Στο άρθρο 24 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί των πινάκων διοριστέων/προσληπτέων, προστίθεται παρ. 7 ως εξής:
«7. Οι διοριστέοι των κατηγοριών Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε. και Υ.Ε. καθώς και Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού που δεν αποδέχονται τον διορισμό τους ή αποδέχονται και δεν προσέρχονται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται μέσα σε δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία πρόσληψης ή διορισμού τους, δεν επιτρέπεται να συμμετάσχουν για τρία (3) έτη σε διαδικασίες πλήρωσης θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 25.».
Η διάταξη δεν πρέεπι να εφαρμοστεί για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί πριν την ψήφιση του νόμου. Οι αιτήσεις αυτές έγιναν με συγκεκριμένους όρους
Η διάταξη πρέπει να εφαρμοστεί για μελλοντικές προκηρύξεις θέσεων, όχι για παλαιότερες της ψήφισης του νόμου μιας και σε αυτές δεν αναφερόταν σχετική ποινή.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορει να αφορά την 3Γβ γιατί αλλάζουν αντισυνταγματικώς οι όροι της προκήρυξης εκ των υστέρων.
Η παρούσα διάταξη θα πρέπει να εξαιρεί τις νησιωτικές- ορεινές περιοχές καθώς η εύρεση στέγασης δυσκολεύει την αποδοχή των θέσεων.
Δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ. Διαφορετικά θα έχουμε υποψηφίους της 2Γ δύο ταχυτήτων των ΤΕ που πρόλαβαν επειδή απλά βγήκαν νωρίτερα τα οριστικά αποτελέσματά τους ννα αρνηθούν εάν το ήθελαν και να συμμετέχουν κανονικά σε επόμενη προκήρυξη και των ΠΕ που θα υποστούν τις συνέπειες της ρύθμισης. Αντισυνταγματική οποιαδήποτε αναδρομική ισχύ. Πρέπει να προβλέπει ξεκάθαρα ότι θα εφαρμοστεί από τον επόμενο γραπτό.
Συμφωνώ απόλυτα από το ακόλουθο σχόλιο : Η διάταξη είναι προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική, εαν αφορά αναδρομικά την προκήρυξη 2Γ/2022 (2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023). Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει ρητή πρόβλεψη ότι αφορά τον επόμενο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό.
Έχετε ιδέα από νομική εσείς που λέτε να μην ισχύει; Δεν έχετε ορκιστεί. Αναδρομική ρύθμιση θα ήταν αν είχατε ορκιστεί και σας άλλαζαν τα δεδομένα. Απλά λέει ότι θα ισχύει για όσους δεν έχουν ορκιστεί από την ημέρα ψηφίσεις. Εφόσον λοιπόν εντός του μήνα θα είναι νόμος του κράτους και η 3γβ δε θα έχει ορκιστεί, προφανώς θα την πιάνει νομίμως και χωρίς κανένα κώλυμα….
Γιατί τέτοιος πόνος και πρεμουρα ξαφνικά για την «συνταγματικότητα» του άρθρου, αγαπητοί συνάδελφοι? Η δήλωση των θέσεων είναι δεσμευτική. Ξέρετε πολύ καλά πού πάτε να δουλέψετε, αλλιώς δεν θα δίνατε εξετάσεις. Ξέρετε πολύ καλά τι θέσεις δηλώσατε. Θα έπρεπε να ξέρετε και το μισθό. Δεν είναι κρυφός. Προς τι λοιπόν η άρνηση της θέσης? Δεν ήταν ξεκάθαρη επιλογή σας? Σας την επέβαλε κανείς? Τι γίνεται με την συνταγματικότητα και τα δικαιώματα των συναδέλφων σας που τις θέλουν αυτές τις θέσεις, που την θέλουν την δουλειά και εσείς τους τα στερείτε με την ανωριμότητα και τον πλεονασμο σας? Επιτέλους, ας υπάρξει μία σοβαρή τιμωρία, για να ωριμάσουμε όλοι εδώ μέσα. Και να είμαστε υπεύθυνοι και υπόλογοι για τις επιλογές μας. Μακάρι αναδρομική ισχύ και για τα προηγούμενα χρόνια!!! Μακάρι. Μπας και μπει καμία τάξη σε αυτό το χάος που επικρατεί.
