1. Τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών της απόφασης αυτής πρέπει:
α. Να είναι εφοδιασμένα κατά την κυκλοφορία τους με διαταγή πορείας και δελτίο κίνησης.
β. Να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
γ. Να μην κινούνται τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες εκτός αν υφίστανται επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες που επιβάλλουν την εξαίρεσή τους από τον περιορισμό αυτό και πάντοτε με έγκριση της αρμόδιας αρχής.
δ. Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία.
ε. Να μην οδηγούνται από άλλον εκτός από τον υπεύθυνο οδηγό ή από αυτόν στον οποίο κατ` εξαίρεση παρασχέθηκε η έγκριση για οδήγηση υπηρεσιακού αυτοκινήτου (άρθρο 19 παρ.4 του Ν.2503/1997 και άρθρο 1 παρ. 1Α, περίπτ. 15 Ν.2647/98).
στ. Να μη μεταφέρουν πρόσωπα και πράγματα άσχετα προς την υπηρεσιακή αποστολή ή μέλη οποιωνδήποτε οργανώσεων ή συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα των εξυπηρετουμένων προσώπων ή των ίδιων των οδηγών.
ζ. Να μην κυκλοφορούν κάθε φορά, που λόγω αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή της πρωτεύουσας, ή σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της ελληνικής επικράτειας επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα στην κίνηση γενικά των οχημάτων.
η. Να μην αντικαθίστανται οι πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα πρόσωπα των άρθρων 2 και 3 της παρούσας με πινακίδες του τίτλου της θέσης τους, παρά μόνο σε επίσημες τελετές και δεξιώσεις, εφόσον τα πρόσωπα αυτά το επιθυμούν.
2. Από τους περιορισμούς των περιπτώσεων γ` και δ` της παρ. 1 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται τα αυτοκίνητα:
α. Της Προεδρίας της Δημοκρατίας.
β. Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
γ. Της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.
δ. Τoυ Υπουργείου Άμυνας .
ε. Των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων και Περιφερειών.
στ. Των Προέδρων των Διευρυμένων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των Νομαρχών Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των Νομαρχών Διαμερισμάτων και Επάρχων.
ζ. Τα διωκτικά αυτοκίνητα του Υπουργείου Οικονομικών (ΥΠ.Ε.Ε – Τελωνεία), που έχουν αποστολή τον έλεγχο διακίνησης αγαθών ή τη δίωξη λαθρεμπορίου και ναρκωτικών, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος.
η. Τα χρησιμοποιούμενα για την άσκηση αγορανομικών ελέγχων.
θ. Τα μεταφέροντα ασθενείς ή τραυματίες.
ι. Τα χρησιμοποιούμενα για αντιμετώπιση επειγόντων εκτάκτων περιστατικών (π.χ. πυρκαγιές, σεισμοί, πλημμύρες).
Η πρότασή μου αφορά το ζήτημα της παροχής άδειας κατ’ εξαίρεση οδήγησης.
Σήμερα αυτή γίνεται μετά από υποβολή αιτήματος και των δικαιολογητικών (άδειες οδήγησης, άδειες οχημάτων κλπ) στην οικεία Περιφέρεια και η έκδοση της άδειας γίνεται από το Γενικό Γραμματέα της.
Κάθε φορέας (ΟΤΑ, ΝΠΔΔ…) λοιπόν που επιθυμεί κάτι τέτοιο υποβάλλει αίτημα στην οικεία Περιφέρεια.
Η άποψή μου είναι πως κάτι τέτοιο αποτελεί απλώς μια γραφειοκρατική διαδικασία διακίνησης εγγράφων. Ο αριθμός των φορέων είναι μεγάλος και αυτοί σε οποιοδήποτε χρόνο μπορεί να αιτηθούν την παροχή άδειας σε ένα ή περισσότερους υπαλλήλους τους.
Με βάση τις αρχές της απλοποίησης των διαδικασιών και της επικουρικότητας, θα μπορούσαν οι άδειες αυτές να εκδίδονται από τη διοίκηση του κάθε φορέα, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τη σοβαρότητα των αναγκών του και τη δυνατότητά του κάθε φορά να ορίζει τους κατάλληλους, βάσει προσόντων, να οδηγήσουν τα υπηρεσιακά οχήματα ή μηχανήματα έργου.
Σε κάθε περίπτωση διατηρούνται οι ελεγκτικές διαδικασίες πράξεων των φορέων αυτών από άλλους εποπτεύοντες φορείς και την Περιφέρεια.
Η συγκεκριμένη πρόταση παρατίθεται εδώ εν συντομία και μπορεί να αναλυθεί και να αιτιολογηθεί περαιτέρω.
Ενδεχομένως η πρόταση μου να ταιριάζει και σε άλλο σημείο του νόμου: Προτείνω την συμπλήρωση πρόβλεψης για υποχρεωτική «οικολογική οδήγηση» από τους χρήστες των κρατικών αυτοκινήτων, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση καυσίμων. Ίσως θα ήταν σκόπιμο οι χρήστες των αυτοκινήτων να συμμετέχουν κάθε τόσο σε ένα σεμινάριο οικολογικής οδήγησης. Η ενημέρωση θα πρέπει να είναι σχετικά τακτική (π.χ. κάθε ένα/δύο χρόνια…) και όχι να εξαντλείται με μία μόνο ενημέρωση/συνάντηση.
Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη/εκπαίδευση ώστε να μην μένουν αναμένες μηχανές άσκοπα, π.χ. όταν ο κ. Υπουργός, ΓΓ, Δήμαρχος βρίσκεται σε σύσκεψη και το αυτοκίνητο τον περιμένει έξω από το κτίριο και γενικότερα σχετικά με την χρήση του αυτοκινήτου ώστε να μην καταναλώνει άσκοπα καύσιμα.
