΄Αρθρο 5 Επιτρεπόμενο ανώτατο όριο κυβισμού υπηρεσιακών αυτοκινήτων.

Επιτρέπεται εφεξής η προμήθεια επιβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικών, ηλεκτρικών, ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον, από τον ΟΔΔΥ, από το ελεύθερο εμπόριο και με τη διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing) εφόσον ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει :

1. Για τα αυτοκίνητα πολιτικών υπηρεσιών μέχρι:
α. 1600 cc για αυτοκίνητα:
1. Του Προέδρου της Κυβέρνησης.
2. Του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος.
3. Των Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης
4. Του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και των αρχηγών των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και στην Ευρωβουλή.
5. Των Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών
6. Του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Προέδρου και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
7. Των Προέδρων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
8. Των τέως προέδρων κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή των Ελλήνων, καθώς και των τέως προέδρων δημοκρατικών κυβερνήσεων και Προέδρων Δημοκρατίας που χρημάτισαν Πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση).
Των συζύγων αποβιωσάντων Πρωθυπουργών που κατά τη δημοσίευση της παρούσης εξυπηρετούνται με υπηρεσιακά αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν.
9. Των επισήμων προσκεκλημένων της Κυβέρνησης.
β. 1400 cc για τα αυτοκίνητα που εξυπηρετούν:
1. Την Προεδρία της Δημοκρατίας.
2. Το Πολιτικό Γραφείο Πρωθυπουργού (Προϊσταμένους των Γραφείων του Πολιτικού Γραφείου Πρωθυπουργού).
3. Τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.
4. Την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αλβανίας.
5. Τους Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων.
6. Τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών.
7. Τους Ειδικούς Γραμματείς Υπουργείων.
8. Τους Προέδρους Διευρυμένων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
9.Τους Νομάρχες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και Νομαρχιακών Διαμερισμάτων.
10. Τον Πρέσβη – Διευθυντή Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
11. Τους Προέδρους των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
12. Τους Μητροπολίτες.
13. Τους Επάρχους.
14. Τους Δημάρχους Δήμων με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων.
15. Τους Πρυτάνεις των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).
16. Τον Πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών.
17. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αποκλειστικής χρήσης εξυπηρετούμενων προσώπων και τα αυτοκίνητα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.)
18.Τη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ., για την αντιμετώπιση άλλων ειδικών αναγκών.
19.΄Αλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ειδικά και μόνο για την αντιμετώπιση μεταφοράς των επισήμων προσκεκλημένων τους.
γ. 1400 cc, για επιβατικά αυτοκίνητα υπηρεσιακής χρήσης υπηρεσιών και μέχρι 200 cc για δίκυκλα.
δ. 2500 cc, για τα άλλου τύπου επιβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, (τζίπ, station), εφόσον η εξυπηρετούμενη υπηρεσία βρίσκεται σε ορεινή ή δύσβατη περιοχή, ύστερα από αιτιολογημένο αίτημα του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας και εγκριτική απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Για τα αυτοκίνητα πολιτικού τύπου Ενόπλων Δυνάμεων, Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος:
α. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Ανώτατων Αξιωματικών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, των Αρχηγών Γ.Ε.Ε.Θ.Α., Γ.Ε.Σ., Γ.Ε.Ν., Γ.Ε.Α., Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
β. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου του Γενικού Επιθεωρητή Στρατού, Διοικητή Στρατιάς, Αρχηγού Στόλου, Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας και λοιπών Αντιστράτηγων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
γ. 1400 cc για αυτοκίνητα πολιτικού τύπου των Υποστρατήγων, Ταξιάρχων και αντίστοιχων βαθμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος.
δ. 2000 cc για βενζινοκίνητα και 3000 cc για πετρελαιοκίνητα ή τζιπ οχήματα υπηρεσιακής χρήσης πολιτικού τύπου των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που χρησιμοποιούνται για το έργο των εν λόγω σωμάτων και όχι για την εξυπηρέτηση προσώπων (ύστερα από συνεργασία με τις οικείες υπηρεσίες.)

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 17:17 | Νικόλαος Κατσιμήτρος

    Κύριοι,

    Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια για την προσπάθεια σας και σας εύχομαι καλή συνέχεια.

    Είμαι της άποψης ότι υπηρεσιακά αυτοκίνητα πρέπει να διατίθενται στους κρατικούς λειτουργούς.

    Σχετικά με το νόμο για το επιτρεπτό όριο του κυβισμού των υπηρεσιακών οχημάτων, νομίζω ότι θα πρέπει να εξηγηθεί από τον νομοθέτη ποίο θα είναι το βασικό κριτήριο επιλογής του υπηρεσιακού οχήματος: η λιγότερη ρύπανση του περιβάλλοντος, η μακροβιότητα του κινητήρα, η αξιοπιστία, η οδική ασφάλεια, το κόστος κατοχής, το κόστος συντηρησης ή κάτι άλλο ή και ο συνδυασμός περισσοτέρων του ενός κριτηρίων.

    Με την θέσπιση των κριτηρίων θα είναι και πιο εύκολη η τεκμηρίωση της επιλογής του οχήματος.

    Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

  • Πιστευω οτι σε μια χωρα με το γεωγραφικο αναγλυφο της Ελλαδας και τις οδικες συνθηκες που επικρατουν, το θεμα της ενεργητικης ασφαλειας ερχεται διαρκως στο προσκηνιο. Ως πολιτης δε νιωθω ασφαλης στο ενδεχομενο μιας μαζας κρατικων λειτουργων που θα οδηγει με 140 χιλιομετρα ενα βαρυφορτωμενο 1400αρι. Βεβαιως πρεπει να εξορθολογιστει ο κρατικος στολος, οχι ομως να φθασουμε στο αλλο ακρο, αυτο της αρσης καθε κανονα ενεργητικης ασφαλειας.
    Θεωρω οτι στη χωρα που εισηγαγε την εννοια του «μετρου», μια λυση θα ηταν η θεσπιση οριου 1.800 κυβικων και ανωτατης λιανικης τιμης 25.000 ευρω, καθως και ανωτατου οριου ρυπων για την «υψηλη» κατηγορια χρηστων, ενω το οριο να τροποποειται σε 1.600 κυβικα και ανωτατη τιμη λιανικης τα 20.000 ευρω για τη μικροτερη κατηγορια.
    Τελος θα μπορουσε να επιτραπει και η χρηση υβριδικου εως 1.800 κυβικα. Δεν βλεπω το λογο να μην επιτρεπεται η χρηση του εξαιρετικου Toyota Prius, το οποιο παραγεται μονο στα 1.800 κυβικα.
    Πιστευω οτι η προταση μου ικανοποιει το δημοσιο αισθημα χωρις να καθιστα τρωτη τη δημοσια οδικη ασφαλεια, αφου ειναι δεκαδες τα αυτοκινητα που μπορουν να υπαχθουν σε αυτες τις κατηγοριες και να χρησιμοποιουνται με απολυτη ασφαλεια σε καθε ειδους μετακινηση.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 15:43 | ΤΣΑΚΑΛΙΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ,ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙΤΕ ΟΤΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΤΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ.ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 15:36 | Ανδρέας Σακελλαρίου

    1. Όχι στο κριτήριο του κυβισμού, ναι σε κριτήρια ρύπων, κατανάλωσης, εργοστασιακής τιμής.