Η διάταξη είναι προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική, εαν αφορά αναδρομικά την προκήρυξη 2Γ/2022 (2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023). Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει ρητή πρόβλεψη ότι αφορά τον επόμενο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό.
Καταρχάς καμία αναδρομική ισχύ του νομοσχεδίου δεν θα πρέπει να υπάρξει, καθώς θα ήταν παράνομο, αντισυνταγματικο, άδικο και «ανήθικο» για τους πολίτες.
Θέτω ως παράδειγμα το εξής: συμμετέχει κάποιος σε προκύρηξη του 2022, οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ ή του φορέα, καθυστερούσαν μέχρι να γίνει η πρόσληψη ένα-δύο και πλέον χρόνια, δεν μπορεί να έρχομαστε στο σήμερα 2024 και να τιμωρηθεί ο πολίτης για την μη αποδοχή κλπ της θέσης καθώς δεν ευθύνεται ο ίδιος με την καθυστέρηση των αποτελεσμάτων, με συνέπεια σε αυτό το χρονικό διάστημα να άλλαξαν τα δεδομένα της ζωής, των ενδιαφερόντων και των αναγκών του. Εφόσον οι προσλήψεις δεν γίνονται σε ευλογο χρονικό διάστημα είναι απαράδεκτο να τιμωρείται αυτός που αιτείται τη θέση. Επιπλέον η ποινή δεν ήταν γνωστή στον αιτούντα την εποχή της αίτησης.
Όχι αναδρομική ισχύ ούτε για την μη αποδοχή αλλά ούτε κ για την παραίτηση σε λιγότερο απο χρόνο για άτομα που διορίστηκαν με προκηρύξεις πριν απο την ψήφιση αυτής της νομοθεσίας διότι δεν ήταν γνωστό.
Άμεση εφαρμογή και αναδρομική ισχύ.
Δεν θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ η ρύθμιση σε καμία περίπτωση!
Γενικά το Άρθρο 9 κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Η επιφύλαξη μου είναι σχετικά με τους χρόνους που μεσολαβούν από την στιγμή δήλωσης της θέσης έως την κάλυψη της από τον υποψήφιο. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να αποκλείουμε έναν επιτυχόντα επειδή δήλωσε μια θέση το 2022 και καλέστηκε το 2024 για την κάλυψη της. Το αίσθημα ευθύνης δεν πρέπει να ισχύει μόνο για τους πολίτες αλλά και για το κράτος. Η λύση είναι η γρήγορη πλήρωση των θέσεων χωρίς καθυστερήσεις και χρονοτριβές.
Όχι αναδρομική ισχύ!!
Όχι αναδρομική ισχύ γιατί είναι αντισυνταγματική.
Είναι προφανές οτι δεν μπορεί να υπάρχει αναδρομική ισχύ. Δεν είναι δίκαιο . Επίσης ο χρόνος της ποινής είναι υπερβολικός
Καμία αναδρομική ισχύ. Είναι παράνομο και αντισυνταγματικό . Οι προκηρύξεις 2ΓΒ και 3ΓΒ είναι ξεκάθαρες ως προς το κώλυμα και ανάλογα έπραξαν οι υποψήφιοι . Αυτό είναι ξεκάθαρο
Επίσης ο χρονικός ορίζοντας της ποινής είναι απίστευτα μεγάλος . Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζωή μας είναι πολλοί.Αυτό να έχετε υπόψη
Ευχαριστώ
Ο 3της αποκλεισμός και η αναδρομική ισχύ του είναι αντισυνταγματικός και θα πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια ότι θα αφορά μελλοντικές προκηρύξεις και μόνο.