Ευχαριστώ για την ευκαιρία συμμετοχής στη δημόσια διαβούλευση.
Υπάρχει πρόβλημα στην κίνηση των Αυτοκινήτων όπως φαίνεται από τα ανωτέρω.Διότι γράφετε ότι: «Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία».Είναι φανερό ότι σήμερα έχουν οι Υπηρεσίες αρκετές δραστηριότητες που είναι πέραν των διοικητικών ορίων τους.Οπως π.χ. μια κοινότητα που δεν έχει τεχνική Υπηρεσία και που μπορεί να βρίσκεται αυτή στην έδρα του Νομού και με την οποία υπάρχει όπως γνωρίζετε συχνό πάρε δώσε.Πρέπει λοιπόν να έχει την δυνατότητα και την ευεληξία η Υπηρεσία να μπορεί να μετακινείται το προσωπικό της και εκτός των διοικητικών ορίων της για να μπορεί να παράγει έργο.Επίσης γίνονται συζητήσεις και επαφές πολλές φορές σε επίπεδο της ευρύτερης διοικητικής περιφέρειας και όχι μέσα στην διοικητική περιφέρεια του Νομικού Πρωσώπου.Είναι ανάγκη λοιπόν να υπάρχει η δυνατότητα για μετακινήσεις.Η γνώμη μου είναι να μην περιορίζονται διοικητικά οι μετακινήσεις αλλά μόνο σε ακραίες περιπτώσεις τις οποίες και μπορείτε να ανιχνεύσετε υπηρεσιακά αλλά και από τον διάλογο που γίνεται.Ο λόγος που εκφράζω αυτή την άποψη είναι ότι α)Τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα ειδικά όταν αγοραστούν καινούργια δεν εξαντλούν μέχρι την αντικατάστασή τους τις χιλιομετρικές δυνατότητες που έχουν.β)Εφ’ όσον υπάρχει το αυτοκίνητο και ο οδηγός θα πληρωθεί μόνο το καύσιμο και το sercice άρα και συμφέρει να γίνονται μετακινήσεις γιατί όσο περισσότερα χιλιομετρα διανύσει ένα Υπηρεσιακό αυτοκίνητο τόσο το κόστος ανά χιλιομετρο μειώνεται κατά συνέπεια δεν υπάρχει λόγος για μέτρα μείωσης των μετακινήσεων γενικά.Αν εξετάσει κανείς τον μέσο όρο ημερήσιας απόστασης που διανύει ένα Υπηρεσιακό αυτοκίνητο και το διαιρέσει με το ημερήσιο κόστος θα βγεί ένα υψηλό κοστολόγιο ανά χλμ.Αν δε ληφθεί υπ ‘ όψη και ο μεσος αριθμός των ατόμων που μεταφέρονται θα προκύψει αβίαστα το συμπέρασμα ότι είναι προτιμότερο να πληρώσει το Δημόσιο ένα έκαστο Υπάλληλο να κινηθεί με το δικό του αυτοκίνητο παρά να διαθέσει το Υπηρεσιακό.Αν δε ληφθεί υπ’ όψη και η σχετική γραφειοκρατία που αφορά α)την έκδοση διαταγής πορείας β)την διοικητική υποστήριξη του αυτοκινήτου γ)την καθυστέρηση και το χάσιμο χρόνου όσον αφορά την συνεννόηση και το ποιός και πότε θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο εργασία για την οποία θα πρέπει να συνεννοηθούν δύο ή και τρείς πολλές φορές Προϊστάμενοι που μπορεί αυτό να καταλήγει και σε δημιουργία έσωτερικών υπηρεσιακών τριβών κάτι που δεν έχει ασχοληθεί κάποιος να το κοστολογήσει και ακόμη δ)τις ημέρες άδειας του οδηγού ε)τις ημέρες αργίας του αυτοκινήτου λόγω βλαβών ή sercice στ)τα προβλήματα συνεννόησης που είναι φυσικό και μοιραία προκύπτουν και προστίθενται στις ενασχολήσεις των Υπαλλήλων
από την συνεργσία με τους οδηγούς, διότι μην ξεχνάμαι ότι ο οδηγός μπορεί να είναι και από άλλη Υπηρεσία ζ)το κόστος των αυτοκινήτων που είναι σχετικά πολύ χαμηλότερο από ότι σε παλαιότερες εποχές και άρα δεν αξίζει το κόπο να λαμβάνεται τόσο σοβαρά υπ’ όψη η προστασία τους σαν υλικά αγαθά του Δημοσίου και τέλος η)ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ως επάγγελμα είναι σε έλλειψη, και δεν έχει νόημα η εισαγωγή οδηγών από το εξωτερικό αλλά και εύκολα με τις σχετικά καλές εργασιακές συνθηκες του δημόσιου τομέα, παθαίνουν επαγγελματικές ασθένειες κάτι που δεν συμβαίνει στον ιδιωτικό τομέα νομίζω ότι:
1.Θα πρέπει να δίνει λιγότερη σημασία όλος ο δημόσιος τομέας στην προστασία των υλικών αγαθών που του είναι απαραίτητα για να κινηθεί, όπως έιναι και τα αυτοκίνητα και να δώσει περισσότερη σημασία στην διαχείρησή τους και στην διευκόλυνση του προσωπικού.
2.Στη βάση αυτή βλέπω δύο κατευθύνσεις
α)Κίνηση των Υπαλλήλων όσο περισσότερο γίνεται με τα αυτοκίνητά τους
β)Κίνηση των Υπαλλήλων με αυτοκίνητα του δημοσίου αλλά με οδηγούς τούς ίδιους όπως εξ’ άλλου γίνεται και με τους υπαλλήλους των ιδιωτικών εταιρειών.
