Άρθρο 7 Συμμετοχή τακτικού προσωπικού σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων μετά από δεκαετία – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4765/2021

 

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί του δικαιώματος συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, η λέξη «πενταετίας» αντικαθίσταται από τη λέξη «δεκαετίας» και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

2. Τακτικοί υπάλληλοι των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων των φορέων αυτών, μετά από την παρέλευση δεκαετίας από την ημερομηνία διορισμού ή πρόσληψής τους, με εξαίρεση τη συμμετοχή σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων κατηγορίας ανώτερης αυτής του διορισμού ή της πρόσληψής τους.».

2. Στην παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4765/2021, η λέξη «πενταετία» αντικαθίστανται από τη λέξη «δεκαετία» και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Η εξαίρεση της παρ. 2 ως προς τη δεκαετία εφαρμόζεται αναλόγως και στους υπαλλήλους κατηγορίας Π.Ε. για συμμετοχή σε προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Ε.Ε.Π.».

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 22:17 | Μαρία Δουγαλή

    Παρακαλούμε να εισαχθεί πρόβλεψη ώστε να είναι υποχρεωτικό για το ΑΣΕΠ να επιτρέπει στους αποφοίτους ΑΕΙ να συμμετέχουν όχι μόνο στις θέσεις της κατηγορίας ΠΕ αλλά και στις θέσεις κατηγορίας ΤΕ.

    Στην ισχύουσα νομοθεσία είναι δυνητικό (κατ’εξαίρεση δυνατότητα) της παρ. 2 του άρθρου 18 ν.4765/2021 όπου αναφέρεται ότι:
    «2. Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει μία μόνο αίτηση για την ίδια προκήρυξη και για θέσεις μίας μόνο κατηγορίας προσωπικού. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η σώρευση στην αίτηση θέσεων διαφορετικών κατηγοριών, όταν προβλέπεται ρητώς από διάταξη και ορίζεται στην προκήρυξη. Στην αίτησή του ο υποψήφιος δηλώνει και τη σειρά των προτιμήσεών του για τις θέσεις κατά κλάδο ή ειδικότητα, φορέα και Περιφερειακή Ενότητα ή άλλη ειδικότερη περιοχή σύμφωνα με την προκήρυξη, στις οποίες επιθυμεί να διορισθεί.»

    Να προστεθεί εδάφιο στο τέλος της ανωτέρω παραγράφου 2 του άρθρου 18 ν.4765/2021 ως εξής:
    «Κατ’εξαίρεση, για τον κλάδο Διοικητικού ή Διοικητικού-Λογιστικού της κατηγορίας ΤΕ υποχρεωτικά το ΑΣΕΠ θα προβλέπει στην εκαστοτε προκήρυξη τη δυνατότητα συμμετοχής και υποψηφίων του κλάδου Διοικητικού ή Διοικητικού-Οικονομικού της κατηγορίας ΠΕ. Εφόσον προκύψει κατά την διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου διοριστέος κατηγορίας ΠΕ, αυτός θα διορίζεται σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση στο φορέα διορισμού».