Κατ’ αρχήν συμφωνώ με το άρθρο, και κυρίως με την αναγκαιότητα ύπαρξής του, διότι πρέπει να υπάρξει επιτέλους ποινή σε όλους αυτούς που ελαφρά την καρδία λαμβάνουν μέρος σε προκηρύξεις, δηλώνουν θέσεις που κατά 90% δεν πρόκειται να πάνε και εν τέλει αρνούνται τη θέση στην οποία επέτυχαν.
Προσοχή όμως:
Εκτός των παραπάνω υποψηφίων, υπάρχουν και αυτοί, οι οποίοι, όντως ατύχησαν στην επιλογή μίας θέσης, η οποία δεν ήταν όπως την περίμεναν όταν την δήλωναν. Θεωρώ άδικο να πάρει η μπάλα και αυτούς. Άλλωστε και στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα εργαζομένων που παραιτήθηκαν εντός έτους από μία θέση διότι αλλιώς τους τα είχαν περιγράψει και αλλιώς ήταν στην πραγματικότητα. Κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος για μία θέση αν δεν την δει και από «μέσα».
Για το λόγο αυτό, θεωρώ πιο δίκαιο να μπει μία πρόβλεψη, η οποία να επιβάλλει την προβλεπόμενη ποινή του τριετούς αποκλεισμού μόνο σε εκείνους που έχουν τρεις ΣΥΝΑΠΤΕΣ μη αποδοχές ή μη αναλήψεις ή παραιτήσεις εντός 12μήνου.
Επίσης: ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ.
Όταν βγαίνουν τα αποτελέσματα και κάποιος/α διορίζεται θα πρέπει ταυτόχρονα να γίνεται και διαγραφή από τους πίνακες επιτυχόντων του διαγωνισμού ενώ άμεσα θα πρέπει να ενεργοποιείται η ποινή για αποκλεισμό από επόμενες προκηρύξεις τουλάχιστον για μια πενταετία. Μόνο έτσι θα πάψουν να υπάρχουν αυτές οι μεγάλες καθυστερήσεις στις προσλήψεις εξαιτίας αυτών των πονηρών που δηλώνουν με πονηρά κριτήρια. Ας σοβαρευτούμε επιτέλους. ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
Η διαγραφή από τους πίνακες επιτυχόντων του διαγωνισμού θα πρέπει να γίνεται αυτόματα με τον διορισμό του υποψηφίου. Δεν δηλώνουμε για πλάκα διάφορες περιοχές και ύστερα βλέπουμε. Να υπάρχουν ποινές και μάλιστα αυστηρές για όλους αυτούς που στερούν τις θέσεις από αυτούς που πράγματι τις θέλουν. Ας σοβαρευτούμε επιτέλους σαν κράτος. Εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχει αναδρομική ισχύ.
Αποτελεί παραλογισμο να συγκρίνουμε την δεξαμενή των εκπαιδευτικών με τη δεξαμενή των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού. Η κατάταξη των επιτυχόντων προέκυψε από τον γραπτό διαγωνισμό προσαυξημενη από τα τυπικά προσόντα. Ένας υποψήφιος μόχθησε,θυσίασε χρόνο διαβάζοντας και μάλιστα ύλη που μπορεί να μην είχε καμία σχέση με την κατάρτιση του κάτι που επουδενί δεν συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι κατατάσσονται βάσει τυπικών προσόντων. Δεν μπορούμε να υποβαθμίζουμε έτσι την προσπάθεια χιλιάδων ανθρώπων ελαφρά τη καρδία. Επίσης οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν εκ των προτέρων την ποινή σε περίπτωση μη αποδοχής. Να εφαρμοστεί η ποινή σε μελλοντικές προκήρυξεις στις οποίες οι συμμετέχοντες το γνωρίζουν τη στιγμή που συμπληρώνουν την αίτηση και επουδενί σε συμμετέχοντες εν μέσω αναμονής αποτελεσμάτων. Καμία αναδρομική ισχύ μόνο σε επόμενες προκήρυξεις!!!