γ)Η εξέταση εισαγωγής του leasing με βρίσκει σύμφωνο.
Θα αναφέρω ένα παράδειγμα παρόμοιας κακής λειτουργίας του Δημόσιου τομέα που ταλαιπώρησε χρόνια την Δημόσια διοίκηση αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη.Οταν πρωτοεμφανίστηκαν τα φωτωτυπικά μηχανήματα στην Δημόσια διοίκηση τα τοποθετούσαν στα γραφεία των διευθυντών για να τα προφυλάξουν, όπως και τα αυτοκίνητα, με αποτέλασμα και ο διευθυντής να απασχολείται συνεχώς με αυτούς που έβγαζαν φωτοτυπίες αλλά και αυτοί που ήθελαν να βγάλουν φωτοτυπίες πολλές φορές να μην εξυπηρετούνται επειδή ο Δντής ήταν απασχολημένος.
Το φωτοτυπικό δηλαδή επέφερε πολλές φορές δυσλειτουργία στην διοίκηση.Και εκτός από αυτό και γκρίνια από τους πολίτες διότι έβλεπαν παλαιότερα, που ήταν και λιγότερα, το φωτοτυπικό μπροστά τους και εμείς τους στέλναμε να βγάλουν φωτοτυπίες ( ή και μία μόνο) ένα χιλιόμετρο μακρυά και να ξανάρθουν.
Διστυχώς οι μικρές δισλειτουργίες της διοίκησης δημιουργούν τα προβλήματα διότι είναι πολλές και οι περισσότερες έχουν σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα
Η μαζική αγορά τόσων αυτοκινήτων, θα είναι άλλη μία οικονομική επιβάρυνση..
– Η προοδευτική αντικατάστασις των υπαρχόντων, όταν κάπως παλιώσουν, με νέα αυτοκίνητα , φαίνεται λογικότερη.
– Τα δε αποσυρόμενα, κόστισαν ήδη αρκετά εκατομμύρια προσφάτως και, θα πρέπει να καταστραφούν, – άν πουληθούν, απλώς θα εξακολουθήσουν να ρυπαίνουν υπό διαφορετικόν ιδιοκτήτη……
– Δηλαδή, η άμεση αντικατάστασις 100, 200, 500, αυτοκινήτων, θα σώσει το περιβάλλον ??? , ή, είναι μόνον μια συμβολική κίνησις (με Κρατικά Χρηματα)???’
– Εύχομαι το καλύτερο.
Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία.
Να μπει σε όλα τα οχήματα μηχανισμός track n’ trace ώστε να να καταγράφονται οι διαδρομές και σε περίπτωση απόκλισης από τα προβλεπόμενα να ενημερώνεται η υπηρεσία με SMS & email.
Παράλληλα να αξιοποιούνται τα καταγραφέντα διανυθέντα χιλιόμετρα για να «επιβλέπεται» η κατανάλωση καυσίμων.
Είμαι δημοτικός σύμβουλος και βρίσκω θετική την πρωτοβουλία για τον περιορισμό της ανεξέλεκτης κίνησης των κρατικών οχημάτων μεταξύ αυτών και των ΟΤΑ,που μέχρι σήμερα είναι στην διάθεση απο τον τελευταίο υπάλληλο μέχρι τον Δήμαρχο ο οποίος το χρησιμοποιεί για τις προσωπικές του ανάγκες.Σέ πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. ήμουν αντίθετος και καταψήφισα την αγορά νέου αυτοκινήτου BMW 525.Δεδομένου οτι δεν μου χορηγήθηκαν στοιχεία για τα οχήματα που έχει στην κατοχή του ο Δήμος, ακόμη τους επενθήμησα την κατάληξη που είχε η επερώτηση μου σε παλαιότερη συνεδρίαση για την χρήση λεωφορείου του δήμου με την μεταφορά πελατών ξενοδοχείων σε αθλητικές εγκαταστάσεις,επίσης σε περίοδο οικονομικής κρίσης δεν κρίνεται αναγκαιά η αγορά της BMW και αποτελεί πρόκληση.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών της απόφασης αυτής πρέπει:
α. Να είναι εφοδιασμένα κατά την κυκλοφορία τους με διαταγή πορείας και δελτίο κίνησης.
β. Να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
γ. Να μην κινούνται τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες εκτός αν υφίστανται επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες που επιβάλλουν την εξαίρεσή τους από τον περιορισμό αυτό και πάντοτε με έγκριση της αρμόδιας αρχής.
δ. Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία.
ε. Να μην οδηγούνται από άλλον εκτός από τον υπεύθυνο οδηγό ή από αυτόν στον οποίο κατ` εξαίρεση παρασχέθηκε η έγκριση για οδήγηση υπηρεσιακού αυτοκινήτου (άρθρο 19 παρ.4 του Ν.2503/1997 και άρθρο 1 παρ. 1Α, περίπτ. 15 Ν.2647/98).
στ. Να μη μεταφέρουν πρόσωπα και πράγματα άσχετα προς την υπηρεσιακή αποστολή ή μέλη οποιωνδήποτε οργανώσεων ή συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα των εξυπηρετουμένων προσώπων ή των ίδιων των οδηγών.