    Μαρία Δουγαλή

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 20:09 | Σταματης

    Η πενταετία ειναι ήδη αρκετη. Υπαρχουν ανθρωποι που διοριζονται μακρυα απο το σπιτι τους. ποτε θα γυρίσουν? Μετά απο 10+1 = 11 χρονια αν ξαναπερασουν σε διαγωνισμο? Η κινητικοτητα ετσι που την κάνετε με τόσες εξαιρεσεις δεν δουλευει . Ο υποψηφιος/α που εχει υπηρετεί απο 1 μερα ( νεοδιοριστος/η 8 / 2024 ή 9/2024 ) εως 4 ή 4.5 χρονια για παραδειγμα, ελπίζει σε 1 – 5 χρόνια να συμμετασχει σε διαγωνισμό. Τωρα τι του λέτε ? ραντεβού σε 1 – 9 χρονια? όσοι εχουν ήδη διοριστεί ξερανε ότι μετά την συμπλήρωση της 5 ετίας θα μπορουν συμμετασχουν ξανα. Και γιαιτι δεν λετε οτι οι διαταξεις του παροντος νομου θα εχουν ισχύ σε 5 χρονια αργοτερα δηλαδή 1/ 1/ 2030 ετσι να ξερουν οι υποψήφιοι το 2030 θα εχουν αλλαξει οι όροι του διαγωνισμου? Ετσι να μην αιφνιαστελι κανεις υποψηφιος? Γιαιτι συμφωνα με το σκεππτικο σας αν καπιος ορκιστεί μια μερα την την δημοσιυση σε φεκ του τρέχοντος νόμου. αλλαζουν ολα και απο 5 ετια γινετια η δεκαετια για συμμετοχή σε διαγωνισμο . ή 10 ετής παραμονη στην θέση διορισμου του/της γινετια 15 ετία…

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 19:38 | Δημήτρης

    Είναι υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα η δεκαετία για αποκλεισμό από τη συμμετοχή σε νέο διαγωνισμό με τα το διορισμό σε μόνιμη θέση ή αορίστου χρόνου δεδουμένου ότι μία δεκαετία καταλαμβάνει τεράστιο ποσοστό στον εργασιακό βίο και γενικότερα στο βίο ενός ανθρώπου. Καλύτερα να παραμείνει στην πενταετία για να δίνεται και μία ευκαιρία στο δημόσιο υπάλληλο που δεν μπορεί να βρεθεί στον τόπο κατοικίας του με την οικογένειά του με κανένα πρόσφορο μέσο ή απλά επιθυμεί να αλλάξει φορέα εργασίας πανταποκρίνεται ίσως περισσότερο στην επιστημονική του ειδίκευση.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 13:18 | Εμμανουήλ

    Ορθή η διευκρίνιση της παραγράφου 3 του ως άνω άρθρου για δυνατότητα συμμετοχής τακτικών υπαλλήλων ΠΕ σε προκηρύξεις ΕΕΠ ωστόσο στη παρ. 2 θεωρώ υπερβολικό τον αποκλεισμό της δυνατότητας τους για συμμετοχή σε λοιπές νέες προκηρύξεις ΠΕ για 10 έτη. Θα έπρεπε να παραμείνει ο 5ετής αποκλεισμός όπως πριν καθώς ήταν καπως δικαιότερη ρύθμιση και σε κάθε περίπτωση η προωθούμενη ρύθμιση θέτει αδικαιολόγητα τους νέους υπαλλήλους σε χειρότερη μοίρα από εκείνους που διορίστηκαν με προκηρύξεις έως σήμερα που προέβλεπαν 5ετή αποκλεισμό

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 11:44 | Πολίτης

    Να υπάρχει ρητή πρόβλεψη ότι όποιος έχει διοριστεί ήδη ή βρίσκεται σε κατάσταση υπό διορισμό και η προκήρυξη του προέβλεπε πενταετές κωλυμμα από προηγούμενο διορισμό να τον ακολουθεί αυτό το χρονικό διάστημα.Ομοιως και η 10ετια για την εντοπιότητα.Οποιος διορίστηκε με υποχρέωση 10ετιας σύμφωνα με την προκήρυξη του τόσο να τον ακολουθεί

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 11:51 | ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

    Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
    ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
    Χαριλάου Τρικούπη 7α, 104 34 ΑΘΗΝΑ
    τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: http://www.emdydas.gr

    Αθήνα, 16/9/2024
    Αρ. Πρωτ. : 9442
    Προς: Υπουργείο Εσωτερικών
    Κοιν.: 1. Πρόεδρος και ΔΕ ΤΕΕ
    2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

    Θέμα: Παρέμβαση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στη Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης»

    Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ ως Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου, φοβόμαστε βάσιμα ότι και το παρών ν/σ (http://www.opengov.gr/minenv/?p=13404) είναι ένα ακόμα λιθαράκι στη διαδικασία απαξίωσης και διάλυσης των Υπηρεσιών Δόμησης που εκκίνησε με τη μεταφορά τους στους Δήμους με τον Καλλικράτη και επιδεινώνεται με κάθε Νομοσχέδιο.
    Για μια ακόμη φορά απουσιάζει η αποτίμηση των προηγούμενων σχετικών Νομοθετικών ρυθμίσεων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται μια πρακτική αποσπασματικής και κακής νομοθέτησης που δεν απολογίζει τις επιπτώσεις της υφιστάμενης Νομοθεσίας, ώστε να διορθώσει αστοχίες, αλλά συνεχίζει με «μπαλώματα» την υφιστάμενη κατεύθυνση υποτίμησης του Δημοσίου Ελέγχου και υποκατάστασης του από διάφορα ιδιωτικά συμφέροντα. Η Ομοσπονδία μας αναλυτικά έχει με παρεμβάσεις της έχει αναδείξει ότι:
    • Οι νέοι συνάδελφοι μας παραιτούνται (35% παραιτήσεις) και δεν αποδέχονται τους διορισμούς τους (μόλις 900 στους 1200 διοριστέοι στο γραπτό διαγωνισμό) σε όλους τους πρόσφατους Διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (13Κ, 3ΒΓ) λόγω των εξευτελιστικών αποδοχών των 850-900 € το μήνα και των τρομακτικών ευθυνών που έχουν οι Μηχανικοί στην άσκηση των καθηκόντων τους. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απαξία για την οργανωμένη Πολιτεία από το γεγονός ότι δε μπορεί πια να προσελκύσει νέους επιστήμονες με διάθεση προσφοράς να υπηρετήσουν στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες
    • Στην κινητικότητα αποτυπώνονται τόσο οι μεγάλες ανάγκες των Υπηρεσιών σε Μηχανικούς (1293 ζητούμενες θέσεις), όσο και η παταγώδης αποτυχία της κινητικότητας λόγω των υφιστάμενων περιορισμών (μόλις 19 στις 1293 θέσεις ΠΕ Μηχανικών καλύφθηκαν)
    • Οι αποδοχές των ΔΥ Μηχανικών είναι πολύ μικρότερες από τις αντίστοιχες στον ιδιωτικό τομέα και στο 30% των αποδοχών των Μηχανικών στις χώρες της Δυτ. Ευρώπης και κάτω ακόμα και από την Ανατ. Ευρώπη
    • Το συνεχώς διευρυνόμενο κύμα ακρίβειας και πληθωρισμού εξανεμίζει το εισόδημα μας και ειδικά το κόστος της στέγασης καθιστά αδύνατο το διορισμό νέων συναδέλφων μας στις περισσότερες περιοχές της χώρας.
    • Τα αναγκαία έργα που πρέπει να τρέξουν, η συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων Υποδομών, ο προσεισμικός έλεγχος, ο χωροταξικός σχεδιασμός, η διαχείριση και αντιμετώπιση των Φυσικών καταστροφών, η προστασία του Περιβάλλοντος, οι ελεγκτικές και αδειοδοτικές διαδικασίες, τα έργα στο χώρο του Πολιτισμού και Άμυνας απαιτούν τις γνώσεις και τη συμμετοχή Διπλωματούχων Μηχανικών. Υπό τις παραπάνω συνθήκες κανένας Μηχανικός δε θα παραμείνει στις Υπηρεσίες και τα αποτελέσματα των ελλείψεων αυτών είναι ήδη ορατά στην κοινωνία.
    Το παρόν Νομοσχέδιο αντί να αντιμετωπίσει τα παραπάνω, ειδικά όσον αφορά τις αποδοχές, αλλά και τα κίνητρα προσέλκυσης επιστημόνων σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές, εισάγει τιμωρητικές διατάξεις που κανένα αποτέλεσμα δε θα έχουν.
