορεί να κριθεί ένας επαγγελματίας απο μια εξέταση τριών ωρών, πιστεύω ότι η μοριοδότηση του θα έπρεπε να είναι μικρότερη.
    Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δωθεί στην εμπορευματοποίηση του τεστ δεξιοτήτων (20 φωτοτυπίες=480 ευρώ) για γραπτούς διαγωνισμούς του δημοσίου

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:23 | ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ

    ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ,
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΟΥΝ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ.
    ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ECDL.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:16 | ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΔΟΓΙΩΡΓΑΚΗ

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ.

    ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΚΟΠΗΚΕ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΑΕΔ.
    ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΚΟΠΗΚΕ Η ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.

    ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΩΝ. ΑΥΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ!!! ΕΧΩ ΔΕΙ ΜΕΤΕΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΤΩΣΑΝ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ!!! ΑΥΤΟ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ???? ΠΛΗΡΩΝΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ!!!!!ΟΤΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΠΕΝΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΣΑΛΑΤΑ

    ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ!!! ΟΧΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ!!! ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΟΛΕΨΟΥΝ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ….

    Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΥ!!! ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΒΟΛΤΑ, ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΙΔΡΩΣΑΝ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Η ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ. ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ: Ο ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΔΑ , ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΞΕΝΙΕς ΚΑΘΕ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ??? ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ. ΔΕ ΓΙΝΕΤΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ _ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ-ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΡΩΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΝΑ ΖΗΤΑΝΕ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

    ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΜΟΡΙΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΗ .

    ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΙΔΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΚΗΡΡΥΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΟΠΥΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ. ΔΕ ΓΙΝΕΤΕ ΕΝΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ(Π.Χ ΤΑΜΙΑΣ ΣΤΟ ΙΚΑ) ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ. ΤΟΤΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΑΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΑΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ??????

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:15 | Ν.Παπαγεωργίου

    Το ενιαιο ΤΕΣΤ δεξιοτητων για διαφορετικες βαθμιδες εκπαιδευσης και ειδικοτητες ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ για το εκπαιδευτικο μας συστημα.
    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του για αποφοιτους ΑΕΙ και ΤΕΙ και εισαγωγη ΤΕΣΤ ανα ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:00 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΣΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΙΑ ΒΑΣΗ (Π.Χ 50) ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΠΙΣΗΣ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΡΑΠΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΒΑΘΜΟ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (Π.Χ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Η ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ). ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΕΙΝΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:13 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
    1) ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ (ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ)

    2) Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΕ Ο ΤΙΤΛΟΣ. ΠΟΣΑ ΠΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΣΕΡΒΙΑ Κ.Τ.Λ. ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΠΤΥΧΙΟΥ 10 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΟ ΔΟΑΤΑΠ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟ;

    2) Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ. ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ (Π.Χ. 50%)

    4) ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΤΥΠΟΥ TO TEST ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΕΥΡΕΩΣ. ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗ »ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑΤΑ – ΦΑΜΠΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΣΥΣΣΩΡΕΥΟΥΝ ΑΧΡΗΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΜΙΑΣ ΑΚΑΛΥΠΤΗΣ ΕΠΙΤΑΓΗΣ.

    5) ΤΑ ΙΔΙΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΤΙΤΛΟΥΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑΣ ΖΗΤΗΣΩ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ ΣΕ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΑ ΜΕ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΠΟ ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ. Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΟΧΙ ΤΟΠΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
    1) ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΕ ΚΛΑΔΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ. ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΘΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ.

    2) ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΣΕ ΝΕΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ. ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΩΔΙΚΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΦΜ Η ΑΜΚΑ (ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΑΜΚΑ) ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΒΑΣΙΛΕΙΟ

    3) ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ (Π.Χ. 5% ΚΑΙ 10% ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ) ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:55 | Νίκος

    Ένα μεγάλο μπράβο που όχι μόνο διατηρείται αλλά συνάμα ενισχύεται το τέστ δεξιοτήτων μέσω αυτού του νομοσχεδίου! Πολύ θετικό ότι θα έχει ισχύ έως δέκα χρόνια για να μη χρειάζεται να ξαναδίνουμε εξετάσεις συχνά αλλά και οτι δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς που δεν είχαν συμμετάσχει παλαιότερα ή σε αυτούς που θέλουν να βελτιώσουν την βαθμολογία τους να συμμετέχουν εκ νέου!

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:54 | Σωτήρης Μηλιώνης

    Είναι αδιανότητη η θεσμοθέτηση τόσο μεγάλης βαρύτητας στο τεστ δεξιοτήτων.

    Ο αριστούχος σε αυτό πρακτικά εξισώνεται με διδάκτορα, δηλ. η τρίωρη εξέταση και η όποια προετοιμασία του υποψηφίου στα γνωστά φροντιστήρια, ισοδυναμεί από άποψης προσόντων, με τις γνώσεις και τις ικανότητες που έχει αποκτήσει ένας διδάκτορας στα τέσσερα ή συνήθως περισσότερα έτη των σπουδών του στο ανώτατο πανεπιστημιακό επίπεδο που υπάρχει.