κατά τη γνώμη μου πριν προχωρήσετε σε κατάρτιση νομοσχεδίου για την χρήση των κρατικών αυτοκινήτων, θα έπρεπε να προχωρήσετε στη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος καταχώρησης και παρακολούθησης όλων των κρατικών αυτοκινήτων με την βοήθεια επίσης εξολισμού που θα «βλέπει» και θα πιστοποιεί την χρήση και κίνηση των οχημάτων. με αυτό το τρόπο, μια ομάδα ειδικών σε συνεργασία με τους υπαλλήλους που εργάζονται στα γραφεία κίνησης, θα μπορέσουν να εξάγουν συμπεράσματα εντός μια δοκιμαστικής περιόδου έξι μηνών για παράδειγμα. τότε θα φανεί πόσα αυτοκίνητα, τι είδους αυτοκίνητα, και για πόσο χρόνο χρειάζεται κάθε υπηρεσία. τα συστήματα δε αυτά μπορούν επίσης να δίνουν πληροφορίες για άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία του αυτοκινήτου. που κινείται, πως κινείται, που σταθμεύει, γιατί σταθμεύει κλπ. με άλλα λόγια ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να παρέχει απαντήσεις σε μια πληθώρα ερωτημάτων που αυτή τη στιγμή παραμένουν αναπάντητα και δεν δίνουν την πλήρη εικόνα των αναγκών των υπηρεσιών.
αναφορικά με τη χρήση των καυσίμων υπάρχουν σήμερα στην αγορά εργαλεία που καταγράφουν κατά την παραλαβή του καυσίμου τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. με μια απλή σύγκριση της ποσότητας και των χιλιομέτρων που έχει διανύσει το αυτοκίνητο, κάποιος εύκολα μπορεί να διαπιστώσει πως και γιατί καταναλώθηκε το καύσιμο.
αυτά τα λίγα σε μια σύντομη περιγραφή. δεν έχω το χρόνο να σχολιάσω εκτενέστερα το θέμα. είμαι σίγουρος όμως ότι ο κ. Καρούνος και οι συνεργάτες του, αν διαβάασουν το σχόλιο θα καταλάβουν τι εννοώ αμέσως.
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Γιά τό νοικοκυρεμα του στόλου των αυτοκινήτων σάς συνιστώ νά τοποθετηθούνε τά συστήματα της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας Κ.Υ.Τ.Ε. S.A. DEFENSE ELECTRONICS /SMARTNAV του Κιλκίς όπου αμεσα υπαρχει απόσβεση καί κέρδος γιά την Εθνική Οικονομία.Ειναι τοποθετημένα καί δοκιμασμένα σέ Δήμους καί ΔΕΥΑ οπως και στόν ιδιωτικό τομέα.
Παρουσίαση Υπηρεσίας SMARTrack/SMARTNAV
Εισαγωγή
Η υπηρεσία SMARTrack είναι μια πρωτοποριακή υπηρεσία για την online
παρακολούθηση και την ασφάλεια μέσω του internet ή του κινητού τηλεφώνου
ενός ή περισσοτέρων οχημάτων (αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσικλέτες, σκάφη),
ατόμων (αθλητές,παιδιά,ηλικιωμένοι ),αντικειμένων (κοντέινερς, ATM , βαλίτσες ).
Το προϊόν έχει αναπτυχθεί και κατασκευαστεί σε συνεργασία με επιστήμονες του
ΚΕΤΕΑΘ (Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Θεσσαλίας) και του
τμήματος Μηχανικών ΗΥ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας ασφάλειας και ταχύτητας
για να ανταπεξέλθει στην χρήση στρατιωτικών και εμπορικών σκοπών.
Είναι ένα πρωτοπόρο προϊόν αφού σε αυτό συγχωνεύονται δύο υπηρεσίες, η On Line Παρακολούθηση-Διαχείριση και η Ασφάλεια. Δηλαδή αφενός γίνεται εντοπισμός θέσεως του φορέα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού , διαχείριση διαδρομών, στάσεων κ.λ.π και αφετέρου υπάρχει μια σειρά από συναγερμούς ασφαλείας σε μορφή ειδοποιήσεων και αντικλεπτική προστασία. Στην περίπτωση των οχημάτων υπάρχει η
αναγνώριση οδηγού με την δυνατότητα μη εκκίνησης του οχήματος και η
απομακρυσμένη ακινητοποίηση του μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του internet.
Με την χρήση των πιο προηγμένων Web εργαλείων η υπηρεσία SMARTrack είναι μια εξ ολοκλήρου Web εφαρμογή προσβάσιμη οποτεδήποτε και από οπουδήποτε ακόμα και από ένα απλό κινητό τηλέφωνο. Χωρίς την ανάγκη downloads,εγκαταστάσεων ή και ActiveX. Απλά κάνετε login και δίνετε τον κωδικό σας .
Περιγραφή Υπηρεσίας
Ο τελικός χρήστης , μαζί με τις οδηγίες εγκατάστασης, τον
κωδικό της συσκευής και τον κωδικό ενεργοποίησης της υπηρεσίας, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να γίνει η εγγραφή . Η εταιρεία παρέχει την υπηρεσία μαζί με την σύνδεση GPRS για αποστολή δεδομένων ή μόνο την υπηρεσία οπότε θα πρέπει να κάνει την σύνδεση με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
Εφαρμογές- Αξιοποίηση υπηρεσίας
Ο τελικός χρήστης μπορεί να διαλέξει μεταξύ της Standard ή Professional έκδοσης
καθώς η υπηρεσία SMARTrack έχει διαφορετικές χρήσεις. Οι εφαρμογές που
προσφέρει η υπηρεσία SMARTrack είναι οι ακόλουθες.
1. Εντοπισμός οχήματος.