Η διάταξη ΔΕΝ πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ. Θα πρέπει να αφορά προκηρύξεις που θα εκδοθούν μετά την ψήφιση του νόμου. Οι συμμετέχοντες σε προηγούμενες της ψήφισης του νόμου προκηρύξεις κατάρτισαν και υπέβαλαν την αίτησή τους με συγκεκριμένους όρους και δεν είναι δίκαιο να αλλάζουν οι όροι μετά την υποβολή της αίτησης.
Ο νόμος θα πρέπει να ισχύσει από τον επόμενο διαγωνισμό έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να γνωρίζουν εξαρχής τις συνθήκες με τις οποίες κάνουν αίτηση.Επισης να μην υπάρξει αναδρομική ισχύ.
Το μετρό αυτό δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ και δεν αναγράφεται κάτι τέτοιο πουθενά. Στις προκηρύξεις 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023 δεν αναφερόταν αυτό οπότε οι υποψήφιοι διαμόρφωσαν τις επιλογές τους βάσει των όρων των συγκεκριμένων προκηρύξεων.
Η διάταξη πρέπει να εφαρμοστεί για μελλοντικές προκηρύξεις θέσεων, όχι για παλαιότερες της ψήφισης του νόμου όπως η 3ΓΒ/2023, μιας και σε αυτές δεν αναφερόταν σχετική ποινή.
Θα ήταν δικαιο να εφαρμοστεί αν ο χρόνος από την αίτηση ως το διορισμό ήταν σύντομος και προκαθορισμένος.
ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΙΝΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΣΚΕΨΗ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΑΝΤΟΥ. ΕΤΣΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ. ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΓΡΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΚΛΠ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΑΔΙΚΙΑ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΦΟΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΜΑΣ. ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε οι διοριστέοι των προκηρύξεων 1ΓΒ/2ΓΒ/3ΓΒ να έχει δικαίωμα να αρνηθούν διορισμό χωρίς ποινή και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν και δεύτερη θέση στο πλαίσιο του ίδιου διαγωνισμού! Η διαγραφή από τους πίνακες επιτυχόντων του διαγωνισμού θα πρέπει να γίνεται αυτόματα με τον διορισμό του υποψηφίου! Το σύστημα της δεξαμενής που ισχύει για τους εκπαιδευτικούς έτσι ακριβώς λειτουργεί με επιτυχία τόσα χρόνια και είναι απολύτως δίκαιο και συνταγματικό! Όλοι οι επιτυχόντες έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν μόνο μια θέση διορισμού για τον ίδιο διαγωνισμό! Δεν έχουν περισσότερα δικαιώματα οι υψηλόβαθμοι, ούτε μπορούν να δηλώνουν θέσεις για πλάκα ενώ γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να πάνε, αδιαφορώντας για τις συνέπειες ως προς την καθυστέρηση της διαδικασίας και τις αλλαγές που δημιουργούνται στις επιλογές των υπολοίπων!
Σε κανένα σοβαρό κράτος δεν έχουν θέση οι επαγγελματίες διοριστέοι! Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και τα αντιμετωπίζουμε όλοι μας και όχι μόνο αυτοί που φταίνε! Όπως ακριβώς συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς, φτιάξτε πλατφόρμα για τον έλεγχο δικαιολογητικών εκτός ΑΣΕΠ και βάλτε ποινές παντού, μπας και γίνουμε ευρωπαϊκό κράτος κάποια στιγμή!
Ίδια δικαιώματα για όλους, αξιοκρατία και διαφάνεια!