    Πρόκειται για κατάφωρη αδικία εις βάρος ανθρώπων που έχουν κοπιάσει για να σπουδάσουν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.

    Εν γένει το τεστ είναι χρήσιμο, αλλά τέτοια βαρύτητα καθιστά το σύστημα αξιολόγησης άδικο

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:03 | Άνθια

    Δε συμμετείχα στο προηγούμενο τεστ δεξιοτήτων αλλά γνωρίζω από τα αποτελέσματά του ότι οι περισσότεροι κατάφεραν να πετύχουν πολύ υψηλή βαθμολογία. Πιστεύω ότι αυτό απαξιώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές καθώς πολλοί έχουν ξοδέψει χρόνο , χρήματα και έχουν κοπιάσει για αυτές. Είναι άδικο μία εξέταση λίγων ωρών με ερωτήσεις γενικού περιεχομένου να παίρνει όσα μόρια ενός διδακτορικού ή περισσότερα από ένα μεταπτυχιακό. Άλλωστε για ειδικότητες όπως του μηχανικού ή του χημικού ή του νοσηλευτή οι γνώσεις τύπου «ποιος αρχηγός κράτους βρισκόταν στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα» δεν νομίζω ότι διασφαλίζουν την επάρκειά του σαν επιστήμονα και την καταλληλότητά του για μία θέση στην πολεοδομία, στο Χημείο του Κράτους ή σε ένα νοσοκομείο. Συμφωνώ με την ύπαρξη μιας εξέτασης γενικών γνώσεων αλλά δε συμφωνώ με τον υπερβολικό συντελεστή 4. Ο συντελεστής 1 είναι πιο δίκαιος. Επίσης η εξέταση πρέπει να είναι ετήσια και σε καθορισμένη ημερομηνία.

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:07 | Ελένη Κολιάδη

    Καλημέρα Πρόεδρε,

    θα ήθελα να σας παρακαλέσω εκ μέρους όλων όσων βρίσκονται στην ίδια θέση με τη δική μου.

    Αγωνίστηκα σκληρά για να επιλεχθώ, να παρακολουθήσω και να ολοκληρώσω τελικά δύο (2) μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε αντικείμενο συναφές με αυτό των προπτυχιακών μου σπουδών, δεδομένης της ισχύος και της μοριοδότησής τους από τον ΑΣΕΠ, δουλεύοντας παράλληλα για να εξασφαλίσω τα απαραίτητα δίδακτρα! Σε λίγες μέρες ορκίζομαι και τα μόρια που αντιστοιχούν έως τώρα στο δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο τα χρειάζομαι οπωσδήποτε για να ελπίζω σε πιθανό διορισμό, εφόσον στηρίζομαι στα προσόντα μου και όχι σε γνωριμίες…

    Πρόκειται για 2 δύσκολα χρόνια από τη ζωή μου, από τη ζωή του κάθε νέου που είχε το κουράγιο να κάνει δεύτερο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό! Ας μην τα αψηφίσουμε, λοιπόν, κόβοντας τα φτερά τους και επιβαρύνοντάς τους με μια τρομερή απογοήτευση…

    Είμαι σίγουρη ότι θα φανείτε δίκαιος, όπως άλλωστε δείχνετε από την έως σήμερα πορεία σας.

    Ευχαριστώ για την κατανόηση

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 11:37 | Τάκης Δεσπόπουλος

    «Για τους υποψηφίους που τυχόν θα συμμετάσχουν σε δύο ή και περισσότερες εξετάσεις ισχύει ο βαθμός της τελευταίας εξέτασης.» Αυτό δεν είναι άδικο για αυτόν που θέλει να βελτιώσει την βαθμολογία του και τυχόν δεν γράψει καλύτερα απο ότι στην προηγούμενη εξετασή του; Κατά την γνώμη μου πρέπει να μετράει η μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει επιτύχει ο κάθε εξεταζόμενος εαν έχει δώσει το τεστ παραπάνω απο 1 φορά.Οι λοιπές ρυθμίσεις με βρίσκουν σύμφωνο.Εξάλου σκοπός του κάθε ανθρώπου δεν είναι να βελτιώνεται;

  • 12 Νοεμβρίου 2009, 10:35 | Αλέξανδρος Τακτικός

    Όρθή η μοριοδότηση του ΤΕΣΤ δεξιοτήτων, αλλά πιστεύω οτι το ορθότερο είναι το τέστ να είναι υπο μορφή τυποποιημένου λεκτικού ή MATRIX TEST νομοσύνης, όπως γίνεται στις ΗΠΑ. Δηλαδή σε κάθε διαγωνισμό το ΑΣΕΠ θα επιλέγει μία σειρά απο ερωτήσεις με κλιμακούμενη δυσκολία για να εξετάσει την νοημοσύνη του υποψηφίου και όχι μόνο τις γενικές γνώσεις του, όπως γίνεται τώρα. Υπαρχουν αναρίθμητα τέτοια τέστ στις ΗΠΑ και τεράστιες βάσεις δεδομένων που μπορούν να αξιοποιηθούν.