Ο εντοπισμός οχήματος είναι ένας τρόπος ελέγχου της θέσης, των κινήσεων και της κατάστασης ενός οχήματος καθώς και της
οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού του. Το σύστημα καταγράφει την διαδρομή, την ώρα έναρξης και τέλους της διαδρομής, την μέση και
μέγιστη ταχύτητα, την συνολική απόσταση, τις στάσεις, καθώς και τη θέση και την ταχύτητα του οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Ο χρήστης
μπορεί να δει πάνω στο χάρτη τη διαδρομή του οχήματος, τη θέση και την ταχύτητα του κάθε 20 δευτερόλεπτα καθώς και τα σημεία των στάσεων.
Ο χρήστης μπορεί ελέγξει τη θέση των οχημάτων του οποιαδήποτε στιγμή συνδεόμενος μέσω internet στο λογαριασμό του είτε από Η/Υ είτε
από κινητό τηλέφωνο.
2. Ασφάλεια οχήματος
Το σύστημα ασφαλίζει ένα όχημα με τρεις τρόπους: κάνοντας αναγνώριση οδηγού, στέλνοντας στον ιδιοκτήτη ειδοποίηση στην περίπτωση κάποιου συμβάντος σχετικού με την ασφάλεια του οχήματος και δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη να δώσει εντολή για την απενεργοποίηση του οχήματος.
α) Αναγνώριση οδηγού
Για να είναι ένας οδηγός εξουσιοδοτημένος για να οδηγήσει ένα όχημα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα ηλεκτρονικό κλειδί (i-button) του οποίου ο μοναδικός κωδικός θα πρέπει να έχει δηλωθεί για το συγκεκριμένο όχημα. Έτσι το σύστημα αναγνωρίζει τον κάτοχο του i-button ως νόμιμο οδηγό του οχήματος.
Αν αυτό δεν συμβεί τότε το όχημα δεν θα εκκινήσει.
β) Ειδοποιήσεις
Υπάρχει μια σειρά ειδοποιήσεων σχετικές με την ασφάλεια του οχήματος τις οποίες λαμβάνει ο χρήστης στο κινητό του τηλέφωνο και στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο.
Οι πιο σημαντικές περιπτώσεις ειδοποίησης είναι οι παρακάτω
Μη εξουσιοδοτημένος οδηγός.
Το σύστημα δεν αναγνωρίζει ως νόμιμο τον οδηγό του οχήματος.
Απομάκρυνση από γεωγραφικά περιορισμένο χώρο.
Το όχημα βγήκε έξω από τον ορισθέντα από τον χρήστη γεωγραφικό χώρο.
Απομάκρυνση οχήματος με σβηστή μηχανή.
Το όχημα κουνήθηκε. Πιθανόν κάποιος να προσπαθεί να το κλέψει.
Ενεργοποίηση εξωτερικής συσκευής συναγερμού.
Η σειρήνα του συναγερμού χτυπάει (αν υπάρχει συναγερμός)
Διακοπή τροφοδοσίας από μπαταρία.
Ενεργοποίηση κουμπιού πανικού.
Ο οδηγός του οχήματος βρίσκεται σε κίνδυνο και πάτησε το κουμπί πανικού.
γ) Απενεργοποίηση οχήματος
Ο χρήστης μπορεί να στείλει εντολή είτε από Η/Υ είτε από το κινητό του
τηλέφωνο για να σβήσει τη μηχανή του οχήματός του σε περίπτωση κλοπής.
Μπορεί ακόμα να ρυθμίσει τη συσκευή του έτσι ώστε η μηχανή να σβήνει
αυτόματα όταν το σύστημα διαπιστώσει μη εξουσιοδοτημένο χρήστη.
3. Ασφάλεια εμπορευμάτων επαγγελματικών οχημάτων
Στα επαγγελματικά οχήματα με την ειδική κλειδαριά ασφαλείας GPSlock υπάρχει η δυνατότητα μέσω internet ή μέσω κινητού τηλεφώνου να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν εσωτερικά οι πόρτες του χώρου όπου βρίσκονται τα εμπορεύματα ώστε να μην είναι δυνατή πρόσβαση σε αυτά ακόμα και με τα ίδια τα κλειδιά. Η λειτουργία αυτή μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να γίνεται αυτόματα όταν το
όχημα κινηθεί εντός ή εκτός των προσδιορισμένων γεωγραφικών ορίων .Επίσης σε περίπτωση κινδύνου και με το πάτημα του κουμπιού πανικού οι πόρτες κλειδώνουν αυτόματα και ξεκλειδώνουν μόνο με εντολή μέσω internet ή κινητού τηλεφώνου από τον εξουσιοδοτημένο χρήστη.
4. Διαχείριση στόλου
Από τις πιο συνηθισμένες χρήσεις του εντοπισμού οχήματος είναι η διαχείριση εταιρικών οχημάτων. Εκτός από τη δυνατότητα παρουσίασης των διαδρομών με όλα τα στοιχεία τους (απόσταση, στάσεις, μέση ταχύτητα, μέγιστη ταχύτητα κλπ.) στον χάρτη ή σε ημερήσιες και
μηνιαίες αναφορές η εφαρμογή παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση όλων των οχημάτων σε μία οθόνη (όχημα- οδηγός- ημερομηνία
και ώρα τελευταίας εμφάνισης – θέση – τελευταία στάση – ταχύτητα – θερμοκρασίες – στάθμη ρεζερβουάρ βενζίνης) ώστε να είναι εύκολη η
παρακολούθηση όλων των οχημάτων συγχρόνως, υπολογίζει αυτόματα και την
κατανάλωση καυσίμου που θα έπρεπε να έχει το κάθε όχημα.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την αναγνώριση οδηγού μπορεί να γίνουν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για μία εταιρεία με το οποίο μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα, να βελτιώσει τα δρομολόγια και τελικά να μειώσει τα έξοδα.