    2. Όχι σε κριτήρια που αφήνουν μονοπωλιακές επιλογές

    3. Για τα θωρακισμένα ΔΕΝ πρέπει να υπάρχει όριο. Η θωράκιση επιβαρύνει υπερβολικά, δεν αρκούν αυτ/τα ούτε 3.000cc. Χρειάζεται δυνατότητα επιτάχυνσης, επιβράδυνσης, κλπ για λόγους ασφαλείας. Άλλωστε η θωράκιση από μόνη της είναι μεγάλο ποσοστό του τελικού κόστους.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 14:40 | Απόστολος Κριτσινιώτης

    Πιστεύω ότι ανάλογοι περιορισμοί πρέπει να ισχύσουν και για τα εταιρικά αυτοκίνητα των οποίων η αγορά και συντήρηση εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα των ανωνύμων εταιρειών. Δεν μπορεί να ζητάμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να συνεισφέρει στην μείωση της ρύπανσης ενώ όλα στελέχη των εταιρειών κυκλοφορούν με τεράστια και εμνεργοβόρα αυτοκίνητα που τα επιδοτεί έμμεσα ο ελληνικός λαός μέσω των φοροαπαλλαγών που έχουν οι εταιρείες στην αγορά και συντήρηση των εταιρικών οχημάτων.
    Η πρόταση μου είναι να δικαιολογείται στην εφορία μονό η αγορά και συντήρηση μικρών αυτοκινήτων. Όποιο στέλεχος θέλει να κυκλοφορεί με τεράστια τετρακίνητα και πολυτελείς λιμουζίνες θα πρέπει να τα αγοράζει σαν προσωπικά του οχήματα και να φορολογείται γι’ αυτά όπως όλοι οι μισθωτοί και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 14:30 | ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΡΙΣΙΑΔΗΣ

    Πρέπει να διευκρινιστεί ποιο είναι το όριο κατανάλωσης καυσίμων.
    Γιατί ένα υβριδικό αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ έχει πολύ μικρή κατανάλωση….
    Με 100 € μπορείς να κάνεις περίπου 1.800 χλμ.
    Η κατανάλωση καυσίμων των προηγούμενων αυτοκινήτων είναι 3πλάσια και 4πλάσια σε σχέση με αυτή των υβριδικών….

    Κατά την γνώμη μου πρέπει να θεσπιστεί ένα ανώτατο πλαφόν που σε καμιά περίπτωση δεν θα είναι πάνω από 120 € το μήνα ανά αυτοκίνητο.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 13:28 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΑΡΙΦΗΣ

    Κύριοι,

    αν θέλουμε πραγματικά να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα, αυτό πρέπει να γίνει στην πράξη.
    Θεωρώ, για να έχουμε αποτέλεσμα, πρέπει πρώτα από όλα να επανεξετάσουμε τη λίστα όλων αυτών που δικαιούνται υπηρεσιακό αυτοκίνητο. Αν υπάρχουν δηλαδή, καθημερινές-ουσιαστικές ανάγκες. Είμαι σίγουρος πως υπάρχει χώρος για αναιρέσεις των κεκτημένων.
    Να επαναπροσεγγίσουμε το θέμα και να μειώσουμε δραστικά τη λίστα.

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και το χρόνο σας.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 13:59 | Νώντας Τσακνάκης

    Πρώτα-πρώτα,πολύ θετική η πρωτοβουλία της ανοικτής επικοινωνίας Πολιτείας και Πολιτών. Δείχνει σεβασμό προς τον πολίτη.
    Τώρα, επί του προκειμένου: Συμφωνώ απόλυτα με την πρόθεση περιορισμού της σπατάλης των φόρων που πληρώνουμε, από κάποιους γαλαντόμους (με τα δικά μας χρήματα) κρατικούς αξιωματούχους. Πιστεύω όμως:
    1) ότι κριτήριο για την επιλογή αυτοκινήτων του Δημοσίου δεν πρέπει να είναι ο κυβισμός του κινητήρα (1600cc), αλλά η κατανάλωση (π.χ. 6 λιτρα στα 100 χλμ ή 140 γραμ. CO2 ανά χλμ – ή όποιο άλλο όριο αποφασισθεί).
    2) Τα υβριδικά ΔΕΝ είναι πάντα πιό οικονομικά. Υπάρχουν αντίστοιχα αυτοκίνητα (κυρίως πετρελαιοκίνητα) που είναι εξ ίσου, ή και περισσότερο οικονομικά, ιδίως εκτός πόλης.
    3)Τα υβριδικά στην πραγματικότητα είναι σημαντικά ακριβότερα από αντίστοιχα συμβατικά-νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, αν συγκρίνουμε την εργοστασιακή τιμή και όχι την τελική. Κι αυτό διότι τα υβριδικά δεν επιβαρύνονται με το Τέλος Ταξινόμησης, εν αντιθέσει με τα συμβατικά και εξ ίσου οικονομικά. Δεν γνωρίζω άν το Δημόσιο πληρώνει Τέλος Ταξινόμησης, αλλά ακόμη και άν το πληρώνει, επιστρέφει στα ταμεία του τελικά. Αρα εκείνο που ενδιαφέρει είναι η εργοστασιακή τιμή και όχι η τιμή καταναλωτή.
    Ευχαριστώ και καλή επιτυχία στις προσπάθειες περιστολής της σπατάλης.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 12:37 | Σωτήριος Μ.

    Προτείνω τις παρακάτω προσθήκες:

    – Στην παρ. 1(δ) προστίθενται οι λέξεις «ή δραστηριοποιείται σε αυτές» μετά από τη λέξη «περιοχή» ώστε να καλύπτονται και υπηρεσίες που εδρεύουν σε μεγάλες πόλεις αλλά αναπτύσουν δραστηριότητες κυρίως σε δύσβατες και ημιορεινές περιοχές, όπως η Διεύθυνση Δασών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, οι εφορείες αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ ή η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την αρμοδιότητα επιθεώρησης των αιολικών πάρκων.

    – προστίθεται παράγραφος 3 που ορίζει:
    «Οι συμβάσεις leasing αυτοκινήτων που έχουν υπογραφεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας από το Δημόσιο και τις ανεξάρτητες διοικητικές αρχές, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ με εξαίρεση τις συμβάσεις leasing της Βουλής των Ελλήνων, εφόσον δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας, λήγουν αυτοδικαίως μέσα σε τριάντα (30) μέρες από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ».
    Η ανωτέρω προσθήκη είναι αναγκαία καθώς πληθώρα στελεχών του Δημόσιου Τομέα απέκτησαν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού με leasing -κατά την τελευταία πενταετία- ενώ διαφαίνεται η πρόθεση τους να οχυρωθούν πίσω από την ανάληψη μιας συμβατικής υποχρέωσης έναντι των εταιρειών ενοικίασης ώστε να διατηρήσουν το προνόμιο αυτό.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 12:09 | ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΤΕΡΖΗΣ

    Το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να αποκτά συνολικά για τις ανάγκες του τα αυτοκίνητα με leasing μετά από δημόσιο διεθνή διαγωνισμό. Η διάρκεια της μίσθωσης των οχημάτων πρέπει να είναι από 3-5 χρόνια και η συνολική διάρκεια της σύμβασης με την εταιρία για 15 χρόνια.
    Είναι αυτονόητο πως τα οχήματα Προέδρου Δημοκρατίας , Πρωθυπουργού , Υπουργών , Υφυπουργών , βουλευτών , Ανωτάτων Αξιωματικών , Θρησκευτικών ηγετών , Ανωτάτων δικαστικών θα είναι οχήματα ειδικών προδιαγραφών, όλοι οι υπόλοιποι θα έχουν ίδια αυτοκίνητα μέχρι 1600 κ.ε.(κατηγορίας μικρομεσαία ).
    Ευνόητο πως και οι φορείς τοπικής Αυτοδιοίκησης εντάσσονται στην παραπάνω κατηγορία δηλ : αυτοκίνητα μέχρι 1600 κ.ε.(κατηγορίας μικρομεσαία ).
    Σχετικά με τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι σε δημόσιες υπηρεσίες ή ΙΚΑ πχ για εργασίες εντός αστικών περιοχών θα είναι οχήματα μέχρι 1200κε (μικρά).
    Επίσης τα αυτοκίνητα δημοσίου ενδιαφέροντος στο σύνολο τους πρέπει να έχουν ενιαίο χρώμα και πινακίδες ευδιάκριτες έτσι ώστε να μην μπορεί ανεξέλεγκτα ο κάθε αναρμόδιος να το κυκλοφορεί.
    Φυσικά προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας πρέπει η σύμβαση να περιλαμβάνει την συντήρηση , αντικατάσταση του οχήματος σε περίπτωση βλάβης και την ασφάλιση τους από κάθε κίνδυνο.
    Τέλος πιστεύω πως πρέπει να γίνει κατανοητό πως το prestige του Δημόσιου Λειτουργού δεν χτίζεται από το αυτοκίνητο αλλά από το έργο που προσφέρει στην κοινωνία.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 12:37 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΠΑΡΤΣΗΣ

    Αγαπητοί κύριοι
    Κατ’αρχήν βρίσκω πολύ καλή την προσπάθεια σας και σας εύχομαι να προχωρήστε και παρακάτω ώστε να μην μείνετε μόνο στην προσπάθεια!
    Ενα θέμα που πιθανόν να προκύψει απο τις δηλώσεις σας είναι το εξής:
    Είναι κατανοητό οτι θέλετε τα υβριδικά αλλά φοβάστε οτι όλοι θα «πάνε» στο LEXUS που έχει 3600cc και αξίζει γύρω στα 80.000€!!!
    1600cc υβριδικό αυτοκίνητο μάλλον εννοείτε το PRIUS της TOYOTA το οποίο είναι εξαιρετικό-προσέξτε όμως γιατί το ΝΕΟ PRIUS είναι 1800cc,έτσι το μόνο που μένει σαν υποψήφιο υβριδικό είναι το INSIDE της HONDA που είναι 1400cc.
    Ετσι όμως υπάρχει αποκλειστικότητα και να μην κατηγορηθείτε-άδικα- για κατευθυνόμενη πώληση.Προσοχή!
    Σαν δεύτερη οικολογική λύση δείτε και την πετρελαιοκίνηση-αν φροντίστε την μή νόθευση των καυσίμων τα DIESEL ρυπαίνουν λιγότερο.
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:37 | Georgios Georgantas

    Πραγματικά πολύ καλή προσπάθεια με ουσιαστική οικολογική και πρακτική παρέμβαση στην καθημερινότητα.

    Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω πως ειδικά για τα οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, θα πρέπει να συνδυασθεί η χρηστική ανάγκη με την εργονομία.

    Οι Ανώτατοι Αξκοι και οι όποιοι δικαιούμενοι θα πρέπει είτε τους αρέσει είτε όχι να έχουν αυτοκίνητα τύπου τζιπ ή πολυμορφικών -station wagon διότι έτσι επιτυγχάνεται/εξυπηρετείται:

    1. Εύκολη πρόσβαση σε όλες τις μορφολογικά ιδιαίτερες περιοχές.
    2. Σε περίπτωση κρίσεων , στις Ε.Δ και Σ.Α τα απλά οχήματα πολιτικού τύπου στην ουσία μένουν ¨στα γκαράζ¨ αφού κανείς αξιωματούχος δεν δύναται να επιχειρήσει/μεταβεί πουθενά με ένα αυτ/το τύπου sedan.
    3. Εχοντας ικανό στόλο από οχήματα τύπου τζιπ ή πολυμορφικών -station wagon, μπορεί να χρησιμεύουν και στην Πολιτική Προστασία.
    4. Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, κρίσης και έκτακτης ανάγκης δεν θα χρειάζεται ο αξιωματούχος ήδη έχει ένα απλό αυτ/το τύπυο sedan να πρέπει να του διατεθεί και ένα άλλο τύπου τζίπ για να μεταβεί/επιχειρήσει στον τόπο της κρίσεως/επισκέψεως/επιθεωρήσεως με αποτέλεσμα αφενός και να στερεί το τύπου τζιπ από τις διαθεσιμες μονάδες αλλά και το τύπου να είναι ουσιαστικά άχρηστο

    Κλείνοντας, απορώ πως επι τόσα έτη -και κοιτάζοντας τη διεθνή πραγματικότητα-, οι Ε.Δ και τα Σ.Α έχουν απλά οχήματα πολιτικού τύπου τα οποία είναι εντελώς άσχετα και άχρηστα με τη φύση της καθημερινής εργασίας τους, ενώ η πολιτεία θα έπρεπε πάντα να είναι έτοιμη για το worst case scenario…

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:49 | Δέρδας Χρήστος

    Καλή η πρωτοβουλία, αλλά τίθεται το τεχνικό του θέματος ως προς την ικανότητα ενός οχήματος 1600cc να φέρει θωράκιση. Θεωρώ και εγώ ότι για τον Πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους Προέδρους των Δικαστηρίων όπως και για οχήματα μεταφοράς VIP θα έπρεπε το όριο να είναι τα 2000cc (ώστε να μπορούν να φέρουν θωράκιση).

    Επίσης: Θα πρέπει να ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ η χρήση diesel Κινητήρων για λόγους οικονομίας

    Ένα σχόλιο:
    Γιατί ο Ελληνικός Λαός να χρηματοδοτεί οχήματα της Εκκλησίας της Ελλάδας; Ειδικά αφού αυτά τα οχήματα αναφέρονται μόνο στην εκκλησία της ελλάδας (και όχι στις υπόλοιπες αναγνωρισμένες θρησκείες).
    Και ακόμα πιο έντονα: τι σχέση επιτρέπεται να έχει ο μητροπολίτης Αλβανίας με ελληνικό κρατικό όχημα;

    Σε περίοδο περιορισμού κρατικών δαπανών δε θεωρώ ότι είναι σώφρων να χρηματοδοτούνται τέτοιες δαπάνες

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:39 | Στεφανος Τ

    -Καταρχην δεν λεει οτι ειναι υποχρεωτικο να ειναι υβριδικο, μπορει απλα να ειναι φιλικο προς το περιβαλλον. Ομως για ενα αυτοκινητο 1600κ.ε. υπαρχουν πολλες επιλογες. Ενα Μερσεντεζ 1,6 με 34000 ευρω και ενα αλλο 1,6 με τιμη απο 16-17000 ευρω (δλδ τα διπλά). Μηπως θα επρεπε να το κοιταξουν και αυτο;
    -Επισης διαφωνω και με το σημειο του αρθρου: «Των συζύγων αποβιωσάντων Πρωθυπουργών». Μου φαινεται λιγο κωμικοτραγικο.
    -Και κατι τελευταιο. Επειδη ξερω οτι θα προτιμησουν φτηνα αυτοκινητα (οπως πχ με την αναθεση των αυτοκινητων της ΕΛΑΣ πριν λιγα χρονια), απο προσωπικη εμπειρια ξερω οτι στα χερια τους δεν θα κρατησουν και πολυ λογο κακης χρησης και συντηρησης. Οποτε με την μειωση του κυβισμου παλι δεν λυνονται ολα. Παντως καλη η αρχικη προσεγγιση του θεματος απο την κυβερνηση.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 11:55 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    συγχαρητηρια για την προσπαθεια, καλη αρχη. Πιστευω οτι ο πρωθυπουργος, ο προεδρος δημοκρατιας και ορσμενοι υπουργοι πρεπει να κυκλοφορουν με οχηματα που παρεχουν ασφαλεια και οχι απαραιτητα υβριδικα. Επισης, 1400cc κυκλοφορει μονο το Honda, τα Toyota από 1600cc. Ευχαριστω