    Ενδεικτικά στο αρθ. 4 είναι υπερβολική η μοριοδότηση της εντοπιότητας. Είμαστε θετικοί στην μοριοδότηση για μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους ,αλλά εδώ πλέον δεν μιλάμε για προβάδισμα λόγω εντοπιότητας αλλά στη ουσία για πλήρη αποκλεισμό όσων δεν έχουν εντοπιότητα. Τα 40 μόρια της εντοπιότητας για όλα τα νησιά συμπεριλαμβανομένης την Ρόδου, Κέρκυρας είναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ εάν σκεφτεί κανείς ότι το διδακτορικό δίνει 5 μόρια, το μεταπτυχιακό 2 μόρια και η πενταετής εμπειρία 5 μόρια. Επίσης η μοριοδότηση εντοπιότητας μεσαίων δήμων με 20 μόρια και αυτή είναι υπερβολική (π.χ. στην Περιφέρεια Θεσσαλίας από τους 25 Δήμους , οι 20 έχουν πληθυσμό κάτω των 25.000 κατοίκων). Στην ουσία για να διοριστεί κάποιος πλέον θα πρέπει να έχει εντοπιότητα. Η μοριοδότηση της εντοπιότητας είναι υπερβολική στα πλαίσια της αντισυνταγματικότητας, οδηγεί σε πλήρη κατάργηση της ισότητας μεταξύ των πολιτών. Είμαστε θετικοί στην μοριοδότηση για μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους αλλά σε λογικά πλαίσια και εντός των ορίων του συντάγματος. Επίσης η τιμωριτική διάταξη για 3ετή αποκλεισμό από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ εάν δεν αποδεχθεί κάποιος τον διορισμό του είναι απαράδεκτη.
    Στο αρθ. 7. Είναι απαράδεκτη η αλλαγή της διάταξης που επέτρεπε στους μονίμους δημοσίους υπαλλήλους να διεκδικήσουν την συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μετά από 5ετία από τον διορισμό τους και η μετατροπή της σε 10ετία. Στην ουσία αυτό πλέον εμποδίζει τους δημοσίους υπαλλήλους από την διεκδίκηση κάποιας άλλης θέσης στο δημόσιο (δεδομένου ότι και η κινητικότητα δε λειτουργεί) και καταργεί την ισότητα μεταξύ τον πολιτών κρίνοντας την εν λόγω διάταξη ενδεχομένως αντισυνταγματική.
    Τα παραπάνω αδυνατούν να προσελκύσουν νέους επιστήμονες με διάθεση προσφοράς στο Δημόσιο και θα συνεχίσουν την πορεία απαξίωσης και εγκατάλειψης ειδικά στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες.
    Αντί να προχωρήσει σε ουσιαστικές αυξήσεις αποδοχών, σύμφωνα με τις διεκδικήσεις μας, επαναφέρει την αποτυχημένη και προβληματική διαδικασία των Bonus.
    Έτσι με τη μορφή bonus, είτε μέσω της Στοχοθεσίας, είτε μέσω του συστήματος κινήτρων του Ν. 4940/2022 μοιράζει χρήματα σε επιλεγμένες Δ/νσεις και επιλεγμένους υπαλλήλους Υπουργείων κάνοντας πράξη τη μακιαβελική ρήση «διαίρει και βασίλευε» με διακριτή αντιμετώπιση των υπηρεσιών και δημιουργώντας έριδες και αντιπαλότητες μέσα στις υπηρεσιακές δομές. Επιπρόσθετα επιχειρεί με τον τρόπο αυτό, να νομιμοποιήσουν τις έωλες και απορριπτέες διαδικασίες της “αξιολόγησης” και “στοχοθεσίας” που ενώ έχουν αποτύχει οικτρά, προσπαθούν να επιβληθούν δια της “επιβράβευσης” όσων πιάσουν τους άπιαστους στόχους ή απλά προσαρμόζονται και δε φέρνουν υπηρεσιακές αντιρρήσεις. Δυστυχώς όμως ο τρόπος αυτός διοίκησης ένα αποτέλεσμα θα έχει: την ολοκληρωτική διάλυση οποιασδήποτε Συλλογικής Οργανωτικής Δομής γιατί προφανώς το όποιο έργο κάνει μια Δ/νση ενός Υπουργείου ή ενός Φορέα, δεν είναι αυτόνομο ή