Επίσης υπάρχουν και οι παρακάτω δυνατότητες :
Δημιουργία υπολογαριασμών από τον υπερχρήστη ώστε ο κάθε χρήστης να
μπορεί να διαχειρίζεται και να παρακολουθεί μόνο το όχημα ή τα οχήματα για τα οποία είναι εξουσιοδοτημένος ενώ ο υπερχρήστης έχει την δυνατότητα να διαχειρίζεται και να παρακολουθεί όλα τα οχήματα συγχρόνως.
Αναφορά σε πραγματικό χρόνο επιλεγμένων από τον χρήστη ειδοποιήσεων και
μηνυμάτων συναγερμών σε μία οθόνη.(Reporter)
Μαζικός προσδιορισμός σημείων ενδιαφέροντος στον χάρτη με ορισμό
διαμέτρου κάθε σημείου.
Ένδειξη χρόνου στάσης οχήματος στα προσδιορισμένα σημεία πάνω στον
χάρτη
Ειδοποίηση για κίνηση εκτός ή εντός προσδιορισμένων γεωγραφικών ορίων ή σημείων.
Παρακολούθηση Στάθμης Ρεζερβουάρ οχήματος σε Πραγματικό Χρόνο και
ειδοποίηση για τυχόν ύποπτες αλλαγές.
Παρακολούθηση Θερμοκρασίας ψυγείων σε Πραγματικό Χρόνο και
ειδοποίηση αν οι τιμές ξεπεράσουν τα επιτρεπόμενα όρια.
Καταγραφή ιστορικού διαδρομών με όλες τις πληροφορίες για 1 χρόνο.
Εργαλεία ανάλυσης και αναφορών σε Excel ή PDF.
Οργάνωση Γραφείου Κίνησης με ειδοποιήσεις όταν πρέπει να γίνει service,
αλλαγή ελαστικών ή οποιασδήποτε προγραμματισμένης εργασίας.
Επικοινωνία με Euroscan
Περιγραφή interface
Ο χρήστης μπαίνοντας στον λογαριασμό του βλέπει μία οθόνη η οποία χωρίζεται σε 3 μέρη. Το μεγαλύτερο μέρος το καταλαμβάνει στο κέντρο ο χάρτης.
Στο δεξί μέρος είναι το μενού με τα ονόματα των συσκευών όπου επιλέγουμε την συσκευή που θέλουμε να παρακολουθήσουμε και το μενού των διαδρομών όπου υπάρχει όλο το καταγεγραμμένο ιστορικό των διαδρομών. Από εδώ μπορεί ο χρήστης να επιλέξει διαδρομή, να δει τα στοιχεία της και να την εμφανίσει στο χάρτη.
Στο αριστερό μέρος της οθόνης είναι όλα τα μενού απ’ όπου γίνονται οι ρυθμίσεις του συστήματος, της συσκευής και του λογαριασμού του χρήστη.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τις κυριότερες :
Ονομασία συσκευών. Αλλαγή κωδικών πρόσβασης
Πρόσθεση νέων συσκευών, Ανανέωση άδειας χρήσης
Δήλωση εξουσιοδοτημένων οδηγών Ομαδοποίηση οχημάτων
Ενεργοποίηση / απενεργοποίηση ειδοποιήσεων ασφαλείας
Εντολή ενεργοποίησης / απενεργοποίησης οχήματος
Δημιουργία Υπολογαριασμών
Έκδοση αναφορών Κάθε μενού ανοίγει σε καινούργιο παράθυρο. Αφού γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις, το παράθυρο κλείνει και επιστρέφουμε στην κεντρική σελίδα.
Λειτουργίες της ασφάλειας δηλαδή την αναγνώριση οδηγού, την μη εκκίνηση του οχήματος από άγνωστο οδηγό , τις ειδοποιήσεις και την απενεργοποίηση οχήματος που περιγράψαμε προηγουμένως. Και ο εντοπισμός οχήματος σε αυτήν την περίπτωση χρησιμοποιείται για την ασφάλεια (ξέρουμε που βρίσκεται το όχημα σε περίπτωση κλοπής).
Σωστά δρομολόγια, αν σταματούν μόνο στα επιλεγμένα σημεία και
μόνο για όσο είναι απαραίτητο, αν τα τιμολόγια καυσίμου που παρουσιάζουν είναι αληθινά κλπ.
Με την χρήση της προτεινόμενης υπηρεσίας όλα αυτά τα αμφίβολα σημεία
ξεκαθαρίζουν αφού όλα τα δρομολόγια των οχημάτων μαζί με τα στοιχεία της διαδρομής, το όνομα του οδηγού και την κατανάλωση καυσίμου του κάθε οχήματος εμφανίζονται είτε πάνω στον χάρτη είτε σε αποθηκεύσιμο αρχείο αναφοράς.
Τεκμηρίωση Τεχνικής επάρκειας της λύσης
Εργαλεία υπηρεσίας
Για την παροχή της διεπαφής και της λειτουργικότητας του συστήματος και προς τον
πελάτη έχει χρησιμοποιηθεί HTML, Javascript με ΑJAX ,Java και JSON.
Για τον προγραμματισμό του server και τον κώδικα του ιδίου του προγράμματος
έχει χρησιμοποιηθεί PHP, Java Servlets και C++. Για την βάση δεδομένων έχει
χρησιμοποιηθεί MySQL ενώ οι ψηφιακοί χάρτες είναι της Navteq με SLA.Υπάρχει η
δυνατότητα χρήσης των Google maps.
Για την βελτιστοποίηση της υπηρεσίας έχει χρησιμοποιηθεί PHP opcode caching,
Precompiled PHP code, Compressed JavaScript code for fast download, Web
optimization techniques, Highly optimized serving techniques.