Το δίκαιο ειναι να εφαρμοστει η συγκεκριμενη ρυθμιση σε μελλοντικές προκυρηξεις και οχι με αναδρομικη ισχυ διοτι το ενδεχομενο ποινης δεν ητανε γνωστό κατα της στιγμη της αιτησης αλλα και της εκδοσης των οριστικων. Επίσης, κάποιοι άνθρωποι λογω αλλαγης των συνθηκων στη ζωη τους – κατι που μπορει να συμβει στον οποιονδήποτε – αναγκάζονται να μην αποδεχτουν μια θεση. Σε αυτη την περιπτωση η αναδρομικη ισχυ θα ηταν τελειως αδικη διοτι θα απεκλειε για τα επομενα χρονια υποψηφιους οι οποίοι αν ειχαν προσβαση στην επερχόμενη πλατφόρμα αποδοχής ή μη του διορισμού, θα ειχαν την ευκαιρια να αρνηθουν εγκαιρως και χωρις συνεπειες.
Θεωρώ εντελώς απαράδεκτο το γεγονός ότι ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η όλη διαδικασία του 1ου πανελληνίου γραπτού διαγωνισμού να μπλοκάρουν με τέτοιες μεθοδεύσεις τους διορισταίους υποψήφιους των προκηρύξεων 2ΓΒ/2023 & 3ΓΒ/2023 από την υποβολή νέας αίτησης στις επόμενες προκηρύξεις 2ΓΒ/2024 & 3ΓΒ/2024.Θεωρώ ότι παραβιάζεται ένας βασικός κανόνας ενός γραπτού διαγωνισμού: Όλες οι θέσεις ενός διαγωνισμού από την αρχή διαθέσιμες και επιλέξιμες από το σύνολο των υποψηφίων με κυρίαρχο κριτήριο επιλογής την συνολική βαθμολογία, τα θέλω και τα συμφέροντα τους. Οποιαδήποτε έκπτωση από αυτόν τον κανόνα αποτελεί μετακίνηση με πλάγιο τρόπο χιλιάδων ποιοτικών θέσεων προς υποψήφιους με σημαντικά λιγότερα μόρια. Μα επιτέλους ΥΠΕΣ και ΑΣΕΠ ρυθμίστε το συγκεκριμένο ζήτημα σύμφωνα με το Σύνταγμα, επιτρέποντας σε όλους τους υποψηφίους να κάνουν αίτηση και στις επόμενες προκηρύξεις που περιλαμβάνουν και τις θέσεις του προγραμματισμού θέσεων του 2024 & 2025. Ευχαριστώ!!!
Μακάρι να ισχύσει μπας και σταματήσουν να δηλώνουν θέσεις από τον καναπέ έτσι για πλάκα.
Η διάταξη δεν μπορεί να ισχύει αναδρομικά, διότι όλοι οι επιτυχόντες του 2Γ γνώριζαν με βάση το υπουργείο εσωτερικών ότι είχε δωθεί έγκριση να καλύψουν τις προσλήψεις 2022-2023, ενώ για των επόμενων ετών δεν είχε δωθεί έγκριση και δεν ήταν σίγουρο ότι θα δωθεί. Για αυτό άλλωστε και δίνεται με το παρόν νομοσχέδιο. Έτσι πολλοί υποψήφιοι φοβούμενοι μήπως μείνουν εντελώς εκτός προσλήψεων δήλωσαν και άλλες θέσεις π εάν γνώριζαν με βεβαιότητα εκ των προτέρων ότι θα προκύψουν κ άλλες προκηρύξεις μπορεί να μην τις δήλωναν. Με αυτή τη ρύθμιση κινδυνεύουν υψηλόβαθμοι ΠΕ της 3ΓΒ να μείνουν εντελώς εκτός διαγωνισμού, γιατί δεν κατάφεραν με την αρχική να περάσουν σε κάποια θέση των πρώτων προτιμήσεων τους. Επίσης συμφωνώ με τα σχόλια ότι η ρύθμιση είναι άδικο να επηρεάσει μόνο τους ΠΕ του διαγωνισμού γιατι των ΤΕ έχουν βγει τα οριστικά εδώ καιρό και άρα όποιος δεν ήθελε δεν αποδέχθηκε ήδη. Θα πρέπει να έχουν την ίδια αντιμετώπιση όλοι οι επιτυχόντες ΤΕ και ΠΕ και να μην ισχύει και για την 3ΓΒ αλλά για τις προκηρύξεις που θα εκδοθούν μετά την ψήφιση του νομου.