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:08 | ΗΛΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

    TA 1600cc -1800cc ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΟΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:58 | ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Κυριοι,

    Πιστευεται οτι το προβλημα μου ειναι τι «κρατικο», «δημοτικο» αυτοκινητο θα δω τετοια ωρα 11.00 πμ να ειναι παρκαρισμενο σε μη κεντρικο καφενειο με τους δημοσιους υπ/λους να πινουν καφεδακι;
    Δηλαδη αν θα ειναι υβριδικο πανω ή κατω απο 1600 κυβικα;
    Αφου ο κυριος σκοπος σας ειναι το οτι θα τα αγορασετε ετσι αλλιως
    Μην ξεχναμε οτι η πολη ειναι γεματη απο 4Χ4 μεγαλου κυβισμου
    που μολυνουν με 1η 2α ταχυτητα ολη την ωρα λογω της κυκλοφοριας του ογκου και της προσπαθειας να παρκαρουν πανω στα πεζοδρομια
    Η προταση μου ειναι απο Γεν.Γρ/τεις και κατω μεχρι τους απλους υπ/λους ολοι μα ολοι μεσα στη πολη μεχρι τα προαστεια να μετακινουνται με πολυ μικρου ογκου και κυβισμου αυτοκινητα , με τα μεσα συγκοινωνιας ή με μικρες μοτο οσοι μπορουν

    ο υποφαινομενος αν και 50 χρονων μακροχρονιος ανεργος κατοχος αυτοκινητου Fiat Panda 1100cc μοντελο 1992 αριστα συντηρημενου μετα καρτας καυσαεριων και καλουμενος να καταβαλλει (αν δεν κανω λαθος) 262 ευρω τελη κυκλοφοριας γιατι «μολυνει» το περιβαλλον της Αθηνας,
    περαν των υποχρεωτικων μετακινησεων με το ΙΧ (αγορα,σχολειο και δραστηριοτητες παιδιου),
    ψαχνοντας να βρει εργασια κινειται με τα μεσα συγκοινωνιας της πολης, η με τα ποδια σε κοντινες αποστασεις

    Ευχαριστω για την φιλοξενια και τον χρονο σας

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:54 | nikos

    Πριν αποφασίσετε τι αυτοκίνητα θα πάρετε καλό θα είναι να δείτε σε τι χρειάζονται αυτά τα αυτοκίνητα. Αν είναι απλά η μεταφορά ανθρώπων μέσα στην Αθήνα ή άλλες μεγάλες πόλεις, αυτό που χρειάζεται είναι αυτοκίνητο πόλης Smart, IQ, ή άλλο μικρό ανεξάρτητα από το αν είναι υβριδικό ή όχι. Με άλλα λόγια είναι παράλογη η χρήση λιμουζίνων ή και άλλων μεγάνω αυτοκινήτων μέσα σε μια πόλη όπως η Αθήνα.
    Εξάλλου αν 20000 μεγάλα κρατικά αυτοκίνητα αντικαθιστώνταν με Smart ή IQ για παράδειγμα φαντάζομαι οι συνθήκες κυκλοφορίας θα καλυτέρευαν.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:32 | Μανος Τ.

    Αντε παλι με το καλο,
    Μπλεξαμε με ενα Πρωθυπουργο που ειναι εναντια στο αυτοκινητο. Καλος και αγιος αλλα ρε παιδι μου γιατι τα εβαλες με το αυτοκινητο. Θες να πηγαινεις με ποδηλατο , ε πηγαινε και ασε εμας τους υπολοιπους να κανουμε τα χομπυ μας. Το αυτοκινητο δεν ειναι αλλη μαι λευκη συσκευη , ειναι ενα σπορ , ενα παθος , μια επεκταση του εαυτου μας.

    Τωρα τα περι κυβικων, υβριδικων κλπ ειναι παραμυθια της Χαλιμας.
    Ενα 1600 cc με 1800 κιλα καροτσα καει και εκπεμπει περισοτερο απο ενα μεγαλο (>3000 cc ) που δεν ζοριζεται.

    Οσο για τα υβριδικα αλλη μεγαλη μασα και φαγοποτι για καποιους ετοιμαζεται, διοτι με απολυτα νουμερα στο συνολο ζωης του ενα υβριδικο καει περισσοτερους πορους και σιγουρα κοστιζει περισσοτερο απο ενα συγχρονο απο αυτοκινητο.

    αχ ναχαμε ενα τεχνοκρατη μεσα στη κυβερνηση , να τα εξηγουσε …….

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 10:11 | Χαρίτος Ευάγγελος

    Τα 1600κ.εκ είναι ορθή επιλογή για τα κρατικά επιβατηγά αυτοκίνητα. Σήμερα υπάρχουν οχήματα του συγκεκριμένου κυβισμού, ακόμα και των 1400 κυβικών, που η ιπποδύναμή τους είναι εκείνη που παλαιότερα είχαν οχήματα 2000 κ.εκ. Συνεπώς δεν τίθεται θέμα ασφαλείας του πρωθυπουργού. Στο άρθρο δ καλό θα ήταν να αναφερθούν ονομαστικά οι υπηρεσίες που θα μπορούν να έχουν οχήματα 4Χ4. Τέτοιες υπηρεσίες είναι π.χ το δασαρχείο και εφορείες αρχαιοτήτων της περιφέρειας. Αν αναφερθούν ονομαστικά ή έστω ανά νομό ή επαρχία δεν θα υπάρχουν «παραθυράκια».

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 09:20 | vleioras dimitris

    κι εγώ θεωρώ ότι τα κυβικά και τα υβριδικά δεν είναι πανάκεια. υπάρχουν αυτοκίνητα 1400cc που καταναλώνουν περισσότερο απο κάποια 1600cc. επίσης, τα υβριδικά όταν πιεστούν (λόγω βάρους ή ταχύτητας) χρησιμοποιούν και τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα σε πλήρη ισχύ, οπότε δεν καταναλώνουν λιγότερο απο έναν πετρελαιοκινητήρα αντίστοιχης ιπποδύναμης. Επιπλέον τα υβριδικά είναι αρκετά ακριβά και σε τελική ανάλυση δεν ξέρουμε πόσο μας κοστίζει η χρήση ακριβών υλικών (μπαταρίες), η συντήρηση τους σε βάθος χρόνου και η ανακύκλωση τους. θεωρώ ότι καλύτερο μέτρο σύγκρισης είναι οι εκπομπές ρύπων κάθε αυτοκινήτου κι αυτό γιατί υπάρχουν καινούρια αυτοκίνητα, τα οποία περνούν τις προδιαγραφές EU4 αντί των EU5 που ισχύει για την πλειοψηφία των καινούριων, ενώ έχουν κυκλοφορήσει και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που όμως περνούν τις προδιαγραφές EU6. σαφώς και η συγκεκριμένη απόφαση κινείται στο σωστό δρόμο (περιορισμός της κατανάλωσης και των εκπομπών των κρατικών αυτοκινήτων που πρέπει να δώσουν το καλό παράδειγμα), αλλά αφού το κάνουμε, ας το κάνουμε σωστά.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 09:48 | Δημητρης Α.