Για την ποιότητα της υπηρεσίας έχει χρησιμοποιηθεί RAID και Replication
techniques for Database High Availability και Web server load balancing.
Για την ταχύτητα της υπηρεσίας έχει χρησιμοποιηθεί γραμμή με 1Gbps upload και
SLA 99.9% , 2 Servers με 2 Quad Core επεξεργαστές 3.0GHz , 32GB RAM, 8 x SAS
HDD 15.000 RPM, MySQL Enterprise Server, Commercial High Speed Web Server
with hardware SSL support και Red Hat Enterprise Server
Για την Ασφάλεια της υπηρεσίας έχουν χρησιμοποιηθεί οι πιο προηγμένες τεχνικές
ασφαλείας και SSL 256 bit encryption.
Να μην περιλαμβάνονται στις εξαιρέσεις οι περιπτώσεις β,δ,ε,στ.
Gia Genikous Gramateis:
Gia na apofashsei kaneis gia to pou xreiazonai kratika autokinita 8a prepei na apofasisei ta krhthria pou 8etoun ena ipiresiako autokinito aparaithto! Gi mena ta krhthria einai ta ekshs:
1) Asfaleis tou genikou Gramatea logo antikhmenou genikhs gramateias (Yp. Amynis, etc.)
2) Oikomikhs logw ton sinexwn metakinisewn tou gramatea logw antikimenou
Oi epiloges pou vlepw einai oi ekseis:
A) Oloi oi genikoi gramateis exoun yphresiako autokinito
B) Mono autoi pou logw iphresiakwn krhthriwn to xrhazontai me megisto sinolo to 5% twn simerinwn
C) Kaneis den exei iphresiako autokinito kai xrhsimopoiei (1) Dhmosia mesa metaforas xwrhs kostos (2)To idiotiko autokinito me ena budget ths takshs tou 10Euro/Km
Gia th xrhsh twn iphresiakwn autokinitwn vlepw tis epiloges:
1) 1-1 gia ka8e yphresiako Geniko Gramatea
2) Mikros stolos apo ton opoio gramateis mporoun na kanoun booking sigkekrimenes hmeres pou xrhazontai to oxima
3) Mikro ari8mo Leasing oximatwn apo etairia
Gia Lipes yphresies
Prepei na iparxei xartografhsh twn leitourgiwn tmhmatwn pou xrhsimopoioun yphresiaka autokinita kai epilogh twn krhthriwn. Kat’opin to Leasing einai ena kalos tropos meiwshs tou Operating Cost ka8ws kai eueliksias sthn epilogh oximatwn.
Prasina autokinita h Oxi ?
Ta gnwsta prasina autokinita exoun thn idia paragogh CO se perivalon polhs me simvatika mikrou kivismou (an oxi perisotero sta 1600cc vs 1000cc simvatiko). Ka8ws ta perisotera ipourgeia kai Genikes Gramateis vriskontai sthn A8ina, o kivismos prepei na periorizetai se 1400 cc to anwtero. Se autes tis kathgories kai se perivalon megalhs polhs ta simvatika exoun pleonektima kostous xrhshs kai ripwn (eidika sta 1000cc). To mono pleonektima gia ta prasina autokinita einai to minima pou stelnoun stous polites. Akoma megalitero omws minima 8a estelne h kyvernish an ipoxrewne ola ta nea Taxi na einai prasina, ka8ws o stolos tous einai akoma megaliteros, kai h allagh tous den epivarinei ton kratiko proipologismo.
Simaia h oxi
Den iparxei logos plin tou pro8ipourgikou kai Proedrikou oximatos na xrhsimopoioun simaia sta oximata tous. POu8ena ston dytiko kosmo den iparxoun simaies plin to proanafer8entwn.
ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΟΛΑ.
Μήπως η απαγόρευση χρήσης κρατικών οχημάτων στο δακτύλιο της Αθήνας (εκτός των αυτοκινήτων της αστυνομίας, πυροσβεστικής και των ασθενοφόρων), είναι μια αρχή για καλύτερες μαζικές μεταφορές και αιτία για νέες επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς (metro, προαστιακός, οικολογικά λεωφορεία, τραμ, ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα)?
Με βάση όλα τα σχόλια που έκανα στα παραπάνω άρθρα και δεδομένου ότι θα έπρεπε να καταργηθούν τα αρ.3 αρ.4 αρ.5 αρ.6 αρ.7 αρ.8 το αρ.9 δλδ το αρ. 3 έχει ως εξής:τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών της απόφασης αυτής πρέπει:
α. Να είναι εφοδιασμένα κατά την κυκλοφορία τους με διαταγή πορείας και δελτίο κίνησης.
β. Να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
γ. Να μην κινούνται τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες εκτός αν υφίστανται επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες που επιβάλλουν την εξαίρεσή τους από τον περιορισμό αυτό και πάντοτε με έγκριση της αρμόδιας αρχής.
δ. Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία.
ε. Να μην οδηγούνται από άλλον εκτός από τον υπεύθυνο οδηγό ή από αυτόν στον οποίο κατ` εξαίρεση παρασχέθηκε η έγκριση για οδήγηση υπηρεσιακού αυτοκινήτου (άρθρο 19 παρ.4 του Ν.2503/1997 και άρθρο 1 παρ. 1Α, περίπτ. 15 Ν.2647/98).
στ. Να μη μεταφέρουν πρόσωπα και πράγματα άσχετα προς την υπηρεσιακή αποστολή ή μέλη οποιωνδήποτε οργανώσεων ή συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα των εξυπηρετουμένων προσώπων ή των ίδιων των οδηγών.