Η απαγόρευση θα πρέπει να ισχύσει αναδρομικά υπό μια προϋπόθεση: θα πρέπει να συνυπολογιστεί η σειρά προτίμησης της θέσης διορισμού. Για παράδειγμα κάποιος που έχει διοριστεί σε μια από τις 5 πρώτες επιλογές του και αρνηθεί ή παραιτηθεί να μην έχει δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς για τα επόμενα 3 χρόνια σε αντίθεση με κάποιον που έχει διοριστεί την 43η επιλογή του
Απαράδεκτο να ισχύει για τους επιτυχόντες του 2Γ. Κάθε αναδρομική εφαρμογή αλλάζει ουσιωδώς τους όρους της 2Γ.
Ελπίζω να έχει αναδρομική ισχύ ο νόμος αν και αμφιβάλλω. Εδω να σας θυμίσω στην 3κ/2018 ενώ δεν το ανέφερε η προκήρυξη έβγαλαν νόμο εκ των υστέρων και μας εγκλώβισαν σε μια επταετία να μην μετακινηθούμε αποσπαστούμε κλπ. Τώρα που έχουμε συμπληρώσει 5 και 6 χρόνια οι περισσοτεροι θα βγεί πάλι νέος νόμος να μας πάει στα δέκα για να δώσουμε σε νέα προκήρυξη? Κατάπατηση δύο φορές. Να εφαρμοστεί σε αυτούς που θα προσληφθούν απο τώρα και στο εξης. Κατάφορη αδικία αν συμβεί.
Υποψήφιοι 2 ταχυτήτων στον 2Γ των Τε που έτυχε να βγούνε τα οριστικά τους και άρα μπορούν να αιτηθούν βάσει της ρύθμισης και των ΠΕ που απλά επειδή δεν έτυχε να βγούνε τα οριστικά τους θα επωμιστούν τα αρνητικά της ρύθμισης. Απαράδεκτο. Να προσδιοριστει σαφώς ότι αφορά ΜΟΝΟ μελλοντικές προκηρύξεις
Αντισυνταγματική εκ των υστέρων αλλαγή όρων προκήρυξης. Μόνο σε μελλοντικές, άλλως θα συνιστά παραβίαση Συντάγματος και της αρχής της αναλογικότητας.
Καμιά αναδρομική ισχύ, διότι είναι αντισυνταγματικο να αλλάζουν οι όροι της προκήρυξης εκ των υστέρων. Δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη.
Καμιά αναδρομική ισχύ.. δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη στον 2Γ διαγωνισμό. Θα είναι κατάφωρα άδικο για τους ΠΕ διότι για τους ΤΕ έχουν εκδοθεί και τα οριστικά και η ρύθμιση δεν θα τους αφορά. Άρα θα έχουμε υποψηφίους δύο ταχυτήτων της ίδιας προκήρυξης, γεγονός π συνιστά άνιση μεταχείριση.
Πολύ στοχευμένη διάταξη για πραγματική κάλυψη θέσεων στο δημόσιο. ΆΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Εύχομαι να ισχύσει αναδρομικά για βάλουν μυαλό μερικοί επαγγελματίες προκηρυσακιδες !!
H διάταξη μπορεί να είναι επωφελής για τη διοίκηση, αλλά είναι εξουθενωτική για τους εργαζομένους.