    Θα ηθελα να εστιάσω την προσοχή σχετικά με την αντιστοίχιση του θετικού πραγματι μετρου με την πραγματική αγορά. Υπαρχει σχετικο αρθρο στο «θεμα» της προηγούμενης Κυριακής, που υπαινίσεται οτι η διάταξη σχετικα με τα υβριδικά με τα συγκεκριμενα κυβικά ειναι φωτογραφική αφου μονο συγκεκριμενες αυτοκινητοβιομηχανιες, προσφερουν υβριδικά στα 1400 και στα 1600 cc.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 09:21 | Ορφανίδης Αναστάσιος

    Πολλή καλή ενέργεια.
    Πρέπει να σταματήσει η αιμοραγία κρατικού χρήματος προς κάθε κατεύθυνση.
    Μακάρι να επεκταθεί και σε άλλους τομείς και όχι μόνο στα αυτοκίνητα.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 08:54 | Χ. Μαρής

    Αν θέλετε να πάτε τη χώρα μπροστά, 4 πράγματα:
    1. Το 95% των αυτοκινήτων των πολιτικών προσώπων να είναι υποχρεωτικά με leasing.
    2. Η συντήρηση των οχημάτων των οργανισμών- υπηρεσιών (Αστυνομία, δήμοι κλπ) να γίνεται το πολύ από 2 εταιρείες οι οποίες θα επιλέγονται με ανοικτούς διαγωνισμούς με διάρκεια τουλάχιστον 4ετια
    3. Εφαρμογή τεχνολογιών διαχείρισης στόλου οχημάτων (για να υπάρχει έλεγχος στα καύσιμα).
    4. Δραστική περικοπή των οδηγών (τουλάχιστον για το 95% των περιπτώσεων).

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 08:15 | Λιάσκας Βασίλειος

    Κανένα αυτοκίνητο(Βενζίνης ή Diesel)δεν πρέπει να είναι πάνω από τα 2000 cc!

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 08:40 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΤΑΒΑΡΙΝΟΣ

    Υπάρχουν και ορινές περιοχές που πρέπει οι υπηρεσίες να έχουν αυτοκίνητα τύπου 4Χ4 μεγαλύτερα των 1600 κεκ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 07:33 | ΝΙΚΟΣ ΖΕΥΓΩΛΗΣ

    Νομίζω ότι η λίστα θέλει επανεξέταση.
    Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για πολλούς λόγους.
    Φανταστείτε όμως ο οδηγός του χχχχχχ κυρίου να πρέπει να κάνει επιθετική οδήγηση γατί τον κυνηγάνε.
    Η γνώμη μου είναι να μπουν και άλλα κριτήρια για την υποστήριξη αυτής της λίστας.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 02:27 | Βασίλης Κοσμάς

    Κατ’αρχας εύγε για το νόμο.

    Εγω εχω μια απλη εως και παιδικη απορια:

    Τα ηδη υπαρχοντα οχηματα μεγαλου κυβισμου τι θα γινουν;

    1. Θα πανε σε αποθηκες ;
    2. Θα πανε σε δημοπρασιες;
    3. Εαν πανε σε δημοπρασιες πως θα αξιοποιηθουν τα χρηματα; Που θα διαμοιραστουν;
    4. Θα δημοσιευτουν ποσα οχηματα ηταν και ειναι αφου καταμετρηθουν;

    Καλη η δημοσιευση του νομου στο διαδικτυο αλλα ας γινει και μια καταμετρηση να ξερουμε ποσα υπηρξαν.

    Ευχαριστώ.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 01:32 | Στεφανόπουλος Κώστας

    Τα υψηλά πρόσωπα (Πρόεδρος, Προθυπουργός και ξένοι ομολογοί τους) δεν θα πρέπεινα δεσμεύονται από κυβισμό αυτοκινήτου, γιά λόγους ασφαλείας (θωράκιση) και γιά λόγους γοήτρου της Χώρας.

    Τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα αποστολών της ΕΛΑΣ δεν πρέπει επίσης να δεσμεύονται από κυβισμό ή από εάν είναι υβριδικά διότι δεν θα μπορούν να φέρουν σε πέρας τις αποστολές τους.
    Φανταστείτε να καταδιώκουν πχ τον Παλαιοκώστα με αυτοκίνητο υβριδικό 1400 κυβικών !!!

    Η απόκτηση αυτοκινήτων από τον ΟΔΔΥ ενώ φαίνεται οικονομική στην πράξη είναι εξαιρετικά πολυέξοδη, διότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι σχεδόν ποτέ σε καλή κατάσταση και το κόστος επισκευής είναι πολύ υψηλό.
    Επιπλέον το κράτος θα αντιμετωπίσει πολλές διαφορετικές μάρκες και πολλά διαφορετικά μοντέλα.

    Οικονομίες κλίμακας μπορούν να επιτευχθούν μόνο με ένα τρόπο:
    Αν η αγορά γίνει μαζικά με αυτοκίνητα όσο το δυνατόν ολιγωτέρων κατασκευαστών και όσο το δυνατόν ελαχίστων διαφορετικών μοντέλων.

    Ευχαριστώ γιά τον χρόνο σας.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 01:05 | ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΠΟΥΡΑΣ

    Ρε παιδιά ,
    Κόφτε το αυτό με τα κυβικά. Ιπποδύναμη να λέτε ( βάσει εγχειριδίου κατασκευαστή). Αυτή παίζει ρόλο και οχι «τα κυβικά». Αμάν πιά.
    Το mazda βγάζει με κινητήρα wankel «1300 cm3» (που δεν μπορεί κανείς να τον κυβίσει γιατί δεν κυβίζεται με την κλασική έννοια) 280 ΗΡ και καταναλώνει 20 λίτρα /100 χλμ.
    Έλεος πιά , όπως θα έλεγε και η φίλη μου η …..
    Να μην πώ την γνώμη μου για το αυτοκίνητο του δήμαρχου ή του πρύτανη. Μπερδευτήκαμε στα απλά θα λύσουμε τα μπερδεμένα?

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 00:04 | ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΠΟΥΡΑΣ

    Ε λοιπόν, επειδή κόλλησε η βελόνα στα «Υβριδικά» και «χαμηλών ρίπων» θα σας κάνω μία απλή εξίσωση. Ισχύς = ενέργεια/χρόνο =(1/2)*( μάζα * ταχύτητα^2)/χρόνο. Ε λοιπόν δύο συμπεράσματα. Όσο πιό πολύ τρέχεις τόσο πιό πολύ καταναλώνεις. Όσο πιό βαρύ όχημα έχεις τόσο πιό πολύ καταναλώνεις. Όσο πιό αντιοικονομικά οδηγείς , τόσο πιό πολύ καταναλώνεις. Όταν καταναλώνεις τότε ρυπαίνεις.Δεν υπάρχει γενικά οικονομικό αυτοκίνητο αλλά οικονομική οδήγηση.Ενα αυτοκίνητο 200HP δυνατόν να καταναλώσει λιγώτερο σε ανοικτό δρόμο από ότι ένα 140 ΗΡ όταν οδηγείται άτσαλα.Βέβαια οικονομικώτερα σχετικά με τους βενζονοκινητήρες είναι τα Diesel , λόγω του ψεκασμού και υψηλής πίεσηςτου καυσίμου , αλλά εδώ ούτε λόγος.
    Τα υβριδικά έχουν το πλεονέκτημα να κινούνται και με ηλεκτρική ενέργεια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ρυπαίνουν ή ότι είναι πιό οικονομικά. Απλά η ηλεκτρική ενέργεια είναι φτηνότερη απο την ενέργεια υγρού καυσίμου λόγω της υψηλής τιμής και των φόρων που αυτό έχει και δεν ρυπαίνει την Αθήνα αλλά την ΚΟζάνη και μάλιστα με κάρβουνο. Για αυτό το λόγο βγήκαν τα υβριδικά. Λόγω της αύξησης της τιμής των υγρών καυσίμων και όχι ότι χρειάζονται λιγώτερη ενέργεια. (εκτός αν δεν ισχύει η εξίσωση που έγραψα παραπάνω , έχει καταριφθεί και δεν το ξέρω?)
    Στην πραγματικότητα είναι πιό ριπογόνα και λόγω της αρχικής μεγαλήτερης ενέργειας και ριπογόνας διαδικασίας που απαιτείται για την κατασκευή τους (είναι βαρύτερα , και τα πρόσθετα εξαρτήματά τους όπως μπαταρίες , μεγάλης διατομής καλώδια , ηλεκτροκινητήρες είναι απο βαρέα μέταλλα)και κυρίως λόγω το μεγάλου βάρους τους που απαιτεί όπως είναι φυσικό μεγαλήτερη ενέργεια να το κινήσει. Μεγαλήτερη μεν φτηνότερη δε.
    Για αυτό τον λόγο πολλές εταιρείες εγκατέλειψαν την κατασκευή τους πλην ορισμένων που ο νέος υπουργός , άθελά του. προσπαθεί να πλασάρει.
    Μην μπερδέυεσται με τις καταναλώσεις που δίνουν. ¨οχι δεν είναι ψεύτικες αλλά είναι για ειδικές συνθήκες (μπαταρία πλήρως φορτισμένη απο το δίκτυο , μέτρηση αυτονομίας κίνησης χωρίς φώτα και air condition κλπ). Είναι περισσότερο ένα μέτρο σύγκρισης μεταξύ των υβριδικών και όχι πραγματική κατανάλωση.
    Βέβαια σκέφτηκε κανείς ότι είναι πολύ πιό ακριβά και τα σοβαρά εξ αυτών έχουν κινητήρες (βενζονοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) μαγάλης ιπποδύμανης?
    Προσοχή παιδιά. Η οικολογία σε απλή λογοδιάρροια κάνει κακό αντί καλό.