αυτοτελές αλλά υποστηρίζεται, εμπλουτίζεται και εφαρμόζεται από τις υπόλοιπες Δ/νσεις. Και αυτός είναι ο λόγος που το επιχείρημα της αποσπασματικής επίτευξης των στόχων καταρρέει. Τι νόημα έχει για παράδειγμα αν μία Διεύθυνση δημοπρατήσει 50 έργα, όταν οι υποστηρικτικές εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί και λόγω ελλείψεων το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις στην κατασκευή; Και όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει το Τεχνικό Έργο (Μελέτες, Επιβλέψεις, Αδειοδοτήσεις, Έλεγχοι) είναι αδύνατο να ποσοτικοποιηθεί, γιατί εξαρτάται από πλήθος παραγόντων, όπως ο χαρακτήρας του, η πρωτοτυπία του, τα εμπλεκόμενα μέρη, οι αδειοδοτήσεις και α- 2 παντήσεις πλήθους Υπηρεσιών κλπ. Για το λόγο αυτό και είναι αδύνατο να τεθούν στόχοι ανά Τεχνικό Υπάλληλο, Τμήμα και Διεύθυνση, όπως γίνεται σήμερα.
    Στην πραγματικότητα η διαδικασία αυτή ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στη Δημόσια Διοίκηση. Θα γενικεύσει τον ατομισμό, τις συγκρούσεις μεταξύ Υπαλλήλων και Υπηρεσιών, το κύμα φυγής από την πλειοψηφία των Υπηρεσιών προς τις καλοπληρωμένες Υπηρεσίες που ήδη βλέπουμε παντού. Μαθηματικά οδηγεί σε συνολική μείωση αποδοχών, αφού αυξάνοντας σημειακά σε κάποιους εκλεκτούς τις αποδοχές, εξασφαλίζεις μέσω προσδοκίας τη σιωπή και υποταγή των υπολοίπων. Και όλοι θυμόμαστε πάρα πολύ καλά από το 2011-2013, ότι τα επιδόματα, κίνητρα απόδοσης κλπ είναι τα πρώτα τα οποία περικόπτονται στην πρώτη κρίση. Η πολιτική μάλιστα αυτή πριμοδοτόντας προνομιακά οικονομικές και «Επιτελικές» Υπηρεσίες υποβαθμίζει συνολικά τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών τη στιγμή που:
    • Είμαστε Υποχρεωτικά εγγεγραμμένοι σε Επιμελητήριο και διαθέτουμε την Επαγγελματική μας Υπογραφή αποκλειστικά στην Υπηρεσία μας
    • Έχουμε – από την άσκηση των καθηκόντων τους – αυξημένη ποινική αλλά και αστική ευθύνη, μεγαλύτερη από κάθε άλλο Υπάλληλο
    • Είμαστε απόφοιτοι Πενταετών Σπουδών, το οποίο αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011
    • Κατέχουμε Integrated Master, λόγω των σπουδών αυτών
    • Η παραγωγικότητα της εργασίας μας είναι αυξημένη για το λόγο αυτό προτιμούμαστε σε πλήθος θέσεων και πέρα από το αντικείμενο μας
    • Η συνεισφορά μας μέσω του Συστήματος Παραγωγής Δημοσίων Έργων, αλλά και των Ελεγκτικών Μηχανισμών, είναι πολλαπλασιαστική για το Κοινωνικό Σύνολο, το Δημόσιο Συμφέρον και το Περιβάλλον.
    Καταγγέλλουμε αποφασιστικά αυτή την πολιτική μισθολογικών διακρίσεων και διαιρέσεων και παλεύουμε να αποσυρθεί, διεκδικώντας όσα αποφασίσαμε στο Συνέδριο μας και στις κινητοποιήσεις μας. Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε για την αποτροπή των παραπάνω δυσμενών εξελίξεων και θα υπερασπιστούμε το αντικείμενο της εργασίας μας, τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και τη λειτουργία των Υπηρεσιών προς όφελος των πολιτών και του Περιβάλλοντος όπως το Σύνταγμα και το Δημόσιο συμφέρον επιτάσσει.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2024, 03:34 | Ανδρονίκη