Πρόκειται για ήδη υπάρχουσα νομοθεσία που δεν είναι λειτουργική δεν υπάρχει διαδικασία ελέγχου και κανείς δεν την λαμβάνει υπόψη του.Με πολλή μαϊντανό αρχίσατε. Θα μπορούσατε κάλλιστα να ζητήσετε προτάσεις καλλίτερης οργάνωσης με βάση τις ανάγκες των αποκεντρωμένων μονάδων. Δεν το κάνατε.
1.δ.Νομίζω ότι θα πρέπει να φαίνεται με σαφήνεια ότι αν χρειάζεται να κινηθεί (γιατί χρειάζεται)εκτός ορίων υπηρεσιακό όχημα, θα γίνεται μετά από έγκριση της αρμόδιας αρχής.
«δ. Να μην κινούνται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο πρόσωπο ή η υπηρεσία.»
θα έπρεπε να προστεθεί και της ζώνης υπερκείμενων ή συνεργαζόμενων κατά περίπτωση υπηρεσιών ή για κίνηση σε συνεργείο επισκευής
π.χ. ο Νομάρχης συγκαλεί ΣΝΟ (συντονιστικό όργανο πολιτικής προστασίας) στην έδρα του Νομού όπου καλούνται οι Δήμαρχοι, Δασάρχες, Διοικητές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Στρατού κ.λπ. Εκτός αυτών που εδρεύουν στην έδρα του Νομού, όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουν δικαίωμα (νόμιμης) χρήσης του υπηρεσιακού αυτοκινήτου για να μεταβούν στη σύσκεψη
π.χ.2 σχεδόν κανένας Δήμαρχος δεν έχει δικαίωμα χρήσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου για να επισκεφτεί τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, ακόμη κι αν αυτός τον καλέσει
π.χ.3 σε περιπτώσεις διαδημοτικών συνεργασιών το όχημα ενός Δήμου, θα πρέπει να κινείται στα όρια δύο τουλάχιστον Δήμων· υποτίθεται ότι όλοι οι ΧΑΔΑ έχουν καταστεί ανενεργοί και άρα τα απορριμματοφόρα (ή τα φορτηγά με τα κοντέινερ των απορριμμάτων), μεταφέρουν τα απορρίμματα στον ΧΥΤΥ του διπλανού ή παραδιπλανού Δήμου. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα κίνησης οχημάτων στο εξωτερικό, μέσα από τη διαδικασία που ισχύει σήμερα για τις διεθνείς συνεργασίες Δήμων και Νομαρχιών(δηλ. εγκεκριμένη συνεργασία από το ΥΠΕΞ, ειδική άδεια ΓΓ Περιφέρειας)
π.χ.4 (ειδικά εάν πρόκειται για περιπτώσεις υβριδικών αυτοκινήτων), δεν υπάρχουν εξουσιοδοτημένα συνεργεία αυτοκινήτων σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας, οπότε είναι πιθανόν να χρειαστεί η μετάβαση σε περιοχή εκτός ζώνης ευθύνης.
Πρόκειται βέβαια για διάταξη που ήδη ισχύει, και που στην πράξη καταστρατηγείται καθημερινά διότι δεν είναι λειτουργική. Είναι πολύ πιο σωστό να ελέγχεται το δελτίο κίνησης κατά πόσο καλύπτει υπηρεσιακές ανάγκες (αν και υπάρχει θέμα με τους προϊσταμένους, π.χ. Νομάρχες και Δημάρχους που είναι αυτοί που εκδίδουν τις διαταγές κίνησης ή εξουσιοδοτούν άλλους να το κάνουν, οπότε δεν μπορούν να ελέγξουν τους ευατούς τους)
Τα αυτοκίνητα της προεδρίας της δημοκρατίας και των διωκτικών αρχών (ΥΠΕΕ, ΕΥΠ και τα λοιπά) θα έπρεπε να εξαιρεθούν από όλους τους περιορισμούς σχετικά με την κυκλοφορία τους. Π.χ. με την παρούσα διατύπωση, ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είναι παράνομο να κινηθεί όταν υπάρχει περιορισμός λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης, πράγμα που είναι τελείος παράλογο, ειδικά για τις διωκτικές υπηρεσίες!
Πολύ σωστό το μέτρο γιατί για παράδειγμα το λεωφορείο της ΕΛΑΣ με αριθμό κυκλοφορίας ΕΑ 20323 βγάζει περισσότερο κάρβουνο και από τον θρυλικό μουντζούρη.
1)Στην παραγρ. 2 στην περιπτωση (η) να προστεθουν οι
λεξεις «Υγειονομικων,Κτηνιατρικων,και ομοιας φυσεως ελεγχων»
2)Να αλλαξει η περιπτωση (ε) της παραγρ. 1 ως εξης:
Να οδηγούνται μονον από τον υπεύθυνο οδηγό ή από αυτόν στον οποίο
κατ` εξαίρεση παρασχέθηκε η έγκριση για οδήγηση υπηρεσιακού
αυτοκινήτου υπαλληλο της υπηρεσιας εφ οσον κεκτηται αδειας οδηγησης
και υπαρχει ελλειψη ή απουσια του υπευθυνου οδηγου.
3)Να προστεθει στο τελος της περιπτωσης (γ) της παραγρ. 1
«εξαιρουνται τα αυτοκινητα των ελεγκτικων υπηρεσιων του Δημοσιου
(Αγορανομικων,Υγειονομικων,Κτηνιατρικων κ.λ.π) και πάντοτε με
έγκριση της αρμόδιας αρχής.
4)Ομοια στην περιπτωση (ζ) της παραγρ. 1