  • 20 Οκτωβρίου 2009, 00:50 | Κωστής Κατσαμάγκος

    Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς πρέπει να θεσπιστούν κάποια όρια και να εφαρμοστεί επιτέλους ορθολογική διαχείρηση των οχημάτων. Η προσέγγιση όμως βάσει κυβισμού είναι λανθασμένη, βασίζεται σε αναχρονιστικές αντιλείψεις σχετικά με το αυτοκίνητο και οδηγεί σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

    Σε καμία χώρα -εκτός της Ελλάδας- τα αυτοκίνητα δεν κατηγοριοποιούνται βάσει του κυβισμού τους. Αντίθετα, σε όλες τις χώρες -εκτός της Ελλάδας- τα αυτοκίνητα κατηγοριοποιούνται βάσει του μεγέθους του αμαξώματος. Έτσι, προκύπτουν οι παρακάτω βασικές κατηγορίες (σημ. παραθέτω και παραδείγματα για καλύτερη κατανόηση, αλλά και εύρος κυβισμού ανά κατηγορία):
    A. Supermini (π.χ. Chevrolet Matiz), 750-1.100cc.
    B. Mini (π.χ. Opel Corsa), 1.000-1.800cc.
    C. Μικρομεσαία (π.χ. Ford Focus), 1.300-3.200cc.
    D. Μεσαία (π.χ. VW Passat), 1.400-4.000cc.
    Ε. Μεγάλα (π.χ. Audi A6), 1.800-6.000cc.
    F. Πολυτελή (π.χ. Merchedes S-Klass), 2.800-6.200cc.
    G. 4×4/SUV (π.χ. Toyota RAV4), 1.400-6.000cc.

    Επιπλέον, στην κατηγοριοποιήση του Άρθρου 5 δεν περιλαμβάνονται -παρά μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις- αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, ενώ είναι παγκόσμια αποδεκτό ότι οι νέας τεχνολογίας κινητήρες diesel έχουν σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση, άρα και εκπομπές ρύπων, καθώς και χαμηλότερα έξοδα συντήρησης σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκινητήρες. Αυτή είναι μία αντίληψη, η οποία θα πρέπει να αλλάξει.

    Επί της ουσίας, η επιλογή των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να γίνεται βάσει του κυβισμού, αλλά βάσει των υπηρεσιακών αναγκών.
    Έτσι,ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Κυβέρνησης, αλλά και οι προσκεκλημένοι ομόλογοι τους θα πρέπει να κινούνται με αυτοκίνητο πολυτελείας. Αυτό δικαιολογείται όχι μόνο λόγω του κύρους της θέσης του, άλλα και για αντικειμενικούς λόγους προσωπικής ασφάλειας της κεφαλής του Κράτους.
    Οι Υπουργοί της Κυβέρνησης, για τους αντίστοιχους λόγους θα πρέπει να έχουν στην διάθεση τους αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας.
    Αντίστοιχα οι Υφυπουργοί και όσοι υπάγονται στις κατηγορίες 1/α/6&7 καθώς και στις κατηγοριες 1/β/3,5,6,7,8,9,13&14 θα πρέπει να διαθέτουν αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορίας.
    Θρησκευτικοί λειτουργοί, πρυτάνεις και λοιποί μη κρατικοί αξιοματούχοι δεν θα πρέπει να διαθέτουν κρατικό αυτοκίνητο με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων.
    Οι υπόλοιπες υπηρεσίες θα πρέπει να αποφασίζουν ορθολογικά για τα αυτοκίνητα που απαιτούνται για την ορθή εκτέλεση των καθηκόντων τους και να ελέγχονται αυστηρά από κάποια εποπτεύουσα αρχή κατά τα πρότυπα των fleet managers.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:32 | Νίκος Κρητικός

    μέγιστος κυβισμός : 1400.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:02 | Boyros Liveris

    Καταρχήν μπράβο σε αυτή σας την πρωτοβουλία κύριε Παπανδρέου.Ελπίζω να συνεχιστεί και για τα υπόλοιπα νομοσχέδια στο μέλλον.Το μέτρο με τον ανώτερο κυβισμό είναι προς την σωστή κατευθυνση.Δεν υπάρχει λόγος να κινούνται αμάξια στην Αθήνα πάνω από 2000 κυβικά.Επίσης εκτός από την χρήση υβριδικών αμαξιών θα πρέπει τα αμάξια αυτά να έχουν και χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.Το σημαντικότερο κατά την γνώμη μου είναι,πέρα από όλα αυτά,η θέληση που θα πρέπει να επιδείξουμε στην αλλαγή που έρχεται.
    Απο τους Γ.Γ. μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο του Δημοσίου.Αυτοσυγκράτηση και περιορισμός στις σπατάλες του δημοσίου..
    Και πάλι μπράβο…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:48 | Γιάννης Αγγέλου

    Σε ότι αφορά τη χρήση των υπηρεσικών οχημάτων των Ε.Δ. και των Σ.Α., να πταγματοποιείται για καθαρά εκτέλεησ υπηρεσικών αναγκών και όχι για ψύλλου πήδημα να γίνονται δαπανηρότατες κινήσεις, που δεν εξυπηρετούν.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:59 | Μιχάλης Ναούμ

    Τα σχόλιό μου αφορούν τον τύπο των αυτοκινήτων που θα αποκτηθούν καθώς και τον τόπο απόκτησης τους.

    Τύπος αυτοκινήτου: Είναι πολύ σημαντικός ο καθορισμός του προβλήματος που επιθυμούμε να επιλύσουμε. Εξηγούμαι, αν το πρόβλημα είναι η κατανάλωση καυσίμων και το συνεπαγώμενο κόστος τότε θα πρέπει να αναλυθεί αν το αυξημένο κόστος των υβριδικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά σε συνάρτηση με τον χρόνο δικαιολογούν την επένδυση. Προς ενημέρωση επισυνάπτω σύνδεσμο από ανάλογη μελέτη που διεξήχθει στις ΗΠΑ [http://www.edmunds.com/advice/fueleconomy/articles/116513/article.html]. Η μελέτη βασίζεται στις τιμές πρόσκτησης και καυσίμων στις ΗΠΑ οπότε τα αποτελέσματά της δεν είναι απόλυτα εφαρμόσιμα. Παραταύτα, με δεδομένο ότι τα κόστη στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα καύσιμα, τα αποτελέσματα είναι δυνατόν να θεωρηθούν ενδεικτικά.