    Είναι απαραίτητο στην εν λόγω διάταξη να προβλεφθούν εξαιρέσεις! Ιδιαίτερα για τις Δημόσιες Υπηρεσίες που εξαιρούνται της κινητικότητας, όπως στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Θα πρέπει να προβλέπεται ρητά εξαίρεση από τη διάταξη αυτή και να παραμείνει η πρόβλεψη και υποχρέωση των τακτικών υπηρετούντων και ήδη κατά το παρελθόν διορισμένων υπαλλήλων της παρέλευσης 5ετίας για συμμετοχή σε νέο διαγωνισμό, καθ’ ότι αυτό ίσχυε κατά τον χρόνο αποδοχής του διορισμού τους. Δεν είναι ορθό να αποκλείονται δις και εις διπλούν από νέες προκηρύξεις,αφού δεν δύνανται να συμμετέχουν στην κινητικότητα!

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 18:32 | Γεωργία

    Μακροπρόθεσμα θα επισπευστούν πράγματι κάποιοι διορισμοί, αλλά πόσες κενές θέσεις θα προκύψουν;Την ίδια στιγμή, θα παγιωθούν τα κακώς κείμενα εντός υπηρεσίας με τους υπαλλήλους για μια δεκαετία να βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία χωρίς να μπορούν να εξελιχθούν ούτε να αποδώσουν προς το συμφέρον του δημοσίου.Το άρθρο καταρρίπτει κάθε προσπάθεια σύγκλισης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.Η λεγόμενη σταθερότητα του δημοσίου, το μεγάλο του πλεονέκτημα, θα υποσταθμιστεί από τη φερόμενη ρύθμιση εξαιτίας της καταστρατήγησης της αρχής της αναλογικότητας μιας και οι διοριστέοι εφεξής θα επιβαρυνθούν υπέρμετρα σε σχέση με τον επιδιωκόμενο στόχο (επιτάχυνση). Κρίσιμο είναι να μην έχει αναδρομική εφαρμογή στους ήδη διοριστέους της 2Γ/2022(2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023). Κάτι τέτοιο θα συνιστούσε επαχθή μεταβολή των συμφωνημένων όρων της εργασιακής σχέσης καθώς στις εν λόγω προκηρύξεις ορίζεται ρητά ως κώλυμα η πενταετία. Το δημόσιο επικαλούμενο τον εκσυγχρονισμό, ανατρέπει τη σχέση εμπιστοσύνης του με τον πολίτη και επηρεάζει ανθρώπινες ζωές.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2024, 14:39 | Λεωνίδας Συγίζης

    Θεωρώ ότι δεν πρέπει να αλλάξει η πενταετία σε δεκαετία. Μιλάμε για ξαφνικά μία μεγάλη αύξηση, χωρίς κάποιο νόημα πλέον αφού οι προσλήψεις θα γίνονται πιο άμεσα με το νέο νομοσχέδιο.