Όταν ένας υποψήφιος κάνει αίτηση για μια θέση δε γνωρίζει:
– το ακριβές αντικείμενο της εργασίας
– το μισθό που πρόκειται να λάβει
– το χρόνο της πρόσληψης
Για παράδειγμα, μπορεί ο διαγωνισμός να μοριοδοτεί το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό, αλλά το υπηρεσιακό συμβούλιο να κρίνει πως αυτά δεν είναι συναφή με το αντικείμενο. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται τεράστια μισθολογική απόκλιση. Πώς θα κάνει ο εργαζόμενος τον οικογενειακό του προγραμματισμό όταν δε γνωρίζει το μισθό που θα λάβει;
Τέλος, φαντάζομαι πως ο τριετής αποκλεισμός δε θα αφορά προσλήψεις στην εκπαίδευση ή θέσεις ΕΔΙΠ και ΕΛΕ στα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα.
Άμεση εφαρμογή των ποινών από το πρώτο δευτερόλεπτο της ψήφισης του νομοσχεδίου στο Κοινοβούλιο έτσι ώστε να τιμωρούνται όσοι εκμεταλλευόμενοι την ελαστικότητα που τους παρείχε το θεσμικό πλαίσιο μέχρι πρότινος δήλωναν θέσεις που δεν επιθυμούσαν για να πετύχουν το διορισμό και με την πρώτη ευκαιρία εγκατέλειπαν όταν έβρισκαν κάτι καλύτερο αδιαφορώντας για το κενό που άφηναν πίσω τους αλλά και για τους συνυποψηφίους τους που μπορεί να τις ήθελαν πραγματικά. Ράπισμα στην ιδιοτέλεια.
Ας έχει και αναδρομική ισχύ, για να πιάσει αυτούς που δήλωναν θέσεις εκ του πονηρού.
Υποτίθεται ότι δηλώνουμε θέσεις που μας αφορούν. Η ποινή συνεπώς δεν πρέπει να επηρεάζει τις προτιμήσεις.
Ας πιαστούν αυτοί που δηλώνουν θέσεις, απλώς για να τις δηλώσουν, δημιουργώντας προβλήματα στο Δημόσιο, στους Φορείς και στου υπόλοιπου συμμετέχοντες.
Ποινές μέχρι να γίνουμε κράτος και αλλάξουμε νοοτροπία. Ποινές μέχρι να γίνουμε πολίτες, γιατί σήμερα με την νοοτροπία που έχουμε δεν μπορούμε να λεγόμαστε πολίτες.
Όχι μόνο δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ, αλλά θεωρώ ότι γενικά δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Αν οι διαγωνισμοί γίνουν πιό σύντομοι, ίσως. Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω αφού υπάρχουν επιλαχόντες σε κάθε διαγωνισμό και ήδη εφαρμόζουν τη διαδικασία πρόσληψής τους για τους προγενέστερους διαγωνισμούς, να μην το εφαρμόζουν συνέχεια. Δεν μπορεί να εμποδίζουν τους πολίτες να διεκδικούν θέσεις που τους οδηγούν στην πρόοδο και τη διευκόλυνσή τους. Τα δεδομένα στη ζωή του εργασιακού βίου των ανθρώπων αλλάζουν, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει ευελιξία. Δεν το συζητώ για τα προηγούμενα χρόνια. Με το ρυθμό που (δεν) γινόταν οι διαγωνισμοί και η έκδοση των αποτελεσμάτων, ο καθένας θα μπορούσε να συμμετέχει σε 3, 4 ή και περισσότερους διαγωνισμούς, ή να προέκυπταν θέσεις που τον ενδιέφεραν περισσότερο. Δεν μπορούν να τιμωρούν ανθρώπους επειδή μέσα σε διάστημα πχ 2 ετών αλλάζουν τα δεδομένα στη ζωή τους και δεν δέχονται μια θέση. Εδώ μπορεί και να μην υπάρχουμε! Απορώ πώς το σκέφτηκαν! Πρέπει να βρουν κάποια άλλη λύση πχ να προχωρούν στους επόμενους πιό γρήγορα. Έτσι θα είναι περισσότεροι άνθρωποι ευχαριστημένοι.
ΟΧΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ
ΝΑΙ ΣΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΈΣ ΠΡΟΚΉΡΥΞΕΙΣ
θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο κάθε υποψήφιος κατά την δημιουργία της αίτησης συναινεί στις προϋποθέσεις καθώς και στις κυρώσεις της προκήρυξης που συμμετέχει. Η χρησιμότητα της τροποποίησης του νόμου είναι αδιαμφισβήτη εφόσον εφαρμοστεί σε υποψήφιους που τον γνωρίζουν και σε καμία περίπτωση σε συμμετέχοντες που βρίσκονται σε εκκρεμείς διαδικασίες. Το ΑΣΕΠ θα πρέπει να περιφρουρεί τα δικαιώματα των υποψηφίων και όχι να τα καταστρατηγεί με άδικα και αντισυνταγματικα νομοθετήματα.
ΟΧΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ
ΝΑΙ ΣΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΈΣ ΠΡΟΚΉΡΥΞΕΙΣ
θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο κάθε υποψήφιος κατά την δημιουργία της αίτησης συναινεί στις προϋποθέσεις καθώς και στις κυρώσεις της προκήρυξης που συμμετέχει. Η χρησιμότητα της τροποποίησης του νόμου είναι αδιαμφισβήτη εφόσον εφαρμοστεί σε υποψήφιους που τον γνωρίζουν και σε καμία περίπτωση σε συμμετέχοντες που βρίσκονται σε εκκρεμείς διαδικασίες. Το ΑΣΕΠ θα πρέπει να περιφρουρεί τα δικαιώματα των υποψηφίων και όχι να τα καταστρατηγεί με άδικα και αντισυνταγματικα νομοθετήματα.
Καμία αναδρομική ισχύ.
Είναι παράλογο εφαρμοστεί εκ των υστέρων κάτι που αποτελεί προϋπόθεση. Αν ψηφιστεί,να εφαρμοστεί σε μελλοντικές προκήρυξεις και όχι σε προηγούμενες εφόσον οι συμμετέχοντες σε αυτές δεν γνώριζαν οπότε κατά συνέπεια δεν συμφώνησαν μ’αυτό.
Η διάταξη πρέπει να εφαρμοστεί για μελλοντικές προκηρύξεις θέσεων, όχι για παλαιότερες της ψήφισης του νόμου όπως η 3ΓΒ/2023, μιας και σε αυτές δεν αναφερόταν σχετική ποινή.
Στις προκηρύξεις για μόνιμους εκπαιδευτικούς των περασμένων ετών αναγραφόταν ρητά η ποινή του 3ετους αποκλεισμού από προκηρύξεις του υπουργείου παιδείας.
Σε προκηρύξεις όπως η 2ΓΒ ή 3ΓΒ/2023 δεν υπήρχε πουθενά η αναφορά για ποινή αποκλεισμού. Είναι άδικο να εφαρμοστεί σε προκηρύξεις του παρελθόντος η σχετική διάταξη περί αποκλεισμού.
Στο χρονικό διάστημα δε που μεσολαβεί από την προκήρυξη μέχρι την έκδοση αποτελεσμάτων προκηρύσσσνται άλλες θέσεις που ενδιαφέρουν πιο πολύ τον υποψήφιο στην ίδια πόλη που κρίνεται διοριστέος.
Γενικά διατάξεις αποκλεισμού ή αναγκαστικής υπηρέτησης για μια δεκαετία σε μια θέση αποτρέπουν τους υποψηφίους από την διεκδίκηση θέσεων. Είναι πιθανόν σε μελλοντικούς
διαγωνισμούς οι υποψήφιοι να είναι λιγότεροι
από τις θέσεις που προκηρύσσονται.
Ταχύτερες διαδικασίες, λοιπόν,και όχι αποκλεισμούς είναι η γνώμη μου.
Και σε καμιά περίπτωση εφαρμογή σε διαγωνισμούς προγενέστερων του νόμου.