    Αντιθέτως να το πρόβλημα είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος τότε τη τεχνολογία των υβριδικών αλλά και καθαρού ντήζελ γνωστής γερμανικής αυτοβιομηχανίας είναι οι αδιαφιλονίκητοι υποψήφιοι.

    Τρόπος πρόσκτησης: Κατά την άποψή μου το δημόσιο πρέπει να ενδιαφέρεται όχι για τα αυτοκίνητα αυτά καθευτά αλλά για την υπηρεσία της μεταφοράς των προσώπων. Έτσι μέθοδος leasing προβάλλει ως η καταληλότερη λύση αφού εξασφαλίζει την υπηρεσία σε σύντομο χρόνο,χωρίς την δέσμευση του μεγάλου ποσού αγοράς ενώ παράλληλα απαλλάσσει από τα έξοδα διαχείρησης (Ownership cost)τα οποία μπορεί είναι υφηλότατα και συνήθως δεν λαμβάνονται υπόψη στην ανάλυση.

    Ευχαριστώ,

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:20 | Kostas

    Η πρόβλεψη για χρήση μεγάλου κυβισμού (2500 ή 3000 κ.εκ.) τζιπ ή station για ειδικές συνθήκες θα αποτελέσει κερκόπορτα άλωσης των περιορισμών που προτίθεται να βάλει το νομοθέτημα. Όλοι θα ζητάνε SUV Lexus με άλλα λόγια…

  • Το με τι αυτοκίνητο θα κινείται ο νομάρχης η ο υπουργός είναι ένα θέμα σοβαρό κυρίως γιατί ένας από του στόχους πρέπει να είναι να μην προκαλεί το κοινό αίσθημα. Το αντιρρυπαντικό κομμάτι είναι ένα ζητούμενο με μικρή απήχηση στην κοινωνία.

    Τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του στρατού και των σωμάτων ασφαλείας πολίτικου τύπου δεν πρέπει να έχουν περιορισμό στα κυβικά. Το μόνο ζητούμενο πρέπει να είναι το να καλύπτουν της ανάγκες για τις όποιες αιτείται η αγορά τους. Αν είναι και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας προφανώς θα είναι καλύτερα. Αλλά θα είναι φαιδρό να μας φεύγουν οι κλέφτες στην καταδίωξη ή να καθυστερούμε στην φωτιά επειδή έχουμε λίγα κυβικά

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 23:48 | Θανάσης Κρίσπης

    Αξιέπαινη η προσπάθειά σας.
    Αν στόχος σας είναι η μείωση της σπατάλης του δημόσιου χρήματος και ταυτόχρονα η αλλαγή νοοτροπίας μας ως προς την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον μέσων θεωρώ ότι βρίσκεστε στο σωστό δρόμο.
    Όμως μικρότερη κατανάλωση και προστασία του περιβάλλοντος δε σημαίνει αποκλειστικά μικρός κυβισμός κινητήρα ή χρήση μόνο μιας τεχνολογίας (κυρίως της υβριδικής που δείχνει να προτείνεται από το σχέδιο). Μικρή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων έχουν και άλλες τεχνολογίες που ήδη χρησιμοποιούνται (κινητήρες άμεσου ψεκασμού) ή άλλες που μελετώνται (κινητήρες ηλεκτρισμού ή υδρογόνου).
    Προτείνω η διάταξη να είναι ανοικτή σε όλες τις τεχνολογίες και να θέτει ανώτατα όρια εκπομπών και κατανάλωσης ως μόνα κριτήρια διάκρισης των αποδεκτών κρατικών αυτοκινήτων.
    Σε κάθε περίπτωση πρέπει άμεσα να υπάρξουν δράσεις στον τομέα της εμπορίας καυσίμων ώστε να καταπολεμηθεί η νοθεία.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:22 | Βαγρόπουλος

    Πώς μπορεί να διασφαλισθεί το θέμα της ασφάλειας απο τρομοκρατική επίθεση; Τα μικρά και υβριδικά αυτοκίνητα μπορεί να θωρακισθούν; Πόσο εύκολο είναι για ένα αυτοκίνητο 1600 κυβικών να κυκλοφορεί,με θωράκιση;
    Νομίζω πως πρέπει να επιτραπεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρωθυπουργό και στα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου να κυκλοφορούν με υπηρεσιακό αυοκίνητο επιπέδου Mercedes- Audi μεγάλου κυβισμού και με θωράκιση.
    Επίσης επειδή έτυχα αυτόπτης μάρτυρας καταδίωξης Βουλγαρικού αυτοκινήτου Porsce Kayene που οδηγούσε επικίνδυνα και με υπερβολική ταχύτητα στο Δρόμο Σερρών- Θεσσαλονίκης, αυτό ακινητοποιήθηκε απο αστυνομικά αυτοκίνητα, Jeep μεγάλου κυβισμού, που έτυχαν να συμπορεύονται. Δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό με κανένα τρόπο με άλλο είδους αυτοκίνητο.
    Άρα οι διωκτικές αρχές χρειάζονται μη υβριδικά, αλλά ειδικού τύπου και κυβισμού αυτοκίνητα για το εξιδεικευμένο έργο τους. Βέβαια οι διοικητές και οι αξιωματούχοι εφ΄οσον μετακινούνται για υπηρεσιακούς ρόλους και όχι σε αποστολές, πρέπει να χρησιμοποιούν απλά υπηρεσιακά αυτοκίνητα όπως ορίζει η υπουργική αποφαση.
    Στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, των διαφόρων υπηρεσιών το θέμα είναι να διασφαλισθεί ο έλεγχος για την μη ασκοπη χρήση τους και για την σωστή τους συντήρηση. Διότι κάλλιστα μπορεί να πάει στο συνεργείο το υπηρεσιακό αυτοκίνητο για service να γίνουν πράγματι κάποιες εργασίες αλλά να χρεωθούν διπλάσιες (που δεν έγιναν) και στη συνέχεια να πάει δωρεάν το αυτοκίνητό του ο υπάλληλος για service. Αυτό για την περίπτωση αυτοκινήτων χωρίς leasing. Το ίδιο μπορεί να γίνει και για τα καύσιμα.
    Λύση στο πρόβλημα είναι να γίνεται το service στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της κάθε μάρκας, με σύμβαση χαμηλότερης χρέωσης για τα δημόσια αυτοκίνητα, υποχρεωτική αναγραφή του serial number του ανταλακτικού,αφαίρεση της άδειας του συνεργείου σε περίπτωση απάτης και παραπομπή για κακούργημα εξαπάτησης του δημοσίου. Όσον αφορά τον υπάλληλο, που διέπραξε το αδίκημα, παραπομπή για το ίδιο αδίκημα και καταβολή της δαπάνης πολλαπλά ( πχ Χ 20-50 φορές), μαζί με πειθαρχικές πεινές.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:18 | Θανάσης Αγγελόπουλος

    Αν και επί της αρχής το σχέδιο της ΥΑ αυτής είναι σαφώς θετικό, πιστεύω ότι περιέχει τα εξής πολιτικά λάθη:
    1. Ορισμένες κατηγορίες δημοσίων λειτουργών πρέπει να ξεχωρίζουν και μέσω της αίγλης που προσδίδει ένα πολυτελές αυτοκίνητο, όπως είναι ο Πρωθυπουργός, ο Προεδρος της Δημοκρατίας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ καθώς και οι επίσημοι προσκεκλημένοι αρχηγοί κρατών. Θα πρέπει να προβλεφθεί άλλη μία κατηγορία που να τους περιλαμβάνει. Η κατηγορία αυτή θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιεί αυτοκίνητα μέχρι 3500 cc προκειμένου να διασφαλιστεί ο στόχος και να απορροφηθεί μικρό μέρος των υφιστάμενων συμβαυτικών ακριβών αυτοκινήτων και στη συνέχεια να αντικατασταθούν κατ’ επιλογην με αντιστοιχου κύρους υβριδικά.
    2. Η παρούσα απόφαση σαφώς επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό καθώς χιλιάδες αυτοκίνητα θα απαξιωθούν μέσω του ΟΔΔΥ μετά τις 31.12.2010 με ταυτόχρονη αγορά λιγότερων μεν αλλά παρόλα αυτά χιλιάδων νέων αυτοκινήτων. H προμήθεια δε αυτή θα γίνει αναγκαστικά μέσω καθ’ όλα διαβλητών διαγωνισμών που προβλέπεται ότι θα κυρηχθούν άγονοι καθ΄ότι δεν υπάρχει σήμερα άλλη εταιρεία πλην της HONDA που να καλύπτει τις προδιαγραφές των υβριδικών αυτοκινήτων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:20 | Γεώργιος Νάτσινας

    Δεν θα πρέπει να πέσουμε στην παγίδα του κυβισμού, είναι τελείως τριτοκοσμική προσέγγιση!!! Το σωστό είναι να λάβουμε υπ όψιν τους ρύπους σε συνδιασμό με το κόστος κτήσης και λειτουργείας.
    Παράδειγμα ίδιο ρυπαίνει μια BMW 1600 με κόστος κτήσης 25.000 ευρώ και ένα VW Polo που κοστίζει 16.000?
    Και βέβαια να δεί η κυβέρνηση την πετρελαιοκίνηση ξανά!!! Ρυπάινουν λιγότερο γιατί καταναλώνουν λιγότερο.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 22:13 | Νικόλας Τζήμος

    Το μέτρο περιορισμού της χρήσης κρατικών αυτοκινήτων είναι ένα σωστό μέτρο. Ωστόσο, αυτό που χρήζει επανεξέτασης είναι τα όρια του κυβισμού των υβριδικών αυτοκινήτων, διότι την παρούσα στιγμή – τουλάχιστον – ευνοείται μονάχα ένας κατασκευαστής, καθώς μόνο αυτοκίνητά του εμπίπτουν στα όρια αυτά.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:25 | Χρ. Κυρίτσης

    Τα νέα αντιρυπαντικής-οικολογικής τεχνολογίας αυτοκίνητα θα είναι Honda, Toyota κτλ ή μήπως θα είναι χλιδάτα και πανάκριβα LEXUS…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:16 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

    Το άρθρο αυτό (στην όποια τελική μορφή του) να ισχύει για όποια οχήματα αποκτηθούν από το Κράτος από εδώ και πέρα. Πρώτα ας αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν με κρατικές πινακίδες.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:11 | Παναγιώτης

    Δεν είναι κρίμα να μιλάμε για καινούρια διακυβέρνηση της χώρας και παράλληλα να «φωτογραφίζεται» η Honda ως η μοναδική εταιρεία από την οποία το ευρύτερο Δημόσιο θα μπορεί να προμηθεύεται υβριδικά αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους?

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:35 | ΘΑΝΟΣ

    Ενδιαφέρον μέτρο αλλά θέλει περαιτέρο βελτίωση.
    1) Πέρα απο τα κυβικά 1400 ή 1600 πρέπει να οριοθετηθεί και η ιπποδύναμη στα νεα οχήματα γιατί διαφορετική κατανάλωση έχει ένα ατμοσφαιρικό από ένα turbo. Δεν ειναι απαραίτητο ένα οχημα 1400κε αλλα με 160-180 άλογα ιπποδύναμη για μέσα στην πόλη.Καταναλώνει πολύ καύσιμο και ρυπαίνει περισότερο.
    2) Πρέπει επίσης να οριοθετηθεί και ο εξοπλισμός που είναι απαραίτητος για ένα κρατικό όχημα που σκοπός του είναι να καλύψει βασικές ανάγκες και όχι άνεση και πολυτέλεια όπως και το εύρος τιμής κτήσης το οχήματος καθώς υπάρχουν και μάρκες πολυτελείας με λίγα κυβικά.
    3) Θεωρώ τέλος πιο φρόνιμο τη δημιουργία μιας υπηρεσίας με αποκλειστικό σκοπό την προμήθεια με διαγωνισμούς (όποτε υπάρχει αίτημα απο τις περιφερειακές υπηρεσίες) όλων των κρατικών οχημάτων καθώς οι κατά τόπους υπηρεσίες μπορούν να «επωφεληθούν» διενεργόντας με γενικά κριτηρια «διαφανεις» διαγωνισμούς.
    4) Καλύτερη λύση, τουλαχιστον για τη δεδομένη χρονική περίοδο οπου οι ‘Έλληνες δεν εχουμε ξεφυγει από την νοοτροπεία του λαδώματος και της κατασπατάλυσης του δημοσίου χρήματος, θεωρώ την μέθοδο του leasing καθώς δεν θα «εφευρίσκονται» βλάβες για να προμηθευτούμε περισσότερα ανταλλακτικά και τα εξοδα θα περιορίζονται στην πάγια δόση της σύμβασης.
    5) Για τα καύσιμα πολύ καλή βρήκα την πρόταση και ενός άλλου σχολιαστή. Να καταγράφουν τα μηνιαία χιλιόμετρα οι οδηγοί που θα χρεωθούν κάθε όχημα και να υπάρχει ξεχωριστή χρεωστική κάρτα για κάθε οχημα ωστε να ελέγχονται τα παραγωγικά χιλιόμετρα κάθε οδηγού.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 21:50 | Ορφανουδακης-Andreansen Ιωαννης

    Θα επιμεινω . Δεν εχει καμια δουλεια ο Αρχιεπισκοπος Αθηνων και Πασης ελλαδος ή Ιερα αρχιεπισκοπη Αλβανιας ή Μητροπολητες να μετακοινουνται εστς και με μη αποκλειστικης χρησης κρατικα αυτοκινητα .

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:53 | Μιχ. Πάτσης, δικηγόρος Αθηνών

    Παράλληλα με τα υβριδικά οχήματα μέχρι 1400 cc θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα απόκτησης -επίσης με χρηματοδοτική μίσθωση- μικρών ευέλικτων οχημάτων 1000 cc, έστω μη υβριδικών με πιστοποίηση εκπομπής χαμηλών ρύπων. Τα αυτοκίνητα αυτά (όπως toyota aygo, citroen c1, daihatsu cuore και άλλα) δεν είναι ρυπογόνα και επιπλέον μπορούν να αποκτώνται με χαμηλότερα μισθώματα. Όσον αφορά πολιτικού τύπου οχήματα που έχουν ειδικές ικανότητες και υπό τον όρο της αιτιολογημένης απόφασης που θα πρέπει να καλύπτει όχι μόνον τον τύπο αλλά και τον αριθμό των αποκτώμενων οχημάτων, θα πρέπει ίσως να υπάρχει πρόβλεψη για απόκτηση χωρίς όριο κυβισμού αλλά και ίσως ακόμη και μεταχειρισμένα από την αγορά προς εξοικονόμηση δαπάνης και κάλυψη της ανάγκης (π.χ. με ένα mitsubishi pajero ή toyota land cruiser η πυροσβεστική ή η πολιτική προστασία μπορεί να διασώσει εγκλωβισμένους σε χιόνια – τα οχήματα αυτά δεν μπορούν να αντικατασταθούν με ισάξια μικρότερου κυβισμού).

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 20:39 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

    ΝΟΜΙΖΩ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ,Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ,ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.